:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Ja még egy dolog, én nem vagyok oda az ilyen "házi" gyújtás dolgokért, mert bármennyire is megbízható a dolog, elektronika. Az elektronikáról egy megjegyzés, minél jobban bonyolitunk egy áramkört (esetünkben a gyújtás eccerű áramkörét) annál nagyobb a meghibásodás lehetősége, és ez így van
Én is foglalkozom elektronikával, még alapszinten, de jövőre megyek komolyabban rá (egyetem). Hát erre hogy mondjuk sokat kisérleteztem vele és nem adom csak úgy oda másnak variációt én nem fogom követni soha, mivel ha én szenvedtem vele (bármennyi időt is) akkor mért szenvedjem vele más is, amikor én már megcsináltam. :-)
ui: ez nem sértés akart lenni
Sziasztok!
Én csak az elektronikus gyújtás témához szeretnék hozzászolni néhány szóban. Én kb 1 évet foglalkoztam eddig elektronikus gyújtás építésével. A kiindulás egy 1974 es rádiótechnikából vett kapcsolás volt. Tranzisztoros természetesen. Azóta 6 verziót fejlesztettem belőle. Mind saját tervezésű. Más rajzokkal nem foglalkoztam, mert az volt a tapasztalat, hogy ránéztem és rögtön megláttam benne, hogy a tervező hol rejtett el benne szándékos hibát a megtéveztés miatt. Egyébként meg tudom érteni, mert ha valaki 1 évet dolgozott valami, azt nem adja csak úgy akárkinek oda. A másik gond, hogy csak az elvi kapcsolási rajz szokott fönt lenni. Ami meg nem feltétlenül jelenti azt hogy összerakom, bedugom, és megy. Én minden egyes elektronikámat, oscilloszkóppal, és jelgenerátorral nyuztam, órákat, mire sikerült behangolni. Még egy nagy gond, hogy nem mindegy az ember milyen gyújtótrafót használ. A gyári elektronikákat is egy megadott trafótípushoz méretezik. Szóval nagy meló, és igényel valamennyi szakértelmet, ha valaki házilag akar JÓ gyújtást csinálni. Akármilyet bármikor össze lehet, dobni, de az egyedi gyártásnál számolni kell a menetközben jelentkező hibákkal. Egyébként az enyimmel soha nem voltak megbízhatósági problémák. Persze valószínűleg azért mert követtem a jó öreg orosz túlméretezési irányelveket.
Az előgyújtás szabájozást megoldani, meg egy elég kényes kérdés. Nem az elektronika megépítésében van a nagy kunszt. Láttam már egy két PIC es rajzot, és nincs gond velük. A probléma a szoftverrel van. Minden egyes üzemállapotban más és más előgyújtás szükséges. Nem tudom a pool milyen rajzot talált, akár jó is lehet. Vannak közelítő görbék amiket föl lehet programozni, és azok is sokszor elég pontosan követik a valóságot. Akármelyik belsőégésű motoros könyvet, ha az ember megnéz, benne van az előgyújtás számítási módja. De akár egy kis logikával segítség nélkül is kiszámítható. A probléma alapvetően az, hogy tudni kéne a töltet égési sebességét és abból rögtön megvan az előgyújtási idő. De ez nemcsak a fordulattól függ. Hanem a töltet nyomásától, minőségétől, hőmérsékletétől, páratartalomtól. Namármost ha megnéztek egy modern autót akkor rögtön látjátok, hogy mérnek levegő tömegáramot, hőmérsékletet, gázkarállást... Ha ezt mind megcsinálná az ember akkor sokat kéne a műhelyben töltenie. persze mondjuk egy Jawa hoz nem feltétlenül kell ilyen pontos előgyújtás. A karakterisztikafelvételhez, pedig fékpadra kellene rakni egy blokkot és megnyúzni. Én nem tudok róla hogy csínált e valaki valaha ilyet. Bennem is felmerült az ötlet, de az elvégzendő mérések számából arra lehetett következtetni, hogy az egy komplett blokk elhasználódásához vezetne. ha valaki ezt végigcsinálja akkor megvan a tuti szoftver a megfelelő időértékekkel. Addig is az egész csak egy jó kis próbálkozás. Csak ha kopogni halljátok a motorotokat, jobban jártok ha megálltok vele, mert főtengelyes lesz.:) De az is biztos hogy érdemes vele foglalkozni, mert nekem sikerült a 350es Jawa fogyasztását 4 alá levinni, annak ellenére hogy fix előgyújtást használtam. Sok sikert az építésekhez, és óvakodjatok a nagyfesztől!
Üdv Dani
Lefogjuk takarni barna papirral a szemét.
Úgyhivják:húszezres.
VANDÁL! Miért nem éled ki az ilyen irányú hajlamaidat inkább egy MZ-n???
A vizsgabiztos meg azt fogja szólni, hogy "akkor kérem a közlekedésmérnök által készített átalakítási tervdokumentációt valamint az átalakítást végző szerelőtől kapott műbizonylatot, aztán fáradjon a kasszához a 100e Ft regisztrációs díjat befizetni." ;-p
Szevasztok!
ETZ 250-re rá lehet-e rakni babetta gyujtást nagyobb átalakítás nélkül?
Van-e olyan, aki már csinált ilyet?
Előre is köszi a válaszokat.
Rosszabb,501 TS.
Egy csepel bakteleszkópos hátsórugózást kap,elöl egy forditott suzuki villa van benne ikerkulcsos dobfékkel(doppelduplex),valamilyen
nagyteljesitményű japsi gépről.hátul
dobfék egy suzukiról.
Ugyhogy megállni megfog,de a vizsgabiztos mit szól hozzá,az relytély.
Itt megnézheted az eredetijét:
http://www.nsu-greifzu.de/html/nsu_501_ts.html
Mid van, OSL 501-ed? Azzal aztán istenkísértés egy simsonnál akár egy fikarcnyival is gyorsabban menni: merev hátsókerékbefogás, trapézvilla frikciós csillapítással, két darab félszélességű simplex dob... guruló balesetveszély az egész, vitrinbe való, nem az autópályára. ;-)
Csakhogy ez nem megoldás részemre,mert
1937-es NSU-m igencsak igényli a pontos
előgyújtás beállitást.500 cm3-teres
létére 11 lóerős,és ha nem akarom,hogy egy jobb simson otthagyjon az úton,igencsak össze kell szedni magamat.
Bütykörészni meg nem sok kedvem van úgyhogy télleg kell vennem egyet.
Bolhapiacon, autóbontóban (ahol régi, keleti kocsikat bontanak) rendszeresen lehet találni egység sugarú tranzisztorgyújtásokat, gyakorlatilag bármelyik jó. Volt Autron, Gepárd (előbbihez volt gyári optós jeladó is a gyakoribb tipusokhoz) meg még egy harmadik fajta amit alu szelvénybe mint egy fiókot csúsztattak be, aztán volt két-három fajta szovjet tranzisztorgyújtás (89 körül lehetett "lengyelpiacon" beszerezni őket), gyakorlatilag bármelyik jó lehet, ezres per darab körül szoktak gazdát cserélni használt állapotban.
Amúgy az én nagypolákomban egy szovjet tirisztorgyújtás van, és soha semmi baj nem volt vele, egyetlen hátránya az, hogy nagyon pörgős motorokba nem jó.
Az előgyújtás-szabályzó szoci motorba meg gyesznóólba kristálycsillár kategória :-), úgy kell hagyni, ahogy van, ha meg kinőtted, találsz durva japókat a tíz ujjadra ócsóér.
Még mindig nem fogtam fel agyilag, hogyha otthon nem állsz neki karburátort fabrikálni ez mért nem igaz a gyújtásra.
Miért állnak neki az emberek időnként
nagy lendülettel annak neki,hogy csináljanak egy gyújtást.
Megkértem a fiamat aki egyébként autó-elektronikai műszerész,hogy csináljon nekem egyet.Az volt a válasz,hogy normálisat otthoni körülmények közt nem lehet,mert nem tudjuk a Gyári Kisérleti Üzem feltételeit előteremteni,és annélkül csak egy buhera lesz.Ami részben igaz is,mert én sem tudtam megmondani a különböző fordulatokhoz tartozó előgyújtás értékeket.
A tirisztorosra azt mondta,hogy több a rossz tulajdonsága,mint a jó,tehát mindenféleképpen tranzisztoros kell.
Ha meg veszek egy programozhatót,lehet hogy több kárt okozok mint amit a berendezés ér.
Úgyhogy,nem tud valaki egy jó gyújtást?
Szia Pool!
Honnan vettetek előgyujtás karakterisztikát 350/638-hoz?
Szia
Tehát,bekötöd és van gyújtás meg előgyújtás is?
És nem kell "madzagolni" meg nyákot maratni?
Ezt megvárom.
Hamarosan kint lesz a cikk a programozható előgyújtás ügyben. Ezt csak be kell kötni.
Egy éve próbálkozom egy megbizható elektronikus cuccot összeszedni,de még nem sikerült.És sajna olyannal se találkoztam
aki megtudott csinálni egy ilyet.
Én is várom,hogy valaki végre előadjon egy
olyat amelyik "bekötöd és megy" nem kell
utánna nyolc autóvillanyszerelőt felkeresni.és még ki is birod fizetni.
hali
Engem is érdekelne ez a mikrokontrolleres előgyújtás cucc.
Ha valaki tudna valami használhatót adni azt nagyon +köszüöném.
ja és ha valakinek valami problémája van az elektronikában vagy nem megy a moci akkor írj: gulyi88@freemail.hu
előre is köszi !!
Szia,
Nem, én a Kandón végeztem, de sokat fordultam elő a BME gépész tanszéken, még plazmaszórót is szereltem ott. Az kemény egy szerkezet, a BME-n minden van.
"ui: Bocs az OFF-ért"
Milyen OFF-ért???????
Szia
Hello Sanyi!
Te is a BME-s vagy?
goss
ui: Bocs az OFF-ért
Tud valaki egy helyet,ahol jól dolgoznak,
és precizen megcsinálják a hengerfúrásomat?
A Futár motorosboltal szemben érdemes
megcsináltatni?
Kinek milyen a tapasztalata?
Elég sokszor lehet találkozni a "kovácsolt alumínium" kifejezéssel. Például kerékpár-hajtókart is csinálnak ilyen megoldással.
Ugyanakkor szerintem a dugattyúknál elfogadható megoldásként centrifugálöntést vagy nyomásos öntést alkalmaznak, de ha kerékpár-hajtókart kovácsolnak, szerintem dugattyú is simán elképzelhető.
Szia!
Úgy tudom, hogy az alumíniumot nem lehet kovácsolni. Az anyag szerkezete nem teszi lehetővé, nem bírja úgy az alakváltozást mint az acél. Az alu egy elég érdekes anyag, az anyagfáradást is nehéz kiszámolni nála. De a mai technikákkal lehet, hogy van olyan ötvözete amit lehet. Amit nem ismerünk az lehet hogy létezik. Az OPEL-nél például a hajtókar alsó csapját nem fogazottra vágják, hogy szertelhető legyen, hanem valamilyen irányitott robbantással vágják szét. Ez is elég hihetelen, de a BME-n láttam.
Szia
Hello!
Azért a Jawa nyert néhány világversenyt a gépeivel...
Ha valamiből több ezer darabot gyártanak, akkor ott azért bíztatóbb a helyzet, mint ott ahol csak pár darabot.
Ennek ellenére persze elképzelhető, hogy a PÁL világszínvonalú dugókat gyárt. Én nem tényeket közöltem csak az aggodalmaimat fejeztem ki. Hát ha nem is ajtókilincsből gyártanak dugattyút, hanem mondjuk elhasznált dugattyúkból, azért akkor sem lennék teljesen nyugodt. Várom a fejleményket ha elkészül és tapasztalatot szerzel.
Tudomásom szerint különben az igazán jó dugattyúkat kovácsolják és nem öntik. Erre a szerszám meg nagyon drága és ezért csak több ezres darabszámnál alkalmazzák. (lehet, hogy tévedek)
Szia!
Nekem megcsinálják az 58-ast. Szerinted a rendszerváltás idején, mikor a kelet összeomlott, és minden haldoklott. A Jawa olyan különleges anyagokból csinálta a dugókat? Hőtágulási betét sincs benne. Az igaz, hogy a magyar kisipari dugók általában ajtókilincsből vannak, de a PÁL annyira csak nem GAGYI (remélem :) ). A másik fele a témának a henger, amit a JAWA nem tud jól megcsinálni. Ha lemérsz egy gyári hengert, akkor láthatod, hogy a dugó hőtágulása a legkisebb gond. A henger amorf. A problémák alapja, az hogy a JAWA a cseheknél a fegyvergyártás mellékterméke volt. 1928-ban így indult a JAWA, és a fegyver gyártására már nem alkalmas gépeken készült. És ez így ment nagyon sokáig. A 90-es évek előtt készült mocik mindegyike ilyen gépeken készült, és ez akkor változott meg gyökeresen mikor 1998-ban eladták a céget, ami addíg az állam tulajdona volt. Ezután tényleg már csak motorkerékpár gyár volt. Az viszont biztos, hogy a 80-as években a JAWA még igen erőteljesen függött a fegyvergyártástól. És a minősége iszonytosan ingadozó volt. Én ezért nem csodálkozok a pontatlanságán.
Sziasztok
PÁL nem csinál kis átmérőket, a Bertához kell fordulni. De peremcsapost nem szabad tőlük rendelni, csak belső csapost, mert már több esetet láttam, ahol a berta dugóból kiesett a csap, és berágta a hengerfalat. (A belső csapos ugye nem tud kiesni, mert takarja a gyűrű, azért jó.)
Hella!
Igazából nem a dugattyú méretével vagy tömegével van baj. Az anyagminőség és az anyag homogenitása a gyárit szerintem meg sem közelíti. Aztán emiatt mikor melegszik, akkor a hőtágulása sem egyenletes. Én a kis szériában gyártott dugattyúktól félnék, főleg ha Magyarországon készül.
Na majd azért számolj be néhány ezer kilométer múlva, hogy hogy viselkedik a jármű.
Üdv.: Pool
1001 éjszaka
Sziasztok!
Ha valakit érdekel, akkor itt a weboldala a cégnek ahhol lehet egyedi dugót gyártatni.
http://www.paldugattyu.hu/
Sziasztok
Ui: Enyém az 1000. hozzászólás!
Szia Pool!
A dugó 100Ft miliméterenként. Az 58mm-es Jawa dugó 5800Ft + 250Ft a teflonozás. Ezt méretre csinálják nekem. Én adom meg a méreteket és a súlyt, és ha nem annyi, akkor lesz ám ereszd el a hajam. De van jogalapom, mert én lefektettem mit kérek az elején. Erre nem fog sor kerülni, mert ezt nem a sufniban készül, és a cég ami gyártja jobb minőségben dolgozik mint a gyári. Le szoktad mérni a dugót mikor megveszed? Súlyra, és geometriára egyaránt? Mert nincs két egyforma Jawa dugó. Vegyük azt hogy leméred, és rossz. Mit csinálsz? Lereszeltetsz belőle a boltossal? Én nem tudtam csak kisipari dugót szerezni, és mikor lemértem, akkor lementem hídba. Mikor megfuratod a hengert, hónolás után megyik méretet tekinted alapnak? A magméretet? Mert olyan az egész mint ha mentet vágtak volna bele. A kisiparosok nem tudnak fúrni, minden genger amorf! Ha néhány órát és teknikát rászánsz, akkor rájösz, hogy sz.r az egész. A gyári hengeremben 12e Km volt, és mikor felköszörülték 0.11 mm után már nem volt foltos. De az ovalitás nem hoszirányú volt, hanem keresztirányú. Ilyen a gyári henger.
Ez a szocialista valóság!
Legtöbben mikor összerakják a gépet, azt se tudják milyen a gépmunka minősége, és ha valamelyikük rákérdez. Akkor a gépműhelyes megmagyarázza, hogy az a szarul hónolt henger jó. És kihasználja, hogy úgyse tudod lemérni.
Én mazoista Jawa-s vagyok, és most megpróbálom jól összerakni. A köszörülés 11e volt, de 20e lett volna, ha nem viszek hozzá szerszámot. A dugók 12e-be fognak kerülni. Lassan elérem azt az árat mintha vettem volna egy új motort.
Ez a mazoizmus szoci módra, de legalább élvezem.
Sziasztok
Ha egy korrekt dugattyút csináltatsz külön a motorodhoz az darabonként minimum annyiba fog kerülni mint maga a motorod. A kisiparos dugattyúkat szerintem el kellene felejteni. Az őrölt tégla sem paprika akármennyire is úgy néz ki és olcsó...
igen én követtem el . 150-re nem érdemes az nem "túlsúlyos" .
Te ki vagy és honnan ismersz engem, amúgy 150-esre is meg lehet csinálni de az csak kb-300g.Semmi gond nincs amúgy vele és még egy kicsit jobban is hog vele menni.
Sziasztok! Szeretnék kapcsolatba lépni Kéri Lacival, vagy HyGy-vel PIC-el vezérelt elektronikus gyújtás ügyében. Szóval, ha valaki tudja, hogy ez hogyan lehetséges, vagy tud nekem segítséget nyújtani a gyújtásban, akkor örömmel várom a levelét a következő e-mail címre.
herrwatt@freemail.hu
Előre is köszönöm: Herr'Watt
Szia Tomóka!
Ugye te írtad a könnyített kuplungos cikket? Nekem 150-es ETZ-m van, ahhoz is meg lehet csinálni? Ja és érdemes kivitelezni? Neked volt vele valami rossz tapasztalatod? Köszi!
Persze, de akkor világításod nem sok lesz, de a motor lényegesebben gyorsabb lesz, amúgy olyan 15000ft-be kerül egy ilyen buli.
ETZ250-hez könnyített kuplungok eladók!Variációk:-0.5kg(3000ft),-1.0kg(5000ft),-1.5kg(8000ft).a kuplungokhoz erősebb rugók is kaphatók 1000ft/garnitúra.Érd:06205790929.
Sziasztok!
Fullkopy, Zapkorte, HyGy és a többiek, akik már régóta Jawasok. Van egy dilemmám. Most köszörültettem föl a hengeremet 58.25-re, és dugót akarok csináltatni hozzá. De nem tudom hogy mekkora legyen a súlya. Egy spéci egyedileg gyártott teflonozott dugó kerül bele. Problémáim: A régi 634-es Jawanak a dugója könyebb mint a 638-asé, de a főtengely sonkák ugyan azok. Van egy bontott 634-es főtengelyem, és direkt vettem egy 638-as főtengelyt arra a célra, hogy összehasonlítsam a öket. Következő gondom, hogy a bontásokból két különböző csapszeg került elő. Az egyik fajtában átmenő furat van, a másik fajtában pedig zsákfurat, egyik végén zárt. Az átmenő furatos 43g, míg a zsákfuratos 50g. KINEK MILYEN CSAPSZEG VAN A GÉPÉBEN?????? Mert az én 638-asomban átmenő furatos van, és úgy remeg hogy leráz magáról. Ezért próbálok rájönni, hogy miért. Ha van valakinek ötlete vagy tapasztalata a Jawa tömegkiegyenlítésével kapcsolatban, az légyszives írjon nekem.
Még néhány adat:
634-es dugó gyűrűvel együtt: 212g
638-as dugó gyűrűvel együtt: 214g
Köszi
Hy kilozulu!
Elküldenéd nekem is azt a rajzot az f25@freemail.hu-ra!
Köszi Keats!
Halika
Nekem van rajz. ha elég akkor e mail- küldj.
csőváz
kilozulu
tud valaki 6 voltos MZ-re elektronikus gyújtást? Esetleg babetta gyújtást rárakni?
Gabi
Helló!
Ezt nézzétek meg:
http://www.roxel.webzona.hu/
Az előgyújtás kapcsolási rajzok engem is érdekelnek. Tegyétek közzé, légyszi!
Helo! Valaki foglalkozik itt henger tuningolásával? Simson hengert szeretném 6felömlősre megcsináltatni!
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy hogyan lehet elérni HyGy-t! Erősen érdekel a mikrokontrolleres gyújtásszabályzás! Szeretném a mocimra megcsinálni! De ahhoz több dolgot kéne tudnom. Üdv: Herr'Watt
Megtudná mondani valaki, hogy a ts250-re milyen más motorok tankját lehet áttenni nagyobb átalakítás nélkül?
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK JÓVAL BOLTI ÁR ALATT!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
HÍVJ, vagy írj MAIL-t INFÓÉRT!
0630 4096093
STREETES@FREESTART.HU
Hali. Én írtam az elektronikus előgyújtásszabályozoról de még nem mentem el a haverhoz érte,de ha nálam lessz küldeni fogom.
Na ehhez hiányzik az oldaldekkni.
:(
www.motor.hu-n Keresés: Márka:mz, Típus:250 --> klikk keresés gomb.
Az a 79-es fekete duplakipufogós gép az enyém bibibí.
:)))
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy hogyan lehet elérni HyGy-t! Erősen érdekel a mikrokontrolleres gyújtásszabályzás! Szeretném a mocimra megcsinálni! De ahhoz több dolgot kéne tudnom. Üdv: Herr'Watt
Engem is érdekelne minden fejlemény az előgyújtásszabályzóval kapcsolatban.
Mennyit jelent a szbályzás és milyen fordszámtatrtományban érezhető? Eddig főleg alapjáraton probálgattam ki több előgyújtás értéket, de a motor ment 1 től egészen 6-8 mm előgyújtásig, 1mm-nél is valószínűleg a megszakító adta be a kulcsot (no hézag). Nagy előgyújtásnál egyenetlenebb lett az alapjárat, de alig gyengült. Kis előgyújtásnál talán szebb, csendesebb, a járás, indításnál nem rúg vissza, sőt 1x annyítól benindult, hogy átfordítottam a motort a holtponton egy enyhe lábmozdulattal, de kisebb lett az alapjárati fordulat, ill. több kaját kívánt. Menet közben 4500ig 3mm-nél nagyobb előgyújtásra csak a motor lett zajosabb, meg gyorsításkor csörömpölt, de az erő nem vetette szét 4500 felett nem tudtam tesztelni a el.gyújtásom miatt.
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|