hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 50 oldal

Matya
válasz erre | email2005-02-08 21:26:56
TIPP: Úgy vettem észre, hogy általában a lánc a berúgókarral ellentétes oldalom szokott lenni.Szociknál ez stimmt, ugyebár.Oldalkocsi a jobb oldalon, berúgó, /praktikus és érthető okokból/ a bal oldalon.
Ángiluséknál ugyibár rosszul tudják a KRESZ-t, épp ezért mindenki az ellentétes oldalon közlekedik.:))Következmény:Oldalkocsi a bal oldalra kényszerül, ebből következően a berúgó a jobb oldalra, lánc vissza a bal oldalra.
Japáni kerékpárok: Mivel az alap motorokat az Angoloktól nyúlták, nekik adott volt a balos lánc, és a jobbos berúgó.Ezen nemisigen változtattak.
Digóéknál elég vegyes a kép van mindkettő felállásból, de a lényeg, mindig a berúgóval ellentétes oldalra tették a láncot.
Gondolom egy fokkal könnyebb megoldani a kihajtást a blokkban elhelyezkedő alkatrészek miatt.
Pool: gondolom az építmény miatt kérdezted.Ha adhatok egy tippet: kövesd az angol-japán példát, mert ha ne adj isten valamiért nem jön össze a blokk, akkor még a vázba mindig bele lehet pajszerolni egy japán blokkot, ami működik.Fordítva is, de az kicsit macerásabb.:)
sorszám: 576 (23303)
(előzmény: Pool, 2005-02-08 21:03:53)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-08 21:03:53
Sziasztok!

Most egy hülye kérdésre várok okos válaszokat!

Szerintetek miért van az, hogy az egyik motornak jobb oldalon van a féktárcsa és baloldalon a lánc, míg más motorokon éppen fordítva.

Tudtok erre valami ésszerű választ adni?

Arra gondoltam, hogy a jobb oldali féktárcsa esetén a vezeték rövidebb. Más ésszerű magyarázatot nem találtam. Végül is sok variációs lehetőség nincs, lehet hogy csak hasracsapás szerűen kerül valami az egyik valami meg a másik oldalra?

Pool
sorszám: 575 (23298)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-02-07 04:34:21
Könnyen beszélsz, a mai világban már lehet kapni fűthető kézvédőt, tükröt, fogantyút, és pelust is. 18 évet végigmotoroztam télen-nyáron, és bizony az idő a vasat is megeszi… Amikor még én is zöldfülű voltam hasonlót gondoltam anno. Kocsiba még véletlenül sem lehetett volna betuszkolni. Meg most már a munkám is megköveteli az autós életmódot, nem mindenhová tudok beállítani motoros szerkóban. Nyáron más, egy üzembiztos motorral utcai ruhában is lehet közlekedni, már láttam öltönyös-nyakkendős motorost is! Azért más ám Budapest élőben, mint a térképen, és a tv-ben. Sok hülyegyereknek megveszi apuci a tuningolt szekeret, meg talicskát aztán nyomja neki, és nem lát, nem hall, tükröt meg az indexet nem is ismerik. Sajnos már csattantam egy-két autóval, nem én voltam a hibás, szerencsére megúsztam. A motornak hol az egyik, hol a másik oldala ment tropára, és a baleset után úgy néztem ki, mint egy ágról szakadt csöves, cafatokban lógott a ruhámnak az a fele, ami épp megmaradt. A többi elkopott az aszfalton, mint a radírgumi szőröstűl, bőröstűl, szó szerint. Ennek bő tíz éve, azóta kicsit megsokasodtak az autók, és a birkák az utakon. Az utak minősége is elmarad egy kissé. Veteránom van, nem pedig endúróm. Ha pedig az lenne, nem pedig egy féltett járgányom, bizony ütném a vasat rendesen a szabadidőmben (amúgy tempós, lendületes a stílusom). Az öreget is kihozom néha-néha, jót tesz neki a friss levegő, csak nem akarom, hogy a sok mocsok rákerüljön, az eredeti, talán bátran mondhatom, hogy újszerű fényezésemre.
sorszám: 574 (23183)
(előzmény: magwas, 2005-02-06 19:13:31)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-06 22:30:40
:-))))
sorszám: 573 (23178)
(előzmény: magwas, 2005-02-06 19:13:31)

 
 
magwas
válasz erre | email2005-02-06 19:13:31
Akkor motorozzál, papírkutya.
sorszám: 572 (23166)
(előzmény: Attis, 2005-02-04 22:51:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2005-02-06 16:12:57
Motorral mattot?
Azt inkább mellőzném! :-)
sorszám: 571 (23157)
(előzmény: Pool, 2005-02-06 02:45:40)

 
 
ako5
válasz erre | email2005-02-06 12:47:48
Szevasztok!
250es MZ blokkot keresek mukodokepest lehetoleg elektronikajavl egyutt (fesz-szabalyzo,stb.) Ha tud valaki Pecs kornyeken irjon pliiz! koszi
sorszám: 570 (23150)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-06 02:45:40
gyalog?
nem motorral?
sorszám: 569 (23141)
(előzmény: Atilla, 2005-02-06 00:24:34)

 
 
Atilla
válasz erre | email2005-02-06 00:24:34
Adhatsz mattot, de mifelénk azt gyalognak hívják! :-)
sorszám: 568 (23139)
(előzmény: Pool, 2005-02-05 17:55:35)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-05 17:55:35
Szóval így a parasztokról.... ??!
Na megállj! Ha valamikor sakkozni fogunk parasztal fogok mattot adni meglátod! :-))))
sorszám: 567 (23119)
(előzmény: Atilla, 2005-02-04 11:30:48)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-02-04 22:51:03
80 km/h-ig szinte nincs légellenállás,igazából sehol nem számolnak vele. 140-től kezd jelentősége lenni csak. Egy vérbeli motoros ezt a bőrén kitünően érzi, igaz régen volt már a nyár! Jöhetne már, itt Pesten autózni maga a pokol!
sorszám: 566 (23095)
(előzmény: Pool, 2005-02-04 19:14:20)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-04 19:14:20
Hello!

Szerintem a gyakorlatban úgy van ahogy Bambi mondja. Valahol olvastam is róla, hogy az ilyen airbox igazán csak nagy sebességnél hatásos. 155 lóerőből lesz 165 lóerő 250 km/óránál. Vannak olyan fékpadok ahol a menetszelet is tudják szimulálni. Egy ilyenen készült a mérés, ha emlékeim nem csalnak.

A készülődő motorunkra nem akarok ilyen airboxot, ez fel sem merült.

Pool
sorszám: 565 (23089)
(előzmény: bambi1, 2005-02-02 15:01:20)

 
 
Atilla
válasz erre | email2005-02-04 11:30:48
Hello

Én józan észről beszéltem! A parasztokról szó sem esett! :-)
Lehet, hogy ez az oka, de kipróbáltam a papíros dolgot, és az történt amire gondoltam, persze ez nem azt jelenti, hogy szűkűlő keresztmetszetben úgy áramlik majd a cucc ahogy én képzelem, mert ugye ha gyorsul az áramlás csökken a nyomás stb stb.Ja és ráadásul azt a bizonyos furcsa nevű uriembert sem ismerem aki miatt így csinál a papír! :-)

üdv Attila
sorszám: 564 (23076)
(előzmény: Pool, 2005-02-03 19:52:12)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-02-04 10:59:56
Én áramlástanból idén nem jeleskedtem,inkább mondok mást:-)

A motor járása során milyen arányban oszlanak el a veszteségek? (hő,surlódási stb) mondjuk %-os eloszlásban?
Mennyi marad a hasznos teljesítmény és mennyi megy a levesbe?
sorszám: 563 (23075)

 
 
kecel
válasz erre | email2005-02-03 22:45:08
:-DDDD
kilozulu, teccik, ahogy a Bernoulli-törvény-t írod :-)))
sorszám: 562 (23067)
(előzmény: kilozulu, 2005-02-03 20:34:45)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-02-03 20:34:45
figyu ezt a trüköt a "pilota" iskolában láttam valami bernuli nevu foszer törvénykezését akarták vele bemutatni.
sorszám: 561 (23051)
(előzmény: Pool, 2005-02-03 19:52:12)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-03 19:52:12
Hát áramlástanból csak alapszinten vagyok, de megkérdezemem majd egyik áramlástanban jártas ismerősömet, hogy számolja ki csökkenő keresztmetszetre is. Én is kíváncsi vagyok.

Az áramlástanban egyébként nagyon ritkán működik a józan paraszti ész. Ezt még az első áramlástan órán mondta a tanárunk.

Egy egyszerű kísérlet. Fogsz két A4 es lapot. Egyiket az egyik kezedben, a másikat a másik kezedben. A két lapot egymás mellé teszed úgy 4 cm re. A két lap függőlegesen lóg a levegőben a kezedben. Ezután tedd a szádat a két lap közé és egy jó nagyot fújj közé! A józan ész azt diktálja, hogy a két lap alul szétnyílik. Próbáld ki és meglátod, hogy más fog történni. :-))
sorszám: 560 (23048)
(előzmény: Atilla, 2005-02-03 10:10:33)

 
 
Atilla
válasz erre | email2005-02-03 10:10:33
Hogy te miket tudsz! :-)

Én ilyenekhez nem értek, de józan ésszel úgy gondolom, hogy ha csökken a keresztmetszet, nő a levegő sebessége.
Vagyis ha megnézem a képletet a nagymama gramofontölcsére mégiscsak segíthet a dolgon!
Egyébként tényleg nem értek hozzá lehet, hogy nem is a gramofontölcsér kellene, hanem a 70-es évek jövőbe látó formatervezésével készült, igen kis külső légellenállású, de hatalmas nyomással dolgozó rakéta porszívóját kellene rákötni! :-)

Üdv Attila
sorszám: 559 (23035)
(előzmény: Pool, 2005-02-03 04:27:37)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-03 04:27:37
Attila!

Egyszerű áramlástani összefüggéssel jött ki. Az össznyomás a statikus és a dinamikus nyomás összege. Na most csak át kell számolni a dinamikus nyomást.

képlet a következő: (1/2)*q*v*v

q = levegő sűrűsége 1,3 kg/(m*m*m)
v = levegő sebessége m/s ban

Az eredményt Pa ban kapod.
100.000 Pa = 1 bar

Pool
sorszám: 558 (23033)
(előzmény: Atilla, 2005-02-02 14:38:48)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-02-02 16:55:55
Úgylegyen. Keressünk modern szakirodalmat.
sorszám: 557 (23012)
(előzmény: Pool, 2005-02-01 23:47:57)

 
 
bambi1
válasz erre | email2005-02-02 15:01:20
Bocs hogy kontárkodok,egy kis tapasztalat.Az aírbox általában a versenymotoroknál csak nagy sebességnél volt érezhető hogy teljesítmény nővekedés történt.Kb 180 km fölött jelentkezik az a 2-5 le.Ha olyan pályán versenyeztünk,ami ugymond rövid pálya,és nem lehetett nagy sebességet elérni,akkor megszüntettük a torlónyomást,és úgy állítottuk be a motort.Igy dinamikusabra lehetett karburálni a motor alsó és közép tartományát,mivel hogy nem volt szükség nagy végsebbesség eléréséhez.A középkategóriás motorokra nem is tesznek gyárilag ,mert felesleges lenne.üdv bambi
sorszám: 556 (23009)
(előzmény: Pool, 2005-02-02 05:56:10)

 
 
Atilla
válasz erre | email2005-02-02 14:38:48
hello

Pool ez hogy jött ki? Szerintem ha felszerelném oda a nagymama gramofonjának a tölcsérét lenne ott nagyobb nyomás is! :-)
sorszám: 555 (23006)
(előzmény: Pool, 2005-02-02 05:56:10)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-02 05:56:10
Kicsit utánaszámoltam és ez a torlónyomás nem igazán nagy. 100 km/ó nál 6,5% ot tenne csak. Négyzetesen emelkedik a sebesség emelkedésével. A valóságba ehhez jönnek a veszteségek is, tehát ez az érték elméleti maximum.

Tehát csak gyors motoroknál számít.
sorszám: 554 (22983)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-01 23:58:20
Ideálisabb a hűtés szempontjából, ha elöl van a kipufogószelep, de ahogy Attila mondta egy V motornál is hátul van és nem hal meg.

Szerintem különben ez a torlónyomás csak magasabb sebességnél lenne számottevő. Másik dolog, hogy elöl egyszerűen fizikailag nincs hely egy légszűrőnek, tehát a tank helyére lehet csak tenni a levegőszűrőt. Akkor viszont már meg kell törni a szívócsatornát. Tehát van plusz áramlási veszteség. Mondjuk, ha a hengert megdöntenénk hátrafelé, akkor már majdnem egyenesen vezethetne a szívócső a tank irányába. Valahogy úgy, mint a V motoroknál csak a hátsó henger lenne. De ebben az esetben már elfér az az előre nyúló henger is. Tehát inkább csinálnak V motort. Ezen kívül úgy gondolom, hogy esztétikai szempontból sem mutat jól. A mai vásárlóerő meg inkább ezt nézi. Meg tényleg a piszok és a víz könnyen bejut.
sorszám: 553 (22977)
(előzmény: Goldnadel, 2005-02-01 17:20:41)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-01 23:47:57
Sziasztok!

A Ternai Zoltán könyve nekem is megvan. Két kiadásban is. Sőtt jelent meg neki egy autós könyve is. Aztán későbbi kiadásai is léteznek néztem könyvtárban. Sőtt van neki nagyon komoly mérnöki méretezéshez írt könyve is. De nem is tudom milyen témakörben, csak arra emlékszem, hogy tele volt diffegyenletekkel, de a magyarázatok hozzá megszokottan világosak és tömörek.

Ternai Zoltán régi könyveihez egy fontos megjegyzés. Nem szabad mindent áttvenni. Pl. írja a könyv, hogy a hengerfej csavarokat melegen kell meghúzni. Igen, ha vasból lenne a henger. Ma már nem vasból van, hanem alumíniumból és ezért hidegen kell meghúzni. A könyv tuning fejezeténél szereztem első ismereteimet. A könyv ábrázol egy Jawa 350 es henger tuning átalakítást. Simsonomat szépen áttalakítottam és szépen eltörtek a gyűrűk. A "mai" motorok ugyanis már nem engednek meg csatorna szélesítést. Bár picit lehet trükközni, ha megfordítjuk a dugattyút vagy átstifteljük a gyűrűket. Na a lényeg, hogy ma már nem szabad mindent átvenni belőle, ennek ellenére mindenkinek ajánlani tudom én is.

Pool
sorszám: 552 (22975)
(előzmény: Goldnadel, 2005-02-01 17:20:41)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-02-01 23:40:23
Először én is azt hittem, hogy radiátor. :-)))
sorszám: 551 (22974)
(előzmény: Atilla, 2005-02-01 21:42:55)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-02-01 21:45:39
Ha megnézed a Harlit,vagy más V-blokkot
ott külön olajhűtővel hűtik a hengerfejbe felmenő olajat.Tehát azt hiszem hogy hűtés mindenképpen kell,csak azt kell eldönteni.olaj-e vagy levegő?Szerintem a levegő egyszerűbb,az olaj meg jobb.
sorszám: 550 (22958)
(előzmény: Atilla, 2005-02-01 21:26:41)

 
 
Atilla
válasz erre | email2005-02-01 21:42:55
Hello
A műhelyben ahol dolgoztam teljesen olyan a radiátor mint az a motor, lehet, hogy egy 48 hengeres radiátorral van dolgunk? :-)
sorszám: 549 (22957)
(előzmény: Pool, 2005-01-31 21:02:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2005-02-01 21:26:41
Hello

Tényleg Pool-al erről beszéltünk, szerintem nem ég el a kipufogószelep, mert pl az XV535-ös Yamahán (meg szerintem sok másik V motoron is) a 2 henger között vannak a porlasztók, és a hátsó henger kipufogója ezért hátul jön ki a hengerből. (mivel nem gyártanak 2 különböző hengert, az első- hátsó ugyan olyan, csak fordítva állnak) Ez ott semmilyen problémát nem okoz, pedig ugye ott a hátsó henger ráadásul az első hőjéből is kap egy adagot.

Szóval ennek valami más oka lehet, arra gondoltam, hogy így a porlasztó jobban védve van a víztől, kosztól, stb stb. Ezért teszik hátra, de ez csak saját ötlet, lehet hogy nem így van és egész más az oka.
Üdv Attila
sorszám: 548 (22954)
(előzmény: Goldnadel, 2005-02-01 17:24:47)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-02-01 17:24:47
Bocs.nem a kipufogó,hanem a kipufogószelep hajlamos a leolvadásra.Félre értettem.
sorszám: 547 (22940)
(előzmény: Goldnadel, 2005-02-01 17:20:41)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-02-01 17:20:41
Ternai Zoltán:A motorkerékpár szerkezete és kezelése.Műszaki Könyvkiadó 1955.
" A kipufogót a jobb hűtés miatt kell előre épiteni, ha a menetszél nem hűti hajlamos a leolvadásra."
Ez is egy nézőpont.
sorszám: 546 (22938)
(előzmény: Pool, 2005-01-31 20:51:47)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-02-01 02:42:46
Így van,sőt olyanra is emléxem,h a karbi oldalt volt.
sorszám: 545 (22897)
(előzmény: Attis, 2005-01-31 23:35:12)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-01-31 23:35:12
Volt már ilyen próbálkozás(ok), azt hiszem épp egy 125-ös MZ-vel úgy 50 éve. valahol megtalálod a cikket.Ha visszaemlékszel hasonlót javasoltam én is(376-os hozzászólás).A kawa nagy gépein alkalmazza ezt a módszert igaz csak annyiban, hogy a torlólevegőt a karbiba vezeti. Veszélye a beázás és a szemét,előnye hogy csökken a vas súlya, és a légszűrő a tank helyére kerülhet, a tank a popó alá ezzel javul a súlypont (is)
sorszám: 544 (22891)
(előzmény: Pool, 2005-01-31 20:51:47)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-01-31 21:02:52
Kecel!

Nem tudom, hogy azon a 48 hengeres motoron nevessek, csodálkozzak vagy sírjak. Mert egyszerre tör rám ez a 3 érzés. De szerintem ez már közelebb van a betegséghez, mint a normális világhoz.

Tudom nem komolyan kérdezted, de nem szeretnék LEG motort készíteni. Volt olyan időszakom, de abból már kinőttem. Ahogy mondtam, már több mint 10 éve a vágyaimban közt szerepel a saját motor.

Pool
sorszám: 543 (22871)
(előzmény: kecel, 2005-01-30 17:54:42)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-01-31 20:51:47
Sziasztok!

Attilával éppen arról beszéltünk, hogy miért van az, hogy egy motoron hátul van a karbulátor és elöl pedig a kipufogócsonk. Ha hátul lenne a kipufogó, akkor az ülés alatt egyenesen, megtörés nélkül vezethetne. A karbulátorhoz a légszűrőn kersztül pedig a menetszél következtében nagyobb nyomással menne a levegő. Szerintetek miért nem így csinálják?

Pool
sorszám: 542 (22868)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-01-31 20:48:41
Hi!

Kecel barátom a születendő motorunkhoz design vázlatot készített.
Meg lehet nézni a:

www.3daquarius.com/motor

weblapon "itt tartunk" gomb alatt.
Örülnék, ha mások is próbálkoznának!

Üdv.: Pool



sorszám: 541 (22867)

 
 
válasz erre | email2005-01-31 14:58:19
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és JAWA hoz kell! Új (gyári és utángyártott) illetve bontott alkatrészek jóval bolti ár alatt! JAWA,ETZ,TS,Trophy, S51, S50, Schwalbe stb.... Írj vagy hívj mindent megoldunk!! 5000 ft felett Bp.-en ingyenes kiszállítással! Alkatrészek postai utánvéttel! 0630 4096093

sorszám: 540 (22859)

 
 
kecel
válasz erre | email2005-01-30 23:08:17
bocs, hogy ilyeneket linkelek be, de azt hiszem, ez a tuning mindenki képzeletét felülmúlja (ez is sokat fogyaszt picit) :-)

http://www.dolmette.com/html/bilder/dolmette_engl_512kbit.wmv
sorszám: 539 (22830)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-01-30 21:47:34
Ennek csak az alapjárati fogyasztása 28-lit.Na képzeld el ha húz egy kövér gázt....
sorszám: 538 (22820)
(előzmény: kecel, 2005-01-30 17:54:42)

 
 
kecel
válasz erre | email2005-01-30 17:54:42
ha már tuning, fejlesztés, és egyedi:
http://www.bigbikeriders.com/48cyl.htm

:-)
Pool, nem akarsz ilyen apróságot tervezni? Egészen kis fogyasztása lehet...
sorszám: 537 (22816)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-01-28 20:33:22
Kösz az érdeklődést,de nem.
Ha valaki régi motort vagy alkatrészt
szeretne venni:www.ebay.de
Be kell lépni a szervezetbe,és akkor lehet vásárolni.Csak üsd be mit keresel{sajna németül,egy szótár nem árt}az Alle Kategoriát váltsd át Auto-Motorrádra és kikeresi neked, ha van.
Eg Findent azért nyomj.
sorszám: 536 (22760)
(előzmény: misiservice, 2005-01-28 11:52:12)

 
 
misiservice
válasz erre | email2005-01-28 11:52:12
nem akarod eladni?
sorszám: 535 (22752)
(előzmény: Goldnadel, 2005-01-27 21:15:28)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-01-27 21:15:28
Nincs komplett motorom,csak egy forgalmi,meg egy halom ócskavas.
Ami volt eredetileg az egy NSU 501 TS
1928-as gyártmányú, a fateré volt.
Most próbálom visszaszerezni amit szétosztogatott.
sorszám: 534 (22736)
(előzmény: Attis, 2005-01-26 10:09:16)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-01-27 20:33:07
Tesho!

Köszi a tájékoztatást! Egy kicsit megnyugodtam....
sorszám: 533 (22729)
(előzmény: tesho, 2005-01-27 12:49:23)

 
 
tesho
válasz erre | email2005-01-27 12:49:23
Pool!

Nem maradtál le erről a "Motorépítő VB" című műsorról,szó sincs benne motorokról,1-2 autóversenyzőt mutatnak be,pályafutásukat stb (Nascar,drag stb.)
sorszám: 532 (22713)
(előzmény: Pool, 2005-01-26 01:19:52)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-01-26 10:09:16
Láttam, ízlésünk hasonlatos. Melyik NSU-d van? ma már kifejezetten a halk gépeket szeretem, jó hallani ahogy fütyül a szél.
sorszám: 531 (22662)
(előzmény: Goldnadel, 2005-01-25 21:03:14)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-01-26 01:19:52
HyGy!

Én sem azt tekintem ideális motornak amit most tervezünk. De ezt én tényleg szeretném megépíteni, nem csak megtervezni, és emiatt a lehető legegyszerűbb motort választottam. Így talán nem fog beletörni a kisbicskám.

Aztán a következő motor lehet vízhűtésű és többhengeres.

Pool
sorszám: 530 (22658)
(előzmény: hygy, 2005-01-25 21:23:08)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-01-25 21:26:21
Amit meg kifelejtettem, a CB500 fogyasztasat le lehet nyomni olyan 3,5 liter/100km-re, a megfelelo attetelezes (es persze vezetesi stilus fuggvenyeben).

Szoval ezt ezzel a motorral is meg lehetne tenni. CB Jozsi magyarazata szerint ezeket ugy hangoljak hogy frankon ki lehessen hasznalni a gyorsulast meg mindent, es o inkabb felaldozta a 6. sebesseget a fogyasztas javara. ;)
sorszám: 529 (22640)
(előzmény: hygy, 2005-01-25 21:23:08)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-01-25 21:23:08
Na jo en is bele vau. :)

Szoval sztem a kovetkezo az idealis:
- 2 henger egyutt 500ccm, vizhutes, negyutem
- 50LE korul 8000 fordulat korul
- 50Nm korul
- vegsebesseg 170-180km/h
- Sebességfokozatok száma: 5

- DOHC 8 szelep
- Keverékképzés: 2 db Keihin karbulátor
- Tengelykapcsoló: több tárcsás olajban fútó
- Olajzás: nedves karteres olajzás

- Gyújtás: elektronikus gyújtás, hengerenként 1 gyertya, elogyujtasszabalyzas
- Akkumlátor: 12V, 12Ah
- Generátor: 250 W
- Indítás: önindítóval

- Vezérműtengely hajtás: fogasszíjjal
- Primer hajtás: fogaskerékkel
- Szekunder hajtás: hat itt a lanc helyett jo lenne az az ekszij szeru aminek most nem jut eszembe a neve.

- Vázszerkezet: bölcsőváz, rugalmas blokk felfuggesztessel
- Váz anyaga: acél
- Villaszög: 62 fok
- Tengelytáv: 1430 mm
- drótküllős felni
- Fék elöl/hátul: dupla tárcsa / szimpla tarcsa
- Üzemanyag tartály: min. 20 liter
- Teletankolt tömeg: max. 200 kg

Ez egy jol motorozhato, hosszabb tavra is bevetheto, varosi cikazasra is alkalmas motor lenne. ;)

HyGy
sorszám: 528 (22638)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-01-25 21:03:14
Hát majdnem:a cool bikes/others/NSU-ban van az igazi,de a többi sem rossz.
sorszám: 527 (22634)
(elözmény: Goldnadel, 2005-01-25 20:57:48)

 
  Összesen: 50 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu