:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Persze a befecskendezési nyomás jobban végig gondolva nem azonos a hengerben uralkodó nyomással, de azért érzékeltet valamit...
Teljesen igazad van. Ha jól emlékszem száz atmoszféra körüli befecskendezési nyomás van a dieselekben. Ha benzinkeveréket öszenyomnád ennyire, akkor nagyot durranna.:) A diesel meg még egy pöttyet rá is sürít erre.:) Az oktánszámmal is igazad van, mivel eredetileg az oktánszám, egy viszonyszám, ahol is két vegyület kompresszió tűréséhez hasonlítják a benzin kompresszió tűrését. Ez a két vegyület az IZOOKTÁN (C8H18) illetve a NORMÁLHEPTÁN (C7H16). A gázolajban pedig nem sok ilyesmi van.:) Még adalékolva sem.Cetánszám: a gázolajok öngyulladási hajlamának jellemzésére szolgáló szám. Általában különleges, ilyen célra szerkesztett cetánszám meghatározó motorokban határozzák meg. A vizsgált gázolaj cetánszáma egyenlő a vizsgálómotorban vele azonos égési tulajdonságokat mutató normál-cetánból (cetánszáma: 100) és alfa-metil-naftalinból (cetánszáma: 0) készült elegyben levő cetántartalom térfogatszázalékban kifejezett számértékével.
Ez viszont még nekem is ijesztően hangzik.:) Nem is az emlékeimből szedtem, hanem ollóztam egy lapról.:)
Viszont ha emlékeim nem csalnak, a Komar mopedek elmentek gázolajjal. Petróleummal szinte biztosan működtek. De az említett szörnyetegek igen furák. Még arra is képesek, hogy ha az ember hátrafelé elrugaszkodik velük, elinduljanak arrafelé.Pár métert még én is mentem így eggyel.:)
hát hivatalosan nincs neki, de kompressziótűrése az van, azt pedig azzal lehet kifejezni...
A gázolajnak olyan kicsi az oktánszáma, hogy nincs is neki. Ugyanis cetánszáma van. :-)
A gázolajnak mintha nagyobb sűrítési végnyomás kéne az öngyulladáshoz, mint amit egy benzinmotor képes nyújtani.... .valószínű benzinmotorban a begyujtott benya kénytelen elégetni a gázolajat...
sorszám: 1372 (75086)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-07 08:10:44)
Hali eladó a képen: http://reklamhely.atw.hu/kipuff.jpg látható MZ rezó!(egy festés a fekete részre ráfér!:)
2ropiba odadom! Vagy írj mailt és alkudozzunk:P! hagymasib@sysonline.hu
persze, mert kisebb az "oktánszáma". a simson-nak meg eleve nagy kell, azt hiszem... de ha mást is lesz benne, megoldható.
sorszám: 1370 (74741)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-07 08:10:44)
Hali. Vidd el börzékre és vásárokba a motorod, nehogymár simson áron add el! Mert 160 EFt körül árulgatják a simókat. Ha mindaz amit írsz a motorról valós akkor lényegesen többet ér !
Én láttam simsont gázolajos benzinnel menni, jót röhögtem rajta. A gázolaj hamarabb elrobban mint a benzin és durrog pöfög, hörög a motor. Szerintem meg se próbáld bele rakni a gázolajat a motorodba.
Hétvégén megtaláltam nagyapám házilag tekert 12V-os trafóját. Kénytelen vagyok erre váltani, mert a kincstári akkutöltőm szőrén szálán eltűnk valamely haver garázsában. Lényeg hogy meglepett a peltier, ugyanis a dugaszolós tápegységem kicsit megmakkant, és ez a trafó ami állítólag 8A is bír, ez is kicsit melegszik. Lehet mégse eszik olyan keveset ez a peltier? Mindegy.
Problémám a következő, ha valaki lenne olyan kedves és megmondaná hogy mennyi a jawa 638 kölső és belső torokátmérője, mind a karbinál, mind a légszűrőnél, és megadná hogy mekkora a kettő közti távolság, az tök jó lenne, mert még nincs háznál az én vasam, és ahogy most állok, még simán két hét.
Valamint még egy kérés, ki tudna nekem abban valami információt adni, ha a torokátmérőt növelem a karburátor elött, az okoz e valami problémát? Értem ez alatt a káros örvényeket vagy mittudomén... Egyik szaki barát vetette ezt fel mint lehetőséget, mondjuk a rezókra hivatkozott, nem tudom ennek van e lényege a karbi elött is :P
THX. CRE
Íme egy jó vétel,ha hosszú távon gondolkodsz,ezzel a motorral jól jársz.Valamivel többe kerül,mint a kortársai,de azokkal nem is lehet egy napon említeni.Mz ts 125 de luxe eladó.Képet tudok küldeni.6460 km!!!A motor 1994-ig a rendőrségnél állt.Fel is volt szerelve, matricázva, mint rendőrmotor, de használaton kívül volt.Első forgalomba helyezés:1994 júliusban!2006-ig az első tulajdonosa vigyázott rá, második motorként használta.Tavaly vásároltam, átírattam, sajna meg kell válnom tőle, pedig kifogástalan motor.Bontatlan blokk, elől gyári gumi, hátul új, de a gyárija is megvan.Új akksi, 1, 5év műszaki.2, 7literes garantált fogyasztás!Irányár 180000ftE-mail. antpeter@freemail.hu 20/3919-683
sziasztok!
próbált már valaki gázolajat önteni a benzinhez? Pannónia, Komár állítólag ment tiszta gázolajjal is, bár azzal nem indult be.
(tudom, hogy ez nem ideális üzemanyag, csak magát a lehetőségét kérdeztem.)
üdvözlet!
Hali eladó a képen: http://reklamhely.atw.hu/kipuff.jpg látható MZ rezó! Írj és megegyezünk az árról! Vagy akár csere is érdekel 125ös ETZ alkatrészek formájában!(egy festés a fekete részre ráfér!)
Nohh ismét gép elött. A hétvégén sikerült elhajtanom az egyik peltier elemet :) Így némi keresgélés után haver hűtőtáskája látta kárát elképzeléseimnek. Teszt során a modul áramló közegben (hajszárító fújta a hideget mint állat, mind a meleg mind a hideg oldalra) teszteltem a peltiert. A láda szerint 47W-ot tudott 12V alatt. Nekem a melegedő oldal 28°C míg a hülő oldal -5°C-os lett. Ezt képes volt tartani. A célra egy 12V 4Ah-ás akkut használtam töltés nélkül fél órát teszteltem, és bírta. (nem merült le, kb 2V-ot esett a feszkó) Következő héten nekilátok a hűtőtömbnek. Még nem tudom hogy két darabból készített bordák egymásba fordítva, csavarozva alkossák e az intercoolert, vagy munkáltassam az egészet egy darabból és utólag hajtogassak bele vékony alu lemezből bordákat...
Hello Motrobarátok.
Én is nagyon szeretem a motorokat, ez mellett műszaki főiskolába járok gépészeti szakra és barátamimmal egyben évfolyam társaimmal úgy gondoltuk, a motortervezés menüpontban leirt cikkek alapján, hogy mi is megpóbálkoznánk egy motor megtervezésével.
A segítésget abban szertnénk kérni, hogy az cikkek olvasásakor felfigyeltünk egy kis progaramra amely segít meghatározni a megfelelő arányt a motor belsejében. Ha valakinek meg lenne ez a prgoram még, azt arra kérem válaszoljon ezen levelemre, mert nem lehet már azt letölteni, arról a helyről.
Ha valakinek kedve van beszálni egy motor tervezésébe az is szóljon, minden jelentkezőt szivessen várunk.
Üdvözlet minden motorbarátnak
Pintu
creationmz
Ahm :) Valahol igaz, ugyanakkor én nem szeretném gallyravágni leendő vasamat (jawa 350/638), és megelékszek egy szerényebb nem teljesítmény... hanem hatásfok növelő tunninggal. És azza a felkiáltással hogy ha simsosnon működött jawa-n is fog, beleugrok. Ha más nem még hűtőtáskába jó lesz :D Amugy meg pont abból való :P Viszont minimálisan tévedsz, ugyanis a hűtáskában két borda közé, rakat hungarocellel körülvéve és egy radiális ventivel támogatva -10 fokot csinált röpke 4 óra alatt a külső 30 fokhoz képest. Ezért merészkedtem berakni mint lehetséges "tunningot". De sztem ezt majd folytassuk a tunning / fejlesztésben, mert úgy legalább az is látja akit nem érdekelnek az Mz-k :D THX :)
Keri
az intercooler egy magasnyomásu (turbó után) több száz fokos levegőt hűti vissza egy elég nagy felületü hőcserélőn keresztűl.
A peltier ellemek baja, az, hogy kicsi a hőmenyiség amit el tudnak vonni.
Gondold, el. Az akkus hűtőtáskába is 50W körüli ellem van, ehez képest azt a kicsi levegő menyiséget elég lassan hűti le és nem túl hidegre.
A motor percenként több levegőt szív be.
Vagyis, valószínütlen, hogy folyamatos levgő áramlás mellet 0,1foknál nagyobb hűtést lehetne csinálni vele.
Ehez képest a teljesítményt nem javítja jelentősen, akár 20fokos hűtés sem, tehát nem biztos hogy megéri.
Egy jól megtervezett rezó vagy a 300-as henger sokkal többet ér.
sorszám: 19217(előzmény: creationmz, 2007-04-16 10:25:49)
creationmz
az egyém egy 3*3-as 48W-os, kell neki kb 2 perc míg csinál valamit... A simsonra ráraktuk két borda között leszedett gumiharanggal karbi elé, precíziós szigszalag rögzítéssel, és jegesedett a borda. (12V-os akkous simo) és bírta az akksi, bár féklámba vagy index kapcsolásnál kicsit megcsappant a ménykű, de működött... ezért gondoltam át. Az viszont igaz hogy kell neki a hőszigetelés. Tehát a hűlő részt a legedőtől minnél jobban elválasztani, és a hülő oldalt üveggyapotozni. 100W már sok lenne, főleg a visszahűtés miatt. Nem célom minuszokat létrehozni, csak tartson egy 5-10 fok közötti hőmérsékletet, tudtommal az intercoolerek sem csinálnak többet. És mégis használják őket :) Az pedig tény hogy bármely 2T hidegben sokkal jobban megy :)sorszám: 19216(előzmény: Keri, 2007-04-16 10:19:55)
Keri
nekem van 100W-os peltier is, de ezeknek a hűtő teljesítménye nagyon kicsi egy intercoolerhez.
Nagy menyiségü levegőt már nem tud lehűteni eléggé és a generátor sem fogja bírni.sorszám: 19214(előzmény: creationmz, 2007-04-16 08:42:20)
Szerényen érdeklődnék, kinek van műanyag öntős ismerőse... akiel tudna készíteni egy műanyag házat... bakelitből, vagy valami időjárás, meg brenya meg olajálló anyagból....
Átgondoltam és nem biztos hogy az alu ház a legjobb megoldás... Végső esetben abból lesz... de jó lenne ha nem :)
Ha valakit megfog a téma(peltier intercooler szocivasra) akkor mailt ide plz: millioforint@atw.hu
Terv: http://creation.extra./moto/tuni/peltier.jpg
nohh szüleményemet papírra vetettem, sorry a míves munkáért a kivitelezés nem ilyen lesz de hasonló...
http://creation.extra.hu/moto/tuni/peltier.jpg
(ha tilos a linkelés akkor plz admin töröld ki)
Annyira lehül a levegőd hogy megfagy a karbiban a benzin. :-). Szerintem kár meghosszabítani a levegő útját amíg eljut a motorba, mert azt végül csak a vákum szívja be, ami meg nem akkora mint egy porszívóban.
Újabb kérdések merültek fel.... a hatásosabb teljesítmény és a kisebb folytás érdekében, valyon megéri e a labirintus elrendezés?.... gondolok én itt arra hogy a levegőt mondjuk megkeringetjül a lemezek között mielőtt a karbiba kerülne, vagy inkább legyen szélesebb a torok... és így kössük be a levegőszűrőt (gyárit). Avagy nem a sportosság jegyében de csináljunk kétoldalas sportlégszűrős megoldást?.... Valóban okoz kopást a sport légyszűrő? :)
Szerintem, ha nincs ilyen ilyen berendezés egy szocimotoron, azzal nem is érdemes elindulni.
Nahh emberek, bár még a vas nem érkezett meg, de gondolkodóba estem a hétvégén... Asszem benne is maradtam, mert szikraként indult, és egyre jobban úrrá lesz rajtam a "hogyan csináljunk intercoolert szocivasra" gondolat. Hétvégén felhozta haver a régi TS-emet, és megdobott egy peltier elemmel... Az elem teljesítménye kb 48W utoljára mikor használtam olyan -10 fokot tudott. Mivel öntödében dolgozok, gondoltam mi lenne ha csinálnék egy intercooler kockát, C alakú hőleadó felület, és a kocka belsejében négyzet alakban harmonika szerű hűtőbordák az eredeti terv. Szeretnék véleményt kérni, hogy ez túl nagy okosság, vagy azért megér egy misét? :D
ALKATRÉSZEK! Vadonat új SIMSON és MZ, JAWA illetve ROBOGÓ alaktrészek! Gyári és utángyártott illetve bontott alkatrészek OLCSÓN! Blokk és váz alkatrészek, tuningok, tuning-szettek, gumik, akksik, felszerelés! SISAKOK, RUHÁZAT stb...
MINDEN AMI KELL! Vidékre akár postai utánvéttel is!
HÍVJ BIZALOMMAL, MEGÉRI!
Budapest
0630 4096093
streetes@freestart.hu
Sziasztok!Tudna nekem valaki segiteni várum dobot hogy lehet házilag csinálni ,membrános karbihoz mik a méretek ?70 ccmes a moci.mekkora legyen a dob,milyen hoszzu legyen a csö? vejszi@frremail.hu
Sziasztok!
Volna egy pannonia p21-esem motorom eladó.A motor 3éve lett leálitva azóta állásában megkopott,Etz elsőrésszel,csoppertankal,pár alkatrészhiánnyal,kérésre természetessen képet küldök vagy ha kérdeznél nyugottan irj.
zsebecom@freemail.hu
Én probáloztam a forumon található membran tuninggal nekem nem sikerült. Kolegám javaslatára vettem egy olcso mikuni-karbit 350-es rd kisebb a torokatmerő 28mm alul nyomatékosabb lett kevesebbet eszik jobban belehet állítani mint az tz-karbit. A végsebességét nem mértem mert még jaratom a gépet de 100-nál még húzna szépen.Szerintem mindenképpen kétütemű motor karbiban gondolkodj. Német oldalakon lehet találni mikuni-mz párosításokrol véleményeket.
Helló!
Most megnyugodtam, mert egyes emberek gyötrelmes dolgokat szoktak építeni MZk-ből (persz nem mintha közöm volna hozzá, de akkoris).Örülök, hogy nem csatlakozol az "építsünk szörnyeket MZ-ből" clubhoz.
És igen! Az Mz az legyen Mz!!
Jó motorozást vele!
ZsoZol !
Igazából jött az ötlet mikor összeraktunk egy P20 Pannoniát.... anno még a nyáron.
De biztosan egyedi lenne, de az már nem is egy Etz lenne.... Hanem pannonia & Jaws keverékféleség....
Az Mz az legyen Mz.
Ugye?
Köszönöm
Helló!
A dolog komolyan nehéz lenne.
Ad1:Tényleg nincs pont középen a kiömlő.
Ad2:Ha mégis valami speckó osztott nyakkal
próbálnád meg, egy Babetta lekörözne, mert a fojtásod kegyetlenül elfosódna, magával rántva a gyorsulát az erőt és a FOGYASZTÁST!!!
Na de ezek csak a saját feltételezéseim.
De azért gondold végig...
Halli Rollsz!
Hogy értetted hogy két rezót tegyek rá?
Hülyén fog kinézni a nadrágcső. Nézz rá szemből a hengerre, nem a motor hossztengelyével párhuzamosan jön kia leömlőcső...
Szerintem rém nagyképűen. ;-)
Ráadásul akkor ugye dupla meló lessz kiégetni is belőlük a kokszot.
én is két kipuffot akartamrátenni a 250-es emre csak lebeszéltek róla vagy csak azért mert nem akarta nekem megcsinálni a gyerek az y torkot de ha teszel rá akkor két rezót tegyél rá az fel is dobja a motort, de próbáld meg a pannónia torkot az lehet hogy jó nem tudom.
Hali.
Szerintetek egy 250es hogyan nézne ki 2 db sport kipufogóval?
A hollander után megosztani 2felé és egyet elvinni még balra is.....?
Biztos egyedi lenne....
De hogyan nézhetne ki?
Hali! Régen krosszoztam velűk. mostmár jájöttem hogy nem a legjobb arra a célra mert hamar elkopik meg a váz elhajlik meg ijenek meg nehéz. én vettem eggy régi 360as ktmet krosszozni 30eforint volt rendberaktam a blokját és most azt nyúzom. meg van eggy 250es tzm de azt csak uccán használom.
Kösz! Nekem is olyan trafóelektronikás a babszi gyujtásom!
Ha nem fog összejönni akkor biztos visszatérek az aksira és tuti hogy valahogy megfogom erősíteni az elektronikát!te is crossozol az mzkel!
Üdv!!
Hali! bocsi kicsit én összekevertem mert a ts re ment fel csak a felfogató jukakat kellet átfúrni a tzn lett esztergálva eggy közdarab ami a blokkra ment és arra ment a babetta alaplap és nekem a trafóval egybeépített elektronikám volt hozzá.
De én még mindig az aksis módszert választanám esetleg eggy zselés aksival fixen lefogatva hogy ne tudjon elmozdulni.
Sziasztok!
250-es ETZre szeretnék ráfaragni másik karburátort.
Mi a véleményetek erről?
Valamilyen krosszmotorét akarom rátenni, aminek nagyobb a torokátmérője.
Hali! Te neked nem is kellet rá alaplapot csinálnod! Azt meg hogy csináltad a luk sem passzol nállam? Én alaplapot akarok csinálni hozzá és akkor pontosan be lehet állítani és a lényeg hogy nem mozdul el! Az aksi nem zavarna de nem jó ha bent van mert ha feldőlök vele a crosspályán akkor a sav kifolyik és füstölni kezd az egész, mert a vezetékek összeérnek! Neked milyen babszi gyujtásod volt?
Üdv péter
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni shtil karbit ragtam a motorom ra és sajna nem tudom mért nem indul be vele az uszoházban van benzin meg minden de a szivotorokba már nem jut el.Ha dudna valaki segiteni emilben :vejszi@freemail.hu elöre is köszi
Engem kétszer szedtek ki itt budapesten a házilag hegesztett csutka-kormányommal, soha semmi más nem érdekelte őket, mint a jogsi-bizto-műszaki, aztán amikor látták, hogy van minden, jó utat kívántak. De aztán ez régiónként és közegenként változhat... de tapasztalataim szerint ha nem vagy bunkó a rendőrrel, akkor ő sem fog bunkózni a műbizonylattal, izzókészlettel, meg a gumimintamélységgel.
hello!Nem tudja valaki h a rendőrök vagy a közutisok szólnak a sportkormányért (simsonra lenne és nincs levizsgáztatva)
Hali! ha sok szopástol meg akarod magad kímélni és nem zavar az aksi akkor inkább tegyél a gépedre elektonikus fesszabot és és hall os tz gyuszit nekem eggy 250es tzn volt babetta gyuszi régebben, arra eggy az egyben ráment az alaplapja. nekem indult is rugásra de nagyon sokan szívnak vele mert nem tudják pontosan megcsinálni, beálítani.
Helló4
Tudna nekem segíteni valaki akki az mzjét farigcsája! Babetta gyujtásnál milyen alaplapot kell készíteni!!!
Unom már az mz gyatra elektonikáját!
Az ennyém vérbeli cross és lehet igen igen csak szánteni vele! Ha érdekel valakit szivesen küldök képet! És tanácsokat is adok hogyan kell vérbeli crosst csináli ami még 3ban is emeli az elejét!
Hali.
Nekem van egy Etz-m ami 300ccm es.
Fel lett fúrva, újjítva de a vége 110-115 km/h!
Erős mint egy állat, de keveslem a végét!
Érdekelne hogy a tiéd mennyivel tép?
Nekem minden gyári benne, a karbi van szépen kireszelve + felpolírozva is. Ennyi a tunning rajta.
Várom válaszod.
Akár e-mailbe is: c45sl@freemail.hu -ra.
Tapasztalatom nincs, de véleményem szerint jelentősen rövidítené hajtókarcsapágyak élettartamát. (Hacsak nincs feleslegesen túlméretezve a gyári cucc... de úgy tudom, ezek a hajtókarcsapágyak alapból neurótikus pontok a szocimotoroknál, szóval nem valószínű.)
Helló!
Hát ezt így nehéz megmondani. Hallani kellene. A csapszeg miatt is csöröghet.(ekkor főleg intenzív gyorsításnál lehet hallani csattógó hangot) Esetleg a a gyűrűk is adhatnak ki hangokat. De mivel azt írtad hogy ha behúzod a kuplunkot változik a helyzet ezért szerintem ott lesz a gond. Nekem olyan ketyegő hangot ad ki. Ha behúzom meg elhallgat. Ha ugyanezt tapasztalod akkor tuti hogy a kuplungnál lesz némi munka. Egyébként a hanghatást leszámítva semmi problémát nem okoz. Én már így járok vele kb 2 éve. Nem akartam szétszedetni emiatt.
Üdv
Helló mindenki!
Lenne egy kis tuning kérdésem. Ugyebár az ETZ 250eseket még 88as benzinre tervezték. Manapság már csak 95 kapható. Ez tudomásom
szerint azt jelenti hogy jobban összesűríthető öngyuladás
nélkül??!! Arra gondoltam hogy a hengerfejből le kellene
szedetni egy kicsit! Ezzel növelném a kompressziót és némi
plusz erőhöz jutnék. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?????
Ha ez működik mennyit lehetne leszedetni a hengerfejből
anélkül hogy káros legyen(öngyuladás)??
A sikeres beavatkozás rövidítené e a motor élettartamár??
(persze jelentős életrövidülésre gondolok)??
Előre is köszi üdv!!!
Hali!
Megtudnátok mondani hogy egy MZ motorblokja maximum hány fokra melgeszik fel. De tényleg a felső hatér kéne egy felfúrtnál akár.
előre is köszi
Sziasztok!
Most újítottam fel egy 1986-os, 250-es ETZ-t,de sajnos van egy kis gond a blokkal is:)
Szóval a lényeg az, hogy amikor a motor elkezd bemelegedni, akkor valami zörgés beindul benne. A motor teljesen fel lett újítva, új hajtókar, csapágy meg minden. De a dugattyú és a csapszeg az maradt a régi.
Az az érdekes, hogy ahogy behúzom a kuplungot, úgy változik ez a zörgés. Most akkor minek van baja, a kuplungnak, vagy a hajtókar-csapszeg-dugattyú résznek? Ha tapasztaltatok hasonló, akkor írjatok mailt, vagy írjatok néhány sort ide!
Köszönök mindenfajta segítséget!
Raki
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|