hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. december 10. hétfö 
Judit

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal
|< 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Keri
válasz erre | email2009-01-08 20:25:32
Aztán miért jó az USB?
Tudsz PC-re USB kommunikációs progit írni?
Akkor már inkább rs232 azt egyszerű kezelni, de mégjobb ha letojom a kommunikációt és ha meg akarom változtatni a karakterisztikát újra égetem az IC-t :)
sorszám: 2242 (106451)
(előzmény: Árpád, 2009-01-08 17:07:29)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-08 17:07:29
Akkor felejtős a rádiózás. Jó nekünk a soros, de mégjobb az usb. A 18f sorozat állítólag frankón kezeli hardveresen az usb 2.0-át. Plusszban lehet 5 voltal is progizni. Ja, és persze usartot is tud, azaz szintillesztővel hardverből megy az RS232.A rádió pedigy majd legközelebb.
sorszám: 2241 (106437)
(előzmény: Keri, 2009-01-08 12:49:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-08 12:49:25
meg nem is a kékfog programozása a probléma, hanem a PDAban lévő kékfogra programot írni, mert erről csak olyan fórum bejegyzéseket találok hogy n"nem tudja valaki hogy kell" meg hogy "keress rá a googlen, és ne minket csesztess, különben is ha erre nem vagy képes akkor ne fejlesz BT-re"

szóval senki nem tud semmit ezzel kapcsolatban és így leplezik
sorszám: 2240 (106435)
(előzmény: Keri, 2009-01-08 12:47:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-08 12:47:32
nem nagyon tud az kékfogat
Rádió modulok vannak, de az legfeljebb a riasztó távirányítójához jó, illetve egyébb nem komolyabb alkalmazásokhoz.
sorszám: 2239 (106434)
(előzmény: Árpád, 2009-01-08 12:11:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-08 12:11:48
Rádiós picen gondolkoztál már? Az elvileg hardverből tudja a kékfogat.Vagy a wireles-t. Ezt most hírtelen nem tudom.
Nekem megint éget az égetőm. Van 5 db 12f675, 1 db 18f2550. Felprogiztam az egyik 12f-et hogy villogjon egy led analóg bemenet vezérléssel.Majd délután ki is próbálom.Még nincs teljesen kész a próbapanel.Ha megy a progi, ami gyári, akkor csak picit kell modosítani, és kész is a riasztó.
sorszám: 2238 (106432)
(előzmény: Keri, 2009-01-08 08:19:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-08 08:33:56
Ja és csináltam egyszerű LED-es tápegységet nagy teljesítményű LED-re.

Nincs benne semmi szabályzó ellem, csak a méretezése folytán stabil a rendszer.

Egy RC oszcillátor 125-500Khz-n hajtva, ami FET-et kapcsolgat. Ez egy 16uH induktivitáson keresztül testelget. Amikor megszakít akkor a tekercsen felugrik a feszültség ez már túllépi a LED nyitó feszültségét, de a méretezésen felüli áram nem tud kialakulni.
Az áramot és feszültséget a frekvencia és az induktivitás határozza meg. Elég stabilan tartja az áramot a LED-ek melegedése esetén is.

2db ceruza elemről egy db 2Wos LED-et tud meghajtani, vagy 3ceruza ellemről 2 soros LED-et.
Tervezéskor úgy számoltam, hogy 6V-ról 4db 2Wos LED-et hajtson meg, de ahoz gyenge. Valószínüleg a tekercs vasmagjának nem megfelelő a minősége, így túl nagyok a veszteségek. PC tápból vettem ki ott meg alacsonyabb frekvenciákra van méretezve.

A végcél, hogy kisebb teljesítményű LED-ből többet meghajtson sorosan és stabil árammal, illetve hogy a 6V-ról (TS) működjön a 2-3A-es reflektor kiváltására való LED, ami remélhetőleg nagyobb és szebb fényt produkál mint a kapható 6V-os reflektor izzók.
sorszám: 2237 (106430)
(előzmény: Keri, 2009-01-08 08:19:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-08 08:19:42
T. fejlesztők!
Itt vagytok még?

Ahogy az várható volt nem foglalkoztam semmivel az ünnepek alatt, de most már jó volna beindulni.

Fejembe vettem, hogy a gyújtás karakterisztikát jó volna PDA-ról állítani. Mivel más csatoló felület nincs rajta, természetesen bluetooton keresztül. (Van wifi is de az bonyolult)

Ezek a modulok elég rugalmasnak tünnek. Van rajtuk USB, UART, és párhuzamos csatoló felület is. ASCII kódolású parancsszavakkal lehet kommunikálni vele, szóval elég egyszerűnek tűnik a PIC-hez való illesztés, de a PDA-ban nem sikerült szóra bírnom.
Lehet hogy mégiscsak sima soros kábellel fogom programozni.
sorszám: 2236 (106429)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-26 22:58:02
Attól függ, melyiknél. De általában állítható. Először hosszűval használtam, de felforralta a trafót, igaz bolgár volt az elhunyt. Szerintem a biztonság kedvéért ne legyen a zárás hosszabb 270 nél, de a 180 egész jónak tűnik.Ezért ajánlom, hogy vagy eredeti mágnest használjunk, vagy a vaslemezt, vagy ha vakaki inkább az elektronikát részesíti előnyben a mechanikai pepecs helyett, akkor a mos NAND IC-ből kialakított bistabilt, két hal jeladóval. Nekem ez utóbbi a kedvencem, az eredeti ETZ jeladó egységen kívül.
Igazából sok tapasztalatom még nincs mekkora zárást viselnek el a normális trafók, vagy hogy extrém magas fordulaton mennyire rontja a gyújtást a rövidebb zárás. Nagyon nem, hiszen a fetes gyújtás töredék mágneses térrel is elmegy a megszakítóshoz viszonyítva. A legjobb, ha rövid zárással kezdjük, aztán ha gond lenne magas fordulaton, növeljük a zárást. Ezt meg lehet csinálni a forgó vaslemez reszelgetésével pl.A két halos megoldásnál még egyszerűbb az állítás.
Ha pices előgyújtás szabályzóról van szó, akkor 180-nal kezd, aztán ha nem jó, írd át. Bár a megérzésem szerint jó lesz a 180.

Én viszont szenvedek a picekkel. Lassanként kiderült, azért voltak megbízhatatlanok az égetőim, mert idónként szar volt a gépemen a párhuzamos port egyik bemenete. Már nem az, mostmár teljesen elengedte magát. Nem gond, átszerveztem a dolgot egy másik bemenetre.
Viszont a milliónyi sebtében végzett átalakítás során kinyírtam két 12F-et, és végül az egyik com portomat is. Ez utóbbit az egyik pic küldte haza. Kitette az egyik bemenetére a 13.5 voltot. Viszont már a nagy picek szépen villogtatják a ledet.Ezt tegnap délutánra értem el. Most már tényleg csak napok kérdése, és meg lesz a riasztó, majd a gyújtás is.Az égető most már tényleg tuti, nem használ külső tápot.
sorszám: 2235 (105915)
(előzmény: Keri, 2008-12-23 09:28:31)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-26 22:26:14
Nagyon örülök, hogy így van, egy ilyen eszköz mindenképpen fontos és hasznos dolog a háznál/garázsban, ki tudja, miféle motorokra kell megfelelő előgyújtást előállítani...
Amúgy hányszor lehet korrigálni vagy újraírni a görbét? Egy PIC-nél ez hogy van?

üdv.: R
sorszám: 2234 (105914)
(előzmény: Keri, 2008-12-22 19:10:49)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-25 22:34:52
Ezen gondolkodtam én is, hogyan oldják meg, de fogalmam nincs.Lehet akárhány pólusú is a léptetőmotor, akkor is rángatózva jár, ha nincs csillapítva.
A csillapítás viszont "benne van" a vezérlésben, hogy ez hogy működik, a környezetedben akármelyik új Swift vagy SX4 vagy Splash fordulatmérőjén láthatod, párszor gázt adsz, látszik a mutatón a szép síma követés.

üdv.: R
sorszám: 2233 (105857)
(előzmény: Keri, 2008-12-22 19:17:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-23 09:28:31
Árpád, a FET-es gyújtásodnál milyen zárási idő van?
sorszám: 2232 (105755)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-22 19:17:21
Másik, hogy elkezdtem gondolkodni a léptető motoros műszeren is...hát lehet hogy mégiscsak izgalmas feladat lesz :)

Maga a forulatszám mérés és mutató mozgatás nem kunszt, de a mutatót valóban szépen mozgatni, az már igen.
A fordulat alapvetően fordulatról fordulatra változik.
A mechanikus műszerekben van egy lengéscsillapító ami megakadályozza a mutató rezgését, de a léptető motorosnál ezt nem lehet használni, márpedig a gyors elektronika roppant pontosan követne minden rezdülést.

Tehát programból kell egy lengéscsillapító algoritmust beépítenem és ez már elég bonyolult....bár

terveztem a radarunkhoz egy hasonló szűrő áramkört, mert a mechanikus vibráció miatt nagyon ugrál ott is a forgás mérése. Lehet hogy az itt is bevállna, csakhogy az késést okoz, szóval nem tudom mennyire rontaná az élményt.
Jobb lenne egy olyan algoritmus ami jobban hasonlít a fizikai lengés csillapítók működésére, mert az szerintem természetesebb mutató mozgást eredményezne.
sorszám: 2231 (105732)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-22 15:27:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-22 19:10:49
Jaa, így már értem.
Én azt hittem az injektor témához kérdezett.

Amúgy megírtam az előgyújtás szabályzó kódját. A program hibák nagy részét is kijavítottam, szimulációt még nem futattam, de rövidesen meglesz az is, onnan pedig pik-pak lesz prototípus.
sorszám: 2230 (105728)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-22 15:27:02)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-22 15:27:02
Jenco!

Nem biztos, hogy én is értem, de azt sejtem, hogy ez a pár kérdés a rezonátoros kipufogóval kapcsolatos, Árpád másról beszélt.
Most el kell mennem, de 25-én visszajövök, akkor szivesen beszélek a témáról, akár magánban is.

üdv.: R
sorszám: 2229 (105713)
(előzmény: Keri, 2008-12-22 08:49:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-22 08:49:40
Bocs, valószínűleg nem értem a kérdést, mert amiket kérdezel azok a nevükben hordozzák a választ, ezért nem értem mit kellene elmondani?

A gázsebesség mérését kitárgyaltuk pár hozzászólással ezelőtt. Van hődrótos, nyomáskülönbséggel dolgozó és torlótárcsás megoldás erre a problémára.
sorszám: 2228 (105696)
(előzmény: Jenco, 2008-12-21 10:01:31)

 
 
Jenco
válasz erre | email2008-12-21 10:01:31
szewa ha tudod megtudnád irni nekem,hogy mi az a főtengelyelfordulás és a gázsebesség és,hogy hogyan lehet mérni és kiszámitani őket?
sorszám: 2227 (105654)
(előzmény: Árpád, 2008-12-17 11:22:46)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-20 21:20:28
Nem sietteni akarlak, semmiképpen, csak jelzem, hogy nagyon nem közömbös, hogy lesz egy ilyen eszközünk.Amúgy pedig most van (jön) a megérdemelt lustálkodás ideje, így hát ne zavartasd magad, kellemes lustálkodást! Néha tégy valamit arrább, dolgozz kicsit, hogy a lelkiismereted rendben legyen, de nem kell túlozni, a kedély a lényeg.

üdv.: R
sorszám: 2226 (105646)
(előzmény: Keri, 2008-12-19 21:19:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-19 21:19:07
Azonnal szólok.
Mostanában nagyon lusta vagyok :(
Bekódoltam nagy részét a gyújtás vezérlőnek, de az utolsó pár egyszerű részletre amitől működhetne nem volt még türelmem.
sorszám: 2225 (105627)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-19 21:01:55)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-19 21:01:55
Te is szólj, ha működik a léptetőmotor-vezérlő...addig figyelünk mindenre...

üdv.: R
sorszám: 2224 (105626)
(előzmény: Keri, 2008-12-17 21:50:56)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-19 20:00:29
Nem szimulálok.:)
A gyújtás ki tudja mikor fog működni, mindenféle hülyeséget akarok előbb kipróbálni. Aztán a riasztó jöm, és csak azután a gyújtás.
Akkor is szólni fogok, ha a riasztó megy.:)
sorszám: 2223 (105620)
(előzmény: Keri, 2008-12-17 21:51:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-17 21:51:24
Tényleg, szimulátorban nem próbáltad még ki?
sorszám: 2222 (105571)
(előzmény: Keri, 2008-12-17 21:50:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-17 21:50:56
Szólj ha működik a gyújtás.
sorszám: 2221 (105570)
(előzmény: Árpád, 2008-12-17 11:22:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-17 11:22:46
Végre sikerült programot tölteni egy 12f675-be. Igazz, valami más általt kreáltat. A mikropaskálom valami olyan beállításokat akar beírni, amit nem szeret a pic. Pedig elvileg van lehetőség a 12f65 kiválasztására.Majd át nézem ezt is, egyenlőre örülök, hogy talán megy az égető. Talán, mert a progit nem tudtam kipróbálni, de azt írta, nincs hiba. A külön ellenörzés is jónak mutatta.
sorszám: 2220 (105553)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-16 16:27:53
Igen lehet, ha nincs elég EEPROM akkor kiválló megoldás, de az eeprom kezelése is egyszerű.
Én azért csináltam így, mert az EEPROM több átírást bír el, eredetileg azt akartam hogy a program önmagától tanulja meg az optimális előgyújtást működés közben a motor viselkedéséből következtetve, ami elég sok átírást tesz szükségessé.

Azért van második jeladó, mert alacsony fordulaton ez a rendszer bizonytalan gyújtást ad. Ezért alacsony fordulaton a megbízhatóbb fix jeladót használja. Be tudod állítani alacsonyabb fordulatra is de nem fog rendesen működni, ahogy az enyém sem, csak én nem jutottam odáig hogy erre rájöhessek, mert ez csak működés közben jön ki.
sorszám: 2219 (105512)
(előzmény: Prince86, 2008-12-16 15:57:26)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-16 15:57:26
Tehát akkor ez a program működő képes egyetlen jeladóval is csak át kell írnom az 1000-es fordulathoz tartozó értéket olyanra hogy 300rpm körüli értéknél kb 12fokos legyen az előgyújtás hogy könnyen induljon és ne rúgjon vissza az MZ.
Valamint a hall jeladó 4szög jelét egy integráló vagy diferenciáló(nem tom melyik így hirtelen) 4pólussal tüskévé alakítsam, hogy hasonlítson az induktív jeladó jeléhez. Így van? És nem kell foglalkoznom azzal hogyan is műxik a progi pontosan hanem elég az értékeket a benne lévő képlet alapján az MZ hez igazítani. Bár remélem egyszer megértem hogyan műxik pontosan. A retlw része már világos. Azt a te progidban is lehetne alkalmazni így nem kéne az EEPROM.
sorszám: 2218 (105510)
(előzmény: Keri, 2008-12-15 21:10:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-15 21:10:35
Ugyan így csinálja ahogy Árpád elmesélte, illetve ahogy én is csinálom.
Én csak az interpolációval bonyolítottam a dolgot.

Ilyen mélyen ugyan nem ástam magam ebbe a programba, de ha megnézed a memória címekhez tartozó fordulatszám értékeket azonnal kiderül, hogy számlálóval való időméréssel közvetlenül határozza meg a címeket.

A bonyolítás gondolom ugyan azon okból van ebben a programban is, hogy a lehetőségeket az igényekhez igazítsa.
sorszám: 2217 (105487)
(előzmény: Prince86, 2008-12-15 17:32:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-15 21:05:25
lényegében így van, csak a tárolt érték 8bites a számláló 16 a kettő között pedig lineáris interpolációval javítom a pontosságot, ugyanis elméletben jól hangzik, a dolog, de gyakorlatban az időzítések és a periféria korlátai nem mindig passzolnak össze.

De nem értem miért kínlódik Prince az én régi programommal, amikor ő maga belinkelt egy kipróbált működő és jól áttekinthető változatot, ami ugyan azon az elven működik mint az enyém. (ma volt időm átnézni)

Amiért én szenvedek az pedig az az ok, mert még ennél is pontosabb és jobb algoritmust találtam ki, ami jóval bonyolultabb az ezeknél a változatoknál, de pont ez a kihívás ami miatt meg akarom oldani :)

Bár ilyen alapon Prince is mondhatja hogy a kaotikus programom megfejtése olyan kihívás amit nem tud félredobni :)
sorszám: 2216 (105486)
(előzmény: Árpád, 2008-12-15 16:44:59)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-15 20:49:30
Ja, és ilyen darabot könnyű és olcsó szerezni, van belőle...

R
sorszám: 2215 (105484)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-15 20:48:35)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-15 20:48:35
Szerintem jelnek jó, használható.Mostanában a legegyszerűbb (nyilván nem véletlenül) szerkezetet használják, piezo-nyomásmérő, közvetlenül a motor és a pillangó (síber) közé kötve, kap 5V halálstabil referencia feszt, egy testet és a harmadik vezeték a jel.Akkor megy tönkre (15 év tapasztalata), ha átmegy rajta az úthenger, vagy elég egy tűzben.

R
sorszám: 2214 (105483)
(előzmény: Keri, 2008-12-15 08:31:21)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-15 20:18:43
Ha jól látom, nem mér fordulatot. Időt mér, talán ahogy leírtam. Növelhet eggyel időnként egy regisztert, amíg nem jön az alsó jeladóról a jel. Aztán Csökkentgeti az idővel megcímzett regiszterben lévő értéket. Nullánál gyújt. Ga nem jönne a jel bizonyos időn belül a picből a gyújtás felé, a felső jeladó gyújt.
sorszám: 2213 (105482)
(előzmény: Prince86, 2008-12-15 17:32:47)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-15 17:32:47
Dehogynem jó! a www.transmic.net oldalon lévő gyújtás pont így műxik szerintem. Ma nézegettem és nem tudtam rájönni hogy méri a fordulatot és hogyan késleltet. A késleltetést azt valszeg úgy csinálja ahogy te itt leírtad. A fordulatszámmérésre még nem jöttem rá. :(
sorszám: 2212 (105478)
(előzmény: Árpád, 2008-12-15 16:44:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-15 16:44:59
Most jöttek meg a cuccok.:) Hozzá is kezdek az égető legyártásához. Ez lesz az X. verzió, de ez tutinak néz ki. Ráadásul végre van normál lábtávolságú picem, nem szenvedek a forrasztási hibákkal. Napok kérdése, és lesz riasztó, gyújtás.
Már csak egy dolgot nem értek: Minek felszorozgatni a mért időt? Ha idő-fordulatszám fügvényt veszek fel, símán megy a dolog. Futtatok egy számlálót. A jelre leállítom, a számláló értéke megcímzi a memória rekeszt, ahol a gyújtási idő van. Ezt beírom egy regiszterbe. elkezdem csökkenteni. Amikor elérek 0 ra, gyújtok.Ez így miért nem jó?
sorszám: 2211 (105477)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-15 08:31:21
Akkor elmondom amit én ismerek.
Van a szívócsőben egy szűkítés, nem szükséges nagy csak annyira hogy begyorsuljon egy részen a levegő.
Ugye a gyorsabb áramlásnak lecsökken a nyomása, azaz a cső tágabb részéhez képest vákum lesz. Ezt a nyomáskülönbséget piezo nyomásmérővel mérik.
A nyomáskülönbség pedig pontosan arányos a levegő sebességével.

Ez jó lehet nem?
sorszám: 2210 (105466)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-14 22:28:32)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-14 22:28:32
Ja, olyan is volt, hogy a kibővített szívócsőben elhelyeztek egy kb. tojás alakú testet, amely egy gyenge rugó ellenében elmozdul a levegőáramlás irányába, arányosan.A test belsejében, a tengelyén egy valamiféle vonal-potméter van innen nyerik a használható adatot.
Van sokkal több is, némelyeket nem is ismerem, de mostanában az egyszerűeket, mozgó rész nélkülieket alkalmazzák, a fentit sem nagyon lehet már találni.

R
sorszám: 2209 (105454)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-14 22:17:17)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-14 22:22:33
Lényegében igen, a torlótárcsa a szívócsövet zárja (kis hézaggal), egykarú emelőn emeli a szabályzódugattyút, az állórészen pedig magasabban vagy alacsonyabban "takarja ki" a függőleges rést, innem megy aztán csövön a hengerig az anyag.Ezzel megvan a levegőhöz illesztett benzinmennyiség.

R
sorszám: 2208 (105453)
(előzmény: Keri, 2008-12-14 20:19:23)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-14 22:17:17
Többféle van, a régebbi az említett torlótárcsa a K-jetronic-ból.Már nem alkalmazzák.
A maiak közt is van pár vari, de lényegében egy alapon működnek.Van egy ún. hődrótos légtömegmérő, ez abból áll, hogy kifeszítenek egy ellenálláshuzalt (többnyire háromszög alakban)a szívócsőben, áramot adnak rá és mérik az ellenállás változását.Ha nagy fordulat van, jobban hűlik, ha alapjárat, kevésbé.A kapott értékeket egyszer pontosan kalibrálják mérőpadon, aztán átalakítják a jelet, hogy g/sec-ban mérje az átáramló levegőt.
Mostanában is hasonló elvű cuccot használnak, szintén a szívócsőben egy fóliát fűtenek, a többi nagyjából ugyanaz, a kijövő jel megfelel a levegőfogyasztás értékének.Van egy másik is, egy különleges alakú test áll a szívócsőben, a légsebesség hatására mindig másként örvénylik körülötte a levegő, ezt piezo-nyomásérzékelőkkel "fogják" ebből kerekedik ki az áramlásra jellemző adat, ezt sem nagyon látni szériában, nem is ismerem mélyebben.
Általában a beszívott levegő hőmérsékletét is mérik, ez kompenzációs adatnak szükséges (hideg-meleg levegő).

üdv.: R
sorszám: 2207 (105452)
(előzmény: Keri, 2008-12-14 20:17:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-14 20:25:22
Mondasz valamit erre nem gondoltam.
Na nembaj, vam szamárium mágnes az bírja a meleget és alig gyengébb mint a neodium.
Árpád féle FETes gyújtással lesz, az nagyon hatékony és erős éppen ezért alkalmas erre a célra.
Ráadásnak az előgyújtás vezérlő elektronikát is meg kell hajtani de az mikroWattokat fogyaszt, szóval az nem szívja el a villanyt.
sorszám: 2206 (105446)
(előzmény: Prince86, 2008-12-14 12:48:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-14 20:23:13
Szabvány darabok is jók a céljaimnak.
Címeket pedig pont itt kaptam ehhez.
Mindenképpen fetes gyújtás kell hozzá, kb. a Riga Delta féle elrendezésben.
sorszám: 2205 (105444)
(előzmény: Árpád, 2008-12-14 06:37:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-14 20:19:23
és a menyiséget hogy szabályozza? a dugattyú hasznos lökethosszával mint a régi dieselek?
sorszám: 2204 (105441)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-14 00:31:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-14 20:17:53
A légtömeg mérő hogy működik pontosan?
sorszám: 2203 (105440)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-14 00:00:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-14 14:50:22
Márpedig nagy valószínüséggel megindulna.De jobb lenne persze dinamó, ott még az egyenirányítás veszteségével sem kell számolni.A neodium mágnesessége valőban csökken, majd el is elveszti a mágnesességét magassabb hőmérsékleten, mégpedig maradandóan. De nem hiszem, hogy a generátor elérné azt a hőmérsékletet.Nekem a gyújtásban jóideje neudium van, bírja. Pedig a gyújtás alig van hidegebb helyen mint maga a generátor.Persze meg kellene pontosan nézni a dolgot, hány fokos a főtengely, hogy változtatja a tulajdonságait a neodium.
Még valami: A kis TS-t egész pici tolással be lehet indítani, tehát ne vegyük egy kalap alá az MZ-ket.A TS-n biztos hogy beválna az általam az előbb leírt soros-párhuzamos tekercs váltás.
sorszám: 2202 (105427)
(előzmény: Prince86, 2008-12-14 12:48:40)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-14 13:55:09
ismerem az egész rendszert,egy nagy kalap szart sem ér,az én kocsimba is ilyen volt,amikor elvittem hogy sokat zabál,4ből 3helyen nem is álltak velem szóba mondván hogy ők ehhez a szarhoz nem nyúlnak hozzá,mert nem lehet beállitani,a 4. pechemre súlyos pénzekért megcsinálta,és kemény egy hónapig jó volt aztán megjelent a 18Les fogyi,és ott hagytam az autót,szétbontottam,és eladtam darabonként.Átolvastam a K-jet lényegét,aztán haverom megtalált hogy hidegen nehezen indul,visszadurrog,sokat eszik és stb.
elkezdtem méregetni,megnéztem a lehetséges hibákat,kiderült hogy a gyujtás,(még osztófejes volt,nem trafós)
elállitódott,elkezdtem állítani a gyujtáson,rátettem a gyujtást,hogy nézzem mikor van szikra,az AC relé elolvadt,és szétlőtte a nagynyomású csövet,és leégett az autó a vádlimon lévő összes szőrrel együtt.szóval nagyon jó konstrukció csak nem való semmilyen járműbe mert életveszélyes,persze a befecskendezők önmagukba jók,nekem eszembe is jutott egy lehetséges megoldás,a gyujtás jellel összehozni egy AC-t relével hogy bírja az erős áramot, inditáskor adna egy kezdő nyomást,és ezen felül amikor jelet kap az AC akkor impulzus szerűen nyom egyet,ekkor túlnyomás lesz a befecskendezőnél,és addig marad nyitva amíg eléri azt a minimális nyomást amikor bezár.Ehhez kurva sok idő energia kell,ki kell kisérletezni,és rengeteget kell dolgozni vele hogy jó legyen,+ kellene egy szikra előtti jelet generálni hogy még FHP előtt lőjön az AC.Ebben igazad van,sokkal egyszerűbb egy EFI rendszer,olcsóbb minden elektromos,pl ford escort 88'tól 95'ig ilyen rendszerrel lett szerelve.Az hogy 2T v. 4T nem igazán befolyásolja mert max. az üzemanyag mennyiség lehet változó mivel egy 4T motor a szelep vezérlésével több vákuumot képes termelni forgás közben mint egy résvezérelt 2T
sorszám: 2201 (105425)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-14 00:51:32)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-12-14 12:48:40
A neodímium mágnes ereje a hőmérséklet emelkedésével drasztikusan csökken. Gondolom ezért sem alkalmazták eddig sem motorokban generátor céljára.
Ha akku nélkül akarjátok indítani az MZ-ket mindenképp CDI gyújtás kell mint pl a robogókban. A gyári generátorban nemhiszem, hogy megindulna az öngerjesztés csupán a visszamaradó mágnesesség hatására.
sorszám: 2200 (105419)
(előzmény: Árpád, 2008-12-14 06:37:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-14 06:37:59
Bizony az indításhoz kell a modernek is az aksi. És nem csak az önindító miatt.Betolni sem lehet őket aksi nélkül, annyira sem, mint a mi vasainkat.Ugyanis az elektronikájuk nélkül megse mozdulnak, ahhoz pedig ugyebár delej kell.
A neodiu, mágnes ára egy dolog, a másik a beszerzés. Én eléggé körbe jártam a témát gyújtás miatt. Késszen nem valószínű, hogy lenne megfelelő, legyártani pedig csak bizonyos darabszám felett gyártanak.Pedig közben kitaláltam a nekünk megfelelő megoldást: Marad a generátor, a gyújtás helyére pedig a neodium generátor plusszban, ami csak a gyújtást táplálja.Ez persze az utcai használatra lenne kiválló.
De van még egy lehetséges megoldás: A generátort átkapcsolható tekercselésűre kell átalakítani. Fele keresztmetszetű tekercsből dupla menetszám. Akkor a rugás fordulatszámára is lenne szikra, főleg fetes gyújtásnál. Aztán ha elkapta a fordulatot, a két tekercset párhuzamossan kell kötni, akkor úgy fog pontosan viselkedni, mint az eredeti.
sorszám: 2199 (105398)
(elözmény: Keri, 2008-12-13 23:05:44)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-14 00:52:38
indítát= indítást
sorszám: 2198 (105394)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-14 00:51:32)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-14 00:51:32
Ehhez a saját mechanikus vezérlője kell, ami igen terjedelmes, autókon ez nem volt gond, de motoron kissé helyigényes.Másrészt, ha jól értem, elektronikusan vezérelt befecskendezőt szeretnénk építeni, akár kétüteműre is...
Ja, "virágláda" a nagyméretű torlótárcsa miatt...a "K" az üzemére jellemző, innem kapta a nevét: kontinuálisan, azaz állandóan történt a befecskendezés.Hozzá csatlakozott egy hengerszám+1, indítát segítő befecskendező, meg egy hidegjárati szabályzó rendszer.

üdv.: R
sorszám: 2197 (105393)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-14 00:31:11)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-14 00:31:11
ezt a rendszert K-Jetronic-nak hívják, ismertebb nevén a "virágláda"
ezt a befecskendező rendszert használta a porsche,volkswagen,audi,mercedes,ford.
Ha valakit érdekel van 4db befecskendező fejem,ezek mechanikusan nyitnak,amikor elérik az üzemi nyomást akkor lőnek egyet és megint zárnak.ezen kívűl még van egy nyomásszabályzó,és még néhány apróság is.
sorszám: 2196 (105391)
(elözmény: Keri, 2008-12-13 23:10:40)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-14 00:07:37
"nyerő helyzetből szálltam már ki versenyből egy beszaró akku miatt"
Hát, ezt megértem, sajnálom hogy így történt, ezért kell valamit kitalálnunk, és ki is találunk, miért ne...

R
sorszám: 2195 (105390)
(elözmény: Keri, 2008-12-13 23:02:02)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-14 00:05:09
Aha, akkor itt jön össze a dolog, mert a nemrégi motorok állórészei sokpólusú, csillag- vasmagos állórészek, háromfázosú tekercseléssel. Ehhez jön a jobb anyagú mágnes, így már világosabb a kép...
Ja, a tömegekről: az említett DR mágnes kicsit kisebb tömegű, mint egy Simson mágnes.

R
sorszám: 2194 (105389)
(elözmény: Keri, 2008-12-13 22:50:22)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-14 00:00:59
Közvetve a nyomásmérő is ezt az adatot adja, egy ideig (Euro 2-es) generációkban csak szívócsónyomásra építették a befecskendezési mennyiséget (na, meg fordulatra, természetesen), az újabbaknál (Euro 3-4)már kiegészítőként megjelent a tömegáram-mérő is, de ezt lehet nélkülözni, hiszen korábban enélkül ment a rendszer.
Igen, torlótárcsa, K-jetronic, meg KE és társai, mára már túlhaladottak, de jók voltak, a maguk idejében.

R
sorszám: 2193 (105388)
(elözmény: Keri, 2008-12-13 23:10:40)

 
  Összesen: 49 oldal
|< 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Jawa (27041)
Izs (610)
Motoros túra (17660)
MZ (48890)
police (1763)
Simson (3404)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu