hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 50 oldal

kaiser
válasz erre | email2006-11-09 17:59:47
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni. Arról van szó, hogy az Mz-met szeretném újra festeni és nem tudom, milyen festékkel érdemes (a neoluxot nem dicsérik agyon...). ?
sorszám: 1226 (65077)

 
 
ede22
válasz erre | email2006-11-07 19:58:38
Nincs külömbség a két fötengely között!! A henger-hengerfej-karbi a más.
sorszám: 1225 (65028)
(előzmény: Vinutta, 2006-11-06 07:57:24)

 
 
osztro
válasz erre | email2006-11-06 21:46:04
Hello!
Szerintem full ugyanaz a két főtengely... Mert ha jó tudom csak simán feldobtak 1 nagyobb hengert + karbit a 125 ETZ re a gyárba azt ennyi.
A kereskedelembe kapható rezó csak ront a teljesítményeden...
sorszám: 1224 (64993)
(előzmény: Vinutta, 2006-11-06 07:57:24)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-11-06 07:57:24
Dede, bocs, csak otthon voltam most egy hetet és eléggé zizi vagyok olyankor, nem nagyon tudok ilyesmire koncentrálni :)

Most akkor Tegyek rá egy rezót és viszlát?

Szerinted van valami különbség a 125 és a 150-es TZ főtengelye között?

Vince
sorszám: 1223 (64962)
(előzmény: vargajoci, 2006-11-03 18:55:19)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-11-04 18:39:56
Meg csinálta már valaki az oldalon található 20 LED es fordulatszámmérőt?
sorszám: 1222 (64923)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2006-11-03 19:53:44
Nemkell akkor a hüvely sem.
Eccer behányt a fater Stihl-je,és lehúztuk a hengert,na akkor dobtam el az agyam.A henger belselyében az aluminiumra keménykróm volt felvive,oct jóccakát.Se persely,se hüvely,csak megfúrták az alu öntvényt,szépen lekrómozták belűlről,az volt a hüvely oct annyi.
Nemkell itt lacafacázni sokat.
sorszám: 1221 (64890)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-31 07:52:50)

 
 
vargajoci
válasz erre | email2006-11-03 18:55:19
halihó,na mi van nem tuningolunk tovább?
sorszám: 1220 (64887)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-31 07:52:50)

 
 
vargajoci
válasz erre | email2006-10-31 08:42:03
nem az átömlőket hanem a kipufogót kéne hamarabb zárni,a rezonátor tulajdonképpen ezt oldja meg,visszaküldi a veszteség egy részét,van róla egy jó leirás a tuning rovatban.a henger valamilyen vasöntvény,ezt egy esztergályos mühelyben ahol gyürükkel,dugókkal foglalkoznak tudni fogják,pl.skodához is csinálnak hengert.
sorszám: 1219 (64741)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-31 07:52:50)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-31 07:52:50
Na ennyire még nem mentem bele, azt tudom, hogy a szívórészbe is áramlik vissza nafta, ezért jó a membrán.

Nem tudom, mi lenne a véleménye a motoromnak, ha hamarabb zárnám az átömlőket.

Milyen anyagot kerítsek szerinted, ha esztergáltatni akarok új hüvelyt?:)

Arra gondoltam, hogy tervezeek egyet, és ha működi faszául, akkor irány a krómozó műhely két gyűrű kíséretében

Vince
sorszám: 1218 (64736)
(előzmény: vargajoci, 2006-10-30 17:03:19)

 
 
vargajoci
válasz erre | email2006-10-30 17:03:19
biztos igy van,de mint mondják kinek a pap kinek a papné,engem most az foglalkoztat miután a hengert tanulmányoztam egy ideig,hogy az átömlők sokkal hamarabb záródnak mint a kipufogó.ez azt jelenti hogy a sürités kezdetén túl sok üzemanyag távozik a kipuffon,szivem szerint lejjebb hoznám a hengerfalat hogy egyidőben zárjanak.nincs valakinek ilyen irányú tapasztalata?
sorszám: 1217 (64702)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-30 12:10:35)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-30 12:10:35
Nyilván okosba kel csinálni, de szerintem 3-45 lyuk a főtengelyen még nem fog a szilárdság rovására menni :)

A kuplunghoz nem akarok nyúlni, mert így se százas :)
Akkor inkább a hüvelyből szedetek le
Az átümlőket nem akarom reszelni, csak bővíteni kicsit, hogy jobban tudjon öblíteni. Szívómembránosra elég nehéz a 125-ös TZ-ket átalakítani, a 250-essel nem olyan bajos.

Szerintem azért egy membrántól még nem veszíti el az MZ a mivoltát :)

Vince
sorszám: 1216 (64675)
(előzmény: vargajoci, 2006-10-29 10:13:32)

 
 
vargajoci
válasz erre | email2006-10-29 10:13:32
hali,szerintem nem sok,de majd tavasszal meglátjuk,2 mm de csak az alsó élen,hamarabb sziv és később zár,kicsit több nafta,nagyobb teljesitmény.a dugó alsó éléhez nem nyúlnék mert szintén a vezérlés része,a teteje a kompresszió miatt nem bántható bár én gondolkozom egy minimális növelésen egy kis felrakóhegesztéssel.a súlycsökkentés hatása a kisebb megforgatandó tömeg miatt gyorsabb fordulatszámnövekedést és egyenletesebb járást eredményez,de vigyázni kell a szilárdságra akár a főtengely,kuplungház,dugó esetén.a dugót én nem bántom mert csak a belső felületről lehetne könnyiteni de túl közel van a csapszeg és már láttam törött dugattyút.a kuplung könnyitéséről van egy jó leirás a főoldalon,és olvastam egy cikket szivómembránosra való átalakitásról is ami szintén tetszik de akkor az már nem az igazi MZ.a felömlők alsó-felső élének piszkálása veszteséget is adhat az átöblitésnél a kipufogónál.
sorszám: 1215 (64601)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-28 23:27:53)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-10-28 23:32:26
igen fojtatódik, a műszaki kiírás nagyjából megfelel a mostaninak,csak valószínű,hogy bővitjük a ts tipusokkal is.infókat itt az mz kupa linken találsz majd.
sorszám: 1214 (64584)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-10-25 20:00:41)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-28 23:30:20
Lehet, hogy nem kap új átömlőket, de a henger biztos, hogy lekerül :)
Egyébkéént lehet, hogy inkább a duóról lesz veéve egy kevés, a főtengely meg majd a következő felújításkor, mondjuk nyár vége felé megy bele.
Rezót nem akarok rá, mert nem tetszik ahangja, meg nem is akarom széverni vele a drágámat :)
sorszám: 1213 (64582)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-28 23:27:53
Szerintem egy kicsit jobb átömlés, meg egy kicsit könnyebb főtengely még nem bitos, hogy visszaüt. Mondjuk a hüvelyt így is úgyis kinyomatom belőle, akkor meg már mindegy, hogyha belepiszkálok kicsit. Egyébként nem sok kicsit a 2 mm?
Nem tolódik el nagyon magas forsulatra a teljesítmény?
sorszám: 1212 (64580)
(előzmény: vargajoci, 2006-10-28 20:00:07)

 
 
válasz erre | email2006-10-28 22:50:03
Spektrum TV! Na jó túloztam, mert 30-45 körüli sebességet mondott, de átlagban tényleg nem mentek gyorsabban 30-nál. A kor tankjai még nem a sebességükről voltak híresek, a tigris meg főleg nem. Tehát nem egy Leopárd volt...:-)) De erről nem beszélek többet, max privátban..

mzzzz
sorszám: 1211 (64577)
(előzmény: vargajoci, 2006-10-25 19:35:04)

 
 
vargajoci
válasz erre | email2006-10-28 20:00:07
szia Vince,alapból az véleményem,hogy a gyári tervezések/pl.vezérlés/jók.persze lehet finomitani,kisérletezgetni de lehet hogy máshol visszaüt a dolog.én a szivónyílás alsó élét törném le max 2 mm-t igy egy kicsit több nafta jut be,az átömlőket nem bántanám csak megpróbálnám minél simábbra csiszolni,polirozni a belső felületeket/szívócső,átömlők és persze maga a henger.volt egyszer egy 175-ös CZ-m igy megcsinálva,nagyon kellemes hangja és teljesitménye volt persze csak régi önmagához képest.jön a tél most a 250/1 TS-em fogom egy kicsit rendbehozni.
sorszám: 1210 (64569)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-28 17:35:45)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-28 17:35:45
Köszönöm a hozzászólást, végre velem is foglalkozik valaki :)

6 felömlősben médúg csak Simsont láttam, de az ment úgy, mint egy TZ, ezért gondoltam szétfúrkálni az enyémet. Tusz esetleg valami leírást adni a tuninghoz?

Egyébként nyílván nem mindegy, hogy honnan reszel az ebmer, márcsak a vezérlés miatt sem, meg a gyűrük pereme sem jó, ha sokat van szabadon, stb. Erről még dumálhatnánk egyszer!
Vince
sorszám: 1209 (64556)
(előzmény: vargajoci, 2006-10-25 19:46:05)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-10-25 20:00:41
Szia Bambi!
A jövő évi versenyekről tudsz valamit? Remélem folytatódik a sorozat. A műszaki kiírás változik?
Új helyszín lesz?
sorszám: 1208 (64426)
(előzmény: bambi99, 2006-10-23 11:14:06)

 
 
vargajoci
válasz erre | email2006-10-25 19:46:05
hali,vissza a felömlőkhöz,nagyon meg kell nézni hova fúrkál az ember a falvastagságok miatt nehogy repedjünk.A gyári 4 felömlősök más méretekben vannak öntve.szerintem a házi tuning egy kis reszelés a résvezérlésnél,de tudni kell hogy mit és miért,jó sok polirozás a hengerben,minőségi csapágyak és gyürük esetleg egy kis kompresszió növelés.
sorszám: 1207 (64424)

 
 
vargajoci
válasz erre | email2006-10-25 19:35:04
szia mzzzz,már csak müszaki szempontból érdekel honnan veszed hogy egy Tigris csak 30-ra képes?Max ha kifogyott belőle a lónyál.
sorszám: 1206 (64423)

 
 
válasz erre | email2006-10-25 13:43:18
szevaaaa Vargajoci!!!!!!


mzzzz
sorszám: 1205 (64394)
(előzmény: vargajoci, 2006-10-24 19:45:50)

 
 
piri
válasz erre | email2006-10-25 06:54:47
Amit én láttam 6 felömlőset ott 3 oldalon van 2-2 (a kipuff alatt is). De ezt szerintem házilag nem lehet és a blokkot is marni kell. Viszont a még 2 felömlőt fel lehet fúrni az eredeti 2 mellé akár házilag is.
6 felömlőhöz szerintem már membrán is kell egyébként az a henger már olyan mint a szita :-).
sorszám: 1204 (64382)

 
 
vargajoci
válasz erre | email2006-10-24 19:45:50
hát ha ez a tuningrovat irnék egy kicsit bemutatkozásképp,elég mélyen ugyan de olvastam itt 6 felömlő csatornárol,de ugyan hol szeretnéd elhelyezni?Azonkivül szerintem itt fontos az átmérő is,6 kicsi nem biztos hogy jobb mint 4 normál.
sorszám: 1203 (64333)

 
 
válasz erre | email2006-10-23 14:59:05
Bambiról is hallani :-))))


mzzzz
sorszám: 1202 (64258)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-10-23 11:14:06
Gyerekek inkább tuningoljunk:-)
sorszám: 1201 (64240)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-23 11:03:11)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-23 11:03:11
A Zsici téma télleg mindenkinek a sajátja, és nem hogy a szoci fórum, de semmilyen fórum nem engedheti meg magának szerintem az ilyesféle dolgokat...

Egyébként én sem akarok rosszban lenni senkivel, de azért hadd mondjam el a véleményem ;)

Vince
sorszám: 1200 (64238)
(előzmény: kecepuca, 2006-10-22 18:03:33)

 
 
válasz erre | email2006-10-22 20:40:27
Mégis beleszólok még! Tényleg jók voltak és félelmetes volt amit a technika terén műveltek! Csak egy példa! Miért kellett 4 sherman tank, hogy kivégezzen egy Tigrist?
A Tigris csak 30al bírt menni, a sherman 40-50 körül, a tigrisnek kétszer olyan lassan fordult meg a lövegtornya, mint az amcsi tanké, mégis rettegtek a német tanktól. (igaz, hogy akkor a 83 mm-es lövegnek nem volt párja).

Lenne még pár dolog ,amit leírnék kecepuca, de scak privátba menne, ah gondolod írj!

mzzzz
sorszám: 1199 (64220)
(előzmény: kecepuca, 2006-10-22 18:03:33)

 
 
válasz erre | email2006-10-22 20:31:54
Nagyvonalakban egytértek veled! A zsidózsához és cigányozáshoz semmit se szólok! De azért ne nyomd ilyen durván ;-) Mellesleg ezt a témát lezártuk! nem ide való! DE tényleg...


mzzzz
sorszám: 1198 (64219)

 
 
válasz erre | email2006-10-22 20:29:40
hééé!!!


mzzzz
sorszám: 1197 (64217)
(előzmény: kecepuca, 2006-10-22 18:03:33)

 
 
kecepuca
válasz erre | email2006-10-22 18:03:33
Éljen a harmadik birodalom!
Nagyon is jók voltak a nácik, és a fejlett nyugati civilizációt nem is érhette nagyobb csapás mint hogy elvesztették a háborút. Így megmaradt a sok tetves cigány, mocsok zsidó, meg efféle kedves kis népek!!
sorszám: 1196 (64192)

 
 
válasz erre | email2006-10-22 09:32:48
:D

mzzzz
sorszám: 1195 (64169)
(előzmény: piri, 2006-10-22 00:08:51)

 
 
piri
válasz erre | email2006-10-22 00:08:51
OK :-)
sorszám: 1194 (64165)

 
 
válasz erre | email2006-10-21 22:18:23
Piri! Nem akartam veled összekapni!.. Nem szeretném, hogy így meg úgy ítélj meg, én se foglak... A politika kényes téma, sokszor barátokat sé rokonokat is szétszakít. Legyünk jóban. Csőváz!

mzzzz
sorszám: 1193 (64157)
(előzmény: piri, 2006-10-21 15:23:55)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-21 15:31:17
egyetértek ;)
sorszám: 1192 (64142)

 
 
válasz erre | email2006-10-21 15:28:20
Részemről itt lezártam. Tényleg inkább tuningoljunk egy kicsit! NEm akarok senkit se megsérteni, de kölcsönkenyér visszajár....

mzzzz
sorszám: 1191 (64141)

 
 
válasz erre | email2006-10-21 15:26:23
folyt.
És hozzátenném, hogy a német lakosság ugyanúgy elítéli a náci múltat, mint akármelyik más nemzet. Még akkor is ha a SAJÁTJA. És továbbá azt is figyelmbe kellett venni, hogy sokaknak akár akartak akár nem, muszály volt a párt színeiben feltűnni, mert ellenkező esetben ezeket vagy zsidónak, vagy pártellenesnek titulálták.

Ha gondolod nagyon szívesen belefolyhatok itt dolgokba, de tudom, hogyx nincs igazad! Én pl sárospataki vagyok.
A környéken rengeteg sváb falu van. Bennük is akkor náci vér csörgedezik?

Ebben az esetben, akkor az összes baloldali egyént JOGTALANUL le lehetne komcsizni!

Na erről ennyit, ha akarod személyesen folytatok veled vitát erről.


mzzzz
sorszám: 1190 (64140)

 
 
piri
válasz erre | email2006-10-21 15:23:55
Szerintem beszéljünk inkább a tuningról...
sorszám: 1189 (64139)

 
 
válasz erre | email2006-10-21 15:18:33
Az mszmp-ről annyit, hogy jobboldali vagyok, úgyhogy engem nehezen fognak komcsizni. Csak gondoltam szintúgy sarkalatos példával élek! Mellesleg annak kellene kussolni, aki, mint a ,,náci" szót, egy nemzet általános megítélésre használja. Mert, bocs az egy marha! Mellesleg nem tudsom honnan szedted ezt a statisztikát!
sorszám: 1188 (64138)
(előzmény: piri, 2006-10-21 14:26:42)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-21 15:17:15
Jól értem?

Ha némert lennék és a nagyfater SS tiszt lett volna, azért nekem be kéne húzni fülem farkam??

Érdekes elveket vallasz cimbi
sorszám: 1187 (64137)
(előzmény: piri, 2006-10-21 14:26:42)

 
 
piri
válasz erre | email2006-10-21 14:26:42
A lakosság 75%-a NSDAP tag volt és igencsak csápoltak a főnöküknek (félkézzel). IGEN ha MSZMP tag voltál akkor joggal komcsiznak le.
Einstein megtagadta nem kellett mindenkinek...
Na de nem akarok politizálni, de eleve a náci szónak mai értelme nincs mert nem neonácit írtam...
Amúgy aza minimum, hogy egy német ha lenácizzák, akkor kussbamarad és szégyenkezik,még akkoris ha csak az üknagyapja volt halálfejes SS tiszt.
Majd talán párszáz évmúlva elvész ez a szó (amit ők találtak ki)...
sorszám: 1186 (64134)

 
 
válasz erre | email2006-10-21 10:41:16
Német szakos létemre nem kell felvilágosítanod, hogy mi az NSDAP. A ,,D" persze Deutschlandot jelenti. De szerintem azért olvass utána, hogy kik is voltak a nácikj és milyen formában működtek, még mielőtt egész Németországot lenácizod!!! Magyarországon meg egy fél évszázadon keresztül kommunizmus volt, amibe én is beleszülettem!! Akkor én is kommunista lennék???? Nem hiszem. Csak gondolkozz el azon, hogy mit mondasz!!


mzzzz
sorszám: 1185 (64112)
(előzmény: piri, 2006-10-21 07:52:26)

 
 
piri
válasz erre | email2006-10-21 07:52:26
A náci = nazi NSDAP ahol a D németországot jelenti.
sorszám: 1184 (64106)

 
 
válasz erre | email2006-10-20 21:58:01
Ezt a nácizást akár gyorsan abba is lehet hagyni, mert nem biztos, hogy mindenki szívleli, ha így beszélnek a németekről...


mzzzz
sorszám: 1183 (64094)
(előzmény: piri, 2006-10-19 13:41:03)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-10-20 21:27:54
Heló.Itt van az oldalon egy 6 voltos 20 ledes forulatszámmérő.Azt megcsinálta már valaki?Mert mi már 2.szor csináljuk de igy sem akar rendesen működni.Ki mit mond?Mi lehet a baj?szerintünk IC.
sorszám: 1182 (64091)

 
 
osztro
válasz erre | email2006-10-20 14:53:29
Igen igen ezt vágom már régebben nézegettem de annyipénzért felénk több komplett ETZ lehet kapni forgalmi nélkül adásvételivel.
sorszám: 1181 (64058)
(előzmény: piri, 2006-10-19 13:41:03)

 
 
piri
válasz erre | email2006-10-19 14:14:51
http://www.tkm-racing.com/MZ/Tuningteile/Tuningzylinder/Serie_Street.htm
sorszám: 1180 (63989)
(előzmény: piri, 2006-10-19 13:41:03)

 
 
piri
válasz erre | email2006-10-19 13:41:03
Van kis ETZ-re is 4 felömlős a náciknál árulják... (utángyártott jó drága).
sorszám: 1179 (63985)
(előzmény: osztro, 2006-10-18 13:51:35)

 
 
osztro
válasz erre | email2006-10-18 13:51:35
Hello!
Nem minden ETZ 4 felömlős csak a "nagyok" mert a 125- 150 esek sima két felömlősek. Probálkoztam már csinálni ilyesmit simsonnál sikerült is de az ETZ hengerperselyét nem lehet kihúzni tudtommal.De ha nem így van akkor....
sorszám: 1178 (63926)
(elözmény: piri, 2006-10-17 19:57:51)

 
 
piri
válasz erre | email2006-10-17 20:14:33
Eleve a 104-es oktánszám nem stimmel, mert ez olan mint a 104%...
sorszám: 1177 (63898)

 
  Összesen: 50 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu