:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Úgy értettem, hogy normális motorozáshoz lenne elég:).
Nekem kiemeli az elejét és nem kapar meg, csak salakon+homokban+vizes aszfalton...
Nekem pl nem lenne elég elöl a dobfék mert nem lehet vele kerekezni.
Miért ne lehetne burnout-ot nyomni szimóval nekem simán ment.
Volt Nyíregyházán gyorsulás! Volt valaki?
Tudom, hogy a dob is megfogja, még ha elől is az lenne az is elég lenne, szerintem... Csak design-elem lenne a tárcsa:)
Burn-out??? Simoval?
ts mz-ből volt már aki kivette a hüvelyt. Szimóból ki lehet az biztos mert azt csináltuk. Az ETZ hengeren azért nem csináltam mert nincs kidobni való hengerem. Ezért nem is tudok nyilatkozni róla. A gyáriból nem biztos hogy kijön, de az utángyártott hengerben állítólag cserélhető. A beömlő nyilásból kell srégan befúrni. a 125-ösön nem tudom, hogy kivitelezhető-e de a szimón biztos. 1db 8-as furat kell mindkét oldalra.
Ja és persze a dugattyút is hozzá kell alakítani. Így nem egyszerű almagyarázni az átalakításról készült képek meg elvesztek amikor a vinyóm bemondta az unalmast. Ez az egész haverom ötlete volt, amikor meg lerajzolta papírra én hülyének néztem. Aztán találtunk egy idős bácsinál egy szimó hengert a padláson, azt nekünk adta és jöhetett a farigcsálás. Aztán amikor készen lett kipróbáltuk és ment mint állat. Csak a karbival volt gond mert nagyobb fordulatnál szívta a benyát mint állat alapjáraton meg bezabált. A benzint 1:40-be kevertük szintetikus olajjal. Egy gumifüstölés alkalmával meg megszorult a dugattyú. Szerencsére nagy baj nem lett belőle. Ezután ontöttünk 10 liter benyához 1 dl etil alkoholt (azt hiszem az volt) kicsit meghúzattuk és szegény hajtókar-főtengely-dugattyú-gyűrű coproduction nem bírta a kiképzést. Naggyából ennyi volt a dolog. Lehetett volna még kísérletezgetni, de a henger totálkáros lett és nem volt energiánk előről kezdeni az egészet. Meg lehet hogy csak szerencsénk volt hogy mindez sikerült és lehet hogy legközelebb nem jött volna össze.
Őszintén megmondva addig még nem vitt el a barbárság hogy igy farigcsáljak egy Mz-t, de a hüvely véletlenül nem rá van öntve a hengerre? Mert akkor nem jön ki, főleg ha borda is van benne hogy jobban illeszkedjen... Mondom nem tudom csak találgatok más gépekből...
Bőven blokkolja a dobfék is, néha túlságosan könynen is megcsúszik, felesleges ezért a tárcsa. Meg sokszor jön annyi olaj meg zsir a láncvédő alól egy éltesebb darabnál hogy össze kenjen mindet. Másik indok: kár a fáradságért!
Odáig stimmel, hogy a hüvelyre hova/mekkora/milyen alakú lyukakat kell csinálni. Azt is tudom, hogyan kell ezt a gyakorlatban kivitelezni.
De hogy kerül ezek után hűtőborda a hüvelyre? vagy átalakítottátok vizesre?
KOMPLETT ETZ !!!
Tegnap jött megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Most nincs, mert még a hétvégén kicsit javítgatom. Egyébként fekete, van rajta egy csomagtartó amin túrabox figyel. Most vettem rá új karbonmintás tükröket. Csak közbe vettem egy 250-es TZ-t és ezért feleslegessé vált. Nagyon szerettem és nagyon sok energiát fektettem bele a felújításokba, átalakításokba, de gondolom tudjátok hogy van ez.
A tz-ről nincs egy képed véletlen mert érdekel hogy néz ki?
Jó nagy kb dupla akkora mint az első gyárilag sajna pontos méretet nem tok.Én azért nem hagytam fenn széles gumit mert akkor a burn-out-ot nem bírta annyira amennyire kellett volna. A tárcsaféket meg lehet oldani de nem tom hogy mert csak láttam ilyet Kunmadarason.
A pótfelömlőket nem egyszerű csinálni. Ki kell húzni a hüvelyt és a vezérlést meg kell egy kicsit bonyolítani. kb úgy mint, a 125-ös henger és a 250-es különbsége. Mi abból indultunk ki. A 125-ösnek 2 felömlője van a 250-esnek (ETZ-nek) 4. A 125-öset is négy felömlősre kell csinálni. Mi a szimónál 8 as fúróval fúrtuk ki a hüvelyt.
Hát, a TZ súlya nem igazán indokolja a hátsó tárcsa féket.Óvatosan, de kijelentem, az ETZ hátsó kereket a dobfék is blokkolni tudja.A tárcsa fékkel talán több a gond, nem szólva a beszereléséről.
Azt szeretném kérdezni, hogy Tz-be hátra mekkora gumi fér be? És mennyire fogja vissza a motort a széles gumi? Azon gondolkodom, hogy valami versenymotorkereket kéne bele rakni, hogy hátul is legyen tárcsafék, ez megoldható?
Ha tuningolsz azzal mindig számolni kell, hogy a fogyasztás megnő, szal mindegy, hogy mit csinálsz vele, többet fog enni, szerintem. Nekem van egy Simom, azon annyi van csinálva, hogy picit fel van fúrva (kb55cm3) és a kipufogónyílás meg van egy picit reszelve. Alacsony fordulaton enyhén visszafogja, de ha pörgeted...húúú akkor aztán nagyon megy:)), meg eszik is:), szerintem ez olyasmi, mint a power szelep, csak ez mindig ugyanakkora.
Hali a kerék tényleg jó ezt tapasztaltam csak annyi a külömbség hogy én az elsőt cseréltem 16-ra.
A pótfelömlőket hogy csináltad?
Jaa és 5,5 lityit benyomta. De a kisördög elaludt bennem és egy teljes motorfelújítás után hagytam az egész tuningot mert a tuning mindig megbosszulja magát. Most pedig eladó a motorom. De a 18-as hátsó kerék benne maradt, mert így sokkal kényelmesebb.
Az én tapasztalatom a következő: A kupplung könnyítése és egyéb főtengelykönnyítések nem a legjobbak mert előbb utóbb megbosszulják a dolgot. Nekem sokat nem számított. A karbi beállítása nagyon befolyásoló tényező egy tuningnál. Nekem 120-as főfúvókám van, 24-esre át lett fúratva a karbi meg a szívócsonk. Ez így nagyon tuti. 18-as kerék van hátul ez is nagyon tuti. 15-ös lánckerék elől. Kisebb lánckerékkel kisebb lett a végsebesség és nem gyorsult jobban. 150-esre fel lett furatva. Szintetikus motorolaj. Elektronikus gyújtás és így a dugattyúm sem ragadt be soha. Eredmény: 2-esbe simán lehet vele kerekelni, végsebesség szembeszél nélkül két személlyel volt 110 körül, de Tatabányán autópályán lejtőn 125-ös dugattyúval is kihoztam belőle 135-öt. Szólóba sík úton 110-nél kielőztem egy kocsit. Ennél jobban nem sikerült megtuningolni. Csináltam egyszer egy haverommal simsont. Pótfelömlőket szerkesztettünk neki. Nagyon sokat számított, érezhetően sokkal erősebb lett. TZ-n még nem mertem mert nincs kidobni való hengerem.
Fogalmam sincs de ha egy kicsit belegondolsz eleve igencsak túl lessz fúrva a henger szóval szerintem minimum plusz fél lityó.
Ja még annyit, hogy ha verek bele egy trabi dugót, az mennyire fogja befolyásolni a fogyasztást?
A blokkhoz sajna mindenképpen hozzá kell nyúlni, mert a hengert furatni kell, mert ygenguska a motor. A trabi dugó mennyivel jobb a sima TZ dugónál? Illetve elbírja egy 250-es henger a 300-as túlméretet? Úgy tudom, hogy 300-as a 250-eshez képest 6 túlméretet jelent, a szerelési kézikönyvben meg maximum 4 túlméret a megengedett. A logikázásom szerint ha megreszelem a dugót, és hamarabb kap benyát, akkor megnő a fogyasztása is (több friss keverék fog a kipufogóban eltávozni). A kipufogó új, azzal nem lehet gond.
hali
igen nagy vonalakban ennyi még a karbin lehet állítani egy kicsit.
A kipuffom jelenleg egy sportdob amit egy picit átalakítottam (több gyapot=nagyobb nyomaték) A vége 115-120 környékén van a széltől is függ meg hogy mennyire hasalok a tankra. Azt hogy mennyi alatt gyorsul 100-ra még nem mértem lényeg hogy a robogós köcs..ket lenyomom vele. Nekem már kibírt egy kicsit több mint 6000 kilómétert és így megy (mondjuk rendesen be volt járatva). Ja és ki van könnyítve teszemazt: középsztender kuka sárvédők visszavágva és lecsiszolva, új kormány természetesen könnyebb és erősebb új kerekek sportgumik.
fúrasd fel 300-asra, trabi dugó oszt hadd szóljon, amúgy ha a dugó tetejét
a beömlőknél picit megreszeled, hogy hamarabb kapjon benyát az sokat nyom rajta vagy ha nem akarsz a blokkhoz nyúlni akkor egy jó pufó is sokat számít. Pl.: láttam már olyat, hogy azért nem ment mert retkes volt a pufó miután kiégette szakított.
Bár nem annyira tuning, de egy kicsit mégis az. Szóval van arra mód, hogy növeljem egy 250-es ETZ nyomatékát? Mert én nem szeretem a masinát 3000 felett pörgetni, alatta meg nem sok ereje van sajna. Szóval nem is fontos, hogy nőjön a nyomaték, csak jöjjön lejebb.
Még valami: kb mennyit fordul és hány lovas?
Amúgy azért kellett az unokatesómnak a tuning, mert 2személlyel nem bírt menni(kis szembeszéllel)...
170-es henger, erősített hajtókar, főtengely és dugó, 14-es lánckerék, ennyi? Milyen pufó van rajta? Mennyit megy? Mennyi idő alatt gyorsul 100-ra? Ya és az sem mellékes, hogy hány kilométert bír ki? Nekem annyira kell, hogy menjen, hogy legyorsuljam vele a köcsög 150-es robogókat, de nem akarok mindig gyorsulgatni, szóval bírjon is néhány ezer km-t... Szal nekem elég ha a vége 110, csak 80-ig szakítson és bírja egy darabig... Mit csináljak vele?
400m-en én verem őket az alábbiakban leírtakkal meg 14-es fogaskerékkel.És akkor még nem tettem vissza a gyári kipuffot mert az még nyom a végsebességen bár akkor meg az erő kevesebb.
már lenyomott vele 6000km-t és még mindig megy pedig kapott rendesen...
De akkor milyen tuningot javasoltok, hogy egy 150-es SR-t lenyomjon? Utálom a robogókat... A 180-as Gilera meg tuti, hogy legyorsulja a TZ-t, ezért lenne jó agyon tuningolni...
110-et ment az enyém is még 125-ös hengerrel is csak a karbi volt megbuherálva. Most nem tudom mennyit megy mert még bejáratós és nem akartam neki húzatni nagyon.
én egy 400-as nagytestűt vertem 400m-en. Amit leírtál az szép és jó csak nembiztos kibír egy nyárnál többet.
Főleg ha úgy használod a motorokat mint én. (6-7 ezres fordulaton)
az unokatesómé 150-esre van felfúrva, a hengerfejből le van esztergálva a káros égéstér, meg van reszelve a dugó és 110-et megy+ 2.-kal emeli az elejét és a főtengely+hajtókar stb. gyári. Mondjuk sikerült ráakadnia egy jó motorra, mert mikor vette kb. 12000km volt benne+rendőr motor volt és már egy pár éve állt. Teljesen gyári volt, amíg meg nem tuningolta. Annyira akarom, hogy menjen, hogy egy 150-es Aprilia SR robogóval felvegye a versenyt...
Számszerűen mennyire akarod hogy menjen??
Az enyém kb.:110-et megy.
De közel 170-es a hengerem.
Viszont eredeti német megerősített hajtókar dugó és főtengely van benne.
Akkor mit csináljak vele, hogy menjen?
Először NSR-t akartam venni, de 2és 300 ezer között amik vannak mind ki volt ütve...
lehet csak nem ér annyit az egész moci.
25-ös Tz-hez lehet venni valami spéci hengert, vagy inkább a gyárit érdemes reszelgetni?
Ha lehet, akkor milyet és mennyiért?
Eladnám nagyon szeretett 125-ös ETZ-met. Most lett felfúratva 150-esre, új tükröket vettem rá nagyon faca karbon mintás. A blokk is fel lett készítve egy horvátországi túrára csak nem ezzel megyünk.lánc és lánckerekek kicserélve német dugattyú szimmeringek cserélve elektronikus gyújtás (gyári). Hátul túraboxal, csomagtartóval, a moci fekete színű, újrakrómozott kipufogóval, hátul valami nyugati index. Tényleg nagyon jó állapotba van, nagyon nehezen válok meg tőle. Még bejáratós 100 km van benne a felújítás óta. Egyébként azért kell megválnom tőle mert közbejött egy alkalmi vétel 250-re és a két motort felesleges fentartani. Ja és hátul 18-as kerék van benne.130.000 ft-ra tartom igaz sokak szerint többet is érne de egy 125(150)-esért nem várhatok többet főleg ha sűrgősen kell a pénz. Naggyából ennyi. További infó e-mailen: ttot61@axelero.hu
Hali
Az én hengerem közel 170-es de spéci a hajtókar és a főtengelyem is.
A rezó csak visszavesz a mociból de erőt ad neki sokat.
Ja és az erő probléma még ezközölhető egy 14 vagy 13-as fogaskerékkel.
Egy tuning szerintem elég veszélyes dolog a motor élettartamára és a fogyasztásra nézve.
Ha megelégszel pár ezer kilométerrel, akkor motorilag 30% lehet neki adni. 20% pedig adhatsz neki rezóval és jó gyújtással. Így ősszesen akár 50% is erősebb lehet a motorod.
Ennél sokkal többet is ki lehet hozni, de akkor tényleg nem fog sokat bírni.
Tuning ügyben szerintem Bambinak van nagy tapasztalata. Ő tudja, hogy meddig szabad reszelni.
Üdv:
Pool
Hello!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 125-ös ETZ-t hány lóerősre lehet feltuningolni, úgy hogy azért bírjon is néhány ezer kilométert?
Pl: a hengert mennyire érdemes felfúratni, károségéstér leszedése, megreszelni a hengert, milyen karbi/légszűrő kell, a hengert megreszelni meg ilyesmi, ja és egy rezó nyom valamennyit a teljesítményen?
Mellesleg az a nagy probléma a Tz-vel, hogy nagyon kevés nyomaték van benne. Pl.: egy kis szembeszél és máris csak 3.-kal csonton lehet vele menni, mert amúgy lassul...Szóval tippekre lenne szükségem. Előre is köszi!
Jó motorozást kívánok mindenkinek!
Helló Streetes!
250-es TZre milyen spoilered van? Nincs valani kép fenn a neten???? Ár??
Üdv
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Hyosung GT650
www.hyosungmotors.hu
jobb oldalt van viszonylag magasan.
Amúgy nem füstöl abszolút, dehát azért a kipufogónak csak van szaga.
KOMPLETT ÚJ ETZ!!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Infomaker
Neked milyen motorod van pontosan? Meg akarom nézni katalógusban, hogy ott milyen kipufogó van és hogy van elhelyezve. Mert el akarom kerülni a motoros felfüstölést.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Pool
Matya
Azért kérdeztem, mert a saját tervezésű motorunkat úgy akarom megcsinálni, hogy az utas se legyen kipufogó szagú hosszú túra után sem. El akarom kerülni azokat a kipufogó elhelyezési módokat ahol ez tapasztalható. Az ülés alatt húzódó vagy oldalt magasan kihozott megoldás nem jó emiatt. A rövid schopperes megoldás sem az igazi ebből a szempontból szerintem. Tehát marad az oldalt alacsonyan elhelyezett megoldás. Talán áramlástani szempontból is meg kell majd vizsgálni, hogy minél inkább távoltartsa az égéstermékeket a motoron ülőktől.
Pool
A büdösséget megerősíthetem, volt egy gyári új hengerrel felújított TZ-m full szint olajjal 50ben keverve, és büdös volt a kabátom háta, még olajcseppes is...
MOst egy vadi új, 3000km-es V2 650-es gépem van, annál is érezni a kabáton a szagot, bár sokkal enyhébb. Bemegyek a lakásba, megszagolom a kabát hátát, és érezni.
A belső átmérő nemigen számít a lényeg hogy távozni tudjanak a felesleges gázok.
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|