:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Hi Gold!
Csak nem politikusnak készülsz? Olyan szépen összevágtad az általam leírtakat, hogy még egy profinak is becsületére válna! Még szerencse,hogy csak vissza kell olvasni a fórumban, és kiderül, hogy mit irtam.Vettem a fáradságot, és felkerestem igényes honlapodat. Biztos szépek a képek, de honnan tudjam én mezei halandó, hogy azokban ilyen " LEGEGYSZERŰBB" gyújtás működik. Ezen az alapon felteszek egy kevésbé ismert bombázó képét a honlapomra, és azt írom, hogy Ő a csajom. Tudom, hyogy én nem értek hozzá, de ami a képen van, az nem csak az adó és az elektronika külön dobozban van? Ajánlatom: az eredetit hagyni! -Jöhet a Sör! Neked ugyanazt! JocÓ
www.gtelektronics.fw.hu
Üdv.Itt van néhány kép arról az elektronikus gyújtásról,amit én árulok,és amely állitólag nem műxik nappal,és az Egri Bikavér MGTSZ melléküzemágában készül állitólag.{Joco10-szerint.}
Ha megnézed a DKW,vagy a Ducati képet,láthatod,hogy talán nem a legolcsóbb amit én árulok,de hogy a
LEGEGYSZERŰBB
gyújtás amit csak el tudok képzelni az biztos.Aki ennél egyszerűbbet tud ajánlani,annak fizetek egy sört.
Üdvözlet Joco10-nek.
A végén csillag motor lessz mégis csak...:))
de szép is lenne zwei taktban az a rengeteg porlasztó kipufogó meg gyujtás.
Tuji
Vannak sokan, akik szerint 8 henger alatt nem is erőmű az erőmű. Szerintem egy 400 köbcentis, 8V elrendezésű motor adekvát válasz lenne erre a kihívásra:)
esetleg tervezhetnék, ajánlanám még az égéstér átalakítást, olvasd el légyszíves a honlapomat, http://tujituning.uw.hu.
Tuji
Nincs valakinek egy etz 125-re való épített rezonátora ami felesleges?
ha igen megnézném kipróbálnám és megvenném!
Köszi Keats
hát nem is hengerfaragásra jelentkeztem.
Tuji
Pool 400 köbcentit akar, te meg simson méretekhez vagy szerszámozva. Ebből nyolchengeres lesz:)
friss fejlesztés, széria hengerhez+10km/h, 9000.- az anyag kb.1500.- a munka meg nyolc óra, a honlapom eredmények linkje alatt megtalálhatók a számított tulajdonságai.
Tuji
Hi!
Simsonra mennyiért építenél rezót? Persze nem a fos kisiparira gondolok, hanem a normális hangoltra, ami tényleg dob a teljesítményen.
Ebből mennyi az anyagköltség és mennyi a munkadíj?
sziasztok Tuji vagyok tuningolással foglalkozom a honlapom http://tujituning.uw.hu, szerintem, ha megvan a főtengely és a karter a többit már a célkitűzéseknek megfelelően könnyen meg lehet tervezni, ha segítség kell, hegeszteni, tervezni(2T kipufogót,hengert) kisebb tuningmunkákat(marás)Simson méretekhez vagyok szerszámozva, tudok megcsinálni.
Tuji
Sziasztok! áron alul eladom ETZ 250-hez való 1 napos rezonátoromat(nekem nem jött be a hangja :(((persze egyéni ízlés kérdése...)3000 Ft alku nélkül, Budapesten. Ha valakit érdekel, jelezze.
Hello mindenki!
Most kezdek hozzá motoros pályafutásomnak egy TS 125-tel. És az érdekelne, hogy lehetne egy kicsit a motorját meg piszkálni? Többen mondták, hogy fúrassam meg,az érdekelne,hogy kb mennyibe kerül és lehet-e valami káros következmánye?
Előre is kössz!
Ami nappal is müxik azt úgy hivják hogy infravörös,és 2005-ben németországban készül nem egerben.
Csak ennyi a különbség.
Természetesen az optók infra leddel működnek, vakító fényben is működnek ezért.Nem ez a gond, hanem a szennyeződés. Szoc motorban a mindig jelen lévő olaj miatt csak hatalmas szerencsével működnek hibátlanul. Iszonyatossan trükkös módon védtük a szerszámgép vezérléseknél az optikai lécet, forgó jeladót, mégis egy idő után betalált rá a hűtő folyadék. Azután már nem volt olyan tökéletes.Már írtam én is, más is, a hall jeladót pedig csak egy kissebb atomrobbanás tudja megzavarni, de az valószínüleg zavarná a motorost is.Szerszám gépnél azért nem használják a hallt, mert csak század milire pontos, szemben az optó mikronnál kissebb pontosságánál.De nekünk bőven elég a század pontosság, hiszen az nem a felső holtpontól mért pontatlanság, hanem a gyújtáslap kerületén. Nem is merem megsaccolni, mennyire kicsi gyújtásszög hibát okoz.
Optokapus csodaketyeréből van 8 darabom! Darabját 10 euróért viheted! Garantált gyári! Az Egri Áfész Agria Szakcsoportja által gyártva 1986-ban! A kermi álta bevizsgálva 1984-ben! (száma:Pák IV-3061/84) Már veterán! Veteránra veterán gyújtást! Egyébként kiváncsi lennék arra a gyújtásra amelyiknél " csak felrax egy lemezkét bárhová, lendkerékre, vagy akárhová, ami kitakarja az optikát és máris van gyújtás, semmi cicó" Ez a gyújtás, még ha megtalálod az optimális vezérlési pontot,akkor is csak teljes sötétben fog működni. Szerintem. Tudod ezek a motorok, amikről szól ez a fórum átlagosan nem nagyon érnek 230 eurónál többet, és nem sokan akarják megduplázni a motor értékét. Inkább "gányolnak" de szeretik a motorjukat és saját kezüleg akarják viszonylag kis pénzből javítani. Ezért van nagyobb sikere a Peti74 ötleteinek cuccainak mind neked. Jocó
Én nem is erre gondoltam,hanem arra,aki délután leteszi a kőműveskanalat,este pedig nekiáll motorelektronikát épiteni.
Én műszerész létemre nem látom értelmét
az otthoni barkácsolásnak {hacsak hobbiból nem csinálja valaki}.
Ha ön mérnökember,akkor szerintem tudja,hogy otthoni körülmények közt
nehéz egy gyári dolgot leutánozni.
Dehát sok sikert.
Hát, szó se róla, néha én is írok, csinálok hülyeségeket(lehet, hogy nem csak néha). De ettöl függetlenül gyengeáramú üzemmérnök vagyok(pontossan híradásipari), minimális gépjárműves ismeretekkel, közepes vezérlés javítási tapasztalattal.Tehát nyugodtan belevágok az ilyesmibe, legfeljebb elszúrom, és átkozom magam egy darabig.:)))
Szerintem olvasd végig a motor elektronika fórumot,mielőtt belekezdesz.Én ma délután megtettem,és rosszul voltam attól a gányolástól ami ott folyik.Úgyhogy csak óvatosan.
NSUra talán lehet optosat rakni, de vigyázz, hogy mindig tiszta, olaj mentes legyen a cucc, különben az olaj takarja ki. Manapság kezdenek leszokni az optórol ahogy elnézem. Győzni fog a hall. Egyre kissebb mágnesekkel is tutira működnek, most amit utoljára láttam, az elmegy egy 1X1X2 mm es mágnessel, úgy, hogy a mágnes legalább egy miliméterre mozog előtte.Az az igazság, hogy trafó tekerés kivételével nem ördöngősség egy bármilyen elektrónikus gyújtás készítése.Ha valaki tranzisztorost csinál, az például áll hengerenként egy hall icből, két ellenálásból, egy tranyóból, és egy darlington tranyóból. Aki ezt nem tudja összerakni...A tirisztoros két-3 tranyóból, egy diódábol, egy tirisztorból, egy trafóból pár ellenálásból, kondiból áll. A trafót leszámítva szinte bárki elkészítheti. A trafót is meg lehet csinálni, csak útálatos, pepecs meló.De ha lehet venni hengerenként 2- ezerért cdit, amit csak egy hall icvel kel kiegészíteni, nem melózom ilyesmivel, még akkor sem, ha 6 voltos a mocim, és a cdihez feszültség kétszerezőt kel használnom.Valami vidéki címről 3 ezerért azt is küldenek.
Hát ha látnád a 230EU-s csodaketyeréjüket X két henger.
Én az NSU-mra az optokapus változatot
szeretném felrakni,csak felrax egy lemezkét bárhová,lendkerékre,vagy akárhová,ami kitakarja az optikát,és máris van gyújtás,semmi cicó.
Ez a csoda ketyere úgy tűnik gyakorlatilag nem tud többet, mint a lejjebb említett 2000-3000 forintos CDI.Az is tirisztoros, az se ég le, az is 20 KV feletti gyújtó feszültséget ad, azt is közvetlenül a gyútó trafó helyére kel rakni.Van akinek 6000 feletti fordulatnál gondok voltak vele, de ez sem mindenkinél igaz. Egyetlen igazi különbség, hogy az olcsóbb kisipari. De arról se szokott sok panasz érkezni ismereteim szerint. Ekkora árkülönbségnél én a kisipari mellett döntök, különösen hog a jawám úgy sem szereti 6000 feletti fordulatot. Bár az is igaz, amíg ETZm volt, azt se hajtottam 6000 fölé, mert minek, az optimális teljesítményt 4500-5000 fordulatnál adja le(gépkönyvi adat), 5.ben pedig nem tudja úgy emlékszem a 6000t túl lépni.Egyébbként a kéthengeremhez kellő két ketyerét nem venném meg 30000ért, inkább megcsinálom magam, akármennyire útálok trafót tekerni.Ennyi pénzért igen sok mindenre hajlandó vagyok.:)
Ez viszont nem a te hibád,hogy ennyit ér a forint!!!!
Erről sajna nem tehetek.
Nem adják olcsóbban.A németet ez nem érdekli.
Itt nem az a probléma,hogy amit kínálsz az nem jó,hanem hogy az átlag 60e.huf-ért vásárolt motorkerékpárokba az árukhoz képest drága ez a cucc!
Elektronika mindenkinek.
Megszakitós és tranzisztoros gyújtások:
A bezáródó megszakitó hatására elektromos tér épül fel a transzformátor primer oldalán,jelentős elekromos energiát TÁROLVA.
A megszakitó nyitásakor az elekromos tér összeomlik,kisütve a szekunder oldali részt,szikra formájában.
Tranzisztornál ugyanez történik,csak kiküszöböljük a megszakitó hibáit
{szikrázás}de a szikrára nincs alapvető behatásunk.
Tirisztoros gyújtás:
Egy elektromos áramkör tölteni kezd egy nagy kapacitású kondenzátort,amely a megszakitó jelére begyújtó tirisztoron keresztül 20-100A bocsát a transzformátorra,amely a gyertyán keresztül kisül.
Láthatjuk az alapvető müködésbeli különbséget,itt ugyanis nem a transzformátor tárolja az energiát
hanem a kondenzátor.
A traszformátor itt csak mint áramátalakitó működik.
A kondenzátor méretezésével a transzformátor leégéséig kivezérelhetjük azt.
További előnyök:Magasabb fordulatszámnál is tökéletes szikra
{a tranzisztornál idő kell a megfelelő
mágneses energiamező felépüléséhez}
magasabb gyújtófeszültség {30-40KV}
Ha rajtahagyod a gyújtást se ég le,mert nincs benne áram.
Mindenki hasonlitsa össze ezt a kétezer forintos csodatrafójával,és döntse el melyik a jobb.
Egy kicsit drága!!
Ezért a pénzért nemnagyon lehet eladni,de persze látni kell,lehet hogy valami nagyon speckó dolog.
Ezek szerint gyilkolja a trafókat. :-)
Az kerül ebbe annyiba,hogy egy gyári kisérleti üzemben kikisérletezték.ipari módszerekkel gyártósoron legyártották,kereskedelmi forgalomba hozták,befizették rá az adót,és egy év jótállást vállalnak rá.
Ha elolvasod az motorelektronika fórumot végig,találsz olyat aki már 4,
azaz NÉGY trafót vett,és még mindig a régi gyújtása üzemel.
Amúgy tirisztor kapcsolja a gyújtást.
Megjegyzem 15000FT-ért egy alapkivitelt tudok csak behozni,
de létezik mikrokompjuter vezérelt
ejőgyujtású,beállitható leszabályozású változat is,230 EU áron,ami testvérek közt is 70-rugó.
Amugy meg a megszakitó csak egy vezérlő jelet ad,az időpont végett,csak egypár miliamper folyik át rajta.
Én ezt tudom ajánlani,mindenki döntse el neki mi a jó.
ÉS AKÁRMILYEN HIHETETLEN, NEM KÖTELEZŐ MEGVENNI.
Goldnadel !
Nem kötözködni akarok, de mi a fene kerül 15ezer-be azon a "gyári univerzális gyújtáson", amit hirdetsz ? Mi kapcsolja benne a primer áramot ? Egy tranzisztor ? Na és ?
Mert akkor lehet, hogy a szikrálja kicsit megbízhatóbb, de ha a megszakító marad, annak összes nyűgjével és bajával együtt, akkor igazából nagy értelme nincsen. Ezt egy CPI trafó is tudja, az meg csak 2000 Ft, a Lada-klub honlapján árulja egy srác.
Üdv,
Peti74
Fbali !
Küldtem neked egy mailt a freemailes címedre 6V-os, kéthengeresre való elektronikus gyújtás ügyben.
Üdv,
Peti74
HI balázs!
Peti 74-et kérdezd! Itt van nálam egy Mz dinamóra aplikált, ETZ jeladós többszörösen kipróbált elektrónikus gyújtás, amit tőlem küldött egy jawasnak. Szerintem tök jó...Remélem nem jön érte a gazdája, és jó lesz a Trophyra...
Kössz! Oldalkocsi elfelejtve, poénnak jó, de egyébként nem igazán hasznavehető. Majd ha lesz neked is oldalkocsis motood akkor rá fogsz jönni.
Kössz! Oldalkocsi elfelejtve, poénnak jó, de egyébként nem igazán hasznavehető. Majd ha lesz neked is oldalkocsis motood akkor rá fogsz jönni.
Igaz Pool, hogy gonosz vagy velem :-), de azért Isten éltessen.
Oldalkocsit nem tervezel a motorhoz? :-D
Gyári,nem kisipari,német univerzális gyújtás,bárhová felszerelhető.
Kell hozzá egy megszakitó{az eredeti jó}és 6 vagy 12Volt.A trafó felhasználható.Bárhová utólag is felszerelhető.
Ára:1 év jótállással 15000 FT.
Cavinton nélkül?
Akkor a nickneved miért nem csillagmotor? :-)
ok, megjegyeztem ;-)
-------------------------
csillagmotort a világnak!
Na de júliusba még te is csinálhatnál mégegy design tervet, ha van kedved és időd.
Pool, hiszen fenn vannak a képeim a 3daquarius oldaladon... Így mások vannak előnyben, igaz nem tudom, milyen előnyt lehet szerezni, meg hogy mivel kapcsolatban... :-)
De nem fontos elküldeni, csak kíváncsi voltam rájuk.
Kecel, nem akarom elküldeni, mert akkor előnyben lennél. Nekik sem küldtem el a tiédet. :-)
Augusztus elején fognak kikerülni.
Öregapó
Itt most az egyszerűség is számít. A lambda szonda igazán jól befecskendezős gépen működne jól. Meg aztán azért bonyolítaná az egészet. Hidegen meg nem is működne és addig is kell valamilyen keverék. A karbulátort meg feltesszük, beállítjuk és kész is. Szerintem azért nem olyan rettenetes nehéz eltalálni a jó beállítást. Alapjárattal nincs gond, aztán kell még egy részterhelés és teljes terhelés. Szerintem egy tapasztalt motoros felül és megmondja merre kell menni a fúvókákkal. Meg aztán próbálgatunk majd.
Pool, elküldhetnéd a design-terveket mailben, nagyon kíváncsi vagyok rájuk. :-)
Pool, gondolkoztál már azon,hogy egy szabályzott keverék képzésű, lambda szondás, vagy milyen megoldás milyen lenne? Talán bonyolultabb lenne az építés, viszont könnyebben lehetne az optimumot hozni, az elektrónika megtenné.elektrónikát könnyebb talán csinálni, mint különböző terheléseken próbálgatva belőni a fúvókákat, torok átmérőt.
De persze majd szét kell nézni és egy kicsit számolni is kell, hogy melyik lenne a legalkalmasabb. Meg itt jön a tapasztalat. Számítok majd segítségre.
Azért egy motor szívócsövében érdekesen alakulnak a nyomások. Függ a terheléstől és a fordulatszámtól is. Úgy van megtervezve egy karbulátor, hogy különböző pillangószelep állásnál és különböző fordulatoknál is megfelelő keverék legyen. A mai karbulátorok azért olyan bonyolultak. Örvényléseket nem kell számolni, a végén belőjjük a fúvókaméretekkel és kész.
Hello!
A legjobb megoldás, ha veszel gyárit. Új Jawákba ilyeneket szerelnek. Kb. 20 ezer Ft. Ezt csak be kell szerelned a helyébe és kész is. Ha mással megcsináltatod, akkor is lesz egy tizes munkával együtt. A gyárin még az is jó, hogy a fordulatszám függvényében változik kicsit az előgyújtás, ami azért egy kis pluszt jelent.
Ja, várj, nem jó, az 12V-osra van! Hát akkor mindenképpen csinálni kell.
Hali minden motoros társamnak. Én jómagam nem igazán értek az elektronikához, segítséget szeretnék kérni elektronikus gyújtás elkészítéséhez egy 634-es 6V-os Jawa-hoz (350 ccm). Maga az összeszerelés nem igazán okozna gondot, de nem nagyon tudok nyáklapot tervezni, stb. Ebben szeretnék némi instrukciókat kapni, esetleg ha valaki bevállaná és el is készítené nekem nem bánnám, az összegben pedig megegyeznénk.
A segítséget előre is köszi!
Balázs
Szerintem is van optimális áramlási sebesség, de a számításhoz nem elég a lökettérfogat és a fordulatszám. Tudni illik, a nyomás is változik. A löketből, és a fordulatból kiszámíthatod a beszívott levegő időegység alatti térfogatát, de nem tudhatod, mekkora lessz a nyomás.Az ármlást több helyen rontja mindenféle akadály, szűkület, tehát a hengerben lévő nyomás nehezen számítható. A karbiban a sebesség is az átáramló térfogattól, a keresztmetszettől, és a nyomástól függ. A nyomást pedig itt sem ismerjük. Nem a légköri nyomás lessz! Tudod a nyomás, térfogat, keresztmetszet,sebesség + örvénylések ezek kellenek az áramlás számításhoz.Bernouli egyenlet....Szóval valóban katalógusból egy hasonlóhoz való karbi, aztán a pepecs...Vagy egy zseni, aki az összes akadályon, a cső falán, stb helyen lévő örvénylést tudja számítani.
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|