:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Ha jól emléxem, Majosházán van egy optikai tuninggal foglalkozó cég,az ő honlapjukon olvastam régebben,hogy átalakított gépekre utólag is megcsinálják a dokumentációt és le is vizsgáztatják.
Kérdés,mennyibe kerülhet náluk egy ilyen "móka"..:-)
Pool!
Nagyon bátor a terved, kicsit talán túlzottan is. A műszaki megvalósítás is drága, de az engedélyezési eljárás szinte reménytelen.
Szerintem sokkal könnyebb út, ha átalakításként futna a dolog. Például ki lehetne indulni egy Jawából. A kibelezett blokkba csinálni ötös váltót, főtengelyt, rá hengereket valami egyszerűbb autó dugóihoz, hajtórúdjaihoz, a tetejére négyütemű hengerfejet, stb.
A lényeg: van egy érvényes forgalmid, nem változik a váz és a motorszám. Talán könnyebben átvihető néhány átalakítás sorozat engedéllyel. Ráadásul a szervek által támogatható is, hiszen a közutálatnak örvendő kétüteműből négyütemű lesz, szabályozatlan katalizátorral.
Ha tudok valamiben, segítek is.
Ja és szívesen segítek...
Pool, sok sikert hozzá!
Ilyen kapcsolatokkal nagyon meg tudod könnyíteni a dolgodat.
Egy nagy probléma van, hogy normális (értsd: kovácsolt) hajtókart nem tudnak készíteni Mo-on.
Tényleg nem a megtervezéssel van a probléma, hanem a gyártástechnológiával.
Tankot kisszériában lehet kalapálni is nagyon szépen. Vázat is el lehet készíteni. Ezekkel nincs probléma.
A Gaia-soknak sikerült jó minőségű telót készíttetnie, szóval erre van esély.
Sziasztok!
Esztergályos munkát vállalok!!
Bárkinek bármire szüksége van, küldje el levélben a woodoo2@freemail.hu címre!
Pool!
Az ötlet nem rossz, és sztem nem kell messze menni vázépítőért, mert ha jól emlékszem Ravasz Zolinak hívják a sásdi úriembert aki több motort is épített, ezekben csak a blokk volt valami gyári (Zaporozsec, Pannónia), ezekhez a tankot is ő csinálta lemezből, szal sztem ebben a kérdésben lehetne hozzá fordulni. A blokk már tényleg egy komolyabb kérdés. Pl. egy hengert nem csak önteni kell, abban van egy hüvely, stb, egy csomó apróság. Szal a blokk egy bonyolultabb kérdés. Én nem vagyok szakember, most annyit tudok, mint egy átlagos szocimotoros egy-két motorfelújítás után. De, ha bármiben segítségedre lehetek, nagyon szívesen!
És sok sikert hozzá!
Üdv!
Ádi
Nem, nem.A Velorex az velorex, a Velorex oldalkocsi meg csak egy oldalkocsi.:))
Matya!
Én nem mondtam egy szóval sem, hogy gyorsan és könnyen menne.
Velorex alatt oldalkocsit értesz? Én most újítom fel az oldalkocsimat. Nekem 20-30 ezerből ki fog jönni. Már megvn minden hozzá. Igaz a munkát nem számítom.
Pool
HyGy!
Tudom, hogy többe kerül, mintha vennék egyet. Sokkal többe. Ezt azért mindenki tudja szerintem.
Pool!
Itt a nagy igazság, amit HyGy mondd.Ha RESTAURÁLTÁL már motort pénzért másnak, tudhatod, hogy milyen összegekbe kerül, pedig annak nincsenek olyan extra igényei papírszinten, mint egy egyedileg épített motornak.Én végigcsináltam egy Velorex restaurálást, majdnem teljesen.Hát apám!Ami pénzt arra ráköltöttek, hogy úgy nézzen ki ahogy kell.Elég az hozzá, hogy bőven 6 számjegyű lett, és én még nem is csináltam drágán.Ja és 6-ossal kezdődik a végösszeg:)).És voltak kompromisszumok bőven.
De félre nem érts, becsüllek a lelkesedésedért.CSakhát gépészmérnökhallgatóként terveztem és is egy-két dolgot a suliban.Hát én azt azért nem mondanám, hogy hamar menne egy komplett motor megtervezése.A 10-15 ember szerintem édeskevés hozzá.Még ha mindenki szakember is.És nem azzal van a gond, hogy megtervezni, hanem, hogy ÚGY megtervezni, hogy papírokat kapjon utána.
Azért ha segíteni kell valamit adott esetben szólj, ha van rá kapacitásom, szívesen.
Nekem klassziqs forma pl: a Triumph Thruxton 900.
Szevasztok! Azt szeretném mgtudni, hogy Romet Kadett-re lehet-e akksit szerelni amit esetleg még tölt is? A válasz e-mailben lenne a legjobb. Köszi.
Pool nem akarom elvenni a kedved. :) De amennyit erre fogsz kolteni abbol siman veszel egy vadi uj motort. (es akkor meg a ranszant munkat nem is szamoltam)
Tehát nem gazdasági vállalkozásra gondolok a motortervezéssel kapcsolatban. Ha pénzt akarok keresni, akkor azt nem ezen a téren és nem így.
A maróra a programot megírom én. Nem fognak elzavarni. Főleg, ha barátom mondjuk a részlegvezető ott a gyárba. Az öntődéből sem fognak elzavarni. Az öntési rajzokat, formát, ha kell magam megcsinálom és magam kiöntöm. Az öntést nem otthon, hanem az önttödébe persze.
De mivel időm az véges, és bizonyos területeken nálam jobb szakembrek is vannak köztetek ezért fordultam felétek.
Együtt azért jobbat ki tudunk hozni, mint én egyedül.
Buny!
Nem olvastad végig a hozzászólásaimat. Csak kuzárólag pár darabot akarok csinálni. Max. 10 darabot.
Nem akarom kereskedelmi forgalomba sem hozni. Nem akarok tömegizlést sem kielégíteni. És nem akarok anyagi hasznot sem az egészből. Egész egyszerűen nagyon szeretnék egy saját motorral motorozni.
Pool
Pool!
Talán emlékszel, hogy az Interwheel ikiállításon több tanulmány terv volt a Gaia standján, és a véleményünket kérték, hogy melyik tetszik a legjobban. A Gaia azzal küzd, hogy árban nagyon olcsó motorokat kínál(majdnem fél árban kapod egy 50-es robogóhoz képest), jó alkatrészekből van összerakva,a Posta is használja promótálva is van, mégsem kell. A dizájn miatt nem kellett senkinek, ezért akartak új formákat, de az eddigiek már felemésztették a tulajdonos anyagi kereteit.Már az sem sokat segített, hogy kölcsönre is lehet vinni. A trike forgalomba helyezése sem egyszerű, már az átépítések is olyan papír munkával járnak, amit a vevővel fizettetnek meg, hogy csak egy bizonyos rétegnek tudod eladni, és akkor még nincs hozzá "legenda", hogy eladható legyen ennek a rétegnek.Ha arra gondolok, hogy az Aprilia is bedőlt mára, pedig ők tényleg az alapoktól kezdték, és elég messze eljutottak,most mégis kénytelenek eladni.Az angolok a 80-as években terveztek egy motort, aminek egyszerű váza volt,annak idején Lego motornak is becézték, mégsem tudtak belőle semmit megvalósítani, mert nem kellett.Ajánlatom,hogy kezd kicsiben, csinálj egyet, kettőt, és majd kiderül van-e rá igény.
egyediben nem gazdaságos. legfeljebb üvegszálból csinálhatsz tankot, nyerget stb., de az meg piszok drága.
szerintem fogj egy valamit, aminek tetszik a blokkja meg jó a vázgeometriája, aztán menj ki vele a majosházai bontóba, és túrkálj hozzá tankot, nyerget, villafejet, kormányt, műszereket, kerekeket, ilyeszd össze, és kész. Különben - még ha nem is zavarnak el az öntödéből azzal, hogy egy darabhoz nem csinálnak formát, még ha nem is zavarnak el a megmunkálóközpontból azzal, hogy egy darabhoz nem írnak programot a maróra és nem csinálnak szerszámot a fúráshoz stb. stb., akkor is kurva drága lesz mindennek a költségét egyetlen egy motorra rápakolni, és a végén -jó esetben- levizsgáztathatod lassú járműnek, ugyanis Magyarországon gépjárművet csak olyan célra szabad egyedileg összeépíteni, ami kereskedelmi forgalomban nem kapható.
Hogy kicsit elvegyem a kedved:
http://www.kff.hu/dokk/main/forum/cmi-18.88953=;DN-43.104973=18.93077;
DN-43.40002=18.201390;DN-43.106640=18.106500;N=18.89453&67-
200551=cc_click_single-88953&89446&
Egyébként amit feltettél képet az nagyon király! Egy kicsit azért jobb rugózást csinálni neki, meg két személyes legyen. De ebből a dizájnból ki lehetne indulni.
Klasszikus modern pl:
Kawasaki Zephyr 1100
Yamaha FJ 1200
Triumph (típu nem jut eszembe)
Hirtelen ezek jutottak eszembe.
De azért legyen egyedi, ne utánzat.
Ahogy már írtam, nem nagy sorozatra gondoltam, így a tömegízlés nem érdekel. Új stílust sem akarok létrehozni és nem is tudnék. De replikát sem akarok. Klasszikus, modern, stílusos formát képzeltem el.
sajnos a mai motorkínálat azért olyan, amilyen, mert erre van tömegigény. Ezen kívül van egy viszonylag széles réteg, aki a klasszikus formavilágot keresve vesz magának régi, még régebbi, vagy hőskori szerkentyűket őrült csillagász nepperektől.
Ha te teljesen új stílust akarsz teremteni, attól tartok, tényleg jobb, ha bele sem kezdesz, mert bár a tömegizlést valamilyen szinten lehet formálni, de ezt csak a legeslegnagyobbak engedhetik meg maguknak.
tike,
Hogy mások hasonló elképzeléseiből miért nem lett semmi azt nem tudom.
Lehet, hogy azért hagyták az egészet mert nem volt jövedelmező?
Örülök, hogy sok feltaláló van Magyarországon, nekem is van egy találmányom és én sem szabadalmaztattam. Szabadalmaztatni csak akkor érdemes, ha utána te magad tudod gyártani és eladni a cuccot. Különben a találmányommal négy
éve az egyik F1 es istállóba is bejutottam. Meghívtak, kíváncsiak voltak az ötletre. Tetszett nekik, úgy volt, hogy gyártanak majd prototípust belőle és megnézik, hogy a gyakorlat igazolja e az elméleti számításokat. Sajnos közben az említett csapat motorszállítót cserélt és a dolog szépen a süllyesztőbe került. Még máig nem lett megépítve a dolog, pedig lehet, hogy tényleg működik.
Szóval másoknak nem akarok gyűjteni, de őszintén sok sikert kívánok nekik.
Pool
tslaci, Zapkorte,
Igazából nem replikára gondoltam. Az akkor nem egyedi saját motor.
A mai műanyag motorok nekem sem jönnek be igazán. Egy stílusos, egyedi motort
akarok. Persze formavilágban hasonlíthat a régiekre, de azért az sem
lenne jó, hogy mindent a szemnek. Nem feltünősködni és villogni szeretnék
vele.
Attila,
Én is úgy gondoltam, hogy meglévő alkatrészeket is fel kell használni.
És már bevált konstrukciókat is el lehet "lopni".
Nem kell mindent újrtervezni és gyártani:
pl.: csapágyak, csavar, kerék felni, gumiabroncs, tárcsafék, vezetékek, alternátor, akkumlátor
tengelykapcsoló, rúgóstag, műszerek, karbulátor/befecskendező, gyújtógyertya,
elektronikai kábelek és gyújtásrendszer, fényszóró, index
meg még sok minden ami nem jutott az eszembe. De a blokk legyen egyedi.
Vázépítőkről én is olvastam sokat, de saját blokkot kevesen csináltak. Max átalakítják. Az azért kicsit nehezebb dió megtervezni és költségesebb is.
Pool
De nagy dolog lenne a forgalomba helyezese. Olvasd el a torteneteket a gaia-rol. Ok is rendesen kuzdenek.
Sziasztok!
Húhhh, nagyon örülök és köszönöm, hogy ilyen sokan hozzászóltatok és elmondtátok a véleményeteket!
Igazából nem nagyszériás gyártásra gondoltam. Összesen 10 darab legyártására gondoltam. Modjuk kettőt megtartanánk magunknak, a többit meg gyűjtőknek el lehetne adni (külföldön elárverezni). Persze előtte kölcsönadni motoros újságoknak tesztelésre, hogy reklámozzuk a motort. Az eladásból valami aprópénzt össze lehetne hozni, amit magunk között szétosztanánk.
Nem anyagi haszonszerzésből szeretném ezt megvalósítani és nem is azért, hogy emlékezzenek rám.
Mivel a motor aprólékosan szakszerűen meg lenne tervezve, így a forgalomba helyezése nem lenne szerintem olyan nagy dolog.
Nagyszériásan maximum azt tudom elkézelni, hogy mondjuk a BMW nek megtetszik ez a motor és megveszi tőlünk, ő meg gyártja majd.
Pool
Pool!!!
Ezt most komolyan gondolod???
Sztem lehetetlen megcsinálni. Gondolom már másoknak is eszébe jutott, szted miért nem lett belöle semmi???
Inkább gyüjts szponzort az egykerékgép feltalálojának, hogy tudja fizetni a szabadalmi dijat :)))) Magyar termék!!! :)
tike
Pool: Erdemes lenne feliratkoznod a szocimotoros listara. Ott a tobbiek eppen ilyesmiken agyalnak.
Az az átépített Pancsi is milyen komoly lett
a Totalbike-on!?
A Superbike Vb-n van az a szabály,hogy bizonyos számú szériamotornak legyártva kell lennie,
csak akkor indulhatnak.
Pl a Petronas is küzdött ezzel a gondddal,mert anno a szezon kezdetéig nem
tudták legyártani a szükséges mennyiséget. (50 db??)
Az 5let alapjában véve jó!
Szerintem minden motorosnak motoszkál időnként ilyesmi a fejében:-)
Az előbb néztem meg és mivel most sem nyertem a lottón,vmi életképesebb megoldást kell találni. Eladásra építeni elég macerás,nézd csak meg,hogy a Gaia évekig mennyit szenvedett,mire sorozatgyártásba került és a saját tervezésű blokkról is le kellett mondaniuk!
Talán kisszériában össze lehetne hozni vmit,pl itt 10-15 embernek.Szerintem lehetne egyedi a váz,a tank és egyéb optikai elemek,a többit bontóbol kellene összehozni. Bár ennyi egyforma blokkot nem könnyű találni:-) Sok magyar jóvázépítő emberke van,a Revü-ben is többször feltűnnek ilyenek. Kellene egy olyan váz,ami kis átalakításokkal több blokkhoz is passzolna.
Így ezt a néhány darabot sunnyogva le is lehetne műszakiztatni és forgalomba helyeztetni. De szériában ez már olyan horribilis költségeket tenne ki,amit nem lehet bevállalni.
Még ha megkapjuk a zengedélyt a tanácccs részirül,akkor se nem...
Moszkvában megveszed az IZS motorkerékpárt 180e-ből a boltban! Az összes többi rajta amit itthon a boltban kifizetsz az a különböző kereskedők haszna, vám, áfa, stb.
Ami a tipusengedélyeket illeti: nem tudom, hol mi a helyzet, de idehaza a kf-nek annyi a követelménye a tipusengedély kiállításához, hogy a jármű feleljen meg egy nagy kazal különböző előírásnak, valamint a alkatrészgyártás folyamán szintén egy nagy kazal előírásnak megfelelő minőségbiztosítási rendszer működjön (ISO9001 stb).
Arról sehol sem olvastam, hogy amelyik termékkel nem versenyeznek, az nem is kaphatna forgalomba hozatali engedélyt. (Megj. tréfás is lenne, ha egy riga mopeddel vagy egy multicarral előbb rangos nemzetközi versenyeken kéne részt venni, és csak azután árulhatnád. :))
A fogyasztók finnyásságáról annyit, hogy simán megveszik a keeway hysong stb. kínai fikákat is, nem hiszem, hogy egy magyar terméktől mereven elzárkóznának, ha azt valamely tulajdonsága csábítóvá tenné számukra (ez lehet ár, megjelenés, menetteljesítmény, gazdaságosság vagy akármi).
Szerintem a tervezés sem olyan nagy tett, ha az ember nem a nulláról akarja kezdeni, szét kell rántani pár eszközt, és okulni belőle. A probléma inkább a technológia, ami tényleg piszokdrága és csak nagy sorozatban rentábilis, a másik probléma meg az, hogy a gyártástechnológiai jellegű beruházások sajnos csak a kisebbik részé teszik ki egy termék elterjesztésének, valóban marha sokat kell hirdetni, regionális alkatrészelosztókat, szervizeket létrehozni (illetve meglévő vállalkozásokkal szerződést kötni a márka képviseletére), és mentül kevésbé emelkedik ki az adott termék a többi közül, azzal együtt exponenciálisan növekszik a marketingjére fordítandó költség. :-(
Még annyit, hogy pl az autógyártóknak egy autó előállítása olyan 1-1.5 millióba kerül darabonként.Mindent beleszámítva, a tervezéstől a felszerszámozáson át a gyártási költségekig.Na de mennyit gyártanak egy-egy szériából!!!!!
Pool!
Az elgondolás igen pozitív ,de sajnos több akadályát is látom.Ha te motort akarsz gyártani, azt kőkeményen bevizsgálják.Nulllszériát kell gyártani, amit nem érétkesíthetsz, max alkatrésznek később, hosszútávú tesztek.És akkor még egyáltalán nem biztos, hogy engedélyezik, lesz-e piaca a motornak, viszonteladók, szevizek, stb.
A legjobb az egészben, hogy motorblokkot nem is gyártathatsz forgalomba helyezésre, amíg nem homologizáltatod.Tehát el kell indulni asszem egy 500 darabos szériával, nemzetközi versenyeken is, de jehet, hogy nem annyi kell.Ez rémlik nekem.
Viszont a többi alkatrész gyártása, meg akárcsak a tervezése hihetetlen meló és pénz.CSak gondolj bele, hogy egy benzintankhoz mi minden kell.Formaterv, gyártási folyamat tervezése, présforma megtervezése, elkészítése, és utána jön csak a gyártás, ami kb 4-5 ezer, de lehet hogy csak 10-12 ezer darab után fogja neked fajlagosan elfogadhatóvá tenni ezeket a költségeket.De még mindig nem biztos, hogy el is tudod adni.
Azt hiszem el kell, hogy keserítselek, ma már nem tudsz ilyen körülmények közül elindulni, hogy ne bukj rajta iszonyatosan nagyot.
Azt hiszem nem pesszimista hullámaid vannak, hanem józan pillanataid:)))Bocs, ezt nem lehetett kihagyni.
Ja és ha más nem, akkor az probléma lehet, hogy a mai fogyasztói társadalomban az emberek inkább veszik a már jól ismert márkákat, mint egy tök ismeretlen vállalkozásét, ami ki tudja mikor szűnik meg létezni.Úgysem lehet kihozni 700-800ezer alá az árát, és valljuk be, akkor inkább veszek egy 650-es vadiúj Jawát.Nekik vannak "referenciáik".Nem véletlenül nem tervezték a blokkot, hanem veszik másik cégtől.Mellesleg szerintem a régi 500as blokkot is berakhatták volna, egy elektronikus gyújtással, meg némi vezérlésmódosítással, az is 36-38 lóerő volt.
A motorátépítés sokkal reálisabbnak tűnik, ha azt szeretnéd, hogy emlékezzenek rád.Pozitív érzésekkel, nem pedig úgy, hogy "Ja, az a hülye, aki mindenét elvesztette, mert saját motormárkát szeretett volna."
Hidd el, tudom mit beszélek, ott tanulok az említett intézményben, előtte én se gondoltam volna, hogy mekkora meló, csak katalógusból kilegózni a cuccokat egy tervhez.
Hello
Pool
Nem rossz ötlet, de szerintem sokkal jövedelmezőbb lenne meglévő alkatrészekből építkezni, kész vázba valamilyen motor, valamilyen tankkal, valamilyen futóművel.
Ha van 2-3 féle váz+tank+minden...
Akkor ezek variálásával egész változatos termékskálát lehet létrehozni, sőt a sok elvetemültnek még azt is be lehet beszélni hogy ez egyedi motor! :-)
Szóval szerintem kár pénzt ölni a tervezésbe, és alkatrész gyártásba, egyszerűen össze kell rakni ami van, a késsz gépet lerajzolni, forgalomba helyezni és ennyi, sokkal olcsóbb! Rásdásul ha valami gond van (pl eltörik a váz, és emiatt baleset történik) mondhatod hogy ja igen ezt a xy vázgyártótól vettem, itt a minőségi bizonylat amit ők adtak, ka valami nem jó tessék őket lecsukni.
Üdv Attila
Tudod ezen már én is gondolkoztam, és véleményem szerint egy replikának lenne piaca. Valami ilyesmi indigómásolatára gondolok:
marha sokan vágyódnak ilyen gépek után, és ehhez képest csak igen keveseknek jut. :-)
Esetleg annyi módosítással a motorozhatóság érdekében, hogy a váltó a kézikulissza mellett legyen lábbal is kapcsolható, a motor legyen nagykompressziós, jó hatásfokú, meg esetleg hátra kerülhetne bakteleszkóp az útviszonyokra való tekintettel. :-(
Persze ehhez azért kell technológia is, a lemezalkatrészek présformái önmagukban súlyos milliókat tennének ki, és azt be kell fektetni. A motorblokk már kisebb falat, van egy csomó kis vállalat, ahol leöntik, megmunkálják kis szériába, az egészet összeállítani meg nem kell nagyobb felkészültség, mint ami egy tisztességes szocimotorosnak amúgy is van, sőt, akár építőkészlet formájában is lehetne forgalmazni. ;-)
Részemről szívesen részt vennék egy ilyen projectben, sőt, lehet, hogy még egy mintadarabot is kölcsön tudok kérni tanulámányozás végett.
Pool!
Engem is foglalkoztat már ilyen ötlet csak én olyanra gondoltam, hogy vagy saját tervezésű moci de 2 ütemű legyen, vagy egy régi mocit, pl.: pannóniát vagy rometet újra gyártani új erősebb anyagból fejlett technológiával, hogy még megbízhatóbb legyen egy kis dizájnal de a fő kinézete meg maradjon. Nem szeretem ezeket a mai sportmoci kinézetűeket. Szerintem nem elvetemült az ötlet. Hajrá! Sok sikert!
*************************************
*************************************
*************************************
Hello hello mindenkinek!
Egy elég őrültnek tűnő ötlettel, kezdeményezéssel jövök most elő. Én teljesen komolyan gondolom, bár vannak pesszimista hullámaim, mikor esélytelennek gondolom.
Na szóval mit szólnátok, hogy ha terveznénk együtt egy motort?! Komplett teljesen egy motort! Motor + váz + minden. Persze a csavart nem kell megtervezni és mondjuk a kereket és a tárcsaféket csak ki kell választani már meglévők közül, azt nem érdemes újat tervezni. Az egészről elejétől a végéig megvan az elképzelésem. Két motor koncepciót is kiagyaltam az elmúlt tíz évben. Ugyanis azóta foglalkoztat komolyan és elszántan ez a gondolat. Ha végül az egész nem lesz legyártva, attól még papíron létezhet megtervezve. De a legyártásra is vannak elképzeléseim. Az egyetemen (BME)még megvannak a kapcsolataim, meg más helyeken is, így néhány dolgot le lehetne ott is gyártani. És a tervezésben is be tudok vonni néhány embert vagy tanárt is. Pl. házi feladatnak valamelyik diák megcsinálhatja a blokk öntéstervét stb. Anyagiak előteremtésében is tudnék egy két szponzort.
Szóval az első kérdés felétek most az, hogy mit szóltok az egészhez? Aki tapasztalt motoros vagy valamelyik szakmában jártas és néha tud egy kis időt szakítani erre a témára annak nagyon örülnék. Lehetsz kárpitos, hegesztő, ilyen olyan mérnök, formatervező, menedzser vagy bármi más.
Na akkor várom a hozzászólásokat.
Üdv.: Pool
*************************************
*************************************
*************************************
nem gond mindenképp meg akartam csinálni , csak egy hónappal előbb lett vége a szezonnak . most készül a szerelőhíd , az alkatrészek beszerzése meg februárig folyamatosan ahogy az anyagi helyzetem engedi.
Aaauuuu akkor most meg van mire költheted a zsebpénzt
nekem is most csúszott meg elöször.páros lábbal rajta álltam a berugókaron (90kg)
majd dobbantottam egy lájtosat.
bizony!
1-2-3-ban képes volt rá.most speciel meg se mukkan mert beállt.
ja, és a kuplung akkor csúszik, ha gyengék a rugók(6db), vagy a tárcsáknak vagy a beállításnak van baja. Könnyítés miatt sztem nem csúszik meg, csak a rossz összeszerelés miatt.
azért azt vedd figyelembe, hogy milyen állapotban van a főtengelycsapágyad. Nekem vki azt mondta, nem biztos hogy szerencsés átalakítanom a dinamós Ts-emet generátorosra, mert más a forgórész súlya!! Akkor most gondolj bele, te a kuplungból, ami ugye a lendkerék is, akarsz levenni...hm. Amit tudok, hogy trabival már elcsesztem egy lendkereket, mert túl sokat szedtünk le belőle, és hiába pörgött fel könnyen, gyenke volt...de a második jó lett. Szóval fontoldd meg mit csinálsz.
hehe, bambi pajtás olyat alkottatok a gyújtásomon, hogy mióta hazajöttem olaszból csak egyszer állítottam megszakítóhézagot(mert én hülye nem zsíroztam azt a szövetet hanem olajoztam) és kicsit megkopott. Szóval tényleg, 7500-ig simán pörög, az tény hogy nem ötödikben:) (mivel négy sebességes váltóm van:)
Summa summárum: kurva sokat számít egy jó gyujtás.
Gondolom nem 5-ben forog 8000-t
Hello! Etz és 8000-ret pörög? Arra + hogy lehet rávenni? Az enyém 5600-nál "letílt".
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|