:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Pool!Sztem kéne egy külön topicot csinálni a motortervezésnek...Akár belemásolni a régebbi eszmecseréket is...
www.lomex.hu, online keresés, KTY84. 130 Ft.
Az áramköröket egy barátom tervezi, és ezt csak úgy összedobta két ellenállásból meg egy kondiból vagy mi, nincs róla rajz. De majd visszaviszem neki, hogy csináljon rajzot, mert úgy akarom megcsinálni a fedélzeti computert hogy bárki utánam csinálhassa ha ugyanolyan perverz mint én. Ez a rész primitív, mert stabil 5 volt van a proci miatt, és a kapcsolás direktben megy a proci A/D kimenetére. Nem ér meg egy cikket.
Ha delphiben íródott, akkor csak le kell fordítani Linuxra. Nem arról van szó, hogy hányszor használsz ilyet évente, hanem arról, hogy ha publikálod a forrást, akkor lehet hogy valaki rácuppan, és hegeszt hozzá ezt-azt. Pl szebb GUI, vagy hogy rögtön kiköpje a CNC programot, vagy hogy ne csak rezót, hanem szaxofont is lehessen vele méretezni. Bármi.
Pool!
Az e-mail-em ből kimaradt:
SolidWorks, AutoCAD, Inventor, progikat ismerem, de akarmelyik kell elboldogulok 1-2 nap után.
Van. Nézz meg egy honvédségi ETZ-t. Aztán szerezz be két hozzávaló tányérnyerget. Csodák csodája, a honvédségi ETZ-k tányérülése valmiért pont megegyezik valamelyik keletnémet mezőgazdasági szerkezet (talán zetor ?) ülésével. Tavaly még lehetett kapni ilyen ülést darabra Dunaharasztiban egy mezőgép üzletben.
Annyi, hogy az üléseket tartó két rudat te megadnak kell összeállítanod, mintának meg tudom mutatni az enyémet (az egész motor honvédségi).
Az ülésmagasság közel 5-6 cm-rel lesz magasabb, de ha ilyened van, a lényeg már nem is ez. Africa Twin-es és XT-s ismerősök is elismerésel nyilatkoztak a kényelméről. Sokszáz km megtehető vele egyszerre, aztán másnap is és harmadnap is. A boxeralsó azért itt is kötelező, hogy ne ülj valami varráson, mert az ellen nem véd :)
Peti74
Nekem egy 125-ös nyerge van rajta az eredeti kényelmetlen piskóta helyett. Ez eredetileg is melet hátul, mármint az ülés alaplemeze, ráadásul az előző tulaj ki is mélyítette az eső felét... Nem kell sokat alakytani, csak a csavarokat kell kiszedni a 250-éből és hátrébb felfúrni nagy alátétekkel a kis etz alaplemezére. Az az ülés sokkal kényelmesebb, még vékony szivaccsal is!
Sziasztok!
Van arra valami ötletetek, hogy miképpen lehet etz 250-en valahogyan megmagasítani az utas ülésszintjét; miket kell hozzá beszerezni csinálni/csináltatni?
Köszi, és üdv,
Péter
Üdv Magvas
nekem a 250 és a 125 cm3 ETZ is hőmérővel volt szerelve.A megragadást tényleg kivédheted vele,de jól is mutat a nagy műszerfal.
anyagszükséglet:
skoda 120L hőmérő órája(krómkeretes,nagyon szép)hozzá való gomba,vezeték
a hőmérő gombát kétoldalt megreszeled,hogy ellapúljon.Vigyázz,hogy ne sérüljön a közepe,mert valamiféle hővezető anyag van benne.Én a henger(nem a hengerfej)karbi felöli oldalára raktam,két borda közé beszorítva,oda ahol a legjobban szélárnyékban van.Szépen megált,sosem lazult ki.Az egyik haverom(szintén 250 etz) befurta,hátra ahová én is raktam,de én nem akartam megsérteni a hengert.Az ő megoldása is jó.A gomba a test vezetésével működik,bekötése az óra alján megtalálható.Üzemi hőmérséklet nekem és a cimbinek is 100-110 c között mozgott.Az órát és a gombát bontottan is berakhatod,nemigazán szoktak elromlani.A kettő egyben sztem nincs 2000 ft.Vegyél egy simson Km órához való gumiházat,mert az jó a hőfokmérőre és építsd a helyére.Nemcsak hasznos,de igen mutatós is lessz vele a mocid.
jó babrálást:)
Szia Pool!
Először is gratula az ötlethez. Nem lesz kis meccs.
Másodszor. Van némi közöm a számítógéphez és ezen belül is a grafikus tervezéshez. Gondolok itt AutoCAD, 3D Studio, ... Ha tudok valamit segíteni, mondjuk látványterv, vagy esetleg vmi egyszerű animáció, akkor írj: mereteib@yahoo.com
kawasaki en5 , kle500
honda cbf500
az ezres mz-k
a motorrevûben láttam a bmv középkategóriás teveiben is soros kettes szerepel .
Egyhenger vs. 2 henger. Nem a lóerők és a nyomaték a fő indok, mert nagyjából szerintem megegyezik a két konstrukció. Inkább a kiegyensúlyozott járás ami a kéthenger mellett dönt. Ha két henger akkor sor2, mert könnyebb megvalósítani mint a V2-őt vagy a boxert. Bár a Gs-en és a TDM-en kívül nem tudok ma kapható sor2-es motorról. Biztos megvan ennek is az oka.
motomen
De készülőben van a kétütemű motorok működése alpfokon című cikk is.
Egy-két hét és kikerül az is.
Öccsebogyó!
Megkaptam az emailedet, hamarosan válaszolok!
Egyhengeres, léghűtésű négyütemű benzinmotor van tervben. Első szempont az egyszerűség és ettől egyszerűbb konstrukció nem létezik. Részletek hamarosan.
Azzal kezdeném hogy helyből 4 ütemben gondolkodnék, ha már bele kezdünk.
A hengerek számában meg nem jó a sok, mert nem csak a költség x-ek nőnek, hanem az ismert, meg még nem ismert gondok is.
Egyhengeres pöfögő is szép munka lenne, de a kettő is járható talán.
Még ami forgott a fejemben, hogy nem a legjobb húzás ha mindet maga akar az ember megcsinálni. Hiszen ezzel foglalkozók is első sorban a bevált dolgokból indulnak ki.
Hello!
Elküldtem a mail-t, ez az amire gondoltam. Amúgy sok ötlet lenne attól függ miylen szempontok a fontosak. Négy hengerest alapból nem csinálnék mert az én tervemhez hasonlóan drágább konstrukicó, de végülis ez az első saját motor akkor már mindegy az a plusz X. Legegyszerűbb az álló egyhengeres lenne, de az túl snassz csak úgy simán. Ha mondjuk 1000 ccm-es lenne a henger úgy már lenne benne egyediség. Esetleg dízeles? Lóerőben nem nagy, de nyomatékban, és megbízhatóságban szeritnem nagyobb, persze ez konstrukciótól is függ. Ha bármi közelebbi elképzelésetek van akkor írjátok le, és abba az irányba gondolkodik majd az egész csapat.
Üdv. Öccse
Ja 7végén magyaráztam barátnőmnek hogy működik a belső égésű motor, persze csak felületesen. Mutttam neki azt a jópofa animációt amit a cikkhez csináltatok. Mint kisgyerek a karácsonyfát csillogó szemekkel nézte, szerintem ebből még értett is valamit. Abból amit magyaráztam már nem biztos. Kétütemű motorrol nem készül ilyen taneszköz? Végül is ez egy jawa, mz, pannonia stb. oldal... :)
Addig is valami csámcsogni való?:) Mert Öccsebogyó is megfogalmazott már pár kérdést, ami engem is érdekelne.
motomen
Hamarosan (kb. 2 hét) kikerül egy újabb cikk a koncepcióval kapcsolatban. Igen, a konkrét megvalósíts nem lesz egyszerű dolog.
Pool: Igen én is azt várom hogy csöpögtess valami infót, ha már ennyire felpiszkáltad a publikumot!:) Ötletekből szerintem rengeteg lesz, nem azzal lesz a gond, hanem a megvalósítás, az szép dió...
Öccsebogyó!
Küldtem emailt. A beszálláshoz nem kell pénz. Először papíron lesz megtervezve a motor.
Tudsz segíteni pl. szakmai ismereteiddel is vagy egyéb más fizikai, szellemi hozzájárulásoddal.
Üdv.: Pool
magwas
Menniybe kerül ilyen thermorezisztor? Csinálsz hozzá áramkört meg minden? Közben mindig fényképezd le amit éppen csinálsz és a végén írj belőle egy cikket és kitesszük ide a szocimotoros oldalra.
A rezóméretező program Delphiben íródott. Szerintem egy ilyen programot nem használ az ember minden nap. És akinek a linuxon nem fut le egy exe az elviszi a munkahelyére, suliba, haverhoz vagy a szomszédhoz és lefuttatja ott. Az kapott értékeket egy txt be le lehet a végén menteni. Aztán többet nincs is szükség a programra.
Pool
Szerintem igenis van értelme a hőmérőnek léghűtéses mocira is. Bátyámmal mociztunk, és nem siettem, 50-60-as tempó, és bátyám rámszólt hgoy húzzam neki jobban mert igaz hogy a Gs léghűtéses, de a Hornet-je felforr, és azért mert nem látom miylen meleg a Gs, az is ugyanúgy melegszik. Ha tudod hogy milyen meleg a moci annyiból jobb hogy próbálsz tempósabban menni hogy lehűtsd a menetszéllel. Szerintem a Banditokon is van hőmérsékletmérő, pedig azok is csak lég-olaj hűtésesek. Azt kéne tudni azt hova teszik. Haver az ötletemre mondta hgyo Trabantra találtak ki ilyesmit már régebben. Az x-edik hűtőbordára kelett tenni és állítólag hiteles volt. Mondjuk az nem teljesen ugyanaz mint az Mz-k vagy léghűtéses mocik.
A motorépítő ötlet nekem nagyon tetszik, csak pénzem nincs beszállni. A motorblokkhoz lenne egy tervem amit lehet hogy alapból leszavaztok, de ötletnek lehet hgoy nem lenne rossz. Egy hirtelen felindulás, és a szabad fantáziám szüleménye. Amúgy négyütemű vagy 2 ütemű gépet szeretnétek? Szerintem a 2T olcsóbban kijönne árban, és talán könnyebben megvalósítható. Ha érdekel mi az ötletem írj egy mail-t és elküldöm képen. Ha nem is tetszik a megoldás, legalább kiderül hogy más is lát-e benne rációt. Címem: occsebogyo@freemail.hu
Minden jót nektek!
Üdv. Öccse
Hello ETZ125-höz könnyített főtengely és erősített hajtókar van? Ha igen mennyibe kerül? Köszi
Bakker, windózos a rezóméretező?
Adjátok ide a forrást, megnézem hogy tudom-e Linuxra portolni.
A LOMEX katalógusból választottam egy nagyjából lineáris thermorezisztort. Philips KTY84. -40 -től +300 fokig jó. -40 fokon kb 350 ohm, +300 fokon kb 2600 ohm az ellenállása. Egy egyszerű kapcsoláson keresztül (ellenálláslétra és szűrőkondi, ha jól értettem) gyakorlatilag azonnal a processzor A/D bemenetén van.
Igen, végül is igazad van. Találtál valami jó hőmérőt? Talán a kazánhőmérők között kellene szétnézni. Régi szenes kazánoknál voltak szerintem olyanok, amiket használni lehetne.
Azért próbálom a kipuffhoz közel tenni, mert arra számítok, hogy ott kisebb a hő terjedési sebességéből adódó tehetetlenség. Abban igazad van, hogy nem a hőmérséklet abszolút értéke a döntő, de hátha az érzékeléshez szükséges idő számít. Elvégre a cél valami olyasmi lenne, hogy érzékeljem ha a henger be akar ragadni vagy kimegy az ideális hőmérséklettartományból, mielőtt azt valóban meg is tenné.
magwas
Szerintem egyáltalán nem kell a kipufogó közelébe raknod a hőmérséklet érzékelőt. Úgy is be kell utána kalibrálnod. Meg kell nézned, hogy mit mutat melegben erősen terhelve és mit mutat hidegben gyenge terheléssel. A kettő között van a működési tartomány. Mindig tudni fogod éppen mi a helyzet a hengerhőmérséklettel. De az érzékelőt teheted hátsó részre is legfelülre. Vagy bárhova máshova a hengerfejre vagy hengerre.
Pl. kipufogóhoz közel rakod, akkor nagy terhelésnél a maximális hőmérséklet 180 Celsius lesz. Ha hátra teszed legfelülre, akkor meg 140 Celsius lesz a max. De itt neked úgysem az abszolút hőmérséklet számít, hanem az, hogy megtapasztalod, hogy adott helyen mi a legmagasabb hőmérséklet és adott időben ahhoz képest hol áll a mutató.
Van valakinek szerkeszthető formában ETZ bekötési rajza?
Azt már kitaláltam, hogy ahol lefelé elkezdenek rövidülni a hűtőbordák, ott be tudok fúrni alulról a kipuffhoz elég közel. Még az nem tutira világos, hogy a vezetéket hogyan vezessem el, de valszeg a fordulatszámmérő spirálhoz fogom rögzíteni.
Hétvégén kikerül a teljes cikk. Egyébként én indítottam.
Megjelent egy felhivás a főoldalon, hogy motort tervezne meg gyártana valaki... Ezt ki indította, vagy ki érdekelt benne?
Nekem is elküldhetnéd az ETZ árlistát, ha van! rigapower@freemail.hu
köszi
Hali!
Engem érdekelne egy árlista (Simsonnal és Etz-vel kapcsolatban) eltudnád küldeni erre a címre:szillaci89@freemail.hu?
Előre is köszi.
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell! Gyári és utángyártott alkatrészek nagyon olcsón! ! TUNINGOK, TUNING SETTEK! HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK, SPORTBOBOK. . . Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093 KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek ! ! ! megvan még rajta minden fúllra! ! Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész! ! ! MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT! ! ! (Még megy a motor! ! ) Hívj! ! ! 0630 4096093
henger hõmérséklet mérõ .
Éppen ez a baj. Ha programot kell írni, az rendben van. De amint olyan tárgyakkal kell foglalkozni, amik valóban léteznek is, meg vagyok lőve. Az indexet is 3 órán keresztül kötöttem be, és ha meglátja a villanyszerelő amikor viszem véglegesíteni, ki fog átkozni.
Ha tapasztalok valamit, nem szoktam magamban tartani, mint azt érzékelhetted is már. Pontosan mivel kapcsolatban érdekelnének a tapasztalataim?
érdekelnének a tapasztalataid .
Kihívásnak jó, de talán egyszerübb ha évente egyzser szétszeded a géped és nagygenerál:)
Kérlek szépen, egy olyannak aki csak úgy összedob egy függvény analizátort Macgiver módjára nnak meg sem kottyan egy kis kábelezés! Én nem vagyok villamos mókus, de a kábelezés pikk-pakk. Akkor neked se sírjon a szád :))))))
Az XT nem jó, én PDP-11-re gondoltam. Két szekrény egy-egy oldalra, a harmadik meg a tetejére. Csak a generátort kell átalakítani, hogy a szükséges 20 ampert 220V-on le tudja adni:)
Komolyabban: egy 200 MIPS-es atmel ARM proci 3-4 ezer Ft. Még ennyiből megvan minden körítés. Ha még egyszer ennyit rá akarok költeni, akkor még színes grafikius LCD kijelző is lesz. Fourier trafót csinálni nem nagy ügy, ezer nyílt forrású implementáció van rá. Az ördög a részletekben van: a mintavételi ablak és annak alakja, az az algoritmus ami a referenciaspektrumhoz illeszti a mért spektrumot.
Ne állj fél lábon amíg elkészülök vele, még a sima OBC-t is fel kell applikálnom, és most jön az a része ami nem annyira fekszik: a motor átkábelezése meg ilyenek.
Nem te vagy az első aki ezt csinálná, de nem a hangminta a lényeg hanem a sorfejtés. Ezt kellen összehasonlítani a forgó alkatrészek frekvenciájával. Láttam egy ilyen szerkezetet a műegyetemen, mikot még a csapágy gyárak ezt nem dolgozták ki. Most hogy már megvehető az ezt tudó kézi készülék... De ha felcsatolsz a motorra egy kiszuperált PC-t monitorral:) Te jó ég elképzeltem...:) Ahogy egy ega monitoros xt oda gumipókozva a csomagtartóra! :))))
magwas
Nagyon ott vagy az elektronikába. Én csak úgy sejtem, hogy miről van szó. Majd a tervezendő motorunkra aplikálhatsz egy két dolgot.
Ez a mikrofonos dolog nem is hülyeség. Sajnos a sisakom eltompítja a hengerzajt és nem hallom rendesen.
LEDes indexet tettem fel. A tapasztalataim:
1. Azt előre tudtam, hogy a gyári indexrelével nem fog menni, mert oldalanként 100mW nem elég neki.
2. Azt tapasztaltam, hogy naivitás arra számítani, hogy legalább 12 volt feszültség lesz. Alapjáraton fényszóró mellett ez nem teljesül.
3. Az indexvisszajelző égőn keresztül elegendő áram megy át a másik oldalra ahhoz, hogy bármely oldali index bekapcsolásakor a másik oldal is égjen. Elméletileg ezt két ellenállással és a visszajelző égő LEDre cserélésével orvosolni lehet, majd kipróbálom.
4. Vagy a ledes lámpás cikkben lévő adatokkal, vagy a LOMEXben a LEDre megadott fényerő értékkel, vagy a szememmel van baj, de a 42 candela fényűre (kétszer akkorának mint amit a cikk a 21W-os izzóra ad) számított index halványabbnak tűnt, mint az izzós. Az is lehet, hogy a 2. pontban vázolt problémával állunk szemben. Még utánanézek.
Két okom van rá.
1. A henger akkor ragad be, ha nem megfelelő a hűtés, és túlmelexik a motor. Esélyt látok arra, hogy megtudok valamit a henger hőmérsékletéből ezzel kapcsolatban.
2. A linuxoknál hozzászoktam, hogy a problémákat a különféle paraméterek figyelésével előzöm meg/határolom be. A gondolkodásmódom ilyen.
Majd ha nagyon eldurvulok, mikrofont fogok tenni a hengerre meg a váltóra, és fourier transzformálom;).
Már kiokoskodtam, hogy ha kivonom egy jó állapotban felvett hangminta spektrumából az aktuális hangminta spektrumát és visszatranszformálom, akkor csak az azóta bejött kotyogás fog hallatszani. Néhány ezer forintból lehet építeni olyan OBC-t, ami ezt valós időben képes elvégezni.
Aztán belelógott a kezem a bilibe.
Hát nagy haszna tényleg nincs. Bár még régen egyszer a Simsonom megragadt a nagy hőség miatt. Hegynek fel 40 fok melegben Szlovéniában. Meg aztán, ha hideg van, akkor látom, hogy milyen hőfokon megyek. Ez amolyan visszejelzés csak.
Tudna valaki 2T tuninghoz szakkönyvet ajánlani?
mondjátok már meg az őszintét ! van-e gyakorlati haszna annak , hogy tudjátok a henger hőmérsékletét ? vízhűtésnél fontos na de levegőnél !?
magwas
Régebben én is gondolkoztam ilyen hőmérőn. Szerinten a hengerfej egyik (akár a legfelső) bordájának átfúrása a legjobb. Ahhoz hozzácsavarozni az érzékelőt és kész is. Nem kell a legmelegebb pontot megkeresni. Úgy is kalibrálnod kell utána. Megnézed, hogy ha hidegben motorozol kis terheléssel, akkor mennyit mutat és megnézed, hogy nagy melegben nagy terhelésnél hol van a hőmérséklet. Ezeket bejelölöd és onnantól kezdve fogod tudni, hogy éppen hol van éppen. Nem is kell hogy értékeket mutasson. Ez a relatív hőmérséklet is elég lenne. A hengerfej szerintem úgy 120-180 fok között lehet. Az tuti, hogy 100 nál több és 250-nél kevesebb. Az égéstér belső falhőmérséklete maximuma 300-340 fok. Ha találsz valami jó megoldást akkor szólj. Most én is utánanézek, hogy mit lehetne használni.
Látod, a térdfűtésre nem is gndoltam...
:-)
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|