hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 19. kedd 
Gyárfás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal

Árpád
válasz erre | email2008-11-18 18:09:16
Hát, ha a világításról derül ki a gyakorlatban hogy nem volt jó, az elég fájdalmas felismerés lesz. De legalább azt ted meg, ha csak 10 wat jut a féklámpára, hogy ledeket használj. A 10 wattos izzós féklámpát akár ne is használj. Annak semmi hatása nincs, gyakorlatilag láthatatlan.
sorszám: 2092 (104256)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-18 12:39:27)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-18 12:39:27
hm ez nem is roszmegoldás, de úgy néz ki, hogy a riga gyújtás elbír egy 35/35w-os halogén égőt.Tehát lesz világítás,viszont a féklámpa csak 10w-os lesz:(. Különben a gyakorlatban kiderül majd úgyis ha valami nem jó, de azért kösz a felvílágosítást.
sorszám: 2091 (104243)
(előzmény: Árpád, 2008-11-16 16:39:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-16 16:39:53
A hal a gyújtást vezérli. Akármilyen gyújtásnál kiválthatja a megszakítót. Tulajdonképpen felfogható mágneskapcsolóként. Csak nincs benne mozgó, kopó alkatrész. Az icben a mágneses teret érzékeli az elektronika, ha megfelelő irányú mágneses térbe kerül, a kimenetét lezárja földre.Ezt utána úgy lehet felhasználni, ahogy akarjuk, attól függ mibe kel, ETZ, babetta, simó, cdi gyújtás. A hal csak a főtengely megfelelő pozicióját jelzi.
Ami a másik része a gyújtásnak, az az elektronika. Akumlátoros gyújtás esetén az elektronika áll egy kis és egy teljesítmény fetből. A bemenő jel függvényében hol vezet a nagyfet a végén, hol nem. Azaz a nagy fet szakítja meg az áramkört a trafónál. A hal vezérli a feteket, mikor szakítsanak. Azért fetek és nem tranzisztor, mert a tranzisztoron 1.8 volt veszteség van, a feten csak pár tized volt. De mind a kettőre jellemző, hogy a megszakítás gyorsabban történik meg mint a mechanikius megszakítónál, így az indukált feszültség a gyújtótrafón nagyobb. azaz alacsonyabb aku fesznél is ad még szikrát.Illetve ha tologatja az ember a motort, már kissebb sebességű tolásnál is megvan a szikra. Kissé(kissé nagyon) leegyszerűsítve a dologot, így müxik.
sorszám: 2090 (104147)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-16 16:00:23)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-16 16:28:17
Mégegyszer: Az elketronikus 2000 forintért feltehető a dinamóra. Akkor már értelemszerűen sem a kondi, sem a megszakító nem megy többé tönkre, mivel fent sincsenek már.:) Az elektronikus fesszab szintén kifizethető valami, akkor többé az ellenállás sem okoz bajt. Az aksit, ha savasat használunk, valóban kezelni kell, pár évente pedig kicserélni.De ha hirtelen megy tönkre, az se jelenti, hogy az út szélén maradtunk. Pár méter futás a motor mellet, aztán rá a motorra, kuplung ki. Már töfög is. Az ETZvel már rosszabb a helyzet.Annál valóban meg kell várni aksi hiba esetén hogy jöjjön egy segíteni tudó ember egy kis bikázásra. De meglehetőssen ritka a totál zárlatos aksi, a szakadt talán még ritkább annyira ritka, hogy én még nem láttam olyant, ismerőseim sem számoltak be ilyenről. Ami inkább előfordulhat egy aksinál, az az egy cella zárlata. Ilyenkor az aksi 11 volt körüli feszültséget ad le teljes feltöltöttségnél, de még gyengébb töltésnél is szokott maradni rajta 10 volt. Fetes gyújtás már alig 8 voltnál elindul, ha a keverék nincs túl szarra állítva. Persze 12 voltos gyújtó trafó esetén. TSnél 4 voltnál már komoly esély van az indulásra vele.
Szóval dinamó, generátor maradjon, a gyújtás cserélhető. Max a dinamót át lehet tekertetni 12 voltosra. A menetszám kétszeres lesz, az új vezeték átmérője gyök ketted része a réginek. Ennyi.Ha valaki türelmes, maga is áttekercselheti a dinamót.Persze bizonyos dolgokat betartva.
A gyenge világítás elfogadhatatlan. A babetta le van az olyan utakról tiltva álltalában, ahol a megengedett max sebesség több mint 50, de biztosan az autóutakról, pályákról. Ha százzal, vagy még többel menő autók között megyünk alig látható hátsó lámpával, fel fognak minket taszajtani, mert mire meglátnak minket, már tulhaladotttá válunk.. Az is nyaktöréshez vezethet, ha csak annyira látjuk az utat magunk előtt százzal menve, mint a babettánál 34-40-nél.
sorszám: 2089 (104146)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-16 15:38:29)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-16 16:00:23
ezt a "hal" jeladót ezt elmagyarázhatnád mert nem pontosan értem?sőt sehogysem értem.ez megszünteti az aksitól való függését a motornak?
sorszám: 2088 (104142)
(előzmény: Árpád, 2008-11-16 15:27:58)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-16 15:38:29
végülis ez nem gányolás simán vissza lehet alakítani gyárira, de én sokat szívtam a gyújtással nincs kedvem a nagyyal is végig csinálni.ezt csak egyszer beállítom és ott van többet hozzá se kell nyúlni. és azért egy dinamón 100szor annyi dolog elromolhat(ellenállás tekercs kondenzátor megszakító) meg függ az aksitól.pl az hogy 1500nál is halványan pislákol a töltés jelző az nem túl jó, pláne városban lámpánál.viszont ezt a zaj szűrést nem nagyon értem.ilyen probléma még nem volt.
sorszám: 2087 (104138)
(előzmény: Árpád, 2008-11-16 15:27:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-16 15:27:58
Én is azt írtam, hogy a gyújtást le lehet cserélni elektronikusra.Az valóban jobb. De! Egy használható dinamot ezért nem kell lecserélni egy sokkal gyatrább megoldásra. Elég a megszakító helyett elektronikussat feltenni.Mint írtam, olcsó, megbízhatóbb mint a Babettáé.Az általam sűrűn ajánlgatott fetes gyújtás kb annyiba kerül, mint egy megszakító, illetve max kettő, ha nem szerzel olcsóbb halt.Kétezer forintért(rosszabb esetben) Nem érdemes gányolni a motort.És még egyszer: A hal jeledő összehasonlíthatatlanul zavarvédetteb, mint az induktív.
sorszám: 2086 (104135)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-16 13:21:01)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-16 13:21:01
csak a világitó tekercsről beszéltem nem a gyújtóról azzal semmi baj.de én akkor is jobban bízok az elektronikusba. mert általában az eredeti megszakítóval ami ddr-es azzal nincs is semmi baj. viszont az utángyártott az nagyon szar, hamar elállítódik. meg azt be kell ismernem hogy koromnál fogva biztos nem úgy fogom használni mint te kedves Árpád és ezt nem sértésnek szánom. szerintem sokszor meg lesz neki húzva a bajsza és szerintem a gyári gyujtás nem viseli jól a magas fordulatot.szerintem
sorszám: 2085 (104125)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-11-16 12:57:39
Csak akkor kell állandóan állítani a megszakítós gyújtást,ha valami baj van a motorral.Én évenént egyszer ellenőrzöm ,és akkor sincs nagyon elálítódva.
sorszám: 2084 (104122)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-16 12:43:27)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-16 12:57:23
Vigyázzunk ezzel a 12 voltos Babetta gyújtó trafóval! Lehet, hogy létezi ilyen, de én speciel kizárólag 4 voltosokkal találkoztam, ami még a 6 voltosnál is nehezebben beszerezhető, ugyanis kizárólag a Babettán van ilyen.
A gyenge fényerő pedig nem probléma, hanem egyenesen tragédia. Az egy dolog, hogy nem lát az ember, de nem is látják. Persze ezt meg lehet oldani ledekkel, de csak házilag készült cucokkal.A Babetta gyújtó jelét, már amelyikét, induktív jeleadó szolgáltatja, ami zavar érzékeny, instabil, stb. Tehát csak végszükségben szabad használni. Viszont a 6 voltos MZ dinamó elég használható. Elektonikus gyújtás fillérekből fel lehet rá tenni. Ha valakit zavar a 6 voltos rendszer, az áttekertetheti a dinamót 12 voltra. Ja, a TS-t egyébbként aksi nélkül is be lehet indítani, egész pici tolás elég neki, még nekem is sikerült már párszor betolnom majd felpattannom rá.
Ami jól műxik, azt hagyjuk a helyén. Ilyen pl a TS dinamó.Szerintem, nekem, ismerőseimnek még nem volt vele rossz tapasztalata. Persze az ETZ generátora jobb, de az meg ugyse megy be a TS-be.
sorszám: 2083 (104121)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-16 12:41:18)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-16 12:56:13
valóban azt el kell ismernem hogy az etz gyújtása jobb mert 12v-os sokkal megbizhatóbb a töltése, szinte alapjáraton is van neki elég. ellentétben a 60w-os dinamójéval szemben. viszont azt belehet tolni akkor is ha nincs benne akkumulátor.viszont az elektronikus meg nem függ az aksitól ezért jobb. végülis ki hogy érzi. különben gondolkodtam egy etz gyújtásán is csak nem tudtam olcsón szerezni ez meg úgy is itt van "lomnak".
sorszám: 2082 (104120)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-16 12:43:27
jah nem vagyok mágus gyújtások terén:):):) csak alapvetően lusta vagyok és unom a kists-en is a gyújtás állítást. am az egész apa ötlete volt mikor a pereggyet vette.
sorszám: 2081 (104118)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-16 12:41:18
na megmagyarázom először is hogy miért kell rá elektronikus gyújtás: mert nem romlik el rajta csak max a elektronika.ezt pedig lehet venni sokkal egyszerűbb egy ilyet bettenni az ülés alá mint folyamatosan állítgatni a megszakítót. másik hogy egy babetta gyújtáshoz lehet kapni 12v-os tekercseket ami egy 6v-os Mz-nél nem utolsó.bár én nem babetta gyújtást rakok az enyémre hanem riga deltáját.nem tudom hallott e már róla valaki az a lényege hogy pofon egyszerű az egész olyan mint a babettájé csak kisebb teljesítményű tekercsekkel(kevesebb fényerő).na ez volt eddig apa pereggyén és 15000km-ert úgy ment hogy hozzá se kellett nyúlni. szerintem ez megszakítóssal nem valószínű. másik előnye hogy ha kiveszed az aksit télire akkor sincs baj ha esetleg elkap a motorozhatnék, csak rugod és megy. egyetlen hátránya a gyenge fényerő mellett hogy nem valami lopás biztos mert nem lehet gyújtás kapcsolón keresztül leállítani.
ék nem kell bele ha jó a főtengely ez tapasztalatból mondom a pereggyen se volt. mert itt az éknek csak pozicionáló szerepe van hogy ha a gyári motorra teszed fel akkor nem kell gyújtást állítani szinte. amúgy is csak nagyon minimálisat lehet.legalábbis rigánál ez volt a helyzet. és tegnap mikor feldobtam rá a forgórészt már akkor megszorult pedig ép hogy felcsusztattam. utána már csak lehuzóval(1db 8as csavar) jött le.
sorszám: 2080 (104117)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-16 09:23:55
Hali
Nem kell éket kihagyni belőle. Csak anyival kell az ékpályát arréb fúrni,marni, reszelni amennyit fordul a forgórész az eredeti felszereléshez képest. És már mindjárt kevesebb a gányolás.
sorszám: 2079 (104110)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-09 21:20:15)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-15 22:36:38
lehet hogy nagy mágus vagy a gyujtások terén,de ezt az ék kihagyós dolgot kár volt megemlíteni,mert ha nincs lefixálva a dinamó,hamár babetta gyujtást akar rátenni,könnyen előfordulhat hogy elfordul a dinamó,és akkor heló gyujtás,már is elállítódott,hi el tapasztalatból mondom,nem a levegőbe beszélek,egyszer kihagytam a tz-ből az éket,alíg bírtam hazamenni vele,nem egyszer a pirosnál megfordult a motor járása.Az az ék elég fontos oda,ha már alkotni akar akkor inkább szedessen le a blokkból amennyit kell.
sorszám: 2078 (104107)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-09 21:20:15)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-15 22:32:21
tudom hogy nem az én dolgom eldönteni hogy miért jó\nem jó ez az akku nélküli gyujtás,de azért megkérdem:
babetta gyujtás előnye, nincs akku,viszonylag egyszerű áramkör
hátránya,kopott,idős alkatrészek időből fakadó meghibásodása,elfáradása,gyenge feszültség,gyenge szikra.Volt egy ES 125ös trophym,és azzal is néha szórakozni kellett hogy szikrát tudjak csiholni,amióta megvan az etz,nem kellett a gyujtáshoz nyúlnom.
Semmiféle lebeszélésről nincs szó,csak pusztán nem értem miért kell az mz-re a babetta gyujtás,csak kiváncsi lennék rá,mi a magyarázata,semmi több.
üdv.András
sorszám: 2077 (104106)
(előzmény: occse107, 2008-10-13 21:32:09)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-09 21:20:15
hello csináltatni kell esztergályossal egy közdarabot abba beletenni az állórészt és kész. egyszerűbb ék nélkül felrakni a forgórészt mert akkor nem kell a blokkból kivágni az állórész mozgatásához. jah van egy rajzom is róla de épp az esztergályosnál van ha megcsinálja szívesen beszkennelem neked.
sorszám: 2076 (103767)
(előzmény: occse107, 2008-10-13 21:32:09)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-10-17 21:40:35
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem.Egy 250-es ETZ-t szeretnék felfúrni 300ra.A kérdésem az lenne,hogy hallottam arról hogy van gyári 300-as dugó hozzá.Ha valaki tudna egy ilyen dugót gyűrűkkel az szólhatna.A második megoldásként a tábori tuningal csináltatok egy dugót gyűrűvel.
250-es ETZ-t meddig lehet fúrni??
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv.:mreni
sorszám: 2075 (102413)

 
 
occse107
válasz erre | email2008-10-13 21:32:09
Sziasztok!
Most találtam rá erre a fórumra! Gondolom, már sokszor volt téma itt a babetta gyújtás mz-re. Ha valaki le tudja írni nekem e.mail-ben, hogy milyen módon kell rávariálni a babetta gyújtást az mz ts 125-re legyen szíves írja meg az occse107@gmail.com címre! Ha tudtok más olyan gyújtásrendszert, amihez nem kell akumulátor az is érdekel! Segítségeteket előre is köszönöm! Fontos lenne!!!!!
sorszám: 2074 (102260)

 
 
boky
válasz erre | email2008-09-16 12:28:22
Köszi a véleményeket!
Amiatt kezdtem ezen filózni, mert ha jól tudom a bukógombák szára is valamennyire ki van gyengítve, hogy ha csúszáskor elakad valamiben, inkább törjön le, minthogy a vázat tekerje el. Persze bukócsőnél máshogy néz ki egy beakadás...
sorszám: 2073 (101301)
(előzmény: Árpád, 2008-09-16 07:00:02)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-16 07:00:02
Egyetértek veled, minél erőssebb a bukócső, annál jobb. Ugyanis ha elgörbül a cső, tényleg a blokk fog sérüln, a váz persze lehet hogy így megússza. A vázat néha ki lehet huzatni, a törött blokk viszont gázos. Igazáből egy ilyen esés igyis űgyis a motor végét jelenti nagy valószínűséggel.
Viszont nézzük, mi is a bukócső másik, talán fontossabb szerepe: Védi a dolgozó lábát, ha eséskor a motor alá kerülne. Ha bukáskor a motor alatt felejtjük a patánk, igazán nem mindegy, hogy a bukócső tartja e a motort , vagy szeretett végtagunk.
sorszám: 2072 (101289)
(előzmény: tams9, 2008-09-15 23:22:00)

 
 
Pool
válasz erre | email2008-09-16 00:18:27
Szerintem is a minél erősebb bukócső a jó. A gyenge csak álló helyzeti dőléskor védi meg a motor. Ilyen gyenge első bukócsöve van a Jawának is.
sorszám: 2071 (101287)
(előzmény: boky, 2008-09-15 11:42:48)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-09-15 23:22:00
Ezt nem értem igazán. Keresni akarsz egy olyan anyagot ami kibír F erőt utánna rugalmatanul derofmálódik? Ha mondjuk 50-el csúszik akkor még nincsen gond, de 90 es esésnél már akkora erőhatás éri, hogy összecsukoljon, hogy ezzel védje a vázat a deformálódástól és inkább a motor törjön??
Szerintem minél masszívabb annál jobb, csak keress biztos felfogatási pontot.
Azt hittem csak az MZ-nek van ilyen deszka váza, hogy az megy tönkre először.

sorszám: 2070 (101286)
(előzmény: boky, 2008-09-15 11:42:48)

 
 
boky
válasz erre | email2008-09-15 11:42:48
Talán ebbe a rovatba jó lesz...

Tegyük fel, hogy csinál(tat)ok bukócsövet a motoromra. A nagy kérdés most az, hogy milyen anyagból érdemes nekiállni? Mennyire nyomhatja el a vázat, ha túl erős a cső, és mennyire nem véd semmit, ha túl gyenge? És mekkora az a tartomány, ami éppen jó? Nem szoci motorról van szó, de a probléma arra is adoptálható.
Mindenféle ötletet és véleményt szívesen veszek! Köszi a segítséget!
sorszám: 2069 (101255)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-08-18 09:08:33
hello!
Szerintetek eredeti oldalcsomagtartó krómozását mennyiért csinálnák meg?
(Budapesten)
sorszám: 2068 (100018)

 
 
L.Balázs
válasz erre | email2008-08-13 21:52:12
Jó állapotú MZ sportkormányt keresek! e-mail: balazsnakvan@freemail.hu
sorszám: 2067 (99847)

 
 
Hege14
válasz erre | email2008-08-13 18:13:34
Hali
Van egy 250es cross ETZ-m amibe egy babetta gyújtást tettem bele! Vettem hozzá
egy új gyújtóegységet (tirisztor és trafó egyben) bekötöttem a rajz szerint, volt egypár halványabb szikra de a motort nem inditotta el és már szikra sincs!!! A gyújtó tekercsem Jó!!! Akkor
mi lehet nála a baj???? Légyszi segítsetek!!! Köszönöm
sorszám: 2066 (99836)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2008-08-12 20:27:22
simson11@msn.com -on érdeklődjetek, nem a vipmailesen!! Köszi

ThUndeR
sorszám: 2065 (99811)
(előzmény: ThUnDer, 2008-08-12 20:21:28)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2008-08-12 20:21:28
Eladó Mikuni Vm 36 Racing Carburettor
Eladó egy Mikuni VM 36-os /36mm-es légtorkú, körtolattyús/ verseny karburátor. A karbi nagyon jó állapotban van, nagyobb nyomatékot ad a motornak és stabil alapjáratot biztosít, akár 800RPM-en is. A karbihoz van egy átalakítot 250-es ETZ szívócsonk is amivel gondd nélkül felszerelhető. Érdeklődj emailben és küldök képet is!

ThUnDeR
sorszám: 2064 (99810)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-07-24 13:52:46
DE IGEN
sorszám: 2063 (98818)
(előzmény: Vinutta, 2008-07-23 18:32:39)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-07-24 13:51:26
DE IGEN
sorszám: 2062 (98817)
(előzmény: Vinutta, 2008-07-23 18:32:39)

 
 
Motoroj
válasz erre | email2008-07-24 02:03:45
Szerintetek Jawa 638-hoz használható lenne egy ilyen porlasztó?
http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?shop_id=6087&cikk=unas_561744
sorszám: 2061 (98804)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-23 22:06:27
na jó ezt hagyjuk,már írni se tudok:P
sorszám: 2060 (98792)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-23 22:05:21)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-23 22:05:21
bocs,nem süket hanem halláskárosult mert a bal fülem még jó,és a süket tudom rövid ü,csak már nem látom a bilentyűztet mert rövidlátó is vagyok:DDDD
sorszám: 2059 (98791)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-23 22:04:07)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-23 22:04:07
nem kell bántani,kajak diszleksziás,
ez van elfogadtuk.én meg sűket vagyok,ennyi!
sorszám: 2058 (98790)
(előzmény: Vinutta, 2008-07-23 18:32:39)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2008-07-23 18:32:39
Tényleg durván nem tudsz helyesen írni! :)

Nem zavar amúgy?
sorszám: 2057 (98761)
(előzmény: GERI8, 2008-07-23 00:02:31)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-07-23 10:16:37
Hali. Látom akadt közös jóbarátunk is:-). A szakbarbár hozzászólások már nem is keltik fel a figyelmemet. Én lassan de biztosan kiismertem a motorom tanácsot csak párszor kértem de akkor kaptam is. Akadtak olyan szintű segítségek is mint a miket Geri ír, de arról nem vettem tudomást. Ha más szemszögből nézed a dolgokat vannak érdekes lehetőségek amiket egy két sör mellet felvetve jókat lehet röhögni. Ismerek egy öreg motorszerelőt vele megszoktam vitatni az itt felmerülő agymenéseket, el lehet képzelni mekkora röhögések közepette. Ha másért ne mlegalább ezért megéri elolvasni a "szakszerű" szerelési tanácsokat.
sorszám: 2056 (98735)
(előzmény: R.A., 2008-07-22 19:16:27)

 
 
kristof01
válasz erre | email2008-07-23 10:07:03
SZIAZTOOOOOOKKK!!
tud valaki szerválni MZ vagy etz 125-ös karbit..
MEG kipufogot..
ELÖRE IS KÖSZ email:sz.kristof01@citromail.hu
sorszám: 2055 (98733)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-23 00:16:51
hidd el biztos nem rád pikkel,szerintem már sokakat megszólt,és én is,volt egy fazon aki szabályosan leanyázott egy 16éves gyereket mert merészelte megkérdezni az mz topicban,hogyan lehet megtuningolni egy ts125öst,meg is kapta a korrekt választ,erre meg jött egy útszéli köcsög és leugatta,nálam ott borult ki a bili és elkültem melegebb éghajlatra.minden környezet más,ez van,a választás a te jogod,hol irod le a mondanivalód.
üdv:András
sorszám: 2054 (98725)
(előzmény: GERI8, 2008-07-23 00:02:31)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-07-23 00:02:31
HARAG RÁD SOSE DE HA UTÁNA NÉZEL ÉN AZ ELSÖ KÉT HÁROM ALKALOMAL ELTÜRÖM DE R A BARÁTOM PONTOSAN 6 TODIK ALKALOMAL KÖTÖT BELEÉM ÉS HA LEJEB ELOLVASOD MÁR MONTAM LEGALÁB KÉTSZER HOGY SEGITENI AKARTAM ERE MIND A KÉTSZER BUZUL UGYHOGY MEGYEK ODA AHOVA VALO VAGYOK INDEX FORUMB A OT SZERETNEK:::::::::::::::::
sorszám: 2053 (98723)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 20:47:37)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 20:47:37
figyelj koma,az egy dolog hogy rég volt simsonod,de azért nem kéne ilyen ocsmányul beszélni a másikkal,főleg ha igazat is beszél.És erre aztán nem lehetsz kiakadva mert senki nem basztatott mert helytelenül írsz,tudjuk hogy ilyen vagy és kész.én meg halláskárosult vagyok a jobb fülemre,és színvakságom van,na és?de azt hogy így beszélsz az szerintem nem sokan fogják megtűrni hosszú távon.és most nem a fontoskodó gyökér szerepét játszom hanem csak szólni akartam,mert így ki fognak utálni.
remélem nincs harag.
üdv:András
sorszám: 2052 (98690)
(előzmény: GERI8, 2008-07-22 16:49:37)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-07-22 19:16:27
Akkor ahhoz is vedd a fáradságot, hogy elolvasol néhány könyvet a témáról (vagy egyszerűen csak letöltöd az oldalról a szakirodalmat).

A "jótanácsaid" hihetetlen kontárságról tanúskodnak, és ez bizony nagyon veszélyes... aki azért jár ide, mert járatlan a témában és tanácsokat szeretne kapni a nála tapasztaltabbaktól, hajlamos a hülyeségedet is komolyan venni - a végeredmény veszélyes, bizonytalan jármű, és nem utolsó sorban egy letűnt kor pusztuló emléke.

Ja, egyébként még egy - talán nem is annyira - apróság: visszaolvastam, kiket oktattál ki eddig... sokukat személyesen is ismerem, és azt hiszem, a szemtelenkedés helyett jobb lenne tanulnod tőlük. Mert bizony bőven van mit bepótolnod úgy szakmailag, mint szerénységből.

Uff.
sorszám: 2051 (98677)
(előzmény: GERI8, 2008-07-22 16:49:37)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-07-22 16:49:37
MINT EMLITETEM KURVA RÉG VOLT SZIMOM MZ BÖL INDULTAM KI DE LEGALÁB VESZEM A FÁRATSÁGOT HOGY SEGITENI PROBÁJAK TE MEG MINDIG OSZTOD AZ ÉSZT KAB BE A FASZOM (TÖBET NE IRJ NEKEM UGYSE VÁLASZOLOK 1 OKOSKODO FELTÜNI KIVÁNO TAGAL NEM VESZEKSZEM OKOS ENGED HÜJE SZEMVED)
ÜDV GERGELY
sorszám: 2050 (98660)
(előzmény: R.A., 2008-07-22 09:18:22)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-07-22 09:18:22
És megcsináltad végül azt a gyújtást ? Már csak azért kérdezem, mert

1. Ha leveszed a lendkereket, nincs, ami megemelje a megszakító-kalapácsot.
2. A villáskulcsot mibe akasztod ? Ha fent van a lendkerék, ahhoz villáskulccsal nem férsz hozzá - ha nincs fent, akkor pedig milyen csavarról beszélsz ?
3. Pálca bedugva, 3mm-re állítva... basszeg, ezt már nem is minősítem, ld. inkább az indikátoróra c. fejezetet a tankönyvekben.

Végül, de nem utolsó sorban a beállítási értékek (írd fel, ha nem tudod megjegyezni):

- megszakítóhézag: 0,4 +-0,05mm
- elektródatávolság (gyertyahézag): 0,4mm
- előgyújtás: 1,8mm fhp. előtt (20,5 fok)
sorszám: 2049 (98636)
(előzmény: GERI8, 2008-07-21 22:54:29)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-07-21 22:54:29
SAJNA KURVA RÉG VOLT SIMSONNOM DE AZON A GYUJTÁST FATEROM ÁLITOTA JA HA EZT NEMOLVASTAD VOLNA A SRÁCNAK MÉG MINDIG NEM LENE MEGYCSINÁLVA A CSUJTÁSA
sorszám: 2048 (98625)
(előzmény: R.A., 2008-07-18 21:22:28)

 
 
balumz
válasz erre | email2008-07-21 22:22:02
Tudtommal minden mz előgyujtása 3mm
A simsoné 1,5mm
sorszám: 2047 (98624)
(előzmény: R.A., 2008-07-18 21:22:28)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-07-18 21:22:28
Húbazz, ezt még nem is olvastam...
sorszám: 2046 (98507)
(elözmény: pimpa1974, 2008-06-30 16:09:47)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-07-12 07:49:26
2,8 mm Etz-nek, legalábbis leírás szerint.
sorszám: 2045 (98239)
(előzmény: Tibi2T, 2008-07-10 09:03:16)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-07-10 09:03:16
Simson gyári előgyújtás 1,8 mm (a kézikönyv szerint), nekem is ennyi és a moci nagyon szépen ketyeg, 250-es ETZ-n 3 mm körüli értékre tippelek, nem tudom, csak logikusan gondolkodva kb. ennyi lehet.
sorszám: 2044 (98164)
(előzmény: Vinutta, 2008-07-09 21:38:54)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2008-07-09 21:38:54
Hát másfél milimétert ETZ-nél szoktak állítani előgyujtásnak :)

Ha nem kottyan a főtengelyed, akkor érdemes fél milire állítani az előgyújtásodat, a nem indulás meg pont utógyújtásos tünet szokott lenni.

Próbáld meg belőni az előgyújtást, aztán visszatérhetünk rá
sorszám: 2043 (98152)
(elözmény: pimpa1974, 2008-07-05 21:02:40)

 
  Összesen: 49 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17576)
Jawa (27028)
Pannónia (6539)
MZ (48855)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu