hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. december 10. hétfö 
Judit

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal
|< 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

fejes
válasz erre | email2009-03-21 20:36:37
MZ ETZ 125-t(rendszámos) cserélnék simsonra!!
részletek: http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/tura/showAdvert13547744.html
email: fejesmiklos@citromail.hu Keress bátran! Sürgőss!!
sorszám: 2292 (109796)

 
 
Overdrive
válasz erre | email2009-03-19 18:54:12
Helló!
Egy pálya MZ építésébe fogok,(ETZ 250) szeretnék rá babetta gyujtást. Aki csinált már ilyet, vagy van tapasztalata, tud segíteni, esetleg van neki komplett eladó, az kérem vegyen fel msn-re, vagy írjon: kozosos@citromail.hu
sorszám: 2291 (109676)

 
 
janeeka
válasz erre | email2009-03-03 19:01:19
Szevasztok!
350/638 Jaaw-hoz keresek hajtókart. Újjat nem bontottat.Ha tudok valami jó boltot lehetőleg pest környékén akkor irjatok!
Továbbá szeretném megkérdezni hogy nem tudtok e olyat hogy valamilyen japán motoronak a dugattyúja esetleg hajtókara jó e Jawaba, mert azok nagyobb igénybevételre voltak tervezve véleményem szerint és lehet érdemesebb lenne azzzal összerakni ha van ilyen!
Ha valamit tudtok akkor ijattok!
Előre is köszönöm szépen.
sorszám: 2290 (108996)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-03-02 19:11:18
Bontott simson alkatrészek eladók!Szinte minden van!Gyere és nézz körül vagy irj emailt és küldök listát.Többminden vásárlása esetén az árat meglehet beszélni.Postázom is előre utalással!
Néhány példa: 7 pár első teleszkóp 2000FT/ pár tól!Kerekek: 14 db 1500Ft/db tól használ vagy új gumival (alu, vas), tank S50 ép, s51 (rozsdás , horpadt), kormányok 700Ft/db tól,vázelemek, ülések (hibákkal, jo huzattal),blokkok komplett, hibás, hiányos (s51 3 seb, s51 4 seb, s50), lámpák első-hátsó (S50, schwalbe, egyéb), kormányra való konzolok, használt kipufogók,könyök, TUNINGOK simsonra alakítva(MTX idomok műszerekkel,tárcsafékes kerék), stb, stb

Keress bizalommal, megtudunk egyezni!!

email: fejesmiklos@citromail.hu
sorszám: 2289 (108976)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-01 23:23:55
ezzel nem vagy egyedül,nálam is zabszem próba van,ha nem is robban hanem csak szétlövi a palackot,azért 150bar szép kis takarítást csinál,nagyjából a komplett műhelyet lesíkolná
sorszám: 2288 (108942)
(előzmény: Árpád, 2009-03-01 19:38:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-01 19:38:10
Láttam. Hál istennek messziről, a Hajógyári szigetnél(Talán Népsziget manapság a neve) A melósok azt hitték, üres a palack, ledobták a hajóról a kövezésre. Csak ketten haltak meg. Én békésen evezgettem a távolban, de nem elég messze, hogy ne lássam, mi történik. azóta is bizonyos gyanakvással szemlélem az oxigén palackokat, fogdosni pedig végkép nem szeretem.Azért volt rá példam hogy szükséghelyzetben heggesztettem gázzal. Csak nem érzem jól magam közben. Ívvel nem fosok heggeszteni, csak nem tudok.:) De azért néha művelem azt is.:) Ha az ember csak az csinálná, amihez ért....:D
sorszám: 2287 (108929)
(előzmény: Matya, 2009-03-01 15:49:20)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-03-01 15:49:20
Hát....nem láttál még munkásokat akik szállítják el az üres palackokat :D
sorszám: 2286 (108923)
(előzmény: Árpád, 2009-03-01 07:22:07)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-01 14:22:51
na, ez nem is rossz ötlet felrakom a motorra,már csak egy jó futómű,egy strapabíró váz,és egy kamikaze pilóta kell aki kisérletez,és ha jó a kilátás odafent,megyek én is:D
sorszám: 2285 (108921)
(előzmény: Árpád, 2009-03-01 07:22:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-01 07:22:07
Mint Ahmed, a halott terorrista című humorban. Kérdezik az öngyilkos merénylőt, akinek autója kicsit hamarabb robbant a kelleténél: Mi futott át utoljára az agyadon? A seggem. :D
Gondolom az oxigén palackon azért kínos a zyír. mert az kigyullad tiszta oxigénben és robbanás szerűen ég el. Ezzel felmelgíti hirtelen a csapot, az szét megy, utánna a palckban lévő jelentős nyomás elvégzi a többit.Majd elfelejtettem, dobálni sem célszerű a palackot. Amúgy tiszta oxigénben minden sokkal jobban ég. Ha felizzítasz egy vasdrótot, beledugod oxigénbe, úgy fog égni mint a csillagszóró.Ha alumínium port gyújtasz meg oxigénben, az csak villan egyet, és már nincs ott Tehát ha vízbontó helyett oxigén palackot tennél fel a mocidra, gondolom első pöcre indulna. A holdra. :D
sorszám: 2284 (108887)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 23:52:36)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-28 23:56:29
bent a suliban lánggal kellett hegeszteni mert a CO drága,hehe ez vicc,a szakmunkás vizsga is jól nézett ki,egy darab foltot nem hegesztettem,mégis ott a papíron hogy tudok elméletileg hegeszteni CO-val
sorszám: 2283 (108883)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 23:52:36)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-28 23:52:36
ezért a tanárom lefejezne:D állandóan basztatott hogy kézmosás,meg szövet kesztyű,persze így kell tanítani,de nem értem a kémiai oldalát berobban a zsírtól de miért? nem mondta senki bár nem is kérdeztük és nem is próbáltuk ki,ellenben a poroltóval játszottunk párszor meg a halonnal oltóval hűtöttük a sört.Ha meg bunkerbe robbantgatok palackot akkor már nem igazán fogok tanulmányozni,max a villanást amikor a repesz átfut az agyamon:D
sorszám: 2282 (108882)
(előzmény: Árpád, 2009-02-28 18:36:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-28 21:27:16
Minden csak azon múlik mennyit adagolsz be neki.
sorszám: 2281 (108871)
(előzmény: Keri, 2009-02-28 21:26:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-28 21:26:52
Babettán is láttam már n2O-t működés közben :)
sorszám: 2280 (108870)
(előzmény: Árpád, 2009-02-28 18:31:35)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-28 18:36:51
Igazán úgy a jó, ha nem csak elveszed a gázt, hanam rögtön utánna vissza is adod. Eszetlen nagyot lehet így durrantani.:D Persze komolyra fordítva a szót, az is életveszélyes szórakozás. Amúgy oxigén palacknál nem a gáz elvétel a csúcs, hanem az oxigén palack csapjának megzsírozása, hogy ne korodeálódjon be.:D Ha kellően vastag falú bunkerben végzel ilyen kísérletet, tapasztalhatod, hogy a palack darabjai akár több tíz centi mélyre is beleköltözhetnek a falba.:D
sorszám: 2279 (108860)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 18:27:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-28 18:31:35
látod, ha a szép magyar nevét, az hogy kéjgáz, írtad volna, mindjárt tudtuk volna, melyik nitróra gondolsz. :D
Amúgy én is fosnék kipróbálni.:) Leszakadhat a blokk a mociról. De nagyobb baj, hogy én is leszakadhatok .:D Ki tudja, mit művel a gyorsulással a nitró ?!!! De még a hatókar, annak csapágyában sem bízom ilyen igénybe vételnél.
sorszám: 2278 (108858)
(előzmény: Keri, 2009-02-28 14:25:19)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-28 18:27:43
hát igen a tiszta oxigén nagyot szól.már amikor zárom el pisztolyt és kicsivel több gázt veszek el,akkor is lődöz.Amit irtál nekem a rendes nitró jutott az eszembe amit a kocsikba tesznek,elég veszélyes cucc.nagyon észnél kell lenni.
sorszám: 2277 (108857)
(előzmény: Keri, 2009-02-28 14:23:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-28 14:25:19
Ja te szerintem a nitrometán üzemanyagra gondolsz, az tényleg robban :) De én a dinitrogén oxidot akarom kipróbálni.

Egyébként asztalon már próbáltam, szép nagy zöld lángja van :)
sorszám: 2276 (108848)
(előzmény: Keri, 2009-02-28 14:23:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-28 14:23:54
Annyira azért nem húzós. A fél literes palackban annyi nitró sincs mint egy rendes amcsi autónak a lökettérfogata :)
Meg nem muszáj agyatlanul nyomni neki.

Alapvetően van egy lepukkant blokkom a TS-hez. Azzal próbálnám ki. Annak a megfelelő "illesztése" is megvan a kísérlethez, meg nem is kár érte.

Másik, meg hogy csak akkor robban ha elfelejtenek hozzá üzemanyagot adagolni.

Olyan ez mint az oxigén. Ott sincs gond hegesztésnél amíg van mellette gáz.
sorszám: 2275 (108847)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 14:17:04)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-28 14:17:04
hát..nagyon bátor vagy.én most készülök beépíteni egy turbót haverom szekerébe,voltaképp minden megvan hozzá,de mégis fosok mint a vadgalamb.Az én vízbontóm más tészta,mert ha szar akkor is csak rotyogtat mint fater a bableves után,de a nitróval fel s robbanhatsz.azt már én semmiképp,már az is veszélyes amikor a kazánt megrakom fűrészporos fáradt olaj-nitróhigitó kombóval,néha elég nagyot bír szólni,úgy dübörög a kazán mint egy izomautó,kipufogó nélkül:D
Ha nem is robbanna fel,félek olyat szakítana hogy leesne mindenki a motorról:D
sorszám: 2274 (108846)
(előzmény: Keri, 2009-02-27 09:34:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-27 09:34:52
Tudjátok mit próbálnék ki szívesen?
A Nitrót.
Mostanában kb.2000forintért lehet kapni fél literes spray palackban....persze nem így árulják de engem nem tudnak megtéveszteni :)

Elvileg elég egyszerű adagoló szerkezet elég lenne neki.
Kell egy kb 6mm-es cső 4-5mm-es szűkítéssel, a benzint ehez a szűkítéshez vezetni a karbiból és csavarral állítani a mennyiségét. A gázt egy szűkítésen, párologtatón és ezen a csövön keresztül bevezetni a szívócsonkba.
Aktiváció csak teljes gáznál történhetne.

Elméletileg ugye duplájára is lehet növelni a teljesítményt nitróval, de ennyit azért nem feltételezek a TS motorjáról a túlméretezése ellenére.

Talán egy olyan 30-50%? Persze csak csak pár másodpercig. Utána meg le kell állítani hogy ki tudjon hűlni, de egy laza dugattyúval még csak meg sem szorulna.

A dugattyú szétolvadása már más kérdés lenne :) De erre a célra van gyertya alá csavarható hőfokmérőm.
sorszám: 2273 (108721)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-26 22:38:00)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-26 22:38:00
hát nem nagyon tervezgettem,haveromnak az autójában van egy házi készitésű vízbontó,gyakorlatilag azt másoltam le.ő tervezte,számolta ki a méreteket,nekem elsősorban a fizikai méetek voltak adottak,a blokk teteje és a tank alja,ennyi helyem van a dobozhoz,a lemezekez a 15*20cm helyett 10*15cm-esre kicsinyitettem,4 lamellás,és 1L szódabikarbónás ioncserélt vizzel töltöttem fel.a próbagázt üditős üvegbe engedtem,és meggyújtottam,hát mit tagadjam jót szólt.egyébként azért nagy az aggodalmam,mert még friss a motor,nem akarom szétbarmolni,ha tönkreteheti a blokk alkatrészeit akkor inkább nem is használom.visszatérve a gázreakcióra,meg is találtam ennek hasznos oldalát.nekem az első 2-5 percben elég esetlen az alapjáratom,ha rákapcsolom a vízbontót 1200-1500ös alapjárat.Ahogy elmúlik 5perc kb.,és lekapcsolom,stabil alapjárat,akármit rákapcsolhatok.Arra leszek kiváncsi hogy az önindító használat mennyire szívja le az akksit,mennyire fogja majd le a generátor a motort.
sorszám: 2272 (108713)
(előzmény: Rudolph B, 2009-02-25 22:31:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-26 10:27:44
Annál biztosan nem rosszabb mint amikor esőben motorozol.

Amúgy meg ha elég meleg akkor nem csapódik ki a pára, illetve elhanyagolható mennyiségű víz keletkezik.

Tiszta hidrogén üzemnél talán már lenne probléma mert ott csak víz keletkezik, de ott is inkább a szelepek és a kipufogó rendszer van igénybe véve, illetve a hidrogén rendkívül magas égési hőmérséklete miatt.

Haverom hidrogéngázas lánghegesztővel wolfram érzékelőket hegeszt :)
sorszám: 2271 (108682)
(előzmény: Rudolph B, 2009-02-25 22:31:22)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-02-25 22:31:22
Csak úgy elkezdtem bogarászni vízbontó ügyben, nem tudom, milyen rendszerű és kapacitású a bontód, ezért csak arra szorítkozom, hogy a kérdésedre válaszoljak.
Ha a ki bekapcsolás közt reakció van, szerintem normális, ugyanis egy folyadékra tervezett porlasztó gáznemű üzemanyagot nem tud hermetikusan elzárni, nem arra készült.Ha tehát valahol bejut a durranógáz, zárt síber mellett is átfolyik, utat talál.
Azt, hogy vizet tartalmaz-e, nem tudom, neked kellene kikisérletezni, de egy biztos, a motor amúgy is rengeteg párát szív be a levegőből (hidegindítás, hajaj!), de ettől is csak hosszú idő után korrodál, kopik, felgyorsul ez a folyamat nemhasználat esetén pl. egy év állás után lehet, hogy megfogja a gyűrűket a korrózió.

üdv.: R
sorszám: 2270 (108677)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-25 19:43:02)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-25 19:43:02
köszönöm a linket,de sajnos nem jó,ők kifejezetten csak durranógázzal akarnak menni ha jól értelmeztem,nekem meg afféle kis rásegítés.Amiatt félek hogy amit bontok vizet,nehogy kicsapódjon a blokkba,és megeszi a csapágyakat meg az alsó tűgőrgős kosarat.Annyit sikerült kikísérleteznem,hogy ha permanensen üzemel a vízbontó,akkor gázfröccsnél terhelés alatt nem torpan meg egy picit sem.
sorszám: 2269 (108668)
(előzmény: Rudolph B, 2009-02-23 14:58:58)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-02-23 14:58:58
http://forumkereso.hu/f%C3%B3rumok/terminal/terminal%20hu%20_%20elektro/a%20leggazdas%C3%A1gosabb%20v%C3%ADzbont%C3%B3%20k%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9k%20kifejleszt%C3%A9se

üdv.: R
sorszám: 2268 (108562)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-22 14:21:48)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-22 14:21:48
kémikusok,karburátorológusok,mindenki felém.
nagy kérdés,ha én beszerkesztem az etz-mbe a vízbontót,és termeli is a gázt rendesen,akkor csinálhat olyat hogy alapjáratról felpörög kicsit,mintha húznék egy kis gázfröccsöt?kapcsolóval ki be kapcsolgattam a vizbontót,és ilyesmi jelenség még nem volt,persze nem is próbáltam ki így kapcsolgatással mi a reakció,teljesen spontán jött a kapcsoló beiktatása.járhat ez valami károsodással,hogy a vízbontásból keletkező gázok bejutnak a motorba?mármint ilyenekre gondolok hogy száraz a keverék és ehhez hasonlók?voltaképp durranógázt használok a motorhoz,valami ilyesmi maradt meg a kémiaórákról,csak nem vagyok tisztában vele hogy hosszabb távon ronthat-e valamit a motor állapotán,mert ha nem akkor használnám továbbra is.
sorszám: 2267 (108491)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-02-17 20:35:38
Bontott simson alkatrészek eladók!!elég sok minden van a gyáritol a tuning cuccokig!Nézz körül:

http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence

Figyelj mert 3 oldal van!!Gyere el és nézz körül , de postán is megoldható!
email: fejesmiklos@citromail.hu
üdv
sorszám: 2266 (108213)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-02-08 18:23:11
Bontott simson alkatrészek!! kerekek (12db), telszkópok előre hátra (mindből legalább 4 pár), különféle lámpák, tankok , oldalak, blokk (3sebis, 4sebis tirisztoros, ford mérős), karbik, mindenféle kiegészítő!

keress bátran!! Képeket, árat főleg emailbe tudok!Személyesen jössz akkor hivj! székesfehérvár!
tel: 06 20 962 3250
email: fejesmiklos@citromail.hu
itt találod az alkatrészeket: http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence

üdv
sorszám: 2265 (107758)

 
 
Nagymedve
válasz erre | email2009-02-06 17:38:20
Szia Keri!
Köszi a szélvész gyors választ!

A kipufogót illetően csak megerősítetted az eddigi infóimat, a 300-as henger ügyében pedig telibe találtad, pontosan a túrázáshoz kellene az erősebb, nyomatékosabb motor.Újra ébredt a régi szerelem, elkezdtem ismét motorozni, szigorúan a "túra kategóriában". Vásároltam egy kiváló állapotú gépet/Etz 250;1989 évj./ van hozzá egy tartalék blokkom, amit szeretnék megizmosítani, a megbízhatóság abszolút megtartása mellett. Ki fogom kérni Bambi tanácsát, aki már "ikon" az Mz-s társadalomban. A régi motoromon /első 250-es Etz-k egyike, mely rendkívül megbízható volt/eredeti kipufogó volt de tényleg jobb volt mint amiket megpiszkáltak.
Porlasztó ügyben továbbra is várom a segítségeteket..!!
Örülök, hogy rátaláltam erre a honlapra melyen rendkívül sok műszaki adat, információ, és hasznos tapasztalat található.
Balesetmentes, jó gurulást,szép időt!
Üdv: Nagymedve
sorszám: 2264 (107689)
(előzmény: Keri, 2009-02-06 16:35:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-06 16:35:58
Ez is az MZ fórumon volt téma.
A 300-as ETZből volt török Kanuni MZ gyári, de a sima 250-est fel lehet fúrni, és akár Berta, akár lengyel dugattyúkkal össze lehet rakni.
Persze van a hengerfejnél is utána kell munkálni, meg pár apróság van még vele.
El lehet szúrni a dolgokt, de ha valaki jól megcsinálja akkor teljesen jól működik.

Persze a 300-as ETZ sem lesz sokkal gyorsabb. Nagy előnye hogy nyomatékosabb lesz, túrázáshoz praktikus, sok csomag, emelkedők..., de pl. versenyzéshez, kanyarvadászathoz a lecsupaszított 250-es megfelelőbb.


Ajánlom Bambit ez ügyben, mert ő elég sok 300-as ETZ-t épített már. (mz fórumon írj neki)

Sportdob nem ér semmit, csak arra jó hogy hangosabb legyen a motorod és ettől azt hiszed erősebb.

Alsó tartományokban kifejezetten rontja a motor teljesítményét és mire magához térne már el is érte a maximális fordulatot. Teljesen felesleges.

Egy gyári kipufogó ami nincs kifurkálva az a legjobb az MZ-nek, én is ilyennel versenyeztem.

Sajnos az után gyártott kipufogók nem a legjobbak. Persze azért használható, de a sport kipufogót nem javaslom.

sorszám: 2263 (107686)
(előzmény: Nagymedve, 2009-02-06 16:04:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-06 16:25:08
az MZ fórumon kérdezd, Intravénás benzinfaló csinált ilyet.
sorszám: 2262 (107685)
(előzmény: beegee, 2009-02-05 19:03:36)

 
 
Nagymedve
válasz erre | email2009-02-06 16:04:24
Sziasztok!
Olvastam itt valahol a szocimotoroson, a 300 cm3 etz-ről. Ez a 300-as henger gyári? / több mérettel feljebb fúrva/ Nekem legalábbis ez az infóm van róla. Dugó milyen gyártmányú kell bele, a Berta-féle, vagy lengyel, vagy "adj isten" ha van eredeti német? Másik téma a porlasztó. melyik torok méretű kell a Mikuniból v. a Keihinből a 250-es etz-re? Elég a 28 mm-es vagy kell a 30 mm-es?
Mi a tapasztalat a Mofa-ker féle Etz sportdobbal. Jobb lesz tőle a 250-es, érdemes beruházni rá?
Szívesen fogadnék és megköszönném a gyakorlati tapasztalatokon alapuló segítséget ebben a témában. Várom a segítségeteket, előre is nagyon köszönöm.
Balesetmentes, jó gurulást,szép időt!
Üdv: Nagymedve
sorszám: 2261 (107684)

 
 
beegee
válasz erre | email2009-02-05 19:03:36
Sziasztok.Egy 250es etz-m van,és érdeklödök hogy nem lehetne valahogy öninditót szerelni bele?Kicsivel kényelmesebb lenne:D Remélem tud valaki vmi okosat mondani,további balesetmentes motorozást mindenkinek.sziasztok
sorszám: 2260 (107642)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-02-01 08:31:52
Bontott simson alkatrészek!Szinte minden ami kellhet,ird meg mi kell, vagy gyere és nézz körül. Jelenleg turbós blokk van eladó! 3fajta karbi, 2 pár első teló, vázelemek, hátsó telók,kerekek nyergek,stb. és rengeteg minden a kis kiegészítőkig!Irj fejesmiklos@citromail.hu !!Vagy ha jössz akkor hivj: 06209623250
üdv
sorszám: 2259 (107459)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-16 18:04:48
Nem teljesen kopnak együtt A 250-es ETZnél pl a kettes fogaskereke általában kopottabb egy idő után, mint a többi.
sorszám: 2258 (106797)
(előzmény: Keri, 2009-01-16 15:40:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-16 15:40:28
Ja váltóról van szó.
Mert mi baja?

Szóval a legjobb ha veszel egy bontott váltót ami jó és egy az egyben átrakod. Az alkatrészek amúgy is együtt kopnak el benne, tehát nem dobsz ki semmit feleslegesen.

Amúgy meg vidd Bambihoz ő a váltó specialista. A váltót még gyári alkatrészekkel sem lehet rendesen összerakni, ha nem ért hozzá az ember, ugyan akkor Bambi után gyártott cuccból is összerakja jól, mert méret alapján összeválogatja az összeillő alkatrészeket...na ehhez kell érteni hozzá.
sorszám: 2257 (106793)
(előzmény: Keri, 2009-01-16 15:34:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-16 15:34:11
nem igazán sikerültek a linkjeid

Az árkülönbségből gyanítom az egyik eredeti DDR vagy Török, a másik meg magyar vagy taiwani kisipari.

De ha kézbe veszed a kivitelezés minősége is azonnal magáért beszél.

Ettől függetlenül lehet használható az olcsóbb is bár ha így lenne akkor nem lenne ekkora különbség.

Esetleg nézd meg máshol is mennyi a szokásos ár, vagy áruld el hogy miről van szó és akkor talán tudjuk hogy mi a szokásos hibája az utángyártottnak.
sorszám: 2256 (106792)
(előzmény: louie, 2009-01-16 15:28:06)

 
 
louie
válasz erre | email2009-01-16 15:28:06
Sziasztok!

Abban szeretnek segitseget kerni, hogy az alabbi alkatreszekrol hogyan tudom eldonteni, hogy melyik a jo minoegu, amivel nagyobb valoszinuseg szerint kevesebb baj varhato? (Lap teteje, legelso termek):

http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/webshop.php?fid=5&sid=6329&lang=hu

valamint ugyanez csak olcsobban (a lap aljan):

http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/webshop.php?sid=6329&fid=5&&lang=hu&start=21&list_num=10

A ketto kozotti ar durvan 5000 Ft, ami azt feltetelezne, hogy a dragabb a jobb, viszont egy rossz minosegu dolgot is fel lehet arazni, hogy ilyen erzetet keltsen az emberben.
Szoval a kerdesem lenyege, hogy van-e valamilyen gyari jeloles ezen alkatreszek anyagara, vagy egyebb tulajdonsagira vonatkozoan, amibol lehet kovetkeztetni annak minosegere? A ket kepet kicsit kinagyitva, szemmel is lathato kulonbseg. Ez elegendo lehet a kivalasztasnal? Vagy egyaltalan megeri meg ilyen alkatreszekbol ujat venni, vagy jobban jarok egy kicsit kopottabb, de eredeti fogaskerekkel.
Valamint arra vonatkozolag tud valaki informacioval szolgalni, hogy a leptetovillak kopottsagat tekintve, mekkora az also hatarertek, aminel mar szerencses cserelni, es abbol szinten ujat vagy hasznaltat?
Elnezest a sok kerdesert :)!

Udv! Louie
sorszám: 2255 (106791)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-15 20:18:46
meg a leömlő átmérőjét, de ezt is le tudod mérni
sorszám: 2254 (106770)
(előzmény: Keri, 2009-01-15 20:17:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-15 20:17:40
Nagyon ritkán tudok MSN-re lépni.
De mi az ami ide nem mersz leírni? :)
Kiszámolni nem fogom helyetted, csak segítek megérteni.

Amúgy nem bonyolult. Gyakorlatilag 2 adatot kell beírni a programba és kidobja a teljes rezó méretezését.

Ez a két adat az üzemi fordulatszám, a másik a kipufogó nyitási szöge amit csak le kell mérned, de a henger méretezését ismerve a program-2vel ki is számoltathatod.
sorszám: 2253 (106769)
(előzmény: kisromos, 2009-01-14 19:23:02)

 
 
kisromos
válasz erre | email2009-01-14 19:23:02
van msned ?lécci vegyél fel romoszoltan@t-online.hu
sorszám: 2252 (106733)
(előzmény: Keri, 2009-01-13 19:29:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-13 19:29:36
Najó de a rajzhoz kellenének azok az adatok amikből ki lehet számolni.
Ehhez neked le kell mérni a saját motorodon ezeket.
Nyilván arra rájöttél hogy mik a szükséges kiindulási adatok, legfeljebb nem érted hogy melyikhez mit kell lemérni. Ha megmondod mit nem értesz akkor elmondom neked.
Ha jól emlékszem a kipufogó nyitási és zárási szögek re van szükség, a kiufogó nyílás keresztmetszete, lökettérfogatra, illetve az üzemi fordulatszám amire rá akarsz pakolni. Ezt a nyomaték és a teljesítmény csúcs közé érdemes tervezni igényeknek megfelelően eltolva alacsony vagy magasabb fordulatok felé.
sorszám: 2251 (106652)
(előzmény: kisromos, 2009-01-13 19:21:46)

 
 
kisromos
válasz erre | email2009-01-13 19:21:46
igen de nem vágom sehogy egy rajz kéne méretekel
sorszám: 2250 (106650)
(előzmény: Keri, 2009-01-12 20:46:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-12 20:46:06
És mi a kérdés mit nem értesz?
Az oldalon lévő méretező programról beszélsz, ugye?
sorszám: 2249 (106614)
(előzmény: kisromos, 2009-01-12 20:03:55)

 
 
kisromos
válasz erre | email2009-01-12 20:03:55
Hello egy segítőkész ember segítségét kérem van egy 50 esem és ahhoz akarok rezot de jót ami szép hang jo teljesítményt de nem értem ezt a tervezéses dolgot lakatos vok legyártani le tom segítsetek
sorszám: 2248 (106613)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-09 14:35:40
Amúgy egy alap PDA nem drága, főleg használtan.
Sőt, igazából a régi olcsó PDA-kon még soros port is van elvileg, bár nem tudom hogy ezekhez hogy lehet hozzáférni fizikailag.
sorszám: 2247 (106478)
(előzmény: Keri, 2009-01-09 14:25:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-09 14:25:17
:D akkor sem kell 18F meg bootloader...van remdes programozóm, azzal sokkal egyszerűbb az élet.

A cél az lenne, első körön, hogy a PDA, vagy PC képernyőn egérrel huzogatva, rajzoljak fel egy előgyújtás görbét. Ez önmagában nem bonyolult, pár óra alatt megvan ez a garfikus felület Visual Basicben, ez alapján természetesen a görbe adatai is megvannak amit nem nagy dolog basicben vagy akár milyen programozási nyelven a megfelelő számsorrá konvertálni.
Soros porton ezt a számsort átküldeni a PIC-nek sem nagy dolog.
Simán be kell paraméterezni a COM portot és PORT.OUT (nem ez a parancs de kb ilyen komolyságú) parancsal bájtonként átküldöm.
PIC oldalán a vétel szintén nem bonyolult, mivel hardveres a dolog, csak beparaméterezem, és olvasási parancsot kiadva szépen egyenként kiolvasom a regiszterből az infókat.

Na most ugyan ezt kellene BT-re megoldani. PIC oldalon nincs gond, de Visual Basicben nincs olyan parancs, hogy BT.OUT, nyilván valami kommunikációs portot kell elérni, de ezeket a paramétereket és parancsokat, nem tudom.
Mivel driver van rá, nyilván nem bonyolultabb mint a COM port programozása.

A PDA azért fontos, mert ha ez meg van oldva akkor már viszonylag egyszerű, hogy telemetriát gyűjtsünk a PDA-val menet közben, ami alapján a motort frankón lehetne finomhangolni, kezdve az előgyújtás görbével.

Tehát a probléma alapvetően nem bonyolultabb mint az eddigiek, csak nem tudom hol a kályha ahonnan el lehetne indulni.

Persze inkább a be nem fejezett előgyújtás vezérlő progi befejezésére kellene koncentrálnom :) aztán tovább lépni.
sorszám: 2246 (106477)
(előzmény: Árpád, 2009-01-09 13:15:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-09 13:15:12
Akkor legyen a harapós változat. Én is megnézem, mi hasznosat találok a neten. Bár angolul nem tudok, de ez alig szokott zavarni.:)
Bár apróbb adatmódosítás 18f piceknél símán mehet egy nyomógomb tábláról.Ezeket lehet megfelelő boot loaderrel ellátni, akkor oda tesznek és azt, amit akarsz és ahova akarod.Elvileg. De PDA illesztés azért jó lenne. Bár nekem egy PDA is.:)
A számítógépes kapcsolat RS232-őn azért egyszerűbb, mer van pár terminál progi késszen rá, azt hiszem. Még a Siemens telcsi progi is tartalmaz ilyent.
Szóval az élet könnyű és vidám.:) A 18f2550nek hardveres USART-ja van, 5 volttal programozható áramkörben.Lehet rá bootloadert szerezni. Szóval egész könnyen vehető rá bármire.Ja, van USB-je is hardveres, ha meggondolnád magad.Még valami: 16f-es piccel láttam valahol egy kapcsolást, ahol a boot loadert, az rs232-őt is talán egy pc12f675 csinálta.Szóval két pices volt. Érdekes megoldás.:)
sorszám: 2245 (106472)
(előzmény: Keri, 2009-01-08 23:26:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-08 23:26:50
Egy olyan programot készen ami kompatibilis az én gyújtásvezérlőmmel, vagy USB rutinokat?

Akkor már inkább kékfogra keress megoldást :) amúgy a kékfog olyan mint egy RS232-re rakott modem, persze nincs külön soros port dedikálva neki valahogy parancsokat kell neki adni de Visual Basicben nem derül ki hogyan, mert a már említett segítőkész forumozókat dobja csak ki a google, angolul meg nem tudok annyira hogy megtaláljam a megfelelő doksit, ha megvan akkor már ki tudom bogarászni.

Visual C-re sem találtam többet, de azt még csak nem is értem :)

Ezekkel a nyelvekkel lehet programot írni PDA-ra is, meg PC-re is.

Szóval az végülis lényegtelen, hogy mire csinálom csak a grafikus felületet kell áttervezni a képernyőhöz, csak ugye sorosport nincs kivezetve a PDA-n, legalább is az enyémen a notebook pedig nem olyan praktikus. Ezért lenne jó a kékfog, mert PIC-re könnyű illeszteni USARTon keresztül, meg milyen menő már hogy a telemetria a PDA-n van rajta.
sorszám: 2244 (106462)
(előzmény: Árpád, 2009-01-08 20:40:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-08 20:40:58
Természetesen nem tudok írni. De valszeg készet tudok találni.
sorszám: 2243 (106453)
(elözmény: Keri, 2009-01-08 20:25:32)

 
  Összesen: 49 oldal
|< 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Jawa (27041)
Izs (610)
Motoros túra (17660)
MZ (48890)
police (1763)
Simson (3404)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu