hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2020. április 05. vasárnap 
Vince

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás

Összesen: 49 oldal

Pisti
válasz erre | email2007-12-29 22:34:12
hm... én nem ismerem a pic-et, de elméletileg a többi állományt a fejlesztőkörnyezet generálja és használja. szintén a fejlesztőkörnyezettel tudod beprogramozni a kontrollert (program flash és eeprom memória). tehát csak egy PIC16f877-hez való környezetet kell letöltened.

ránézésre ez egy egyhengeres szabályozó, elvileg minden egyhengeres motorhoz jó... az előgyújtás-értékeket a .hex állományban tudod beállítani, 256 részre van osztva a fordulatszám-tartomány.
sorszám: 1793 (87575)
(előzmény: tams9, 2007-12-29 21:02:01)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-29 21:02:01
Ott akadtam el, hogy nem tudom ez milyen motorhoz van kitalálva, mert bizonyára nem mindegy és ha nem pont 250-es mz, akkor nem lesz jobb. Emellett azt sem tudom egész pontosan a hex és asm mellett mi az a többi file. Írtam már Kéri Lacinak, de lehet hogy már nem jó a címe.
sorszám: 1792 (87568)
(előzmény: Pisti, 2007-12-29 19:34:42)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-29 20:00:45
Szia!Elküldtem a képeket.
sorszám: 1791 (87565)
(előzmény: Doma., 2007-12-27 10:37:08)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-29 19:58:50
Szia! elküldtem a képeket!
sorszám: 1790 (87563)
(előzmény: vdani666, 2007-12-24 15:23:02)

 
 
Pisti
válasz erre | email2007-12-29 19:34:42
akkor mi a kérdés...? építsd meg, töltsd le, programozd be. vagy melyik részénél akadtál el?!
sorszám: 1789 (87556)
(előzmény: tams9, 2007-12-29 18:33:06)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-29 18:33:06
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6
Félreértesz! Én ezt szeretném megcsinálni. A lap végén van kapcsolás meg program is. A gond hogy assemblyben írva, és így nem tudok belenyúlni sem, merthát ugye nem C. Nics valami program ami assemblyből C be fordít? :-) Úgy legalább valami hozzászólásom lenne.
sorszám: 1788 (87545)
(előzmény: Pisti, 2007-12-29 16:05:44)

 
 
Pisti
válasz erre | email2007-12-29 16:05:44
igen, a tervező... hogyha azt akarod lemásolni - ami nem szép dolog -, akkor kell szerezned egyet, és megnézni az alkatrészeket meg a kapcsolást. plusz kiolvasni a programot.

szerintem az egész "felhajtás" nem lenne sokkal egyszerűbb, mint ránézésre írni egy sajátot, és az erkölcsileg sem kifogásolható.

programozás...: első körben időzítőt kell programozni és memóriát olvasni, az egész pár sor, szinte másolhatod a forrást a kontroller dokumentációjából.
sorszám: 1787 (87523)
(előzmény: tams9, 2007-12-29 15:51:31)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-29 15:51:31
áá 1 félév c tanulássan nem olyan egyszerű, főleg hogy megbuktam, egyenlőre vagy utánépítek vagy várok még :-)
Az oldalon lévőt valaki megcsinálta már? az első tuning cikk
sorszám: 1786 (87520)
(előzmény: Pisti, 2007-12-29 15:25:09)

 
 
Pisti
válasz erre | email2007-12-29 15:25:09
ui.: és valami "használható" kontrollert programozz, amihez létezik pl. ingyenes fejlesztőkörnyezet, könnyű programozni és olcsó. pl. AVR ATmega...
sorszám: 1785 (87517)
(előzmény: Pisti, 2007-12-29 15:22:55)

 
 
Pisti
válasz erre | email2007-12-29 15:22:55
szia!

miért asm-ben akarod...? írd meg c-ben, "ráér" számolni a kontroller. ja, szerintem is olyan 3-4 ezer lehet az anyagköltség.

sok sikert!
sorszám: 1784 (87515)
(előzmény: tams9, 2007-12-27 23:35:48)

 
 
Atesz16
válasz erre | email2007-12-29 10:43:37
Sziasztok!Mz ts 125-öshöz tud valaki tuning tanácsokat adni,hogy legyen végsebességbe jobb és gyorsulásban is.
sorszám: 1783 (87492)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-27 23:35:48
Értem! Én elkészíteni akarám, csakhát progból épp megbuktam :-S
Nekem konzervatívabb felfogású hozzáértő emberek azt mondják, hogy majd 20e-t nem ér. Kipróbálhatod, úgy hogy állítasz egy kis és egy nagy előgyújtást, és ezek uniója lesz az eredmény. Természetesen javulás az várható, de kis mértékű és inkább szubjektív, érzelmi alapon.
Én csak elektronikai kihívásként szeretném megcsinálni, 3e-nél nem drágábban.
sorszám: 1782 (87413)
(előzmény: pinyós, 2007-12-27 20:46:58)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-27 20:46:58
Megveszem természetesen csak jó lenne ha valaki tudna egy-két infót róla.Jawaba hogy működik stb.
sorszám: 1781 (87401)
(előzmény: tams9, 2007-12-27 17:27:56)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-27 20:43:13
Igen!
sorszám: 1780 (87399)
(előzmény: Bryan, 2007-12-27 17:11:59)

 
 
kosik9
válasz erre | email2007-12-27 18:58:15
Hellóztok
Valaki nem tud nekem egy ktm 350 vagy 360-as ba dugót és gyűrűt szerezni?A moci 1989-1990-es évjáratú és 75mm-es dugó van benne.Ha valaki tud öntetni vagy szerezni kérem szóljon.Előreis köszi.
sorszám: 1779 (87383)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-27 17:27:56
Az IGC60-ra gondoltam. De ezekszerint úgy gondoltad megcsinálni, hogy megveszed. Azt gondoltam, hogy konkrétan te készíted el.
sorszám: 1778 (87374)
(előzmény: pinyós, 2007-12-25 22:35:38)

 
 
Bryan
válasz erre | email2007-12-27 17:11:59
Ok. Előre is köszönöm. Akkor a hátsó az a 120-as szélességű a linkeltek közül nem a 4,00-ás ugye jól értem?
sorszám: 1777 (87372)
(előzmény: pinyós, 2007-12-25 23:30:48)

 
 
Atesz16
válasz erre | email2007-12-27 16:22:30
Sziasztok!Egy új kipufogó mennyibe kerül?
sorszám: 1776 (87365)

 
 
Doma.
válasz erre | email2007-12-27 10:37:08
helló!
Ha nem lenne gond a dupla karbiról nekem is tudnál küldeni képet érdekelne hogyan alakítottad ki köszi.
sorszám: 1775 (87358)
(előzmény: pinyós, 2007-12-24 13:54:20)

 
 
válasz erre | email2007-12-26 22:03:15
MZ, ETZ, Simson motorkerékpárok javítása, felújítása. SÁrospatak, 0620-924-0454.
sorszám: 1774 (87343)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-26 20:12:35
???
sorszám: 1773 (87329)
(előzmény: tams9, 2007-12-26 16:51:08)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-26 16:51:08
Ha megcsinálod az előgyújtásvezérlőt akkor tegyél fel kérlek egy .asm-et vagy.hex-et.
sorszám: 1772 (87317)
(előzmény: pinyós, 2007-12-25 22:35:38)

 
 
Atesz16
válasz erre | email2007-12-26 13:10:57
sziasztok!Az mz ts 125-ös kipufogókönyök és a ts 150-es kipufogókönyök ugyanakkora mint a 125-ösnek?
sorszám: 1771 (87311)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-25 23:30:48
Megnézem ünnepek után.De semmi nagy márka es jók.Bp zichy jenő utca tudok maj tel számot is olyan 10 körül lehet most a hátsó talán és dettó olyan mint amit belinkeltél.Az elsőn nem változtattam amióta motorozom ilyet használok egyébként 1 márka mind a kettő csak a hátsó újabb fajta a régi Barum gyártja csak már más a neve majd megnézem.
sorszám: 1770 (87297)
(előzmény: Bryan, 2007-12-24 16:33:50)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-25 23:22:33
A fogyasztás természetesen megnőtt de ment is ,hozzá kell tenni hogy én inkább városba használtam és nem nagyon kiméltem így használva 7 liter körül simán.Érdekesség, hogy végre semmi különlegesset nem nyújtott (de szerintem ez csak bekarburálás kérdése)bár engem a végsebesség nem is igazán érdekelt inkább a gyorsulás kanyarodás.A kisipari dugók miatt többször jártam úgy ,hogy hosszabb távon tartós 120-130 körül megszorult ezt nem lehet kiküszöbölni egyszerüen, így nem érdekelt a végsebesség.Ezek az adatok 1 karbisra igazak a 2 karbist kb 8 éve használtam rég volt de azzal még jobb volt.A fogyasztás kb ugyanennyi de lehet ,hogy kicsit jobb.Ami legtöbbet dobott a motoron: rezó, vezérlés, és a megszakítók zárásszögének növelése (excenter "faragás"), sportlégszűrő (szívászajcsökkentő ki)
sorszám: 1769 (87296)
(előzmény: Tibi2T, 2007-12-24 16:11:07)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-25 22:59:42
Kicsit gyengének találom (pedig jawa rugó van benne) szerintem az eredeti sokkal stabilabb de hát ugye a tárcsafék fontos.Nekem az ETZ-é beráz bizonyos sebességeknél ill. borzalom (0)volt a lengéscsillapítás de most kicseréltem az összes kopó alkatrészt benne sokkal jobb lett.Másik problémám ,hogy állandóan kiköpte a szimeringet (egykerekezés lerakásnál)beleragasztottam-semmi,esztergáltattam egy perselyt amibe 3 szimering fér el zégerrel a tetelyén ez beragasztva-akkor meg a perselyt köpte ki.Borzalom és ugye mindannyiszor a kifolyó olaj rá a tárcsára.Most ezt is megoldottam csináltattam szimering helyett karmantyút azt bele és fölötte a maradt kb 2mm a házból ami zégernek kevés lenne de 1mm es fúróval 4 oldalról megfúrva és dróttal áthidalva a karmantyú tetelyén tökéletes lett.A főfekhengerbe is karmantyút gyártattam (tökéletes) mert a kisiparit ismeri mindenki ugye:).
sorszám: 1768 (87293)
(előzmény: vdani666, 2007-12-24 15:33:25)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-25 22:35:38
Természetesen én is faragtam a vezérlést de nagyon óvatosan kell (faragás ,próba ,faragás ,próba)mert nagyon könnyű átesni a ló másik oldalára.Én jártam úgy ,hogy "reszeltem" egy olyan hengert (pedig meg volt a fokozatosság)hogy 5000 ig olyan volt mint egy "kisTZ" onnan meg pörgött szépen.Motorozhatatlan volt mert a jawa ugye nem erre való.Eltünt a nyomaték.Annak idelyén még csak álmodoztam az előgyujtásszabályzásról most olvastam az IGC60 ról tavasszal meg akarom csinálni ha valakinek esetleg van tapasztalata ezzel kapcsolatban és megosztaná velem nagyon megköszönném
sorszám: 1767 (87292)
(előzmény: vdani666, 2007-12-24 15:23:02)

 
 
Bryan
válasz erre | email2007-12-24 16:33:50
Szia! És milyen tipusú a gumi? elsőt is cseréltél ha igen milyenre? Árfekvésük? Köszönöm az infót.
sorszám: 1766 (87248)
(előzmény: pinyós, 2007-12-24 13:15:58)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-12-24 16:11:07
Ez a tuning szöget ütött a fejembe. Fogyasztás mennyi lett?
sorszám: 1765 (87247)
(előzmény: pinyós, 2007-12-24 13:54:20)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-24 15:33:25
Etz első futóművével mi a baj?
sorszám: 1764 (87243)
(előzmény: pinyós, 2007-12-24 13:54:20)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-24 15:23:02
Azt nagyon széppen megköszönném, én nem akarom utcán használni, és én a hngerekbe is bele akarok kicsit nyúlni...
sorszám: 1763 (87242)
(előzmény: pinyós, 2007-12-24 13:54:20)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-24 14:09:17
Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
sorszám: 1762 (87239)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-24 13:54:20
Szia!Én kb 10-12 éve megcsináltam a két karbis jawat sokkal jobb lett mert megszünnek az y beömlő miatti fölösleges gázlengések esetleges túldúsulások a membránig nem jutottam el mert akkor még nehéz volt szerezni.Igaz én gyári karbikkal csináltam meg, baromi nehéz belőni szinkronba a kettőt.Még 1 probléma nehéz volt a gázmarkolat húzása a 2 karbi miatt.Megcsináltam a rezókat is rá az a probléma hogy a motor melett nem vihettem mert túl hosszú lett volna így bevittem a blokk alá és az első és hátsó lábtartó között jött ki így pont jó a hossz 5000es fordulatra.Normális gumik vannak benne ülés eleje 3cm lejebb hátul feljebb.Telókormány, etz első futómű (borzalom)3cm kivéve belőle ,elöl 16" kerék ,sportlégszűrő.Sok gondot okozott a blokkrögzítések megerősítése mert rendre kicsavarta magát a blokk és eltörtek a fülek.A kétkarbis hengerek nincsenek fent mert kedves gépmesterem (8éve)jól rakta össze a főtengelyem és 2 hét után szétment az alsó tűgörgősor és megrendezte a hengerfalat (már nem lehet fúrni)hüvelyt kéne cserélni benne.Még egy jó tanács én sokat szívtam a 2középső főtengelycsapággyal addig amíg ki nem cseréltem őket hengergörgősre.Én kb 4 éve leraktam a motort (munka ,család)most ősszel vettem elő javítgattam mentem is vele még mindig brutál (80m egykeréken még most is) majd tavasszal leműszakiztatom.Ha gondolod küldök képet majd a motorról meg a hengerekről is csak elő kell keresnem őket.Tavasszal csinálok videót is ,hogy hogy tud menni egy twin sport is.
sorszám: 1761 (87238)
(elözmény: vdani666, 2007-12-19 23:25:36)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-12-24 13:15:58
Szia! 120as szélesség befér nekem is az van bent.
sorszám: 1760 (87237)
(elözmény: vdani666, 2007-12-06 12:16:04)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-24 13:05:54
Boldog Karácsonyt
sorszám: 1759 (87235)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-24 13:05:42
Hát te tudod...
sorszám: 1758 (87234)
(előzmény: ThUnDer, 2007-12-24 12:14:11)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2007-12-24 12:14:11
Bocs ha most lelombozlak, de nem annyira igaz amit írtál a karbikról. Én most fogok venni egy 36-os légtorkú Keihin karbit a 250-esemre, és az ég világon semmit nem kell módosítani, csak a szívócsonkot kell átalakítani hogy fel tudd tenni a karbit. Utána meg élvezni a lórúgást..

Mentem már ilyen karbis ezt-vel és nagyon durva a nyomaték különbség.

ThUnDeR

Ha valakinek vankérdés a karbiról írjon mailt! Itt nem szivesen vitatkozok.
sorszám: 1757 (87232)
(előzmény: vdani666, 2007-12-23 00:36:56)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-24 10:07:33
251-em van. Csak azért gondoltam volna, hogyha nagyobb gázt adok akkor ne hörögjön le meg ilyenek és hátha kevesebbet fogyasztana. Szóval nem teljesítmáény fokozás a célom.
sorszám: 1756 (87226)
(előzmény: vdani666, 2007-12-23 00:36:56)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-23 00:38:29
Ja és a fúvókák se lesznek jók, valószínűleg ha veszel egy ilyen karbit akkor még a fúvókákat is ki kell benne cserélni...
sorszám: 1755 (87183)
(előzmény: vdani666, 2007-12-23 00:36:56)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-23 00:36:56
Persze hogy rá lehetne, de hiába raksz rá másik karbit ha nem változtatsz semmit, ha ugyanakkorát raksz rá, nem változik az ég világon semmi, talán egy kicsit pontosabb az újabb technika, ha nagyobbat raksz rá akkor meg szar lesz, sokat fog zabálni, nagyobb a karbi átmérője arányosan több benzin is kell hozzá... nem tudom mekkora a 125ös karbija... 22es? ilyet talán 80ason találsz... 25ösöknek 26tól kezdődik a mérete...(lehet kisebb is, csak én nem tudok róla... :P)
sorszám: 1754 (87182)
(előzmény: tams9, 2007-12-23 00:02:15)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-12-23 00:02:15
Szerinted változtatna valamit? Egyáltalán rá lehetne tenni etz-re egy másik karbit, úgy hogy az etz-ben nincs szelep? Az torokátmérő az miben számít?
Ja és pontosan milyen motoron lehetne egy nekem kellőt találni?
sorszám: 1753 (87181)
(elözmény: vdani666, 2007-12-19 23:19:16)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-22 19:31:29
Nem, két külön karbival...
sorszám: 1752 (87172)
(előzmény: Doma, 2007-12-22 14:55:12)

 
 
Doma
válasz erre | email2007-12-22 14:55:12
És hengerenként külün membránnal,gyári karbival?
sorszám: 1751 (87162)
(előzmény: vdani666, 2007-12-22 11:53:44)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-22 11:53:44
Én kicsi komolyabb rendes megoldásra gondoltam, membránokal!!!
sorszám: 1750 (87157)
(előzmény: Doma, 2007-12-22 09:47:42)

 
 
Doma
válasz erre | email2007-12-22 09:47:42
Hi! két kis ETZ-s karbi megoldással nem müködne jól? Vagy 10-et fog fogyasztani és a kinézeten kívül más haszna nem lenne.Esetleg ha tud v.ki v.mi hasznosat azt leírhatná
sorszám: 1749 (87151)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-12-22 09:12:56
Szakál ilyen motorral jár, vele beszélhetsz.
sorszám: 1748 (87149)
(előzmény: vdani666, 2007-12-20 10:02:32)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-20 10:02:32
De ötleteket nagyon szívesen fogadok...
sorszám: 1747 (87100)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-20 09:58:25
Tuti, mivel ráérek az elkészitéssel, nem sietem el, rendesen meg akarom csinálni...
sorszám: 1746 (87098)
(elözmény: vdani666, 2007-12-20 01:14:31)

 
 
vdani666
válasz erre | email2007-12-20 08:58:14
Ó köszi, rákeresek!!!
És persze kinézettel kezdem, majd ha külsőleg kész akkor nyúlok a blokkhoz...
sorszám: 1745 (87096)
(előzmény: Tibi2T, 2007-12-20 06:52:27)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-12-20 06:52:27
Ha nem akarsz a 2 karbival házilag bajlódni, viszont van pénzed, akkor cseh oldalakon találsz elválasztott (nem Y alakú beömlő-közdarabot és hasznos tanácsokat, hogy milyen karbikat érdemes kipróbálni, megvenni.
sorszám: 1744 (87092)
(elözmény: vdani666, 2007-12-19 23:25:36)

 
  Összesen: 49 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (48914)
Jawa (27102)
Motoros túra (17807)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu