hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2020. április 05. vasárnap 
Vince

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal

_gab_
válasz erre | email2007-12-20 01:14:31
a stílusa is café racer-es lesz? Mert az igazán ütősen tud kinézni.
a két karbisra alakítás nem lesz egyszerű sztem de megoldható. ha sikerül majd leírhatnád.. ;-)

esetleg ha működik egy cikknek mindenki örülne

gab
sorszám: 1743 (87088)
(előzmény: vdani666, 2007-12-19 23:25:36)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-20 00:19:13
Hogy jobban menjen...
sorszám: 1742 (87086)
(előzmény: R.A., 2007-12-19 23:35:56)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-12-19 23:35:56
Igazad van, ilyen megközelítéssel valóban vezérlés a szerepe. És miért kell ez neked a Jawaba ?
sorszám: 1741 (87084)
(előzmény: vdani666, 2007-12-19 23:23:34)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-19 23:25:36
Én most egy 638as ból szeretnék caféracert csinálni, én saját magam szeretnék rá rezót tervezni, mivel mindenképpen átalakítom a blokkot, hengereket, hengerfejeket, egy membránt mindenképpen be szeretnék iktatni, de az igazi az lenne
ha át lehetne alakítani 2 karburátorosra... de ehhez szét kell kapnom mindenképpen hogy lássam hogy néz ki pontosan...
sorszám: 1740 (87082)
(előzmény: SimsonosZoli, 2007-12-19 21:01:18)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-19 23:23:34
De ez a szelep szerepe, amíg szív a moci addig tud szívni, de amikor már nem szív és indul visszafelé akkor a keverék elég nagy része visszajutna a karbi felé, így viszont a forgattyúsházba kerül ahol nagyobb lesz az elősűrítés, több keverék jut a hengerbe is, és ezzel csökken a fogyasztás és erősebb lesz a moci(és a jawa mérnökei találták ki, aztán eladták a japánoknak, saját gépeiken sajna nem használták :( ), minden modern 2üteműn van membrán(kb 1970óta... yamaha rdken is volt már membrán...), ha hengerszívásos a gép akkor a dugón szoktak ablakokat nyitni, de ha karterszívásos akkor ez fölösleges lépés lenne...(ez a jobb és modernebb megoldás...)
sorszám: 1739 (87081)
(előzmény: R.A., 2007-12-14 07:11:47)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-19 23:19:16
Hát azt elárulnám hogy egy modern 125ös moci karbija nem különbözik túl sokban egy régi karbitól, tudom nekem volt már egy pár ilyennel dolgom, csak mondjuk az 28as átmérőjű átlagosan, talán 26ost is találsz, de inkább nagyobbak vannak, delortot nem ajánlom, inkább mikuni... mondjuk vm28ss elég sok van, és az egy jó karbi...
sorszám: 1738 (87079)
(előzmény: tams9, 2007-12-13 12:12:44)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2007-12-19 21:01:18
Szevasztok, tud valaki jawa 638-ra rezonatort? Elore is koszi.
sorszám: 1737 (87069)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-12-14 23:51:17
Magad írtad a szerepét...
sorszám: 1736 (86953)
(előzmény: tams9, 2007-12-14 16:19:52)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-14 16:19:52
A reed szelep nem a szivó részen van a forgyttyús ház és a karburátor között? És nem az a feladata, hogyha lefelé indul a dugó akkor nem vissza dologozzon, hanem a felömlőkön menjen benzinlevegő? Ezt a szoci motorokon a dugattyú szoknyája végzi nem?
sorszám: 1735 (86938)
(előzmény: R.A., 2007-12-14 07:11:47)

 
 
Popper
válasz erre | email2007-12-14 13:00:12
hellósztok! Érdekelne egy Simson S 50-es henger jó kipumenettel, nem baj, ha fúrni kell, de azért ne legyen utolsó túlméretes, cserébe adnék akár jó ETZ hengert dugóval, vagy kp-t. köszi
sorszám: 1734 (86935)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-12-14 07:11:47
"nem a dogattyú vezérli, hanem reed szelep"

A szelepnek egész más a szerepe...
sorszám: 1733 (86930)
(előzmény: tams9, 2007-12-13 12:12:44)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-13 12:12:44
Én egy percig nem vitatom, hogy az analóg óra, jobb. Nekem se nagyön jönnek be a Citroeneknél, meg Yarisonlál használt óra. Viszont valami kalibrálása és pontos mérés esetén szerintem fordított a helyzet. egyébként a hobbielektronika.hu-n volt megadva egy RC oszci ami 1 hengeres "zweitakten"-hez is jó volt.
A másik ami még érdekes lenne számomra, hogyha egyszer alaklom adódna, hogy olcsón tudnék szerezni nyugati,japán karburátort(125-ös), akkor miből állna átrakni egy 251-esre? A modern gépeken nem a dogattyú vezérli, hanem reed szelep, ez gond? Vagy csak esztergáltatnék egy közdarabot? és kikísérletezem a megfelelő tűállást? Vagy azokat nem úgy kell állítgatni mint a hagyományosat?
Csak azért érdekelne, hogy amikor gyorsítok és gázt adok akkor ne hörögjön le(jó tudom, hogy 2 üteműnél nem lehet alapjáratról teljes gázt adni), de ha egy ilyet fölszerelnék akkor azt remélném, hogyha a kelleténél nagyobb gázt adok akkor is optimális lesz a keverék és kevesebb lesz a pazarlás(fogyasztás).
A gézbowdent át lehetne rá konvertálni?
Valaki csinált már ilyet?
sorszám: 1732 (86913)
(előzmény: Rudolph B, 2007-12-10 20:00:03)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2007-12-12 19:19:28
Hello!Keresd az SKM oldalán Tuji mestert, szerintem ő még vállal rezókészítést!
sorszám: 1731 (86893)
(előzmény: zoli0403, 2007-12-06 16:45:14)

 
 
Yoda
válasz erre | email2007-12-12 00:17:49
Hello!!
Egy kis segítségre lenne szükségem. A haverommal szeretnénk építeni egy 250 es Etz- t.Robogó gyújtás, az elejének a lejjebb ültetése, és valahogyan kimerevíteni a vázat. Tudnátok segíteni?
sorszám: 1730 (86888)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2007-12-10 20:00:03
Köszi a választ, már azt hittem nem lehet valami ilyet csinálni!
Nem kizáró tényező, de jobb lenne mutatós.Hogy miért, az eléggé közismert dolog.Pl. volt pár kísérlet autó/motor műszerfalgyártásban is teljesen digitális kijelzőkkel, de a használók nem fogadták el.Mostanában a motorokon is csak a "mellékes" infók maradtak digitálisban, a fordulatszámmérő döntően mutatós, persze szigorúan pontos és szintén elektronikus.
Miért van ez így?
A digitális kijelzőt mindenképpen szó szerint olvasni kell, menet közben.A mutatósnak ismerem a tartományait, peremlátásban látom, csak ha alkalmam van rá és pontosan akarom olvasni, akkor kell ránéznem.Ez az oka annak, hogy pl. repülőgépeken LCD alapon, de mutatós műszer formában jelennek meg a legfontosabb információk (jó, ott még a háttérszínnek is van jelentése).
Szóval, ez az oka, bár mondom, nem kizáró tényező.
Amúgy van itthon maradék mutatós műszer (forgótekercsesek, Ganz és Jaeger fordulatmérő műszere), gondoltam, ezt sem kell venni.
Esztétika valóban nem érdekel, hitelesítés után filctollal is kiírom a számlapot, nem ez a lényeg, hanem a használhatóság.
Köszi, lehet, hogy lesz ebből valami!
üdv.: R
sorszám: 1729 (86854)
(előzmény: tams9, 2007-12-10 10:38:21)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-10 15:31:09
Hát igen belevágtam én is a fejszémet, de meguntam a nyáktervezgetést. Megpróbálhatsz írni Skorinak, hátha megvan még neki, habár ha meglenne, biztos közzétette volna.
sorszám: 1728 (86843)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-12-10 14:46:36
Hali. Okos dologra találtál csak hiányzik a nyák terv. Ha volna már csinálnék is egyet.
sorszám: 1727 (86841)
(előzmény: tams9, 2007-12-10 10:38:21)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-10 10:41:29
A gond csak az, hogy honnan szerezzek 251-es ép vázat és papírozzam le. Egy másik motor talán olcsóbb
sorszám: 1726 (86832)
(előzmény: Rudolph B, 2007-12-01 19:30:05)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-10 10:38:21
Nem értem miért fontos a mutató, pontatlan és drága is, és mivel eszköz lesz még az esztétikum sem fontos! egy 2 digites 7 szegmenses led kijelzőset tudok mutatni! Ez 2 ütemű 2 hengeresen jó, amúgy vagy gondolatban felezed, vagy más oszcillátort raksz rá, a quartz helyett RC kell.
http://skory.gylcomp.hu/rpmmeter/rpmmeter.html
sorszám: 1725 (86831)
(előzmény: Rudolph B, 2007-12-03 22:12:39)

 
 
zoli0403
válasz erre | email2007-12-06 16:45:14
Heló.
Aki tud olyan céget vagy akár magánembert aki 2ütemű mocikra (mz-re simsonra) is csinál kipufogókat és megbízható az szóljon lécci mert szeretnék a 125-s mz-re egy sportkéményt. Üdv.
sorszám: 1724 (86677)

 
 
Bryan
válasz erre | email2007-12-06 12:16:04
Lenne egy kérdésem: Most tervezek gumikat cserélni Jawa Twinsport-on. Valami szebb mintájú szélesebb gumit szeretnék rá venni, sportosabbat. Mekkorát lehet max rátenni (szélességre)? Előre és hátra? Hogy pl a láncvédő gumit ne érje el. Néztem egy gumit ami mintára tetszik csak nem tudom elfér-e. itt linkje: http://www.buynet.hu/product.php?productid=4604&cat=415&page=3

a másiké pedíg ez: http://www.buynet.hu/product.php?productid=4605&cat=415&page=1

Szerintetek melyik lenne jobb választás? Előre és hátra is ugyanazt a gumit és méretet vegyem? Kösz előre is a segítséget. Üdv!
sorszám: 1723 (86659)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2007-12-03 22:12:39
Hopp, de jó, hogy itt tartunk: régóta kérdezősködöm, lehetne-e csinálni egy olyan fordulatszámmérőt (mutatósat), amit mérési célokra tudnék használni.Nem tartósan felszerelni a mocira, hanem eszközként használni, pl. porlasztó-, rezonátor hangolásra, áttételek ellenőrzésére stb.
Mivel mindig egy henger gyújtótekercse hajtaná (1-es), könnyű lenne sokféle motorra felszerelni a próbák idejére.
A készek közül még nem találtam erre alkalmasat.Mivel előfordul, hogy mágnesgyújtású motoron is szükség lehet rá, a táp nem lehetne DC 12 V, hanem valahogy másként megoldani, akár elemmel is, vagy stabilizált táppal stb.
Lehet ilyet készíteni?Elektronikában csak használó vagyok, nem szerkesztő, ezért érdeklődöm.
Köszi, ha valamilyen infóhoz jutok.
Üdv.: R
sorszám: 1722 (86569)
(előzmény: peti.janka, 2007-12-03 20:54:04)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-12-03 20:54:04
Hali! láttam a képek között egy fordulatszámmérőt az érdekelne hogy a számlapot hogy csináltad meg? én most építek eggy elektronikus mutatós müszert és ahoz kéne eggy számlap. Előre is köszi a választ!
sorszám: 1721 (86563)
(előzmény: osztro, 2007-11-30 07:23:12)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2007-12-01 19:30:05
Rengeteg mai motoron, nagyteljesítményű túra/sport modellen olyan váz van, amelynek egyik oldala leszerelhető, csavarokkal.Egyébként nem lehetne kivenni a blokkot a vázból.Szóval, megfelelő szerkesztéssel (illesztett nyakascsavarok) lehet ugyanolyan merevséget biztosítani, mint hegesztett szerkezetnél, erre számos példa van.
Abban viszont igazad van, hogy egy elgörbült vázat nem hoz vissza semmilyen ráépítés, először a vázat újra méretre kell hozni, vagy cserélni.
Akik próbálták már, rájöttek, hogy az ETZ-k lemezvázát nagyon nehéz egyengetni , lehet ugyan, de többnyire drágább, mint egy másik váz beszerzése.Az 1 mm-es lemezből készült dobozos tartó ha megrogyott, nehezen kezelhető.A csővázakat gond nélkül lehet egyengetni, a biztonsági határokon belül.
Aki próbálta, azt mondta, hogy az ETZ váz úgy viselkedik, mint egy autókarosszéria-elem, pl. ha megsérült egy váznyúlvány, kérdéses, javítható vagy nem.
sorszám: 1720 (86441)
(előzmény: Popper, 2007-11-30 14:27:51)

 
 
válasz erre | email2007-12-01 13:33:36
Sziasztok!

Verhovina 3-as hoz keresek szerszámos dobozt, plusz 1 db fém zárófedelet. Az enyém a műanyag sajnos elérett és széttört. Ha van valakinek kérem jelezze :D

mzzzz
sorszám: 1719 (86433)

 
 
Popper
válasz erre | email2007-11-30 14:27:51
Bár nem vagyok mérnök, de szerintem ha csavarozod a a vázat, akkor nem lesz semmivel sem merevebb, hegeszteni kellene mindenképpen. Ha meg el van menve a vázad, azt nem hiszem, hogy lehet MZ-n korrigálni, mivel elég hülye megoldása van... De nem bizots, ha kapott a váz, hogy félre fog húzni. ha kicseréled, vagy visszagörbíted a villát, és kipróbálod, utána jobban látod majd a dolgokat, de egy megcsavarodott MZ-vázzal sz.tem nem sokat lehet lezdeni, ha félrehúz. Én is pont ma fejeztem be a gép összerakását, nekem a két kifli tekeredett meg egymáshoz képest, de szétszedtem, összeraktam, és most jó, csak el voltak csúszva, és az egyik teló előre, a másik meg hátra állt, az elsőkerék meg ferdén volt villákhoz képest. karbit bontóban drágán adnak, inkább olyat keress, aki összetörte a motorját, és alkatrészenként árulja.
sorszám: 1718 (86422)
(előzmény: tams9, 2007-11-30 10:45:56)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-11-30 10:45:56
Bontóba mennyire vesztegetnek egy nyugati(keleti) karburátorért? Mert sok 10e-t nem adnék érte.
A másik ötletem az volna, hogy böcsővázzá alakítanám a vázat, mert a nyári balesetem során a villa eléggé elhajlott, most az árokba húz, és a váz oldalában is lett egy kis hullám. És félek, hogy a villacsere után se lesz a régi. Villamerevítőm már eddig is volt, de most arra gondoltam, hogy fogok 2 csövet(vagy négyzet profilút)meghajlítom , hogy szépen kövesse a motor vonalát és fönt a váz 2 oldalához szorítom, alul fölül csavarral, lent hasonlóan. Így visszaalakítható lesz és rakhatok előretolt lábtartót. Ez növelné a stabilitást(2 személyes nyeklés nyaklást, és a fékezés közbeni rázkódást)? és esetleg lehetne így korrigálni a váz kismértékű deformációját?
sorszám: 1717 (86416)
(előzmény: Popper, 2007-11-29 18:49:26)

 
 
kristof01
válasz erre | email2007-11-30 07:46:19
Kösz a tippeket mindenkinek De ahogy néztem szerintem jobb lessz ha marad sima MZ etz125-ös.
sorszám: 1716 (86412)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-11-30 07:23:12
Hello még egy pár éve építettem át ETZ-t
, krosszmocinak van 1-2 kép itt a linkemen.
http://www.kep.tar.hu/elektroosztro/50527363/32574765#2

Ha kérdésed lenne mailben válaszolok elektroosztro@freemail.hu vagy esetlegesen letudom írni az átalakításokat (volt rajt egy jó pár:):):)
sorszám: 1715 (86410)
(előzmény: kristof01, 2007-11-29 19:18:01)

 
 
Popper
válasz erre | email2007-11-29 19:43:57
Sztem ne tedd:-) A bikepics.com-on biztos van egy-kettő, meg a google is biztos kidobna valami értékelhetőt, de használd a kretaivitásodat, és sztem ne másolj!
sorszám: 1714 (86401)
(előzmény: kristof01, 2007-11-29 19:18:01)

 
 
kristof01
válasz erre | email2007-11-29 19:18:01
Helló mindenkinek!!
Azt akarom mondani nekem van egy etz125-ösöm és át akarom építeni cross motorrá.
LÉTSZI EHEZ IRJATOK EGY OLDAL CÍMET AHONNAN TUDOK TIPPEKET VENNI+KÉPEKET.

KÖSZ MINDENT ELŐRE irjatok
sorszám: 1713 (86398)

 
 
Popper
válasz erre | email2007-11-29 18:49:26
Hali! Nekem még amikor 125-ös, meg 150-es volt A TZ, akkor tettem rá Binget, asszem Puch Cobráét, 20-ast egy-az egybe jó volt rá, a tapasztalatok pozitívak... rugásra indult hidegen-melegen, télen-nyáron csak lestem, miért ilyen szar alapban a BVF... Fogyasztás maradt 4-5 lityi, alapjárat iolyan volt, mint a doxa, tök szabályosan pöförgött, ezerig is le lehetett vinni, szinte addig, míg meg nem lehetett számolni az ütemeket. hátránya annyi volt, hogy agyári 80-as fuvóka pici volt, és nem tudtam nagyobbat venni, 90-esre felböktük, úgy jó volt. A tűszeleppel volt egyedül problémám, de egy másik cobra karburátor segítségével a kettőből egy lett:) meg ha sokat b@sztatta az ember, hajlamos volt eltekeredeni az úszóház alja, mivel két csavar fogta, de csiszolópapírral szintbe lehetett hozni.Ég és föld volt a kettő, nem teljesítményben, hanem üzembiztosság és járáskultúra szempontjából... Viszont 250-esre nem tudom, milyenek a Bingek, arra inkább Keihint vagy Mikunit, esetleg dellortot tennék, kisebb fuvókával... De csak beállítás kérdése, mert a gyárinál minden jobb sz.tem. Én heteket szórakoztam-teszuteltem, most 110-es fuvóka van a 250-esében, és így a legjobb, alacsony fordulaton szarul megy, de 4000-től marhára megindul:D Szerintem először próbálj ki rajta többet, ha van rá lehetőséged, kérj kölcsön haverodtól, ha 125-ös 2T-je van...
sorszám: 1712 (86394)
(előzmény: tams9, 2007-11-29 18:36:43)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-11-29 18:36:43
Én is jobbulást kívánok, együttérzek veled, nyár elején egy őzzel futottam össze(90-nel) és csúnyán összetörtünk én is meg főleg a moci.
A kérdésem az hogy valakinek van tapasztalata bing karburátorral? Vagy egyéb típusidegen nyugatiakkal?
sorszám: 1711 (86393)
(előzmény: Popper, 2007-11-09 13:35:11)

 
 
Popper
válasz erre | email2007-11-14 11:35:05
hali! Az az igazság, még nem tudtam vele kipróbálni, most szétkaptam a gépet, talán tudok bele szerezni valami futómű-félét, lehet belepróbáljuk a Cagiva Mito-ét, meg a hátulját is át akarom kicsit nyesni, csak az a baj, még nem nagyon van erőm komolyabban szerelgetni, de talán majd haverok segítenek. Szerintem a blokkot is picit megpiszkálom, lehet, felböketem 300-asra, meg akkor belemehet a 2 gyűrűs dugó is, akkor már muszáj lesz rá a lánckerék, meg a normális futómű is... talán még ebben a hónapban nekiállok, ha lesz hozzá erőm:) Addig meg nézegetem a régi videókat, meg azért ha kisüt a nap, feltápázkodok a Hornetre, és gurulok vele egy picit, az talán helyretesz. csak ez a rohadt hideg...
sorszám: 1710 (85927)
(előzmény: danjoe, 2007-11-14 06:30:49)

 
 
danjoe
válasz erre | email2007-11-14 06:30:49
Vazzzz!:((
Jobbulást kívánok!
Lánckerék bevált?
sorszám: 1709 (85918)
(előzmény: Popper, 2007-11-09 13:35:11)

 
 
Popper
válasz erre | email2007-11-09 13:35:11
halihó! Látom itt aztán folyik az élet... Amúgy igazuk volt a kételkedőknek, tényleg nem fog 200-al menni az MZ-m... mert összetörtem picit:( pontosabban egy biciklis a vak sötétben, aki jópár fröccs hatására azt hitte, hogy világít, meg hogy az útón kacsázva a leggyorsabb... na mindegy. Úgy néz ki az elsőtelók kaptak, meg a váz ment el talán 1-2 század milit, azt is inkább csavarodva. Meg a lámpa törött szét, meg az akksi repült, vagy 20 métert.nekem meg 6 bordám, meg alépem bánta... de 1 hónap alatt hihetetlen, mennyit javul az ember... kérdés: valaki tett már másik lámpát Mz-re ha igen, mit csinált a sok vezetékkel? nekem csak helyzetjelző-tompított/reflektor kéne+gyújtás le, valahogy le kéne egyszerűsíteni a dolgokat. a babetta gyújtással van valakinek tapasztalata, hogy elég áramot tud e csinálni a normális világításhoz, vagy esetleg akksit be lehet rá kötni? ja, meg úgy néz ki átalakítom külsőleg is, sz.tem központi telós lesz, meg lehet, az első futóművet is kidobom belőle.... várom az ötleteket, persze csak az építő jellegűeket.... Üdv, Popper
sorszám: 1708 (85783)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-11-08 16:42:46
Halihó... valami... nincs senkinek semmilyen építő 5lete... RA boltolhatjuk a 17es fogaskereket. Ezek szerint neked is ez van fenn és működik. Talmának gratuláljunk itt is. Na, akkor a motor tuning kb. ott kezdődik :)) mondjuk az aprilia rsw nem éppen széria. Gondoljátok el milyen brutális az a kis gép! Onnan lehetne példákat venni... De azt egy szoci motorban elég nehéz reprodukálni, mondjuk az MZ RZ alapján esetleg, habár az is elég sokban különbözik már. Végre majdnem ugyanaz :). A Leo Vince rezonátor + dob egyben valami iszonyat drága 32ezer pénz. Teljesítményben mennyit jelentene a simson gyári rezonátorhoz képest? Van valakinek ilyen? Nyilván csak az tud erre válaszolni :D aki testközelből tapasztalta. Üdv.
sorszám: 1707 (85763)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-10-27 09:13:02
Ott van
sorszám: 1706 (85379)
(előzmény: R.A., 2007-10-24 22:14:03)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-10-24 22:14:03
Akkor próbáljuk inverz módban: küldj egyet te az enyémre, oszt' meglátjuk.
sorszám: 1705 (85290)
(előzmény: Esox, 2007-10-24 13:12:03)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-10-24 13:12:03
Nem érkezett meg :((
sorszám: 1704 (85277)
(előzmény: R.A., 2007-10-24 07:16:32)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-10-24 12:59:26
...olybá tűnik, te tudsz valamit, ami nekem csak most kezd derengeni...
sorszám: 1703 (85276)

 
 
válasz erre | email2007-10-24 09:12:45
:D
sorszám: 1702 (85270)
(előzmény: R.A., 2007-10-22 19:11:17)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-10-24 07:16:32
Küldtem emailt.
sorszám: 1701 (85268)
(előzmény: Esox, 2007-10-24 07:06:36)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-10-24 07:06:36
Nyugodtan elhiheted a 90-es simson megeszi ;). Az aprilia RS50 is megeszi. Nem olyan izmos az azért.
sorszám: 1700 (85267)
(előzmény: piri, 2007-10-22 19:40:25)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-22 19:40:25
"pl. a 125-ös MZ-nél izmosabb kis tömege miatt :D"

Azért a szöcske is ugrik ám rendesen, kíváncsi lennék arra a simóra amelyik megeszi :)))
sorszám: 1699 (85224)
(előzmény: Esox, 2007-10-20 08:08:18)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-10-22 19:11:17
Nyugodtan tegyél rá felfúrt hengert, ne b*szd el a pénzed fölösleges dolgokra.
sorszám: 1698 (85222)
(előzmény: _gab_, 2007-10-18 12:28:47)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-10-20 08:08:18
Neked is ajánlom a 130ccm-es simson tuning videót, vagy keress rá, ill. itt be is linkeltem már x szer. Nos tobbet pörög mint az 50es. Gondolj bele, ezek szerint a 250-es MZ már nem is pörögne... Az átalakításhoz csupán a hengert kell kicserélni 60-asra. Nem igazán ajánlanám az 50-es 60-asra fúrását... Főfúvóka 72-es vagy nagyobb, amennyit még elbír lefulladás, hörgés nélkül. A 60-as átalakításhoz a következők kellenek: 60ccm új henger, dugattyú, dugattyúgyűrűk, csapszeg, seegerek, tűgörgő, új nagyobb főfúvóka. Illetve egy legalább 16-os fogaskerék előre. A hengerfej maradhat. Bejáratási időre minimum 1:30-as benzin 1000km-ig. Szerintem 500km után már lehet pörgetni, hiszen az 1:30miatt lerakódott olajat ki kell valhogy szedni, ezt csak hosszabb úton lehet. Amennyiben turbohűtéses svalbid van, úgy utána kell nézni, olyan méretben kapsz-e még hengert. S50 illetve S51 blokkal szerelve könnyű dolgod van, akár 90ccm-es svalbid is lehet, igaz ahhoz a főtengelyt és a hajtókart is ajánlatos kicserélni, meg a blokkot is fel kell bővíteni... de az már elég komoly (pl. a 125-ös MZ-nél izmosabb kis tömege miatt :D)
sorszám: 1697 (85129)
(előzmény: _gab_, 2007-10-18 12:28:47)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-10-18 12:28:47
Ha máe itt tartunk, svalbi hengert fel lehet fúrni 60asra? Mert van itthon egy pár tartalék henger, és lehet megpróbálnám. És mit kell még alakítani a 60as hengerhez? Fuvóka ilyesmi. Az egyik ismerősöm azt mondta ne furassam fel az 50es simot 60asra mert nem fog pörögni. Igaz ez? Nagyobb nyomaték mégse pörög. Hogy van ez?
kösziköszi

gab
sorszám: 1696 (85059)
(előzmény: Esox, 2007-10-14 13:52:25)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-10-14 13:52:25
A legjobb tuning a lökettérfogat növelés. A simsonon nagyon jól érezhető pl. mi a különbség az 50ccm és a 90ccm között... De már a 60ccm is eléggé érezhető különbséget nyújt főleg 2 személlyel. A 90ccm no comment, azt ki kell próbálni.
sorszám: 1695 (84877)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-10-14 00:47:58
pontosabban: nem alapméretes, hanem 2. túlméretes
:S
sorszám: 1694 (84871)
(elözmény: _gab_, 2007-10-14 00:47:10)

 
  Összesen: 49 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (48914)
Jawa (27102)
Motoros túra (17807)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu