:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
pet 88,
Kösz szépen a leírást, tényleg nem tűnik nehéznek a kivitelezése. Majd megpróbálkozok vele én is.
Csak még egy dolog. Gondolom nem mindegy, hogy a perforált csőnek mennyi a belső átmérője. Te milyet választottál?
Üdv!
Hangtompítóó??:))
De valóban igen egy etz125 boldog tulaja vagyok és van 2db gyapotdobom.
Az egyiket én csináltam a másikat meg vettem.
Csinálni pofonegyszerű:
Először én visszavágtan az egészből egy kicsit másodszor beleraktam egy perforált csövet úgy hogy szoruljon bele a könyökbe körülötte pedig kitömtem üveggyapottal és visszaraktam a kupakot.
Ezt szerintem egy Jawa-nál is meglehet csinálni.
Sok sikert hozzá.
Üdv.:Pet
pet 88,
Neked gyapotos hangtompítód van? Milyen motorod van?
Engem nagyon érdekelne a dolog, ugyanis én is gondolkodtam már ilyenen. Nekem egy Jawa 638-asom van.
Üdv!
Hali
Nekem az első két hétben k..va büdi volt mert a gyapotnak be kellett égnie de mostmár rendben van.
Hát egy jó négyüteműn, ami nem zabálja az olajat, sztem nem lehet semmit érezni.Legalábbis eddig ilyet nem tapasztaltam.
Kétütemnél esetleg előfordulhat ha rövid a kipu, de akkor is csak minimális mértékben sztem.Ez nem olyan mint a bagófüst.
Bár igazság szerint eddig nem foglalkoztatott túlzottan a dolog.De miért kérdezted egyébként?
Sztem ilyen veszély nem áll fenn.
Büdös alatt kipufogófüst szagot értek. Hát a kétütemü motoron az utas büdi lesz, mert a turbulencia kicsit visszahoz a füstből. Néha még olajcseppeket is visszahoz.
Négyüteműnél annyival enyhébb a dolog, hogy ott eleve nem olyan tömény a kipufogógáz. De azért érezni a szagát. Szerinted másképp van?
Ja, büdös lesz a trágyaszállító motoron.
Ezt honnan hallottad?
Hali jobb motoros boltban kapható.Én 6800 huf-ért vettem.
Helloka.Nem tud valaki 125-ös ts mz-hez valamien sportkiput vagy rendszert.
köszikeee
Négyütemű motoron a hátsó utas büdös lesz kicsit a kipufogótól vagy nem?
Valakinek van ilyen tapasztalata? Ha igen, akkor írja meg azt is, hogy milyen motorral a kipufogó miatt.
Adminisztrátor által törölve.
Hi!
Sztem is elsősorban a design, másodsoron, pedig az, hogy átlag ember, ha vesz egy új gépet, az első tuning a kipuffantó...Ez min 50-100-ezer, ezért nem szeretné, ha egy jelentéktelen elcsúszás után újat kéne venn, mivel így, ha oldalra dőntöd a gépet, ált a lábtartón és a kerekeken áll...nem a kipuffon!A súlyponton meg ezek a 2-3 kg-s alu, meg titán dobok nem sokat tesznek a latba!
Kemény terepen és versenypályán megértem.
De utcai motorokon is látom így felhúzva. Meg hatalmas endúrókon, amivel terepre nem is lehet menni.
Én arra gondoltam, hogy leginkább a design miatt van ez így.
Pool!
Röviden:
Mert terepre, döntögetésre nem alkalmas.
Marha nagyot lehet esni ha túl alacsony.
A magas súlypont nem kedvező, de ez most a design.
Szevasztok!
Egy újabb kérdés hozzátok: szerintetek miért jó az, ha magasra van hozva a kipufogó hátul? Én azt tapasztaltam még Simson-nál, de a Jáwá-nál is, hogy a turbulencia visszahozza a füstöt és a hátsó utas büdös lesz. Négyüteműnél ott már azért annyira nem lesz büdös az ember, mert az olajat nem éget, de azért büdös lesz gondolom.
Szóval miért kell a kipufogódobot hátul magasra kihozni? És hogy tűritek azt, hogy bebüdösíti az utast?
Pool
naon kéne egy sportkipuffogó egy etz250-eshez lehet egyáltalán beszerezni ha igen akkor hol? kb mit kóstál? lécci írjatok
szia mindenkinek.
van a a szakirodalomban egy rezonátorméretező program.
aki nagyon jól tud angolul készítsen hozzá légysziv egy magyar nylvű fordítást, hogy mi mire való, én meg majd átbütykölöm a programot, és visszatöltöm az oldalra, de 638 as jawahoz szeretnénk modosítanii a kipufogórendszerben a furulyát, és ehhez ez pont jó lenne. akinek eesteleg gyári rezonátoros jawaja van, mérje le a paramétereit ha tudja és küldje el fejlesztés céljából ha tudja nekem.
köszi
Tibi
Adminisztrátor által törölve.
Fején találtad a szöget! Pont menedzsernek tanulok, s szerintem csak úgy nem fog senki semmit adni, de a szponzorálást negyon szeretik! Csak a motoron nem igazán nézne ki jól, hogy Vecsési bontó, ill akármi, de mivel gondolom sokfelé be szeretnéd mutatni, hogy igenis megvalósíthatók az álmok, úgy a cikkekben a "köszönet" rovat egy nagyon jó reklámfelület, mivel a célcsoport olvassa/nézi! Ha bemész a bontóba, és ezt elmondod, akkor biztos kiröhögnek, emiatt, ha másképp nem is, de vagy civil szervezetként, vagy valami más félhivatalos szervezetként meg kellene határozni a projektet, és úgy a szervezet felé már lehet reklámozási (szponzori) kötelezettségeket vállalni, és erről szerződést kiadni! Ha jól tudom civil szervezet létrehozásához 5 ember kell, de ebben a témában nem vagyok túl jártas! Az mzklub.hu is valami efféle társadalmi szervezet, melynek alapító okirata van ugyan, de nem kell a bíróságon bejelenteni, mégis néhány boltból tudott kedvezményt kicsikarni! Ezt a procedúrát mindenképp csináld meg, és akkor biztos sokkal könnyebben találsz támogatót is!Üdv: GX
Most egyébként ott tart az egész, hogy bontóbol meg kellene venni a dugattyút és a hajtórudat. (Honda 750 Black window) Bontóban a dugattyú és a hajtókar is 7000 Ft/db. Ha ez meglenne, akkor a főtengelyt és jónéhány más részt is konkrétan meg lehetne tervezni. Szóval most azon kezdtem el gondolkozni, hogy hol is találhatnék olyan támogatót, aki erre áldozna valamit. De még azt sem tudom, hogy cserébe mit tudnék neki ajánlani. Most ezen töröm a fejem. De ha van köztetek vlami csúcsmenedzser, akkor besegíthetne...
Hello Gixxxer!
Köszönöm észrevételeidet! A motor tervezése nem stagnál, csak éppen a weblapon nem folytattam, hogy hol tart az egész. Nemsokára a szocimotoros oldalba lesz ágyazva és hát emiatt a régi webhelyen nem akarom frissíteni. Ha minden igaz, akkor pár hét és a megújult szocioldalon lesz minden.
A bontókból tényleg hasznos dolgokat lehet összekukázni. Úgy néz ki, hogy a fél motor bontóbol lesz. Persze azért nem olyan szinten, hogy éppen ezt találtam...
A főtengely kiegyenlítése azért nem ilyen egyszerű... Igaz, kiegyenlítő tengely nélkül is működne a motor, de élettartama rövidebb lenne és azért nagyon rázna. Na még azért így is fog rázni. A kiegyenlítő tengellyel a "y" irányú erők 25%-a marad csak meg, de az "x" irányú erő amplitúdója nem változik. Egy kis plussz nyomaték is fog keletkezni, ami egy kis plusz erőhatás a felfüggesztési pontokon.
Mégegyszer köszönöm észrevételeidet. Minden ötlet és észrevétel jól jön.
Üdv.: Pool
Hi!
Új vagyok még itt, de végigolvastam a motor fejlődését, és csodálkozom, hogy az elmúlt egy hónapban nem történt semmi érdemleges! Mefnéztem az oldalt is, ott is stagnáluunk! Már mindenki motorozik?
Én annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy sztem felesleges a kiegyenlítőtengely, a sonkát kell kiegyensúlyozni úgy, hogy a csap felőli oldal könnyebb legyen, így mikor a dugó lemozdul, a sonka nehezebbik fele fel, és a rezgések zöme el is veszett, aztán az egészet szilentblokkokba, és csókolom!
Az elejére pedig akár gyári ETZ tárcsa (pl Kanuni) gyári nyereggel, meg egy Grimeca főfékhenger (by Gilera KK - én a TZ-mre ezt raktam fel, és k**** jó, nem folyik, megegyezik a bekötése), és akkor két légy meg is van egy csapásra, mert a kezelőszervek is fontosak, amik ált. fékkel kompatibilisek, és sztem a bmw tele van minden elkos bütyökkel, meg rohadt drága, én meg a grimeca-t bontóból kukáztam kormánycsutkákkal együtt 5000-ért...Sztem a fék és a kapcsolók kijönnénak patent állapotban 15-ből, 20-ból gyári TZ kerékkel, ami mondjuk csak 18-as, de legalább gumit is jobban lehet találni rá! Ez kérem költséghatékony megoldás! Gyújtáskapcsolónak pedig megintcsak a bontót ajánlom...3000 HUF! Telónak pedig megint bontó, szinte polírozott Paioli telót villahidakkal 15-ért akartak rámsózni, csak kár, hogy ahhoz át kellett volna alakítanom a fél vázamat! Műszerek: gyári etz, a tartománya pont ami kell, a legajtást kell csak megmahinálmi,a km-órának valami 400-as kawasakié pont jó a tz elejéhez (majd rákérdezek, hogy mit és hogyan)...Kis kompromisszummal még az óratartó vacak is jó az ETZ-ből, de az már megcsorbítaná a moci egyediségét!Kicsit hosszúra sikeredett!
Remélem nem késtem el vele!
Hali mindenki!
Van nekem egy simsonon abbol is az S51B
jelzésü. Van vele egy kicsi gond mégpedig az hogy nagyon lassú és gyenge. Ezen felül ha nagyon magas fordulaton pörög akkor el kezd csörögni.
Tudja valaki mitöl lehet ez a két probléma? Ha kérhetném akkor ne csak a hiba okát áruljátok el hanem annak kiküszöbölését is.
Köszi és szép időt mindenkinek.
Adminisztrátor által törölve.
tunningal kapcsolatos írást a szakirodalomban találsz "általános kétütemű tunning" címmel.amúgy jobban jársz ha veszel egy nagyobbat!
idézet:
"az első motoromat két évig tunningoltam mire olyan lett mint amikor megvettem!" (erdős csaba)
Tud valaki 150-es ETZ-hez tuningleírást? Előre is köszi! Fontos
ja, bocs - az nem tunning!
www.mzklub.hu -> letöltés
Etz250-es tunning leirast keresnek tud valaki seggiteni ebben pokol@yourwap.com
Először azért nézd meg,hogy ha leveszed a gyújtásoldalon a fedelet,hogy lóg-e a főtengely! Azaz megfogod azt a 13-as fejú csavart és megmozgatod.
Ha mozog,akkor hiába állítasz gyújtást.
Amúgy ha jól be van állítva,én sokkal inkább gondolnék karburálási gondra,sőőőt!
Szevasztok motorosok!Légyszi segítsetek!
Nekem van egy 88-as ETZ 125-ösöm.Mechanikus a gyújtása van és álandóan elhangolódik, és eszik vagy 7-et.Meg nagyon nehezen indul.És nem igazán megy.Ezért át akarom szerelni elektronikusra.Mert így erősebb könnyebbn indul és kevesebbet eszik!
Azt szeretném megkérdezni hogy milyen cuccokat
kell ehhez vennem? És Kb. mennyibe fog ez nekem kerülni?
Ha tud valaki ilyen cuccot Szolnok megyében (Túrkeve körül) légyszi írjon!
Használt is jó lenne!
freemail-em: micky.46@freemail.hu
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és JAWA hoz kell!! (Illetve robogókhoz és nagymotorokhoz rendelésre!) Új (gyári és utángyártott) illetve bontott alkatrészek, tuning szettek, tuningok, dobok, akksik, gumik, egyszóval minden! jóval bolti ár alatt! JAWA,ETZ,TS,Trophy, S51, S50, Schwalbe stb.... Írj vagy hívj mindent megoldunk!! 5000 ft felett Bp.-en ingyenes kiszállítással! Alkatrészek postai utánvéttel! tel.: 0630 4096093
Hello
Azért a pálca sem a múlté, az új Yamahámon meg pont pálca van!
Üdv Attila
a regi 2 hengeres 400as hondan nivo palca volt, de a legtobb gepen mar kis ablak van:)
Így van.Mindig keréken kell állni a gépnek szintellenőrzésnél.De láttam én már pálcás megoldást is motoron, igaz, az régebben volt.Asszem valami Honda volt.
Hello
Semi
Köszönöm, ha legközelebb megáll megpróbáljuk!
Pool
Az XV-n ablakos olajszint ellenőrzés volt! Ott a saját kerekein kellett állni a motornak függőleges helyzetben, és akkor kellett megnézni (persze szinte le kellet hozzá hasalni a motor mellé). Egyébként jó, mert tiszta dolog, nem koszolsz össze semmit, jobban látni az olaj színét stb. stb., csak az a baj hogy 2 emberes feladat!
Az olaj leüllepedésére nem nagyon kell várni, megállsz és mire az üvegről lecsurog, hogy beláss addigra máshonnan is leér!
Üdv Attila
Az előző hozzászólásom összes mondata kérdőmondat!
Hello!
Ezek a pipába épített kis trafók teljes egészében helyettesíttik a nagy trafót. Vagy ezeknek erre szabott speciális áramkörük van. Tehát mondjuk elvileg a Jawára vagy egy Skodára (120 as) is lehetne ilyeneket rakni vagy nem?
Köszi a hozzászólásaitokat!
Pool
Atilla
Az nem a franciáknak nem jött össze, hanem a Sagem-nek. Az általad említett hibás típusok a Sagem-ek, a Denso-knak semmi bajuk. Ha a Renaultban Denso-ra cseréled nagyon sokára lesz baj vele! :-)
ciao
Semi
Halihó!
Olajszint ellenőrzére mennyire tartjátok jó megoldásnak a kémlelő ablakot?
Az olajszint ellenőrzéshez a gépet középállványra kell állítani? Mennyit kell várni míg az olaj leüllepszik, megáll? Valaki ellenőrzött így olajszintet? Szerintetek ez jobb, mint a hagyományos megoldás?
Pool
Síktolattyús,oszt' hadd szóljon!:-))
Hello!
Szerintetek egy 400 köbcentis, négyütemű, egyhengeres motornak a tolattyús vagy a pillangószelepes karbulátor a megfelelőbb?
Pool
Hello
Ilyen trafó van a renaultban is, ott nagyon rossz, kb fél évente egy megadja magát,(és párosával kell cserélni!) persze lehet hogy máshol jó, csak a franciáknak nem jött össze!
Üdv Attila
Hali!
Ez teljes egészében működő dolog! Mind a motorkerékpár-ipar (pl. az újabb Suzuki gixxer) mind az autóipar használja (pl. Audi)
A lényege, hogy a nagy áramerősségű vezetéket elhagyják (értsd gyújtókábel) és közvetlenül a pipára építik. Kisebb helyigény, kevesebb alkatrész...
Nekem ennyi infóm van róla. Asszem :)
Sziasztok!
Pár éve a motor-revüben olvastam, hogy egyes sportmotorokba már nincs hagyományos nagy trafó, hanem a gyertyapipába építenek olyan mimiatűr trafót. Ezek mennyire váltak be vagy mennyire használják manapság?
Ott akkor az volt az érv, hogy könyebb és magasfeszkábel sem kell.
Tudtok valamit mesélni erről a trafóról?
Pool
A blokkcserés dolog már nekem is eszembejutott még az elején. De a motor lesz meg előbb úgy is. Biztonság kedvéért azért kinézek egy vázat amibe esetleg bele lehet tenni, ha a váz nem sikerülne. Egyelőre ez a BMW F650 es, ott meg éppen jobboldalt van a lanc.
De a régmúltból induló fantasztikus gondolatmenetedet egyedülálló!
A másik ötletre mit mondasz?Mármint a blokkcsere felkészülésre?
Matya!
Gratulálok! Nekem ez életbe nem jutott volna az eszembe. Derick, Colombo vagy Sherlock Holmes megirigyelné penge elmédet! Komolyan!
Ezt aztán nem gondoltam volna, hogy a régmúltba kell visszamenni. Pedig tényleg...
Teljesen logikus a magyarázatod. Aki esetleg nem értette az szóljon, elmagyarázom részletesebben neki. :-)))
Matya! Van egy söröd nálam!
Üdv.: Pool
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|