:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Kedves Zénó!
Megköszönném ha elküldenéd a kapcsirajzodat !Természetesen én is elküldöm amit találtam és azt is amit építettem!És ha gondolod megbeszélhatjük a fórumon vagy interakitívan is! Érdekelne egy hozzáértő véleménye a dologról!Kb mibe van a te előgyujtás szabályozód alkatrészei És ha leírod hogy mi kell hozzá megveszem és a terved alapján a nyákot meg lemaratom bent a suliban az elektró tanárral ha még ma elküldöd holnap már lehet hogy kész is lenne beületést azt én csnálom mert az még megy csapocsrajz alapján!
Előre is köszön mindent Keats!
Jut eszembe ha majd találkozunk akkor a vendégem vagy 1 sörre!
Üdv mindenkinek. Van egy 251-es ETZ-m, azon szeretnék-többek között-kipufógódobot cserélni esztétikai, no meg telmjesítmény okok miatt; ezzel kapcsolatos kérdéseimben szeretném kérni tanácsaitokat. Az egyik:lehet kapni készen rezonátort 250-es ETZ-hez, az ára korrekt, külsőre tetszik is, de nem tudom, hogy mennyire éri meg, jelent-e plussz erőt? A másik: lehet-e érdemes-e vmilyen univerzális dobot rakni az MZ-re adapter nélkül, közvetlenül a kipufogó könyökre, okoz gondot, hogy az MZ 2-ütemű, vagy van valami konkrét akadály, ha sikerül rögzíteni? Előre is kösz
Ez tök jó!
Megtennéd hogy elküldöd nekem azokat a kapcsikat mert én is meg tudnám szakérteni a dolgokat. Viszont ha nem jönne össze a dolog akkor lehet hogy jó lesz az az áramkör is amit én terveztem röviden úgy működik hogy 1000foronként más időzített késleltetőt(555) enged. és ezéltal vált. a gyujt helye. A probléma hogy nincs hitelesítve a szópom és nem tudom bemérni az időket pontosra így marad a söc per kábé és a potik állítgatása. A mikrokontrolleres cucc meg nekem nem akart működni túls kényes volt az áramköri zajokra..
Hali Zénó
Kedves Zénó!
Én is kipróbáltam és tényleg nem jó nem elég a vákum úgyhogy az lesz hogy nézni kell egy másik motorét ami hasonló vákummal bír mint amit a tz tudna!
De egyébként itt írt nekem valaki hogy küld kapcsolási rajzot elektromos előgyujtásszabályozóról de csak elekromos gyujtáshoz lehet feltenni ! De közbe én is kutattam és találtam különböző rajzokat egyszerűen megépíthetők 300-400 forintból !valószínüleg ezt fogom választani de majd holnap elmegyek valami szakihoz és megkérdezen tőle hogy tud-e motoron vákumos előgyujtásszabályozó és ha tud milyen tipusba van és szerzek eggyet!
Megépíteni az elektronikát nekem nem kerül semmibe lemegyet a tanműhelybe és megcsináltatonm a lapot utánna meg a beültetést meg megcsinálom én!
Hy Keats!
Szia!
Ötletesnek tartom amit a skoda szabiról írtál de nekem van itthon ilyenem és megnésztem mekkora vákum kell a mozgatásához (megszívtam) :-)
De sajna az etz-n ekkora vákum biztosan nem lesz szerintem.
De azért sok sikert az ötlethez hátha...
Üdv Zéno
Nagyon köszi kedves Keats!
Sokat segítettél, mert nem találtam róla infót sehol. Hogy haladsz az előgyújtás szabályzóval?
Hali! OLvastam HyGy cikkét a ledes lámpákról. Voltam a lomex.hu-n,de ott nem volt már az a led amit javasoltál, szóval kéne info arról hogy hogy lehetne ezt most megcsinálni. ETZn a hátsó lámpát és féklámpát, de lehet h első helyzetjelzőt és indext is akarok csinálni. Lécci írj infot!
Köszi
Egy 120-as skoda torokátmérője nem sokkal nagyobb az etz-jénél de meg kell nézni mekkorét mozdít a szabályozón és a gyujtásalaplapra úgy kell feltenni hogy akkorát mozdítson rajta amekkorát kell. ha nem mozdít nagyot rajta akkor minnél közelebb kell tenni a főtengelyhez ebbőlkövetkezően annál nagyobbat mozdít az alaplapon!
Keats
HY Zolchee!
De tudok !A kuplungé 18-37 fog van elöl meg hátul! az 1. segfokozat 12-34 és 17-23. A második 15-26 és 17-23. A 3. 19-23 és 17-23. A 4. 25-22 és 17-23. az 5. közvetlen.
Tisztelettel Keats!
Érdekel a dolog. Ez a szerkezet a vákum változásának fügvényében állítaná az előgyújtást, ugye? Az nem gond, hogy hogy pl. a 120-as Skodában nagyobb vákum keletkezik, mint az ETZ-ben? Sok sikert a szereléshez. Ha gondolod írj.
Ui.: a 964-es hozzászólásra nem tudsz valamit?
Kedves Zolchee!
Ha leveszed az etz jobb oldali kis(gyujtás )deklijét akkor látod a megszakítódat meg alatta egy csomó helyet ahhova beférne szerintem egy vákumos előgyujtás szabályozó már csak azt kell megnézni hogy merre van az az irány amerre előgyujtást ad neki ha az a lap lefelé való mozgatása akkor megoldható a dolog ha nem az pech!
Majd ma megnézem és írok még szerintem van akkora előgyujtás szabályozó ami oda beférne csak meg kell próbálni ma valószínüleg megnézem egy skoda 120 éval ha befér és rendben akkor benne is marad a rögzítéséhez meg hajtok egy lemez fület és kész is a dekliből meg azon a gumi gyürün kell kivezetni amin a kábelek bejönnek megvágni a karburátor meg a légszűrő közözzi gumit és beletenni a cső végét és körbenyomni f.b.s.-sel!
Naggyából ennyi!
Keats
u.i.:ha kérdésed van tedd fel nyugodtan !
Keats!
Én szívesen meghallgatnám a gondolataidat.
Hellósztok!
Meg tudná valaki modani nekem a 125-ös ETZ sebességeinek és kuplung áttételét? Ha igen, akkor köszi.
az lehet, hogy elment, de már meg nem érkezett. (Biztos a spamfilter kidobta.)
Hy!
Nem gondolkozott még valaki vákumos előgyujtásszabályozó beszerelésén mert ahogy megnéztem az etz-men meg van a helye csak valami patkány tervező kihagyta belőle! Ha igen és meg akarod osztani gondolataidat vagy meghalgatnád az enyéimet a fórumon megtalálsz!
Keats
polírozásnál alapszabály, hogy durva papírral kezdd, és egyre finomabbak felé lépegess. Ha nagyon viharvert, nekimehetsz akár 120-assal is, és utána százas lépcsőkben le egészen 800-ig, utána jöhet a korong.
Ha egy szivacsból jó bő vizet csorgatsz rá miközben csiszolod, nem tömődik el a polírpapír, és nem kell egy köteggel elhasználni.
Egyébként én inkább azt javasolnám, hogy fényezd le valami jó festékkel. Gyárilag is úgy szokták. Tartósabb. A polírozott felület nagyon gondozásigényes.
Aprilia AF-1. Az pont 30LE körül van. De nyakal is hozzá 5-6 litert simán.
Ja, nekem van egy eladó moto villa blokkom is, kicsi, kétütemű, 125-ös, vizes, hat sebis, membrámos. Hűtőstül a tied lehet mondjuk 5000-ért, de dolgozni kell rajta. (Kuplung ragad, a gyújtása meg igazi betegágy.) Viszont ennyit a méhben is tud, szóval sokat nem bukhatsz rajta. ;-)
Hy !
Nem tud valamelyikőtök mz etz 125-re tirisztoros gyujtást?
Ha igen az árában megegyezünk!
Keats
Skacok!
Mondjatok nekem blokkokat amiknek kicsi a meretuk, leghutesesek es minel erosebbek...Mint pl. a 125-os cross czetka..vagy a 250-es sem sokkal nagyobb...
30 Le alatt nem erdekel!
Elore is koszi!!!
Sziasztok!
Van egy 125-ös Trophy-m és szeretném, ha rövidebb lenne a kipufogó. Ha lefürészelek, akkor ok, csak hangosabb lesz. Lehetne cserélni mondjuk más tipúsra, ami jó az mz-re, vagy mondjuk esetleg egy "két kipufogós" rendszert csinálni? Technikailag nehéz, hogy a motor karakterisztikája megmaradjon?
ttibcsi
Menyire lett szép én megcsinaltam 1 méterről még egy profit is átver, olyan mintha krómozva lenne, és ez komoly, csak ha sotétben vagy közelebről nézed akkor akkor látszamak a hibák a kátyúk mély karcok, mert azokat 400 polírpapírral ítéletnapig is lehet csiszolni, szóval elején próbáltam egy óra simogatás után meguntam me nem sokminden változott, így kipolíroztam úgy hogy egy párszort végighuztam csiszolót majd pasztával és korongal, cska a kátyúk meg karcok nagyon látcanak közelről és nekem ez így nem jó,
Leíínád pontosan milyen lett ???
Képet tudsz küldeni
Még egy problema a fékdobot meg a deklivel mit kezdjek mert az nem lehet polírozni a kialakítása végett, mert ilyen pettyek vannak rajta és azokat előbb akkor le kell csiszolni, meg vannak bordák és azok közé nem megy be a korong, a sav jónak túnik, csak honana szerezek :?
Én a felnimet (Al) úgy políroztam, hogy bekentem olyan savval amit a heggesztők használnak a rozsdamentes azélhoz. Az alufelnit nagyon jól kipolírozza.
Na holnap megnézem mert mára elég volt ennyi öröm,:)
Ebbe olyan kátyúk vanak mint az utakon sztem azt még a 360 (olyan van ithon) sem hozza ki, de előtte átczizolom, aztán újabb kérdések :)
Ha a probleme attől nem oldódik meg, akkor mi baj
A paszta felszíne már teljesen szürke, na leírom hogy csináltam:
először bekentem mármint beleforgattam ebbe pasztába majd 2 cm alu a peremen újabb paszta, Ez így jó volt vagy túl sok??
Lehet, hogy telirakódott a pasztával, meg a lekoptatott anyaggal. Pörgesd meg picit, aztán etesd meg pasztával, valszeg jó lesz.
Egyébként tényleg egészen jó lesz, megnéztem a képeket. A kis kráterek a polírozástól valószínűleg nem fognak eltűnni, csak ha borzasztó sokáig csinálod.
A korongnak természetesen nem a lapjával, hanem az élével kell dolgozni, ott tudja bevenni a pasztát, és azt tudod erővel nekinyomni a polírozandó felületnek.
Egy ötlet: ha van 400-as vagy kicsit még finomabb papírod, érdemes azzal nekiesni, mielőtt polírozod, jobban fog mutatni utána, könnyebb a polírozás, nem eszi annyira a korongot, és a kráterekből is el tudsz picit venni, vagy legalább az éleket eltompítani.
További jó mókát, látom élvezed, hogy valamennyire műxik a dolog.
nem akarja csinálni, csináltam vele egy kicsit a felninek az oldalána egy kis részét de mostmár nem csinálja az újjat??? mi a baj remlem érted?? nyugodtam írj 10 percenként nézem :)
Köszke
Nagyon fasza :)
itt van pár kép habár ezen nem látszik mennyire fénylik, de k****a jó :)
http://www.kepfeltoltes.hu/050902/DSC00577.JPG
http://www.kepfeltoltes.hu/050902/DSC00576.JPG
http://www.kepfeltoltes.hu/050902/DSC00570.JPG
Kérdés: A lapjával vagy az élével kell polírozni ???
A kis kátyúkat hogy kell kiszedni, addig kell polírozni míg el nem tűnik???
Túl nagy a fordulat majd kicsavarja a kezemból a gépet :(
de tényleg megéri :)
Jáwások!
Elcserélném trabant halos gyujtásomat egy Mz ETZ 125-re feltehető elektromos gyujtásra ! A gyujtásba természetesen beletartozik az alaplap meg a "fekete doboz" is! ugyanezeket kérem az mz elektonikus gyujtáshoz is!
Ha érdekel a csere itt a fórumon megtalálsz !
Keats
az összevisszát úgy értem, hogy egyszer függőlegesen máskor visszintesen 90* elforgatva
OK
akkor holnap megveszem a cuccost és hajrá :)
Ha valami nem megy szólok :)
Hehe, suli sux. :) Nekem szerencsére még egy hét, aztán másodév, egyetem.
Hogy érted azt, hogy nem lehet összevissza ?
Sokféle irányban tarthatod a korongot, ha elég pasztát viszel fel, a polírozás egyáltalán nem karcol, csak arra kell vigyázni, hogy a küllőhelyeknél a lyukak éles peremére merőlegesen ne nyomd rá, mert akkor hamar megeszi a korongot.
Próbáld meg először belül, a mélyágyban, hogy milyen felületet ad, de meg fogod látni, hogy nem olyan nagy ördöngösség ez. Menni fog, mint az ágybavizelés. ,]
megkezdődött a suli :(
a küllők ki vannak szedve csak a felni van, me elküldöm őket horganyozmi, mert krómozni tudom vcinne mert az messze, pedig nem lenne drága :(
de a küllőknek is van kihagyva hely egy ki picike perem, hogy a küllők jó helyre álljanak :) na és gondolom nem lehet összevissza
Hát az kemény lesz.
Először is azt kéne elérni, hogy fel tudd vinni a pasztát, akkor pedig már csak az a probléma, hogy hogyan polírozz vele.
Szét szokták fűzni a kereket ilyesmihez, aztán újra össze, de az nem barkácsolós móka.
Próbáld kihagyni a küllők közötti részt, vagy próbáld ki azt, hogy azt a részt a többi polírozása előtt 1000-es szemcseméretű, beolajozott polírpapírral húzod föl. ( kézzel természetesen )
Nem tudom ez varrot korong és kb 8-10cm átmérőjű, és kb 2-3 cm vastag (komolyan) fóróba akrom fogni, de most csak a felnit akakrom. na de felni nem teljesen sík a küllőknek a peremét hoy kell me gondolom összevissza nem lehet mozgatni :? (tudod mire gondoltam, remélem)
Szeva, nincs sajnos MSN, de itt a fórumon mindent meg tudunk beszélni.
A folyamat viszonylag gyors, gondolom két dekni, pár apróság, meg két felni, amit fel akarsz polírozni. Ez kb. 3-4 óra alatt meg kell, hogy legyen.
1. Nem tudom, mekkora az a korong, fúrógépbe fogható, kis tengelyes valami, vagy állványos köszörű tengelyére rögzíthető, lyukas közepű, varrott korong. ( árából ítélve sajnos az előbbi lehet )
2. A paszta tutira feltapad, gyakorlatilag beleolvad ill. dörzsölődik a korongba, ha a korongnak kellő erővel neki tudod nyomni. Ezért szoktak erre nagyobbacska, keményre varrt korongot venni, és stabil, állványos köszörű kihajtására rögzíteni, két, kb. 6 mm vastagságú, 70-80 mm átmérőjű fémkoronggal összefogatva. Annak kőkeményen neki lehet nyomni a pasztát.
3. Egy nagy korong viszonylag sok munkához elég, kicsiből sem kell egyből többet venni.
4. Ha korongot fogod fúróba, akkor nyilván a munkadarabot kell valahogyan stabilan rögzíteni, úgy, hogy ne is karcold össze. Gyalupad vagy fa pofákkal barátságosabbá tett satu jól jön.
Próbáld ki a gyakorlatban, hogy műkszik-e, aztán majd beszélünk, ha valami nem stimmel.
A szemedre nagyon vigyázz, a munkavédelmi tanácsokat nem ijesztgetésből írtam le.
csehcsoda
Van MSN-ed, kicsit komolyan szeretnék veled beszélni az enyem: Vonal-@freemai.hu (nincs elírva), de nincs akkor itt egy pár kérdés: mennyi idő allat van kész sokáig kell csiiszolni??? Az anyag fehérszínú és papírba van becsomagolva (1800 FT) korong (rongy 760 FT) ,de sztem az nmagyon kemény én nem fog feltapadni vagy hogy kell elkezdem forgatni a korongot az anyagom és felkenődik rá ??
Hány korog kell??? stb...
Rongykorongot vegyél, jó keményre varrottat, a pasztával pedig ne csinálj semmit.
A korongot 600-al forgasd, told neki a pasztát, (gondolom, papírral betekert rúdpasztáról van szó ) aztán hajrá.
Éleknél, kiálló részeknél nagyon vigyázzál, mert ha rosszul tartod, a gép egy pillanat alatt elveszi a kezedből a munkadarabot, és még jól jársz, ha a földre vágja, nem a lábadra !!!
Szemüveg, baseballsapka, kendő a szád elé, hosszú ujjú ing, hosszú nadrág, különben két napig UltraDERM-mel mosakodhatsz.
Jó játékot, az eredmény megéri a fáradságot.
Lehet hogy nem ide tartozik, de hogy kell polírozni, találtam boltot ahol lehet kapni valami fehérszínű pasztát de elég kemény szerintem (aztmondták aluhoz van) van korong is abból milyet vegyek szivacs vagy rongy ???
De engem az is érdekel hogy miot csinaljak a pasztával hígitsam de mivel????
Köszke sürgős lenne, ja alufelnit majd a blokkot szeretném polírozni
Használtan kb 10000ft. Újonnan csak az elektronika (utángyártott) 6-7000.
Hali!
A Tuning,fejlesztés rovatban leírt gyújtást lehet alkalmazni ETZ250-re is? (mennyibe fáj ez a kit?)
Helló!
Cezet 350 -es 1979-es évjáratú, bontott állapotban alkatrészenként eladó. Jó állapotú kipufogók, teleszkópok, kerekek,stb. Letenye,Zala megye 06/30/324-2052 Balázs
Eladó megmaradt cuccok!
SIMSON S51:
Vadonat új 51 es hengerfej 2500 ft
Vadonat új gyári 3 seb. váltódob 2500 ft
2 db gyári német henger jó állapotban dugóval 2500 ft/db
kuplung agy 1000 ft
fellújított első teleszkóp komplett 8000 ft
S53 as újszerű állítható hátsó teló 8000 ft/pár
ETZ
komplett első teló( sérülésmentes) 14000 ft
ETZ 250 váz (sérülésmentes) forgalmival tözskönyvel, beírható! 10000 ft
ETZ 250 váz sérülésmentes papír nélkűl 5000 ft
ETZ 250 közép stender 1500/db
ETZ 250 tank szép állapot 3500 ft
ETZ 250 kipuff szép állapot 2500 ft
első komplett lámpa 4500 ft
km óra 4000 ft
fordulatszám mérö 4000 ft
komplett 12V gyújtás megszakítós 8000 ft
250 es és 125 ös ülések, indexek, lámpák, sárvédők, villák, fesszabok, kapcsolók, tükrök stb... nagyon nagyon sok alkatrész!
HÍVJ INFÓÉRT!
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
E-MAILT OLVASOK!!! FÓRUMOT NEM!!!!
kösssz motoros!!! felkutatok akkor egy ojan üzletet
Pancsi lámpát már láttam vele helyrerakva és egész jól sikerült.Tudomásom szerint modellező cuccokkal foglalkozó boltban lehet ezt a "festéket" megtalálni,árát nem tudom,nem használtam még.
hálytok!!!
nem tudja valaki hogy az izzólakkot hol lehet beszerezni és hogy köbö mennyi az ára? köszi!!!(amit a lámpára kell lakkozni és ojan színű lesz amijet rákentem a fénye)
Valaki mondja már meg az ETZ 125-nek a vezérlési szögeit, vagy, hogy hol lehet megtalálni azokat.
Szeva Ember!
nagyon köszönöm a segítségedet, vettem újságot megvannak a börzék mehetk pörögni. köszi 125man
Szia!
A veterán újság hónapokra előre megadja a börzék helyét és idejét.
Ott előbb-utóbb megleled amire vágysz.
A vételárba is jelentős beleszólásod lehet.
Igen, felmegy a nagyobb henger, sokan furatják, csak nincs normális dugó hozzá!
A gyújtással, és a benzinnel is lehet manipulálni.
Ha szeretnéd elküldöm az aktuális börzéket ha nem akarsz, vagy nem tudsz újságot beszerezni.
Üdv:
Attila
Szia!
kösz a tippet majd szétnézek. Én salgótarjáni vagyok és az a baj hogy a környékünkön sincs motorbontó ahova be tudnék nézni. a m.infóban olvastam egy ceglédi címet aki postán is küld, de így meg nem látom mit veszek. lánckeréknek mindjárt feltettem egy 14-est sokkal jobb lett de nem akarok 13-ast feltenni mert az első három akkor nagyon rövid lesz ezért kell a plusz paci. az 150es henger simán felmegy a 125 helyére? ez most így menetközben jutott az eszembe. na köszi a tippet megyek motorozni.
Szia!
streetest felejtsd el sz@rik rád.
Legolcsóbb megoldás: vegyél használt bontott 150-es hengert (eredeti!)dugóval, karbival, és tedd rá.
A hengerfejből leszedetsz kb 1 mm-t, az is számít valamit.
Ezek után még használható marad a géped utcára is.
Ha endúrózól akkor egy kisebb első lánckerék is elkelhet.
Röviden ennyi.
üdv:
Attila
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|