:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
na majd megnézem tavasszal ha kibontom a tz-t vagy leugrom duduval.
Még harmadikban sem köhög pörgő hátsó kerékkel!És nem öntök alá semmit.Szárazon!!Úgy füstöl jól!
csak elkészült.már azt hittem soha nem lesz kész.sergeti a hátulját?
Szevasztok.Csináltam 1 tuning pony romettet.Ts125 blokk(babetta gyújtással!!)!Nagyon állat a gép!Ha kell tudok képet küldeni KB 2hét múlva.Tomi
Sziasztok!
Tudnátok segíteni?A 6 hengeres Jawa építőjével szeretném felvenni a kapcsolatot.
Köszi:Robi
nem nagyon lehet javítani rajta . a félkúpszögeket és a hosszát kéne megváltoztatni . ennyi erõvel készíthetsz másikat is .
Engem meg az érdekelne, hogy egy ilyen cucc (pl. sportlégszűrő) mennyit dob egy nemfúrt, 95keverékről üzemelő szimón!
Háj van egy SIMSON SCHWALBI típusú mocim akarok rá venni egy sport légszürőt. Írjatok léci, hol lehet venni és még mivel lehet tuningolni a bringát.
Ha már meg van a kisipari rezó,mit lehet javítani rajta?Van valami ötleted?
nos ha nincsenek tervezõi,kivitelezõi ambcióid akkor ez a jegjobb döntés.
Köszi a hozzászólásokat,lehet,hogy veszek inkább egy eredeti kipufogót!
ha ide veszem Joseph251 véleményét akkor egálban vannak a pozitív és a negatív vélemények :-)) . a saját tervezésü és készítésü rezóm használt a gépnek ellentétben a kisiparival (+ néhány radikális változtatás) . fogyasztása 3-3,5l/100km . mûszakin nem megy át , igazoltatásnál (még) nem szóltak érte .
Én "használtan" vettem egyet, mert a tulaj a felpróbálást követően rögtön eladta (nem tetszett neki). Felraktam, a hangja gyönyörű brummogós (nem pattogós) és megy, mint az állat.Kisipari fekete, króm véggel.Bár a festése nulla, azon lehet segíteni.
Az eredeti dob kiherélése nem újkorában történt, azért segített rajta mert el volt tömődve. A bolti rezonátor vakóban szar! Csinálj egyet hozzá! De azt hangolni kell fordulatszámhoz, és a porlasztót is a rezóhoz. Ja, és 1mm-nél ne vékonyabb lemezből, mert zajos lesz maga a dob (az oldala)
Könyörgöm, minek neked féklámpaizzó az indexedbe?
Ámde ha nagyon ragaszkodsz hozzá, úgy bontsál szét vmi tragacsból egy féklámpafoglalatot és építsd be, boltban ugyanis nem kapható ilyen formában!
ja ! a kisipari "csodáról" írok .
a személyes tapaszalatom a következõ :
hangos lett és legyengült .
kibasztam a kukába .
Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy mi a tapasztalat ETZ 250-nél a rezonátor dobról!Szól e érte a rendőr?Fogyasztás,teljesítmény?Az eredeti dob is ki volt "herélve" attól csak jobb lehet nem?Kösz a választ!
Sziasztok,
csak erdeklodnek,hogy tudja-e valaki,hogy hol lehetne kapni a motor indexebe (is)beepitheto 21/5 W-os izzo foglalatot?
Ha vki tudna segiteni,azt megkoszonnem.
Köszi Sunesz!!!!!
Majd telcsin egyeztetünk mikor lenne jó?
Kedves Herrwatt!
Nem ismerem az MZ-t. JAWAs vagyok, de leírom ahogy én oldottam meg, hátha tudsz ötletet meríteni belőle. Mivel elvem, hogy bármikor egyszerűen az eredeti állapotot alaplap cserével visszaállíthassam az elektronika meghibásodásakor, ezért az erdeti bütyökbe esztergályossal fúrattam 9 mm átmérőjű zsákfuratot azaz nem lett a bütyök teljesen átfúrva. Azután készíttettem egy csövet amely beleillet a zsákfuratba és a belső átmérője 6,5 mm ( 6-os csavarral van a JAWAn a bütyök rögzítve), hossza akkora, hogy 1-1,5 mm-re lógjon ki a bütyökből. Továbbiakban tűreszelővel reszeltem le a csövecskét így illesztettem a mágneshez oly módon, hogy fölfeküdjön a bütyökre. Miután rögzítve lett a HALL ic is gyújtás beállítással meg lett határozva a mágnes helyzete, bejelölés után csapágyragasztóval beragasztottam a csövecskét a bütyökbe, majd véglegesen beállítottam a gyújtást. Azóta is kitűnően működik.
Üdvözlettel: Laci
Hy herrwatt!
Én esztergáltam hozzá 1 közdarabot !
A trabi halos gyujtásának a mágnesét megfúrtam a csavarral átellenes oldalon is és így biztos lett 2 M3-as csavar tartja a közdarab ajla úgy néz ki mint az eredeti vezérlőbülyök csak ateteje akora átmérőjü hogy a 2 M3-asnak meglegyen a helye!
Na ezt jól elmagyaráztam!
Keats
Szia Sunesz!
Megkaptad a levelet? Akkor segítenél nekem a Star-om elektromos rendszerének, és gyújtásának olyan átalakításában, hogy kompatibilis legyen az igc-60-nal? (elektronikus 12V)
Nem fizikai segítségre gondolok, hanem, hogy le tudnád-e írni, hogy mégis miket, és honnan tudok beszerezni? (gondolok itt olyanra, hogy minek a gyújtása legyen a donor stb...) Ja és Hall kapcsolós megoldás érdekel. (Nem értek az elektronikához, de utánna olvastam, és semmi esetre sem szeretném ha megmaradna a kalapácsvezérlés)
Köszi mindent:
Dani
Mailben plz: danielpea@freemail.hu
Sziasztok!
2T Trabant elektronikus gyújtást szeretnék tenni a 250-es ETZ-mbe, de megakadtam. (Már az elején! Nem tudom, hogy hogyan rakjam fel a mágnest a főtengely végére.)Tudna nekem valaki segíteni?
Nagyon örülnék neki!
Előre is köszönöm: Herr'Watt
Miután megvetted, már az új színnel vidd az eredetvizsgára, ott bejegyzik a változást a jegyzőkönyvbe, majd az okmányirodában az új színnel vezetik át az adatokat az új forgalmiba és törzskártyára. Nekem külön kellett szólnom, mégis a régi színt írták be, majd tintával bejegyzést tettek a változásról.
Hello!
Én most szeretnék venni egy 251-es ETZ-t. Én nem tudom, hogy a nagymotoroknak a forgalmiába benne van-e a színük. Mert én akármit veszek, mindenképp szép feketére szeretném fújni. És nem tudom, hogy lehet-e csak úgy mindenféle papírmunka nélül.
A segítségeteket előre is köszönöm
Hi sunesz!
Nem csak a gyújtást akarom megcsinálni, hanem vezérlőelektronikát is szeretnék bele. Ezügyben már írtam neked mailt!
Üdv: Herr'Watt
Hy Sunesz! Engem érdekelne az elektronika amit beszereltél a gépedbe! Tudnál segíteni a beszerzésében?
Kedves Pool!
Mz etz 125-ösöm van és 2,5 milimétert írnal a könyvében ami 22,5-23,5 fok !
Vitatkoztam itt másokkal arról hogy ők 3,5 mm-t állítanak akkor most hogyan csináljam mert ehhez a részéhez nem igazán konyítok ,megadnál nekem egy alapot amiről elindulhatok és azt kéne csak korrigálnom?
A mailem :F25@freemail.hu elküldenéd nekem a válaszodat v. egy 2 ütemű alapdiagrammot az etz-hez ?
Köszöni neked Keats!
Hi!
Azt nem tudom, hogy gyér-e a trafó, de azt igen, hogy ez még a gyári, a megszakítós gyújtással együtt. Csöppet újítanom kéne. :-)
Üdv: Herr'Watt
Sziasztok!
Érdekel engem is az IGC-60, de először le szeretném cserélni a megszakítós gyújtásomat a 250-es ETZ-men trabi hall jeladósra. Ehhez szeretnék segítséget kérni olyantól, aki már csinált ilyet. Mit kell átalakítani ahoz, hogy tuti üzembiztos legyen a gyújtás? A trabi dupla elektonikája nem probléma, vagy esetleg tegyek bele másfélét?
Előre is köszi!
"A hátszél legyen veletek!" Üdv:Herr'Watt
Szasz Keats,
nyitott kapukat döngetsz, mert az IGC szempontjából az 1 hengeres 4ü ugyanaz, mint a 2ü, csak itt nem megy kárba minden második szikra :).
A görbére vonatkozóan lásd Pool válaszát, én ehhez nagyon lama vagyok.
üdv, szr
Keats!
Nincs olyan univerzális görbe ami minden motorhoz jó lenne. Függ, hogy milyen fordulatszámon jár a motorod, milyen a teljesítmény karakterisztika stb.
De azért ki lehet találni a közel megfelelő görbét. Én a következőképpen csinálnám. Meg kell keresni az ajánlott gyári előgyújtás értéket. Jó az ha két értéket adnak ami közé ajánlják. Ilyenkor a kisebbik előgyújtás értéktől még kicsit kisebbet kell venni és ezt kell a maximális fordulatszámhoz adni. A nagyobbik értéktől pedig kicsit nagyobbat tegyél 2000 es fordulatszámhoz. A motorok alapjárat 1000 körül van. Ide még kisebbet is tehetünk, mint a maximális fordulatszámra. Ez azért kell, mert így alapjáraton halk és nyugodt járású lesz a motor. Ezut én úgy 1400 ig hagynám, majd egy erőteljes emelkedéssel 2000 nél már az előbb említett maximumot tenném. Ha extra magas fordulatú a gép, akkor a 2000 helyett ezt a pontot 3000 hez tenném. Amit most írtam az a kétüteműekre vonatkozik, négyüteműekre teljesen más a felállás.
Pool
Hy crasydent!
Lehet kérni 1 hengeres kétüteműre való átalakítást is? Lehet valahol gyujtáskarakterisztikát leszedni hozzá amit csak megnyitok a progijában és máris sokkal jobb a moci vagy találjam ki én ?
Keats
Igen, csak egy kicsit módosítva lett az 1H4Ü üzemmódhoz, illetve Sunesz külön kérésére kábelkészlet és Hall-jeladó is készült hozzá.
üdv, szr
Ez az a szabályzó amiről van itt cikk az oldalon?
Na ha motorkerékpár gyújtást házilag akartok csinálni,persze előgyújtással mert az az igazi,akkor segitek nektek:
http://www.12move.de/home/hanskrause/elektro.htm
Neki lehet állni,szocimotorosok nem mondhatjátok,hogy nem vagyok jó hozzátok.
Aki megtudja csinálni,annak jövök egy sörrel.
:-))
Hy Goldnedel!
Ebben Elek sanyi-val tudok egyet érteni !Semmilyen jellegű előképzettség nélkül nekiáltam könyvből a suliban az elektromosoknál panélt maratni, beültetni próbálgatni-játszani-kisérletezni! Motorola tervezte azt az opto-kapus gyujtást amit megcsináltam de nem akarta az igazságot !Lementem a nagy szakikhoz akik 3-éve tanulják az elektronikát és meg se szólaltak néztek rám bután amikor elmondtam mi ez és mit csinál ! Aztán a tanáruk segített rájött hogy nem fog működni, mondta hogy itt van egy 1000 szeres erősítésü kis 60W-os erősítő kössem rá az optómat és menni fog vele !
Rákötöttem és ment nekiáltam közdarabot esztergálni a verétlőjének és mikor ezzel is megvoltam akkor feltettem próbaképpen a mororra(etz 125) és amikor rájöttem hogy jó meg működik csak ugyan az a bajom vele mint a megszakítóva akkor félredobtam az egészet ! És ekkor megláttam a készölő cikket a programozható előgyujtás szabájozóra és meg fogom várni és kivárom hogy mik vele a tapasztalataitok és ha jó akkor megveszem és beszerelem én is !
Tisztelettel Keats!
Szia!
Van egy villanyszerelő barátom, akinek csak egy szimpla szakmunkás bizonyítványa van, hogy villanyszerelő. De az elektronika a hobbija, és nagyon profi autóelektronikából. Nem szabad lebecsülni, azt akinek nincs papírja, mert a legtöbb BME-n végzett villamosmérnök még forrasztani se tud.
Ha valaki kreatív, és utánaolvas a dolognak, akkor képes gyujtást csinálni.
Amúgy az egy hónap úgy értendő, hogy a második napon már motoroztam vele, és a többi időt az eltúlzott maximalizmusom töltötteki. Itt egy kis módosítás, ott csiszolgatok egy kicsit, legyen kisebb, mindenhol árnyékolt kábelek, stb..
Szia
Helló mindenki!
Van egy eladó Jawa 250-es üzemképes motorblokkom, karbival!
Érd: e-mailben: Rugdneki@freemail.hu
vagy tel. számon: 0620/4262550
Jó neked megvan az iskolázottságod hozzá,és igy is egy hónapig tartott.
Namost képzeld el a szocimotorost,aki leteszi a kőműveskanalat délután,és este nekiáll gyújtást késziteni.
És utánn csodáxik,hogy nem műkxik.
Véleményem szerint lehet jó, megbízható gyújtást csinálni csak két dolog kell hozzá. Kiválló elméleti felkészültség és kellő gyakorlat. Azokat az "amatőröket" akik otthon próbálkoznak és szenvednek azokat sajnálom. Bár lehet, hogy az ilyen fabrikálásban szerzett talasztalataikat máshol még kamatoztatni tudják. Meg aztán egyszer valahol el kell kezdeni.
Meg vagyok győződve arról, hogy a gyárinál lehet jobbat csinálni bármiről is legyen szó. Az már más kérdés hogy érdemes e.
Szia!
Az lehet, de nekem nem tartott tovább 1 hónapnál a fabrikálás. Az igaz, hogy van két ilyenirányú végzettségem: ipari elektronikai technikus és villamosmérnök. Nem vagyok gépész, ezért nem próbálok karbit reszelgetni. Nekem ez megy jól, valakinek meg a karbi konstruálás.
Abban igazad van, hogy az a dolog aminek nem értjük a belső működését, az számunkra nehéz.
De előbb csinálok én gyujtást, minthogy te összehozz egy karbit. Mert ahhoz sokkal több tudás és elvontabb gondolkodás kell. Na meg sok kísérletezés. Az elektromos áramot könyebb kimérni, mint a gázáramlást, és a gázlengéseket. Van egy könyvem, ami 30 oldalon tárgyalja az elemi karburátort. A gyujtás enyhén rövidebb.
Végül is melyik a könyebb???????????
Szia
Mint lejjebb irják,van aki már egy éve küzd egy gyújtással.Ennyi idő alatt egy fúróval meg egy reszelővel csinálok egy karbit.Úgyhogy valszeg mégsem olyan eccerű?
Még mindég várom az ötleteket.
Hy all!! Kérdezném hogy szerintetek a Polini vagy a Remus kipufogó a jobb??? Mert most télire miyent szerezzek be
Egyébbként nekem már megfordult a fejemben ez a karbifabrikálás! :DDDDD
Igaz nem MZ-ről, vagy Jawa-ról van szó, hanem csak egy Riga, de akkor is... :PP
Szia!
A válasz az hogy egyszerűbb!
Szia
Még mindég nem értettem meg,ha otthon nem állsz neki karburátort fabrikálni,miért jön elő mégis,hogy nekiállnak az emberek gyújtást késziteni maguknak.
Karburátort nem csinálunk otthon, de gyújtást igen.
Vajon miért?
Megmagyarázná valaki?
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|