hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2019. május 19. vasárnap 
Ivó, Milán

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 542 oldal
|< [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

hzoltaan
válasz erre | email2019-05-18 18:25:16
vegul is, belement.
passzentos, de jar benne. Egyenlore igy nyersen osszerakva eleg nehezen akarnak forogni a dolgok, de talan ez majd javul, mikor feltoltom olajjal es hasonlok.

Egy kerdes:
a fotngely nem tokeletesen kozepan all. egy-ket tizeddel balra kerult, de ezt ugye csak berakas utan latom. Igy a bal oldalon kissebb a hezag a blokkfel es a sonka kozott, mint a jobb oldalon. Okozhat-e ez gondot? A kulonbseg 1-2 tized mm. Maholnap lemerem es megirom mennyi pontosan. Osszerakas utan hogyan lehet ezt orvosolni?
sorszám: 27074 (147156)
(előzmény: hzoltaan, 2019-05-02 13:35:10)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-05-02 13:35:10
nna, megjott az uj dugattyu, immaron 16-os.
erre 58.50 van irva, ugyhogy erdeklodve varom, hogy sikerul-e betenni... Attol tartok, hogy szamit 5 szazad, nemde?
sorszám: 27073 (147148)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-04-29 09:30:48
Sracok, rossz dugattyut kaptam, 18-as csapja van, nem 16 mint ami a hajtokarba megyen.
Szoval venni kell ujat. Ok. De a dugattyura 58.45 van irva es ilyen dugo marpedig nincs.
58.50 van... nnamost nem tudom kideriteni, hogy vajon az a furat-e es akkor a dugo valoban 58.45, vagy mi van.
Valami esztergolyos aki csinalt ilyet / tud errol, homalyositson fel, kerem!

Koszonom!
sorszám: 27072 (147146)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-04-24 12:37:44
Osszesegeben orulok, a melo jol elvegezettnek tunik, de azok a pontok melyeket lent leirtam aggasztanak. Igy, ha a hozzaertok tudnanak oszinte velemenyt nyilvanitani, megkoszonnem.

Tehat a szetvert blokkfel kb javitasa, a csapagyak kozotti szimmering esetleges megporkolese, a dinamo oldali csapagy terhelese. Ezek a fajdalmas pontok. Meg szerintem kihagytam egy vekony alatetet, talan a segedtengelye alol... Az egen foldon nem talaltam, hogy hova valo. Illetve nem talalom, hogy milyen nyomatekkal kell meghuzni a primer lanckereket, kupplungtengelyt, szekunder lanckereket.

Tanulsag: Igen, csinaljon az ember lehuzo - behuzoszerszamot, igen, legyen gepkonyv, igen, kell a jo minosegu paszta.
Es ha mar szerez az ember csere blokkot, mondvan, hogy talan jok az alkatreszei... nezze mar meg rendesen, hogy valaki megszakertette-e.
sorszám: 27071 (147145)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-04-24 12:32:49
Emigyen raktam ossze a blokkfeleket: Kerem, ha mar lathato, hogy elba**tam, akkor szoljatok.

a kezikonyv irta, hogy ha nincs behuzoszerszam, akkor melegitsuk fol a primer oldali 2 csapagy belso gyurujet. Neki is durrantam langgal, es 2 masodperc mulva felotlott bennem a ketely... vajon a kis szimmering a 2 csapagy kozott mit szol ehhez?
Elegettem-e vajon?

A fotengely becsuszott vagy 2 centit, majd alatetekkel, gyurukkel, mindenfele meretben passzolo vashengerekkel szepen behuztam ugy, hogy az alatetekkel a csapagy gyurujere tamasztva, 3-5mm-t mindig tudtam huzni rajta a fotengely vegen levo menettel, anyaval. Az eredmeny szep lett, a fotengely utes, nyoszogatas, nyomkodas nelkul belement a helyere, es a csapagyat sem terheltem.

A masik fele:
A bal oldal fekszik, felfele merednek a valto tengelyei, a villavezeto, a fotengely. A gepkonyv szerint eljarva megtuzeltem a dinamo feloli csapagy belso gyurujet es racsusszantottam a fotengelyre. kb 2 centi meg kellett neki. Ovatosan kocogtatva gumikalapaccsal es piszklagatva a valto tengelyeit hogy beletalaljanak a lyukakba sikerult osszeverni.
De itt mar kepben volt a kalapacs, igy szerintem terhelve lett a csapagy es a fotengely. Ezt vajon kibirja-e?

Mellesleg az elozo szaki tomitessel rajta ossze, en csak fekete pasztaval, miutan fenokovel gyonyorure sikaltam a ket feluletet es osszeprobaltam oket. Meglehetosen jol nez ki.

Volt egy kb 3mm szeles centi hosszu hianyzo darab a karbi alatti reszen, amit a maszatos ujjak a vodkas lehellet segedelmevel megszadiztak, talan egy nagy csavarhuzoval.
Ezt kireszeltem (mikor meg csak a blokkfel volt a kezemben) es 'kigletteltem' 2 komponensuvel.
Kivancsian varom, mi lesz belole. Alulrol tamasztja egy csavarfurat hengere, meg V alakra reszeltem, szoval csak nem esik bele, de ez azert hatalmas mokolas.
sorszám: 27070 (147144)
(előzmény: hzoltaan, 2019-04-24 12:22:08)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-04-24 12:22:08
Igerem, osszerakom a fotokat egy hasznalhato szerelesi fotomontazsba...

Szoval, osszerakodott a gep.
Kulonos gondom volt, hogy a kezikonyvem a 477-hez valo es nem teljesen reszletes. Ezenfelul peldaul a szimmering-csapagy szett kuldott nekem ketto 52-es nagy szimmeringet, de csak 1 kicsit. Az egy kicsi az a 477-tol elteroen a ket primer oldali csapagy koze megy be egy alu tavatroba.

egy ugyanakkora kis szimmering megy bele egy lecsavarozott alu burkolatba, a dinamo oldalan. Ha belelgondolok, akkor oda az alu nelkul be tudnek tenni egy 52-es szimmeringet is... bar ott egy olajozo (illetve keverekezo) furat, amit igy be kellene tomni.

De ez a legkevesebb gondom.
2 motorbol igyekeztem osszerakni a jobbat. Az egyiknek, amit eddig hasznlatam, relative kulturalt kinezete volt, nem barbarkodtak szet olajmaszatos kezek, homalyosan vilagitott tyukszaros feszerekben kalapaccsal es nagycsavarhuzoval... de ki volt torve a lanckerek-dinamo kozotti fal, gondolom egy szakadt lanc miatt... (hogyan szabunk el egy lancot??)
A masik sajnos, az agyon volt kalapalva pont ott, ahol a csapagyhaz van. gondoltam en, mikor epp mostam a blokkfelet, hogy azt ott le kellene reszelni egyenletesre, hogy az alu haz a kis szimmeringgel rendesen felfekudjon.

De vegul is csak a blokkfelek osszehuzasa utan jottem ra, hogy ezt meg kellett volna tenni.

Szerencsere az alu haz bele megy a csapagy furatjaba vagy 7mm-et (mint a 52/20/7 -es szimmering) igy jol kinyomva fekete pasztaval talancsak jo lesz... de azt a barbart...

sorszám: 27069 (147143)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-04-05 16:33:51
Koszonom Urak,
Megvan a fotengely meg a homokfuvott cilinder is. (mondjuk a jaratokat is kifujhattak volna. :D ) laza 500zl-ba fajt. x) vettem keszletben tomitest, csapagyat, fityferet, SKF mind. az kb 170zl, meg bonuszkent egy csomag mindenfele blokkcsavart. Ami benne volt, az kb arra jo, hogy oruljek, hogy kijott. (fillerekert vehet az ember gyereke utvecsavarozot, akkor meg minek all neki a nagypapa vesojevel szetbarmolni a csavarokat? ) Egyszer azert szivesen szerelnek olyan blokkot ami nem volt megbontva elotte. :D

Jovo heten nekilatok osszerakni, es meglatjuk.

Az otlet az, hogy ha siker koronazta a munkalatokat, akkor elviszem a zlombol nevu oruletre. zlombol.pl, jotekonysagi rally, iden Irorszagba.
sorszám: 27068 (147138)
(előzmény: Atilla, 2019-03-26 21:34:43)

 
 
furfarag
válasz erre | email2019-04-04 21:14:39
Köszönöm, hogy kitúrtad nekem:-)
sorszám: 27067 (147137)
(előzmény: hzoltaan, 2019-03-24 13:53:22)

 
 
lajos
válasz erre | email2019-04-02 23:32:29
Valóban nem. Az olaj leginkább a kuplung pálca mellett jön ki, mivel a bordó műanyag mögötti filc korong vagy tömít vagy nem. Következő megoldást találtam ki. Vettem egy szimeringet belső mérete a kuplungpálca átmérője, külső a láckeréken levő furat átmérője, szélessége amilyen van. Ha jól emlékszem 5x18x7. Erre ragasztottam univerrapiddal (kétkomponensű) sörös doboz anyagából egy hézagoló lemezt. Így már szorosan illeszkedik a furatban. Az eredetit is benne hagytam. És hab a tortán ha tömítő pasztával vékonyan bekened a lánckerék hátulját. Ezek után nem szabad , hogy szórja az olajat.
sorszám: 27066 (147136)
(előzmény: hzoltaan, 2019-04-02 12:01:46)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-04-02 12:01:46
Ilzesmivel nem erdemes szorakozni, hogy egyik oldalon lezart csapagyat tenni pl a lanckerekhez? tudom van ott szimmering, de talan kevesebb olaj jon ki, ha 2 lezaras van? Vagy a szimmering meg megdoglik akkor kenez nelkul?

sajna nincs a neten teljes felujito csomag, mint soka mas motorhoz, igy vadaszhatom ossze a dolgokat.
sorszám: 27065 (147135)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-04-02 11:57:32
Koszononm a tippeket!
Valoban C3-as az odavalo. ;)
sorszám: 27064 (147134)
(előzmény: Atilla, 2019-03-26 21:34:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2019-03-26 21:34:43
Az SKF nagyon bevált, de elég drága. Bár ritkán kell felújítani, akkor meg már legyen rendes.
Ha ez drága, akkor egyébként a gyári ZKL is jó, még gyártják.
A lényeg, hogy kínai szart ne vegyél!
És bármilyen csábító és halk a műanyag kosaras csapágy, az sem bírja olyan jól mint a fém. Bármit is állítanak a gyártók főleg a benzin/hő kombót nem szeretik.
A növelt hézagú csapágy sem árt, tovább bírja, ha nem szorul folyton a hőtől. :-)
Nem én vagyok a nagy CZ guru, de mintha C3-as lenne a gyári. (MZ-t tudom, az C4-es) De ezt majd a CZ szakik megmondják, ha vannak még itt olyanok. :-)

Még egy tipp: ne szegecselt kosarú csapágy legyen, mert az tud olyat, hogy mikor már kopott, nem csak morogni kezd, hanem bónuszként kiszakad a szegecs és az a főtengelynél nem tesz jót. Én ezért nem tennék blokkon belülre sehova szegecseltet. De azt is tudom, hogy ez már azért perverzió. :-)
sorszám: 27063 (147133)
(előzmény: hzoltaan, 2019-03-24 13:57:41)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-03-24 13:57:41
Koszonom a valaszokat. Idokozben szetszedtem egy masikat is, es valoban a 477-es es a 487-es kozott van kulonbseg. A 487-ben kivul vannak a szimmeringek. (a 477 ugye kulonolajozasu... talan az az oka?)
Beadtam a fotengelyt es a hengert egy muhelybe, kivancsi leszek, mit es mennyiert csinalnak rajtuk.


Tanacsot szeretnek kerni:
Mely csapagyak azok, amelyek jok? (marmint mely marka). Erdemes szorakozni alacsony surlodasu csapaggyal? Eddig helyi gyartasu lengyel csapagyak voltak benne. Jobb-e ha valami markasat teszek bele? (nem ertek hozza... SKF?)
Koszonom,
sorszám: 27062 (147132)
(előzmény: Miklósbácsi, 2019-03-05 21:49:09)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-03-24 13:53:22
Szia, ugy latszik, hogy ahhoz is van.

https://www.olx.pl/oferta/zaplon-elektroniczny-cdi-mz-250-150-ts-etz-251-150-trophy-mz-rt-CID5-IDgsorW.html#b11a0ec03c

ha 70ft egy zloty, akkor kb 20000huf postaval.
sorszám: 27061 (147131)
(előzmény: furfarag, 2019-03-10 20:13:02)

 
 
fabricator
válasz erre | email2019-03-23 15:51:49
24.-n vasárnap.....Pestlörinc...
sorszám: 27060 (147130)

 
 
fabricator
válasz erre | email2019-03-23 15:49:04
holnap......25.én vasárnap. pestlörinci börze---
sorszám: 27059 (147129)

 
 
furfarag
válasz erre | email2019-03-10 20:13:02
Az nagyon jó lenne.Én Ts 250/1 hez keresek. A Jawa-mon vape van.
sorszám: 27058 (147128)
(előzmény: hzoltaan, 2019-02-17 18:34:48)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2019-03-05 21:49:09
Mindenképpen a szimmering van legkívül, bármelyik oldalt is nézed. Az egyik oldalt a hajtóműolajat, a másikon pedig a levegőt nem szeretnéd, hogy bejusson a forgattyús házba.
sorszám: 27057 (147127)
(előzmény: hzoltaan, 2019-02-25 16:30:13)

 
 
lajos
válasz erre | email2019-02-26 22:18:19
Még valami eszembe jutott. Első motorom CZ 175 450 volt. Abban a kuplung felöl a főtengelyen labirint tömítés volt a két csapágy között.
sorszám: 27056 (147126)
(előzmény: hzoltaan, 2019-02-25 16:30:13)

 
 
lajos
válasz erre | email2019-02-26 21:59:36
Kedves Hzoltán! Járt a kezemben 487-es dinamó felöli szimering ház. Az olyan vastag, hogy lezárja az olajcsatornát amelyen keresztöl kap kenést a csapágy. Sajnos a másik oldalról nincs információm.
sorszám: 27055 (147125)
(előzmény: hzoltaan, 2019-02-25 16:30:13)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-02-25 16:30:13
kerdes a sokat latott szerelo urakhoz:
CZ 487-est ujitok epp fel es a blokkban a fotengelyen a dolgok rendje mas, mint amit sok szerelesi konyvben latok.
Ami konyvem van, illetve amibol robbantott rajzok vannak, az a 477-es modell es annal a fotengely mellett vannak a szimmeringek.

Az enyemben meg a fotengely mellett a csapagyak vannak, es tobb youtube videoban is ugy lattam, hogy a 487-nel a benzin-olaj keni a csapagyat is.

Ez rosszabb mnegoldasnak tunik, noha igy a szimmering cserelheto a blokk szethuzasa nelkul. (emlekezetem szerint csereltem en a 632-es Jawan primer oldali szimmeringet, telen a feszerben blokk a vazban. )
a 487 az kb a 632-es blokk fele. :D

Szoval, mivel nem talaltam egen-foldon 487-es szerelesi konyvet, hogyan is kellene lennie a csapagyaknak, szimmeringeknek, tomiteseknek?
sorszám: 27054 (147124)

 
 
csöves
válasz erre | email2019-02-18 07:56:47
Ugyan ilyen van feltéve a jófogáson,erről a fajtáról beszélek !
sorszám: 27053 (147123)
(előzmény: hzoltaan, 2019-02-17 22:34:00)

 
 
csöves
válasz erre | email2019-02-18 07:53:18
Kicsit lejjebb feltetem a linket,másold be és a jófogáson megtalálod,youtubon van feltéve videó a felszerelésről is,jó a 360-ashoz és a 634-eshez is !
sorszám: 27052 (147122)
(előzmény: wellnerg, 2019-02-17 22:01:41)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-02-17 22:36:40
A CZ felujitasarol:
Van nekem egy masik motorbol egy fotengelyem, amin nem erzem, hogy kottyanna a halytorud. A csapagyak halottak voltak rajta.
Mikepp lehet ezt a fotengelyt letesztelni, hogy valoban jo-e? Erdemes otthon epitenem ilyen allvanyt amiben merooraval megmerem, hogy ut-e a tengely ket vege? Vagy a legjobb elvinni egy esztergalyoshoz?
sorszám: 27051 (147121)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-02-17 22:34:00
En ezt vettem:
https://www.olx.pl/oferta/zaplon-cdi-jawa-cz-175-250-350-vape-bezawaryjny-elektroniczny-CID5-IDf45az.html#fc46667061
sorszám: 27050 (147120)

 
 
wellnerg
válasz erre | email2019-02-17 22:01:41
Tudnátok adni egy linket az alkatrészekről?
sorszám: 27049 (147119)
(előzmény: csöves, 2019-02-17 15:05:00)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2019-02-17 18:34:48
Itt lengyelben arulnak egy lendkerekes stratoros gyujtast egyben. 12V kb 80W-ot ad le. A dinamo helyere kell tenni. En tavaj elott vettem, es teljesen jol mukodott, napi hasznalatban munkabajarasra egy CZ 487-esen.
Egyben lendkerek, generatortekercsek, feszab, minden. En kb 15000-t fizettem erte.
Ranezesre valami kinai motorbol valo cucc, csak valaki ta;an megesztergalja, hogy passzoljon a jawa fotengelyre, meg gyart hozza alaplapot. Rengeteg fele motorra van. A minap lefotozom, mert ugyis ki van bontfa, fotengelyezem a CZ-t.
sorszám: 27048 (147118)
(előzmény: csöves, 2019-02-13 14:34:06)

 
 
csöves
válasz erre | email2019-02-17 15:05:00
Van 250-eshez is (cdi) elektronikus gyujtás!
sorszám: 27047 (147117)

 
 
wellnerg
válasz erre | email2019-02-17 11:10:00
Sziasztok .Lenne nekem is egy hasonló kérdésem csak a megszakitót szeretném kicserélni ,jeladós gyújtásra van lehetőség erre,vagy valamilyen alternatív megoldásra? 250 es motorról lenne szó.
sorszám: 27046 (147116)

 
 
csöves
válasz erre | email2019-02-14 10:30:33
Erről beszélek !
https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Jawa_es_Izs_mkp_hoz_cdi_gyujtas_elado_87658254.htm
sorszám: 27045 (147115)

 
 
csöves
válasz erre | email2019-02-14 10:17:12
Kedves Lajos ! Amiről én is beszélek az is kész gyújtás,csak fel kel rakni,de 12 voltos,az enyém pedig 6 voltos,1979-es CZ 350-634-es! Ez nem cseh gyártmány hanem valami más,talán a ferdeszemüek készítik,nem tudom,majd megpróbálok egy videót feltenni róla.Ezt a gyújtást viszont nem aranyáron árulják 32 ezer a 200 vattos verzió !
sorszám: 27044 (147114)
(előzmény: lajos, 2019-02-13 23:41:47)

 
 
lajos
válasz erre | email2019-02-13 23:41:47
Kedves Csöves! Rögös útra tévedtél. Ha járatos vagy a gépjármű villamosságban, gyújtás fajtákban(AC-CDI DC-CDI), alkatrészek rögzítésnek módozataiban(új alaplap készítés) akkor talán érdemes gondolkodni rajta. Kész megoldás a cseh VAPE. Csak föl kell szerelni (mindent adnak hozzá) majdhogy nem arany áron. Az egyhengeresekkel kevesebb a gond. Most éppen azzal játszok.
sorszám: 27043 (147113)
(előzmény: csöves, 2019-02-13 14:34:06)

 
 
csöves
válasz erre | email2019-02-13 14:34:06
Azzal a kérdéssel fordulnák a hozzáértő Úrakhoz hogy adott egy CZ 350 634-es 6 voltos megszakitós gyújtással,olvastam egy cdi gyújtásról ami állítólag jó hozzá,de 12 voltos renszer,érdemes vele foglalkozni,vagy nagy meló az átalakitás,csak hozzáértő tudja megoldani,ehhez kérném a véleményeteket!
sorszám: 27042 (147112)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-12-05 12:47:56
Ezt sajnos en sem tudom megmondani. Tudok egy embert, aki hobbizik es javittat valahol, de emlekeim szerint o is aggodva emlegetett egy oreg bacsit, aki remek munkat tudott vegezni fotengelyekkel... Nem lakom Magyarorszagon, igy hallomasbol sem tudok muhelyeket mondani, de talan valaki mas igen...
sorszám: 27041 (147101)
(előzmény: sano, 2018-11-28 09:31:07)

 
 
sano
válasz erre | email2018-11-28 09:31:07
Kösz, azóta sikerült szereznem egy német nyelvűt. Már csak a német tanfolyam van hátra :)
Szerencsére pont 634-5 verziós, 1980-81-es géphez, mint az enyém.

Évek óta nem jáwáztam, a tervezett felújításhoz kéne némi infó. Honnan érdemes most használható minőségű alkatrészeket rendelni? És főleg, hol van BP-en olyan gépműhely, ahol kimérik, és ha kell rendbe teszik a főtengelyemet, ha kell megfúrják a hengereimet?
sorszám: 27040 (147100)
(előzmény: hzoltaan, 2018-11-15 11:36:59)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-11-15 11:36:59
asszem 632-hoz. (CZ-hez) volt czeh nyelven. :D :P Erdekel? talan angolul is akad valami, de az a CZ350-es lesz, azaz a 632-es blokk.
sorszám: 27039 (147098)

 
 
sano
válasz erre | email2018-11-13 14:59:54
Sziasztok!

Van valakinek elérhető 634-5 kezelési/ szerelési kézikönyve magyarul vagy angolul? Ha kölcsönadná, szívesen beszkennelném.
sorszám: 27038 (147093)

 
 
koko
válasz erre | email2018-09-05 09:00:53
sziasztok!, ha kellene valakinek, komplett jawa 350-eshez gyári gyújtás és generátor szett, van 2 garnitúra is eladó, olcsón!15000 1 szett ára! komplett alaplap, forgórésszel, megszakítókkal, csak fel kell rakni! érdeklődni sunesz55@freemail.hu
sorszám: 27037 (147042)

 
 
Fblack
válasz erre | email2018-08-10 20:50:55
A megoldás érdekében jobb, ha veszel egy lengyel elektronikus szaályzót, megbízható és nem kell állítani!
sorszám: 27036 (147015)
(előzmény: lajos, 2018-07-25 20:22:43)

 
 
berg istván
válasz erre | email2018-08-01 19:40:02
Jawa 559 összeszerelésnél tartunk és a gáz és szívató bowdeneket nem igazán tudjuk jól vezetni, nagyon feszülnek.Mi lehet a helyes kivezetésük a lámpafejből? Középen alul azon a lyukon ahol a km.meghajtó spirál bejön, vagy a kicsit feljebb (motor bal oldalán) lévő lyukon?
sorszám: 27035 (147012)

 
 
lajos
válasz erre | email2018-07-25 20:22:43
Üdv Kedves Gábor!
Elviekben lehet de nagyon macerás és nem biztos, hogy érdemes. A Jawa, CZ dinamók negatív szabályozású míg az MZ pozitív szabályozású. Ez azt jelenti, hogy az MZ gerjesztő tekercsének egyik vége a testen van míg a másik végére a fesz.szab pozitív feszültséget kapcsolgat. A CZ esetében a gerjesztő tekercs egyik vége a kimenő pozitív feszültségre van kötve a másik végére a fesz.szab negatív feszültséget kapcsolgat.
sorszám: 27034 (147010)
(előzmény: Gábor115566, 2018-07-23 22:19:13)

 
 
Gábor115566
válasz erre | email2018-07-23 22:19:13
Üdv érdeklődnék hogy jawa cz 6v 50w dinamót őssze lehet-e hozni mz ts 6v elektromos feszültség szabályzóval?
dinamó:
http://cezeta477.wz.cz/data/cz-175-477/rozlomax.jpg
szabályzó:
https://www.mofaker.hu/termek/pix/30040.jpg
sorszám: 27033 (147009)

 
 
Fblack
válasz erre | email2018-06-28 20:21:15
Még nézd meg a benzicsapot is (állás után kézzel is érzed a fémrészem, mivel azbban is csak sima gumi tömítés van, ami öregszik... Ha ott szivárog, az tényleg kimossa a sarat a dekni alatt!
Széles utat a veteránoknak is!
sorszám: 27032 (146961)
(előzmény: hzoltaan, 2018-06-27 20:54:22)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-06-27 20:54:22
Asszem a benzincso szivargott, aztan kimosott nemi olajsarat a lanckerekdekli alol. Valami ilyesmi. Egy uj benzincsovel mintha jobb lenne...
sorszám: 27031 (146958)
(előzmény: hzoltaan, 2018-06-14 15:09:57)

 
 
Fblack
válasz erre | email2018-06-20 19:55:00
Lehet hogy a fedelek alól szivárog, vagy a kihajtás szimmeringnél.
Vedd le a lánckerék oldali feelet, talán ott látsz valamit, meg persze alulról is nézd meg a blokkot állás után.
sorszám: 27030 (146946)
(előzmény: hzoltaan, 2018-06-14 15:09:57)

 
 
Fblack
válasz erre | email2018-06-20 19:51:47
Szia!
A levétel egyszerű: lelazítod a megszakító bütyök rögzítő csavarját (miután a megszakító alaplapot levetted) és szelíd erőszakkal mögé feszítesz legalább két helyen egyszerre a forgórésznek. A felszereléshez pedig ajánlottam a videót..
Üdv!
sorszám: 27029 (146945)
(elözmény: liter6, 2018-05-07 00:44:52)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-06-14 15:09:57
Valami dzsuvesz mindig marad a motor utan, mikor parkol. Mintha behugyozna. Ugy vettem észre, hogy a karbi környékérol szivárog benzin levefelé, de valószínűleg csak menet közben, melegen, aztan parkolaskor a lecsorogo keves benzin lemossa a retket es hagy egy sötét foltot... Nem olaj, nem benzin csak... retek.

Honnan szivároghat ott benzin? Csak nem a karbi tulfolyóján? (472-es CZ175, tehat a regi fajta karbival)
sorszám: 27028 (146940)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2018-06-14 15:05:27
Ez nálam is igy vala. Melegben valahogy kevesbe húzza meg a kupplungot, és úgy hallom ez gyakori. Nálam müködik, csak a fogaspontja máshová kerül.
sorszám: 27027 (146939)
(elözmény: liter6, 2018-05-22 11:35:58)

 
 
liter6
válasz erre | email2018-05-22 21:24:17
Köszi a segítséget! Az enyémben is 10W40 van, vettem 80W90-et, megpróbálom.
sorszám: 27026 (146895)
(előzmény: Árpád, 2018-05-22 12:27:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2018-05-22 12:27:46
Igazából minden váltó, hajtómű olaj jó aminek a vége W90. Kivéve az automatikus váltókba valók. De azok általában úgy se W90ek. Saját tapasztalatom hogy minél közelebb van az első szám is a 90hez, annál jobb. Utoljára egy ismerősnek kissé kopott lamellájú jawájába szintetikus 80W90et töltöttem, már egy éve a kopás ellenére is tökéletesen müxik. Legalábbis még nem siránkozott az illető. De ez könnyű választás volt, az autójába ugs ilyet töltött és maradt. De a sajátom új lamellákkal 20W80 al töltve is kiváló volt. Persze. miután normális bowdent raktam fel.Pár ezret eldöcögött így a mostani hosszú pihenőig. A legelején szívtam sokat. Úgy vettem hogy 10W40es volt benne. Mivel sose szerette az ürest pörgés közben bevenni, mindig behúzott kuplungal várakoztam. Lámpánál istenes volt, de sorompónál tuti elindult egy idő után a motor. :)
Egyébbként volt baj elég a jawámal az első évben. Én se értettem hozzá, ő is beteg volt kissé. Rossz váltóolaj, rossz főtengely szimering, lógó főtengely csapágy, test zárlatos dinamó, szar vezetékezés, kopott megszakítók. Viszont amikor két három év múlva szétbontottam a blokkot, elcsodálkoztam. Szinte új fogaskerekek a váltóban, alig kopott alapméretes hengerek, szóval alig pár kilométert ment előttem. Hogy tudták ennyire leharcolni ezalatt?!!
sorszám: 27025 (146894)
(elözmény: liter6, 2018-05-22 11:35:58)

 
  Összesen: 542 oldal
|< [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Jawa (27074)
Motoros túra (17672)
MZ (48895)
Simson (3405)
Izs (610)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu