:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Ja te szerintem a nitrometán üzemanyagra gondolsz, az tényleg robban :) De én a dinitrogén oxidot akarom kipróbálni.
Egyébként asztalon már próbáltam, szép nagy zöld lángja van :)
Annyira azért nem húzós. A fél literes palackban annyi nitró sincs mint egy rendes amcsi autónak a lökettérfogata :)
Meg nem muszáj agyatlanul nyomni neki.
Alapvetően van egy lepukkant blokkom a TS-hez. Azzal próbálnám ki. Annak a megfelelő "illesztése" is megvan a kísérlethez, meg nem is kár érte.
Másik, meg hogy csak akkor robban ha elfelejtenek hozzá üzemanyagot adagolni.
Olyan ez mint az oxigén. Ott sincs gond hegesztésnél amíg van mellette gáz.
sorszám: 2275 (108847)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 14:17:04)
hát..nagyon bátor vagy.én most készülök beépíteni egy turbót haverom szekerébe,voltaképp minden megvan hozzá,de mégis fosok mint a vadgalamb.Az én vízbontóm más tészta,mert ha szar akkor is csak rotyogtat mint fater a bableves után,de a nitróval fel s robbanhatsz.azt már én semmiképp,már az is veszélyes amikor a kazánt megrakom fűrészporos fáradt olaj-nitróhigitó kombóval,néha elég nagyot bír szólni,úgy dübörög a kazán mint egy izomautó,kipufogó nélkül:D
Ha nem is robbanna fel,félek olyat szakítana hogy leesne mindenki a motorról:D
Tudjátok mit próbálnék ki szívesen?
A Nitrót.
Mostanában kb.2000forintért lehet kapni fél literes spray palackban....persze nem így árulják de engem nem tudnak megtéveszteni :)
Elvileg elég egyszerű adagoló szerkezet elég lenne neki.
Kell egy kb 6mm-es cső 4-5mm-es szűkítéssel, a benzint ehez a szűkítéshez vezetni a karbiból és csavarral állítani a mennyiségét. A gázt egy szűkítésen, párologtatón és ezen a csövön keresztül bevezetni a szívócsonkba.
Aktiváció csak teljes gáznál történhetne.
Elméletileg ugye duplájára is lehet növelni a teljesítményt nitróval, de ennyit azért nem feltételezek a TS motorjáról a túlméretezése ellenére.
Talán egy olyan 30-50%? Persze csak csak pár másodpercig. Utána meg le kell állítani hogy ki tudjon hűlni, de egy laza dugattyúval még csak meg sem szorulna.
A dugattyú szétolvadása már más kérdés lenne :) De erre a célra van gyertya alá csavarható hőfokmérőm.
sorszám: 2273 (108721)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-26 22:38:00)
hát nem nagyon tervezgettem,haveromnak az autójában van egy házi készitésű vízbontó,gyakorlatilag azt másoltam le.ő tervezte,számolta ki a méreteket,nekem elsősorban a fizikai méetek voltak adottak,a blokk teteje és a tank alja,ennyi helyem van a dobozhoz,a lemezekez a 15*20cm helyett 10*15cm-esre kicsinyitettem,4 lamellás,és 1L szódabikarbónás ioncserélt vizzel töltöttem fel.a próbagázt üditős üvegbe engedtem,és meggyújtottam,hát mit tagadjam jót szólt.egyébként azért nagy az aggodalmam,mert még friss a motor,nem akarom szétbarmolni,ha tönkreteheti a blokk alkatrészeit akkor inkább nem is használom.visszatérve a gázreakcióra,meg is találtam ennek hasznos oldalát.nekem az első 2-5 percben elég esetlen az alapjáratom,ha rákapcsolom a vízbontót 1200-1500ös alapjárat.Ahogy elmúlik 5perc kb.,és lekapcsolom,stabil alapjárat,akármit rákapcsolhatok.Arra leszek kiváncsi hogy az önindító használat mennyire szívja le az akksit,mennyire fogja majd le a generátor a motort.
Annál biztosan nem rosszabb mint amikor esőben motorozol.
Amúgy meg ha elég meleg akkor nem csapódik ki a pára, illetve elhanyagolható mennyiségű víz keletkezik.
Tiszta hidrogén üzemnél talán már lenne probléma mert ott csak víz keletkezik, de ott is inkább a szelepek és a kipufogó rendszer van igénybe véve, illetve a hidrogén rendkívül magas égési hőmérséklete miatt.
Haverom hidrogéngázas lánghegesztővel wolfram érzékelőket hegeszt :)
Csak úgy elkezdtem bogarászni vízbontó ügyben, nem tudom, milyen rendszerű és kapacitású a bontód, ezért csak arra szorítkozom, hogy a kérdésedre válaszoljak.
Ha a ki bekapcsolás közt reakció van, szerintem normális, ugyanis egy folyadékra tervezett porlasztó gáznemű üzemanyagot nem tud hermetikusan elzárni, nem arra készült.Ha tehát valahol bejut a durranógáz, zárt síber mellett is átfolyik, utat talál.
Azt, hogy vizet tartalmaz-e, nem tudom, neked kellene kikisérletezni, de egy biztos, a motor amúgy is rengeteg párát szív be a levegőből (hidegindítás, hajaj!), de ettől is csak hosszú idő után korrodál, kopik, felgyorsul ez a folyamat nemhasználat esetén pl. egy év állás után lehet, hogy megfogja a gyűrűket a korrózió.
üdv.: R
sorszám: 2270 (108677)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-25 19:43:02)
köszönöm a linket,de sajnos nem jó,ők kifejezetten csak durranógázzal akarnak menni ha jól értelmeztem,nekem meg afféle kis rásegítés.Amiatt félek hogy amit bontok vizet,nehogy kicsapódjon a blokkba,és megeszi a csapágyakat meg az alsó tűgőrgős kosarat.Annyit sikerült kikísérleteznem,hogy ha permanensen üzemel a vízbontó,akkor gázfröccsnél terhelés alatt nem torpan meg egy picit sem.
http://forumkereso.hu/f%C3%B3rumok/terminal/terminal%20hu%20_%20elektro/a%20leggazdas%C3%A1gosabb%20v%C3%ADzbont%C3%B3%20k%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9k%20kifejleszt%C3%A9se
üdv.: R
sorszám: 2268 (108562)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-22 14:21:48)
kémikusok,karburátorológusok,mindenki felém.
nagy kérdés,ha én beszerkesztem az etz-mbe a vízbontót,és termeli is a gázt rendesen,akkor csinálhat olyat hogy alapjáratról felpörög kicsit,mintha húznék egy kis gázfröccsöt?kapcsolóval ki be kapcsolgattam a vizbontót,és ilyesmi jelenség még nem volt,persze nem is próbáltam ki így kapcsolgatással mi a reakció,teljesen spontán jött a kapcsoló beiktatása.járhat ez valami károsodással,hogy a vízbontásból keletkező gázok bejutnak a motorba?mármint ilyenekre gondolok hogy száraz a keverék és ehhez hasonlók?voltaképp durranógázt használok a motorhoz,valami ilyesmi maradt meg a kémiaórákról,csak nem vagyok tisztában vele hogy hosszabb távon ronthat-e valamit a motor állapotán,mert ha nem akkor használnám továbbra is.
Bontott simson alkatrészek eladók!!elég sok minden van a gyáritol a tuning cuccokig!Nézz körül:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence
Figyelj mert 3 oldal van!!Gyere el és nézz körül , de postán is megoldható!
email: fejesmiklos@citromail.hu
üdv
Bontott simson alkatrészek!! kerekek (12db), telszkópok előre hátra (mindből legalább 4 pár), különféle lámpák, tankok , oldalak, blokk (3sebis, 4sebis tirisztoros, ford mérős), karbik, mindenféle kiegészítő!
keress bátran!! Képeket, árat főleg emailbe tudok!Személyesen jössz akkor hivj! székesfehérvár!
tel: 06 20 962 3250
email: fejesmiklos@citromail.hu
itt találod az alkatrészeket: http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence
üdv
Szia Keri!
Köszi a szélvész gyors választ!
A kipufogót illetően csak megerősítetted az eddigi infóimat, a 300-as henger ügyében pedig telibe találtad, pontosan a túrázáshoz kellene az erősebb, nyomatékosabb motor.Újra ébredt a régi szerelem, elkezdtem ismét motorozni, szigorúan a "túra kategóriában". Vásároltam egy kiváló állapotú gépet/Etz 250;1989 évj./ van hozzá egy tartalék blokkom, amit szeretnék megizmosítani, a megbízhatóság abszolút megtartása mellett. Ki fogom kérni Bambi tanácsát, aki már "ikon" az Mz-s társadalomban. A régi motoromon /első 250-es Etz-k egyike, mely rendkívül megbízható volt/eredeti kipufogó volt de tényleg jobb volt mint amiket megpiszkáltak.
Porlasztó ügyben továbbra is várom a segítségeteket..!!
Örülök, hogy rátaláltam erre a honlapra melyen rendkívül sok műszaki adat, információ, és hasznos tapasztalat található.
Balesetmentes, jó gurulást,szép időt!
Üdv: Nagymedve
Ez is az MZ fórumon volt téma.
A 300-as ETZből volt török Kanuni MZ gyári, de a sima 250-est fel lehet fúrni, és akár Berta, akár lengyel dugattyúkkal össze lehet rakni.
Persze van a hengerfejnél is utána kell munkálni, meg pár apróság van még vele.
El lehet szúrni a dolgokt, de ha valaki jól megcsinálja akkor teljesen jól működik.
Persze a 300-as ETZ sem lesz sokkal gyorsabb. Nagy előnye hogy nyomatékosabb lesz, túrázáshoz praktikus, sok csomag, emelkedők..., de pl. versenyzéshez, kanyarvadászathoz a lecsupaszított 250-es megfelelőbb.
Ajánlom Bambit ez ügyben, mert ő elég sok 300-as ETZ-t épített már. (mz fórumon írj neki)
Sportdob nem ér semmit, csak arra jó hogy hangosabb legyen a motorod és ettől azt hiszed erősebb.
Alsó tartományokban kifejezetten rontja a motor teljesítményét és mire magához térne már el is érte a maximális fordulatot. Teljesen felesleges.
Egy gyári kipufogó ami nincs kifurkálva az a legjobb az MZ-nek, én is ilyennel versenyeztem.
Sajnos az után gyártott kipufogók nem a legjobbak. Persze azért használható, de a sport kipufogót nem javaslom.
az MZ fórumon kérdezd, Intravénás benzinfaló csinált ilyet.
Sziasztok!
Olvastam itt valahol a szocimotoroson, a 300 cm3 etz-ről. Ez a 300-as henger gyári? / több mérettel feljebb fúrva/ Nekem legalábbis ez az infóm van róla. Dugó milyen gyártmányú kell bele, a Berta-féle, vagy lengyel, vagy "adj isten" ha van eredeti német? Másik téma a porlasztó. melyik torok méretű kell a Mikuniból v. a Keihinből a 250-es etz-re? Elég a 28 mm-es vagy kell a 30 mm-es?
Mi a tapasztalat a Mofa-ker féle Etz sportdobbal. Jobb lesz tőle a 250-es, érdemes beruházni rá?
Szívesen fogadnék és megköszönném a gyakorlati tapasztalatokon alapuló segítséget ebben a témában. Várom a segítségeteket, előre is nagyon köszönöm.
Balesetmentes, jó gurulást,szép időt!
Üdv: Nagymedve
Sziasztok.Egy 250es etz-m van,és érdeklödök hogy nem lehetne valahogy öninditót szerelni bele?Kicsivel kényelmesebb lenne:D Remélem tud valaki vmi okosat mondani,további balesetmentes motorozást mindenkinek.sziasztok
Bontott simson alkatrészek!Szinte minden ami kellhet,ird meg mi kell, vagy gyere és nézz körül. Jelenleg turbós blokk van eladó! 3fajta karbi, 2 pár első teló, vázelemek, hátsó telók,kerekek nyergek,stb. és rengeteg minden a kis kiegészítőkig!Irj fejesmiklos@citromail.hu !!Vagy ha jössz akkor hivj: 06209623250
üdv
Nem teljesen kopnak együtt A 250-es ETZnél pl a kettes fogaskereke általában kopottabb egy idő után, mint a többi.
Ja váltóról van szó.
Mert mi baja?
Szóval a legjobb ha veszel egy bontott váltót ami jó és egy az egyben átrakod. Az alkatrészek amúgy is együtt kopnak el benne, tehát nem dobsz ki semmit feleslegesen.
Amúgy meg vidd Bambihoz ő a váltó specialista. A váltót még gyári alkatrészekkel sem lehet rendesen összerakni, ha nem ért hozzá az ember, ugyan akkor Bambi után gyártott cuccból is összerakja jól, mert méret alapján összeválogatja az összeillő alkatrészeket...na ehhez kell érteni hozzá.
nem igazán sikerültek a linkjeid
Az árkülönbségből gyanítom az egyik eredeti DDR vagy Török, a másik meg magyar vagy taiwani kisipari.
De ha kézbe veszed a kivitelezés minősége is azonnal magáért beszél.
Ettől függetlenül lehet használható az olcsóbb is bár ha így lenne akkor nem lenne ekkora különbség.
Esetleg nézd meg máshol is mennyi a szokásos ár, vagy áruld el hogy miről van szó és akkor talán tudjuk hogy mi a szokásos hibája az utángyártottnak.
Sziasztok!
Abban szeretnek segitseget kerni, hogy az alabbi alkatreszekrol hogyan tudom eldonteni, hogy melyik a jo minoegu, amivel nagyobb valoszinuseg szerint kevesebb baj varhato? (Lap teteje, legelso termek):
http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/webshop.php?fid=5&sid=6329&lang=hu
valamint ugyanez csak olcsobban (a lap aljan):
http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/webshop.php?sid=6329&fid=5&&lang=hu&start=21&list_num=10
A ketto kozotti ar durvan 5000 Ft, ami azt feltetelezne, hogy a dragabb a jobb, viszont egy rossz minosegu dolgot is fel lehet arazni, hogy ilyen erzetet keltsen az emberben.
Szoval a kerdesem lenyege, hogy van-e valamilyen gyari jeloles ezen alkatreszek anyagara, vagy egyebb tulajdonsagira vonatkozoan, amibol lehet kovetkeztetni annak minosegere? A ket kepet kicsit kinagyitva, szemmel is lathato kulonbseg. Ez elegendo lehet a kivalasztasnal? Vagy egyaltalan megeri meg ilyen alkatreszekbol ujat venni, vagy jobban jarok egy kicsit kopottabb, de eredeti fogaskerekkel.
Valamint arra vonatkozolag tud valaki informacioval szolgalni, hogy a leptetovillak kopottsagat tekintve, mekkora az also hatarertek, aminel mar szerencses cserelni, es abbol szinten ujat vagy hasznaltat?
Elnezest a sok kerdesert :)!
Udv! Louie
meg a leömlő átmérőjét, de ezt is le tudod mérni
Nagyon ritkán tudok MSN-re lépni.
De mi az ami ide nem mersz leírni? :)
Kiszámolni nem fogom helyetted, csak segítek megérteni.
Amúgy nem bonyolult. Gyakorlatilag 2 adatot kell beírni a programba és kidobja a teljes rezó méretezését.
Ez a két adat az üzemi fordulatszám, a másik a kipufogó nyitási szöge amit csak le kell mérned, de a henger méretezését ismerve a program-2vel ki is számoltathatod.
van msned ?lécci vegyél fel romoszoltan@t-online.hu
Najó de a rajzhoz kellenének azok az adatok amikből ki lehet számolni.
Ehhez neked le kell mérni a saját motorodon ezeket.
Nyilván arra rájöttél hogy mik a szükséges kiindulási adatok, legfeljebb nem érted hogy melyikhez mit kell lemérni. Ha megmondod mit nem értesz akkor elmondom neked.
Ha jól emlékszem a kipufogó nyitási és zárási szögek re van szükség, a kiufogó nyílás keresztmetszete, lökettérfogatra, illetve az üzemi fordulatszám amire rá akarsz pakolni. Ezt a nyomaték és a teljesítmény csúcs közé érdemes tervezni igényeknek megfelelően eltolva alacsony vagy magasabb fordulatok felé.
igen de nem vágom sehogy egy rajz kéne méretekel
És mi a kérdés mit nem értesz?
Az oldalon lévő méretező programról beszélsz, ugye?
Hello egy segítőkész ember segítségét kérem van egy 50 esem és ahhoz akarok rezot de jót ami szép hang jo teljesítményt de nem értem ezt a tervezéses dolgot lakatos vok legyártani le tom segítsetek
Amúgy egy alap PDA nem drága, főleg használtan.
Sőt, igazából a régi olcsó PDA-kon még soros port is van elvileg, bár nem tudom hogy ezekhez hogy lehet hozzáférni fizikailag.
:D akkor sem kell 18F meg bootloader...van remdes programozóm, azzal sokkal egyszerűbb az élet.
A cél az lenne, első körön, hogy a PDA, vagy PC képernyőn egérrel huzogatva, rajzoljak fel egy előgyújtás görbét. Ez önmagában nem bonyolult, pár óra alatt megvan ez a garfikus felület Visual Basicben, ez alapján természetesen a görbe adatai is megvannak amit nem nagy dolog basicben vagy akár milyen programozási nyelven a megfelelő számsorrá konvertálni.
Soros porton ezt a számsort átküldeni a PIC-nek sem nagy dolog.
Simán be kell paraméterezni a COM portot és PORT.OUT (nem ez a parancs de kb ilyen komolyságú) parancsal bájtonként átküldöm.
PIC oldalán a vétel szintén nem bonyolult, mivel hardveres a dolog, csak beparaméterezem, és olvasási parancsot kiadva szépen egyenként kiolvasom a regiszterből az infókat.
Na most ugyan ezt kellene BT-re megoldani. PIC oldalon nincs gond, de Visual Basicben nincs olyan parancs, hogy BT.OUT, nyilván valami kommunikációs portot kell elérni, de ezeket a paramétereket és parancsokat, nem tudom.
Mivel driver van rá, nyilván nem bonyolultabb mint a COM port programozása.
A PDA azért fontos, mert ha ez meg van oldva akkor már viszonylag egyszerű, hogy telemetriát gyűjtsünk a PDA-val menet közben, ami alapján a motort frankón lehetne finomhangolni, kezdve az előgyújtás görbével.
Tehát a probléma alapvetően nem bonyolultabb mint az eddigiek, csak nem tudom hol a kályha ahonnan el lehetne indulni.
Persze inkább a be nem fejezett előgyújtás vezérlő progi befejezésére kellene koncentrálnom :) aztán tovább lépni.
Akkor legyen a harapós változat. Én is megnézem, mi hasznosat találok a neten. Bár angolul nem tudok, de ez alig szokott zavarni.:)
Bár apróbb adatmódosítás 18f piceknél símán mehet egy nyomógomb tábláról.Ezeket lehet megfelelő boot loaderrel ellátni, akkor oda tesznek és azt, amit akarsz és ahova akarod.Elvileg. De PDA illesztés azért jó lenne. Bár nekem egy PDA is.:)
A számítógépes kapcsolat RS232-őn azért egyszerűbb, mer van pár terminál progi késszen rá, azt hiszem. Még a Siemens telcsi progi is tartalmaz ilyent.
Szóval az élet könnyű és vidám.:) A 18f2550nek hardveres USART-ja van, 5 volttal programozható áramkörben.Lehet rá bootloadert szerezni. Szóval egész könnyen vehető rá bármire.Ja, van USB-je is hardveres, ha meggondolnád magad.Még valami: 16f-es piccel láttam valahol egy kapcsolást, ahol a boot loadert, az rs232-őt is talán egy pc12f675 csinálta.Szóval két pices volt. Érdekes megoldás.:)
Egy olyan programot készen ami kompatibilis az én gyújtásvezérlőmmel, vagy USB rutinokat?
Akkor már inkább kékfogra keress megoldást :) amúgy a kékfog olyan mint egy RS232-re rakott modem, persze nincs külön soros port dedikálva neki valahogy parancsokat kell neki adni de Visual Basicben nem derül ki hogyan, mert a már említett segítőkész forumozókat dobja csak ki a google, angolul meg nem tudok annyira hogy megtaláljam a megfelelő doksit, ha megvan akkor már ki tudom bogarászni.
Visual C-re sem találtam többet, de azt még csak nem is értem :)
Ezekkel a nyelvekkel lehet programot írni PDA-ra is, meg PC-re is.
Szóval az végülis lényegtelen, hogy mire csinálom csak a grafikus felületet kell áttervezni a képernyőhöz, csak ugye sorosport nincs kivezetve a PDA-n, legalább is az enyémen a notebook pedig nem olyan praktikus. Ezért lenne jó a kékfog, mert PIC-re könnyű illeszteni USARTon keresztül, meg milyen menő már hogy a telemetria a PDA-n van rajta.
Természetesen nem tudok írni. De valszeg készet tudok találni.
Aztán miért jó az USB?
Tudsz PC-re USB kommunikációs progit írni?
Akkor már inkább rs232 azt egyszerű kezelni, de mégjobb ha letojom a kommunikációt és ha meg akarom változtatni a karakterisztikát újra égetem az IC-t :)
Akkor felejtős a rádiózás. Jó nekünk a soros, de mégjobb az usb. A 18f sorozat állítólag frankón kezeli hardveresen az usb 2.0-át. Plusszban lehet 5 voltal is progizni. Ja, és persze usartot is tud, azaz szintillesztővel hardverből megy az RS232.A rádió pedigy majd legközelebb.
meg nem is a kékfog programozása a probléma, hanem a PDAban lévő kékfogra programot írni, mert erről csak olyan fórum bejegyzéseket találok hogy n"nem tudja valaki hogy kell" meg hogy "keress rá a googlen, és ne minket csesztess, különben is ha erre nem vagy képes akkor ne fejlesz BT-re"
szóval senki nem tud semmit ezzel kapcsolatban és így leplezik
nem nagyon tud az kékfogat
Rádió modulok vannak, de az legfeljebb a riasztó távirányítójához jó, illetve egyébb nem komolyabb alkalmazásokhoz.
Rádiós picen gondolkoztál már? Az elvileg hardverből tudja a kékfogat.Vagy a wireles-t. Ezt most hírtelen nem tudom.
Nekem megint éget az égetőm. Van 5 db 12f675, 1 db 18f2550. Felprogiztam az egyik 12f-et hogy villogjon egy led analóg bemenet vezérléssel.Majd délután ki is próbálom.Még nincs teljesen kész a próbapanel.Ha megy a progi, ami gyári, akkor csak picit kell modosítani, és kész is a riasztó.
Ja és csináltam egyszerű LED-es tápegységet nagy teljesítményű LED-re.
Nincs benne semmi szabályzó ellem, csak a méretezése folytán stabil a rendszer.
Egy RC oszcillátor 125-500Khz-n hajtva, ami FET-et kapcsolgat. Ez egy 16uH induktivitáson keresztül testelget. Amikor megszakít akkor a tekercsen felugrik a feszültség ez már túllépi a LED nyitó feszültségét, de a méretezésen felüli áram nem tud kialakulni.
Az áramot és feszültséget a frekvencia és az induktivitás határozza meg. Elég stabilan tartja az áramot a LED-ek melegedése esetén is.
2db ceruza elemről egy db 2Wos LED-et tud meghajtani, vagy 3ceruza ellemről 2 soros LED-et.
Tervezéskor úgy számoltam, hogy 6V-ról 4db 2Wos LED-et hajtson meg, de ahoz gyenge. Valószínüleg a tekercs vasmagjának nem megfelelő a minősége, így túl nagyok a veszteségek. PC tápból vettem ki ott meg alacsonyabb frekvenciákra van méretezve.
A végcél, hogy kisebb teljesítményű LED-ből többet meghajtson sorosan és stabil árammal, illetve hogy a 6V-ról (TS) működjön a 2-3A-es reflektor kiváltására való LED, ami remélhetőleg nagyobb és szebb fényt produkál mint a kapható 6V-os reflektor izzók.
T. fejlesztők!
Itt vagytok még?
Ahogy az várható volt nem foglalkoztam semmivel az ünnepek alatt, de most már jó volna beindulni.
Fejembe vettem, hogy a gyújtás karakterisztikát jó volna PDA-ról állítani. Mivel más csatoló felület nincs rajta, természetesen bluetooton keresztül. (Van wifi is de az bonyolult)
Ezek a modulok elég rugalmasnak tünnek. Van rajtuk USB, UART, és párhuzamos csatoló felület is. ASCII kódolású parancsszavakkal lehet kommunikálni vele, szóval elég egyszerűnek tűnik a PIC-hez való illesztés, de a PDA-ban nem sikerült szóra bírnom.
Lehet hogy mégiscsak sima soros kábellel fogom programozni.
Attól függ, melyiknél. De általában állítható. Először hosszűval használtam, de felforralta a trafót, igaz bolgár volt az elhunyt. Szerintem a biztonság kedvéért ne legyen a zárás hosszabb 270 nél, de a 180 egész jónak tűnik.Ezért ajánlom, hogy vagy eredeti mágnest használjunk, vagy a vaslemezt, vagy ha vakaki inkább az elektronikát részesíti előnyben a mechanikai pepecs helyett, akkor a mos NAND IC-ből kialakított bistabilt, két hal jeladóval. Nekem ez utóbbi a kedvencem, az eredeti ETZ jeladó egységen kívül.
Igazából sok tapasztalatom még nincs mekkora zárást viselnek el a normális trafók, vagy hogy extrém magas fordulaton mennyire rontja a gyújtást a rövidebb zárás. Nagyon nem, hiszen a fetes gyújtás töredék mágneses térrel is elmegy a megszakítóshoz viszonyítva. A legjobb, ha rövid zárással kezdjük, aztán ha gond lenne magas fordulaton, növeljük a zárást. Ezt meg lehet csinálni a forgó vaslemez reszelgetésével pl.A két halos megoldásnál még egyszerűbb az állítás.
Ha pices előgyújtás szabályzóról van szó, akkor 180-nal kezd, aztán ha nem jó, írd át. Bár a megérzésem szerint jó lesz a 180.
Én viszont szenvedek a picekkel. Lassanként kiderült, azért voltak megbízhatatlanok az égetőim, mert idónként szar volt a gépemen a párhuzamos port egyik bemenete. Már nem az, mostmár teljesen elengedte magát. Nem gond, átszerveztem a dolgot egy másik bemenetre.
Viszont a milliónyi sebtében végzett átalakítás során kinyírtam két 12F-et, és végül az egyik com portomat is. Ez utóbbit az egyik pic küldte haza. Kitette az egyik bemenetére a 13.5 voltot. Viszont már a nagy picek szépen villogtatják a ledet.Ezt tegnap délutánra értem el. Most már tényleg csak napok kérdése, és meg lesz a riasztó, majd a gyújtás is.Az égető most már tényleg tuti, nem használ külső tápot.
Nagyon örülök, hogy így van, egy ilyen eszköz mindenképpen fontos és hasznos dolog a háznál/garázsban, ki tudja, miféle motorokra kell megfelelő előgyújtást előállítani...
Amúgy hányszor lehet korrigálni vagy újraírni a görbét? Egy PIC-nél ez hogy van?
üdv.: R
Ezen gondolkodtam én is, hogyan oldják meg, de fogalmam nincs.Lehet akárhány pólusú is a léptetőmotor, akkor is rángatózva jár, ha nincs csillapítva.
A csillapítás viszont "benne van" a vezérlésben, hogy ez hogy működik, a környezetedben akármelyik új Swift vagy SX4 vagy Splash fordulatmérőjén láthatod, párszor gázt adsz, látszik a mutatón a szép síma követés.
üdv.: R
Árpád, a FET-es gyújtásodnál milyen zárási idő van?
Másik, hogy elkezdtem gondolkodni a léptető motoros műszeren is...hát lehet hogy mégiscsak izgalmas feladat lesz :)
Maga a forulatszám mérés és mutató mozgatás nem kunszt, de a mutatót valóban szépen mozgatni, az már igen.
A fordulat alapvetően fordulatról fordulatra változik.
A mechanikus műszerekben van egy lengéscsillapító ami megakadályozza a mutató rezgését, de a léptető motorosnál ezt nem lehet használni, márpedig a gyors elektronika roppant pontosan követne minden rezdülést.
Tehát programból kell egy lengéscsillapító algoritmust beépítenem és ez már elég bonyolult....bár
terveztem a radarunkhoz egy hasonló szűrő áramkört, mert a mechanikus vibráció miatt nagyon ugrál ott is a forgás mérése. Lehet hogy az itt is bevállna, csakhogy az késést okoz, szóval nem tudom mennyire rontaná az élményt.
Jobb lenne egy olyan algoritmus ami jobban hasonlít a fizikai lengés csillapítók működésére, mert az szerintem természetesebb mutató mozgást eredményezne.
Jaa, így már értem.
Én azt hittem az injektor témához kérdezett.
Amúgy megírtam az előgyújtás szabályzó kódját. A program hibák nagy részét is kijavítottam, szimulációt még nem futattam, de rövidesen meglesz az is, onnan pedig pik-pak lesz prototípus.
Jenco!
Nem biztos, hogy én is értem, de azt sejtem, hogy ez a pár kérdés a rezonátoros kipufogóval kapcsolatos, Árpád másról beszélt.
Most el kell mennem, de 25-én visszajövök, akkor szivesen beszélek a témáról, akár magánban is.
üdv.: R
Bocs, valószínűleg nem értem a kérdést, mert amiket kérdezel azok a nevükben hordozzák a választ, ezért nem értem mit kellene elmondani?
A gázsebesség mérését kitárgyaltuk pár hozzászólással ezelőtt. Van hődrótos, nyomáskülönbséggel dolgozó és torlótárcsás megoldás erre a problémára.
szewa ha tudod megtudnád irni nekem,hogy mi az a főtengelyelfordulás és a gázsebesség és,hogy hogyan lehet mérni és kiszámitani őket?
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|