hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. január 18. csütörtök 
Piroska

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal

kokovács
válasz erre | email2008-05-05 16:49:19
hello
tud valaki valamit a házi kromozásrol? kérlek írjatok. koszi
sorszám: 1992 (94228)

 
 
fejes
válasz erre | email2008-05-04 09:08:30
Kérlek látogass el honlapomra!
Szolgáltatás, adok-veszek meg miegymás!

http://www.fejesm.mindenkilapja.hu/
sorszám: 1991 (94145)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-05-03 11:48:51
Kosz megnézem. Szlovákia nyugati része Dunaszerdahely mellett 7 km-re Várkony szlovákul Vrakúň gyôr felett.nyáron lessz motorostali mindenkit szeretettel várok :)
sorszám: 1990 (94106)
(előzmény: Tibi2T, 2008-05-03 09:43:20)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-05-03 09:43:20
Kassán van 2 bolt is ahol lehet venni, de a felesleges költségeket elkerültem, megvettem a gyártól egyenesen emailban. www.vape.cz Hová valósi vagy, ha megkérdezhetem?
sorszám: 1989 (94104)
(előzmény: kokovács, 2008-05-02 19:48:22)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-05-02 19:48:22
Hell nemtudjátok véletlenul szlovákián lehet kapni elektronikus gyujtást JAWA 638 as hoz?
sorszám: 1988 (94067)

 
 
fejes
válasz erre | email2008-05-01 21:25:07
Nézzétek meg hátha érdekel!
http://www.fejesm.mindenkilapja.hu/
sorszám: 1987 (94040)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-25 22:43:55
Ismét szabad a hétvégém :D
Be vagyok sózva :D Üssetek le munkamániás lettem? :D
sorszám: 1986 (93835)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-04-22 22:32:21)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-23 11:32:24
IX, de ez részlet kérdés :)
sorszám: 1985 (93706)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-04-22 22:32:21)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-04-22 22:32:21
merre vagy, hanyadik ker? (én a XXII. ben)
sorszám: 1984 (93692)
(előzmény: creationmz, 2008-04-19 10:31:59)

 
 
kustib
válasz erre | email2008-04-22 21:10:43
Sziasztok!

Nagy-nagy seggítségre lenne szükségem! Valaha én láttam egy cikket neten, amiben a féktárcsa kifúrkálásának minden csínja-bínja benne volt! Na, ezt most nem találom, pedig nagyon jó volna! Ki tudna valaki segíteni a cikkel? :o

Köszi!!!
sorszám: 1983 (93686)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-19 10:31:59
Vagy ha pest, akkor szólj és kinézek, bérmentve :)

Hétvégén most úgyis punnyadok :)
sorszám: 1982 (93596)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-04-18 14:41:25)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-18 18:05:35
1. Sziloplasztozd be azt ahol folyik :) :)

2. ha egyszer elhajligattad az úszót akkor onnantól kezdve nagy szívás. De van megoldás... Végy egy befőttes üveget, vagy egy üveg tálkát (Semmiképp ne műanyagot). Rögzíts egy 2l-es flakonban vizet valahova az asztal fölé. Innen vezess csővel vizet a karbiba, úgy hogy az úszóház alja le van szedve. A karbit helyezd el úgy a poháron / tálon / üvegen... hogy kb 1mm-re legyen az alja a víz felületétől. Namost ha üveget használsz akkor láthatod mikor zár az úszó. ha nem zár akkor hajlítasz rajta és próba ismét. Addig csinálod míg 1mm meg nem lesz és az úszó ebben az állapotban teljesen zár.

Remélem érthető voltam ha nem akkor creationmz@hotmail.com (msn)
sorszám: 1981 (93574)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-04-18 14:41:25)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-04-18 14:41:25
csá! kéne 1 kis segits.! Babetta 27, porlasztó! beállítás!!!! mindíg folyik ez a fos! van ennek valami trükkje???? kösz !
sorszám: 1980 (93565)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-16 01:55:03
Ebben a felület meg hőátadás meg ilyenek még nem jöttek szóba.A számolás még ott tart, minden befektetett teljesítmény a hőelvonást szolgálja, maximális a hatásfok.

namármost 10dm3 levegő 11g normál körülmények között, ha ezt hűtöd 4 fokkal állandó nyomáson akkor ez már csak 8 liter lesz(ha a levegőt ideális gáznak vesszük)hozzátehetsz még 2dm3nek megfelelő tömeget, az összesen 2,2+11=13,2g
Ez 20%al több levegő.
Elméletileg, de hajnal 2 kor már lehet hogy hibás a számításom :-D
sorszám: 1979 (93398)
(előzmény: creationmz, 2008-04-16 01:31:00)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-16 01:31:00
Kérdés ehhez még a felölet nagysága. Mert ugyebár minél nagyobb felülettel érintkezik a levegőm, annál jobban lehül, ezt pedig egy kicsit meg lehet bolondítani mondjuk egy spirális mozgással, ami a benzik levegő keveredésnek is jót tesz.... Szeretem a vitát, mert az eredényhez vezet.
sorszám: 1978 (93396)
(előzmény: tams9, 2008-04-16 00:34:27)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-16 00:34:27
Miért olyan köztudott, hogy 15 fokon?
Én úgy tudom akkor történik lecsapódás ha túltelítetté válik az oldat vagy harmatpont alá csökken a hőmérséklete, de a nyomás is befolyásolja.
Az lehet hogy te nem érzel teljesítmény vesztést, de nyugodj meg hogyha 150W-ot leveszel akkor annyival kevesebb jut a kerékre, csak ez elenyésző a sok lóerőhöz képest. A kisemzéknek van hogy az alapjárat alacsonyabb lesz a sok fogyasztótól(Lenz-tv.).
Kicsit számolgattam és ha van 47W-os hűtőd akkor 1 sec alatt 10l levegőn tudsz hűteni kb4,2 fokot, ha másodpercenként 47J hőt vonsz el a rendszeről(entalpiacsökkenés 47J). De ez az elméleti maximum.

Leszek én a vállatok felett a kisördög :-D
Szeretek kötözködni na! Szerintem jó dolog az egésszéges vitatkozás!
sorszám: 1977 (93395)
(előzmény: creationmz, 2008-04-15 20:55:36)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-04-15 21:08:26
nem is tudtam hogy a haveromnak meg az ő haverjának egyszerre van a szülinapunk(15 éve egy házban lakunk) igaz csak mostanság kezdtünk el haverok lenni,és 12.étől 14.éig pirosbetűs ünnepnapok voltak itt,mivel én szerelem nekik a kocsit itt nálunk az udvarban,kitaláltuk hogy itt lesz a buli,kicsit vicces hogy néhány őrűlt autós üléseket rak ki az udvarba(utca,közterület)téglából csináltunk tűzrakót,szalonnáztunk,söröztünk,meg előkerült a whisky is, ez az ital amit csak dicsérni tudok,mert mindegy mennyit iszok belőle, mert nem fog tőle fájni a fejem(nagyon):D A rendőrök már rutinosan jönnek,már 2*szer voltak nálunk,és csak nevetni tudtak,azon ahogy 8-10autós ülés,pár tégla segítségével egy összkomfortos kis bulihelységet csináltunk,még hangulatfény is volt,csak jó mulatást kivántak aztán mentek tovább.Kicsit szét voltam esve a mai nap,nem éreztem semmi extrát,csak fáradt voltam,meg nem nagyon tudtam koncentrálni.
sorszám: 1976 (93388)
(előzmény: Rudolph B, 2008-04-15 19:37:15)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-15 20:55:36
Örülök hogy az általam felhozott téma ilyen ösztönzőleg hatott mindenkire... Ok... Vegyünk alapul egy 350-es jaffát, akár az enyémet, ami egy 638-as californiai. Elvileg ezeknél a generátor több mint 100W-ot termel. Legyen mondjuk 20-30W a gyújtás fogyasztása. És mondjuk kapcsoljunk egy első refit, meg egy helyzetjelzőt, az kb 80W, ehhez hozzáadódik még az indexelésnél 2*21W és mondjuk még fékezzünk is 21W. Elvileg most tartunk 170W-nál. Ezt nem egyszer nem kétszer nem rövid ideig egyszerre csináljuk. -21W féklámpa akkor is 150W!!! Nem vettem észre a jaffámon komoly teljesítmény csökkenést, ezen fogyasztók bekapcsolásakor (leszámítva azt a hibát amit most produkál, de elötte nem volt baj)... Tehát, a thermoelemes hűtésemhez szükséges, 1 thermoelem 47W, mert ilyenem van, és egy venti mondjuk 8cm PC-ből való, hogy ha álló helyzetben rajta felejteném se szálljon el... Ezek össz fogyasztása kb 48W... Cserébe ha jól szigetelném a szívótorkot, a karbit, és a légszűrőház helyett a ház és a karbi közé raknék egy réz lamellákkal telirakott közbetétet, akkor kb 20C hőmérséklet különbséget tudnék elérni a melegededő oldalhoz képest! Mivel ezt a felét a 8cm-es venti tapasztalataim alapján simán képes 30C közelében tartani, így feltételezhetjük hogy a hülő oldal 10C-os, vagy annál hidegebb!!!! Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy köztudottan a pára 15C környékén csapódik le. Teszteljétek... Vagy ha nem akkor látogassátok meg a szamitogep.hu oldalt, és keressetek rá a peltier-es hűtés cikksorozatra. Ott jóval nagyobb elemekkel, -30C értek el, áramló közegnél, úgy hogy a processor fűtötte a hülő oldalt, minimum 60W-al!!!!!!
sorszám: 1975 (93386)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-15 19:43:35
Valóban, egy 4 üteműnél kétségtelenül alkalmazott, bevált dolog.
Szerintem ha 2 üteműn is jól működne, akkor ha más nem Talmácsi motorján lenne ilyen.
sorszám: 1974 (93381)
(előzmény: Csehcsoda, 2008-04-15 13:38:35)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-04-15 19:37:15
Hát akkor, most boldog szülinapot, az előző alkalommal kicsit korán történt.
Remélem a másnap is olyan kellemes volt, mint a buli!

üdv.: R
sorszám: 1973 (93380)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-15 00:38:37)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-04-15 15:25:25
köszönöm!
sorszám: 1972 (93366)
(előzmény: tams9, 2008-04-15 09:47:52)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-04-15 15:09:34
jelen pillanatban egy 1,6 16v puntot csinálunk nitro injektorral,vízbontóval,már csak a turbo csiguszt kell rávarázsolni,meg a kipuf leömlőt legyártani hengerenkéntire, és kalibrálni a motort,én csak szerelek,tehát elméletben én béna vagyok,de azt kikérem magamnak hogy lebertázzák a gyári echte német dugómat!egyébként ez az 1-2percet úgy mondtad mintha űrhajóval járnál bevásárolni,persze hogy nem bírják mert nem erre lettek kitalálva,de ha 300as lenne az emzém, és audi S8 kovácsolt alu dugót raknék bele,na az lehet hogy kibírná,csak a dugó többe kerül mint a motorom kompletten.
sorszám: 1971 (93364)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-04-15 09:47:39)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-04-15 13:40:40
Kb. leirtad a lényeget. Kicsit érezni is azon Jawan, hogy alacsony sebességnél bármilyen fordulaton dús a keverék, 100 felett ezt már nem érezni.
sorszám: 1970 (93358)
(előzmény: Laszan358, 2008-04-14 19:06:21)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-04-15 13:38:35
A ram-air azért komolyabb, mint amilyennek tűnik. Gondoljátok meg, mondjuk két db tenyérnyi beömlő a motor elején, összeszűkül a karbitorokban egy 24-36mm átmérőjű csővé. (Nyilván nem közvetlenül oda, mert akkor ömlene bele a g@né...)
Hát ez elég rendesen megnöveli a beáramló levegő nyomását, s mivel a karbitorok keresztmetszete változatlan, így a levegő sebességét is. Több levegő egységnyi idő alatt - több benzin egységnyi idő alatt. (átfúvókázás, stb... stb...) Nyilván növekszik valamennyit a teljesítmény, és valószínű, hogy rugalmasabb is lesz.
sorszám: 1969 (93357)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-04-15 13:32:36
AZ, hogy szükség van-e ram-air-r csak az adott motor konstrukciójátol függ. Nem tudom, mitöl megy annyira az a Jawa, a tulajdonos azt mondta, hogy valami 2-3 százalékot segitett, főleg 80 felett érezni, amikor amugy is szükség van rá egy gyorsulásnál (elözésnél) autó ellen (légellenállás). A plusz erő inkább az átfúvókázással jött és a pontos karbeszbeállitással, de igazán szerintem ezt csak nagyon tapasztalt emberek tudják megtenni tuningkarbesz esetén. Rendelkezésre áll szerencsére.
sorszám: 1968 (93356)
(előzmény: tams9, 2008-04-14 09:50:14)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-04-15 12:45:06
Nem tudom, nekem idáig bevált a jó öreg benzin :)
sorszám: 1967 (93353)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-15 10:03:18
ezzel azért nem azt akarom mondani, hogy ilyeneket kell önteni öreg szocialista gépeinkbe!
sorszám: 1966 (93350)
(előzmény: tams9, 2008-04-15 10:01:46)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-15 10:01:46
Metil alkoholt szerintem nem is vehetsz csak úhy hogy bemész a boltba, szerintem engedélyköteles, de nem vagyok biztos. Mint mondtam, nem tudom mit kapni és mit nem. A NOS-t csak azért írtam, hogy tudjuk miről van szó, mint amivel a filmekbe "katapultálnak".
Egyébként használják modellekbe a nitrometánt. Szerintem félreolvastad amit írtam.
http://www.rcmodell.hu/article/articleview/26/1/4/
Mellesleg, nem tudom milyen alkohollal hajtott versenyautóknak még hűtésre sincs szüksége, ugyanis az (metil vagy etil)alkohol nagyun illékony, és mint tudjuk ez hőelvonással jár.
sorszám: 1965 (93349)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-04-15 09:47:39)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-15 09:47:52
ja és boldog születésnapot!
sorszám: 1964 (93348)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-15 00:38:37)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2008-04-15 09:47:39
Üdv,
Hát, mókás, amiket itt olvasni. A NOS nem egy anyag neve, hanem márkanév (nitrous oxide systems). Az RC modellekbe nem szokás nitrót nyomni, az különben is légnemű anyag, ezért tárolják palackokban. Inkább metil-alkoholt tesznek, de azokat is többnyire a 15 köbcentitől kisebbekbe. No, a másik meg, hogy ott nagyon intenzív égés van. Egy ilyen kis modellautó motorja simán bírja a 20-30ezres fordulatszámokat, de izzítógyertya van bennük. Próbáljatok csak metil-alkoholt tenni az ajtókilincsből öntött berta dugattyús mocitokba. Szerintem egy-két perc alatt elolvadna a dugó, mint nyáron a csokifagyi:)
sorszám: 1963 (93347)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-15 09:47:06
ja valamiért el van csúszva a válasz gombod.
Nem azt mondtam, hogy oxigén nélkül, hanem levegő nélkül. Az oxigén ugyanis a vegyületben van, hasonlóan mint a N2O-nál. Az a lényege, ha légköri levegőt nem kap mondjuk bezárod egy üvegbe akkor nem alszik el mint a gyergya.
sorszám: 1962 (93346)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-15 00:38:37)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-04-15 00:38:37
kell hogy legxen válaszgomb,bocs ha kicsit meléirok, csak ittunk kicsit most van a születésnapunk haverral csak 10ora külömbség van,kicsit már kezdenek lassulni a reakciok ezért mentem gyalog,ethanolt lehet kapni, az oxigén nélküli égés meg kizárva mert minden égéshez kell oxigén! kémiából vizsgáztam,a rozsda is FEO2 vagyis vasoxid és az is lassú égés(oxidáció)
mint amikor a fűvet komposztálod ott is ha gumikesztyűvel meg orrcsipesszel nekiállsz szétszedni akkor arra leszel figyelmes hogy lesznek kköztük feketés szinű füdarabok is,basszus,soha nem voltam ilyen jol,és nem is fáj a fejem pedig ha iszok akkor mindig szokot egy kicsit fájni,tök jó érzés,most nem vagyok teljesen kész csak kellemesen ittas,persze azt semmi se múlja felül amikor megyek a 10es uton vörösvár felé péntek délután és vörösesen megy le a nap, aki arra jár tudja miről beszélek..és még csak hétfő van:(((((
sorszám: 1961 (93336)
(előzmény: tams9, 2008-04-14 21:47:47)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-14 21:47:47
Intravénás benzonfaló! A te nevednél miért nincs válasz gomb?

Egyébként még visszatérve és nem igazán tudom mit kapni vagy mit nem, csak elméletileg közelítek.
sorszám: 1960 (93321)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-14 21:45:03
Én inkább az ethanolos üzemen gondolkoznék el. Az úgyis lassan nagyméretekben is hozzáférhető lesz. 105 ös az oktánszáma. Tehát kopressziónövelés meg átfúvókázás után elviekben jobb lesz. De ha a hengerfejed marad, akkor tehetsz bele még benzint is és akkor csak talán picit olcsóbb lesz, mert több kell viszont olcsóbb.
De ha igazán durvát akarsz akkor nitrometánt égetsz az levegő nélkül is ég, tehát nehéz eloltani, ha kigyullad. Ilyet haszálnak a modellekbe, meg a drag vagy milyen versenyautókba is. Csakhát az ára...
sorszám: 1959 (93320)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-14 21:38:35
A nitro mántmint a NOS(dinitrogén-oxid)csak akkor veszélyes, ha letüdőzöd elég sokszor, nagyon jó kedved lesz tőle. Kéjgáznak hívják, úgy tudom még háborúba is bevetették, a katonák halálra röhögték magukat, szó szerint!
Ennek annyi a szerepe, hogy plusz oxigént juttatsz be az égéstéreb azáltal, hogy ez a gáz 300fok környékén felbomlik és felszabadul az oxigén, emellé persze kell még plusz benzin is.
Tehát önmagában normál körülmények között nem robbanásveszélyes, max használat közbe beáll a motor.
Egyébként a tejszínes patronba is ilyen volt/van.
sorszám: 1958 (93318)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-04-14 19:45:56
azért bátorkodtam leírni mert lehet készen is kapni 50ropiért, de én csinálni akarok,haveromnak már egy éve van a kocsijába, és onnan vette észre hogy kifigyott a víz a bontóból, hogy nem volt pörgősebb a motor(alapjáratról felfele gyorsításnál)és brutálisan megnőtt a fogyi(kb. 1 L többlet),tudom hogy veszélyes üzem a hidrogén,de ha a nitrót kibírtam úgy hogy rajta ültem, akkor ez se lesz nehéz,korábban a romettemet is nitrohígítóval tankoltam,meg 2T olaj keverék
sorszám: 1957 (93300)
(előzmény: tams9, 2008-04-14 16:48:33)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2008-04-14 19:06:21
Szia

(az alábbi mondatok nagyrészét kezdhetném úgy hogy: SZERINTEM... Mivel ez csak "ötletelgetés".)

Én ugyan nem láttam még ilyen ram-air jawat közelről.(sőt még mezei jawát sem)
De azért érdekel ez a ram air dolog.(és érdekes ötletnek is tartom)
Amennyire tudom ez a ram-air a haladási sebességből adódó torló nyomással sűrít.
Ezért csak nagy sebességeknél van hatása, kisebbeknél nem nagyon.
És a végsebesség környékén ahol már a nagy fordulatszám miatt rosszabb a töltése a hengernek, segít be a töltésbe ez a kis plussz nyomás.

A résvezérelt2ütemű henger töltés szerintem megoldható, mivel a kipufogónak van fojtása. Persze "agyon" tölteni nem túl gazdaságos, de egy ilyen ram-air dolog azért beleférhet.
(mivel ez úgyis csak akkor működik amikor eleve rosszabb a henger töltése a nagy fordulat miatt)

Szóval szerintem itt nem is igazi "töltés"ről van szó, hanem inkább valami "szívás kiegészítésről" nagy sebességnél és nagyfordulatszámon.

persze ez csak ötletelgetés volt...

de ha hülyeséget írtam, úgyis kapok mindjárt a fejemre...:)
sorszám: 1956 (93296)
(előzmény: tams9, 2008-04-14 09:50:14)

 
 
kutya
válasz erre | email2008-04-14 17:10:20
∫dQ+∫dW=0,
ami azt jelenti, hogy nem lehetséges olyan periodikusan
működő gépet szerkeszteni, amely energia felhasználása
nélkül végezne munkát. A közölt és elvont hő összege
megegyezik a leadott és felvett munka összegével. Az első
főtétel e formája az elsőfajú perpetuum mobile lehetetlensége.
sorszám: 1955 (93292)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-14 16:48:33
Jajaj!
Ezzel vigyázz!!!!!!!!!!!!
Nem véletlenül nem hajtják hidrogénpalackkal az autókat.Próbálták a Mitoszrombólók is a Discoveryn és beindult, de utánna majdnem elszálltak olyat robbant a karburátor.
Ha a hidrogén és levegő eléri az also robbanási koncentrációt, akkor te is számolhatsz hasonlóval.

Egyébként plussz teljesítményt így nem nagyon tudsz szerezni, ugyanis az elektromos áram 100%-ban konvertálható másfajta energiává(hő,kémiai), ezzel ellentétben 100%-os hatásfokú hőerőgép nem létezik(ha létezni is csak 0-n lennél) és te ugyanazt a reakciót akarod oda vissza. Szerintem veszteséged lesz. Olyan mint a perpétum mobile. A hajtáshoz szükséges áramot a főtengelyről akarod levenni, azi viszont Lenz törvénye miatt fékezve lesz erősen.
Amikor találkoztunk Bambi mesternél akkor is mondtam, hogy én elméleti úton közelítem meg a dolgokat, de cáfoljon meg valakih a rosszul gondolom!!!
sorszám: 1954 (93290)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-04-14 16:27:01
már korábban taglalta itt valaki ezt a vizet bele a tankba azt csá címszó alatti vizbontást, hát ez nem ér semmit,sőt el se indult nálam,viszont egyik haverom házilag csinált vízbontót, egy kakaós dobozból,egy nm rozsdamentes acél lemezből,rozsdamentes csavarokból.a két cellát beteszi a dobozba, ráönti a deszt. vizet meg a szódabikarbóna keveréket,összerázza, ráteszi a 12V-ot és pezseg,ez a kis cucc ROBBANÁS VESZÉLYES!!! meggyújtottam a kijövő gázt, és akkorát pukkant hogy majdnem lerepült a hajam a helyéről.A motoromra is most tervezzük mekkora kell rá,a kocsiból fogyasztás csökkenést, és némi teljesítmény+-t hozott ki,ennek a doboznak a tetejére kell egy fedél aminek a tetjére egy csövet ki kell vezetni, és ezt a karbi légszűrő felőli oldalára kell belerakni a gumiba bele dugni aztán ki kell szilózni!
a leírás szerint egy csepp vízből több száz L gáz képződik(ez kicsit furcsán hangzik) viszont amit észrevettem a kocsin, hogy hidegen könyebben indul, és nem büdös a kipufogó
sorszám: 1953 (93287)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-14 09:50:14
Ezt nem nagyon értem.
A 2 ütemű motorba hogyan lehet több levegőt besűríteni? Amikor a felömlők nyitva vannak akkor a kipufogó is tehát a túlnyomás átmenne rajta nem? Vagy valami nagyon spáci kipufogó kellene, ami bent tartja, nem? Rosszul gondolom?

Csak mert úgy tudom vannak 2 ütemű szelepes motorok, amelyeknél a 2 szelep egyszerre van nyitva a szívásnál ée egy kompresszor "kiszellőzteti", viszont itt a szellővel nem jön benzin, csak a szelepek zárása után adagolón kapja a benzint, így nem pocsékol, viszont egy JAWA szerintem így csak pocsékolna.
De mondjátok el a titkot, ha van!
sorszám: 1952 (93272)
(előzmény: Tibi2T, 2008-04-14 07:08:31)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-14 09:42:05

Ha a menetszél hűti akkor az tulajdonképp nem jelent sok plussz terhelést hiszn a közegellenálás mindenképp annyi amennyi, ha ott van a hűtő ha nincs akkor is.

Azzal tisztában vagyok, hogy a levegő hőmérsékletének csökkenése milyen pozitív hatásokkal jár.
Viszont! A te esetedben a motortól veszel el "erőt"(a generátorodon keresztül), annak érdekében hogy több ereje legyen. Azt kellene kiszámolni, hogy ez bruttóba pozitív-e. Például a kopresszor is hasonlót csinál, csak nem hűt, hanem mechanikailag sűrít. Itt a hatásfok olyan, hogy megéri. Namármost a te hűtő elemednek feltételezem, nincs olyan rossz hatásfoka, a kérdés inkább, hogy tudod elvonni a hőt a levgőből. Illetve számít-e valamit vagy csak pszichológiai tuning.
sorszám: 1951 (93271)
(előzmény: creationmz, 2008-04-14 00:19:42)

 
 
Victor
válasz erre | email2008-04-14 08:26:23
Creationmz!
Azért kell visszahűteni mert az a fajta turbó a kipufogógázt használja fel levegő nyomás termelésére. A kipufogó gáz forró és ez felmelegíti a turbó levegőjét is. Visszahűtik mert a meleg, forró levegő oxigén tartalma és sűrűsége is kisebb mint a hideg levegőé.
sorszám: 1950 (93269)
(előzmény: creationmz, 2008-04-14 00:19:42)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-04-14 07:08:31
Ismerősöm _Ram-air-t_ szerkesztett a Twin sportra meg átfúvókáztatta a karbit, na azt érezni, 30 000 km-es blokkal jobban megy mint az enyém 1000 km-essel. De majd én is átcsinálom. Nem akartam elhinni, de az a Jawa nagyon tol, még igy kifutva is.
sorszám: 1949 (93267)
(előzmény: creationmz, 2008-04-14 00:19:42)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-14 00:19:42
Turbós járműveknél számít valamit hogy a turbóból érkező levegőt visszahűtik a menetszéllel? Mi van ha nem a menetszél teszi... És nem "csak" a menetszél erejével...?!

Ez a kérdés...
sorszám: 1948 (93265)
(előzmény: tams9, 2008-04-12 21:13:44)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-04-12 21:13:44
Nyersz ezen annyit vajon, hogy a teljesítménynövekedés fedezi-e legalább az elektromos terhelés miatt kialakuló többletterhelést?
sorszám: 1947 (93202)
(előzmény: creationmz, 2008-04-08 19:03:18)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-08 19:03:18
Az első tesztek, tudom nevetség tárgya lesz de egy 350-es jawa-n zajlottak, ahol a légszűrőházban levő levegőt hűtöttem vissza nem túl esztétikus és kevésé célratörő módon.

Mégpedig úgy hogy a ház oldalába (karbi felé eső rész) becsavaroztam két borda közé egy thermoelemet. Eredmény az lett, hogy a légszűrőházban levő levegő hőmérséklete a szívótoroknál PC-s hőérzékelő diódával méretve 10-15 fokkal alacsonyabb volt mintha az elem nem működött volna... Most az a kérdés, hogy ez valyon mennyi lovat adott... Meg lepő de tapasztalatom szerint többet nem, de hamarabb pörgött a motor, és nyomatékosabb lett... de nem sokkal...

Amire szükségem van a témával kapcsolatban, egy olyan partner aki hajlandó segíteni a precizebb, átgondoltabb, szebben, esztétikusabban, és nem utolsó sorban hatásosabban megtervezett hűtés fejlesztésében. Akár motorra akár autóra...
sorszám: 1946 (93054)
(előzmény: s.jacint, 2008-04-08 14:14:58)

 
 
s.jacint
válasz erre | email2008-04-08 14:14:58
Miért akarod ennyire hűteni a beáramló levegőt??? Milyen motoron karod megcsinálni???
sorszám: 1945 (93038)
(előzmény: creationmz, 2008-04-03 01:13:36)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-03 01:13:36
Nem hiszem hogy ennyire veszett ügy lenne a éma amit feldobtam, vagy csak kevés az ezzel foglalkozó ember...?!

Hűtsük a beáramló levegőt eletromosan... Várok ötleteket az alap elgondolásra miszerint thermoelektronikus elem a rövid és járható út(Szerintem)
sorszám: 1944 (92813)
(elözmény: Fóti Gyula, 2008-02-19 16:31:11)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-03 01:09:39
Ott leszek, bár motorom még nem veterán, ami meg az azt meg nem nevezném motonak, és nincs a közelemben :) De megyek nyálcsorgatni és fényképezni :D
sorszám: 1943 (92812)
(elözmény: Fóti Gyula, 2008-04-02 06:16:28)

 
  Összesen: 49 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17498)
Jawa (27000)
MZ (48839)
Pannónia (6538)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Izs (606)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu