:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Hello
Trabant fesszab?
Nekem az volt a Junakon, elektronikus, kicsi, 6v-os és nálam évekig bírta.
Ha jól emlékszem 200W-ot bír.
(bár a jawa dinamó nem tudom milyen, de ha van egy szál amin tölt, egy amin a gerjesztést kapja, akkor jó!
Jól emléxem jawan a + a test?
Ha igen akkor nem tudom hogy működik-e.
De nincs megoldhatatlan :-)
Üdv Attila
Szükségem lenne 6v-os elektronikus fesszab.ra Jawa-hoz. van valakinek 5lete,vagy tapasztalata e téren?
szevasztok!
mi a fasznak önindító?!
ciki berugni?
tomóka
Hello
Találtam ide vágó leírást!
Ez ugyan nem MZ és egytárcsás a cucc, de ez is a kuplungház fogaskerékké alakításával, és önindító felszerelésével foglalkozik:
Képek:
http://ural.hu/v2/keptar.php?mid=27
És a leírás, ahol nálam értelmesebben és bővebben kifejtik az itt felvetett (fabrikáljunk önindítót) téma buktatóit (Durvábban fogalmazva azt, hogy miért is nem jut ilyen normális ember eszébe :-))
Leírás:
http://ural.hu/v2/forum.php?tid=4
Üdv Mindenkinek
Ja az előző témához pedig az a legjobb ha a gőzgéphez a vizet nem fával (ŐSKOR FÚÚJ!!!!) :-)hanem benzinnel melegítjük! :-)
Elöbb nem ítrtam ez a moci 2X 125 ccm volt, a 2x 250 lehet, hogy már szaggatná a cuccokat! (mivel hogy magában is szaggatja :-))
Én már hallottam mocira önindító felszerelésről, a kuplung szélét körbe bemarták fogaskeréknek, és tettek rá egy autó önindítót, de ez a MZ-nél elég nehézkes lenne.
2 henger:
Kis falumban még ifi koromban bátyám barátai a következőképp csinálták a kéthengeres MZ krosszmocit:
egyikről lehúzod a kuplungot, a másikról meg a gyújtás/generátor-t
kell esztergálni egy rövid, és vastag tengelyt, mindkét oldalán kúppal, beállítani a főtengelyeket, ahogy szerinted nem fog szétesni, sem rázni majd a kúppal összeütni. (melegen)
A 2 blokkot alul egy vastag vas lemezzel egymáskoz rögzíteni. És kész!
Egyikbe ugye nem kell váltó, a másikba meg kéne, de nincs gyújtás.
Ez viszont pl jawa gyújtással megoldható.
A váltó az egyik blokkban eredeti, két porlasztó van.
A mocin 2 lánc van, egy rövid, ami egy tengelyen (2 fogaskerék eltolva) csatlakozik a hosszú, eredeti lánchoz.
Nem kell félni, hogy láncot, váltót kuplungot szaggat, mert a teljesítménye alig változik az eredetihez képest, de legalább baromi ronda lesz, és a pontos munka hatására hihetetlen még soha nem tapasztalt rezonanciát produkál. :-)
Főleg az a hihetetlen, hogy nem esik szét :-)
Persze hosszú távon széthullik, tudtommal ez az épített krosszmotor is így járt.
Üdv Attila
Vmelyik Motorrevüben volt egy fazon,aki a barátaival csinált soros 2-es MZ-t,ami a fékpadon még úgy-ahogy működött is,de összerakva nem volt igazán életképes. Érdemes lenne konzultálni vele,jobb a más hibáiból tanulni...
LS-Laci anno,mikor még megvolt az ETZ-250-ese,elég sok helyen próbálkozott (szervizek,szakik, mittomén),hogy elvállalnák-e a moci önindítóval való felszerelését,de senki nem vállalkozott. Én még nem hallottam így átalakított gépről,de ha ez télle egyszerű lenne,elég sok rohangálna az utakon,nem??
byee
És a benzinkúton tankolhatsz(faszenet).
soros kethengeres lesz, mint egy jawa, vagy p20-as, a dolog viszonylag egyszeruen kivitelezheto.
gabor
Meg az ilyen áttalakításoknál, szilárdsági problémák léphetnek fel, helyesebben: lépnek fel.
Kéthengeres V MZ-t hogy akarjátok megcsinálni? A forgattyúsházban hogy lesz a sűrítés és a felömlés? Az egyik hengerbe majd több ömlik fel mint a másikba?
Hello
Mondom inkább gőzgépet kéne csinálni!
Már terveztem a dolgon, és utánnaolvastam.
Pl MZ-ből: A generátor helyére kell egy tárcsa lyukakkal ami végül is egy szelep, ez a gőzt egyszer a dugó alá engedi, egyszer pedig fölé. (Meg még egy amin kipufog) Azt olvastam, hogy lehet csak fölé is, de akkor kissebb lesz a teljasítmény, mint amekkora a benzines üzemmel lenne, ha felváltva alá-fölé nyomjuk a gőzt, kb akkora nyomással mint az eredeti motor süritésénél keletkezik akkor kb ugyanazt a teljesítményt kapjuk, csak sokkal kissebb fordulatszámon, így más áttétellel, és nagyobb élettartammal.
A felömlőket, és egyáltalán minden rést el lehet felejteni. A gőzt olajozni kell, és a kilépő "fáradt" gőzt olajmentesíteni.
Kell egy kis kazán, a tank jó víztartálynak, fa az van mindenhol.
És hogy a gyújtás állító mániákusok se essenek kétségbe, a generátor helyére feltett tárcsát néha be kell állítani a holtponthoz, pont úgy mintha megszakító lenne :-)
2T motorból pofon egyszerű, 4T-ből már nem igazán.
Azt olvastam, hogy meglepően sokat elmegy egy kis adag fával/szénnel .(vagy amit talál az ember)
Üdv Attila
A kethengeres meg nincs feladva. :) Annak majd vizhutesesnek kell lennie. Csak kell szerezni hozza cuccokat. ;)
Te Hygy, es mi lesz a kethengeres MZ-nkel? :)))
gabor
HyGy. Miért nem csinálsz víhűtéses jawát?
Vagy hidraulikus féket?
Nézd meg a Furfarag/Lakitelek 2003/könyvtárban.
Engem is tolhatnának(Évi már alszik)!
Hello
Találtam a neten egy nagyon jó indítási módszert. :-)
http://www.funpic.hu/fun-bin/picview.cgi?pic=ot7222&kateg=auto
Hello
Persze, hogy nem indítja be, szerintem egy Jawahoz is kell kb 500W-os dinamó, ami visszafelé működve, belöki, ezt úgy oldották meg annakidején, hogy duplán volt tekercselve, egy bivaly tekercselés ami pörgeti ha kell, és egy másik tekercs ami maga a dinamó.
Hygy hidd el nekem, a generátoron olyan fáziseltolást csinálsz amit akarsz, nem fog forogni. Szépen stabilan (esetleg egy kis remegés közepette) egy helyben fog állni, míg le nem ég.
Szóval miért nem teszel rá ikább egy önindítót, mert ez az ötlet teljesen halott.
HyGy neked ezt tudni kéne, legalább te ne beszélj marhaságokat.
Gondolj bele józan paraszti ésszel, a forgó részen van egy egy irányba mutató, és kezdetben álló mágneses tered, (ha gerjesztett, ha fix mágnes akkor is) e körül van 3 nyamvadt tekercs csillag kötésben (nem delta, mert úgy működne) amivel ezt te körben lökdösni akarod, méghozzá úgy, hogy álló helyzetből induljon. Ha egy kicsit is értesz a dologhoz, már látod hogy ez miért nem működik, miért nem fog elindulni soha!
Nem is tudom mit írkálok ilyen döglött témához :-)
A ma ismert fizika szerint nem működhet, és kész!
A dinamó meg egy egyszerű egyenáramú villanymotor, de pl egy 55W-osnak olyan kicsi a teljesítménye, hogy örül ha a magában bír pörögni, nem hogy forgasson is valamit.
Magyarul, ha önindítót akartok akkor venni kell rá önindítót, vagy szuper drága starter dinamót(dupla tekercselés), vagy starter generátor is van 3 fázis több száz volt, és a tekercsek kapcsolását elektronika változtatja, éppen mit kell csinálni. (Ez egyes hibrid autókban van, ha fékez át kapcsol generátornak, ha nyomod a gázt, megváltoztatja a tekercsek kapcsolását,villanymotorként üzemel, és teljesítményt ad le vagyis segíti a motor működését.
Na most ez sem drágább 1-2 millánál :-)
Na meg kell venni egy oldalkocsit amibe elfér, a pár 100 AH-s akkukal együtt :-)
Üdv Atilla
Amíg az elektronyikát tervezitek a három fázishoz, azt mondjátok meg, a dinamóson hogy oldanátok meg (már persze ha egyáltalán az 55W dinamó meg tudja hajtani)
felszerelek egy plusz szénkefeházat, direktbe kötöm az akkura, oszt annyi? ez így túl eccerű, nem? sajna a gimiben átaludtam a fizikaórák zömét, így haloványak a fogalmaim (amik néha egyéltakán nincsenek) az ilyesmiről:(
sano
De elektronikaval megoldhato a 3 eltolt fazis.
Az a probléma vele, hogy 3x azonos fázisod van.És szerintem nem ad le megfelelő teljesítményt.Szerintem járhatóbb út kölön önindító felszerelése.Én inkább örökbefogadok 1 kengurut,az majd berúgja nekem:-))
vazze sokat segitettetek.
De most komolyan a 3 fazis forgo magneses teret hoz letre ami elmeletben mozgasra keszteti a forgo reszt.
Sajnos a 3 fázisú generátor visszafelé nem igazán működik, Régen csináltak un. starter dinamót, az volt ilyen, de nem jött be csak a traktorokon.
Szóval a lényeg az, hogy a Jawa/Mz generátorral csinálhatsz amit akarsz az nem fog forogni, mert a 3 fázisú villanymotor, és a 3 fázisú generátor az nem ugyanaz. De dinamóval megoldhatod, az végeredményben sima villanymotor, leszeded valami traktorról, + 1 50AH-s akku hozzá és már löki is be a Jawat, visszafelé meg tölt, nagyon gagyi. :-)
Ahogy ismerlek a legközelebbi túrára már azzal jössz :-)
Ha rám halgatsz inkább átalakítod a Jawat gőzgépnek, a 2 ütemű motorból elég egyszerű csinálni.
Előnyök: Nem kell benzin
nem kell beindítani.
Fa van mindenhol!
Na és ugye a hall jeladó + CPI felesleges mivoltáról már nem is akarok beszélni :-)
Üdv Attila
Talán 6V-oson eccerűbb lenne, nem? ott a dinamó talán könnyebben alkalmazható lenne (lsd. velorex)? nem értek hozzá az ilyen elektronyikus dolgojhoz, csak okoskodok
amúgy nagyon jó lenne!!
sano
Hali!
Felmerült bennem az ötlet (egy kedves ismerősöm sugallatára), hogy miert ne lehetne a 638-as jawa (vagy 250-es ETZ) generátorát fordított üzemben használni. Azaz csinalni egy 3 fázisú feszt és azzal meghajtani a generátort, ami elvileg elindítaná a jawat. :) Önindító rulez. :)
Vélemények?
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|