:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Nem sok jóra vezet az ilyen farigcsálás: ha nem válik be, dobhatod a kukába az egészet. Ráadásul magasabb fordulthoz hozzá kell hangolni a kipuffogót, szívócsövet, stb. Hengerfejből végképp ne vegyél le. A legjobb a köbcentituning, nics hátránya.Érdemes még a kuplungot lekönnyíteni, etz 250 esetén. Ez utóbbi kettő ráadásul nem rövidíti meg a motorod élettartamát, kipróbált dolgok, működnek is.
Minden további nélkül fel lehet furatni, és ha az eredeti karbit hagyod fenn (a 150-esé nagyobb), akkor lesz egy jó nyomatékos motorod aminek a végsebessége kb marad a régi. Én 30 évvel ezelőtt ezt tettem, de igaz, hogy még a hengert is keménykrómoztattam. Csak jót tudok mondani róla.
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?Köszi ETZ motoros!
Üdv! ETZ-men szétpergett a váltó és szétszedtem! A főtengelyem halálán volt megcsináltattam, vettem csapágyakat és elektronikus gyújtást. Szeretném kicsit feltuningolni és már fúrás is elkéne a hengernek. Azt akarom kérdezni milyen tuningot ajánlotok?? Én csak a hengerfej leszedéshez, fúráshoz, dugó könnyítéshez és lendkerék könnyítésre gondoltam. Szerintetek ezekkel kicsit jobban fog pörögni nem?? Harapósabb is lesz remélem, ha tudnátok ajánlani vmit azt is megköszönném, üdv Kurty!
Sajnos rossz hírem van:
A Babi világítása (ha 12V-s) kis teljesítményű, fékezéskor (féklámpa) a tompított "kialszik". De minek az akksi, mert ha forog a motor, van delej. Igaz hogy kevés, de van. Hát éjszakai száguldásról ne is álmodozz a Babi "villanygyárral". Ha megnézed a "Szakirodalombam" a Babi kapcsolási rajzát, láthatod az első és hátsó lámpák teljesítményeit. :-(
Zoltán
Ha ráherkelem a babetta gyújtást etz-re hogy tudom megoldani az akksi töltést?
Ha kész a fúrás, a tapasztalatokat kérem ide megírni. Mindenki részére.
-"MZ a márka"-
Zoltán
hali tudna valaki segiteni 1978-as puch cobrához alkatrész utánpotlást?motorblokkhoz.
Bocsi!Nem szóltam!!Csak a gépem babrált ki velem!
Sziasztok!
Mit tudtok mondani az eggyik cikben leírt rezon cső tuningolásról??Nem igazán értem a dolgot!:( (bocsi de még tapasztalatlan vagyok)
Ha valaki el tudja mondani virág nyelven az tegye meg!
Előre is köszi!!
Üdv:
Jocó
Hát rövidesen kiderül. A dugók már készülnek, jövőhéten lesznek meg. Utána viszem a mesterhez. Ő két napot mondott. Még kell vennem Keihin CVK karbihoz fúvókákat és mehet az összeszerelés.
Kiváncsi vagyok mit fog produkálni a 825 cm3-es Ural:)
A Szikaszay műhelyt én is csak ajánlani tüdom. 13 hengert csinált, hiba csak bennem volt, mert fejből adtam meg a dugó méretet, persze rosszul. Volt közte ferére furt henger is amit kijavított! Zoltán
peti,
köszönöm a választ, jövőhéten beszélek vele.
marcee:
Dombi Kiss Laszlo. Meg egy telefonszámom van, de semmi több.
Hi!
Megkérdezhetem kit ajánlottak neked Hódmezővásárhelyen? Csak kíváncsiságból, itt lakom.
Hengerfúrás, hónolás úgyben én őt nagyon merem ajánlani :
Szikszai Károly, Bp. XIV. Cserei u.
Tel: 06-20-941-39-60
Ha mész, előtte hívd fel. A dugattyút - amihez fúrni kell a hengert - természetesen vigyed.
7-ik éve nekem mindent ő fúrt, 250-es MZ, Jawa, 300-as ETZ, és 350-es jawaból is csinált már nekem jónéhányat. Jawa-t már vittem vissza hozzá "utókezelésre"is. Igényesen fúr és hónol. Az általa javasolt illesztési hézagokat fogadd el. Kisebb tuningmunkákat is elvállal, persze csak ha van értelme.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Hengerfúrás, hónolás témakörben kérnék egy kis segítséget. Ajánlottak valakit, de az a valaki Hódmezővásárhelyen található, ami pestről picit messze van. Pest környékén, pesten, tudtok ajánlani jószívvel céget? Neten találtam párat, de nekem a minőség inkább fontosabb mint az ár, az meg a honlapokról nem derül ki:) Szóval tapasztalatok érdekelnének.
Köszi előre is, ZsoltK
A 250 ETZ torokátmérője a venturinál 27,8 mm. Tehát elő a tolómérőt és mérjünk átmérőket.
Zoltán
hali! ha 125ös vagy 150es a géped akkor nőni is fog vele a nyomatékod és kevesebbet fog enni mert a gyári torokátmérő 24 körül van. de ha 250es akkor szerintem nem hogy nem lessz megbízható de úgy sem fog menni mint az eredeti karbival mert ha 30 rol 24mm re vissza veszed a torokátmérőt szerintem kevés lessz a levegő a gépnek és baromi gyenge lessz. Ezt gondold át mielőtt neki vágsz!
Azt hiszem, félre értettél mert nem a teljesítmény növelés a célom, hanem a tartósság és megbízhatóság növelése. A motorsportban sem a megbízhatóság a cél.
Köszi az oldalt! meg is csináltatom velük!!! 8500 FT teflonos dugó+gyürük
http://www.paldugattyu.hu/
ez is enduró de én ehhez semmit nem találtam még a KTM szervízben sem tudtak segíteni. ti hol találtatok hozzá cuccot?
Nagykanizsán intézte egy jo esztergályos ismerősöm, és a megmunkálást is ők végezték. nagyon jo szakik, őket tudom ajánlani. Mi egyszer egy 400as levegős KTM-et ujítottunk fel, de a srác szerzett bele dugattyút, sőt még karbi felujíto szettet is. Ha jol emlékszem az '72-es volt, és az enduro kivitel.
Hali hol öntetted a dugót? ez érdekelne mert nekem eggy 360 KTM gs-em is van a TZ melett és dugót kell benne cserélnem de olyan öreg hogy nem találok bele sehol! 1975 körüli léghűtéses és nagyon megy!!!Persze csak a hegyekbe ökörködni!
Amíg el nem utötek a 250es TZ-mel addig csináltam pár aproságot, ezt most megosztanám veletek :)
Amikor dugocserére érett a gép, öntettem egy közel gyári méretű dugattyút, szereztem rá 2db 1,5mm vastag Toyota (!) gyűrűt, és ezzel lett összerakva gép, kapaszkodjatok meg 3 százados illesztéssel. tapasztalatok, a motor felul jobban ment, alul nem volt változás. Melegedés: olyan szintem nem melegedett a motor, hogy agresszív használat mellett (50perc folyamatosan 130-140 között, 5.-ben kopp gázon) az új kipufogokönyökem meg sem kékult!
Na ezek után már csak a fogyasztással voltak problémáim... Ezért körulnéztem ki mit gyárt jobban :) Találtam is egy robogo(!) karburátort, ez egy új cég és nagyon jo cuccokat árul. Tehát a TZ-mre felkerult egy 28-as átmérőjű KOSO robogokarburátor, ami egy pár fokkal pontosabb mint az ETZ karbi. Tapasztalatok: Fogyasztáscsökkenés, also fordulatszámon a motor jobb lett, és pontosabb gázreakciok. Főfuvoka is modosult, 120as lett. És a motor nem igényelt több benzint. Egyedul az alapjárati fuvokával kellett fejjeb mennem, mint a Koso karbi gyári értéke.
De sajnos mire a motor kullemre és motorikusan is összeállt, belémjött egy állat 100al hátulrol, és kivégezte a motort, kishíjján engemis.
Persze nem vette el ez a kedvem, szeretnék csinálni egy joval komolyabban tuningolt ETZ-t persze oda még gyúrnom kell :) Ha esetleg van valakinek még tapaszatalata, azokat szívesen meghallgatnám
Mert egy ETZ kell :))
Hát szerintem rossz úton jársz azzal ha lecsökkented a torokátmérőt mert kevesebb levegő fog bemenni vele amit talán a membrán kompenzál. de abba szinte teljesen biztos vagyok hogy jobb nem lessz, persze lehet hogy tévedek de idáig mindenkitöl azt hallotam hogy több levegőt kell bevinni ahoz hogy jobban menjen, és ehez kell a membrán hogy a bevitt levegő benn is maradjon.
Szerintem elég lehet egy korszerű (Bing, Mikuni, Dell'Orto, stb) 24 mm átmérőjű karburátor. A névleges teljesítményét így is leadhatja, talán kevesebb fogyasztás mellett. Én egy IBEA 24 mm-s típuson dolgozom, mert annak meg van a membránháza is. A tartósság is lehet egy szocimotrnál szempont. Zoltán
én már kitaláltam hogy hogy lessz megcsinálva csak kell keresnem valami japán gépet amibe 30milis legalább a torokátmérő!
Na ha ilyen "megszámlálhatatlanul" sok ajánlat érkezik, akkor sajnos neked sem jut belőle. :-)
Ha találsz nekem is szólj engem is érdekel.:)
Sziasztok! Keresek membrános etz 250 hengert.
Zoltán
Hali engem érdekelne. a címem peti.janka@freemail.hu
igen. ha meg akarod nézni küld el az e-mail címed és elküldöm a képet
A hátsó áttételmódosításon a hátsó lánckereket érted?
én nem az alapján csináltam de szinte ugyan az
Itt le van írva részletesen
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/27
Hogyan van könnyítve a kuplung? Gyakorlatilag hogyan csinálják a könnyítést?
Én meg akarom csinálni az előgyujtásszabályzást, meg a kuplungkönyítést, meg a reed membránt a karbi meg a henger közé. de rezort nem tudom hol lehetne szerezni normálisat nekem most az utángyártott sport dob van rajta de ez szart sem ér csak most nincs más!
Nekem le van könnyítve a kuplungom,jó rezóm van,nagyobb tűfúvóka, erősített hajtókar nagy mértékben módosított hátsó áttétel
hali! azért ennél kicsit komolyabra gondoltam!
ha nem baj hogy lassabb lesz akkor tegyél rá előre kisebb fogaskereket.
Sziasztok én 250es ETZ-met szeretném kicsit erősebbé tenni van valakinek valami kipróbált ötlete, tenácsa ehez? előre is köszi!
Mert a nagyonbb köbcenti nagyobbat üt a dugón, amikor gyújt.
Szerintem ezért csörög jobban, mint egy 25-ös
Vince
Sziasztok MZ-sek!
Keresek olyan rezo.t ami a széria ETZ 250 teljesítményét valóban megnöveli.
Rajzot is, dobot is lehet javasolni.
Köszönöm: Zoltán
De miért verné szét?
mzzzz
Köszi, sejtettem én is, csak olyan érzésem van, mintha a 150-es henger verné szét a főtengelyemet.
Mondjuk tuti nem rakok rá 125-ös hengert, mert nem nagyon mennek a 25-ös TZ-k :)
Vince
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|