:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Hát a katalógusból csak úgy kb. belőttem, hogy valami adat legyen erre is. Ha jól tudom a torkban a levegő sebességnek vagy egy optimum értéke és a lökettérfogat és a fordulatszám ismeretében közelítőleg számítható. A szelep szűkítési tényezőjét is be lehet lőnni, tehát a valós levegősebesség közelébe tudunk menni számítással. De én is azt mondom, hogy a végén azért még hangolni kell. Lényeg, hogy alapból ne legyünk messze a legjobb beállítástól.
Szerintem is a lökettérfogat és a fordulatszám a legfontosabb a karburátor méretezésnél. De nem olyan egyszerű, hogy vegyünk egy katalógust, és nézzük meg. Nem hiszem ugyanis, hogy az általatok tervezett motor a katalógusban szerepelne.:) A fő adatokon kívűl talán még belejátszik az égéstér kilakítása, a légszűrő, a szelepek, meg pár ilyen az áramlást, a keverék minőségét befolyásoló tényező.A szűkítés az én meglátásom szerint nem ördöngőség.Csak arra kel vigyázni, hogy a beletett plussz réteg ne rontsa az áramlást, a szűkítéssel együtt ha minden igaz, csökkenteni kel a fúvókákat, hiszen a gyorsabb áramlás több naftát csal át rajtuk.Még mindig egyszerűbb, mint számolni a dolgot.Nekem csak régi emlékeim vannak az áramló gázok számításáról, de azok nagyon rosszak.A csak kicsit is pontos adathoz pokoli bonyolult egyenlet kel.Az is megoldás, hogy végleg maradjon egy hasonló motor karbija, csak az nem tudom, mennyire lesz optimális. Kérdés, mennyi energiátok van a karbit állítgatni, és az is kérdés, mennyire akarjátok a legjobb hatás fokra , a legkissebb légszenyezésre belőni a dolgot.Azt hozzáteszem, én nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz, elektromos szakember vagyok, csak a seregben tanultam egy évig motorszerelést, és régen minimális gépészetet, mechanikát, statikát.én a kísérletezés mellett döntenék, bizonyos határokon belül.
szóval a max fori kb 9200 1/min.Az előbb lemaradt egy nulla....:))
Az XJ650-esen meg 4 darab 32-es Hitachi karbi van.Karbinként kb 160 ccm jut.Ja és a max fori meg olyan 950 1/min.
Suzuki GSF 1200 Bandit: 4 darab 36 mm es torokátmérőjű Mikuni karbulátor. Egy hengerre 300 köbcenti jut, a maximális teljesítmény fordulatszáma 8500.
Azért írok itt lökettérfogatot meg fordulatszámot, mert tudtommal ez a két adat határozza meg a torokátmérőt leginkább.
Na majd valakinek a karbulátor témában kell elmélyednie és a legmegfelelőbbet megkeresni motorunkra.
Néztem a weboldalt, de nem találtam sehol sem arra vonatkozó adatot, hogy a 34 mm es torkú karbulátor kétüteműekre való.
Én úgy lőttem be a torokátmérőt, hogy elővettem egy motorkatalógust és megnéztem, hogy ilyen motorokon mekkora van. pl. megnéztem a Honda CB500 ast és azon 2 darab 34 mm torokátmérőjű Keihin karbulátor van. Itt egy hengerre 250 köbcenti jut és a maximális teljesítményt 9500-as fordulatszámon adja le.
Azért szerintem nem olyan egyszerű,hogymajd leszűkitjük ha bő.
Ez nem nadrág ugyanis.Megadott cm3-hez
bizonyos fúvókaátmérő kell,hogy elérjük
az 1/16 arányt.Ezért kéne katalógusból
választani egy olyat,amit a gyártó a kisérleti üzemében kikisérletezett,beállitott és ezt ajánlja.Különben,csak barkácsolás lesz az egész.És három dolgon nem szabad spórolni
1:fék, mert ottmaradsz
2:karburátor
3:gyújtás, mert tolsz.
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de a torok átmérőben kiindulásnak jobb a picit nagyobb. Azt a végső fínomitásnál még mindig viszonylag egyszerűen lehet szűkíteni(persze nem sokat), viszont ha kiderül, hogy a választott átmérő kicsi, akkor jöhet a másik karbi, átvariálása a felfogatásának...Szerintem meglehetősen bonyolultan lehet csak számolni a pontos átmérőt.Ha szűkebb a torok, gyorsabb az áramlás, ha jól emlékszem akkor jobb a porlasztás. Viszont nagyobb erő kel a szíváshoz. Ez ha minden igaz, négyzetesen nő, nem számítva az örvényléseket.Amiket viszont mégis csak bele kelene számítani.Tehát egy bonyolult, számítási sorral ki lehetne számolni, de talán egyszerűbb, ha körülbelülre vesszük az adatot,egy hasonló jószágból kiindulva, aztán elkezdünk szűkíteni, esetleg néha mérve a kibocsálytott anyagokat figyelve a teljesítményt. De ez inkább csak megérzés....
Egyszerűen a gyártó kétüteműhöz alánlja.Jobb hiján elfogadom.
Hátha ők jobban értenek hozzá mint én.
http://www.dellorto.it/
nem túl rég óta vagyok motorom tulajdonosa, egyelőre azt akarom rendbetenni (hozzáértésem jelenleg kb 0, saját megítélésem szerint). a rezós cikk alapján próbálok meg kipufogót összedobni hozzá, de asszem olyat, aminek 3 részes a diffúzora (ezzel csak az lesz a bajom, hogy nincs heggesztő ismerősöm). majd ha az összejön, akkor azt mondom, hogy csinálok kipufogót a mocihoz (meg egy kétütemű motort, hogy legyen értelme a rezónak :D).
pelvis
Igen, hasonló féle motor van tervben. Lesz kiegyensúlyozótengely, úgyhogy annyira azért nem fog rázni. Ha valamelyik részlethez értesz, akkor besegíthetnél te is!
Bárki nyugodtan hozzászólhat!
A torokátmérő nem számított érték. A többi motor torokátmérőjéhez viszonyítva vettem fel. Nem végleges paraméter.
Viszont én nem érzem túl nagynak. Találtam ettől valamivel kisebbet és nagyobbat is hasonló motoroknál. Ha valami példával vagy számítással alá tudnád támasztani észrevételedet, akkor oszd meg velem, érdekelne.
szia,
na ez már valami. gondolom enduróféle-utcaiféle lesz (én a villaszögből indultam ki). kár, hogy nem kétütemű a terv, úgy lenne az igazi, meg persze azzal lehetne többletteljesítményt nyerni. de az egyhengeres megoldás majd azért kicsit hozza az emcettfílinget (mondjuk nekem már nagyjából megszokta a csuklóm, de aki kettőnél több hengerhez szokott, annak nagyon fog rázni). nagyon várom a további fejleményeket!
Elnézést, hogy belekotyogok,de a négyütemű motorhoz sok lesz a 34mm-es torokátmérő.Ez kétüteműhöz való,a négyüteműhöz kisebb kellene.
Műszaki paraméterek:
- Egyhengeres, léghűtésű, négyütemű benzinmotor
- Furat: 79 mm
- Löket: 81,5 mm
- Lökettérfogat: 399,49 ccm
- Maximális teljesítmény: 20 kW (27 LE), 6500 1/min fordulatszámnál
- Maximális forgatónyomaték: 31 Nm, 5000 1/min fordulatszámnál
- Végsebesség: 130 Km/ó
- Sebességfokozatok száma: 5
- Hengerenkénti szelepszám: 2 kétkarú himbával működtetett
- Sűrítési arány: 1:10
- Keverékképzés: 1 db Keihin karbulátor 34 mm-es torokátmérővel
- Tengelykapcsoló: többtárcsás olajban futó
- Olajzás: nedves karteres olajzás
- Kiegyensúlyozás: 1 kiegyensúlyozó tengellyel
- Gyújtás: elektronikus gyújtás, hengerenként 2 gyújtógyertyával
- Akkumlátor: 12V, 10Ah
- Generátor: 180 W
- Indítás: önindítóval
- Vezérműtengely hajtás: fogasszíjjal
- Primer hajtás: fogaskerékkel
- Szekunder hajtás: lánccal
- Vázszerkezet: bölcsőváz
- Váz anyaga: acél
- Villaszög: 62 fok
- Tengelytáv: 1430 mm
- Rúgóút elöl/hátul: 190 / 160 mm
- Gumiabroncs elöl: 90 / 90 - 19, drótküllős kerék
- Gumiabroncs hátul: 120 / 90 - 17, drótküllős kerék
- Fék elöl/hátul: tárcsa / tárcsa
- ülésmagasság: 80 cm
- Üzemanyag tartály: min. 18 liter
- Teletankolt tömeg: max. 190 kg
Ez a mostani cikk elég konkrét lesz! Na de akkor bevágok ide egy részletet.
szia,
az, hogy megvan a motor koncepciója, mit jelent?
nem dobnál fel egy kicsit konkrétabb cikket? engem személy szerint az egész dolog nagyon érdekel! (pl két, vagy négyütemű, esetleg wankel :D)
Formatervezés ügyben már rajtad kívül van két beküldött munka és még egyet várok. Augusztus 1.-én kiteszek egy cikket amiben a műveitek lesznek láthatóak. Ha addig lesz új formatervezésed, akkor küldd el. De ezzen nem zárul le a dolog, utána is lesz lehetőség beküldeni rajzokat amiket kiteszek.
A weblapot majd szeretném azért újraéleszteni, ha elindul a szekér és előrehaladott állapotban leszünk.
jaja, láttam a cikket.
közben megtaláltam a projekt weblapját, amit csináltál. :-) szerintem ott szépen összefoglaltad az egészet, a menetét, az eredményeket, a szükségleteket, nem kellene feladni azt az oldalt.
jó a cikk a rezonátorról :-)
nyáron lesz kis időm a moci formatervével foglalkozni.
azt még nem tudom, hogy el tudok-e menni a szocitalálkozóra, de valamikor mindenképpen megdumáljuk, mi a helyzet.
Szeva Kecel! Már ide a szocimotoros oldalba ágyazódott. Egyelőre csak egy cikk van kint ezügyben, de hamarosan majd megszaporodnak.
Pool, mikor vagy icq-n? Írd már meg lécci a motorépítős oldalad címét... :-)
Egyenlőre még csak a gondolatokat lepi a por. De hamar munka ritkán jó! Ismered a mondást, szóval nem szabad kapkodni. :)
Belepi a por mire elkészültök.
És majd jó nagy porfelhőt húztok magatok után.
Hihihi.
Spórolj a cérnával!
:-)))
Szia Pool.Hogy áll a mociépités?
Sziasztok !
250 -es ETZ -hez keresnék sportkipufogót, sportkormányt és versenypályára való gumigarnitúrát.Kecskemét környékén lenne jó de Budapest még belefér.
Köszi előre is.
Hello!
Valakinek megvan a MOTA6 és a TSR nevezetű 2ütemű motor tuningprogramok?
üdv,
ha engedélyeztetésről, meg szabadalmi hivatalról lenne szó, akkor hátha tudok segíteni. az engedélyeztetés mondjuk nem pálya nálam, mert nagyon nincs se ismerős, se hozzáértés minőség- és szabvány-területen, de jogász ismerős és versenyjogász tanár már akad. (ez a hátha nagyon hátha, de ha tudok, akkor segítek. pár napot utána is járnék, de az eredményességemben nem nagyon bízok.)
Szia!
Ne higgy nekem,de:
hűtőborda: cooling flange
Furat: Auger hole
Furatátmérő: boreal diameter, de inkább
internal diameter a helyes
Ha valaki tudja a megfelelő angol megfelelőket a hűtőborda és a furat szavakra, ne habozzon megszerkeszteni az oldalt. Köszi.
A KTY84 teljesen ugyanolyan tokozású, mint egy ellenállás vagy egy dióda. Azt tervezem, hogy a vezetéket egy szilikon csőbe húzom bele, olyanba amit lámpához adnak hogy az égőt távoltartsa a búrától vagy mi.
Lefényképeztem a cuccokat, amik a próbaáramkörön vannak most. Ha nagyon zaklatsz, akkor lefényképezhetem a próbaáramkört és a szilikon csövet is:)
Itt találod a képeket: http://openbike.objectis.net/design/wiki/TemperatureSensors
magwas
A KTY84 es termoelem mekkora méretű? Megvetted már? Tudnál róla képet küldeni? A vezetéket hogy fogod megoldani, hogy nehogy letesteljes és ne is olvadjon el? Hol áll a project?
Pool
Igazad van, ha úgy látom van amíben segíthetnék írok a fórumra tanácsot, csak a lényeg, hogy mindent tálajatok itt ki ahogy eddíg, hogy az ember képben legyen. Mondjuk annyíra nem vagyok kuka, most éppen a jawa-m felújításán mesterkedem, a festés résszel ismerkedem :) több kevesebb sikerrel (a váz jó lett)
Szia Pool!
Olvastam a fórumon, hogy motorépítésbe kezdtetek, és nagyon megtetszett a dolog! Ha tudok, szívesen segítenék én is valamiben. Gondolom ez a "vállalkozás" csak az alkotómunka kedvéért indult be. Akkor még jobban tetszik. Egyébként anyagmérnök vagyok (infós, anyagtervező). Jelenleg fémekkel foglalkozom leginkább. Végeztem egy motorkerékpár-szerelő tanfolyamot is. Azt szeretném kérdezni, hogy a designnal kapcsolatban a mi a helyzet? Ez a része is érdekelne, vagy bármilyen más műszaki probléma.
Üdv,
csabee
Hello!
Valakinek megvan a MOTA6 és a TSR nevezetű 2ütemű motor tuningprogramok?
Hello Nehrvim!
Örülök, hogy tetszik a motorépítéses projektünk és hogy szurkolsz nekünk!
Nem lesz egyszerű véghezvinni és hogy bele ne bukjunk a legegyszerűbb konstrukciót választottam, valamint egy sor már bevállt alakatrészt szeretnék felhasználni. Ha meglesz ez az egyszerű motor jöhet nagyobb terv. Ebbe az első modellbe nem akarok semmi találmányt, újdonságot belevinni. Egyelőre nem engedhetjük meg magunknak hogy kísérletezzünk. Kb. két hét múlva meg fog jelenni egy cikk a koncepcióról, konkrét elképzelésekről. Egyébként egy tervezés során rendkívül sokfajta munka van. Nem csak mérnöki. Valakinek az engedélyeztetésben kell otthon lennie, valakinek a hegesztében, kellenek különböző szakmai tapasztalatok meg minden. Szóval, ha úgy látod van olyan terület ami érdekelne, akkor nyugodtan szólj, biztos hasznodat tudánk venni!
Szevasz!
Pool
Hali
Nagyon érdekes elképzelés, ez a motor építés, csak azt sajnálom hogy nincs semílyen szaképzetségem amível segíteni tudnék, de azért figyelem a fejleményeket meg szurkolok nektek. Csak javaslat szeríntem azt kéne eldőnteni, hogy egyedít csináltok és újítani próbáltok, vagy inkább csak végígmentek a kitaposott úton. Ezt úgy értem, hogy olyan technologiát alkalmaztok ami már régen bevált, pl: egyhenger, kéthenger, kétütem. Bár szeríntem ha ez ilyen csoportos összefogás lenne, mérlegelni kéne (nem az anyagi) ki mivel tud beszállni, tegyük fől valakínek a szakmája autószerelő, vagy egy srác említette, hogy ő tudna számítogépes modeleket csinálni ami szeríntem egy egyedi gép tervezésében hatalmas segítség lenne. Avval is egyetértek, hogy mindent egyedíre tervezni, rohadt fárasztó, és költséges pl. kitalálni, saját új vázat, meghajtást, elektromos rendszereket, stb. szóval inkább azt kéne eldőnteni, (bár bíztos túl vagytok már ezen) hogy mi az ami máshol bevált, amin nagyon változtatni nem kéne, tegyük fel vegyük alapnak egy yamaha cruiser vázát stb. és megkeresni amivel egydi lesz a motor pl: irta egy srác a dízel motort, ez elég egyedi motor lenne, és ha sikerűl rohadt praktikus egy negy túra motornál, a dízelek srapabírok, alacsony fogyasztásuk, és olcsó üzemanyaguk, ezzek elenére nagy nyomaték (nem is tudom minek a v2-es :) Eddi egy motoros shown halottam dízelmotorról csak, szóval ezzel nem igazán próbálkoznak, tehát ha bejön bíztos nagy sikere lenne. Persze ez akkor lehetséges, ha van valaki akí ért ezekhez a szörnyekhez.
Nomeg ha bevezettek valamí müködöképes új dolgott, ha nem is tervezítek hogy kerestek vele a lincensze milliókat érhet.
Nyaszóval azt akkartam mindezzel nehezen kifejezni, hogy érdemesebb egy v. két dologra rákoncentrálni, és a többí jól bevált dolgon nem változtatni. (persze nem a külcsinyről beszélek)
Na elég a fecsegésből sok síkert a motortervezésben, meg építésben.
magwas
Hogy áll a hőmérős project?
sziasztok.most kapcsolodtam be.
érdekelnek a tapaszalataitok.
olvasgatom.
vannak érdekes dolgok.mindig tanul az ember.
Egyébbként Etz-150 1987év. 16000km.(szürke) Gyári állapot. És nem adom el. 2tulaj (fater volt az elsö)
Üdvözlök mindenkit.
Levendel.
Az én ETZ-men fekete üléeket láthattál. Megvan a fehér garnitúra is, de annak a gumija egyrész kicsit ki van hasadva, másrészt sajnos nem bírta az évekig kapott UV-sugárzást és a felszíne elkezdett porladni, ami a fekete motorosgatya seggén egy szép fehér foltot eredményez, mintha lisztbe ültem volna. Azért van fenn a fekete.
Pont arról az NDK targoncáról beszélek, az ülések megyegyeznek. Ha motorra akarod feltenni, akkor kell hozzá agy csőkeret, hogy egyben tudd levenni-feltenni a két ülést.
Peti74
Melyik 2ütemű motoron van turbo, ha van ilyen?
KÉtütemű motorra lehet rakni "turbot"?
Ha jól tudom, akkor a Hayabusán és a GSX 600R-re lehet tenni, igaz az egy picit más kategória:))).
Valami olyasmi kellene, ami plusz levegőt juttat a hengerbe (egy kompresszor:)).A légszűrőházban el férne és a karbin keresztül nyomná a levegőt. Amúgy Tz-hez lehet venni direktszűrőt? Ha igen, mennyivel megy tőle jobban?
Előre is köszi!
Peti ! Nem emléxem, neked is ilyen honvédségi üléseid vannak? És azok feketék? Csak azért kérdem, mert az összes neten fent lévő általam megtalált NVA-s ETZ-n fehérek ezek az ülések.
Egyébként épp ma boltoltam el egy TS blokkot többek közt az általad leírt fekete színű ülésre. A gazdája szerint is valami ndk-s targoncán lehettek ilyenek. (ő 125-ös csúzlin használta, csak ezt az egy darabot)
De akkor ezexerint a matt zöld TZ-ken is ilyen vót?
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell! Gyári és utángyártott alkatrészek nagykeráron! ! TUNINGOK, TUNING SETTEK! HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK, SPORTBOBOK. . . Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093 ETZ 250 KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek ! ! ! megvan még rajta minden fúllra! ! Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész! ! ! MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT! ! ! (Még megy a motor! ! ) Hívj! ! ! 0630 4096093
befúrni két henger között = befúrni két borda között
magwas
Nem tudom mekkora ez a termoelem vagy mi a nyavaja, de az jutott még az eszembe, hogy azt is meg lehetne csinálni, hogy két henger között belefúrsz a falba és ebbe teszed az érzékelőt. Azán be lehet önteni cinkkel. Na ez csak akkor kivitelezhető, ha az érzékelő nem túl hosszú és nem túl nagy átmérőjű. Úgy aztán igazán gyorsan "elérne" a hő és érzékenyebb is lenne.
A kijelzőt meg lehet csainálni "mutatósra" is? Nekem a digitális dolgok nem jönnek be. Nehéz leolvasni és nem is tetszik. Lehet venni ilyen analóg kütyüt hozzá szerinted?
Hű basszus, enyém lett a 777! Remélem jót jelent...
GIXXXer
Az elején gondoltam rá, de szerintem egyelőre elég ez is. Más fórumokon is egyszerre 30 ember társolog 40 témán egyszerre.
Szerintem pedig érdemes a téma egy cikkre. Áramkör rajz, hozzávalók, árak, beszerezhetőség, beszerelés, kijelző stb. Aztán tapasztalatok és pár kép. Egy cikknek nem kell feltétlenül hosszúnak lennie. Egyébként most hogy állsz vele? Elkészült már? Mértél valami értéket?
A rezonátoros cikk elég primitív, aki tud programozni egy kettő meg tudja magának csinálni. És az lehet egyszerűbb, mint ezt továbbfejleszteni. Na majd nézd meg a progit, ha minden igaz vasárnap elkészül minden és kitesszük.
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|