:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
1. Mert van.
2. Mert elfér a zsebemben.
3. 20perc alatt fel lehet tölteni.
4. jóval tartósabb mint az ólom akku.
Ehhez a témához nem nagyon értek, de amit főleg nem értek benne, hogy minek akarsz te erre a célra teljesen alkalmatlan akkut a motorodba?
Én azt a 150-est le tudnám dobni olyan helyről is, ahol úgy felgyorsul, hogy elég a légkörben! :-)
Bármelyik 150-es TS tud 150km/h-t. Csak egy szivar alakú áramvonalas testbe kell szerelni.
50ccm 196km/h: http://www.focus.de/fotos/h-p-mueller-im-fliegenden-liegestuhl-auf-einem-salzsee-in-utah-er_mid_27878.html
http://www.nsumotor.onlinehome.de/baumm.htm
BAUMM I wurde von einem 49 ccm-Zweitaktmotor mit 3,4 PS angetrieben und erreichte eine Höchstgeschwindigkeit von 127 km/h. Im BAUMM II kam ein 98 ccm-Viertaktmotor mit 7,2 PS zum Einsatz mit dem 178 km/h erzielt wurden.
Am 29. 5. 1956, dem einjährigen Todestag Gustav Baumms, startete H. P. Müller mit BAUMM III auf dem Hockenheimring (Foto links) und verbrauchte 1,13 l/100 km Kraftstoff bei einer Durchschnittsgeschwindigkeit von 100 km/h.
50 ccm Zweitaktmotor mit Rotationskolbenkompressor (Photo) System Wankel. Dieser Kompressor war ein Zwischenprodukt auf dem Weg zum Drehkolbenmotor DKM. Mit 13,5 PS wurden maximal 196 km/h erreicht.
Kis ügyességgel meg lehet talpalni a feszültség korlátozó ic-t úgy hogy tudjon 10 ampert. Tranyóval mindenképp, de mennie kell fettel is. Ára korlátra pedig fenntartom hogy tökéletesen elég a reed.
Én mintha láttam volna nagy áramra is kis nyitófeszultsegû schottkyt. (Talán végre eltaláltam a helyesírását) némelyik számítógép tápban van ilyen.
Két dió, egy tranyó, egy három lábú ic, egy reed egy két menetel, pár ellenállás nem hiszem hogy bonyolultnak számítana. De már gondolkodom egyszerûbbön is. Pl a reedet lehetne irány kapcsolóként is használni az áram korlát mellett. Töltő be menete mehetne közvetlenül a dinamóra, azon keresztül úgyse folyna vissza az áram . Akkor márcsak egy ic, egy tranyó, egy reed, két ellenállás.
Helikopteremhez olyan aksik vannak ami 2,2Ah de 80A-ert tud leadni és 10A-al lehet tölteni :D Nagyon durva, a Hondám beindult róla, pedig elég kicsi.
Nem is vészesen drága, 15€ért vettem.
Shottky nyitófeszültsége ekkora áramoknál ugyan úgy 0,6V csak gyorsabb.
Kis áramúból találtam alacsonyabb nyitófeszültségűt.
És igen, nekem is ez a fajta bonyolult megoldás jutott eszembe :D
Áramkorlát mindenképpen kell a töltéshez, nem a feszültség korlátozás a gondom, hanem az, hogy 10A-es áram és feszültség korlátozó IC nincs.
Pár tized volt veszteséggel megoldható a dolog.
Az aksi és a hálózat közé kell egy shotky. Az talán nem nyúl le túl sok feszt. A töltő és a dinamó közé is kell estleg. Szerintem a két shotky kevesebb feszültséget ejt mint egy szilícium. Ha hozzá vesszük a töltőt is, talán belefér a dolog.
Az más kérdés hogy melyik liion bír ki akkora áramot. Valamint az is kérdés hogy érdemes e ilyesmit motorba tenni.
Fesz korlátozásra van többféle ic, kicsi maradék fesszel is. Esetleg fetes véggel megerősítve az áram miatt . Áram korlátra talán elég egy reed relé pár menetes tekerccsel. Első ránézésre nem tűnik bonyolultnak a cucc.
Na, ha már Árpád is felbukkant, bedobok egy témát.
LiIon akkut hogy lehetne használni az ólmos helyén?
Nyilván kell egy vezérlő áramkör.
Ötleteim vannak erre, de eddig csak túlbonyolítottat tudtam kitalálni. Kell lennie egyszerűbb módszernek is.
Ugye a LiIon nem bírja a túlfeszültséget és a túláramot sem. Tehát kell egy töltő feszültség és áram korlát, de a dinamó áramát nem korlátozhatom, mert akkor a fogyasztókra meg kevés lenne.
:)))))
Olyan 200-250km/h szokott lenni
Spurira gondolsz?
Attól sem megy 150-et :)
Etanol többet dob a végsebességen.
Szerintem igenis képes a TS 150-re. Sőt még többre is.
Ha ismerném a profiljából eredő eggyuthatót, ki tudnám számolni a végsebességét.
Amikor egy kellően magasan szálló repulőből kidobják.
Hmmm, "adalék" az nekem is van benne.
150-et csak a gyári megy, de volt egy haverom amelyik belerakott Trabant dugattyút, meg 6 gyűrűt, egy fél disznót, és festék hígítóból, román ánizs likőrből, meg lefolyótisztítóból kevert magának valami spéci üzemanyagot, na hát neki az egyik ismerősének az apja mondta, hogy látott olyan embert gyerekkorában, aki hallotta hogy ment az 180-at is ;-))))
Kezdődik! :-D
Unalmas is volt már a sok 140-et megy a 250-es ETZ szöveg...
Üde színfolt a 150-el suhanó 150-es.
Szerintem annak csúnya vége lesz, ha a két henger között rontod a hűtést.
EZ az általam emlegetett MZ múzeum!
Ez az az gép amiről beszétem!
Lehet, hogy megy 150-et a kis ETZ, de meddig?
Igen valami ilyesmi:
http://farm8.staticflickr.com/7094/7070935005_4312a76129_o.jpg
Itt is látható, hogy a két hengerből már le van szedve egy kicsi, de csak pont annyi, hogy a blokkszélek összeérjenek, de ettől még jobban össze lehet tolni, egészen az átömlőkig le lehet marni a blokkot ami 3-3 cm így a két henger 6cm-el közelebb lehet egymáshoz. Mondjuk ez némi hűtésbeli problémát is felvet, de ezen majd akkor agyalok, amikor ez előjön (ha előjön).
Valami ilyesmire: https://www.google.hu/search?q=mz+500&biw=1271&bih=859&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=fDWNVI66IaGeywOowIDwBw&ved=0CB4Q
gondoltál?
Az én 150 -esetzm is megy mint állat :)
Vagy százat!!De olyankor az étvágya is megjön rendesen ám!
Hehe, akitől én vettem az ETZ250-et hát Ő azt mondta, hogy az 180-at ment.
A dugattyú szét volt benne reszelve mint állat 2 gyűrű volt rajta és induláskor nagyon lusta volt, majd egy bizonyos fordulatnál, tényleg egészen jól megindult. De szerintem még a 120-at sem tudott.
DE ami a lényeg, hogy azt nem fogta fel, hogy a rajta lévő 16-os kerekekkel ugyanakkora sebesség mellett többet mutat a kmóra.
Egyébként 1987-ben a CZ350-em 150-et ment az M7-esen. Mindenki lehurrogott hát az nem lehet, meg csalt az óra, meg hülye vagyok.
Én nem tudom, de az ETZ 250-ek 1-2 km alatt lemaradtak, és a Velencei tótól Budapestig 3 autó előzőtt meg összesen azok is nyugatnémetek voltak és mentek mint a barom.
Ja, a múltkor meg járt nálam egy etz150-es motorral egy ember aki azt mondta, hogy neki bizony 150et megy a motorja.
Hát gondoltam, mindenki azt mond amit akar.
Az sem mindegy, hogy hány kg a motorekerékpár vezetője.
Ebben nem értünk egyet, de ezt már megbeszéltük párszor. :-)
Ez valami vicc?
Gazdaságos közlekedés: állandó 50-nel szüttyögni. Akkora élvezet, mint egy 1000-es autó egy 5000-es helyett.
Élvezetes közlekedés: erős gyorsulás, erős fék, erős centrifugális erő kanyarokban. Ezeket nem egy 1500 alatti motortól kapjuk meg, akkor sem, ha sokat ad a karbi. :-)
Kevest adó karbi...
Azzal nagy élmény lehet közlekedni! :-)
A Skodában a kisebb fogyasztása az előnye.
Bár keveset adó karbival a Lada sem kér sokat.
Elvileg tovább is tarja nyitva a szelepet, kevésbé kellene hegyesnek lennie...bár ez az alkalmazott szelepnyitogatási kialakítástól is függ.
Ja, én is 3 csapágyra gondoltam.
Valaki anno írta, hogy mindig szétrepült a tuning Skoda blokkja. Vett bele jó olajat, utána bírta.
Sokat jártam motorral is Debrecenbe, egészen 0 fokig, de akkor fázott meg a térdem amikor átnyergeltem Skodára...ez mindent elmond :D
Volt nekem is 120-as skodám. Nem volt rossz, csak nem fűtött, nem ment gyorsan, meg nem ment egyenesen. Na és nem fért a csomagtartóba szinte semmi. Egyébként az enyém megbízható volt, annak ellenére, hogy tényleg volt benne pár komolytalan megoldás.
Ja és nekem nem ette se a vizet se az olajat. Motor az elég megbízható volt. A futóművet kellet évente cserélni. Nagyon tisztán járt. VOlt aki turbót rakott rá :D azt is bírta, volt is a Totalcar-ban egyszer.
Fizikailag is hegyesebb, mert ugyan annyi idő alatt jobban kinyit.
Felső fordulatszám tartományban odarak. Nálam pl 5000-ig húzott és 6000-ig pörgött az eredetivel. A módosítással 6000ig húzott és 7000-ig pörgött, bár annak már nem volt értelme.
Főtengelyem meglepően jól bírta. Én is olvastam hogy a 3 csapágyas megoldás miatt nem bírja, de bírta. A vezérműláncot és az öntöttvas hengerfejet kellet időnként cserélnem :)
Gyerekként sem értettem ezt az én MZ-m 150-et is játékot. Ha a 100-at bírja kis fogyasztással, akkor jó.
Ha anno hozzájutottak volna az 1000-es négyhengeresekhez, eszükbe se jutott volna 250-essel erőlködni.
Hasonló játék az én Simsonom 100-at megy, ami a fogyasztása és az élettartama miatt szintén nem előnyös, jó minőségű tartós alkatrészekből építve pedig drága. A 100 a Simson futóművével és fékjével...hát kb. mint az MZ 150-nél. :-)
A sporttengely hegyes?
Vagy a felső tartománybeli nyomatéknövekedésre érted a hegyest?
A Skoda főtengelycsapágyazás sem barátja a kemény hajtásnak és magas fordulatszámnak.
Az S100 egyszer ment 120-at. Utána hengerfejtömítés-csere. A kuplungtárcsa súrlódófelülete leszakadt egy nagyon enyhe téli havas driftnél(kb. Lada 3-ban terhelés), engedte az olajat a keréknél...a Lada strapabíróbbnak tűnt. Ettől függetlenül serettem az S100-as "páncélautót", ami a kipu mögött fekete koromfoltot rajzolt a garázs ajtójára. :-)
Én szeretem hallgatni, amikor ilyeneket beszélnek, mindig jó látni, amikor valaki boldog :-)
Egyszer mentem 120-as Skodával Debrecenbe. Felvettem egy stoppost, megy a duma hogy így szar a Skoda, meg forralja a vizet...hát az enyémben hegyes vezérműtengely és C himba készlet volt, meg növelt kompresszió, CPI gyújtás, szilikon gyertya kábelekkel, meg még pár apróság a futóműben, hogy rajta is maradjon az úton. Szóval megy a duma, hogy Lada mennyivel jobb, meg hogy az ment neki 140-et is, ránéz a műszerfalamra, éppen 150-et mutatott az óra, a fordulatszám mérő meg jóval a normál Skodák fordulata felett...többet nem szólt :D
....mondjuk csak azért jutott ez a történet eszembe, mert azt nem árultam el neki, hogy csalt a órám és valójában GPS szerint olyan 135 volt a vége....leejtőn, ha kitapostam a szemét :D
á, csak a cső átmérője és hossza legyen azonos, akkor működik...meg túl éles törés ne legyen benne.
Valahogy úgy :) az idő haladtával és az elfogyasztott pia mennyiségével arányosan növekszik az MZ-k végsebessége :D
Tudom hogy Simónál gyakori, mert nekem is "enduró" kipufogóm volt, de MZ-n nem szokás, ezért nincs is boltban.
Neked kell legyártani ha ilyet akarsz, de mint mondtam értelme nem sok.
Hát, ha normálisan hangolni akarod, akkor nem tűnik kis dolognak... :-)
Ez a kedvenc témám!
Én egy csomó embert ismerek, akinek sajt bevallása szerint van olyan ismerőse/rokona akinek 140-et ment a gyári MZ még a '80-as években!
Van akinek 150-et is ment anno, bár azt nem teljesen értem hogyan mérte, de ment az annyit ez a lényeg!
Meg szoktam hallgatni őket és elismerően bólogatok. Mert már öregszem én is és tudom hogy tök mindegy mennyit ment, de az ifjúkori álmoknak nincs párja! :-)
Valami ilyesmire gondoltam, nem tűnik nagy dolognak:
http://databikes.com/imgs/a/d/k/w/v/mz__ets_g_250_original_1975_2_lgw.jpg
Nem az MZ nem tud tartósan 140-et menni, csak gyakori a rossz óra :D de ha tudna is, a 140 a legalsó sebességkategória gumiknál.
Bármelyik gumi tudja azt ami az MZ-nek kell, de az Enduro gumik amúgy sem a nagy sebességű stabilitásukról híresek.
http://gumibiznisz.hu/jelolesek-a-gumiabroncson/
Nem nagyon, mert nem ér le.
Simán fel kell húzni a végét, ha cicásítani akarod.
Pálya MZ-nél szoktak olyat, hogy bevágják és feljebb hajlítják, de az csak centikkel, hogy döntés közben ne érjen le a könyök.
Sziasztok!
Eddig is nagyon sokban segítettetek a válaszokkal, most egy olyat szeretnék kérdezni, hogy valaki csinált-e már "enduró" könyököt mz-re?
Néhány régi képen láttam a gyári endurókat, de boltban nem lehet kapni olyan könyököt.
Valaki esetleg csinál/hajlít ilyeneket?
Szerbusztok! nem tudom tudtok-e segíteni, érdeklődni szeretnék abroncs minőségjeleivel kapcsolatban. Csrés lett ETZ 250-emen a hátsó, és olcsón tudtam venni ezt: Vee Rubber Enduro 3,50-18 VRM022 TT 62R - Vee Rubber köpeny 37360 -THA .. olyan tipust kerestem, aminek jó a vízelvezetése.
Korábban volt egy yamahám, amiél abroncscserénél nézni kellett egy "H" betűt, mert sebességfüggő volt a köpeny.
Állítólag az MZ tud tartósan 140-et menni, de fogalmam sincs ezeknél az NDK-s jelöléseknél mit kell nézni.
Műszakis lesz a gép.. beadtam szervízbe az abroncsot, holnap szerelik.
Köszönöm az infót :)
Ez nagyon komoly :)
Bekapcsolta az utánégetőt rendesen :D
Ha már Simson tuning, nálam egy ilyen épülget lassan, lehet, hogy nyárra elkészül :-)
http://www.youtube.com/watch?v=dJtxnrpnmhE
Egy kis tuning..
https://www.youtube.com/watch?v=nYiHXIrYHow
http://robogo.blog.hu/2012/01/09/20_loeros_simson
Teknőc
Szeretettel várlak benneteket az újonnan létrehozott csoportomban: https://www.facebook.com/groups/mztuning/
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|