hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. október 23. kedd 
Gyöngyi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Sanya01
válasz erre | email2010-02-15 09:18:34
Sziasztok!
Valakitől hallottam hogy ha előre kisebb/kevesebb fogas/ lánckereket rakok, akor nő a nyomaték. Ez igaz? és ha igen akkor mekkora a legkisebb amit rátehetek a ts 250/1-re?
sorszám: 2342 (120463)

 
 
csatho.daniel
válasz erre | email2010-02-05 20:19:32
MZ lehajtható oldalcsomagtartó





Valószínű sokan ismeritek a következő csomagtartót/csomagtartókat:

http://www.mofaker.hu/?termek_id=30022

imagebam.com


ugyanez a huberen:
29-21 Krauzer ETZ 6 072.- Raktáron

Ez nem lehajtható, meg Mz-hez volt még egy oldalcsomagtartó, de az is fix és nagyon keskeny a vízszintes része, nincs a csomagnak elég alátámasztása.
Az 4 éve már 5 eFt/db volt.

Gondolom sokan vagyunk, akik szeretnek hosszabb utakat megtenni, túrákra, találkozókra, fesztiválokra járni, kirándulni.

Nektek ajánlom a következő, az előzőeknél sokkal praktikusabb oldalcsomagtartót. Alapesetben teljesen összecsukható, nem lesz szélesebb tőle a motor, lehajtva nagyon öblös csomag is üzembiztosan szállítható a széles alátámasztás miatt. Oldaldoboz felszerelésére is találhatunk megoldást!
Az utast menet közben nem zavarja, barátnőmmel lenyomtunk már ezzel néhány ezret. Egyedül nagy csomaggal (az ülés magasságáig érővel) nehézkesebb az utas felszállása, de legalább nem kell barátnőnk hátára aggatni a csomagot!

A oldalcsomagtartó 10000 Ft/darab, 18000/pár
Jó lenne, ha több is összejönne, mert azért kellett szöszölni vele rendesen, mire pontosan nyílt/csukódott.


A csomagtartók képe:

imagebam.com
imagebam.com


Aki szeretne a boltiaknál sokkal használhatóbb oldalcsomagtartót, barátnője, vagy saját hátát megkímélni, a motorozásra figyelni, az keressen a

csatho.daniel@freemail.hu címen
sorszám: 2341 (120284)

 
 
chris8
válasz erre | email2010-02-01 22:35:23
engedjétek meg hogy beleszóljak én simsonon láttam ijat 2 oldalt számitpgép táp hütás ugy hogy ha bevan kapcsolva kifelé 2 oldalra szivja a hőt...a felszüvvesztés bakelit ami nem vezeti a hőt..képen láttam nemtudom hogy müködhet hogy nem olvad el..hátha valakinek ötletet adok
sorszám: 2340 (120238)
(előzmény: Ze78, 2010-01-19 21:31:02)

 
 
csatho.daniel
válasz erre | email2010-02-01 18:54:19
Hello sub-ee!

Programozható előgyújtásra is van vmi ütős megoldásod?
sorszám: 2339 (120237)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2010-02-01 16:32:06
Mindenféle típusú motorhoz elektronikák gyártását vállalom kedvező áron, értem ezalatt jeladós gyújtások, elektronikus feszültségszabályozók, mérőműszerek (hőfok,fordulat,sebesség,akkufeszültség,EGT) stb.

Az elektronikák nagy része kitben is megvásárolható. (részletes összeépítési útmutatóval)

Bővebb info a WEBOLDALAMON.

Üdv.:Sub-ee
sorszám: 2338 (120236)

 
 
hondalaci600
válasz erre | email2010-01-22 12:03:23
Hello van pár eladó cuccom
1db 300w os mélyláda
1db 300w os erösítő
1db női motoros kabát
1db shox xl es férfi motoros kabát
1db 600 rr gyári karcmentes plaexi
1db Lazer vertigo bukósisak új
1db pannónia sárvédő ujra fényezve
1db nikia e 71es telefon
és 6db Michelin Agilis téli gumi mérete 185/75r-16c kb 1000 km ert használt 30 503 51 18
sorszám: 2337 (120064)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-01-19 23:02:09
hát,igen a hőgomba ami nekem van opel -ből származik,ez nem a mérőmüszeré hanem a ventilátoré,ami csak kapcsol ha eléri a 100 fokot. Ha felfogatom a bal hengerfejre /ált az a melegebb/ akkor gondolom kb 110 foknál csak bekapcsol. Lehet csak egy lámpát teszek és ilyenkor 10 percre megállok majd.Tudod Bükk.
A fülek /1-1db két oldalt/a henger felétől indultak és kb 5 cm-rel kintebb logtak a henger fejnél.A kihatás a henger végőtől kezdődött. De tökéletesen működött. Egyszer egy simsonos foszer kb 40 -nel teker én meg megelőztem. Az arcára fagyott a vigyor:-)
sorszám: 2336 (120025)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-19 22:27:37)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-19 22:27:37
A füleket a hengerfejre raktad, vagy a hengerre? A ventilátoros hűtésen én is gondolkoztam, de szólóban felesleges. A hőgombás dologgal vigyázz, nekem is van fent a hőmérő miatt. Be van téve a két hengerfej közé plusz be van rakva elé egy lemez, hogy a menetszél ne hűtse vissza, de sosem láttam még a hőmérőt 110 fok felett. Egyszerűen szarul veszi fel a hőt, ha nincs belecsavarva a hengerfejbe.
sorszám: 2335 (120022)
(előzmény: Ze78, 2010-01-19 21:20:56)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-19 22:15:01
Kösz a választ, összerakom a gépet, aztán meglátom mi lesz, lehet, hogy a végén semmi gond nem lesz a hűtéssel :-))
sorszám: 2334 (120020)
(előzmény: Keri, 2010-01-19 18:13:59)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-01-19 21:31:02
Szerintem 12V Processzor ventillátor ami 10-12cm átmérőjű egy hőgombával bekötve, ilyet akarok rakni a 350 re is az olakocsi miatt. Ezeknek a ventiknek s légszállítása 120-140M3/h ami városban rengeteget segíthet. Egy + visszajelő láma meg jelzi ha bekapcsol 100fok nál kapcsolnak ezek be. Csak az a kérdé hogy hova rakjam a ventit . DE a hengerfej elé gondolom a gombát meg a hengerfej bordái közé szeretném berakni.
sorszám: 2333 (120019)
(előzmény: Ze78, 2010-01-19 21:20:56)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-01-19 21:20:56
Szia!
Nekem volt tuningolt babettám, azon is a hűtés volt a legnagyobb gond. Először a hűtőbordák közé feszítettünk be plusz alu lemezeket, de ez nem jöttbe. Majd gyártottam rá, két fület kétoldalra tölcsérszerüen ,így meg duplázdott a a szálított levegő mennyisége. AZ 50-es utazónál /nem tulzok/ pont jó lett a hűtés. Viszont a kuplung 2 honapot birt mert lekopott, a blok egy nyarat bírt ki. Robi kapa 2,7 Le hengere volt rajta abban van 2 + felömlő,1,5mm le volt reszelve a hengerfejből, a dugó szoknyájából 2mm vágtam le mind két oldalt. Verhovina karbi volt rátéve előre ált a légbeömlője. az első fogaskerére nagyobb let felhegesztve. kb 60-65 ment. májusban csináltam emlékszek agusztusban már csörgött minden benne.
De jó volt visszagondolni!
sorszám: 2332 (120018)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-18 22:59:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-01-19 18:13:59
Ja amúgy nekem sincs tapasztalatom, csak azt tudom hogy ilyennel soha sem volt gondom.
Szerintem inkább a Babettának a hűtését méretezték alá.
sorszám: 2331 (120015)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-18 22:59:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-01-19 18:12:39
Én csak abból indulok ki, hogy elektronikában a megfelelően sajtolt kötés azonos paraméterekkel bír mint a hegesztett kötés, tehát oda bármi közbenső anyagot beteszel csak rontasz a hő és elektromos átadáson (a kettő összefügg)

Amit mondasz, hogy ráöntik, annál persze nincs jobb.
sorszám: 2330 (120014)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-18 22:59:53)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-18 22:59:53
Némely hengerek ráöntéses technikával készülnek, a jobb hőátadás miatt, a persely nem kiszedhető. A sajtolt perselyek is jól működnek, de biztosan vannak mikroszkopikus légrések a persely és a henger között. pl. Simsonnál a legjobb hengereket Almot ráöntéssel készültekből "faragják ki" a tunigolók. Ennek ellenére könnyen lehet, hogy jelentéktelen a különbség, sajna nincs ilyesmivel tapasztalatom.
sorszám: 2329 (119986)
(előzmény: Keri, 2010-01-18 22:34:05)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-18 22:49:04
Az elgondolásomat eredetileg egy feltuningolt Jawa Mustang ihlette, aminek kissé alulméretezettek a henger-hűtőbordái, kb. 7 LE lesz a gép és több mint valószinű, túl fog melegedni, ha nem csinálok vele semmit. A henger gyári kinézetét meg szeretném hagyni, (fel lehetne hegeszteni plusz hűtőbordákat, vagy kiszélesiteni) mert többnyire azokat a "tuningokat" preferálom, amiket nem lehet látni. Tudtommal gyárilag semmi különlegeset nem használnak besajtoláskor, ami elősegitené a hőátadást a persely és a henger között. Ha volna valakinek ötlete, hogy életképes-e a hővezető-pasztás dolog, azt szivesen venném, kipróbálnám és ha működik, akkor alkalmazom majd a készülő forgós 350-esen is.
sorszám: 2328 (119985)
(előzmény: Rudolph B, 2010-01-18 22:15:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-01-18 22:34:05
Mivel sajtolva van, attól jobb nem lesz a hővezetés.
A legnagyobb akadálya a hőnek maga a vas persely. Ezért jó a nikasilos motor, mert ott kihagyták a vasat, az egész aluból van. Ennél jobb hővezetést csak rézzel lehetne elérni, ami puha ezért alkalmatlan.

Persze jókis wolframkarbid, vagy polikristályos gyémánt jobb hővezetést tud, meg azok kemények is, de az már drága tuning lenne :))) inkább csak szerszámokat csinálnak ezekből az anyagokból
sorszám: 2327 (119983)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-18 18:30:15)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2010-01-18 22:15:24
Azt gyanítom, hogy Tibi2T nem MZ-re gondolt, amelyből amúgy forgácsolással lehet "kivenni" a perselyt.
Nem tudok róla, hogy valami különleges anyagot használnak besajtoláskor, többnyire csak valamilyen híg kenőanyagot a rágódás elkerülésére, de pl. melegíteni is szokták az aluöntvényt, könnyebben belecsúszik a persely.
A 638 perselyei valóban kisajtolhatóak, úgy készült eredetileg is.
Durván 140-150 LE/l teljesítményig megteszi az alu hűtőborda is, bár előfordulhatnak nagy hőmérséklet külömbségek a hengerzónákban.Ennek nyomai gyakran láthatóak a leszerelt hengeren és a dugó hordozási (felfekvési) képén is.
Tibi2T, készül valami jó gép?

üdv.: R
sorszám: 2326 (119980)
(előzmény: csatho.daniel, 2010-01-18 21:05:49)

 
 
csatho.daniel
válasz erre | email2010-01-18 21:05:49
Hello!

Miért, mekkora tuningot akarsz? Nagyobb lesz, mint 75,5?
Az alunál kötve hiszem, hogy nagyobb a hővezetési tényezője.
Hány W/mK -t írnak rá?
sorszám: 2325 (119975)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-18 18:30:15
Szerintetek, ha hővezető pasztával lenne berakva az aluhengerbe a persely, az javitana valamelyest a hűtésen? Segitene-e megelőzni egy forgós motor megragadását?
sorszám: 2324 (119971)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2010-01-13 16:02:12
Sziasztok, rég voltam itt jó megint benézni. Kérdésem van hozzátok !: Kinek van etz250 es re oldalsó túradoboza? Tudjátok az a kocka alakú vagyis ilyen eltolt. ha valakinek van lécci irjon már régóta hajkurászom idelye lenne rátalálni kpra fizetek.Üdv tajti.gabi@freemail.hu
sorszám: 2323 (119878)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2009-12-07 15:50:39
Segítségül a Jawa 634/4 nyitási szögei(valószínüleg a CZ 350-nel meggyezik):
Szívás:123,5
Átömlés:115
Kipufogás:147 fok

Üdv: Gyula-bá
sorszám: 2322 (119175)
(előzmény: Pocakos, 2009-12-02 09:24:50)

 
 
Pocakos
válasz erre | email2009-12-04 12:43:24
Köszönöm a válaszokat.
A gugliban már kerestem az adatokat, de nem találtam, gondoltam megpróbálom itt hátha tudja valaki az adatokat, de így marad a méricskélés.
sorszám: 2321 (119084)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-12-02 18:00:32
Küldtem egy foktárcsát, ha esetleg nincs kéznél.

Jó munkát, üdv.: R
sorszám: 2320 (119032)
(előzmény: Pocakos, 2009-12-02 09:24:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-12-02 12:04:09
Hengerfejet leveszed, hogy lássad a csatornákat, villáskulcs a főtengely végére és forgatod miközben figyelsz. Amikor bekövetkezik az említett esemény, feljegyzed hogy hány foknál áll a villáskulcs szára. Segítségedre lehet egy papírboltban kapható szögmérő.

De ha ismered a motorod paramétereit, azaz a hajtórúd hossz, az alsó csapszeg-főtengely távolság, hengerpalást, akkor ki is számolhatod.

...vagy rákeresel a googlen ezekre az adatokra, mivel elég jellemző adat, benne szokott lenni a szervízkönyvben.
sorszám: 2319 (119019)
(előzmény: Pocakos, 2009-12-02 09:24:50)

 
 
Pocakos
válasz erre | email2009-12-02 09:24:50
Sziasztok!

Unalmas perceimben elhatároztam, hogy az oldalon lévő leírás alapján csinálok egy rezót a CZ 350-esemre. A gond az, hogy nem tudom meghatározni a kipu csatorna nyitásától az átömlő zárásáig a főtengely szögelfordulását. Valaki esetleg tud segíteni?

üdv
Zotya
sorszám: 2318 (119018)

 
 
csatho.daniel
válasz erre | email2009-11-27 20:36:04
Üdv minden vállalkozó szelleműnek!

Gyakorlati tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a programozható előgyújtásvezérlő ETZ 250-en való alkalmazásáról

köszönettel:
csatho.daniel
sorszám: 2317 (118903)

 
 
szélkakas
válasz erre | email2009-11-26 19:24:03
A hengerfejből max a löket 5%-át érdemes levenni, ezzel 2vel nő a sűrítési arány.
Főtengelygyűrűt valaki próbált már? A Jawamba szeretnék eszkábálni egyet, hogy nagyobb legyen a vákum, mert hiába van rajta 38mm-es Keihin karbi, nem szippant annyira. Azért érdekelne, hogy valaki csinált-e már ilyet, mert lehet, hogy vannak benne buktatók, amiket nem ismerek.
sorszám: 2316 (118887)

 
 
emdzsi
válasz erre | email2009-10-21 08:43:46
Üdv!
Azt tervezem, hogy rakok a 251es etz-mre egy mikuni vm karbit és véleményeteket szeretném kérni ebben, hogy mennyire érné ez meg, milyen torokátmérőjűt érdemes venni, mennyivel menne jobban tőle a motor és hol lehet beszerezni ilyen karbit?
u.i:ha netán hülyeséget kérdeztem volna akkor bocs,mert nem nagyon vagyok jártas ilyenekben.
sorszám: 2315 (118217)

 
 
pozsothereal
válasz erre | email2009-10-15 00:27:27
1mm simán lemehet a hengerfejből,
én reszelővel csináltam + a végén csiszolóvászon üvegen.
-fel,-átömlőket fölpolírozni, gumiharangot a karbiról ledobni.

Viktor
sorszám: 2314 (118106)
(előzmény: XPetyaX, 2009-08-22 12:20:32)

 
 
creationmz
válasz erre | email2009-10-12 09:53:42
Tegyél bele mz blokkot, mi is azt tettünk a minirometbe :o)
sorszám: 2313 (118050)
(előzmény: XPetyaX, 2009-08-22 12:20:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-26 12:00:44
mofaker.hu
sorszám: 2312 (116550)
(előzmény: fejes, 2009-07-21 13:59:42)

 
 
creationmz
válasz erre | email2009-08-26 10:19:06
Keress Skypeon, elmagyarázom. Skype ID: creationmz :)
sorszám: 2311 (116549)
(előzmény: JENCI, 2009-06-13 11:57:49)

 
 
XPetyaX
válasz erre | email2009-08-22 12:20:32
Sziasztok!
Komarra(kocka blokkos,berúgós-MR-2352W tipus)tudtok jó tuningot?Nem akarom széthajtani,nem akarom h idő előtt elkopjon,csak h jobban menjen.Vmi kompromisszumos tuningra gondoltam.
sorszám: 2310 (116424)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-07-25 23:48:36
Ott ülsz a gép előtt: Goggle/magyar nyelvű oldalak/Babetta alkatrészek/keresés
Lesz 101 találatod, magyar nyelven, 0,2 másodperc alatt, webáruházak, linkek stb.

üdv.: R
sorszám: 2309 (115591)
(előzmény: fejes, 2009-07-21 13:59:42)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-07-21 13:59:42
ja és tudnátok küldeni egy oldalt ahonan tok vásárolni babettás cuccokat? kösz
sorszám: 2308 (115371)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-07-21 13:58:18
ja kösz meglet köszi
sorszám: 2307 (115370)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-07-12 10:27:44
Például a kapcsoló rendben működik, átmegy rajta az áram?
sorszám: 2306 (115057)
(előzmény: fejes, 2009-07-11 22:30:24)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-07-11 22:30:24
tudnátok segiteni ménem megy a lámpa amikor vacsi uj a lámpa és jo a ösz vezeték?? léci sekigyetek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sorszám: 2305 (115046)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-07-11 22:29:03
csá ki tud
sorszám: 2304 (115045)

 
 
G-Golo
válasz erre | email2009-07-06 23:49:35
Hali. Szeretnék segítséget kérni. Mz-be akarok elektronikus fordulatszámmérőt. Aki csinált már ilyet, vagy ne adj isten elválalná, az jelentkezzen: g-golo@freemail.hu
sorszám: 2303 (114943)

 
 
JENCI
válasz erre | email2009-06-13 11:57:49
Szewasztok!
Megtudná nekem mondani valaki,hogy működik-e a szakirodalom menüpont alatt "Jawa 50 tipus: 20, 21, 23, 220, 221, 223 Mustang, Pionyr elektromos bekötés" néven futó bekötési rajz??? a feleletekért KÖSZI
sorszám: 2302 (113980)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-05-16 03:53:40
Simson bontott alkatrészek!

hirdetés: http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/robogo/hirdetes-14406613/

Érd.: 06 20 96 23 250 (Székesfehérvár)

Keress bátran!
sorszám: 2301 (112372)

 
 
rcgabi
válasz erre | email2009-04-28 20:05:09
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az ETZ 250-hez melyik a legnagyobb gumiméret ami még a láncvédő gumi leszerelése nélkül bemegy.
Pl: hátra 110/70 R18
előre 90/70 R18
Ha valakinek ehhez hasonló, akár nagyobb méretű gumihoz volt szerencséje írja már meg a méretét
Köszönöm
sorszám: 2300 (111576)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-04-16 04:09:02
Bontott simson alkatrészek eladók.Szinte minden van, a blokktól a lámpákon át a vázelemekig .Általában mindenből több darab.Egyenlőre csak személyes átvétellel.Gyere néz körül,árban megegyezünk.
Székesfehérvár Tel: 06 20 96 23 250
email: fejesmiklos@citromail.hu
sorszám: 2299 (111102)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-26 20:57:28
Látod, így jár az aki sokat tanul. A végén túl sokat gondolkodik és mindent elbonyolít :DDD

Egyrészt vannak jókis mikrolépéses CNC-k. Ha oda jó a módszer, akkor ide is.

Másik. 3 fok pontosság bőven elég, hiszen 20LED-el is csinálnak fordulatszám mérőt, ami több mint 3 fok.
A lényeg csak az hogy ne 3 fok darabosságával mozogjon a mutató, hanem lágy átmenet legyen, amit garantáltan tud teljesíteni a cucc.

Ezen felül nehogy azt hidd hogy a gyári műszerfalakba valami spéci 0,001fok pontosságú léptető motort tesznek bele.

Ja és a karórámban is léptető motor van, ezt onnan tudom hogy elég darabosan mozog mivel egy fordulat 60 lépés ami rosszabb mint 3 fok de ha nem lenne darabos elég lenne fordulatszám mérőnek ez a felbontás.

A mikrovezérlésnél egyébként kb. 16szoros felbontás növelést szoktak csak csinálni nem 256szorosat mint én, de a pontosságot ez nem rontja, csak javítja, igaz hogy a csökkenő nyomaték miatt nem olyan arányban mint ahogy vezérlem.
sorszám: 2298 (110008)
(előzmény: Árpád, 2009-03-26 19:56:27)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-26 19:56:27
Gondolkodtam a dolgon. Biztos bennem a hiba, de én még mindig nem látom megoldottnak a 3 fok alatti bontást, és a stabil helyben tartást. Léptetni én is tudnám, de helyben nem tudom tartani. Én a grafikonokon mintha elfogadhatatlanul nagy léptetési szögeket olvasnék ki.A másik gondom,hogy a fenében programoznánk a jószágot? Bár nincs túl sok pénzem, de én nem látok nagy különbvséget egy 300 forint körüli, és egy ezres körüli jószág között. ha csak egy-két darabról van szó.A 18F picek szerintem tudnák vinni mind a két tekercset.Sőt, láttam háromfázisú alkalmazást is velük. De még 18F picekkel sem tudom még egyenlőre elképzelni az elfogadható pontosságot.Nézd meg a sinus táblában, hogy 3 fokhoz mennyi a jülönbség 90 fok környékén. Ezután vedd a léptető motor és a pic tápját. Félek, hogy nagyon közel lesznek egymáshoz az értékek, azaz hiba majdnem annyi lesz, mint maga jel. Azt hiszem, valami kompenzált erősítő nélkül nem megy a dolog. Vagy a pic referenciát kell trükkösen a léptető motor tápjához viszonyítani. Nehezebb dolog műszert gyártani léptető motorból, mint statabi fordulatú, stabil fázisszögű motort.Persze mostanában nem volt időm merengeni ezen a projekten. Még a riasztó-előgyújtás szabályzó projekt is leállt 90 százalékos szinten. Ráadásul a személyes gondok miatt eléggé beszűkült tudat állapotban vagyok.
sorszám: 2297 (109999)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 10:40:11)

 
 
janeeka
válasz erre | email2009-03-26 18:40:20
Hali!
Jawa 350/638 hoz tud valaki kipróbált és jol bevált tuning leirást?
sorszám: 2296 (109991)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-03-26 06:00:31
Bontott simson alkatrészek eladók!Gyere és nézz körül!Székesfehérvár!
itt találod a hirdetéseket: http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence

email: fejesmiklos@citromail.hu
Keress bátran!
sorszám: 2295 (109979)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:40:11
illetve ennek a 15. oldala szemléletesebb.
http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00822a.pdf

Ennél én az első grafikont akartam megcsinálni, de a második grafikon szerinti vezérlés jobbnak tűnik.

Kiszámoltam. A vektorok ugyan úgy egyenletes szögenként lépnek mint az első megoldásnál, de a vektorok csúcsa nem kőrt, hanem négyszöget fog kirajzolni, vagyis a nyomaték változik, de ennek nincs jelentősége az adott alkalmazásban.
sorszám: 2294 (109823)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 10:30:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:30:34
Árpi! sikerült megoldanom végre a léptető motoros műszerhez a PWM vezérlést.

Eleinte sokat kínlódtam mert ugye 2db PWM jelet kell kisajtolni a PIC ből, de az olcsóbb tipusokban csak 1 db ilyen modul van, szoftveresen pedig szinte lehetettlen pontos PWM-et generálni.
Aztán találtam egy leírást a mikrolépéses vezérlésről és kiderült hogy egyettlen PWM vezérlés is elég, és még a nyomaték is nagyobb lesz ha csak az egyik tekercset vezérlem egyszerre.

Persze kell némi kiegészítő logika a meghajtáshoz, ami leosztja hogy hova jusson a PWM adott fázisban, de még így is olcsóbb, és amúgy is kellenek bele kiegészítő tranzisztorok, a FET meghajtáshoz, szóval még csak sokkal bonyolultabb sem lesz az áramkör.

A mutató lágy, ugyan akkor fordulatszámot pontosan követő mozgására is kitaláltam már az algoritmust, de ezt még nem kódoltam le.

Ja és a leírás a nagy nyomatéku mikrolépéses vezérléséről, a 11. oldalon:

http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00907a.pdf
sorszám: 2293 (109822)

 
  Összesen: 49 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17652)
MZ (48890)
Jawa (27037)
police (1763)
Simson (3404)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu