:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Felfele húzva az enyém lejött, és még vissza is építhető állapotban maradt.
szerintem le kell húzni valahogy
Hi!
Senki nem tudja hogyan lehet levenni a kmóra mutatóját a tengelyéről?
THX
Üdv!
HyGy!
A főoldalon található egy elektronikus index kapcsoló. Hogyan lehetne megcsinálni 6V-osra.
Közben utánna néztem ezeknek a 78-asoknak és arra jöttem rá, hogy
én biztosan de talán még te is félreértelmezted a "Fesz. stabilizálás fogalmát".Akkor a 78-as kiejtve :)
Mert a digitális áramkörökhöz találták ki(a tápegységekhez),
mert ott nagyon fontos az egyenletesség.
Most nem az 1-2v-os különbségekre gondolok hanem
a 0.sok nullá-sokra(pl: egy PIC órajelénél[10-20Mhz] az ilyen kis eltérés is gond lehet).
Szóval így működnek.
A tranzisztoros, diodás megoldáshoz pont itt ezen az oldalon van egy rajz amit kissebb átrajzolás után lehetne használni:Ford. sz. mérő.
Pedig leesik!
Ilyen esetekben mindig extrém helyzetekre gondolj, pl:
az akkumulátor nincs teljesen feltöltve, és álló motorral égö fényszóróval állsz, esetleg még az index is megy. Ebben az esetben simán leeshet 10V-ra is...
másik extrém eset: az akksi csurig töltve, csak a gyújtás van ráadva, és a motor 6ezren pörög. A feszültség simán eléri a 14,5V-ot...
A 7812 nem jo erre a celra. A stib IC-knek nagy altalanossagban ugy lehet mondani, hogy minimum 2.5V-al nagyobb feszbol tudnak stabilt csinalni. Max valami Z diodas tranyos megoldas lehet a jo. :)
ad4890: elegge sirnek ha 10V-ig leesne a feszultseg a motoromban. :)
HyGy
Ha 6,7 V-nál kevesebbet adsz a bemenetre akkor a kimenet BIZTOS 5V alá esik, és instabil állapotba kerül az stabtilizátor. PL ha 6V-ot adsz a bemenetre akkor kb 4,3 V-ot kapsz a kimeneten, ami erösen ingadozik fel-le.
Ha 3,6V-ot adsz a bemenetre, akkor kb 1,9 V lesz a kimeneten. Ha egy bizonyos feszültség alá mész akkor semmi kimenet nem lesz...
Jó,igazad van megnéztem én is csak eddug még mindig olyan egyszerünek láttam ezt a kérdést.
A tel. viszont egy celával működött úgyhogy azt hittem egy pillanatra ,hogy nem értem de aztán arra jutottam ,hogy ha kevesebbet adok mint7v akkor a kimenet nem stabil,de atól még5v.
Hát a töltéskijelző az teljes töltést mutat kb.5napig aztán kikapcsol a tel,és a töltésnél: (remélem mükkik a HTML ha nem ,hámozd ki) rajz
78L05 katalógus szerint minimum 6,70 V kell a bemenetén. Gondolom 2 cellát használtál, igy 2x3,6 V = 7,2 V, ami nagyobb mint 6,7, tehát a gyakorlat igazolta az elméletet.
Töltéskor hogy viselkedett a telcsi? És a töltöttség kijelzö nem mutatott baromságokat?
:) a itt a fórumban a "válasz erre" mellett ott az "email", oda küldd!
Holnap megjön a digit gépem, lemosom a mocit, lövök pár képet, csak lécci adj 1 címet, ahova küldhetem! Tx.
Jó, én cask tapasztalatokat írok nem katalógus adatokat.
A mocimban még nem használtam sehol de
volt gondom egy ericsson t10-es akkucseréjénél mert Li-ion akkut akartam bele tenni. a tel eredetije 4.5
de nekem csak 3.6v-os celláim voltak
a 78L05-ös simán vitte a 3.6v-ot is
és a tel azóta is megy vele.
De ez most mindegy.
A fesz ingadozást vagy zener-el vagy stab ic-vel kell megoldani(így a leg egyszerűbb).
Hát ez nagyon butaság! A 7812-nek katalógus szerint minimum 14.5 V kell a bemenetén hogy müködjön. Gyakorlatilag ennél nagyobb kell legyen (max 35V).
Tehát motorban nem alkalmazhatod, mert itt a feszültség 10V és 14,5V között változhat.
Szerintem kell egy 7812 stab. és azzal jó lessz.
Üdvözöllek Benneteket!
Ledes hátsó világításkor gondoltatok-e a hatósági jelzés megvilágítására?
Az "ezerszeres fényerejű" piros ledek már elérhető árban vannak, de a fehér lednek még húzós az ára. A "cezetmania"-n van ledes irányjelző kapcsolás.
Üdvözlettel Laci
Ha gondolod küldjél, berakom a cikkbe, és természetesen odairom hogy azt te csináltad.
Jó. Majd a cikkben kitérek a tranzisztoros változatra is.
Küldjek képet a mocim hátuljáról a ledes cuccról?
Hello!
Azon gondolkodom, hogy jo megyoztetek nem kell led driver ic, de akkor kellene valami tranyos kapcsolas ami konstans aramit nyom a ledeknek. Mert ugye az aksin a fesz valtozhat akar 11V-tol 14.5-ig.
Hello,
Találtam egy ledes lámpákkal foglalkozó oldalt. Nincs pontos leírás, bekötés stb, de talán a formák adhatnak ötleteket.
Üdv!
Hali!
És azt megtudja valaki mondani, hogy a kilóméteróra mutatóját hogy a f-ba kell levenni a tengelyről? Mert a kkor nyugodtan ki tudom fúrni a számlapot, meg festeni is egyszerűbb úgy. Előre is THX!
Hello!
Kuld el nekem emailben. (hygylista@jpm.hu)
Én bevállalom, talán jövö hét elejére meg tudom csinálni fotókkal, rajzokkal, számitási segédlettel.
Kivel lépjek kapcsolatba hogy föltegye majd a honlapra?
ebből a "ledes hátsólámpa" témából valaki kanyaríthatna egy cikket.
tomóka
Üdv mindenkinek! Nekem már 2 éve ledes a hátsó helyzetjelző lámpám, meg a féklámpám is.A művelet abból állt, hogy a METRO-ban vettem 1 akkora ledes féklámpát, ami pont befér a krauzer hátsó vízszintes csomagtartólapja alá. Rögzítve alulról csavarral van. Majd benzinkúton vettem 1 ennél kisebb ledsort,amit 2 oldalas ragaccsal tapad a hosszabb aljára.A rövid a lámpa a hosszabb a féklámpa.Zsaru nem cseszegetett még, műszakira pedig visszaépítem az eredetit.Sirályul műkszik.A túradobozom hátoljára pedig: plexilapba fúrtam 3x5 likat, majd bele a ledek, mind1ik saját ellenállással sorba kötve, majd 1cm-es távtartókkal rögzítettem 1 uakkora plexit a ledtartó plexi mögé,amit FBS-sel ragasztottam a doboz hátuljára. Nem látszik a ragasztás, mert rá pedig a doboz gyári plexije került, és ez is műxik, pedig nem is értek hozzá.
Talán magába a sebméröbe: kifurkálod a számlapot, és bele rakod a ledeket. 10km/h = 1000, 20 km/h = 2000 ... 120 km/h = 12000 :)
Vagy fölfestesz még egy skálát a fordulatszámokkal.
Hali!
Ha már ilyen ledekről van szó, szerintetek egy 150-es Trophyra hova lehet feltenni a ledes fordszámmérőt? Merugye csak 1 műszer van, másnak helye nincs a lámpafejben, meg máshol se, de a fordszámmérő jó lenne. Szal ha van valakinek ötlete akkor THX!
Üdv!
Hello
Egy biztos, a te variációd olcsóbb, és egyszerűbb. Ha meggondolom van benne valami amit írsz, ettől nem sokat romlik a strapabírása, és nincs is vele annyi meló.
Ha meg elalszik egy hármas egység attól nem lesz tök sötét, és abból még nem tart sokáig kimérmi hogy melyik adta meg magát.
Egyszóval meggyőztél! :-)
IC-t meg biztos nem rakok bele, minek bonyolítani az egyszerű dolgokat.
Üdv Attila
Erről van szó.
Pontosan ilyen system-ben müködik a haveré is,én raktam össze neki. Nem is akartam soha a hátsó lámpába ledet de ha már igy kitárgyaltuk és lessz egy 2000 ft-m akkor nekiállok.
Mint már mondtam, a legcélszerübb ha 3-4 ledet és egy ellenállást kötsz sorba, és az igy kapott egységeket kötöd párhuzamosan.
Bármennyi egységet párhuzamosan köthetsz, célszerüen annyit hogy megfelelö legyen a fényerö.
Például helyzetjelzöhöz X darabot, a fékhez meg 4-szer annyit.
Ez nem jó neked több okból is:
1) csak 2,7 és 10 V között müködik
2)sok kell belöle, mert csak 4 ledet hajt meg, az meg kevés fényerö, valszeg drága és nehéz beszerezni
3) arra készült, ha nem elég a fesz akkor is hajtsa a ledet. De böven elég a 12V, nincs az IC-re szükség.
Egy soros ellenállás tökéletesen megfelel, és sokkal olcsóbb!
Continous current=folyamatos áram, ez kell neked.
Peak current=csúcsáram 1KHz=1 ms
Tehát ezt az áramot csak 1 ezredmásodpercig viseli el!!!
Masreszt tobb lednel megadnak ket fele erteket.
pl
extra bright yellow led lamp
continouos current: 20mA
peak current: 160mA (1khz)
:)
led driver ic
Egyebkent ez is csak annyit csinal hogy konstans aramot nyom a ledekbe.
bye
HyGy
Hello
Itt valami félreértés van!
Dawo írta:
"Mondjuk nem 1 db ledet kell felrakbi, hanem sorba többet sztem"
Erre mondtam, hogy nem jó mert ha egy megsérül oda az egész, így nem sok értelmét látom.
Az ellenállásal (vagy IC-vel) természetesen csak sorba lehet kötni!
(Illetve lehet párhuzamosan is, de azt meg minek :-))
Szóval ha én csinálok akkor biztos, hogy a ledek párhuzamba lesznek kötve (egymással) és ledenként sorba az ellenálásokkal.
Ez a legtartósabb, igaz többbe kerül, de utánna szinte kizárt, hogy teljesen megszűnjön a fény!
Egyébként úgy akarom, hogy normál ledekkel a helyzetjelzőt, és nagyobb fényerejűvel a féklámpát.
Nagy fényerejű ledem van is csak normál ledet kell vennem.
Üdv Attila
Nos,én ezt vágom.
Csak azoknak az embereknek próbáltam érthetően megfogalmazva leírni akik
"párhuzamosan" akarják bekötni őket a
mociba mindenféle meghajtóIC-kel felszerelkezve.
Szerintem nem szólhatnak érte.(Feltéve ha müködik. Sőt talán még a müszakin sem.)
De az érdekelne, hogy a Féklámpát hogyan akarod .Mondjuk a fele világít normális esetben ,fékezéskor meg az egész, nem rossz.
Ledet TILOS parhuzamosan kötni! (a ledet árammal kell hajtani, nem feszültséggel. ezért nem szabad párhuzamosan kötni) A legcélszerübb ha 3-at + 1 ellenállást sorba kötsz. Ilyenböl csinálsz több darabot, és ezeket kötöd párhuzamosan. Ez csak 12V-on megy, 6V-ra csak 2-t tudsz sorba kotni, de az is lehet hogy csak egyesevel tudod rakni (tipusfüggő). De ekkor is előbb sorba egy ellenállással, és csak utánna párhuzamosan!
Az előző hozzászólásom eltünt, pedig rohadt hosszú volt :-( így csak annyit írok hogy én úgy akartam csinálni, hogy kifurkálom szép egyenletesen a hátsó lámpa búrát, és belűről kidugom a ledeket. (Esetleg ragasztóval rögzítem). Azt nem tudom mit szólnak hozzá a szervek :-)
Ledem van hozzá, csk időm nincs!
Egyébként valaki elöttem írta, hogy sorba kell kötni, én meg azt mondom, hogy párhozamosan, mert úgy sokkal jobban bírják a strapát! Igy kissebb csoda kell hogy mind kialudjon:-)
Vagy egy nagyokk esés :-D
Üdv Attila
Led tobb okbol kieghet: tularam (nem tulfeszultseg) ledet soha nem hajtasz meg fesz-generatorral, csak aramgeneratorral. Az ellenallas+feszgenerator egy primitiv aramgenerator.
A masik ok a tul nagy zaroiranyu feszultseg. Ez akkor hat ha forditva kotod be (nem vilagit) es tul nagy fesz-t kapcsolsz ra. Ez altalaban valtoaramon fordul elo. van amelyik mar 10V zaroiranyutol kipusztul.
A lednek az elsodleges katalodusadata a munkaponti aram, es csak mellekes a rajta eso feszultseg.
Milyen ellenallast kell bekotni? (akksi_fesz minusz led_fesz ) osztva led_aram. Ha nincs meg a led_fesz, akkor durva kozelitesnek vehetsz 3V-ot. Az ellenallas teljesitmenye: led_aram a negyzeten szorozva az ellenallas. Ha ez tobb mint negyed watt, akkor venni kell nagyobb teljesitmenyu ellenallast, kulonben kieg! a "sima" ellenallas csak negyed wattot bir.
A legegyszerubb led meghajto az az ellenallas. Sorba kell vele kotni. Ha kicsit komolyabbat akarsz, akkor 1 tranzisztorbol, 1 Z-diodabol es 2 ellenallasbol aramgeneratort csinalsz es arrol hajtod. Ha valakit erdekel konkretumokkal tudok szolgalni.
A led akkor melegszik ha túl van terhelve pl.:majdnem minden led 3-6v-on
müködikkivétel:smd mert az 1.5 -nos ha 12v-ra teszik őket akkor kiégnek méghozzá látványosan füst kíséretében de általában nagyon hosszú élettartamúak 16 éves vagyok de még nem láttam ledet kiégni (az elöbb említett okot laszámítva):)
Szerintem ha megfelelően van összerakva a dolog nincs szükség ilyen ic-re a lényeg hogy mekkora feszültséget kap a led.
pl.: vegyünk egy bringalámpa ledet
világít mint atom 3v-on is 4.5-ön semennyivel se jobban 6-nál elkezd melegedni, demég világít ha tovább növelem a feszt. akkor vége! Tehát nemsokat számít a fényerő szempontjából a fesz.
De ha túl nagy akkor hamar meghal.
Nem kell ic!
Elolvastam mit irtatok, de senki nem ejtett szot, a led driver IC-krol. En pedig ezert kerdeztem, hogy ki, hogy hajtja. Mert ha led driver IC-vel hajtasz meg 1 ledet, akkor egyreszt noveled az elettartamat, masreszt pedig nagyobb teljesitmenyt (fenyerot) lehet kiszedni belole. Azt hiszem ezek az IC-k olyan 40kHz korul villogtatjak a ledet, ezt a szemed mar nem latja de a lednek van pici idje hulni.
Az ambruzsg-vel beszlegettuk errol, neki a sima DC12V-rol hajtott gyari ledsoraban jo nehany led kiegett idovel.
Szoval velemenyek?
bye
HyGy
Nemtom skacok, de az uj suzukikon, meg kawákon hátul led-sor lámpák vannak!
Azért biztos nem szól be a yard ;-)
Mondjuk nem 1 db ledet kell felrakbi, hanem sorba többet sztem :)
pl: ::: :::
:)))
LED-es hátsó lámpák nagyon jók. Csepel 125-ben gyönyörűen megy, most készül a TLB-re is. Szerintem hatóság nem szól érte, ha a búrán belül van, mert nem feltünő.
A felfogatáshoz én inyen olvadós ragasztópisztolyt használtam, lehet kapni a tesco-ban vagy festékboltokban is.Érdemes egyet venni mert szinte bármin megmarad (csak a benzint nem állja).A fél motoromat ez tartja össze:)
Az, hogy mit szólnak hozzá azerintem attól függ hogyan akarod megcsinálni, a haverom beépítette a ledeket a hátsó lámpabúrába semmi nem látszok rajta, de ha valahogy külön akarod tenni a ledeket akkor szeintem ugatni fognak érte.
a háttérvilágítást még nemde az sem lehet gond, nos a fényerő problémát az
un. extra fényes ledekkel oldottam meg.
A villogós bringalámpkban van olyan.
Hát m it mondjak? Éjszaka szinte megvakít...
A lényeg, hogy ezek 3v-osak tehát egy ellenállást kell betenni mindegyikkel sorba. Ami gond lehet, hogy ezeket a ledeket nem lehet minden sarkon kapni de Bp-n tudok egy boltot ahol elég nagy a választék.
hajlok a belátásra! legyen rajta fém fékcső.na de 5000-ért!?ennyi pénzből veszek négy gumicsövet és a maradékból iszom két korsó sört!legfeljebb nagyobb követési távolságot tartok.
tomóka
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|