:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Sziasztok!Egy új kipufogó mennyibe kerül?
helló!
Ha nem lenne gond a dupla karbiról nekem is tudnál küldeni képet érdekelne hogyan alakítottad ki köszi.
MZ, ETZ, Simson motorkerékpárok javítása, felújítása. SÁrospatak, 0620-924-0454.
Ha megcsinálod az előgyújtásvezérlőt akkor tegyél fel kérlek egy .asm-et vagy.hex-et.
sziasztok!Az mz ts 125-ös kipufogókönyök és a ts 150-es kipufogókönyök ugyanakkora mint a 125-ösnek?
Megnézem ünnepek után.De semmi nagy márka es jók.Bp zichy jenő utca tudok maj tel számot is olyan 10 körül lehet most a hátsó talán és dettó olyan mint amit belinkeltél.Az elsőn nem változtattam amióta motorozom ilyet használok egyébként 1 márka mind a kettő csak a hátsó újabb fajta a régi Barum gyártja csak már más a neve majd megnézem.
A fogyasztás természetesen megnőtt de ment is ,hozzá kell tenni hogy én inkább városba használtam és nem nagyon kiméltem így használva 7 liter körül simán.Érdekesség, hogy végre semmi különlegesset nem nyújtott (de szerintem ez csak bekarburálás kérdése)bár engem a végsebesség nem is igazán érdekelt inkább a gyorsulás kanyarodás.A kisipari dugók miatt többször jártam úgy ,hogy hosszabb távon tartós 120-130 körül megszorult ezt nem lehet kiküszöbölni egyszerüen, így nem érdekelt a végsebesség.Ezek az adatok 1 karbisra igazak a 2 karbist kb 8 éve használtam rég volt de azzal még jobb volt.A fogyasztás kb ugyanennyi de lehet ,hogy kicsit jobb.Ami legtöbbet dobott a motoron: rezó, vezérlés, és a megszakítók zárásszögének növelése (excenter "faragás"), sportlégszűrő (szívászajcsökkentő ki)
Kicsit gyengének találom (pedig jawa rugó van benne) szerintem az eredeti sokkal stabilabb de hát ugye a tárcsafék fontos.Nekem az ETZ-é beráz bizonyos sebességeknél ill. borzalom (0)volt a lengéscsillapítás de most kicseréltem az összes kopó alkatrészt benne sokkal jobb lett.Másik problémám ,hogy állandóan kiköpte a szimeringet (egykerekezés lerakásnál)beleragasztottam-semmi,esztergáltattam egy perselyt amibe 3 szimering fér el zégerrel a tetelyén ez beragasztva-akkor meg a perselyt köpte ki.Borzalom és ugye mindannyiszor a kifolyó olaj rá a tárcsára.Most ezt is megoldottam csináltattam szimering helyett karmantyút azt bele és fölötte a maradt kb 2mm a házból ami zégernek kevés lenne de 1mm es fúróval 4 oldalról megfúrva és dróttal áthidalva a karmantyú tetelyén tökéletes lett.A főfekhengerbe is karmantyút gyártattam (tökéletes) mert a kisiparit ismeri mindenki ugye:).
Természetesen én is faragtam a vezérlést de nagyon óvatosan kell (faragás ,próba ,faragás ,próba)mert nagyon könnyű átesni a ló másik oldalára.Én jártam úgy ,hogy "reszeltem" egy olyan hengert (pedig meg volt a fokozatosság)hogy 5000 ig olyan volt mint egy "kisTZ" onnan meg pörgött szépen.Motorozhatatlan volt mert a jawa ugye nem erre való.Eltünt a nyomaték.Annak idelyén még csak álmodoztam az előgyujtásszabályzásról most olvastam az IGC60 ról tavasszal meg akarom csinálni ha valakinek esetleg van tapasztalata ezzel kapcsolatban és megosztaná velem nagyon megköszönném
Szia! És milyen tipusú a gumi? elsőt is cseréltél ha igen milyenre? Árfekvésük? Köszönöm az infót.
Ez a tuning szöget ütött a fejembe. Fogyasztás mennyi lett?
Etz első futóművével mi a baj?
Azt nagyon széppen megköszönném, én nem akarom utcán használni, és én a hngerekbe is bele akarok kicsit nyúlni...
Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
Szia!Én kb 10-12 éve megcsináltam a két karbis jawat sokkal jobb lett mert megszünnek az y beömlő miatti fölösleges gázlengések esetleges túldúsulások a membránig nem jutottam el mert akkor még nehéz volt szerezni.Igaz én gyári karbikkal csináltam meg, baromi nehéz belőni szinkronba a kettőt.Még 1 probléma nehéz volt a gázmarkolat húzása a 2 karbi miatt.Megcsináltam a rezókat is rá az a probléma hogy a motor melett nem vihettem mert túl hosszú lett volna így bevittem a blokk alá és az első és hátsó lábtartó között jött ki így pont jó a hossz 5000es fordulatra.Normális gumik vannak benne ülés eleje 3cm lejebb hátul feljebb.Telókormány, etz első futómű (borzalom)3cm kivéve belőle ,elöl 16" kerék ,sportlégszűrő.Sok gondot okozott a blokkrögzítések megerősítése mert rendre kicsavarta magát a blokk és eltörtek a fülek.A kétkarbis hengerek nincsenek fent mert kedves gépmesterem (8éve)jól rakta össze a főtengelyem és 2 hét után szétment az alsó tűgörgősor és megrendezte a hengerfalat (már nem lehet fúrni)hüvelyt kéne cserélni benne.Még egy jó tanács én sokat szívtam a 2középső főtengelycsapággyal addig amíg ki nem cseréltem őket hengergörgősre.Én kb 4 éve leraktam a motort (munka ,család)most ősszel vettem elő javítgattam mentem is vele még mindig brutál (80m egykeréken még most is) majd tavasszal leműszakiztatom.Ha gondolod küldök képet majd a motorról meg a hengerekről is csak elő kell keresnem őket.Tavasszal csinálok videót is ,hogy hogy tud menni egy twin sport is.
Szia! 120as szélesség befér nekem is az van bent.
Bocs ha most lelombozlak, de nem annyira igaz amit írtál a karbikról. Én most fogok venni egy 36-os légtorkú Keihin karbit a 250-esemre, és az ég világon semmit nem kell módosítani, csak a szívócsonkot kell átalakítani hogy fel tudd tenni a karbit. Utána meg élvezni a lórúgást..
Mentem már ilyen karbis ezt-vel és nagyon durva a nyomaték különbség.
ThUnDeR
Ha valakinek vankérdés a karbiról írjon mailt! Itt nem szivesen vitatkozok.
251-em van. Csak azért gondoltam volna, hogyha nagyobb gázt adok akkor ne hörögjön le meg ilyenek és hátha kevesebbet fogyasztana. Szóval nem teljesítmáény fokozás a célom.
Ja és a fúvókák se lesznek jók, valószínűleg ha veszel egy ilyen karbit akkor még a fúvókákat is ki kell benne cserélni...
Persze hogy rá lehetne, de hiába raksz rá másik karbit ha nem változtatsz semmit, ha ugyanakkorát raksz rá, nem változik az ég világon semmi, talán egy kicsit pontosabb az újabb technika, ha nagyobbat raksz rá akkor meg szar lesz, sokat fog zabálni, nagyobb a karbi átmérője arányosan több benzin is kell hozzá... nem tudom mekkora a 125ös karbija... 22es? ilyet talán 80ason találsz... 25ösöknek 26tól kezdődik a mérete...(lehet kisebb is, csak én nem tudok róla... :P)
Szerinted változtatna valamit? Egyáltalán rá lehetne tenni etz-re egy másik karbit, úgy hogy az etz-ben nincs szelep? Az torokátmérő az miben számít?
Ja és pontosan milyen motoron lehetne egy nekem kellőt találni?
Nem, két külön karbival...
És hengerenként külün membránnal,gyári karbival?
Én kicsi komolyabb rendes megoldásra gondoltam, membránokal!!!
Hi! két kis ETZ-s karbi megoldással nem müködne jól? Vagy 10-et fog fogyasztani és a kinézeten kívül más haszna nem lenne.Esetleg ha tud v.ki v.mi hasznosat azt leírhatná
Szakál ilyen motorral jár, vele beszélhetsz.
De ötleteket nagyon szívesen fogadok...
Tuti, mivel ráérek az elkészitéssel, nem sietem el, rendesen meg akarom csinálni...
Ó köszi, rákeresek!!!
És persze kinézettel kezdem, majd ha külsőleg kész akkor nyúlok a blokkhoz...
Ha nem akarsz a 2 karbival házilag bajlódni, viszont van pénzed, akkor cseh oldalakon találsz elválasztott (nem Y alakú beömlő-közdarabot és hasznos tanácsokat, hogy milyen karbikat érdemes kipróbálni, megvenni.
a stílusa is café racer-es lesz? Mert az igazán ütősen tud kinézni.
a két karbisra alakítás nem lesz egyszerű sztem de megoldható. ha sikerül majd leírhatnád.. ;-)
esetleg ha működik egy cikknek mindenki örülne
gab
Igazad van, ilyen megközelítéssel valóban vezérlés a szerepe. És miért kell ez neked a Jawaba ?
Én most egy 638as ból szeretnék caféracert csinálni, én saját magam szeretnék rá rezót tervezni, mivel mindenképpen átalakítom a blokkot, hengereket, hengerfejeket, egy membránt mindenképpen be szeretnék iktatni, de az igazi az lenne
ha át lehetne alakítani 2 karburátorosra... de ehhez szét kell kapnom mindenképpen hogy lássam hogy néz ki pontosan...
sorszám: 1740 (87082)
( előzmény: SimsonosZoli, 2007-12-19 21:01:18)
De ez a szelep szerepe, amíg szív a moci addig tud szívni, de amikor már nem szív és indul visszafelé akkor a keverék elég nagy része visszajutna a karbi felé, így viszont a forgattyúsházba kerül ahol nagyobb lesz az elősűrítés, több keverék jut a hengerbe is, és ezzel csökken a fogyasztás és erősebb lesz a moci(és a jawa mérnökei találták ki, aztán eladták a japánoknak, saját gépeiken sajna nem használták :( ), minden modern 2üteműn van membrán(kb 1970óta... yamaha rdken is volt már membrán...), ha hengerszívásos a gép akkor a dugón szoktak ablakokat nyitni, de ha karterszívásos akkor ez fölösleges lépés lenne...(ez a jobb és modernebb megoldás...)
Hát azt elárulnám hogy egy modern 125ös moci karbija nem különbözik túl sokban egy régi karbitól, tudom nekem volt már egy pár ilyennel dolgom, csak mondjuk az 28as átmérőjű átlagosan, talán 26ost is találsz, de inkább nagyobbak vannak, delortot nem ajánlom, inkább mikuni... mondjuk vm28ss elég sok van, és az egy jó karbi...
Szevasztok, tud valaki jawa 638-ra rezonatort? Elore is koszi.
Magad írtad a szerepét...
A reed szelep nem a szivó részen van a forgyttyús ház és a karburátor között? És nem az a feladata, hogyha lefelé indul a dugó akkor nem vissza dologozzon, hanem a felömlőkön menjen benzinlevegő? Ezt a szoci motorokon a dugattyú szoknyája végzi nem?
hellósztok! Érdekelne egy Simson S 50-es henger jó kipumenettel, nem baj, ha fúrni kell, de azért ne legyen utolsó túlméretes, cserébe adnék akár jó ETZ hengert dugóval, vagy kp-t. köszi
"nem a dogattyú vezérli, hanem reed szelep"
A szelepnek egész más a szerepe...
Én egy percig nem vitatom, hogy az analóg óra, jobb. Nekem se nagyön jönnek be a Citroeneknél, meg Yarisonlál használt óra. Viszont valami kalibrálása és pontos mérés esetén szerintem fordított a helyzet. egyébként a hobbielektronika.hu-n volt megadva egy RC oszci ami 1 hengeres "zweitakten"-hez is jó volt.
A másik ami még érdekes lenne számomra, hogyha egyszer alaklom adódna, hogy olcsón tudnék szerezni nyugati,japán karburátort(125-ös), akkor miből állna átrakni egy 251-esre? A modern gépeken nem a dogattyú vezérli, hanem reed szelep, ez gond? Vagy csak esztergáltatnék egy közdarabot? és kikísérletezem a megfelelő tűállást? Vagy azokat nem úgy kell állítgatni mint a hagyományosat?
Csak azért érdekelne, hogy amikor gyorsítok és gázt adok akkor ne hörögjön le(jó tudom, hogy 2 üteműnél nem lehet alapjáratról teljes gázt adni), de ha egy ilyet fölszerelnék akkor azt remélném, hogyha a kelleténél nagyobb gázt adok akkor is optimális lesz a keverék és kevesebb lesz a pazarlás(fogyasztás).
A gézbowdent át lehetne rá konvertálni?
Valaki csinált már ilyet?
Hello!Keresd az SKM oldalán Tuji mestert, szerintem ő még vállal rezókészítést!
Hello!!
Egy kis segítségre lenne szükségem. A haverommal szeretnénk építeni egy 250 es Etz- t.Robogó gyújtás, az elejének a lejjebb ültetése, és valahogyan kimerevíteni a vázat. Tudnátok segíteni?
Köszi a választ, már azt hittem nem lehet valami ilyet csinálni!
Nem kizáró tényező, de jobb lenne mutatós.Hogy miért, az eléggé közismert dolog.Pl. volt pár kísérlet autó/motor műszerfalgyártásban is teljesen digitális kijelzőkkel, de a használók nem fogadták el.Mostanában a motorokon is csak a "mellékes" infók maradtak digitálisban, a fordulatszámmérő döntően mutatós, persze szigorúan pontos és szintén elektronikus.
Miért van ez így?
A digitális kijelzőt mindenképpen szó szerint olvasni kell, menet közben.A mutatósnak ismerem a tartományait, peremlátásban látom, csak ha alkalmam van rá és pontosan akarom olvasni, akkor kell ránéznem.Ez az oka annak, hogy pl. repülőgépeken LCD alapon, de mutatós műszer formában jelennek meg a legfontosabb információk (jó, ott még a háttérszínnek is van jelentése).
Szóval, ez az oka, bár mondom, nem kizáró tényező.
Amúgy van itthon maradék mutatós műszer (forgótekercsesek, Ganz és Jaeger fordulatmérő műszere), gondoltam, ezt sem kell venni.
Esztétika valóban nem érdekel, hitelesítés után filctollal is kiírom a számlapot, nem ez a lényeg, hanem a használhatóság.
Köszi, lehet, hogy lesz ebből valami!
üdv.: R
Hát igen belevágtam én is a fejszémet, de meguntam a nyáktervezgetést. Megpróbálhatsz írni Skorinak, hátha megvan még neki, habár ha meglenne, biztos közzétette volna.
Hali. Okos dologra találtál csak hiányzik a nyák terv. Ha volna már csinálnék is egyet.
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|