:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Egyébként én tudok alumíniumot is hegeszteni DE CSAK magamnak :-))
Nem bonyolítod Te túl ezt az egészet?
10,5 + 12 a kompresszióm (150/250)...
Miért lenne gyorsabb az égése?
Eleve MINDEN ETZ 4 felömlős....
Az 5 az van 350-esnek...
Na kiváncsi lennék a 6 felömlős 150-esre.
Hogyan gondolod mert nekem van 1 150-es TS em, és akarnék rá a 2 helyett mondjuk 4 felömlőt + EZT könnyített kupplungot és 1 27mm-es 250-es ETS karbiut + 100 könnyítést, de aza 6 felömlő... hát nemtom. Ez komply?
Sziasztok!
Csináltaok már 4-6 felömlős Hegert 150-es TZ-hez?
Tapasztalatok?
Én most akarom elkezdeni télen a nagí Tuningot :D
Vince
akkor teflonos bejzír csövet a mocikra is :)
A karbiban vajh nem öl meg semmit az alkohol?
Lehet azért téli lerakás előtt érdemes menni vagy 200 km-t mondjuk 20-assal :)
Vince
Sziasztok!
Ha minden igaz, októbertől itt az E 85-ös üzemanyag.85% etanol (alkohol, vagy más néven szesz) a többi főként benzin.
200-220 Ft körül ígérik. Lehet ráhangolni a gépeket. Oktánszáma: 104. nyomatékosabb lesz a motor tőle, igaz többet is eszik, olyan 20-30%-al. A szesz lassabban ég, több ideig tolja a dugattyút. Több ideig tartó égés miatt magasabb üzemi hőfokot jósolok. Nagyobb előgyújtás, nagyobb végsűrítés fog kelleni hozzá, 1:11, 1:12, körül gondolom. A hengerfej ilyen mértékű lecsiszolását nem minden anyag engedi meg, a hengerfejkupola behegesztése, újramarása kellhet. Kb: mintha hosszúmenetes gyertyát használnánk. Legutóbb mikor ennek utánajártam ez a műtét elég sokba került volna, félre is tettem az ötletet, akkor még literenként flakonban vásároltam a szeszt, bő 400 Ft-os áron. Ha valaki hegeszt alumíniumot, jelentkezését szeretettel várom. Persze baráti áron:-) Vigyázni kell, az alkohol nagyon agresszív, rozsdát okozhat a tankban, a benzincsövet elmarhatja. Lehet hogy a légszűrőt is veszélyeztetheti. Ha nem mindennap használja valaki a gépet, szerintem a főtengelycsapágyakat eloxálhatja, plusz a hengerek, gyűrűk. Én ezt a veszélyt egy kisebb, rejtett „tisztabenzines”(mert ugye 2% szeszt a benzin is tartalmaz, és ez az érték csak nőni fog) gazdagon olajozott tartállyal védeném ki. Egy T elosztó kell a tank és a karbi közé a csap elzárása után át kéne öblíteni a rendszert. Egy 2,5 decis „frissítős” palack szerintem elég lesz. A kipufogó az úgyis gazdagon védett, ott szerintem nem kell izgulni. Biztos letesztelem kocsinál is a szeszt. Kezdésnek fele-fele alapon. A gyári alkoholos kocsikat teflonos üzemanyag vezetékkel szerelik, a tank pedig műanyag, tudomásom szerint.
Elméleti, gyakorlati tanácsokat, ötleteket szívesen olvasok.
Hello!
Persze, megy még a motorépítős projekt! Most három cikk is meg fog jelenni, remélem még idén. Egyikhez egy programot kell befejeznem, valamelyikhez rajzolnom kellene, de igazából a szövegírással van a legnagyobb gondom ezért halogatom már jó ideje. De ami késik nem múlik.
Üdv.: Pool
Ha adsz némi tőkét, meg egy kapcsolási rajzot, akkor megpróbálhatom megépíteni üzembiztosra :)
Fater már összerakott nem egy erőlködőt.
Amúgy nekem is sikerült már alkotnom egy strobit, az egész jó lett :)
Vince
Olyan ritkán írnak ebbe a topicba, hogy én is elhanyagoltam, mondván alig nézik, aki meg válaszolt a kérdésemre, ő sajna nem tudott segíteni, neki sem megy:) A helyzet a következő: kipróbáltam, bekötöttem. Az első 10 led frnakón jelzett, ahogy húztam a gázt, úgy gyulladtak ki sorra. De 5000-es fordulat felett semmi, az első 10-en kívül nem égett a többi. Mikor a harmadik ismerősnek akartam bemutatni, harmadszor már nem ment, egy az egyben megadta magát az egész.. Úgyhogy egyelőre szünetel az ügy, nincs most türelmem hozzá. Az tuti, hogy nem egy üzembiztos cucc.. Vagy csak én vagyok béna, és a másik srác is elnézett valamit.
POOL!
Megy még a motorépítési projekt?
Előgyújtás-vezérlő, motorosoknak Sunesz forgalmazza. Gyere át az elektronika fórumba, ott már régóta téma.
Egyébként pedig:
www.roxel.hu
Sziasztok!
Eladó az ETZ-m. 150 ccm, 25-ös pairokkal, most lett felújítva kívül belül. Új főtengely, dugó gyűrű, festés. Hibátlan állapotban van.
Az ára. kb. 120000 HUF
Vérzik a szivem, de kell a pénz másra most sajna.
Szercsi!
Működik végülis a cumó?
Vagy azért nem írtál, mert nem műkszik és elsunnyogtál szégyenedben? :)
Üdv mindenkinek!
Meg tudná vki írni hol lehet venni, rendelni az IGC-60 -at?
Köszi
Marattam panelt is . Hidrogén/oxid+ háztartási sósav. Nem is lett olyan rossz a panel.
Diódákra figyeltem minden úgy van benne ahogy a beültetési rajzon van. Nem csinál semmit. Ha kiveszem belőle az egyik ic-t akkot hirtelen kigyullad a fele és lassan visszafelé kialszik. És semmi mást nem csinál.
Ezt a NYÁK-ot marattad ki, vagy csak kötözgettél? Én vettem szerelőlapkát és azon drótoztam, mert még NYÁK-ot sosem csináltam. Kicsit összevissza, de elég egyszerű áramkör, remélem nem toltam el semmit. Holnap, de legkésőbb holnapután megérkezik a berúgókar a géphez, akkor kipróbálom. Igaz, nekem 12V-os kellett, elvileg csak egy tranyó meg egy ellenállás csere..
Na de azt akartam kérdezni, hogy hogyan tetted be a tranzisztort, meg a zener dióát?? Mert lehet csak azért nem megy, mert rossz irányba enged át, épp ellenkezőleg, mint kéne. Kicsit én is bizonytalan vagyok, hogy minden kötés a helyén van-e:) Mindenütt figyeltél a polaritásra (az említetteken kívül a kondiknál, a LED-eknél)? Nem szeretném, ha egy egész nap munka, meg az alapanyag ára is csak fölöslegesen kidobott pénz ill. idő lenne.
sorszám: 1160 (56795)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-06-27 19:39:49)
Én építettem, de nem működik lehet hogy én babráltam el valamit, sajnos nem értek az elektronikához csak lelkes amatőr vagyok. Az ic nem bonyolult én is kaptam az első boltban. Az ár mindennel együtt 2000 ft volt. Hajrá , és ha jó lesz amit csinálsz akkor csinálj nekem is.
Simson S51 re gondoltam :P (piti elírás, de mégis...)
Sziasztok!
Lassan eljön az ideje hogy vegyek egy simson S31-et, csak át szeretném építeni, egy kicsit "crossosítani". De nem tudom hol kezdjem a szétszedés és motorfeluítás után. Azzal a reménnyel fordulok hozzátok tudok egy kis segítséget nyujtani, mert szeretnék rá venni idomokat (1 fej idomot),
és kell még bele egy csomó minden.
De fogalmama sincs hol szerezhetném be ezeket az alkatrészeket.
Szegedi vagyok és előre is köszi ha valaki tud segíteni, és akar is
e-mailom: krst@citromail.hu
Sziasztok!
Valaki építette már meg küzöletek az itt is közölt ledes fordulatszámmérőt? Látni ezt nappali fénynél? Könnyen hozzá lehet jutni az ic-khez?
Hello!
Azt szeretném megkérdezni,h mi a helyes beállítás a karbin ha sport légszűrőt teszünk fel?
Amugy MZ TS 125-öm van, és mostanába kezdett sz*rakodni indításokkor.Már a karbit is kitisztítottam, a jó időre való tekintettel még a tűn is álligattam ,de még mindig nem az igazi!
A segítséget előre is köszi!
Hy tibi089!
Az Mz feliratú póló megoldható ha van kedved hétköznap du. vagy este felé elvágtatni kispestre a Kisviola utca 28-ba és ha elötte küldessz mailt akkor vagy elmegyek veled vagy odaszólok a főnöknek hogy mész !
Keats
Hali! Tudja valaki,hogy milyen motornak a hátsó lánckereke lenne jó az Mz-re(fogosztás)? kb.60 fogú kellene, utcai 125 enduroé nem pajó hozzá? Ha meg boltba kérnék hozzá, de nem tudom az Mz osztását, mibe mérik azt és mennyi lehet?
nincs mit
sorszám: 1152 (54693)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-05 14:50:42)
Hello nem tud valaki 125ös etz-re streetfighter kormányt vagy egy mz feliratu polot? Aki tud az irjon egy e-mailt. Msn:tibifighter@msn.com
E-mail:tibi089@freemail.hu
üdv szakal666
Most már értem..Köszönöm a türelmet:)
Üdv.
A léptető villa összekapcsolja és ha a felületek nincsenek megkopva, akkor a helyükön maradnak. Ill. a villa különösebb erőfeszítés nélkül a helyükön tartja őket. A huzamos használattól a derékszögű felületek és főleg a sarkok kissé ferdére kopnak és hajlamosak szétcsúszni. Ilyenkor szokott a léptetővilla megkopni és megégni.
Ha a fogaskerék oldalába fúrt lyukakon akadtál fel, hát azt is alá lehet köszörülni. Kis kézi köszörűvel, más néven gravírozóval (Dremel és társai). A lényeg, hogy nagyon kis szöget köszörülj hozzá, nagyjából azonosat a körmökével. De általában nem ez a kapcsolódás pusztul meg, hanem a másik fajta, amelyiknél a kiálló körmök lapos felülettel kapcsolódnak.
sorszám: 1149 (54553)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-05 02:21:50)
Üdv szakál666
Tehát:ha a kapcsolodó fogaskerék,kapcsoló körmének palást felöletét,kell alámunkálni?
De ha az "ülék" amiben kapcsolodik,derékszögüakkor mi huzza öket össze?
Na erre lennék én kiváncsi....
Nekem ez tényleg uj..
Köszi
Ha a kapcsolódó felületek alá vannak köszörülve pár fokkal a derékszögnek, akkor miután beraktad sebességbe, a körmök összefele húzzák a 2 fogaskereket. Gyárilag a Jaffán ez nincs megoldva.
Nem "teóriám" . Igen régi gyakorlat. De egy ujszülöttnek minden vicc új...
sorszám: 1147 (54550)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-01 20:52:09)
Nincs benne elkopva semmi hanem kevés volt az olaj elégett a léptetővilla, ezt cseréltem és ez után nem működött normálisan. Amikor berakom a 4.et akkor a körmöt csak félig tolja be. És a másik tengelyen lévő fogaskeekek sem tolódnak össze mert az a tengely 4mm -t mozog ki és be. Ebből következtettem arra hog valami utón modon le kellene határolni a holtjátékot (hézagolni a tengely két végén. Valaki csak csinált már ilyet.
Szeva szakal666
Ne haragudj hogy mergkérdezem,de hogy kapcsolodik jobban a fogaskerék ha a körmöjket megköszörülöm?A körmök homlokfelületére gondolsz?
Érdekel a teoriád.....:)
Hiába hézagagolod, meg vannak kopva a kapcsolókörmök a fogaskerekeken. Vagy aláköszörülöd őket 4-5 fokos szögben, vagy kicseréled. Így előbb utóbb elkopnak a léptetővilláid (ha nincsenek máris).
Hali!
Tudja valaki,hogy 350-es Jawa-ba a váltót hogy kell kihézagolni? Dobálja a sebességeket.
Hy!Van egy elado fullos zsir uj igc60-om!Azert nem lett beszerelve mert oszetortek a motoromat es mar leszarom az egeszet!Szoval ha kell irjatok a mailomra!!!jozsef.jenei@freemail.hu
Nyugi, nem olyan nehéz azokat összecserélni, főleg, ha előszőr csinálja az ember. Az mondjuk igaz, hogy az egyiknek 16 a másiknak 17 foga van, és a kisebbiknek még egy picit bordázott is a kapcsolóvilla nút válla, hogy ne kelljen a fogakat számolgatni.
Összecserélni pedig csak páronként lehet, különben az egyik páros nem is férne el a tengelyek között.
Viszont, igazából ez a páronkénti csere "mindössze" az egymás után következő áttételek fokozatosságát rontja el.
A dobálásban inkább a hézagolás játszhat szerepet. Gondolj bele, a kapcsolóvillának fel kell tolni a fogaskereket a tengelyre, de ha a tengely is mozdul, akkor kevés lesz az "átfedés".
Remélem megoldódik a probléma. A 250-esnél amúgy nem olyan gyakori ez a 3-as dobálás, mert a főtengelyen ébredő nyomaték eleve kisebb, mint a 350-esnél, ráadásul a primer áttétel még jobban leosztja, mire az ominózus 3-as fogaskerékre kerül.
Üdv,
Peti74
Le sem merem írni... :[ Páronként össze voltak cserélve a 2.-3. fokozat fogaskerekei, valamint mindkét hézagolólemez kimaradt. Remélem, ezzel meg is oldódik.
Hi Peti!
Küldtem mail-t! Csatoltam az igc függvényét, illetve azt az excel-es táblázatot, ami szerint számoltam.
Üdv: Herr'Watt
Köszi a gyors választ, átnézem újra. Gyanítom, hogy szerelési hiba, mert motorblokkfelújítás utáni összeszerelés után jelentkezett, de saját kútfőből nem tudtam rájönni az okra.
Talán így menni fog.
Köszi még egyszer!
Csehcsoda.
Sokat agyaltam már ezen én is, és csak azt tudom mondani, hogy a csepprankosok 3-as kidobálása a váltó "szerkezeti hibájból" adódik.
A megoldás kulcsa a beszerlt alkatrészek minőségén, kopottságán múlik.
Hirtelen 4 dolgot említenék:
- a szegecselt pillangótárcsa szegecselése nem lötyöghet túlságosan, a pillangótárcsának lehetőleg merőlegesen kell állnia a karter tömítőfelületeire.
- a váltó kapcsolókörmei, főként a 3-as fogaskerekének belső és azt fogó tengely külső körmeinek élei nem legyenek túl kopottak.
- a váltó előtéttengelye (ami a km-órát is hajtja) 0,05 - 0,2 mm-es lötyögésre legyen kihézagolva a mindkét végén lévő futógyűrűkkel. Ezt igazából a főtengely nélküli karterben a legegyszerűbb belőni üres tengellyel).
- a kapcsolóvillák szegecselt körmei, amik a pillangótárcsában futnak, ne lötyögjenek.
Ha a jegyzeteimet előkaparnám (fejből már nem tudom a fokozatok hajtássorrendjét) akkor meg is tundám indokolni, hogy miért csak a 3-as dobálja gépezet, és a többit miért nem.
De arra emlékszem, hogy amikor megrajzoltam a hajtásokvonalakat a világ egyik legprimitívebb váltóját sikerült feltérképeznem.
Üdv,
Peti74
Herrwatt.
Ha az előző hozzászólás első kérdésére igen volt a válasz, akkor küldök neked egy saját gyártmányú kis excel-t, amivel a lökethossz és a hajtókar hosszának ismeretében át lehet váltani a mm-ben mért előgyújtásértékeket fokokra. Így megkapod hogy hány fokos előgyújtással ment olyan jól a motorod.
Ezután már csak arra kell visszaemlékezned, hogy melyik volt az a fordulatszám, ahol igazán fickós volt a gép, illetve tulajdonképpen ez feltehetőleg az a fordulatzám volt, amilyet az utazósebessgéhez kell, hisze túrán voltatok (nem városban) és húztad neki. Tippem szerint 110 km/h-hoz gyári áttétellel kb. 5000-res fordulat tartozik. De neked kell visszaemlékezned, hogy melyik fordulaton érezte megát a motor legjobban, hol erőlködött a legkevésbé.
Íme máris megvan az előgyújtás görbe egy fix pontja. Első körben különböző meredekségű egyeneseket kell ezen a pontot átfektetni, (lehet hogy kockás papír is elkel majd).
Elsőnek csak az ehhez közeli fordulatszámot kell figyelni, és ott módisítani a meredekségen, és csak után a többin, mert szinte biztos, hogy nem lineáris lesz, hanem kifli alakzat.
Amúgy biztos, hogy nem követtél el valami számítási hibát ?
Két dologra gondolok :
- az egyik, hogy IGC-s üzem esetén a jeladó (vagy megszakító, mindegy) nem felső holtponton adott jelet, hanem máshol és az IGC-nek beállított értékek ehhez hozzáadódtak ?
- Nem jól számítottad át a mm és a fok közötti előgyújtást. A nulla mm az nulla fok, de onnantól a szögelfordulás tangense és a hajtókarhossz/lökethossz arányának szinuszos változása együtt határozza meg a mm-ből a szöget, és nem pedig egy sima tangens, ahogy elsőre gondonánk. A 90 fokos előgyújtás például mm-ben pont a lökethossz fele lesz és nem pedig a teljes lökethossz, pedig tg90=1.
Hmmm ???
Üdv,
Peti74
Herrwatt.
Csak érdekességképpen - meg persze hátha közelebb jutunk valami megoldásféléhez - két kérdésem lenne:
- Mikor a túráról hazaértél, megmérted utólag, hogy mégis mennyi volt az a saccra beállított fix előgyújtás, amivel olyan jól ment ? Gondolom akartad tudni, hogy mégis hány mm-es előgyújtást szeret ? Ha igen, mond meg.
- Küldenél egy-két olyan gyújtásgörbét, amit letöltöttél a motornak, de nem volt vele jó ? Az is jó, ha ICG program görbéjét magával a progival kinagyítod és nyomsz egy printscreen-t, aztán egy beillesztést paint-ben, végül elmented jpg-ben. Kíváncsi lennék, milyen görbéket agyaltál ki.
Üdv,
Peti74
Hi mindenki!
Segítségre lenne szükségem, mégpedig IGC témában!
Már hónapok óta szívat! Mindenféle gyújtás karakterisztikát próbáltam már, de csak ront a motor (ETZ-250) teljesítményén. Múltkor egy túra felénél ideges lettem , mert 85-nél nem ment jobban nyél gázon!!! Ott az út szélén kivettem, állítottam egy fix sacc/kb gyújtást, és láss csodát... Könnyűszerrel 110 (és még ment volna)!!!
Már csak egy dologra gyanakszom! Mégpedig a nyitási, ill. zárási időre! Mennyinek kell lennie? Jelenleg az alap beállított értéken van. Úgy tudom, hogy ezeket az időket a gyújtó elektronika (4T trabi)állítja. Lehet, hogy ugyanazt az értéket kéne beállítanom az IGC-n, mint ami a gyújtóelektronikán van??? De az mennyi??? Vagy csak szimplán hülye vagyok??? Segítsetek lééécccííí!
Üdv: Herr'Watt
ui: A jeladó 2T trabié, és az IGC tápját RC taggal szűröm. Mielőtt még nem szűrtem, akkor is ugyanolyan sz@r volt, mint most szűréssel!
Szia Peti!
Marhára nem témába vágó a kérés, de az eddigi hozzászólásaid alapján 250/559 Jawa terén is otthonosan mozogsz.
Valszeg rosszul raktam össze a váltó 2.-3. fogaskerekeit vagy rosszul hézagoltam, esetleg kopottak a körmök, mert gyorsításkor eldobálja a 3.-at. Nyugodt, egyenletes tempóban gurulva nem dobja ki.
Megtennéd, hogy leírod nekem szabatosan, mire kell nagyon odafigyelni összeszerelésnél?
Úgy tűnik, minden más rendben van, nem szív falsot, nem kopog, nem csörög, nyugodt, dohogós alapjárat is van, de ez a váltó nem stimmel.
Nagyon hálás lennék, ha rászánnád az időt.
Köszönöm előre is.
Meg ne kérdezzétek, inkább leírom. Azért egy trabantban, mert január közepén szereltem be, és akkortájt nem igazáőn volt alkalmas az idő a motorkerékpárban történő kipróbálásra, és ahhoz is hideg lett volna, hogy minden egyes próbakőr után a laptoppal belemódosítsak a görbébe, valószinűleg a -5 fokban a motorról leszállva az entert se tudtam volna leütni. A gyorsaság pedig fontos volt, hogy azért emlékezetből észrevegyem a különbségeket két sebtiben letöltött görbe között.
Most itt a nyár, de a 350-esem 6V-os, ahhoz pedig egy 6V-os IGC-t kellene venne, hogy abba áttegyem, de anyagi lehetőségeim meggátolják. Pedig biztos javítana rajta, főleg nagyobb fordulaton, a trabi is ott lett élénkebb tőle.
Üdv,
Peti74
Szia.
Nekem egy kétütemű trabantban volt beépítve, ami végeredményben pont ugyanolyan kéthengeres, mint a jawad.
Igazából egy komplett elektronikus gyújtásrendszerre van szükséged, ahol is a jeladó és gyújtómodul közé kell bekötni az IGC-t, és ez végzi el a jeladó jelének "késleltetését" a fordulatszám függvényében, mindezt egy előre beprogramozott görbe alapján.
Elektronikus gyújtás nélkül nincs sok értelme az IGC-nek. Legalább a gyújtómodulra szükség van, a "jeladó" maradhat maga a megszakító is (természetesen annak minden nyűgjével együtt).
Neked a 12V-os rendszer miatt tökéletesen megfelel a kétütemű trabantok elektronikus gyújtása, amit használtan keleti autóbontókban be is tudsz szerezni.
Üdv,
Peti74
Ha szabad kérdeznem, milyen motorra építetted?
Én Jawa 638-hoz szeretnék.
Szia!
Kérdéssel kezdtem, azzal is folytatnám, először is magán az ICG-n kívül mit kell még beszerezni?
Van valakinek tapasztalata ICG-60 beszereléssel kapcsolatban?
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|