hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. augusztus 15. szerda 
Mária

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal
|< 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 következő >|

Keri
válasz erre | email2008-12-13 23:16:15
Ahhoz képest, hogy most nincs generátor forgórész a főtengelyemen ahhoz képest minden megoldás nehéz :)

Amúgy a tekercspólusok számának növelésével lehet csökkenteni a generátor méretet. Nagyobb frekvenciához kisebb vaskeresztmetszet kell, és kevesebb menet a tekercsre.
sorszám: 2192 (105384)
(előzmény: Árpád, 2008-12-13 22:50:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-13 23:13:44
csinálnak 200Wosat is hagyományos mágnessel, de én a verseny motor miatt is szeretnék ilyet, ezért akarom úgy megcsinálni hogy minél kisebb súly legyen a főtengelyen.
sorszám: 2191 (105383)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-13 22:16:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-13 23:10:40
Úgy tudom a légtömeg mérő az a nyomásérzékelővel működik.
Van egy szűkítés a csőben és az elötte/mögötte lévő nyomáskülönbségből származtatják a levegő áramlást, a külső nyomásból meg a levegő sűrűségét.
Illetve régebben mechanikusan mérték. Beraktak a szívónyílásba egy korongot és a levegő egy rugó ellenében eltolta, és az egész egy potméteren volt.
Ilet egy 944-es Porschen láttam. Éppen a potméter volt rossz benne :)
sorszám: 2190 (105382)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-13 21:40:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-13 23:05:44
Igen tudom, bármelyik modern motorban állandó mágneses generátor van ahhoz meg nem kell akku az indításhoz, csak az önindító miatt.
Amúgy nem vészes a neodium mágnes ára, csak azért mondtam ezt mert ezzel lehet a legkönnyebbre és kisebbre csinálni.
sorszám: 2189 (105381)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-13 21:46:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-13 23:02:02
Lehet de a generátor nem folyik ki, nem merül le, gyakorlatilag örök életű és nincs indítási probléma.
Illetve engem kifejezetten azért érdekel a téma mert nyerő helyzetből szálltam már ki versenyből egy beszaró akku miatt és roppantul bosszant :)
Babetta gyújtást szoktak felrakni ilyen célból, de az nekem nem elég jó :)
sorszám: 2188 (105380)
(előzmény: Árpád, 2008-12-13 14:48:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-13 22:50:22
A nem olyan régi motorokban más anyagból van a mágnes. Nem neodiumból, az még erőssebb enne, de a régi mágneseknél azért bikábbak. Azért az is kérdés, hogy mi számít nem nagy tömegűnek.Hasonlítsd az ETZ generátorához,teljesítményéhez.Persze a normál generátoroknál is használnak manapság más vasanyagot. tekercselési eljárást.Azok egész kicsi helyen elférnek, és heggeszteni lehet velük.
sorszám: 2187 (105378)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-13 22:16:53)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-13 22:16:53
De a gyújtás kiszolgálásához ez tökéletesen elég, erről volt szó a felvetésben.
Előfordulhat, hogy a mai (nemrégi) motorokban valamilyen más mágnesek vannak? Mert pl. egy Suzuki DR 125 ('88)mágnese gyújtást (akkufüggetlen!) és 75 W teljesítményt ad egy közönséges, nem nagy tömegű mágnessel.
Ja, egy régebbi kismotoromon átalakítottam a világítást 12 V-ra, ugyanazzal a mágnessel a 20 helyett 40 W-ot adott le 14,3 V mellett, persze, terheléssel.

R
sorszám: 2186 (105375)
(előzmény: Árpád, 2008-12-13 21:50:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-13 21:50:54
A Babettában normnál mágnes van. Nem is tud leadni normális teljesítményt, a méretéhez képest.
sorszám: 2185 (105373)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-13 21:46:35)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-13 21:46:35
Ez most zavarba ejtett kissé, ugyanis a meglévő robogó (meg más, motorokon is használt) gyújtások eleve ilyenek.Készült már közönséges mágnesgyújtásra CDI, nem volt gond.Először kell annyi energia a berugásból, hogy egyszer feltöltse a kondit, aztán már megy, dehát ilyen a Babetta gyújtás is, nem hiszem (nem tudom), hogy valami egzotikus (árú) mágnes lenne benne...

üdv.: R
sorszám: 2184 (105372)
(előzmény: Keri, 2008-12-13 12:42:04)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-13 21:40:51
Tetszik, benne vagyok.Ez azt jelentené a részemról, hogy egy csomó gyakorlati adattal tudnék szolgálni, befecskendező fejet is találok, pillangószelep-érzékelőt is, piezo szívócső nyomásérzékelőt meg egyéb eszközöket, amelyek ilyen rendszerhez kellenek.Légtömegmérő a nehezebb dolog, de ez nem is feltétlenül szükséges.Az összeállításban és próbákban is tudok segíteni, ha már van valamilyen vezérlés.
Gyújtásjeladó is akad (induktív, mert ilyen a legtöbb a sorozatgyártásban), ha másmilyen kell, azt meg csinálunk.Jó lenne előgyújtásszabályzó, meg pár apróság.Szerintem csináljuk.PIC programozások kellenek, úgyhogy Árpádra is szükség lenne, ha úgy gondolja.

üdv.: R
sorszám: 2183 (105371)
(előzmény: Keri, 2008-12-13 12:37:21)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-13 14:48:28
Ja megspóroltuk a drága akkut egy mméregdrága neódium generátorral.:)
sorszám: 2182 (105365)
(előzmény: Keri, 2008-12-13 12:42:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-13 12:42:04
Vagy alternatív projekt, de ez nem digitális, megbízható és jó akkumentes üzemmódot kifejleszteni motorra.

Ötletem szerint neodium mágneses generátort kell csinálni, ami már a berúgáskor elegendő energiát ad a gyújtásnak, az akkut pedig jó nagy néhány farádos kondenzátorral helyettesíteni, erre kell egy szabályzó elektronika és megspóroltuk a drága és problémás akkumulátort.
sorszám: 2181 (105364)
(előzmény: Keri, 2008-12-13 12:37:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-13 12:37:21
Következő projektnek mit szólnátok egy injektorhoz?

Szóval az áramlás értékéből meg a fordulatszámból és esetleg a pillangószelep pozícióból lehetne vezérelni. Talán még a motor hőmérsékletét és a beszívott levegő hőmérsékletét is figyelembe kellene venni.

Ehhez persze már jó nagy memória kell, szóval nem ússzuk meg a külső memóriát, a célra szerintem hagyományos CF kártyát kellene használni mert az fillérekért megkapható bőségesen elég méretben. PIC-re pedig van program ami kezeli...igaz ez önmagában le is terheli a procit, ezért külön memória vezérlő és külön műveleti processzor kell, vagy egy olyan procit találni ami alapból kezel szabványos és olcsó flash memóriákat.

Na most maga a befecskendezőt nem tudom hogy működik csak azt tudom hogy állandó nyomáson van az üzemanyag és a befecskendező nyitási idejét kell vezérelni. Tehát szerintem ezt a részt bontóból kellene beszerezni.
sorszám: 2180 (105363)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-11 09:23:55
Ha fotózni tudod az ugyan úgy megteszi. 2-3Mpixeles fényképezőgépek már szkennernek is jók. A címem vége nem richter, hanem szocimotoros
sorszám: 2179 (105314)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-10 22:02:23)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-10 22:02:23
Szkennelnem kell, itthon nem tudok, de megoldom, és küldöm.
Erre a címedre, vagy a listásra?

üdv.: R
sorszám: 2178 (105310)
(előzmény: Keri, 2008-12-10 21:56:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-10 21:56:26
Ja, jóvan na, lassú a felfogásom hogy mit akarsz :)
De végülis kiderült hogy csak a motorok használhatóak és 4 vezetékesek.
Van rajz? Azt viszont a rajzot megnézném ha át tudod küldeni.
sorszám: 2177 (105309)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-10 21:48:12)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-10 21:48:12
"Nincs igazán szükség ötletekre, mert tudom hogy működik."
Ebben nem kételkedtem, hanem arra gondoltam, hogy meglát(hat)tad volna, le lehet-e választani pl. a motorvezérlőt a panelról. Ahogy nézem, mivel mind a 4 motor 4 vezetéke az említett ASSP3-ba fut bele, lehetetlen bármit leválasztani.
Na, nem baj, lényegében akkor van pár motor, a többit meglátjuk.
Ja, azt elfelejtettem, van tömbvázlat róla, meg (működési) kapcs.rajz.

üdv.: R
sorszám: 2176 (105307)
(előzmény: Keri, 2008-12-10 15:52:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-10 19:22:56
Azt a szorzást írtó bonyolultan csináltam meg, mert én találtam ki az algoritmust, később láttam hivatalos szorzó algoritmust, az lényegesen egyszerűbb....és logikusabb is :)

Már nem tudom mit csináltam, de a lényeg az, hogy a 8bites értéket 16bitre interpolálja fel, de iszonyat bonyolultan, szóval szerintem ne foglalkozz vele.

Őszintén most, hogy nézegetem a saját régi programom egyre inkább szégyenlem :D bár ahhoz képest hogy teljesen autodidakta módon tanultam ezeket mégis büszke vagyok rá :)

Na de a lényeg, hogy szerintem csak érdeklődés szintjén foglalkozz vele, mert sokkal jobb megoldások is vannak erre a problémára.

A retlw parancs az a szubrutinból visszatérés parancsa. Olyan mint a return, csak L értéket berakja visszatéréskor a W-be.
sorszám: 2175 (105303)
(előzmény: Prince86, 2008-12-10 17:39:34)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-10 17:39:34
Jó 5let a folyamatábra. Volt most egy olyan házifeledatom digitből, hogy írjak Johnson számláló progit i8085-procira ASM ben. És megnéztem az összefüggést a számok (kódok) között és csináltam ábrát és megírtam a programot ami a szimulátorban jól is működött. A gyújtásra visszatérve most a szorzást néztem de nem teljesen vágom hogyan csinálja. Mi az a gyszög és miért decimális 126 az értéke? És azt sem értem hogyan jön bele a szorzásba a TMR1 alsó 8bitje : (
Láttam pár megvalósítást ASM programot előgyújtás szabályzóra, de mind azzal a retlw megoldással volt. Annak mi a lényege és hogyan működik?
sorszám: 2174 (105301)
(előzmény: Keri, 2008-12-10 16:05:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-10 16:05:04
PIC-es fejlesztők! Képzeljétek mit csináltam.

Annyira elbonyolítottam a legújabb előgyújtás vezérlőmet, hogy már én magam sem láttam át. Már azt is csak alig értettem, amivel Prince86 küzd jelenleg, de ezzel az újjal túlléptem felfogó képességeim határát.
Ezért olyat csináltam amire a tanáraim nem tudtak rávenni szépszóval. Folyamat ábrával terveztem meg az egész programot és csodák csodájára így pontosan áttekinthető, érthető az egész program működése. Igaz hogy sok időt elvett az ábrák tologatása, de sikerült olyan szintig felbontanom részfeladatokra, hogy maga a kódolás ezek után gyerekjáték és villámgyors lesz.
A másik, hogy a program későbbi okosítása is egyszerűbb a folyamat ábrába segítségével.

Szóval csak ajánlani tudom, hogy a program tervezését folyamatábrával csináljátok meg, ne program írás közben találjátok ki, ahogy én szoktam :)
sorszám: 2173 (105297)
(előzmény: Prince86, 2008-12-09 09:32:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-10 15:52:51
Nincs igazán szükség ötletekre, mert tudom hogy működik.

A motor kivezetésére van kötve 2db tranzisztor vagy FET híd, ami vagy 8db külön lévő 3 lábú valami +4 kisebb háromlábú az inverz jelek miatt, kb ugyan ennyi ellenállás, de lehet az egész integrálva is 1 vagy 2 IC-re, erre megy rá 4 vezetéken egy léptető motor vezérlő, amire megy rá egy dekóder ami a CAN busz jeleiből kiszedi a szükséges értékekekt és binárisan továbbírja a léptető motor vezérlőre, vagy pedig ez a kettő egyben van valami kis processzorban, ami esetleg vezérli az összes műszert egyszerre, illetve a szükséges visszajelző LED-eket.
Visszajelző LED-ek esetében azt is el tudom képzelni hogy közvetlen vezetékről kapja a jelet, az üzembiztonság érdekében, ilyenkor esetleges illesztő egység lehetséges a LED előtt.

Szóval manapság már nem könnyű ötletet lesni mert az okosság a softverekben van többnyire.

Ha maga a motor vezérlő külön van az használható a motorral együtt, a processzort pedig nekünk kell elérakni.

Próbálni nem tudsz semmit önmagában, de ha mégis 5V tápfesszel kezdenék, aztán lépnék 12V-ra. Szerintem 12Vról megy és a panelon oldják meg a fesz. csökkentést/stabilizálást, mert a hosszú drótok sok zavarást tudnak összeszedni, de jobb az óvatosság, hátha tévedek.

Aztán szabvány CAN buszos jelekkel lehet hergeni, de gondolom nincs ilyen diagnosztikai műszered ami ismeri az adott típús kódjait.

PIC-el megoldható CAN jelek generálása, azt hiszem Árpi kedvence alapból tudja, de a kódokat akkor is ismerni kellene.
sorszám: 2172 (105296)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-09 19:01:48)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-09 19:01:48
Igen, a jelek összejönnek innen-onnan, befutnak a motorvezérlőbe, az pedig kiossza az ABS-, BCM- stb. moduloknak.CAN hálózat köti össze az egymással kommunikáló elemeket.
No, de nem is arra gondoltam, hogy továbbhasználat, hanem ötletek, meg pl. mi van a motor 4 lábára kötve, honnan lehet tudni, mi micsoda, hogy lehet kipróbálni, anélkül, hogy elfüstölne, ilyen hasonló kérdések.
De ha fordulatmérőhöz elég a puszta motor, az is jó.Esetleg km. órához csinálok én jeladót, meg minden más fizikai alkatrészt természetesen.
Nagyjából erre gondoltam.

üdv.: R
sorszám: 2171 (105267)
(előzmény: Keri, 2008-12-09 11:41:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-09 11:41:08
Á, nem kell ez túl bonyolultnak tűnik a további felhasználásra, valószínűleg a mérés nem itt történik hanem az injektor computerben és onnan jön át digitálisan az info.

sorszám: 2170 (105258)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-08 22:36:16)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-09 09:32:43
Valóban jobb lenne ha az EPROM helyett a programmemóriát is leetne használni. Egy az, hogy több hely lenne a másik meg az hogy gondolom gyorsabban lehet olvasni mint egy eeprom-ot. Ahogy tegap nézegettem a programot már értem miért írtad azt hogy a jeladót a maximum előgyújtás+az áramkör késleletése elé kel állítai. Godolom azét mert időbe tellig amíg elvégzi a szorzó műveletet s mégtöbb idő míg olvassa az epromot.
sorszám: 2169 (105242)
(előzmény: Keri, 2008-12-08 17:57:30)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-08 22:36:16
Igen, kétoldalas sm panel, rajta minden, kb 30 funkció, autó műszerfal volt, de ép még.A motorok (4) egy ASSP3-ba futnak bele, közelében valami ULN2003A, a másik oldalon 3 egyforma TPIC6C596.
Szép lencsés kocka ledek (oldalra sugárzó is!), a többi cucc passzív elem, ill. van egy valami tranyóra hasonlító, de ötlábas (párosított?).
A motorok kb. akkorák, mint mondod, négy rugalmas lábon támaszkodik a panelon, bepattintva.Ja, meg egy 19 bemenetű lcd kijelző a km. számlálónak.
Csináljak képet holnap, vagy küldjem el levélben esetleg?

üdv.: R
sorszám: 2168 (105228)
(előzmény: Keri, 2008-12-08 21:05:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-08 21:53:19
JDM-mel kezdtem. Elég sok hátulütője van. A paralel porton keresztüli soros programozók jobbak, mert korrektebbek a szintek. PL a Tait félék. A 13.5 pedig magas.:) Nekem 5 volt kell. :) Akkor nem kell a paralel portnál szint illesztéssel bajlódni.Azt hiszem, csak a 18f sorozat tudja.Ha betöltök boot loadert, már lehet usb porton keresztül egy az egyben progizni őket. Ugyanis nemcsak az USART, hanem az usb is része ezeknek.A sorozat komolyabb darabjai rádiót is, usb is, usartot is tudnak.Vagyis gyakorlatilag minden fajta komunikációt.Nem olcsó jószágok, elég bonyolultak, de sokat tudnak, kevés dolgot kell meléjük tenni bármilyen áramkörben.Állítolag holnap jön mani, holnapután feladom a rendelést, csütörtökön jön a friss játékos.De lehet, hogy most egyszerre többet rendelek. De nem 18f2550-et, mert nem forasztok félraszteres felület szereltet egy darabig.
Szertném végre azt kipróbálni, hogy az analóg csatornája hogy viszonyul a piezzó beeperre, mint mikrofonra. Kell e erősítő, vagy tudja egyből érzékelni a szintet.A piezzó lesz az ütésérzékelő. Aztán majd kap 1300 pénzért egy halos dőlés érzékelőt. De ha kettő ilyent teszek bele, akkor még a féklámpa kapcsolót is megspórolom.:) Intenzív fékezéskor ugyanis jelez a hosszanti tengelyen elhelyezett dőlésérzékelő.Nem az orra bukást érzékeli, hanem a gyorsulást.Ki kell próbálni mekkora lassúlást, gyorsulást érzékel.Lassan már én se kellek már a motorra, elmegy majd magától is.:) Ha tuljutok a pic égetőn.:))))
sorszám: 2167 (105223)
(előzmény: Keri, 2008-12-08 20:59:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-08 21:05:43
Panel is van?
Valami áramkör van rajta?
Lehet hogy az egyből használható lenne.

Milyen nagy?
Nekem floppy létető motorjaim vannak, ezek kb. 15-25mm átmérőjűek.
sorszám: 2166 (105218)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-08 20:24:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-08 21:04:16
http://www.instructables.com/id/SDG140KFEQHFHZ7/

Tessék ez működik, én is ilyennel nyírtam ki pár PIC-et :) na nem azért mert rossz az égető csak a notebook nem ad ki elég feszültséget és kívülről kapcsoltam rá jóval nagyobbat :), de asztali gépeken elvileg nincs ilyen probléma.
sorszám: 2165 (105217)
(előzmény: Keri, 2008-12-08 20:59:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-08 20:59:07
13,5V az alacsony feszültség? :)
Az kell ezeknek, és soros porton megy, ami elvileg kiad ekkora feszültséget szóval elvileg ez is egyszerü.
Keress rá a JDM programozókra.
sorszám: 2164 (105214)
(előzmény: Árpád, 2008-12-08 18:36:39)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-08 20:24:12
Még rajta vannak a panelon (SM), ott nem látom, de lebontom nemsokára és jelentkezem.
A nap mondása lehetne: "szabin vagyok, nem érek rá semmire..."

üdv.: R
sorszám: 2163 (105210)
(előzmény: Keri, 2008-12-08 09:55:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-08 18:36:39
Tudom, válogatós vagyok, de kell az LVP programozási lehetőség. Ha az nincs, akkor sokkal bonyolultabb égetőt kell építeni.Ha van alacsony feszültségű programozási lehetőség, elég lenne elvileg egy ellenállás és egy paralel csati. A biztonságossabb megoldáshoz egy meghajtó IC kell plusszban.Ha jól helyezi el az ember, még a csati burkolatában is elfér.
sorszám: 2162 (105201)
(előzmény: Keri, 2008-12-08 17:57:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-08 17:57:30
Van egy marék 12F683-asom párat tudok adni, illetve 2db 16f890 (asszem) ebből csak egyet adok, mert úgy néz ki erre a legjobb megcsinálni a gyújtást, mert lehet közvetlenül a FLASHből olvasni adatot, így 2k*14bit memoria áll rendelkezésre és ez sokat javít a gyújtás finomságán.

A folyamat ábrát mát megterveztem hozzá, már csak össze kéne lapátolni, de sokat ront a helyzeten hogy szabin vagyok ezért nincs időm :D

sorszám: 2161 (105200)
(előzmény: Árpád, 2008-12-08 17:03:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-08 17:03:48
Találtam tuti jó, egyszerű égetőt LVP programozásra. Hozzá egy parallel csatit is. Csak picem nincs már, úgy néz ki. Akármit csinálok, mindig sok F-et ad tartalomnak.Pár nap, kapok manit, megrendelem a következő áldozatot, aztán mehet minden tovább. Fogadjunk, hogy előbb lesz előgyújtás szabályzóm, mint nektek, feltuningolva GSM riasztóval.:) Sőt, még talán a kilométer, fordulatszám mérő is meglesz hamarosan. Ha nem döglik meg megint ideje korán a pic.:)
sorszám: 2160 (105198)
(előzmény: Keri, 2008-12-08 09:53:10)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-08 16:58:27
Megcsinálja! Már csak azt kell beírnom ide a stimulusba hogy a tmr1-nek adjon értéket és akkor tovább megy a szorzórészre is. Minjá ki is próbálom. Köszi a segítséget.
sorszám: 2159 (105196)
(előzmény: Keri, 2008-12-08 09:53:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-08 09:55:38
Rajta van ez is az elvégzendők listáján.
Csak annyit mondj, hogy 4 vagy 6 vezeték jön ki belőle? (esetleg 8)
sorszám: 2158 (105178)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-07 22:23:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-08 09:53:10
Nem értem mit kínlodik ezekkel. Nem használok olyan mély stack-et, sőt igazából nem használom a stack-et.

Sleepnél különben az a dolga, hogy megakadjon :)

Van egy olyan hogy PIN stimulus. Ott beadhatsz kézzel rákattintva egy jelet a tetszőleges lábra, akkor fel kell ébrednie és tovább futnia, ha jól van beállítva a megszakítás vezérlőd.
sorszám: 2157 (105177)
(előzmény: Prince86, 2008-12-07 21:33:40)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-08 00:19:24
Megvan a bibi. Úgylátszik, nem vagyok formában. Rosszul forrasztottam be egy lábat. Hiába, félraszterest forrasztani a jelenlegi pákámmal nem az igazi. Persze a kezem is jobban remeg mint régen. Ha belegondolok, hogy egy-két tíz évvel ezellőt még negyedraszterest is is tudtam forrasztani....Azért a bolt is feltüntethette volna jobban, hogy miniatűr a jószág. Igaz, mint utólag kiderült, a gyári adatlap is dpnek jelöli. ami elég érdekes, mert csak felület szerelt félraszteres van ebből a tipusból.Mindegy, legközelebb a méreteket is megnézem a rajzon, nem csak a jelölést.
sorszám: 2156 (105171)
(előzmény: Keri, 2008-12-07 21:24:09)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-07 22:23:24
"Gondolkodtam hogy inkább a fordulatszám mérő vezérlést kellene leprogramozni, de az annyira egyszerű, nem kihívás ezért nincs is kedvem hozzá :D"

Kár pedig, mert éppen van a fiókban pár léptetőmotor, amelyeket eredetiben is erre használnak, mondhatom, igen kicsi méretűek.Esetleg elolvasom rajta a típusát, meg készítek képet, ha érdekes a téma.
Nem muszáj éppen neked csinálni, lehet, hogy mást is érint a dolog...

üdv.: R

Ja, a motorok egyformák, csak a meghajtásuk más, mert ugyanaz a szabványos egység lehet fordulatmérő, km-óra, hőmérő vagy üzemanyag-szintjelző is.
sorszám: 2155 (105167)
(elözmény: Keri, 2008-12-07 11:14:33)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-07 21:33:40
A sleep utáni BANKSEL nél akadt el a CLDTS címkénél lévőnél. Tettem egy pontosvesszőt a sleep elé és rögtön továbbment ezen a BANKSEL-en is. Most a RETFIE után írja azt hogy Stack underflow és még utána valamit. Nem elég a Stack mélysége vagy mi?
Jah és hogyan lehet szimulálni a megszakításkérést? elmegy sleep-be és hogyan ébresszem fel az mplab ban? Mert így nem tudom végignézni hogyan fut.
sorszám: 2154 (105164)
(előzmény: Keri, 2008-12-07 17:33:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-07 21:24:09
Viszont ha ez vígasztal én is elakadtam kicsit.
sorszám: 2153 (105163)
(előzmény: Árpád, 2008-12-07 17:53:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-07 21:22:54
Bocs, 8000
sorszám: 2152 (105162)
(előzmény: Keri, 2008-12-07 21:16:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-07 21:16:56
Akkor vettem égetőt én is amikor elfüstöltem a házi égetővel az 5. csippet és a fejlesztés abból állt hogy megpróbálom rávenni a vackot az égetésre.

Azóta sokkal simább az arcom és koncentrálhatok a valódi munkára.
Valami 5-6ezer forint és próba panel is van a készletben, szóval egyből ki is próbálhatom a gyakorlatban.
sorszám: 2151 (105161)
(előzmény: Árpád, 2008-12-07 17:53:35)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-07 17:53:35
De jó nektek.... Én valahogy már az égetőnél megragadtam.:( Ha lessz egy kis pénzem, előről kezdem a dolgot még tudományossabban. Mondjuk jobban vigyázok arra, hogy ne félraszteres picet kapjak.Bár azt még megoldottam valahogy.Tudom, vegyek pickitet. De nekem elég drága. Bár ha ennyit szívok, lehet hogy bejönne az ára.Talán ha sikerülne printer kábelt találnom ithon, az segítene, akkor még pár féle égetőt kiptóbálhatnék. Bár valszeg meghalt már a pic.:( Mindegy, pár órát még próbálkozom, aztán sírvafakadok.
sorszám: 2150 (105152)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-07 17:33:51
Nem a BANKSEL az az MPLAB utasítása...bár tény hogy mostani változatokon nem próbáltam a működését.
sorszám: 2149 (105151)
(előzmény: Prince86, 2008-12-07 17:05:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-07 17:32:01
Ja ha a program kezdetén nem csatolod az INC filet akkor sem tud értelmezni.
sorszám: 2148 (105150)
(előzmény: Keri, 2008-12-07 17:31:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-07 17:31:20
Persze nekem futott a debugerrel gond nélkül. Viszont sokkal régebbi MPLABot használtam, lehet hogy foglalt már ez a cimke. Cseréld ki a LOAD cimkét valami másra.
Ha a banksel-en akad fen, akkor valószínüleg nem T1CON-nak nevezi a timer 1 control regiszterét, ezért nem tudja értelmezni.
Ezt a doksiban meg tudod nézni hogy minek nevezik mostanság.

Az MPLABban használt elnevezések ugye egy egy hexa címre használt cimkék, amit az MPLAB suite könyvtárban chipnév.INC fileban találsz.
Itt adhatsz saját neveket is neki.

Amúgy a BANKSEL az csak annyit csinál hogy beállítja a 4 regiszter lap közül azt amelyiken az utána írt regiszter található, tehát ez egy fordító direktíva. A kódban csak két BSF vagy BCF kezdetü sor jelenik meg ennek hatására a megfelelően beállítva.
sorszám: 2147 (105149)
(előzmény: Prince86, 2008-12-07 16:52:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-07 17:21:06
Sőt mégjobb: 16f890 ennek is 256 az eepromja, viszont szoftverből lehet olvasni a FLASH ROM-ot, vagyis ahol nem program van azt használhatod adat tárolásra is, így viszont legalább 3kbyte memóriád van. Igaz hogy ez már 600 forint, de van rajta UART is vagyis megoldható hogy soros porton keresztül üzem szerüen modosíthass a jelleggörbén.

Persze a fejlesztési szakaszban mindegy mivel próbálod ki. Átrakni másik PIC-re nem olyan vészes a saját programot.
sorszám: 2146 (105147)
(előzmény: Prince86, 2008-12-07 15:32:12)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-07 17:05:05
Vagy az is lehet hogy a BANKSEL parancs nem képezi a 628 utasítás készletét. ÉS a status regiszter megfelelő bitjeinek állításával kell váltani a bankok között.
sorszám: 2145 (105146)
(előzmény: Prince86, 2008-12-07 16:52:42)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-07 16:52:42
Kérdés:
Végig futtattad a programot az MPLAB debuggerjével? Nekem megakad a LOAD-os dolognál. Ha pontos veszsőt teszek elé tehát kikommentezem akkor tovább megy de csak addig hogy BANKSEL T1CON.
Szerinted ez így jó?
sorszám: 2144 (105145)
(előzmény: Prince86, 2008-12-07 15:32:12)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-07 15:32:12
Köszönöm, megkaptam! Igen számolgattam és rájöttem hogy magas fordulaton nagy a különbség a rekeszek között. Mármint ha 7bitet használok címzésre. Kipróbálásra jó lesz ez a 628 aztán ahogy javasoltad áttérek a 12F-esre.
Ha még eszembe jut valami kérdés akkor írok : )
sorszám: 2143 (105141)
(elözmény: Keri, 2008-12-07 15:13:18)

 
  Összesen: 49 oldal
|< 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17619)
Jawa (27036)
MZ (48864)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu