:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Pool,
igen, akár szép is lehet a bukócső és a váz közt, és térdfűtésnek sem utolsó. :-)
Az ETZ-n az indexet egy cső tartja. Ez a kiváló útviszonyok okozta rázkódás miatt le szok törni, vagy ha nem törik le, akkor az indexnek lesz mindenféle baja.
Milyen megoldások vannak arra, hogy az indexet tartó cucc kevésbé merev legyen?
Akit érdekel ledes indexhez kapcsolás és nyákrajz a http://openbike.objectis.net/design/wiki/Lamps helyen letöltheti. A kapcsolásban van egy helyzetjelző LED is, visszajelez ha szakadást észlel, és akárhány LED zárlata esetén is ugyanolyan fényerővel világít a többi (darabonként ugyanakkora, nem összesen).
Hőmérséklet érzékelőt szeretnék tenni a hengerhez (ETZ 250). Ez egy ellenállás, és úgy is néz ki. Nincs kiforrott ötletem rá hogy hová és hogyan, várok minden tippet. Arra gondoltam, hogy egy szilikongumi csőben helyezhetném el, esetleg a csövön lyukat csinálnék stratégiai pontokon, de nem biztos hogy a lyukazás jó ötlet. Lehet hogy a legmelegebb helyre kéne, ami mntha a kipuff környékén lenne. Arra is gondoltam, hogy valamelyik hűtőbordába fúrnék lyukat, és abba tenném bele, de erről sem tudom hogy jó ötlet-e, és hogy a hengerfej levétele nélkül megcsinálható-e.
Minden használható tippre, tapasztalatra, figyelmeztetésre kíváncsi vagyok.
Szerintem a teljesítményből következik a végsebesség, tehát a mozgási energia is, sőt az is következik belőle, hogy egy adott kanyargós úton összesen mennyi mozgási energiát kell a fékkel elnyeletni.
Az egyoldali tárcsaféknél az erőkben ott van aszimetria, hogy az egyik telószárat előre nyomja a fékpofán keresztül a lassuló tárcsa, a másiknál ilyen erő nincsen. Ez normális esetben a jobb telószárnak csak minimális mértékű plusz görbülését okozza (a tengelynél a telóra ható erő hátra mutat, a féknél előre, a felső rögzítés alján ismét előre, a tetején hátra), ami nem forgatja el a tengelyt lényegesen, és még ebból is ellensúlyoz a sárvédő felfogatása, illetve magának a fékpofának a tárcsára ható erői elcsavarodás esetén.
Viszont ha valami bibi van a szerkezetben, akkor ez érezhetővé válhat, és problémát okozhat. A dupla tárcsafék mellett a nagyobb fékező erőn kívül az is szól, hogy az erők szimmetrikusak.
én is csak a kisujjamat szopogattam a gázsebességnél :))) ! ennek ellenére egész jól sikerült .
tomóka
Félkúpszög a 4 fok. A visszeverődési pont 1300 mm re 5350 re jön ki nekem. Persze nem tudom, hogy nyit a kipufogó és átömlő csatornád, egy átlagosat vettem csak. A hangsebesség is változhat a hőmérséklettől és a gázösszetételtől, szóval közelítőleg lehet kiszámítani, ami éppen elég.
motomen
Érdekelne az a webcím. Múltkor ugyan kaptam R-től több méretező progit is, de lehet hogy amit említesz egy másik. Ha megtalálod a címet írd majd le vagy küld el.
Pol
félkúpszög v. teljes ? nekem 8 fok a teljes (utcai használatra ajánlják) a dugó és a visszaverődési pont közti távolság 1300mm . ezzel 6000-nél van a nyomaték csúcs papíron :)) . a valóságban 5-6000 között húz igazán . a tompítót a végcső köré csináltam .
Van egy kipuff méretező progim. Én nem próbáltam, mármint az eredményét, igy nem garantálom. Mindenesetre érdemes megnézegetni. Valahol van webcím is hozzá, ha többet akarnál róla tudni. Ha másra nem is jó, összehasonlítani az eredményeket! Amúgy excel-ben van. ha érdekel elküldöm.
1. Nem keverjük, csupán arról beszélek hogy ahogy fékezés és gyorsítás időben mért folyamat. Időegség alatt befektetett teljesitmény adja az enegriát (munka), ezért indulunk ki a teljesitményből mint adott kezdő feltételből. A lejtőt azért ne keverd bele, mivel lejtőn való tartós haladásál kell éppen kímélni a féket! Motor fék!
2. Az összenyomodó telószárak hosszváltozást szenvednek de a zárt erőrendszert nem változtatják meg. Az autók példája ott hibázik hogy a két kerék között nincsen kényszer kapcsolat. Ha lenne (merev tengely)akkor elég lenne csak az egyik oldal fékezni.
A küllők nyúlását meg a teleszkóp alakváltozását ne emlegesd, a rugalmas alakváltozás rendkívül kicsi. Ezt tudnod kell, különben elfáradna az anyag rövid időn belül. Wöhler diagram és Wöhler doktor elmélete... A keréken az erők tengelyre merőlegesek illetve az aszfalt és a gumi között érintő irányú. Csavarodás esetén a felnit akarná megpörgetni az agy körül. Ettől nem fog nyomaték keletkezni. És ne mond hogy a torzulással keletkező milliméternyi erőkar játszik valamit a valós erők nyomatékaihoz képest.
Rugalmas rendszer, de ezt akkor vedd figyelembe ha lengéstanilag vizsgálod, itt mint statikai rendszer nem jelent semmit, legfeljebb abban a pillanatban amikor eltörik, hiszen akkor már nem határozott a rendszer. Nem pontszerü, mint emlitettem a kerék tengelye... Ez már nem egy pont!
3. Okoskodás amit mondtam, igaz! Neked is lehet igazad. Azt nem is vitattam, hogy amit próbáltál motorok félre húztak. Csak ennek az okát vitatom. De az is lehet hogy tévedek és az én motorom csalja meg a fizikai törvényeit és az istennek nem akar elcsavarodni semmerre fékezéskor. Hatalmas erők meg pláne nem ébrednek.
Voltál kunmadarason most nemrég? Sok srác indult etz-vel, sőt vedd hogy Mókus sokszor a féloldalas tárcsafékkel a kormányon ülve első kerekezik. Ha a kormányon ül akkor hogy tart ellent annak a nyomatéknak ami fékezéskor keletkezik? Vagy a kis simson star egy merevebb rendszer?
4. Tele a t*öm hogy minden véleményhez egy külön doktori disszertációk lell írni mert mindig van valaki aki jobban tudja. Ez volt az utolsó hogy reagáltam!
Mivel igy sok szabad időm keletkezik, megyek és elrontok valamit az egyik motoron és megjavítom. Még ez is jobb elfogalatság! :P :)
Nem, inkább leugrom a balcsira, már ugy is jobb az idő!
Rider
Tényleg az endúrók mintájára kellene megcsinálni. Még az is lehet, hogy szépen is ki lehetne hozni.
Tomóka!
Rég nem jártam itt a fórumon, egy kicsit megkésve válaszolok. A konfúzornak 4 fokot vettem. A konfúzor közepéig 1,4 m körül jött ki, de itt még jön a konfúzor második része mag a utolső rész is.
A rezóméretező program elkészült, hamarosan kitesszük. Még egy kis leírás és teszt következik.
Pool
Első: Ne keverjük a mozgási energiát a motor teljesítményével.Az egyik teljesítmény, a másik energia. Azt vagy átalakítod azzá, vagy nem.Példa erre a lejtőn való haladás.Ott lehet nagyobb a mozgási energia, mint amit a motor teljesítménye létre tudna hozni,mégis ott is meg kel álni.Tehát nem teljesítményre méreteznek, hanem mozgási energiára, amiről én is leírtam, tömeg és sebesség függő. Vagyis amit leírtál, az csak olyan okoskodás, hogy a másik félnek ne legyen igaza, rádasásul hibás.Második: Fékezéskor a villák nem merevek. Ez részint azért van,mert a telószárak összenyomhatók, részint abból, hogy a cső sem merev.Arról, hogy a küllők is rugalmasak, már nem is beszélek.Az ébredő erőből kettő van. az egyik a kormánynyak bal, a másik a jobb oldalán.Ezek az erők nem lesznek egyformák, ez okozza a csavarást.Ha igazad lenne, elég lenne az autók fél oldali kerekét fékezni. Itt ugyanaz a helyzet, csak kissebb mértékben, mert a bal és a jobb oldal közelebb van egymáshoz, egy kerék szélességben. De az nem nulla távolság.Miellött alarra hivatkoznál, hogy az autónál a kétoldali kerék foroghat eltérő sebességgel, elmondom, hogy a motornál meg csúszhat a kerék az úton, és csavarodhat gyengén a rugalmas küllők miatt.Tehát, ha ébredő erőkről beszélünk, akkor vegyük figyelembe azt, hogy nem pontszerű, hanem valós kiterjedésű, rugalmas rendszerről beszélünk.
Pedig a fékeket a teljesítményre méretezik. Méghozzá közvetetten a motor teljesítményére. Ha veszel egy ezt-t ami egy tárcsafékes és 100-al halad mundjuk vezetővel 190kg tömeggel. Ennek fékezése során a mozgási energia a fékeken hővé alakul (ez a fékezés). Ekkor keletkezik x hőmennyiség (energia= 1/2 * tömeg * sebesség négyzete). A fékezés alatt ezt kell a tárcsnak és betéteknek elviselni. De ha veszel GSXR 750 ami pilótával ugyan ilyen súlyú de gyakorta 200-ról fékez, akkor itt 4x a keletkező hő energia.
De ugyan ez zajlik le csak más ütemben, pl kanyargós úton. Etz kanyartól kanyarig elér max 90km mondjuk. Ez neki 9 másodperc. Ez idő alatt minta suzukink már a 200-at közelíti! És ezt a következő 10-20 kanyarban is bírnia kell!
Mit ahogy az enegria képlete mutatja a tömeg csak egyszeres szorzó, addig a sebesség négyzetes. A sebesség forditott arányban áll a tömeggel és egyenes arányban a teljesítménnyel.
Másik téma: nem csavarhat az egy tárcsafék fékezéskor semerre, kivéve akkor ha maga a kerék vonala és a kormány nyak kitérő egyneseket alkotnak: elhúzodott kerék vagy elgörbült villa, görbe váz. Egyébb esetben a kerék tengelyre ható erők, a tengely bekötési pontjai a villán, mint előre ható és a kerék csapágyak mint hátrafelé ható erők támadás pontja kiegyenlitik egymás szimetrikusan. Csavaró nyomaték nem keletkezik. A féktárcsán ébredő erő a tárcsán az agyon a tengelyen a tengely bekötési pontján át a féknyereg bekötésen keresztül zárt statius erőrendszert alkot, tehát az eredő erő nulla. Zárt erőrenszeren nyomaték nem ébredhet sem belső sem külső pontra. Akkor mi csavarja el a kereket?
Polir pasztára jó a kőpúder is ha kapsz még, de a gipsz sem utolsó aluminiumra. Igaz csodát ne remélj! Korongot tényleg csak nagyban lehet kani, kicsivel elunnád az életed. De ha neked az kell akkor egy kézi fúróba csinálhatsz magad is. Egy csavar kell. Levádog a fejét, teszel rá két anyát meg két nagyobb alátétet. Kivágsz pamut rongyból (régi póló, trikó) köralakú rongydarabokat (sokat), kilyukasztod a közepüket. És felfűzöd őket a csavarra a két anya meg alátét közé. Mivel a kézi fúró meg ez nem túl tartós, meg nem is nagy teljesítményű, ezért a munka nagy részét csiszolópapírral kezd, különféle finomságban. Az 1000-est már sokat kell tisztogatni. De az utolsó körben az 1000-es papírt már ne vizesen hasznád, nem baj ha eltömödik. Nem lesz így kis munka.
A fékezéskor a motor sebessége számít a tömege, a kerekek méretei, esetleg a lengés csillapító valamennyire.A teljesítmény itt nem oszt, nem szoroz.A 150 kiló feletti motorokon én mostanában mindig dupla tárcsát látok.Nem kel olyan nagy rántásra gondolni egyébbként. De ahogy írtam vizes úton vészfékezéskor rendesen kompenzálni kel már a dolgot, ami zavaró lehet tekintettel arra, hogy ilyenkor a jobbra húzás nélkül is oda kel figyelni egy csomó dologra, hogy időben meg tudjon álni az ember. Épp elég eltalálni az első, és a hátsó kerék optimális fékezését(nem csak arról beszélek, hogy ne csússzanak meg, hanem arról, hogy ahogy erősítjük az első fékezését, ugy emelkedik a moci hátulja, és gyengül a hátsó fékhatása).Mivel soha nem kerültem kórházba emiatt, látszik, hogy azért megoldható a dolog, csak legfeljebb egy picit kígyora emlékeztettem megáláskor.Egyébbként én mindegyik TZn tapasztaltam ezt, pedig mentem vagy tizen is jelentősebb távot. A dupla tárcsa felszerelésén sose gondolkoztam, mert annak rendesen lennének anyagi vonzatai. Mostmár nem is érint a dolog, mert tavaly ellopták a TZt, és Jawát vettem helyette. Annak dobfék van elöl.Azt a jóval nagyobb súlya miatt úgyis nehezebb megállítani.
Szia Pool!
Jó ötlet ez a lentre hangolt rezó. Talán az endurok mintájára kanyarogva lehetne kihozni a hosszt, de szép biztos nem lesz. :-)
(Persze a végét nem fent, hanem lent hozva.)
Azért azt ne felejtsük el, hogy a GPz500-nak kétszer akkora a teljesítménye mint az ETZ-nek, és a régieknek a villája elég gyengére sikeredett. Ezen kívül az ETZ-n a sárvédő is merevít egy sort. Ráadásul a GPz nagyon komoly speed motornak számított akkoriban, tehát általában sokan állatul mentek vele.
Egy szó mint száz, ha félreránt a motorod, akkor valami baj van vele. Ettől függetlenül biztosan jobban jársz dupla tárcsafékkel, miután megcsináltad a villát.
Ha van jó megoldás dupla tárcsafékre, az engem is érdekelne.
Üdvözlök mindenkit?
Valaki nem tudna egy WEblapot ahol részlettttesen le van írva hogy hogy működik a homokszóró (részletesen)
Sajna én elég messze lakom (Nyíreghyáza)
Megkérdeztem néhány boltba a polirkorongot meg a pasztát (egyikhelyen olyan volt mitha kis aranydarabkák lennének a korongbe de nem azért mert olyan fényes volt hanem mert olyan drága (a legolcsóbb volt 2000 Ft), picibe nem volt csak 15-30 cm átmérőbe, másol megkérdezték mit akarok polírozni Mondtam hogy alu blokk, hát olyat nem lehet azt max reszelővel-ezt mondta,igaz?!?!)
sziasztok
van régóta egy sismson robogom, amit régen nem használok, most hogy öcsém motoros korba ért, ő örökölte meg (a gépsárkány kb 60-as tempora képes 3-asban, a 4-es csak szinten tart 50 felett) hogy tudnám kicsit javítani a teljesítményét, hogy tudjon villantani a haverok előtt? pl: otthon van talonban egy 3 sebességes simson motor, aannak a karbija, lehet, hogy még nem volt lefújtva? jó rá? kipufogó rendszeren milyen átalakítást lehet végezni? esetleg valahová egy másik fogaskerék?
-egy amatör hozzászóló-
köszi
sziasztok
Motormen, neked 250es TZd van? Ha a villák görbék, vagy a kormánynnyak el van tekeredve, akkor temészetessen mindig félre húz, nem csak fékezéskor. Lehetne még a teló is, de akkor kátyúknál is észre lehetne venni, hogy kissé elpattan az eleje ugyanabba az irányba.ráadásul mindegyik "50 es ezt csinálta, amelyiken ültem. Talán akkor nem lehet észrevenni, ha nagyon sűrű a telóban az olaj, de még ebben se vagyok biztos..Azért kíváncsi vagyok, hogy sikerül a vészfékezés fél kézzel vizes úton....Bár az is kérdéses, hogy meddig élsz ilyen vezetési stílussal...A kissebb kerékhez annyit, hogy akkor fékezéskor előbb fog negemelkedni a hátulja, tehát nőni fog a féktáv.
Javítok: etz-n előfordulhat elhúzás ha radikálisan eltér a két telószár töltése. De ez kevés, nehéz észre venni!
Elöbbre kerül a súlypont? Miért is? Ha félre húz a kormány fékezéskor akkor bozony el van tekeredve a kormány nyak vagy a villák görbék.
Nem akarlak elkeseríteni, de én ilyet nem tapsztalok, pedig nem egyszer vezetek városban is fél kézzel fékezve, gyorsítva miközben a rádiót hangolom igéretes adás keresve...
No végre valami, azt bizonyítja, hogy igazam volt, amikor mindig úgy éreztem fékezéskor félre rántja a tárcsa a TZt.Esőben külön figyelnem kellett rá, hogy ne kompenzáljam túl a dolgot. Lehet, hogy béna vagyok, de én 150 kiló körüli mocira dupla tárcsát szeretnék, a félrehúzás miatt. Ezért szeretem még a dobféket is jobban.De biztos bennem van a hiba...
Ja, meg nagyobbakat is lehet esni vele.
A gpz500-as az 1994-es modellévig 16-os első kerékkel, és egytárcsás fékkel készült. Nagyon sokan nagyon nagyokat estek vele, ugyanarra az oldalra...
Hali
Én maximálisan meg tudlak érteni mert nekem sokkal jobban néz ki így az egész és könnyebb kezelni a vasat.
De én nem mertem házilag átfűzni csak a szakemberben bíztam mert ha elrontod akkor nagyot eshetsz.
Azért a kuplungot nem hegesztem fel(bár akkor biztos nem forogna le:))
Egyébként képeken láttam már 16-os első kerékkel(így a súlypontja előrébb kerül)gondolom.Kétszeméllyel,megpakolva nem könnyül el ez eleje annyira.
Pajtás: legokosabb tanács: hagy úgy ahogy van! Nem szoktak hátsó befüzni. Akinek megsérül kicseréli olyanra mint volt! Ne kezd el monyákolni mert a lejtőn nincs megállás. Ma a hátsót előre füzeted, holnap meg felhegeszted a kuplungot! :)))
(ha nem hinnél nekem: a hátsó felni gumival nem fér el elöl...)
Szevasztok.
Egy 251-es ETZ-m van és az első kereket szeretném átfűzetni, de nem igazán tudom, hogy miként is kezdjek hozzá.Hallottam olyat hogy a hátsó felnit szokták befűzni?.Tapasztalatok?
Fordulékonyabb lett vagy csak inkább optikailag dobta meg a vasat?Köszi.
Nincs mit leírni ezen, max ha megmutatom:) De legjobb ha bemész egy szaküzletbe és mindet a kezedbe adnak. Ne félj, nem drága dolgok ezek. A paszta nem krémszerű! Vörösesbarna finom anyag rúd alakúra préselve egy papír csőben. Az egészet némi viasz tartja össze. A rongykorong meg rongydarabok össze varva egy nagy korongá. Ehhez peszre kell majd egy motor is amire felrögzíted vagy egy állványos köszörő ami nem pörög túl gyorsan. De persze vannak más megoldások is ez egy hosszú téma. Lényeg hogy milyen gépre van lehetőséged.
Hali
Köszi hogy ezt leírtad, de egy kicsit pontosabban leírnád, és mondjuk elküldöd emailben (source2@freemail.hu)
Mi a neve a pasztának milyen polírkorong kell.
pool !
a konfúzornál mekkora kúpszöget használtál ? ez az 1.8-2.0m a dugattyútol a visszaverödési pontig mért távolság ?
Hopp ezt rosszhelyre írtam!
Eladó 4 db ts 125 lejárt műszakival 30000ft/db
A 250-es etz szürke színű, illetve alatta lévő zöld árnyalatú alapozó minden álló. Se kromofág se fékolaj nem oldja. De hasonló makacs a kis tz feketéje is ha le akarja szedni az ember. Homokkal nem fujatnám mert nagyon érdes lesz a felszine és sok vele a munka. Meg éppen a kiálló éleket tompítja el, pl MZ felirat. Viszont ha van olyan aki tud üveg gyöngyel fujatni vagy acél söréttel az szerencsésebb. Csiszolni kézzel kell a szükséges helyeket ahol a szemcse nem vitte le. Sajnos ez egy időrabló dolog...
Nem nagyon értek a dologhoz, de én a blokról történő festék, olaj, stb eltávolításához homokszórót használnék. Max a festéket megdolgoznám előtte kromofággal, hogy könnyebben lejőjön.De azt hiszem, van olyan homokszóró, ami lekapja a festéket is.A rozsdát tutira leszedi.Csiszolgatni a rengeteg dudor, bemélyedés miatt nehézkes.
Én a blokkot drótkorongal tisztítottam meg a festéktől. Ezt vagy furóba lehet befogni vagy köszörűbe. A furós kevésbé veszélyes művelet. Óvatosan kell neki nyomni, mert kikezdi az aluminiumot is! De lehet működni szalag vagy excenter csiszolóval és különféle finomságú papírokkal. Utána meg rongy vagy filc koronggal, meg pasztával. Ez a paszta finom korund por viasszal tömörítve. Utána magas fényűre paszta nélkül kell polírozni. Olyan lesz mint a tükör. Ezek a kellékek beszerezhetük a barkács boltokban, vagy olyan helyen ahol hegesztés és csiszolástechnikai anyagokat árulnak.
hali!
Blokkot szeretnék de nem tudom hogy kell meg azt se hogy mire jó az a paszta (vagy hogy milyen kell). Ezt szetném megtudni. :-)
KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek !!!
megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Második kérdés: Mivel (kézzel vagy géppel és milyen pasztával??)
Első kérdés: mit akarsz polírozni?
hali mindenkinek!!
Valaki nem tudná elmondani, hogy hogy kell polírozni??? Nagyon megköszönném.
Üdv.: Source2
Sziasztok, van valakinek információja Jawa 350 tárcsafékesre átalakításról?
Hát egy kicsit azért növelné a Épp azon gondolkoztam, hogy olyan rezót kellene csinálni ami nem a teljesítményre van kihegyezve hanem a fogyasztásra. Úgy kellene megcsinálni, hogy a diffúzor egyből kezdődne, de valamilyen kis emelkedéssel. Így nem szívna rá hirtelen a hengerre. Aztán a konfúzor meg visszakergetne egy kis keveréket. Ja és persze olyan fordulatszámra hangolva ami legfelső fokozatban 90. Ez Jawánál 3800 körül van. A baj csak az, épp most számoltam, hogy erre a fordulatszám tartományra 1,8-2 m hosszúságú kipufogó kellene. Aztán még ott a hangtompító. Lemértem, a Jawán 1,4m körüli az egész kipufogó. Szóval nincs hely. Pedig jó lenne.
Pool en ket 150-es etz rezo felaplikalasan gondolkoztam. :)
De nem tudom, hogy milyen hatassal lenne ez a fogyasztasra.
Sziasztok!
Valakinek van gyári rezonátoros kipufogója a Jawáján? Az újak már eleve ezzel vannak szerelve, de azt hiszem külön is lehet venni.
Azért kérdezem, mert most egy rezóméretező programot és várhatóan egy cikket is készítünk és a gyári rezót vissza akarom számolni, hogy milyen fordulatszámra, hogyan hangolták.
Szóval akinek van az légyszi szóljon. Egy két méretet szeretnék leméretni rajta veled.
Pool
Én is normálisan motorozok (néha):))
Egyébként ha kiülsz a tankra és úgy próbálod akkor nem emeli ki az elejét.
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|