hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 50 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Rolandpolír
válasz erre | email2013-05-29 16:26:10
Lakkozni felesleges, mert nem tapad a polírozott felületre tökéletesen, vagyis csak addig, amíg egy kavics meg nem sérti, utána alámegy a kosz és leválik a lakk, a javítása pedig költségesebb, mint frissíteni akár évente!
sorszám: 2376 (138955)
(előzmény: Keri, 2013-05-29 14:54:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-29 14:54:34
Na ez nálam nem fog működni, mert napi használatban van a motor.
Takarítani csak akkor szoktam ha találkozóra megyek és ciki lenne, meg műszaki vizsgára.

Az olajsár egyébként elég jól konzerválja a dolgokat, most mostam le nagynyomásúval és szép oxidmentes volt az alu felülete, persze nem polírozott.

A viasz némileg bevált nekem. Megvédi a felületet, már csak a víztaszítása miatt is, de ugye azért nem tartós az sem.

Lakkozással nem lehet megőrizni a fényt?
Erről nem tudsz valamit?

Igen, az öntvény minőségét én is köpködtem, de a deklik nem olyan rosszak MZ TS-en, azt lehet polírozni.
sorszám: 2375 (138952)
(előzmény: Rolandpolír, 2013-05-29 10:10:02)

 
 
Rolandpolír
válasz erre | email2013-05-29 10:10:02
Üdv!
Először is lehet, hogy ráférne egy frissítés, hogy a hibák, karcok eltünjenek, utána a legfontosabb, hogy tisztán kell tartani, ezt pedig foltbenzines, vagy nitrós pamut ronggyal célszerű! Óvni kell a sótól és egyéb maró vegyületektől, szárazon tilos törölgetni, és mosásnál se használj kefét szivacsot, csak vízsugarat, sterimót! Mosás után pamuttal szárazra törölni! Az újlenyomat mindig látszódni fog, ha tapogatod, de ha pamuttal letörölgeted, akkor nem okoz problémát!
Persze mindez attól is függ, hogy milyen minőségű maga a polírozás, mert ha karcos, elnagyolt munka, és sok a hiba benne, akkor hamarabb mattul a felület a hibákban felgyűlő kosz miatt! Azt viszont mindenkinek el kell fogadni, hogy ezeket az öreg alkatrészeket már nem lehet 100% os szépségűre, hibátlanra polírozni, mert 30-50 évvel ezelőtt az öntés még nem volt ilyen fejlett, mint manapság, és sok hiba volt bennük eleve, amit nem könnyű eltüntetni!
Ezért tilos homokolni, gyöngyszórni polír előtt, mert az mégjobban kihozza, kimélyíti a hibákat! :)
Visszatérve, az autovaxot, meg a hasonlókat el kell felejteni, az a lakkozott felületekre van kitalálva nem erre! Ha kézzel akarod itt-ott fényesíteni, akkor javaslom a szerszám boltokban beszerezhető aluhoz, inox-hoz kapható fényesítő pasztákat!
Az eljárás: pamut a kézbe, öntessz rá foltbenzint és ezzel dörzsölni kezded a pasztát, hogy tapadjon a rongyra paszta, majd ezzel a pasztás ronggyal jó alaposan körkörösen átdörzsölöd a felületet, ne lepődj, hogy fekete lesz minden, az a jó, majd egy tiszta pamuttal szárazon letörölgeted a fekete trutyit, és nagyjából kész, ha nem volt elég, akkor újra, vagy frissíteni kell géppel!
Röviden ennyi!
sorszám: 2374 (138945)
(előzmény: Keri, 2013-05-28 10:14:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-28 10:14:27
"Rolandpolírnak":
Láttam a munkádat, gyönyörű darabok!

A kérdésem az lenne, hogyan oldod meg, hogy a polírozott felület szép is maradjon. Nekem a mindennapi használattól bemattul, meg minden ujjlenyomat azonnal oxidálódást eredményez.

Autó vax-al fényesítettem, ez nyújt némi védelmet, de nem az igazi.
sorszám: 2373 (138932)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-08 12:10:29
Teljesen egyet értünk. Pont ebből indultunk ki, hogy a (már törölt) hirdetésben az ember azt állította, hogy ha az ő hengerét használjuk, akkor garantált az X lóerő. Persze jó sok lóerő! :-)
Vagy kiszámolta, vagy a hasára ütött és írt egy szép számot.
Ezért írtam, hogy ez a hirdetés átverés, a 2T-nél minden mindennel összefügg. Például az általad említett kipufogó is teljesen elviheti az eredményt.
Ennek lemodellezésére teljesen jók ezek a programok.
A program által kiadott végeredmény meg nagyban függ az embertől is aki használja, mert vannak benne buktatók rendesen!
A lényeg, hogy a teljesítmény/nyomaték görbék nagy ráközelítéssel meghatározhatóak mielőtt reszelőt ragadunk. Aki tuningolni akar, annak érdemes ezzel foglalkozni.
sorszám: 2372 (137364)
(előzmény: Tibi2T, 2013-02-08 10:46:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-08 12:02:46
Nem tervezésről beszélünk, hanem tesztelésről.
sorszám: 2371 (137363)
(előzmény: Árpád, 2013-02-08 11:27:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-02-08 11:27:14
Igen elcsodálkoznék ha a réseknél fellépő turbulenciákkal számolni tudna. Valóban adnak egy közelítést. De az szerintem tényleg csak arra jó hogy az eleve elvetélt ötleteket kizárja. Ha annyira egyszerű lenne programmal motort tervezni, nem költenének olyan sok pénzt a fejlesztésre a gyárak. Minek az a rengeteg fejlesztőmérnök ha elég egy számítástechnikus?
sorszám: 2370 (137361)
(előzmény: Tibi2T, 2013-02-08 10:46:47)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-02-08 10:46:47
Mindenki másra esküszik. A programok nagyon jó megközelitést adnak a henger tulajdonságairól, sok félrefaragott hengert megspórolnak, de távolról sem pontosak, eléggé optimistán adják meg a teljesitményt. Eleve 2 eltérő kialakitású kipufogóval teljesen más lesz a nyomatékgörbe és akkor még jön a hengerfej, kartertérfogat stb.
sorszám: 2369 (137360)
(előzmény: Atilla, 2013-02-08 09:59:35)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-08 09:59:35
Pedig a tesztelő programok egészen jól működnek.
Beírod az alap motor adatait, hogy kijöjjenek a gyári teljesítményadatok. (Már ez is jelent valamit a program működéséről, hogy tényleg kijön!) Ha ez megvan elkezded módosítani aszerint amit kieszeltél. A program pedig számolja hozzá a nyomaték/teljesítmény görbéket.
Kell hozzá tapasztalat bőven, de aránylag jó eredményt ad.
Elég drága megoldás lenne minden ötletet fejben megtervezni, majd megvalósítani, összerakni és azután fékpadon rájönni, hogy mégsem jó.
sorszám: 2368 (137357)
(előzmény: tpapp, 2013-02-07 22:45:21)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-02-07 22:45:21
Atilla, nem vagyok én abban olyan biztos, hogy könnyen ki lehet számolni és az annyi is lesz a valóságban.
Mérés nélkül semmit sem ér az egész és akkor ne is beszéljünk az esetleges gyártási vagy hát megmunkálási pontosságokról. Már az is nagy szó lenne, ha az ilyen házi tuningokból két egyforma blokkot tudna valaki építeni.
sorszám: 2367 (137356)
(előzmény: Atilla, 2013-02-06 23:01:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-06 23:01:44
Megjegyzem egész jól ki lehet számolni a várható teljesítményt, még az ingyenes programokkal is.
De mint írtam már, ez ettől függetlenül marhaság, pusztán egy hengertől nem lehet csodát várni.
sorszám: 2366 (137330)
(előzmény: tpapp, 2013-02-06 20:31:17)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-02-06 20:31:17
Fékpadi mérés??? Hiszen ki lett számolva... :-) Ennyit tud a gép.

Ja, hogy az élettartam, hát 20 kör és utána kuka... dehát ez a tuning lényege, vagy tévedem?
Lsd salakmotor 1 verseny 1 blokk (6x1perc), igen 500ccm 1 henger és 60-70Le
sorszám: 2365 (137322)
(előzmény: Tibi2T, 2013-01-31 19:15:39)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-01-31 19:15:39
Vannak ezekről a munkákról valamilyen referenciák? Pl. képek, garancia az igért teljesitményre, netalán fékpadi mérések? Ki tervez a tuningokhoz csövet?
sorszám: 2364 (137202)

 
 
albinolynx
válasz erre | email2012-10-31 11:53:14
Helló!

Karburátor átalakítással kapcsolatban kérnék segítséget. Walbro DL-50 típus.

Ami van:
- gáz pillangó szelepnél megfelelő keresztmetszet
- szivató pillangónál 16mm átmérő
- kettő közötti szakaszon 14mm átmérő

Amit szeretnék:
- gáz pillangónál nem piszkálni
- szivató felől 17-19mm átmérőre bővítést

Így néz ki belülről:
http://i56.photobucket.com/albums/g199/albinolynx/pocket_bike/walbrodl50.jpg

1. 16mm átmérő
2. 14mm átmérő
3. látszik, hogy jó nagy (idomtalan forma)

Az 1-2 átmenet nemes egyszerűséggel egy 1mm-es lépcső élletörés, stb nélkül.
Ami még problémás, hogy a sárgaréz alkatrész belóg a 14mm átmérő részbe.

- Körülötte dremmel + turbomaró párossal felbővíthetem simán?
- Felfúrhatom-e a 16mm átmérőt 17-19mm-re?

18mm lenne az ideális.
A fúrás nem fúróval történne természetesen, hanem marógépen furatesztergálással. Igazából az elv érdekelne, hogy lehet-e.
Nekem nem úgy tűnik, mintha a szivató felől speciálisan lenne áramlástanilag tervezve. (:

Köszönöm!
Ha valami nem világos a kép-, leírásom alapján, kérdezzetek rá!
sorszám: 2363 (136036)

 
 
mzés
válasz erre | email2012-10-12 15:58:16
Sziasztok!

Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?

+36206248614

köszi
sorszám: 2362 (135884)

 
 
Tornyi
válasz erre | email2012-02-21 21:17:18
Motor, motoralkatrész fényezése

Referenciák:
- motorkerékpárok egyedi fényezése és tervezése
- motorkerékpárok gyári fényezése, matricázása, lakkozása
- motorkerékpárok gyári színkeverése
- motorkerékpárok egyedi színek lekeverése
- motor alkatrészek, váz, felni egyedi fényezése
- sisakok fényezése

Zala megye - Zalaegerszeg
emailben lehet érdeklődni:
tornyosg@gmail.com
sorszám: 2361 (131677)

 
 
Xidexs
válasz erre | email2011-08-13 09:37:25
Nekem lefolytja a kis műanyag, most vettem rá papírszűrőset, ez átengedi rendesen a benzint, ha meg elhasználódik veszek egy újat rá, pár száz forintba kerül :)
sorszám: 2360 (129313)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-08-11 21:58:27
Az enyémet nem fojtja le, - lehet hogy el van dugulva a csapod?- a benzinből kiváló takony igyis-úgyis eldugítja majd a karbit.
sorszám: 2359 (129300)
(előzmény: Xidexs, 2011-08-10 16:20:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-10 16:48:05
Autóra való nagy szűrőt tegyél rá ha muszáj, de ha nem rozsdás a tankod, akkor felesleges bele ilyesmi.

Évente egyszer kipucolod az úszóházat az elég.

Nekem rozsdás volt, a kicsi műanyag szitás nem enged át elég benyát, ejtőtartályos motornál.

A másik, hogy csináld meg a benzincsapot, mert a gumi bedagad, és leszűkíti a benzin folyását.
sorszám: 2358 (129286)
(előzmény: Xidexs, 2011-08-10 16:20:01)

 
 
Xidexs
válasz erre | email2011-08-10 16:20:01
Hello mindenkinek, lenne egy úgymond kis problémám a 638-ason.
Arról lenne szó hogy benzinszűrőt akarok rá tenni, de sajnos az a baj hogy a benzinszűrő lefolytja a motoromat és nem akar tőle menni normálisan. Valaki nem tudna valami egyszerű tippet adni?
Házilag egyszerűen valamilyen benzinszűrőt nem lehetne csinálni amin normális folyna a benzin ?
sorszám: 2357 (129285)

 
 
Hege14
válasz erre | email2011-05-02 21:17:49
Köszönöm a segítséget! Megpróbálom elérni.
sorszám: 2356 (127713)
(előzmény: jawa634, 2011-05-02 20:46:31)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-05-02 20:46:31
helló megkénekérdezni a kerékdotor aneve csatári sándor énbörzéken szoktam vele találkozni nekem jawa ráfra fűzték fel az etz agyat atárcsafék mit.t.30/402-5863haminden ezatelcsi száma.
sorszám: 2355 (127710)
(előzmény: Hege14, 2011-04-25 19:12:00)

 
 
Hege14
válasz erre | email2011-04-25 19:12:00
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni, olyan ügyben, hogy ETZ tárcsás első agyat szeretnék felfűzni 21"-os ráfra. Egyenes küllők kellenek hozzá, találtam is, de nem tudom, hogy milyen hosszú kell hozzá. Küllő méretek: 137mm; 148mm; 163mm; 175mm; 183mm. Ha valaki tudja, kérem segítsen nekem ebben!
Előre is köszönöm!
sorszám: 2354 (127556)

 
 
fejes
válasz erre | email2011-01-20 14:22:03
Simson alkatrészek eladók az alábbi típusokhoz:

S51, S50, Kr51( schwalbe), Sr50

Listáért írj e-mailt!!

Szinte minden van!
Ételutalványért is!
Posta előreutalással!
ugrobeka09@gmail.com
06209623250
sorszám: 2353 (126006)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2010-11-21 23:08:42
Amennyire emlékszem semmit! Gondolom a 250es henger lett felfúrva, és a tűzzáró gyűrű eltűnt róla. Nekem kb 4 éve így megy a gépem hibátlanul!
sorszám: 2352 (124980)
(előzmény: S.Dani, 2010-11-18 11:53:30)

 
 
fejes
válasz erre | email2010-11-21 08:52:06
Sziasztok
Ma vaterán lejáró simson/mz alkatrészeim:

http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=ugrobeka09

Keressetek bátran!
ugrobeka09@gmail.com
üdv Miklós
sorszám: 2351 (124979)

 
 
S.Dani
válasz erre | email2010-11-18 11:53:30
Üdv
300as etz hengerre hogyan lehetne rátenni a 250es hengerfejet? Mit kellene rajta alakítani hogy jó legyen?
sorszám: 2350 (124967)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-09-20 22:33:22
Üdv. Mindenkinek
Olvasókat, írásokat várok a JAWA-CZ tuning oldalon.
Címe: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=BMhWQYIEQj

Gyula-bá
sorszám: 2349 (124376)

 
 
fejes
válasz erre | email2010-06-25 20:34:31
Sziasztok!
Ételutalványért is elvihetők!
Simson-hoz alkatrészek eladók.
Néhány példa:
teleszkópok
kerekek
hátsó sárvédők
konzolok
kormányok
vázelemek
sztender
gyujtások
lendkerekek
s50es blokk
oldal deknik
egyéb apróságok
stb stb
Érdeklődj, vagy nézz körül!
Posta előre utalással , akár vaterán keresztül! Székesfehérvár
Tel: 06209623250
email: ugrobeka09@gmail.com
üdv
sorszám: 2348 (122605)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2010-03-27 12:43:51
NEM :) Én legalábbis még sosem láttam olyat... elég pocsékul nézne ki :)Viszont nekem van egy 250 es MZ rezorom ha érdekel!
sorszám: 2347 (121046)
(előzmény: Sanya01, 2010-03-21 12:18:15)

 
 
fejes
válasz erre | email2010-03-26 10:40:06
Sziasztok!

simson S50, S51 , SR50 használt alkatrészek eladók! S51 blokk 13eft (gyujtás nélkül), s50 blokk 10 eft !

És még sok minden!
fejesmiklos@citromail.hu
0620 96 23 250
Keress bátran! Székesfehérvár
sorszám: 2346 (121026)

 
 
Sanya01
válasz erre | email2010-03-21 12:18:15
Hali
Lene még egy kérdésem:
Mz-hez lehet kapni enduró könyököt?(mint a simsonhoz?)
Előre is köszi
sorszám: 2345 (120947)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-02-17 11:30:24
ETZ-re 16-os a legkisebb, de 18 körül optimális.

A kérdés az hogy mire akarja használni.

Egy kerekezni, motort gyilkolni jó a 16-os. Túrázni a 19 inkább, városba 18, kanyargós gokart pályára 17.
sorszám: 2344 (120487)
(előzmény: Tibi2T, 2010-02-17 10:11:53)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-02-17 10:11:53
Igen, a hátsó keréken jelentkező nyomaték az egyes sebességekben megnő. Viszont ugyanolyan tempónál többet fog forogni a motor mint előtte, csökkenhet a végsebesség is. Azt hiszem, a legkisebb lánckerék 16-os amit használhatsz, de ebben nem vagyok biztos, remélem az MZ-s kollégák kijavitanak, ha tévedek.
sorszám: 2343 (120486)
(előzmény: Sanya01, 2010-02-15 09:18:34)

 
 
Sanya01
válasz erre | email2010-02-15 09:18:34
Sziasztok!
Valakitől hallottam hogy ha előre kisebb/kevesebb fogas/ lánckereket rakok, akor nő a nyomaték. Ez igaz? és ha igen akkor mekkora a legkisebb amit rátehetek a ts 250/1-re?
sorszám: 2342 (120463)

 
 
csatho.daniel
válasz erre | email2010-02-05 20:19:32
MZ lehajtható oldalcsomagtartó





Valószínű sokan ismeritek a következő csomagtartót/csomagtartókat:

http://www.mofaker.hu/?termek_id=30022

imagebam.com


ugyanez a huberen:
29-21 Krauzer ETZ 6 072.- Raktáron

Ez nem lehajtható, meg Mz-hez volt még egy oldalcsomagtartó, de az is fix és nagyon keskeny a vízszintes része, nincs a csomagnak elég alátámasztása.
Az 4 éve már 5 eFt/db volt.

Gondolom sokan vagyunk, akik szeretnek hosszabb utakat megtenni, túrákra, találkozókra, fesztiválokra járni, kirándulni.

Nektek ajánlom a következő, az előzőeknél sokkal praktikusabb oldalcsomagtartót. Alapesetben teljesen összecsukható, nem lesz szélesebb tőle a motor, lehajtva nagyon öblös csomag is üzembiztosan szállítható a széles alátámasztás miatt. Oldaldoboz felszerelésére is találhatunk megoldást!
Az utast menet közben nem zavarja, barátnőmmel lenyomtunk már ezzel néhány ezret. Egyedül nagy csomaggal (az ülés magasságáig érővel) nehézkesebb az utas felszállása, de legalább nem kell barátnőnk hátára aggatni a csomagot!

A oldalcsomagtartó 10000 Ft/darab, 18000/pár
Jó lenne, ha több is összejönne, mert azért kellett szöszölni vele rendesen, mire pontosan nyílt/csukódott.


A csomagtartók képe:

imagebam.com
imagebam.com


Aki szeretne a boltiaknál sokkal használhatóbb oldalcsomagtartót, barátnője, vagy saját hátát megkímélni, a motorozásra figyelni, az keressen a

csatho.daniel@freemail.hu címen
sorszám: 2341 (120284)

 
 
chris8
válasz erre | email2010-02-01 22:35:23
engedjétek meg hogy beleszóljak én simsonon láttam ijat 2 oldalt számitpgép táp hütás ugy hogy ha bevan kapcsolva kifelé 2 oldalra szivja a hőt...a felszüvvesztés bakelit ami nem vezeti a hőt..képen láttam nemtudom hogy müködhet hogy nem olvad el..hátha valakinek ötletet adok
sorszám: 2340 (120238)
(előzmény: Ze78, 2010-01-19 21:31:02)

 
 
csatho.daniel
válasz erre | email2010-02-01 18:54:19
Hello sub-ee!

Programozható előgyújtásra is van vmi ütős megoldásod?
sorszám: 2339 (120237)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2010-02-01 16:32:06
Mindenféle típusú motorhoz elektronikák gyártását vállalom kedvező áron, értem ezalatt jeladós gyújtások, elektronikus feszültségszabályozók, mérőműszerek (hőfok,fordulat,sebesség,akkufeszültség,EGT) stb.

Az elektronikák nagy része kitben is megvásárolható. (részletes összeépítési útmutatóval)

Bővebb info a WEBOLDALAMON.

Üdv.:Sub-ee
sorszám: 2338 (120236)

 
 
hondalaci600
válasz erre | email2010-01-22 12:03:23
Hello van pár eladó cuccom
1db 300w os mélyláda
1db 300w os erösítő
1db női motoros kabát
1db shox xl es férfi motoros kabát
1db 600 rr gyári karcmentes plaexi
1db Lazer vertigo bukósisak új
1db pannónia sárvédő ujra fényezve
1db nikia e 71es telefon
és 6db Michelin Agilis téli gumi mérete 185/75r-16c kb 1000 km ert használt 30 503 51 18
sorszám: 2337 (120064)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-01-19 23:02:09
hát,igen a hőgomba ami nekem van opel -ből származik,ez nem a mérőmüszeré hanem a ventilátoré,ami csak kapcsol ha eléri a 100 fokot. Ha felfogatom a bal hengerfejre /ált az a melegebb/ akkor gondolom kb 110 foknál csak bekapcsol. Lehet csak egy lámpát teszek és ilyenkor 10 percre megállok majd.Tudod Bükk.
A fülek /1-1db két oldalt/a henger felétől indultak és kb 5 cm-rel kintebb logtak a henger fejnél.A kihatás a henger végőtől kezdődött. De tökéletesen működött. Egyszer egy simsonos foszer kb 40 -nel teker én meg megelőztem. Az arcára fagyott a vigyor:-)
sorszám: 2336 (120025)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-19 22:27:37)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-19 22:27:37
A füleket a hengerfejre raktad, vagy a hengerre? A ventilátoros hűtésen én is gondolkoztam, de szólóban felesleges. A hőgombás dologgal vigyázz, nekem is van fent a hőmérő miatt. Be van téve a két hengerfej közé plusz be van rakva elé egy lemez, hogy a menetszél ne hűtse vissza, de sosem láttam még a hőmérőt 110 fok felett. Egyszerűen szarul veszi fel a hőt, ha nincs belecsavarva a hengerfejbe.
sorszám: 2335 (120022)
(előzmény: Ze78, 2010-01-19 21:20:56)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-19 22:15:01
Kösz a választ, összerakom a gépet, aztán meglátom mi lesz, lehet, hogy a végén semmi gond nem lesz a hűtéssel :-))
sorszám: 2334 (120020)
(előzmény: Keri, 2010-01-19 18:13:59)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-01-19 21:31:02
Szerintem 12V Processzor ventillátor ami 10-12cm átmérőjű egy hőgombával bekötve, ilyet akarok rakni a 350 re is az olakocsi miatt. Ezeknek a ventiknek s légszállítása 120-140M3/h ami városban rengeteget segíthet. Egy + visszajelő láma meg jelzi ha bekapcsol 100fok nál kapcsolnak ezek be. Csak az a kérdé hogy hova rakjam a ventit . DE a hengerfej elé gondolom a gombát meg a hengerfej bordái közé szeretném berakni.
sorszám: 2333 (120019)
(előzmény: Ze78, 2010-01-19 21:20:56)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-01-19 21:20:56
Szia!
Nekem volt tuningolt babettám, azon is a hűtés volt a legnagyobb gond. Először a hűtőbordák közé feszítettünk be plusz alu lemezeket, de ez nem jöttbe. Majd gyártottam rá, két fület kétoldalra tölcsérszerüen ,így meg duplázdott a a szálított levegő mennyisége. AZ 50-es utazónál /nem tulzok/ pont jó lett a hűtés. Viszont a kuplung 2 honapot birt mert lekopott, a blok egy nyarat bírt ki. Robi kapa 2,7 Le hengere volt rajta abban van 2 + felömlő,1,5mm le volt reszelve a hengerfejből, a dugó szoknyájából 2mm vágtam le mind két oldalt. Verhovina karbi volt rátéve előre ált a légbeömlője. az első fogaskerére nagyobb let felhegesztve. kb 60-65 ment. májusban csináltam emlékszek agusztusban már csörgött minden benne.
De jó volt visszagondolni!
sorszám: 2332 (120018)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-18 22:59:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-01-19 18:13:59
Ja amúgy nekem sincs tapasztalatom, csak azt tudom hogy ilyennel soha sem volt gondom.
Szerintem inkább a Babettának a hűtését méretezték alá.
sorszám: 2331 (120015)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-18 22:59:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-01-19 18:12:39
Én csak abból indulok ki, hogy elektronikában a megfelelően sajtolt kötés azonos paraméterekkel bír mint a hegesztett kötés, tehát oda bármi közbenső anyagot beteszel csak rontasz a hő és elektromos átadáson (a kettő összefügg)

Amit mondasz, hogy ráöntik, annál persze nincs jobb.
sorszám: 2330 (120014)
(előzmény: Tibi2T, 2010-01-18 22:59:53)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-18 22:59:53
Némely hengerek ráöntéses technikával készülnek, a jobb hőátadás miatt, a persely nem kiszedhető. A sajtolt perselyek is jól működnek, de biztosan vannak mikroszkopikus légrések a persely és a henger között. pl. Simsonnál a legjobb hengereket Almot ráöntéssel készültekből "faragják ki" a tunigolók. Ennek ellenére könnyen lehet, hogy jelentéktelen a különbség, sajna nincs ilyesmivel tapasztalatom.
sorszám: 2329 (119986)
(előzmény: Keri, 2010-01-18 22:34:05)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-01-18 22:49:04
Az elgondolásomat eredetileg egy feltuningolt Jawa Mustang ihlette, aminek kissé alulméretezettek a henger-hűtőbordái, kb. 7 LE lesz a gép és több mint valószinű, túl fog melegedni, ha nem csinálok vele semmit. A henger gyári kinézetét meg szeretném hagyni, (fel lehetne hegeszteni plusz hűtőbordákat, vagy kiszélesiteni) mert többnyire azokat a "tuningokat" preferálom, amiket nem lehet látni. Tudtommal gyárilag semmi különlegeset nem használnak besajtoláskor, ami elősegitené a hőátadást a persely és a henger között. Ha volna valakinek ötlete, hogy életképes-e a hővezető-pasztás dolog, azt szivesen venném, kipróbálnám és ha működik, akkor alkalmazom majd a készülő forgós 350-esen is.
sorszám: 2328 (119985)
(elözmény: Tibi2T, 2010-01-18 22:15:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-01-18 22:34:05
Mivel sajtolva van, attól jobb nem lesz a hővezetés.
A legnagyobb akadálya a hőnek maga a vas persely. Ezért jó a nikasilos motor, mert ott kihagyták a vasat, az egész aluból van. Ennél jobb hővezetést csak rézzel lehetne elérni, ami puha ezért alkalmatlan.

Persze jókis wolframkarbid, vagy polikristályos gyémánt jobb hővezetést tud, meg azok kemények is, de az már drága tuning lenne :))) inkább csak szerszámokat csinálnak ezekből az anyagokból
sorszám: 2327 (119983)
(elözmény: Tibi2T, 2010-01-18 18:30:15)

 
  Összesen: 50 oldal
|< 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu