:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Szeva Streetes!
Olvastam a hirdetésed, van egy 25-ös etz-m endurózni használom, a futómü már pipec a lóerőkön lehetne finomítani mert a blokk még gyári. Kis költségvetésből gazdálkodom mit ajánlsz?!
Eladó ETZ 250 bontásából nagyon sok alkatrész!!
Pl: váz papírokkal, komplett gyújtás,
Komplett első teló, műszerek, ülés, lámpák, karbi stb...... NAGYONON SOK DOLOG! HÍVJVAGY ÍRJ INFÓÉRT!!
0630 4096093
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
nem éri meg . a belefektetett munka+pénz és a várható élettartam csökkenésre gondolva .
CSáó!
125-ös ETZ-t át lehet alakítani 170-esre? Ha igen, akkor megéri, most asszem 150-esre van fúrva, mekkora lenne a különbség?
Ez könnyen megeshet, de a helyzet az, hogy még egészben sem láttam az említett márkát, nemhogy darabokban :D
Kedves Peti!
Nem vagyok biztos benne de úgy emlékszem hogy a cagiva elephant-nak keverőgátas dugója van! ezt onnan ismered fel hogy csak 2 üteműeknél van és a gyertyanyílás nem a hengerfej tetelyén hanem az oldalán a függőlegestől 45 fokra döntve található! A dugókból 2 alaptipus van ami normál gyűrűs vagy jappán gyűrűs (vékony ! néha götze gyűrűvel szétfeszítve !)
Keats
Az általam látott dugattyúk formavilága és anyagvilága is eltérő volt. A motor dugók magassága kisseb volt, és a gyűrűk lényegesen vékonyabbak, mint a kocsikon. A dugótető kialakítása, ahogyan Keats írta, sokféle lehet, de motor dugattyúba én még nem láttam sem tarajosat, sem beválytat, csak a sztenderd kúposat.
Ennyit tudok mondani azok alapján, amiket én láttam.
"...cserekompatibilisek egymással! pl 300-as mz dugója a trabiéval mert ugyan abban a gyárban készültek!"
Ez jó vicc volt! :-D
Elfelejtettem írni, de modern, fejlett nyugati négyütemű motorokra ill. autókra gondoltam.
Mármint IFA nem egyenlő Ideiglenes Forgalmi Akadály!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kedves Pool!
Eméletileg nincsen!Gyakorlatilag meg csak kialakításbeli különbségek vannak!
2 üteműeknél van pl keverőgátas , négyüteműeknél van amibe bele vájják a szelepek helyét hogy ha vezérműszíj szakadás van ne érjenek össze a nyitott szelepek az éppen felfelé igyekező dugóval! De egyébként cserekompatibilisek egymással! pl 300-as mz dugója a trabiéval mert ugyan abban a gyárban készültek! pl a 2 ütemű trabi tanksapija megeggyezik az mz-vel mert mind a 2 IFA !
Sziasztok!
Most olyan tapasztalt szakemberek, szerelők véleményét kérném, akiknek a kezében számtalan nyugati motor és autó dugattyú és hajtókar megfordult.
A kérdés annyi, hogy van e valami lényegi különbség a személyautók és a motorkerékpár motorok dugattyújai és hajtókarjai között?
Pool
Kedves Peti!
Akkor ha találkozunk 1 korsó kólára a vendégem vagy!
Gábor
Akkor már 2szer is megígértem, hogy lemérem, csaknem felejtem el :)
Beírom a telefonomba, úgyis már időszerű lesz ránéznem a gyújtásomra.
Amúgy a sörrel hadilábon állok, mert nem iszom alkoholt, de ha találkozunk valamikor, egy korsó kóla mellett csavegőképes vagyok :D
Kedves Peti!
Megtisztelő hogy a kollégádnak nevezel mert én voltam az a Vibihál Gábor akivel már erről maleztél nem olyan régen! Csak elfelejtetted megválaszolni az utolsó mailemet! Ezért megláttam a felvetett témát és gondoltam eszedbe juttatom! de egyszer valamikor össze kéne ülni 1 sör mellett veled meg a másik vitatkozó kollégával és meg kéne ezt beszélgetni!
kétütemű Jawáról beszéltem az előző hozzászólásomban.
Peti
Persze, ezen nem fogunk összeveszni. Csak azért írtam mert néhány szakkönyvből tudom és ezen kívül ki is próbáltam. Egyszer a Jawámon 6mm, másik hengerén meg 9 mm előgyújtás volt. Alacsony fordulaton brutálisan húzott, de a végsebessége alacsony volt. Aztán beállítottam rendesen és akkor meg alcsony fordulaton már nem húzott annyira. Az nem baj, ha szaporítjuk a fórumot, csak a logika ami azt diktálja, hogy kétüteműeknél magasabb fordulatszámra kisebb előgyújtás kell egy kicsit hosszú lenne.
Egyébként így is, úgy is működik, csak éppen más más forulaton érzi jól magát.
Az új Jawa VAPE gyújtás már fordulatszám függvényében állít egy kicsit az előgyújtáson. Nagyobb fordulatszámra kisebb előgyújtást ad.
Különben nincs semmi gond, ha te fordítva tudod, mert ahogy mondtam ezt szinte mindenki rosszul tudja.
Nos ha más volt róla szó, akkor nem szporítom a fórum sorait.
Én tartom magam a verziómhoz, de ha te másként állítod, szíved joga.
Én autovillamosságszerelő vagyok, és míg a szakmában dolgoztam, sok trabit, mag wareszt is csináltma mocik mellett, és az előbb leírt elveket alkalmaztam gond nélkül.
De mondom, ha a részedről másként gondolod, nem veszünk össze ;)
Peti
Én ismerem a szakirodalmat, de sokan nem. A kétüteműnél pont fordítva van az előgyújtásigény, mint négyüteműnél. Tehát négyüteműnél nagyobb előgyújtás kell nagyobb fordulatszámnál, de kétüteműnél meg egyre kisebb. Itt már a sima logika nem elég, mert a folyamatok azért összetettebbek. Ha akarod, küldök neked kétütemű és négyütemű motor előgyújtást a terhelés és a fordulatszám függvényében.
Egyébként az előgyújtás változtatást ki is próbáltam és úgy van ahogy én mondtam. Ha itt a fórumon visszaolvasol, akkor ezt a témát már legalább kétszer megvitattuk.
akkor csak simára kell venni. az kb 0,2mm
Ez csak az én sejtésem, de valószínűleg reális veszély kompressziónövelésnél, mert ugye akkor nagyobb nyomás esik rájuk. És ha kopottabbak a gyűrűk, vagy ahenger, akkor a főtengelyszimmeringek is veszélyben vannak, mert ha átengedik a gyűrűk, akkor ugyi a forgattyúsházba megy a nyomás.
De nemtudom, mennyit lehet belőle, mert nm csináltam sosem.
max 1 mm. Akkor még nem ver bele a dugó. Amúgy valszeg csak fél mm lenne. A gyűrűk széttörnének a kompressziótol?
Egébként, gondolom azt szeretnéd, ha megerősíteném, hgy ha a forgásirányba forgatod, akkor is 3mm előgyújtás lesz, ugyanúgy, mintha visszafelé.
Ezt mérés nélkül is megválaszolnám rögvest, ha látnék egy fotót a bütyük holtponti heylzetésről, ugyanis, ha a holtpnoti helyzetben a megszakító lába abütyök közepén van, és a bütyök erre a középvonalra szimmetrikus, akkor természetesen bármely irányba mozdítva azonos előgyújtás állítható, ha nem így van, akkor nem.
Én azért preferálom a visszafelé fordítást, mert így a hozzánemértő ember tiszta józan logikával megjegyezheti, hogy előgyújtáshoz a holtpont elé kell állítani a magszkítási pillanatot, ezért visszafelé kell tekerni.
De tényleg megmérem, ha nem felejtem el, majd vesze be kavingtont ;)
Persze, asszemjövő hétvégén otthon leszek, és ha nem felejtem al akkor megmérem, most, hogy mondod, már emilban is megigértem aegy kollégának, hogy lemérem, csak elfelejtettem.
Kedves Peti!
Megmérnéd nekem az előgyujtásodata főrengelyt forgásirányosan tekerve?
Köszönöm Keats
Sztem, ha 1 mm leszednél, akkor annyira csökkenne, hogy nem is kéne berúgni egyszer sem :D
Az már olyan sok neki sztem, h beleérne a dugó. De ha mégsem, akkor is kompressziónövekedés sztem hamar gyürűtöréshez vezetne.
Ha a hengerfejből leesztergálnék csak egy pár tized milit max 1milit akkor a motornak mennyivel csökkenne az élettartalma?150-es ETZ
Én maradok a 3,0 előgyuszinál 0,4 es hézaggal.
Ami a karbit illeti, nincs vele gond, enyém is így megy már több, mint 20ezer km óta.
Kissebb előgyújtás azt jelenti, hogy a holtponthoz közelebb adódik le a szikra, vagyis a fordulat növekedésével nem lesz ideje begyulladni a cuccnak, így romlik a teljesítmény és nő a fogyaszás, esetleg durrog is a moci, mert a kipufogóban ég el a cumó. Nagyobb előgyújtásnál ennál fogva kis fordulaton lehet, h túl hamar gyullad be a keverék, mikor még nincs tökéletesen sűrítve, és ugyancsak teéjesítményvesztés, extrém esetben visszaköp, vagy kilövi a szimmeringet, magas fordulaton tolódik aholtpont felé, így egyre tutibb a teljesítmény.
Kétüteműnél, és négyüteműnél egyaránt, nézd csak meg, hgy egy előgyújtásszabályzó a 4üteműn merre fordítja az alaplapot a fordulat emelkedésével. (forgásiránynak szemben, ami ugye növeli az előgyújtást)
Köszi!
Gyárilag 2,5+0,5 mm az elógyújtás, a mexa hézag 0,3+0,1mm.
Nem tudom, hogy gyárilag mennyi van előírva. Ha azt akarod, hogy magas fordulaton menjen jobban a motorod, akkor az előírtnál egy picivel állíts kisebb előgyújtást, ha pedig alacsony fordulaton szükséges a nagyobb nyomaték, akkor picivel nagyobb értéket válassz.
Akkor 2,5-ös előgyuszit állítsak? Mexa hézag 0,4 v. 0,3(magasabb fordulathoz)? Gyertya hézagh 0,6. Ugye? Most fogom állítani.
Peti!
Kipróbáltam azt a módszert, hogy eltávolítom a bakelitot, és bejött. Tettem oda egy tömítést, amit a készletben találtam. Érezhetően nagyobb lett a nyomaték, könnyebben emeli az elejét gázrántásra.
De ugye ettől nem melegszik át a karbi?
Peti
Pont fordítva írod, kisebb előgyújtással magasabb fordulaton megy jól a kétütemű. Nagy előgyújtással pedig alacsony fordulaton erősebb a motor. Mégegyszer mondom: ez csak kétüteműekre vonatkozik, négyüteműeknél úgy van ahogy te írod. Egyébként 10 emberből 9 így rosszul tudja ahogy te. Ezen a témán már vitatkoztunk többször is itt a fórumokon.
Szívesen, remélem sikered lesz!
Jó mocizást ;)
Ja a 2,9 - 3 mm az optimális, én ezt használom mindíg, és 0,4 -es hézagot.
Előfordulhat, hogy ezért nem pörög rendesen, de lehet karbi gond is.
Köszi!
Akkor, ha magasabb fordulaton szeretem használni 3 mm-re állítsam? Lehet, hogy a kicsi előgyújtás az oka, hogy 6000 felett "zörgősen", és alig pörög.
Kisseb előgyújtás hatására elvikekben könnyebben indul a moci, és alacsonyabb fordulaton adja le a nyomatékot, viszont magasabb tartományban gyengébb, esetleg jobban csörög.
Azzal mit érek el, ha kisebbre veszem az előgyújtást? Mert azt írtad, aki úgy érzi több van a motorjában, megpróbálhatja 2,5mm-rel.
És még valami, amit kihagytam, a ahelyes gyújtásállítás nagyon sokat számít, főként az előgyújtás.
Nem vagyok egoista, de a szakirodalomban ott a cikkem, az többé-kevésbé minden MZ -re érvényes, és sztem részletesen leírtam, mit, miért és hogyan. Az ott lévő értékekre még nem volt panasz, de persze nincs 2 egyforma motor...
Nos amit tudok javasolni ez esetben az 2 dolog, ami nem jár visszafordíthatatlan buherálással (mint pl a reszelés):
- a szívócsonak és a hanger között van egy kb 0,5-0,6 mm vastag bakelit távtartó, ha ezt kiveszed, rövidül a benya útja, és javul a gyorsulás
- nemtudom jelenleg milyen első lánckereked van fenn, de ha 1-2 számmal kisebet teszel fel, azzal nyomatékot kapsz cserébe 10-15 Km/h -el csökken a végsebességed.
ETZ-150 tuning engem is érdekelne.
nem végsebb.a lényeg hanem hogy nyomatékosabb legyen.
köszönöm
A kis ETZ -k jól reagállnak ha megreszeled a szívócsonkot, és adsz nekik több benyát.Haver csinált ilyet, és sokat számított. Semmi méretezést nem számolt, csak neki a reszelő, és míg el nem fáradt :D
fúvókát asszem +2 mérettel növelte.
Szevasztok.A hátsó teló felújításával kapcsolatban az lenne a kérdésem , hogy az itt található javítási megoldás megfelelő e?Kinek milyen tapasztalata van(milyen olaj,milyen márka a megfelelő?)A javítás azon szakaszát valaki pontosan leírná , mikor összefelé pakolom.Előre is kösz.
Hellosztok!
Tud valaki ETZ 150-eshez valami olyan tuningot?
Hello!
Valaki csinált már az itt megtalálható rezo méretező alapján kipufogót?
Ha igen akkor milyen változást ért el vele?
Hi Jocó10
Nógrádi megyei vagyok,pontosabban
Balassagyarmat mellől,sajna még nincs kész a motorom,legalább fél év mire valamennyire összebirom rakni{de lehet hogy egy év is}úgyhogy a találk.idén elmarad.De a sörrel lógok.
Hi Gold! Nem tudom hova valósi vagy, én nagykanizsai, vagy itt isszuk meg vagy ha van kedved, időd, és egyáltalán érdekel az ilyesmi, lesz egy motoros találkozó Harkányban aug 5-7.én, a South Western Bikers rendezi, ha érdekel elküldöm a honlapjuk hivatkozását. Jó bult szoktak csinálni, és főleg ingyenest. Szóban biztos jobban ki tudjuk vesézni a témát. A lényeg szerintem, hogy mind a ketten szeretjük a motorokat, a motorozást.A többieknek bocs, hogy kicsit off, de szerintem jobb igy lezárni egy vitát, és nem ugy mint a papir mizériák fórumban...
Jóvanna,jövök egy sörrel.
Csak egy kicsit berágtam a múltkor.
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|