hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. augusztus 15. szerda 
Mária

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal
|< előző 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 [49] >|

lucaska
válasz erre | email2003-10-03 21:33:48
szakember haver van, aki felfurná, lehet megprobálom... de szerintem csak tavaszra. szal télen ráérek eltokolni

és karburátor, légszuro b*szogatás esetleg utána? (elotte?:)
belenéztem a karbiba, uszo ferde volt meg minden.. nem baj ?:)
sorszám: 42 (2548)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-03 18:46:59
A francba ki lettem ismerve :-)
Egyébként nem tudom miért, de a magyar dugóknak még a színe se olyan mint bármi más gyártnánynak.
(Úgy látszik az anyaguk is sokkal fejlettebb) :-)
Egyébként nem kell oda tajvani csapszeg, a magyar dugók súját nagyobb fordulaton a jó minőségű cuccok sem szeretik.
Most épp azon gondolkodtam, hogy a Mz-t idén mindenképp fel kell újítani, mert (Paraszti ésszel gondolkodva)már kiköltöztek belőle a lovak, és valószínűleg a csörgőkígyok zavarhatták el a ménest! :-)
Szóval arra gondoltam kikapom a főtengelyt a másik mz-ből, és azt rakom át ebbe. Ez pénzben is jó, és ráadásul az jó kis kiegyensújozott, és tükörre polírozott cucc! Na erre a jó főtengelyre nem a 300-as és ráadásul még tuningolt hengert meg a dugót fogom felrakni, hanem a 250-es hengert újittatom fel. (+ persze valami kevésbé fejlett, tehát nem magyar dugót bele) :-)
Így megúszom olcsón, és a használhatatlan 300-as erőgép helyett lesz egy jó MZ-m. A többi meg megy alkatrésznek.
Igaz ez is tuning, és fog dobni 1pár pacit, de inkább a tartósság felé vinném el mint a teljesítmény felé.
Vagyig lehet ésszel tuningolni, de a MZ amúgy is alultervezett szerkezet, ha kicsit megvadítod benne a lovakat mindenhol széthullik, ahol csak lehet.
Görbe vázzal meg már nem is olyan nagy élvezet a plusz teljesítmény.

Hogy Drisának is válaszoljak, pl a főtengelyről levakarni a sorjákat, hajtókarostól felpolírozni az egészet, majd ezután elvinni szakemberhez aki kiegyensújozza a cuccot, majd veszel bele egy könyű, jó minőségű dugót, a hengert meg hozzá furatod az is tuning, és marha jót tesz a motornak, és még egy kicsit jobban is fog menni.
Ezzel nem változtattál a motoron, csak a fasza DDR motorgyártás hibáit javítod.
A nagyobb beavatkozásokat én nem javaslom.
Üdv Attila


sorszám: 41 (2544)
(előzmény: tesho, 2003-10-03 14:49:10)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-03 18:21:04
Elso motornak meg erosebb is a TS mint ami neked kellene. Szerintem ahelyett hogy tunningolod tartsd uzembiztosan es motorozz vele sokat.
sorszám: 40 (2542)
(előzmény: drisa, 2003-10-03 14:58:56)

 
 
drisa
válasz erre | email2003-10-03 14:58:56
Sziasztok!

Új szocimotoros vagyok, amateur, és most szeretném megvenni életem első motorját, egy TS 250-est. Mennyit eszik egy ilyen? érdemesebb-e ETZ-t venni TS helyett? Hogy lehet tuningolni ( úgy tudom, például a kuplungkönnyítő-műtét itt nem lehetséges, illetve felesleges, mert nem a kuplungszerkezet forog)? Elsősorban súlykönnyítésre gondolnék, hogy jobban menjen, egyen kevesebbet, pörögjön jobban. Egyáltalán, érdemes TS-t tuningolni, vagy legjobb a gyári állapot? Azért TS-t kérdezgetem, mert az az olcsóbb, de első motornak megteszi... Vagy nem? Előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradtságot, és válaszol, stb.
sorszám: 39 (2539)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-10-03 14:49:10
Atilla!

Muszáj volt vmit reagálnom Luc. levelére,hogy téged hozzászólásra bírjalak! Bejött:)))

Azért ha 1 dugó bordázott és sokkal könnyebb,csak előnyösebb,mint a másik!!!
A csapszeg amit említettél pedig minimum Tajvani,mi?:)
Éljen a hazafias lelkület:))

Hát igen,mindig van 1 leggyengébb láncszem..
sorszám: 38 (2538)
(előzmény: Atilla, 2003-10-02 19:08:08)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-02 19:10:27
A levél második része természetesen lucaskának szól, nem teshonak!
sorszám: 37 (2532)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-02 19:08:08
Hello
Tesho ez nem volt túl hazafias!
Most leírom a helyes hozzáálást:
A magyar dugó igenis jó!, ÉS SOKÁIG BÍRNÁ, csak a csapszeg nem bírja sokáig a magyar dudót :-)
Vagyis a magyar technikához még nem nőt fel a külföldi! :-)
Na ugye mennyivel szebben hangzik! :-)
Én még hozzá tenném, hogy a magyarok ovális, púpos, vagy akár féloldalas dugattyúk előállításában is igen fejlettek, de sajnos a hengergyártók nagy elmaradottságukban még nem tudnak hozzá hengert készíteni. :-)
Hiába a nagyszerű magyar kisiparosok utolérhetetlenek! :-)

Egyébként nekem is figyel otthon egy össze vissza barkácsolt 300-as MZ jól megy maga az életveszély, és alig eszik! (stílustól függően 6-7-8 litert) Most akarom rendbe tenni, hogy tavasszra valami motor külseje legyen.
Ugyanis ferde benne a blokk, elhúzta a vázat is, meg elszaggatott mindent amit bírt. :-)
Szóval én nem vagyok a tuning híve, mert annak soha nincs vége, mindíg valami gyenge lesz, és szétszakad, ha azt megoldod, akkor valami más szakad szét, stb stb..

Üdv Attila
sorszám: 36 (2531)
(előzmény: tesho, 2003-10-02 05:11:28)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-10-02 05:11:28
Lucaska!

Ha tuningolsz,a fogyasztás is nőni fog,ezzel számolni kell.
A kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon?:)

Ha jó a blokkod,én nem bántanám,felesleges kicserélni benne a cuccokat,az 1 vagyon és nem érné meg.
Mivel ősi mondás szerint a legjobb tuning a köbcenti tuning,fúrasd fel!
Asszem kb 170-ig lehet..
Én is azt akartam,de buzi volt a szerelő,csak túlméretes dugót rakatott bele,mert a "felfúrós pasasnak akkor többet kell fúrni és az több munka..".
Hiába téptem a számat..
Az index fórumon olvastam dugattyú árakat ETZ-be:
1. magyar,hulla gagyi,nehéz, állítólag 5000km-t bír, 2500Ft;
2. 5000Ft spécibb és könnyebb
3. 12000Ft német utángyártott,túlméretekben is,a legkönnyebb,bordázott, full extra:)

A membrános témáról van cikk itt az oldalon és mérlegelj,hogy érdemes-e:)

Csak olyan szakemberhez fordulj,akinek nem a te cuccod(hengered stb) lenne a kísérleti munkája,hanem erre van szakosodva!!
sorszám: 35 (2524)
(előzmény: lucaska, 2003-09-29 19:03:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-01 19:13:43
Hello HyGy

Az jutott eszembe, hogy ugye a velorex-ből volt önindítós is.
Nem ismerem a szerkezetet, de nem állhat messze a Jawa-tól, annak az önindítóját nem lehet valahogy ráoperálni a Jawa-ra?
Lehet, hogy hülye ötlet, de mentségemre váljon hogy még soha nem láttam velorex önindítót.
Sőt még a motorját is csak motorostalálkozón mutatták meg, kívül hasonlit a régi Jawa-ra, belül meg nem tudom milyen.
Ha nem hülyeség az ötlet akkor a fenti mondatokat nem kell figyelembe venni sőt, az "én vagyok a legprofibb Velorex szakember széles e hazában" mondatra kell cserélni!!!! :-)
üdv Attila
sorszám: 34 (2514)

 
 
sano
válasz erre | email2003-09-30 17:36:29
Fiúk!

A tunning oldalon van egy elektronyikus fordszámmérő, szeretnék vmi hasonlót csinálni, mert a 634-esemen nincs, és a mostani műszerfal iszonyat ronda az egy kiálló csővel. OK, lecserélem a műfalat a fordszámmérősre, de abba ugy kell a mérő is... Csakhogy én nem értek az elektronyikához. Ez a bigyó az egyik megszakítókalapácsról elvezetett áramról megy tulajdonképpen? Vagy hogyan? Tényleg, elektronyikus urak, mennyibe fájna az elkatrészköltsége egy ilyen bigyónak? (feltételezve hogy beforrasztás közben nem égetek szét feleslegesen semmit...:)

bocs a hüJe kérdésér, de télleg nem értek hozzájuk...:(

sano da nemhozzáértő
sorszám: 33 (2481)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-09-29 19:04:18
7. önindito, honnan hogy stb...
sorszám: 32 (2450)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-09-29 19:03:29
hali

van egy 150 es 10,5 kW os ETZ-m
láttam itt sok okos emberke van, szal hozzátok fordulnék...

amik érdekelnének:
1. fordulat és km ora mutato ne urgráljon...
2. elektromos gyujtás? amit itt a lapon láttam, meg lehet e rendelni? stb...
kapcsolokkal lehet e szabályozni?
3. fotengely, meg minden ami a blokkban van kicserélném spéci dolgokra, szal, hogy mire érdemes, és hol lehet megszerezni...
most 15 paripás, ezt kéne novelni kicsit, ugy hogy a vége ne csokkenjen
4. membránosra érdemes e átalakitani?
5. hengeren esetleg esztergával alakitani, mer ismerek egy ilyen emberkét, komoly gépe van minden, és meg tudná csinálni; ha lehet ne egyen tobbet..
6. karburátoron, légszuron változtatni valamit? :)

asszem ennyi, várom az 5leteket, tapasztalotakat, koszi.
sorszám: 31 (2449)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-22 22:36:31
Köszi,még puhatolózom 1kicsit!
sorszám: 30 (2281)
(előzmény: HyGy, 2003-09-19 10:35:22)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-19 12:17:25
Hello
Persze, hogy emlékszem, egyrészt marha 1szerű és logikus a dolog, másrészt nem rég adtam el a Junakot egy barátomnak, akinek rendszeresen segítek ha baja van.
Márpedig a Junaknak semmi baja nincs csak a dinamót kell kb évente felújítani, így mindíg edzésben maradok :-)
A 200W meg a max terhelhetősége,(33A)
ha csak 1A csordogál át rajta az csak jó neki!
Üdv Attila
sorszám: 29 (2212)
(előzmény: furfarag, 2003-09-18 23:29:38)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-19 10:35:22
furfarag itt pecsen lehet venni kb 2500 forintert 6W-os elektronikus fesszabalyzot jawahoz.
sorszám: 28 (2202)
(előzmény: furfarag, 2003-09-18 11:17:14)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-18 23:29:38
200w-ot?Hát,nem sok az egy kicsit?
FIGYELEM,teszt következik!!! És emlékszel még a bekötésére?:-))
sorszám: 27 (2195)
(előzmény: Atilla, 2003-09-18 18:21:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-18 18:21:29
Hello
Trabant fesszab?
Nekem az volt a Junakon, elektronikus, kicsi, 6v-os és nálam évekig bírta.
Ha jól emlékszem 200W-ot bír.
(bár a jawa dinamó nem tudom milyen, de ha van egy szál amin tölt, egy amin a gerjesztést kapja, akkor jó!
Jól emléxem jawan a + a test?
Ha igen akkor nem tudom hogy működik-e.
De nincs megoldhatatlan :-)
Üdv Attila
sorszám: 26 (2183)
(előzmény: furfarag, 2003-09-18 11:17:14)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-18 11:17:14
Szükségem lenne 6v-os elektronikus fesszab.ra Jawa-hoz. van valakinek 5lete,vagy tapasztalata e téren?
sorszám: 25 (2162)

 
 
tomóka
válasz erre | email2003-09-18 05:46:35
szevasztok!

mi a fasznak önindító?!
ciki berugni?

tomóka
sorszám: 24 (2158)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-16 17:12:40
Hello
Találtam ide vágó leírást!
Ez ugyan nem MZ és egytárcsás a cucc, de ez is a kuplungház fogaskerékké alakításával, és önindító felszerelésével foglalkozik:

Képek:
http://ural.hu/v2/keptar.php?mid=27

És a leírás, ahol nálam értelmesebben és bővebben kifejtik az itt felvetett (fabrikáljunk önindítót) téma buktatóit (Durvábban fogalmazva azt, hogy miért is nem jut ilyen normális ember eszébe :-))

Leírás:
http://ural.hu/v2/forum.php?tid=4

Üdv Mindenkinek

Ja az előző témához pedig az a legjobb ha a gőzgéphez a vizet nem fával (ŐSKOR FÚÚJ!!!!) :-)hanem benzinnel melegítjük! :-)
sorszám: 23 (2130)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-15 11:55:30
Elöbb nem ítrtam ez a moci 2X 125 ccm volt, a 2x 250 lehet, hogy már szaggatná a cuccokat! (mivel hogy magában is szaggatja :-))
sorszám: 22 (2113)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-15 11:44:26
Én már hallottam mocira önindító felszerelésről, a kuplung szélét körbe bemarták fogaskeréknek, és tettek rá egy autó önindítót, de ez a MZ-nél elég nehézkes lenne.

2 henger:
Kis falumban még ifi koromban bátyám barátai a következőképp csinálták a kéthengeres MZ krosszmocit:
egyikről lehúzod a kuplungot, a másikról meg a gyújtás/generátor-t
kell esztergálni egy rövid, és vastag tengelyt, mindkét oldalán kúppal, beállítani a főtengelyeket, ahogy szerinted nem fog szétesni, sem rázni majd a kúppal összeütni. (melegen)
A 2 blokkot alul egy vastag vas lemezzel egymáskoz rögzíteni. És kész!
Egyikbe ugye nem kell váltó, a másikba meg kéne, de nincs gyújtás.
Ez viszont pl jawa gyújtással megoldható.
A váltó az egyik blokkban eredeti, két porlasztó van.
A mocin 2 lánc van, egy rövid, ami egy tengelyen (2 fogaskerék eltolva) csatlakozik a hosszú, eredeti lánchoz.
Nem kell félni, hogy láncot, váltót kuplungot szaggat, mert a teljesítménye alig változik az eredetihez képest, de legalább baromi ronda lesz, és a pontos munka hatására hihetetlen még soha nem tapasztalt rezonanciát produkál. :-)
Főleg az a hihetetlen, hogy nem esik szét :-)
Persze hosszú távon széthullik, tudtommal ez az épített krosszmotor is így járt.
Üdv Attila
sorszám: 21 (2110)
(előzmény: tesho, 2003-09-15 02:28:16)

 
 
tesho
válasz erre | email2003-09-15 02:28:16
Vmelyik Motorrevüben volt egy fazon,aki a barátaival csinált soros 2-es MZ-t,ami a fékpadon még úgy-ahogy működött is,de összerakva nem volt igazán életképes. Érdemes lenne konzultálni vele,jobb a más hibáiból tanulni...
LS-Laci anno,mikor még megvolt az ETZ-250-ese,elég sok helyen próbálkozott (szervizek,szakik, mittomén),hogy elvállalnák-e a moci önindítóval való felszerelését,de senki nem vállalkozott. Én még nem hallottam így átalakított gépről,de ha ez télle egyszerű lenne,elég sok rohangálna az utakon,nem??

byee
sorszám: 20 (2106)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-15 00:07:41
És a benzinkúton tankolhatsz(faszenet).
sorszám: 19 (2105)
(előzmény: Atilla, 2003-09-12 11:35:04)

 
 
Gabika
válasz erre | email2003-09-14 20:56:26
soros kethengeres lesz, mint egy jawa, vagy p20-as, a dolog viszonylag egyszeruen kivitelezheto.

gabor
sorszám: 18 (2104)
(előzmény: Pool, 2003-09-14 13:03:56)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-09-14 13:03:56
Meg az ilyen áttalakításoknál, szilárdsági problémák léphetnek fel, helyesebben: lépnek fel.
sorszám: 17 (2101)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-09-14 13:01:50
Kéthengeres V MZ-t hogy akarjátok megcsinálni? A forgattyúsházban hogy lesz a sűrítés és a felömlés? Az egyik hengerbe majd több ömlik fel mint a másikba?
sorszám: 16 (2100)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-12 12:14:17
Erdészeknek ideális!!!
sorszám: 15 (2077)
(előzmény: Atilla, 2003-09-12 11:35:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-12 11:35:04
Hello
Mondom inkább gőzgépet kéne csinálni!
Már terveztem a dolgon, és utánnaolvastam.
Pl MZ-ből: A generátor helyére kell egy tárcsa lyukakkal ami végül is egy szelep, ez a gőzt egyszer a dugó alá engedi, egyszer pedig fölé. (Meg még egy amin kipufog) Azt olvastam, hogy lehet csak fölé is, de akkor kissebb lesz a teljasítmény, mint amekkora a benzines üzemmel lenne, ha felváltva alá-fölé nyomjuk a gőzt, kb akkora nyomással mint az eredeti motor süritésénél keletkezik akkor kb ugyanazt a teljesítményt kapjuk, csak sokkal kissebb fordulatszámon, így más áttétellel, és nagyobb élettartammal.
A felömlőket, és egyáltalán minden rést el lehet felejteni. A gőzt olajozni kell, és a kilépő "fáradt" gőzt olajmentesíteni.
Kell egy kis kazán, a tank jó víztartálynak, fa az van mindenhol.
És hogy a gyújtás állító mániákusok se essenek kétségbe, a generátor helyére feltett tárcsát néha be kell állítani a holtponthoz, pont úgy mintha megszakító lenne :-)
2T motorból pofon egyszerű, 4T-ből már nem igazán.
Azt olvastam, hogy meglepően sokat elmegy egy kis adag fával/szénnel .(vagy amit talál az ember)
Üdv Attila
sorszám: 14 (2073)
(előzmény: HyGy, 2003-09-12 10:48:47)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-12 10:48:47
A kethengeres meg nincs feladva. :) Annak majd vizhutesesnek kell lennie. Csak kell szerezni hozza cuccokat. ;)
sorszám: 13 (2063)
(előzmény: Gabika, 2003-09-11 23:45:50)

 
 
Gabika
válasz erre | email2003-09-11 23:45:50
Te Hygy, es mi lesz a kethengeres MZ-nkel? :)))

gabor
sorszám: 12 (2057)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-11 23:06:53
HyGy. Miért nem csinálsz víhűtéses jawát?
Vagy hidraulikus féket?
Nézd meg a Furfarag/Lakitelek 2003/könyvtárban.
sorszám: 11 (2056)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-11 22:52:46
Engem is tolhatnának(Évi már alszik)!
sorszám: 10 (2054)
(előzmény: Atilla, 2003-09-11 18:08:36)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-11 18:08:36
Hello
Találtam a neten egy nagyon jó indítási módszert. :-)
http://www.funpic.hu/fun-bin/picview.cgi?pic=ot7222&kateg=auto
sorszám: 9 (2051)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-11 12:26:27
Hello

Persze, hogy nem indítja be, szerintem egy Jawahoz is kell kb 500W-os dinamó, ami visszafelé működve, belöki, ezt úgy oldották meg annakidején, hogy duplán volt tekercselve, egy bivaly tekercselés ami pörgeti ha kell, és egy másik tekercs ami maga a dinamó.
Hygy hidd el nekem, a generátoron olyan fáziseltolást csinálsz amit akarsz, nem fog forogni. Szépen stabilan (esetleg egy kis remegés közepette) egy helyben fog állni, míg le nem ég.
Szóval miért nem teszel rá ikább egy önindítót, mert ez az ötlet teljesen halott.
HyGy neked ezt tudni kéne, legalább te ne beszélj marhaságokat.
Gondolj bele józan paraszti ésszel, a forgó részen van egy egy irányba mutató, és kezdetben álló mágneses tered, (ha gerjesztett, ha fix mágnes akkor is) e körül van 3 nyamvadt tekercs csillag kötésben (nem delta, mert úgy működne) amivel ezt te körben lökdösni akarod, méghozzá úgy, hogy álló helyzetből induljon. Ha egy kicsit is értesz a dologhoz, már látod hogy ez miért nem működik, miért nem fog elindulni soha!
Nem is tudom mit írkálok ilyen döglött témához :-)
A ma ismert fizika szerint nem működhet, és kész!

A dinamó meg egy egyszerű egyenáramú villanymotor, de pl egy 55W-osnak olyan kicsi a teljesítménye, hogy örül ha a magában bír pörögni, nem hogy forgasson is valamit.

Magyarul, ha önindítót akartok akkor venni kell rá önindítót, vagy szuper drága starter dinamót(dupla tekercselés), vagy starter generátor is van 3 fázis több száz volt, és a tekercsek kapcsolását elektronika változtatja, éppen mit kell csinálni. (Ez egyes hibrid autókban van, ha fékez át kapcsol generátornak, ha nyomod a gázt, megváltoztatja a tekercsek kapcsolását,villanymotorként üzemel, és teljesítményt ad le vagyis segíti a motor működését.
Na most ez sem drágább 1-2 millánál :-)
Na meg kell venni egy oldalkocsit amibe elfér, a pár 100 AH-s akkukal együtt :-)

Üdv Atilla

sorszám: 8 (2046)
(előzmény: sano, 2003-09-11 10:48:01)

 
 
sano
válasz erre | email2003-09-11 10:48:01
Amíg az elektronyikát tervezitek a három fázishoz, azt mondjátok meg, a dinamóson hogy oldanátok meg (már persze ha egyáltalán az 55W dinamó meg tudja hajtani)
felszerelek egy plusz szénkefeházat, direktbe kötöm az akkura, oszt annyi? ez így túl eccerű, nem? sajna a gimiben átaludtam a fizikaórák zömét, így haloványak a fogalmaim (amik néha egyéltakán nincsenek) az ilyesmiről:(

sano
sorszám: 7 (2043)
(előzmény: furfarag, 2003-09-11 00:46:14)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-11 10:24:32
De elektronikaval megoldhato a 3 eltolt fazis.
sorszám: 6 (2041)
(előzmény: furfarag, 2003-09-11 00:46:14)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-09-11 00:46:14
Az a probléma vele, hogy 3x azonos fázisod van.És szerintem nem ad le megfelelő teljesítményt.Szerintem járhatóbb út kölön önindító felszerelése.Én inkább örökbefogadok 1 kengurut,az majd berúgja nekem:-))
sorszám: 5 (2034)
(előzmény: HyGy, 2003-09-10 22:12:24)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-10 22:12:24
vazze sokat segitettetek.

De most komolyan a 3 fazis forgo magneses teret hoz letre ami elmeletben mozgasra keszteti a forgo reszt.
sorszám: 4 (2031)
(előzmény: Atilla, 2003-09-10 21:52:21)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-09-10 21:52:21
Sajnos a 3 fázisú generátor visszafelé nem igazán működik, Régen csináltak un. starter dinamót, az volt ilyen, de nem jött be csak a traktorokon.
Szóval a lényeg az, hogy a Jawa/Mz generátorral csinálhatsz amit akarsz az nem fog forogni, mert a 3 fázisú villanymotor, és a 3 fázisú generátor az nem ugyanaz. De dinamóval megoldhatod, az végeredményben sima villanymotor, leszeded valami traktorról, + 1 50AH-s akku hozzá és már löki is be a Jawat, visszafelé meg tölt, nagyon gagyi. :-)
Ahogy ismerlek a legközelebbi túrára már azzal jössz :-)
Ha rám halgatsz inkább átalakítod a Jawat gőzgépnek, a 2 ütemű motorból elég egyszerű csinálni.
Előnyök: Nem kell benzin
nem kell beindítani.
Fa van mindenhol!
Na és ugye a hall jeladó + CPI felesleges mivoltáról már nem is akarok beszélni :-)
Üdv Attila
sorszám: 3 (2030)
(előzmény: HyGy, 2003-09-10 20:26:39)

 
 
sano
válasz erre | email2003-09-10 21:47:10
Talán 6V-oson eccerűbb lenne, nem? ott a dinamó talán könnyebben alkalmazható lenne (lsd. velorex)? nem értek hozzá az ilyen elektronyikus dolgojhoz, csak okoskodok

amúgy nagyon jó lenne!!

sano
sorszám: 2 (2029)
(előzmény: HyGy, 2003-09-10 20:26:39)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-09-10 20:26:39
Hali!

Felmerült bennem az ötlet (egy kedves ismerősöm sugallatára), hogy miert ne lehetne a 638-as jawa (vagy 250-es ETZ) generátorát fordított üzemben használni. Azaz csinalni egy 3 fázisú feszt és azzal meghajtani a generátort, ami elvileg elindítaná a jawat. :) Önindító rulez. :)

Vélemények?
sorszám: 1 (2028)

 
  Összesen: 49 oldal
|< előző 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 [49] >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17619)
Jawa (27036)
MZ (48864)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu