:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
hoppá!!
most vetten észre, hogy a kérdés nem nekem szól!bocs.de a válasz helytálló.
a szervízkönyv szerint az etz250 esetében 1/16 benzin/levegő arány az ideális
tomóka
lefuttatam a google keresőn 10-15 szókombinációt a témával kapcsolatban
és kidobott valami cikket abban olvastam
tomóka
Honnan tudod ezeket ilyen pontosan?
azt már sikerült kiderítenem , hogy 1l benzin elégetéséhez 11500l levegő kell.
de ez elméleti adat és "eszményi" körülményekre vonatkozik.
tomóka
szevasz!
a kompresszoros feltöltés lehetőségén töprengek.a levegőmennyiség/szívóütem adat ahoz kellene,hogy mekkora lapátkereket készítsek,vagy adott méretü lapátkereket hányszoros gyorsítóáttétellel hajtsak meg minmális (0,2-0,3bar)túlnyomás eléréséhez.
tomóka
Most nem igazán értem, hogy mi a gond. A képlet a beszívott gáz (levegő+gázosított benzin) mennyiségét határozza meg, ez az arány kb 1:15, vagyis a benzin aránya annyira kicsi, hogy elhagyható a számításnál.
Most már engem is érdekelne, hogy mire kell
Hello
Itt valami félreértés van, keverékről van szó, csak a sima levegőről?
Mert akkor gexxx képlete -benzín.
Persze a forgattyús ház, meg a felömlők miatt tényleg nem tudod kiszámolni pontosan.
De nem is ez a lényeg, azt áruld el nekem, hogy mire kell ez.
Engem az agyament elképzelések mindíg vonzottak!
Sőt rendszeresen jutnak eszembe olyanok! :-) De most semmi ötletem nincs mire kellhet a beszívott levegő mennyisége. (ha csak nem akarod diesel mocivá átfaragni:-))
Üdv Attila
Ha négyütemű motorod lenne, akkor ez a képlet lenne a megoldás: (furat^2*pi)/4*löket
Sajna 2 ütemű esetén kevesebb, mert itt-ott közbeszólnak dolgok (pl: résvezérlés)
(eme hozzászólás a gépészmérnöki kari tanulmányaim átka, kérem nézzétek el nekem :)
szevasztok!
kéne egy kis segítség srácok!agyament elképzelésem megvalósításához tudnom kéne,hogy az etz250-esnek egy szívóütemben hány cm3 levegőre van szüksége?
tomóka
Hello
Ezt a filmet én is láttam évekkel ezelőtt a TV-ben. (Bár lehet, hogy nem ez az mert ott mintha delfinekkel kisérleteztek volna.)
Nem csak az érdesség a lényeg, hanem a anyag hullámzása is.
Emléxem beraktak egy hatalmas dagadt embert (min120Kg) egy medencébe, beszíjjazták, és brutál módon elkezdték szemből nyomni rá a vizet. (kb olyan testhelyzetben mintha úszna, de szembe jön a víz vagy 100 Km/h-val, utánna érdekes fejük lett) :-)
A lényeg, hogy dagadt dög zsírpárnái hullámozni kezdtek, és ettől kissebb lett az ellenálása mint a sovány embereknek!!!
Ugyanezt bemutatták delfinen is, ha nagy sebességgel úszik, akkor az áramlástól hulámok keletkeznek a bőrén, (vagy inkább alatta a zsírpárnáin) és ettől csökken az ellenálása.
Ebből következik hogy egy sima felületű, itt-ott érdes, és megfelelő zsírpárnákkal ellátott szívócső kell a mocira. :-D
Üdv Attila
Hi!
Most nem látom magam elött,de:
Motorkerékpárok szerkezettana és tuningolása 1. Kiadja:MAMI Motorszerelö suli,talán csak oktatási célra DE régebben (kb.:1éve)láttam hirdetést a MotorRevü-ben,hogy meg lehet venni.
Ennyi.
Üdv: Dani
ha bescannelted szolj, megbeszeljuk hogy hogy bir eljutni ide a sok bit. :)
Szia Dani!
Megírnád a könyv címét?
Köszi: SzaCsa
Megnyugtatál.
Ha kijózanottam,az újévben megoldom a szkennelést.Egyébként szerintem ez egy jó könyv és sok érdekes dolog van benne(kár,hogy csak kölcsön van nálam).Ha sikerült hova küldjem?
BUÉK!Jó szeszelést mindenkinek!
Igen ez reszben igy van. A feluletnek simanak es egyenletesnek kell lennie viszont erdesnek kell lennie, mivel az erdes feluleten a lukakban "bentragadnak a levego reszecskei" es a levego reszecskek egymason sokkal jobban csusznak mint ahogy egy tok sima feluleten csusznanak a levego reszecskei. Szerintem ezt az oldalt nyugodtan beidezheted ide ezert senki nem fog megharagudni de ha meg is akkor meg majd szol. :))
bye
HyGy
Hi!
Engem érdekelne.
Ha bescannelnéd véletlenül:), légyszi küldd el nekem. tike@maffia.hu
üdv.: tike.
Hali!
Egy érdekes,gondolkodtató
dolgot szeretnék veletek megosztani egy
picit hosszú lesz de szerintem érdemes végigolvasni.
A MAMI SzKI. könyvében olvastam:
A szívócsö és egyéb vezetékek falának
érdeséggégéröl van szó.(csatornák
"polírozása"?)A csatornák tök simára
polirozása az írás szerint nem túl jó.
A 80-as években végeztek egy kisérletett
a cápák úszásával kapcsolatban.Csináltak
egy cápatest modellt és arra jutottak,
hogy fizikai lehetelenség a hal által
befektetett energiával ilyen gyorsan
úszni(60-70km\h).Egy cápavadász is látta
a kisérletett és rájött a hibára.
A modell tök sima volt,a valóságban
a cápa böre érdes...
Szóval a lényeg:jobb eredményt érhetünk el ha nem políroznk hanem érdesítünk.
U.i.:Megpróbálom beszkenelni az írást,
de nem tudom,hogy közétehettem-e,mert
ez sérti a szerzöi jogokat.
"Talán ha pár netes barátomnak elküldöm
emilban" az nem sért senkit.Vagy mégis?
Vélemények
Sziasztok!
Tuning? Az én véleményem is
az,hogy az Mz-nél nem igazán
elönyös.A felépítmény nem nagyon
bírja a plussz teljesítményt,már egy
jó eröben lévő gyári blokk is eléggé
megviseli.Láttam már 250-es Etz-t aminél
2m-ről a motort hátulról szemlélve kis
híján a kippufogó hollandert is látni
lehetett,a motortartók gyengeségéből
addódóan.
De azért egy kis tökéletesítés sohasem
árthat.Ugye!?
Dani
Biztos?
És különben meg a gecó is nekem köszönheti.
Csak halkan jegyezném meg, hogy te is nekem köszönheted a neved!
..és, hát ennyi
OnOff
Ne pofázz, még a nevedet is nekem köszönheted. És igenis droid fejed van, különösen ha egy bizonyos Motorrad-ot keresek rajtad.
Az viszont szent igaz, hogy karcsú vagy. Mert téged már csak egy tíztes választ el a 140-től...ami csak azért vagyok mert tisztelgek az MZ márka előtt. Nézzetek meg egy km-órát.
És szerinted erre én büszke vagyok?
Na, szóval!
MZ fahren! Was sonst?
Szacsa!
Nincsen nálam az újságod! Nincsen droid arcom se! QA!
Ismerve a SzaCsát pár éve, van rá egy ezresem, hogy az az újság soha nem fog előkerülni. Nem egy rendszerető csávó, ráadásúl 140 kg-is.
..és hát ennyi
Üdv!
OnOff
Hali Mindenki!
A SzaCsa haverja vagyok!
Üdv!
OnOff
Szia Attila!
Van egy rossz meg egy jó hírem. A rossz, hogy szétbombáztam a szobámat és nincs meg az újság. A jó, hogy csak két haveromnál lehet és előbb, mint utóbb de vallani fognak. Különösen az egyik gyanús mert azonnal tagadni kezdett. Ráadásul droidra váltott az arca, szóval mégcsak hazudni sem tud rendesen. Szóval a cikk meglesz, de a karácsonyt nem garantálom.
Amint van valami hír jelentkezem
Hali: SzaCsa-
ÚJ ALKATRÉSZEK NAGYKERÁRON!!
Minden alkatrész MZ -hez ETZ, TS, stb...
SIMSON hoz!!! és még sok más motorhoz, gyári és utángyártott alkatrészek, gumik akksik stb... (póstai utánvéttel is) BP. területén 5000 ft felett INGYENES kiszállítással!!! INFÓ:
tel.: 0630 4096093 e-mail: streetes@freestart.hu
Üdv.:Péter
Legkésőbb 24-én a fenyőfád alatt lesz.
A világért sem akarlak sürgetni, de mi van azzal az 500-as MZ-vel?
Azt hittem poén, de lassan itt a karácsony :-)
Üdv Attila
OK, rajta leszek. De mint mondtam nem lesz egyszerű megtalálni. Még az is lehet, hogy karácsonyi ajándék lesz belőle, de lesz.
Szia: SzaCsa
Ha valahogy be tudod scanelni, akkor érdekel a dolog!
Üdv Attila
Szacsa!
Nézz utána nyugodtan a váznak, de az már nem a rég 250-esé. Aza motor már bölcsővázban volt.
Laci bá!
Hogy halad a Jawa dolog, rég hallottam felőled?!A Szeged környéki túra kapcsán megszólítottalak a másik topicban, légyszi válaszolj a többieknek is!
Mondjuk én speciel csak a Rotax blokkos 500-ast ismerem. És nekem bejött, mert bár négyütemű, de azért a régi 251-es vázra épült és egyhengeres, na meg Naked Bike.
Ez amiről beszélek egy ETZ 250-es összeépítés, persze házilag. Most azóta még annyi is beugrott, hogy talán elöl is egy saját early-villás futóművet tett a skac.
Sziasztok
Hello!
Max ingyen erdekelnenek a dolgok, mert most hogy vettem egy 100-as skodat a regi melle mindebol ketto darabom mukodom van kiveve a kasznit. :)
De azert koszi. (gondolom ingyen tutira nem adjak oda)
Kedves HyGy!
Az egyik ismerősőm eladta Skoda s100-át. Új alatrészei vannak még, éspedig:
2 db fékdob fékpofákkal
2 db motortartó gumibak
1 klt tárcsa fékpofa (4 db)
1 ac pumpa
2 db függőcsapszeg persellyel
1 db belső kilincs
1 db vízpumpa lapát
1 db kúpcsapágy
2 db foncsor
Egy másik ismsrősömnek is van s100 alkatrésze. Tudok adni telefonszámot.
Üdvozlettel: Laci(bá)
Ha nem is ETZ-t,de 500-as Mz-ket készített a gyár,többféle modellt is.
De ezek már 4üteműek!:)
140 km/h Pfffff:))
Sziasztok, Szia Attila!
Épp az imént regisztráltam be, szóval most egy világpremier iz gojin on.
Van egy régi MOTORRAD-om (csak meg kellene már keresni) amelyikben egy német (szerintem még 88-as, így tehát egy NSZK-s) gyerek csinált egy 500-as ETZ-t, méghozzá mindjárt oldalkocsival. Nem emlékszem pontosan, de annyira nem nézett ki lepattantnak, leszámítva a szívócsövet (egy db karbi), amit emlékeim szerint laposvasból, de mindenképpen valami elmeháborodott módon csinált meg. Ha érdekel megkeresem.
Sziasztok
Szia: SzaCsa
Attila!
Ez csak amolyan szó fordulat az elakadással.Én is elakadtam az idommal, mert a plexire nincs pénzem, pedig úgy lenne az igazi a cikk, meg fényezéssel együtt.Talán én is szakíthatok rá majd egy-két hétvégét.
Hello
Buny
Jól mondod, de ki mondta, hogy elakadtam? Csak az idővel van baj, mert rohadt gyorsan megy, és ráadásul rohadt kevés van belőle!
De tavaszig csak jut rá 1-2 hétvége.
Üdv Attila
szevasztok!
valaki magyarázza el miként lehet összehozni az etz főtengelyt a trabi dugóval?
az tiszta,hogy perselyezni kell (a dugó csapszegfuratát).de milyen anyagot használjak?
Nem. :)
Vettem egy 100-as skodat a regi masik melle es a kettobol probalok egyet csinalni, aztan lemuszakiztatni meg ilyenek. ;)
bye
HyGy
A kérdést jól látod. Mindkettő készen van, csak a fényképészre várok (remélem olvassa írásomat), mert illusztráció nélkül nem sokat ér az egész cikk.
(Akinek inge, remélem most már nem fázik, mert felöltözött.)
Állítólag neked van bőr oldal táskád, ennek kell egy tartó keret, meg hátra valami a cuccosnak, aztán: Jó egészség!
Nem tudom, hol akadtál el? A tervezésnek neki kell ülni, de nálam is ez permanensen folyik az átalakítás közben.Megvalósítás, a megfelelő anyag beszerzése után, és elkészítés.Ez a technológiai sorrend. (ne változtass rajta, mert baj lesz.)
Ha jól értem kész a leírás, és kész a motor is?
Ha így van nagyon gyors voltál, nem rég írtad, hogy át akarod szabni a gépet.
Én meg összeraktam a MZ-t az új cuccokkal, szép hangja lett!
Mint már írtam, ha nem kel el a yamaha, akkor most ő jön!
Üdv Attila
MZ-re gyűjtesz HyGy,azért dolgozol olyan sokat??:))))))
Igyexem hamar kitenni oket. Csak mostanaban iszonyat sok a dolgom. Es keves a szabadido. De igyexunk. :) De ha osszedobtok havi 100e fizetest ;) akkor lehet rola szo, hogy fo idoben is ezt csinaljuk. :) Hihi
bye
HyGy
Hát ahogy az előzeteseket nézem,sorba kell állni a cikkeddel,mert van előtte még más írás is -várólistán..
A mű maga már készen van, Furfaragot vártam a digit fényképezővel, de ma nem ért ide, talán holnap. Ha nem, hát később.Ezek után az a kérdés, hogy Hygyék, mikor teszik fel a cikket?
Hello Buny!
És mikorra várható az elkészülés a MŰ-vel?
Sok sikert!
Üdv:Dawe
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|