:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Szerintem egy olyan motornak amilyet szerenék magamnak két összetevője van:
1,Kinézet:sok króm, valódi VAS, sehol egy műanyagdarab,lehető legkevesebb elektronika{one ABS}és ha csak nagyon muszáj akkor két ülés{ha tényleg nem hiszi el az asszony hogy a haverokkal megyünk}.
2,A HANG,ami szerintem legalább olyan fontos mint a kinézet,alsó C-n szóljon mint az a MIA-motor.
http://www.markvanderkwaak.com/dbbp/index.html
Ilyenre szeretném csinálni az én NSU-mat is. Nézzétek végig az egész lapot, érdemes.Reméllem működik nem úgy mint a multkor.
Nekem volt egy Junak M10- es gépem, az csak 350 ccm 1 henger, de isteni hangja volt annak is! El tudom képzelni a MIA hangját!
Ebben igazad van, de bővebben is fejtsd ki légyszi, szerintem érdemes lenne!
Aki hallotta érden azt a MIA motort pöfögni,talán az érti miért kell 500cm-nél is nagyobb 1hengeres.
Hello!
A motor projektünk jó irányba halad! Még akkor is, ha itt a fórumon úgy tűnik, hogy nem haladna a dolog.
De különben bárki bármiben nyugodtan kifejtheti a véleményét.
Aki esetleg nem tudná miről is van szó az nézze meg a www.3daquarius.com/motor oldalt. Ott leírtam a fő dolgokat.
Sziasztok!
Pool
Hi!
Vas hengerről a festék ledobás hogyé megy?
köszi
Bye
Hali! Engem is érdekelne... Vmi hozzávetöleges árat, nagyságrendileg mennyi. Pl. a motor, vagy váz... THX!
Figyi,mennyibe lenne egy motorblokk homokozása?
sziasztok ha valakinek homokfuvásra van szüksége olcsón megoldom!!! GÖDÖLLŐ.
OK! Akkor majd ott megbeszéljük a dolgokat...
Hello Herki!
Nagyon örülök felbukkanásodnak! Jól jönne a segítséged! A napokban írok neked egy emailt és röviden összefoglalom a dolgokat meg minden.
Üdv.: Pool
Szia Pool!
Még új vagyok itt az oldalon... Rátaláltam az elképzelésedre is, a honlapot is megnéztem... Elgondolkodtató!! Söt! Sirály!
Ha tudok segíteni, írj emilt, vagy itt a fórumon is megbeszélhetjük! Vázméretezés, ill. lehet hogy a blokkban is tudnék segíteni. Jármütechnikai gépészmérnökként végeztem, kihívás lenne nekem is.
Ciao!
Attila!
Már nagyon várom! Köszi!
Üdv.: Pool
Na nézzük csak: végsebesség 77km/h, erő 6LE... igaz, az 1,2l/100km-es, fogyasztás impozáns... de előbb vennék valami korszerű 50-est.
Hello
Pool
Megtaláltam a kézzel gyártott motorról a cikket, megpróbálom valahogy digitálissá tenni a dolgot, és elküldöm emailban.
Üdv Attila
http://www.f2motorcycles.ltd.uk/restoration.html
És itt megnézhetitek az Indiai ipar gyöngyszemét:Royal Enfield DIESEL.
És ha azt hiszitek hogy ez egy unikum a javából, mindenkit lehűtök azzal hogy OLASZORSZÁGBAN,a Ducati, Morbidelli, Aprilia, és MV-Augusta hazájában is gyártanak Diesel motorkerékpárt.Jaj neked Suzuki,Honda,Harley,és BMW.
Nagy igazság, én is épp tegnap gondolkoztam rajta, hogy az lenne a legegyszerűbb.Hogy ha új motor, akkor azt kéne venni.Nem sok, mert csak 25-28 lóerő, de a hangja, és a nyomatéka!!!!Ja és gyönyörű.2004ben csináltak hozzá 5 gangos váltót, bal oldali váltókarral.:))
Én fognék egy Royal Enfield 500-as egyhengeres blokkot,eléggé 4ütemű,eléggé klasszikus,eléggé egyedi... 1948 óta nem sok minden változott benne.
Kinézetre mint a Triumph Thruxton 900 vagy a Norton.
Ennyi:-)
Lemezvázas, lemezvillás, bakteleszkópos alacsony nagykerekű masinát, egyhenger négyütem léghűtés, hooooosszúúúú löket, mágnesgyújtás, dina-starter, négy seb váltó kézi és lábkarral, kevés króm (mert utálom pucolni) de viszont dúsan csíkozva, és persze az elmaradhatatlan zeppelin formájú kipuffogódob. Persze mindezt nem hétköznapi használatra, mert az azért felérne egy kisebbfajta mazochizmussal. ;-)
Hétköznapra egy fekvőhengerest, vizeset, a blokk és tank között zárható csomagtartóval, a hűtőradiátort meg valahogy az autó fűtéséhez hasonlóan kialakítani, hogy karokkal és emeltyűkkel a fázós porcikáimra irányíthassam a jó kis meleget, ha fázom. Ja, és lenne benne felező, hogy ha a városban kell ügyeskedni, ne rángasson meg ne kelljen csúsztatni a kuplungot, meg ilyesmi.
Az NSU vezérlése:OHV. Bocs elirtam.
Az én elképzelt motorom:
Bobber jellegű,1-hengeres,minimálisan 500ccm, természetesen négyütem.Elöl springer villa krómozva,rövid sárvédő,siltes lámpafej,19-es kerékben dobfék.Hardtail vázban,hátul 16-os kerék,jó dundi gumival,dobfék.Motor:500-as,OHC-vezérlés,primer hajtás:fogasszij,szekunder hajtás:lánc.Karburátor Mikuni.Elekronika:Kawasaki kivülre szerelhető generátor szijhajtással,teljesen elekronikus gyujtás opto jeladóval.
Ebből már megvan:Papirok,forgalmi,egyebek.
Tip:NSU 500 OSL
Egy elsőkerék,egy tank,kormány,apróságok.
Egy kicsit furcsán hathat,hogy papirom már van,és motor nincs hozzá,de elmagyarázom.
Ez a motor a fateré volt,aki a 70-es években leadta a rendszámot,és egy trágyaszállitót csinált a gépből.A mai napig a nevén van.A motor már elkerült tőle, de nekem sikerült kideriteni hol van.Mostmárcsak erőt {magyarul: pénzt} gyűjtök,hogy elhozhassam.Ez igen nehéz lesz mert a tulaj meg nem akarja eladni {magyarul:ez kurva sokba fog kerülni}.Van pofája 130Ezer királyi forintot kérni érte.Úgyhogy most itt áll az ügy.Ha valaki képet is akar nézze meg azt a lapot amit lejjeb talál,ez a kiindulás.
Egyetlen megjegyzés:A papirmunka és a vizsgáztatás sokkal nehezebb ügy mint gondolnátok.
Sziasztok!
Korábban többen elmondtátok, hogy ti milyen motort építenétek leginkább. Megkérnék mindenkit, aki már gondolkozott egy saját motor építésén, hogy írja le kicsit bővebben és kiteszem a weblapra, hogy a többiek is elolvashassák. Az elképzeléseitekhez magyarázotokat is fűzzetek, ha lehet. Hogy miért ezt választottátok stb stb. Úgy írjátok meg légyszi, hogy ne kelljen átszerkesztenem, tudjam egy az egyben kitenni.
Ha küldtök esetleg képet is, akkor mindenképpen a studio@3daquarius.com címre küldjétek.
Várom leírásaitokat, kíváncsi vagyok a ti elképzeléseitekre is.
üdv.:Pool
Valaki említette, hogy a dugattyút nem biztos, hogy autóból kellene kivenni, a motor jobb lenne.
Gondolkoztam rajta és lehet, hogy igazad van. Már néztem is hasonló furattal és némileg hasonló lökettel rendelkező motort.
Honda
Black Window: 79/76
Afrika Twin: 81/72
Persze a löketet majd megváltoztatom nagyobbra. És azért mindkét Honda és az Opel dugattyúját és hajtókarát beszerzem. Összehasonlítom és a legjobban megfelelőt fogom használni.
Azon az oldalon tényleg gyönyörű egyedi építésű motorok vannak!
Ha meglesz a motorunk és lesz támogatónk majd benevezünk.
Kössz a tippet!
:-))))
Jajj de sajnálom, hogy nem tudom megnézni az adást. Na de majd te nézd meg és számolj be a dolgokról.
Na talán most működik:http://home.kabelfoon.nl/~gnl/britchoppers.html
http://home.kabelfoon.nl/~gnl/britchoppers.html
Pénteken 21:00 Discovery motorkerékpár építő VB. Pool, nevezz be:)
Igen, a Jawa neked már nehéz..
Meg a lábad sem ér le....
Meg túl erős is....
:-)))
Azok után,hogy mentem a motoroddal Pool,nem vágyom Jawa-ra!:-)
De azért bizonyos értelemben "élmény" volt!:-))
Nemtom, de én is megnézném majd ha lehet.
Nem tudja valaki hogy ez a sz... miért nem működik?
Én ilyet szeretnék:http://home.kabelfoon.nl/~gnl/britchoppers.htm
Én ilyet szeretnék:http://home.kabelfoon.nl/~gnl/britchoppers.htm
Gondolom most akkor az a célod, hogy egy Jawád lehessen. Jobb a fokozatos emelkedés hidd el nekem. :-))))
BMW-ből építkezni kicsit drága,nem Pool?!
Amúgy ha nekem is Jawa-m lenne,én is mindent elkövetnék,h bármi másra ülhessek:-))))
szerintem is jobban járnál, ha inkább megjavítanád azt a bmw-t, a helyett, hogy fölprédálod. :-)
Az az igazság, hogy szerintem kezditek Ti is átlátni, hogy talán egy fokkal nehezebb, mint az elején indult.Már az is egy csoda lenne szerintem, ha egy komplett vázba betennétek egy saját tervezésű blokkot, és az úgy működne, ahogy kell.De mondom, ez csak az én privát véleményem.Én tényleg inkább azt ajánlanám, hogy valami kisszériás átalakítás legyen belőle.Mondjuk hat-nyolc tök egyforma motor jól nézne ki egymás mellett, főleg, ha nincs belőlük több.
Nézd.Az én első motorom, amin volt is vizsga, egy 250/559es Jawa vázba aplikált 175/477es Cz blokk volt.Mert bennem is dolgozott rendesen, hogy nekem NE olyan motorom legyen, mint ami mindenkinek.Hát ez teljesült!!Hát apám, nem volt még így se egyszerű összehozni mindent rajta, hogy átmenjen műszakin, pedig nem kellett a blokkal szarakodni, "csak" a blokktartókkal, első villával /mert nehogy már egyforma legyen a CZ, meg a Jawa/, légszűrőház, fesszabályzó.Csak hogy néhányat említsek.Legnagyobb bánatomra nem maradt róla kép /azóta sírok, mikor eszembe jut/, de aki látta, nem felejtette el, még a mai napig emlegetik.Szegény olyan csúnya volt, hogy az már szép.Legalábbis NEKEM az volt a legszebb, legegyedibb.Ez volt úgy 8-9 éve.Tuti, hogy nincs még egy olyan járgány a világon.Alkottam.Én már letettem a kézjegyen az egyediesítés útján.
Most jön a csavar:Két éve olvasgattam a Hirdetést."Fekete Cz125 átépítve eladó.Műszaki nélkül.Ir.ár:15E Ft." Na, gondoltam, felhívom, mert abban a pillanatban az én Csótányom jutott eszembe.Gondoltam visszavásárolom.És AZ VOLT!!!!Már elkelt /legnagyobb bánatomra/, de azért ementem megnézni.És ott volt újra előttem, pont úgy, ahogy ÉN megépítettem.Hát annál nagyobb örömet nem is tudom mi okozhatott volna nekem.Azóta megjárt még egy tulajt, de működött mindene.Na ez volt nekem az elégtétel.Valahol talán most is gurul a Kicsi.
Csak azt akartam ezzel mondani, hogy nem kell túl sokat akarni, inkább kevesebbet, de azt úgy, hogy évek múlva is "ott legyen a szeren".
Kérném a többiek véleményét is.
Matya!
Teljesen igazad van. Én is úgy látom, hogy kezd olyan Legó szerűvé válni a terv. Azért az vigasztal, hogy külsőleg nem lesz ez nagyon látható. Pl. a henger, hengerfej, blokk saját gyártmány lesz. A dugattyú, hajtókar, generátor, tengelykapcsoló meg nem látszik. Szerintem a hátsó lengővillát és az első teleszkópot vagy a markolatot csak igazán kevesen fogják tudni beazonosítani.
Különben a projektről nem csak jót lehet mondani. Sőt, a kritikának jobban örülök. A hozzászólásaitok nagyban formálták a véleményemet. Tök jó, hogy különböző nézőpontokból világítjátok meg az egyes dolgokat. Sokat segít.
Erre a Legó összerakósdira több dolog miatt kényszerülök. Egyrészt vannak olyan alkatrészek aminek nincs értelme a legyártásához (karbulátor, generátor, hajtókar, fékek stb.). Ezek fejlesztéséhez nagyon sok tapasztalat és nagyon sok pénz kellene. Gyermekbetegségekben szenvedő motort meg nem akarok.
De szerintem még így is eléggé egyedi lesz a motorunk a maga módján.
Úgy állok neki az egésznek, mintha tényleg Legóznék. És egy Legóból is nagyon sok mindent lehet építeni. De vegyünk egy épületet. Az is téglából meg cementből van. Csak az nem mindegy, hogy ez hogy van összerakva. Szeretnék egy nagyon jól összeválogatott motort építeni.
Pool
Pool!
Nem akarom elvenni a kedved, főleg nem beleugatni, elvégre nem az én projectem, de ahogy látom kezd a dolog a motorGYÁRTÁS felől elhúzódni a motorÉPÍTÉS felé.Bár ennek így azért nagyobb a realitása.Én személy szerint még mindig azt mondanám, hogy egy kisszériás átalakítási programmal jobban járnál, mint a gyártással.Mondjuk megcsinálsz annyit,ahányan benne vagytok, és tevékeny részt vállaltok benne.Az is egyedi lenne, és egy csomó gondtól megszabadulnál.Szerezhetnél néhány ős-rizskályhát, és abból lehetne alkotni.Na mindegy, Ti tudjátok.Sok sikert.
Valakinek van tapasztalata BMW F650 el?
Futóműve és a fékei jók?
A rugós tagjai állíthatók valamennyire?
Peti!
Ha majd az Opeles haveroknál jársz, akkor meg tudnád nézni, hogy az 1,6 os Opelban hol kezdődik a piros a fordulatszám mérőben?
Aztán a dugattyú és hajtókar témát sem felejtsd el megérdeklődni. Egyébként nem sürgős a dolog.
Köszi:
Pool
Az előző hozzászólásom már el is veszítette az aktualitását.
A BMW F650 es első teleszkópja, kereke és kormánya pont jó lesz.
A hátsó lengőkar és rúgóstag, kerék és fék is jó. Úgyhogy hátul tárcsa lesz mégis.
Nagyon megörültem ennek az F650 es gépnek. Így már nem kell külön fékeket meg rúgós tagot keresnem. Pont ilyenre gondoltam. A kerék méretek is stimmelnek.
A futómű egyes elemei szintén nem saját fejlesztésűek lesznek. Most ez ügyben kérném a véleményeteket.
Kellene első kerékre egy szimpla tárcsafék ami nem arany árban van, de jó minőségű. Szóval ne a piacon kapható legdrágább legyen. Egy kb. 180 kg os teletankolt tömegű gépet kellene lassítani aminek végsebessége 130.
Kellene rúgóstag is. Előre és hátra. Hátul központi.
Rúgóut elöl/hátul 190/160 körül.
Ide is olyan kellene, ami nem a legdrágább.
Mindkét esetben márkanévre gondolok elsősorban, de ha azon belül konkrét típust tudtok mondani, akkor az még jobb.
Sziasztok!
A vezérműtengely meghajtása szíjjal fog történni, ahogy az a Ducatinál is van. De ha végül a konkrét tervezésnél nagyon bonyulultra adódna, akkor pedig az alulról vezérlés marad.
Kényszervezérlést nem akarok, marad a hagyományos kétkarú himba, esetleg még számításba jöhet az emelőtőkés megoldás. Még áttanulmányozok pár megoldást, nem akrom elsietni.
Én a királytengelyes hajtásra gondoltam. Szerintem is jó megoldás a fogasszíj. A Ducati is erről mondott le, a kényszervezérlést máig alkalmazza, sőt, nem is gyártanak mást.
Ez így ilyen formában nem fedi a valóságot.A vezérmü szij szerelése nagyon könnyü,és a beállitása is.Az előállítása sem drága,mert szinte az összes autóban ilyet használnak,mert gazdaságos.A macera a ducati kényszer vezérléséből adódó szelepek beállításában van,ahoz elég magas szintü gyakorlat szükséges.De én úgy tudom nem ilyen lesz.
Ehhez még egy kis adalék. A néhai Norton Manx vezérlésében 7 fogaskerék és rengeteg csapágy volt...(DOHC 2 szelep, egy királytengely)
A ducati a 70-es évekig gyártott motorjait királytengellyel építette, de túl zajos és drága volt, pedig nem az áraikkal hódítanak. Ezt a megoldást cserélték fogasszíjra. Tényleg jól néz ki, de sok drága alkatrészt, és nagyon precíz beállítást igényel, nehezen szerelhető.
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|