:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Tuning, fejlesztés - új hozzászólás Összesen: 50 oldal
Bocsi srácok, nem ide akartam. A sima Mz-s fórumra. Oda többszöri próbálkozásra sem engedte, és valamiért ide tette fel az oldal.
Hát az sajnos nem túl vidám dolog... :-(
Van ido nezgelodni. Nekem jelenleg a gerincem es izuleteim nem birjak.:-(
Könnyen lehet hogy a minőség ellenőrzésnél az első osztály megy a Denso nyomtató alá, a másod osztály, meg a Brisk-hez :D
Egyszer jártam egy elektronikai gyárban, éppen autórádiókat gyártottak. Kérdem milyen márka ez. Mondja a faszi, hogy amilyet a kedves megrendelő óhajt. Sony, Panasonic, JVC, az összeset ők gyártották csak az előlapot cserélték :D
Mindjárt kiderül, hogy a Denso valójában egy jól legyártott Brisk! :-D
Kis ETZ nem ér, az bírja!
Amúgy is lehet hogy nem jártad be európát 50-el. A Japánokon kívül ehhez senkinek nincs megfelelő idegrendszere. :-)
Pedig a 250-es érzékeny erre. Pár km 50-60-al és már dől is a füst belőle.
Olyankor rendesen jó érzés kicsit húzni neki. Mind ilyen.
Szerintem sem kéne.
MZ eleve nem túl érzékeny. A Jawa volt nekem nagyon hisztis szinte mindenre.
Lehet túl dús a keverék alacsony terhelésen.
Lementem megnéztem a készletemet.
Van Champion, Denso, SuperBrisk, eredeti Isolator.
Ezek végül is beváltak, mert a gyors szervizes készletemben voltak, oda meg csak jó alkatrészeket teszek.
NGK-val lehet én is hamisítványt fogtam ki. Azt kidobtam a fenébe.
A Denso tényleg nem rossz. Brisk előtt azt használtam a legtovább és nem tudok rá rosszat mondani, de aztán, amit újra vettem nem volt jó, így nem vacakoltam vele mert az egyik legdrágább.
Annyira azért nem érzékenyek, hogy ami nekem jó az nálad már rossz.
Amit leírtál hibát inkább porcelán repedés, és félre megy az energia.
Ezt hallottam mástól is hogy a Brisknél gyakoribb.
Nem is a teljesítmény lesz több, hanem az indítás, a becsörgési hajlandóság, a járás, apró finomságok, hogy melegen hogy viselkedik.
Itt ugye konkrétan az elekróda benyúlása, az árok mélysége, szélessége, hőelvezetés, öntisztulás ami számít. A Denso amit használtam geometriában pont úgy nézett ki mint a Brisk.
50nel sem lett gyertyazarlat.
1x volt olajhiany, fele olaj 4t volt a keverekben. Akkor volt eletem egyetlen gyertyazarlata a kks Etzn.
Már rég nincs Jawám, mindenféle 250-es MZ-k vannak.
Sokan dicsérik a Brisk-et, de szerintem ez nem ilyen egyszerű, hogy az MZ mit szeret, meg a Jawa mit szeret. A léghűtéses 2T az gyertya szempontból nyűgös, nem mindegy hogy van beállítva a motor, milyen és mennyi olajat kap, milyen stílusban használják, stb. Lehet, hogy tévedek, de szerintem ez egy elég összetett dolog.
Emlékszem még pár éve a Japánokra, akik jöttek túrázni MZ-vel és max. 60-al voltak hajlandók közlekedni. Na ők raklapszám cserélték a gyertyát. :-)
Szóval kinek ez válik be, kinek az, ebben akár még hőértékben is lehetnek eltérések nem csak típusban. Régen (Értsd 25-30 éve) leszartam ezt, vettem ami volt az adott boltban csak a gyári hőérték stimmeljen és kész. Persze meg is szívtam párszor még nevesebb gyertyákkal is.
Végül a Denso vált be, meg az NGK. Csak utóbbiból vettem már hamisítványt és a fene sem akar ezzel szívni, úgyhogy inkább a Denso.
Tény hogy jól viselkedett a Brisk- kel is, csak az élettartammal voltak gondjaim. Ez a Brisk amúgy is egy kilengés volt a részemről. Akkor ott ezt lehetett kapni és többen dicsérték, hát vettem. A baj, hogy a gyertyának egy jól beállított Mz-ben van egy csereperiódusa, közben pedig normális esetben nincs vele gond. Nagy teljesítményváltozást sem lehet elérni pusztán másik gyertyával. Filléres cucc, a legdrágább/legolcsóbb közti árkülönbség sem befolyásol. Szóval nem sok indok van kísérletezni velük ha van egy nagyjából bevált típus. Az élet bonyolult ez meg annyira egyszerű és lényegtelen dolog benne, hogy egyszerűbb megjegyezni azt az 1-2 típust ami bevált és leszarni a többit. :-)
Persze, ha megírná a Blikk, hogy Britt kutatók szerint a Denso gyújtógyertyások kimutathatóan boldogtalanabban a többieknél, elgondolkodnék a váltáson! :-D
Én évekig használtam utcán is.
Nekem az NGK, és Bosch gyertyákkal is volt hogy hamar kimúlt, de volt olyan is ami sokáig bírta. Viszont a Briskkel viselkedett legjobban a motor.
Briskből egy darab múlt ki. A legtöbbet csak azért cseréltem le mert ha már felújítom a motort, akkor tegyünk bele újat.
De ugye neked Jawad van, ha jól emlékszem. Én MZ-re mondtam. Jawan nekem is hamar megdöglött az MZ-ben bevállt gyertyák. Asszem ott az NGK volt jó.
Én egyszer vettem Brisket (Egyébként Tesho javaslatára), de soha többet.
A sztori annyi, hogy mentünk Finnországba és kb. esedékes volt a gyertyacsere, gondoltam kicserélem előtte, ne útközben kelljen szarakodni vele.
A boltban azt mondták épp kifogytak a készletből, de például Briskből van választék. Tesho pont előtte magyarázta nekem, hogy ennél jobb nincs, én meg elhittem. De azért a biztonság kedvéért vettem kettőt...
Bele tettem, elindultunk, tök jó volt majd kb 2000Km múlva kimúlt. Nem látszott semmi különös rajta, csak simán ennyit bírt. De szerencsére kettőt vettem! Arra emlékszem, hogy a másik 4km különbséggel ugyanazt a távot bírta. Ebből megtudtam, hogy jó a minőségbiztosításuk, mert meglepően egységesen szar a termék. :-)
Ahhoz képest, hogy egyszer sem akartam gyertyát cserélni ez szívás volt. De ha azt is figyelembe vessük, hogy az a két darab gyertyával összesen 4000Km a túra meg több mint 5000 volt... Szóval ezt nagyon beszoptam! Soha többet Super Brisk.
Versenyezni lehet hogy jó, csak az endurance versenyeket kerüld vele! :-D
Valami más váltót egyébként lehet tenni kis ts-be? Kiszeretném azt küszöbölni, hogy 3-ból 4.be váltásnál ekkorát ejt a váltó.
Ez nem nyúlik be jobban az égéstérbe, épp ezért kérdezem, hogy milyen lehet. Úgy két pólusú, hogy a közép elektródán kívül nem 1, hanem 2 test elektródája van. Egyébként ez is Bosch, ha jól emlékszem :D
Nem mindegyik 2 polusu?:-D
Probaltam 3 szikrakozos Bosch gyertyat. A nagyon szegeny kevereket is jobban begyujtja, ha jobban benyulik az egesterbe a dugattyu iranyaba. Kevesebb a fust. Cserebe 4000/min felett detonal.
40-50-60 nal hasznalva jo volt.
A benyúlása ennek a kétpólusú gyertyának is pont akkora, mint a gyári izolátornak, szinte mindenben egyezik, még hőértékben is, csak két pólus van rajta. Csak gondoltam megkérdezem, hátha van valakinek tapasztalata vele.
Nem látom értelmét.
Super Brisk-et imádja az MZ.
Versenyzéshez és utcára is az volt a legjobb.
Ennek a méretei, benyúlása, egyezik a gyári Izolátorral, csak olyan már nem kapsz jó minőségűt.
ETZ-nek a N14C kellett, TS-nek N15C, de nyáron a TS is szerette a 14-est, télen viszont picit nehezebben indult vele illetve a gyertyakép nem volt olyan szép.
2 pólusú gyertyával kapcsolatba, van valakinek valami tapasztalata?
Müller féle Hall jeladósra gondoltam.
Müller féle Hall jeladósra gondoltam.
Nincs neked Hangouts-od? (google üzenő)
Egyszerűbb lenne, mint itt.
Kb. jó az elképzelésed, de van pár dolog amit szerintem nem érdemes.
Én arra gondoltam, hogy megfúratom a hengert, 160-165 ccm környékére, Maratok bele plusz 2 felömlőt, Kicserélek a blokkban minden szimeringet, csapágyat, kap Prox csapszegeket, meg tűgörgőket, terveztetek hozzá egy rezonátort, és rakok rá egy elektromos gyújtást. Nem tudom mennyire lesz így erősebb, de szerintem némi változás biztosan lesz.
Az mz tuning kimerül a normális állapotra hozásban. MZ hogyan tovább c. könyvet szerezd meg, az tartalmaz mindent, kérdéses részletekben segítünk, ha végre hajlandó elfogadni amit beírok ez a szaros fórum.
Hiába írok választ mindig visszadobja, csak ezeket a rövid szövegeket engedi.
TS 150 tuningolásban tud valaki segíteni? Mit, hogyan alakítsak át, illetve hogyan.
Kis fogyasztasu tuning Mzhez?
a 150es 5ben porog 100nal 6000et.
Elvileg ha 500-1000 fordulatot emelsz a munkafordulatszamon az atomloknek es kipufogonyiladnak is picit magasabbank kene lennie.
En inkabb egy bekes teljesitmenyu de jo hatasfoku es keveset fogyaszto MZre vagyok.
Hát ezt így nem mondja meg senki, hogy milyen gyertya kell bele, csak annyit mondtam, hogy általában nagyobb hőértékű. De egyszer húzd neki kicsit tartósabban és utána nézd meg a színét. Ha nem fehéredik ki, akkor rendben.
Két furcsaság van abban amit írsz.
Az egyik a gyújtás. 2T motornál kis és nagy fordulaton/terhelésen kisebb előgyújtás kell. A közepes fordulatra pedig nagyobb. Ha a gyári fordulatszám fölé akarsz menni, akkor értelemszerűen kisebb előgyújtás kell a gyárinál.
A másik pedig, hogy ugyanakkora fúvókával ugyanazzal a beállítással jó, mint gyárilag. Ha hozzányúlsz ez a ritkán szokott így lenni. Hiszen ha jobb az öblítés, akkor több levegőt szív. (Azonos fordulaton ugyanannyi idő alatt, mint a tuning előtt) Tehát a porlasztóban az áramlás teljesen más lesz.
Ráadásul olyan fordulatra optimalizálod, amit gyárilag el sem ér. Szóval enyhén szólva is furcsa, hogy ugyanazzal a beállítással jó, mint azt a gyárban megálmodták. De persze nem lehetetlen, csak nem így szokott lenni.
Köszi a választ! Most NGK BPH7-es gyartya van benne, ami tudtommal közepes hőértékű. Érdemes bele raknom a 8-as hőértékű gyertyát? Azt már kerti gépekbe ajánlják, nekem a robi55-ben van olyan.
Sikerült életre kelteni a gépet! Az utángyártott szép krómozott kipufogót leszedtem és felraktam az eredeti gyári, de tiszta rozsda kipufogót, és megindult a motor. Egész délután karburáltam, estére meg is lett a legjobb beállítás. :) Most negyedikben kihúzatom 6000-ig és akkor megy 100-at, majd rakom ötösbe. Most jobban gyorsul, nem akad meg egyik fordulaton sem. Amikor elég hosszú volt az út, kihúzattam 7000-ig, de ott akkorát rántott, hogy majdnem leestem előre felé a motorról. Érdekes, hogy a subertű ott a legjobb, ahol az eredeti hengerrel is, a benzinszint is a gyári értéken a legjobb és a gyári 120-as fúvókával megy a legjobban. Az előgyújtást viszont nagyobbra kellett vennem 3mm-re a határra. Most nagyon jól megy! Alacsony fordulaton is szépen motorozható és húzni is lehet neki... meg is lepődtem milyen jó lett. A gyári kipufogó ugye! Holnap felrakom az 5 centivel rövidebb könyököt és újabb próba. :)
Egy 2T motor működése ennél jóval bonyolultabb. Inkább a sok apró változás a célravezető, mint hogy egy helyen brutálisan belenyúlsz, a többit meg hagyod ahogy volt. Szóval, ha a szívó/kipufogó oldalhoz nem nyúlsz hozzá, pusztán a 4 felömlő nem sokat hoz a konyhára. Ha pedig úgy lett megoldva, hogy valahol 6,5e fordulatnál jönne meg az erő, akkor mindent úgy kell beállítani, hogy oda optimalizáld.
Szóval, ha feltételezzük, hogy nem tévedett a srác, a hengert jól megcsinálta, és tényleg 6-7e között van a teljesítmény csúcsa. Akkor egyszerű eszközökkel is tudsz rajta javítani.
Próbálj kisebb előgyújtást állítani neki, illetve ha gyári kipufogót használsz, akkor legalább levágni a könyökből pár centit, hogy közelebb kerüljön a dob a hengerhez.
Ez mind jót tesz a fordulatszám eléréséhez, ahol majd megjön a kraft. (Ha tényleg jó a henger)
És kérdésedre válaszolva, kis fordulaton akár rosszabb is lehet, mint a gyári, de 5000- nél azért már élednie kellene. Magyarul egy tuningolt motort pörgetni kell, mert amúgy nem megy.
A gyertyát pedig figyeld, mert nagy teljesítmény= nagy hő. Alapból egyel nagyobb hőértéket tegyél bele, mert ha felizzik önálló életre kel és végül kilukadhat a dugó is, ami nem kellemes.
Megtörtént a 150-es etz henger átalakítása! A tartalék hengeremet négy felömlősre faragta egy srác, akit nagyon dicsértek itt a közelben. A kérésem szerint nem sokat tolt rajta, csak 6-7-ezres fordulatszámra tervezte. Egyenlőre gyári kipufogó van a gépen. Beszereltem, beállítottam a prés hézagot a javasolt értékre. Majd időt nem kímélve bekarburáltam. Az összes subertű magasságot kipróbáltam az összes nálam lévő főfúvókával (100,105,115,120,130) és a benzint szintet is állítgattam, mindent szisztematikusan, amíg az összes variáció sorra nem került. Minden változtatás után motoroztam vele. Megtaláltam a legjobb beállítást, de így is csak annyira lett jó, mint az eredeti hengerrel. :( Azt szeretném kérdezni a nálam tapasztaltabbaktól, hogy egy ilyen átalakítás után nem kellene kicsit jobban húznia a motornak az 5000-es fordulat felett is?
Sziasztok! Van egy 150-es etz-m, amit elég sokat hajtok és így tíz év után elgondolkodtam, hogy lehetne-e rajta fejleszteni kicsit. Építettem bele elektromos gyújtást és led-es indexet. Azt szeretném megtudni, hogy Balassagyarmat környékén tudtok-e valakit, aki a 150-es hengeremet felfúrja 180-ra? Vagy Pesten ki tudná ezt megcsinálni nekem? Még azt szeretném kérdezni, hogy a négy felömlős hengerek miben tudnak többet? Nagyobb erő, nagyobb fordulatszám? Gyári karbival és kipufogóval érdemes egyáltalán a 4 felömlőben gondolkodni? Előre is köszönöm a válaszokat!
Nekem a Jawa-n kettő van, az oldalamon van róla fotó.
Én kihajítottam belőle mindet. Van 1db biztosíték az akkun és kész. Tudom, hogy ez nem 100%, de 30 év alatt egy biztosíték sem ment ki. Ha valami van, majd az az egy kimegy és kész.
Atom biztos megoldás, nekem is ilyen van már vagy 10 éve.
A régi biztosíték tartóról letörtek a kivezetések, használtban nem lehet jót találni, egy új meg kb. 1000 Ft, ezért ezt alkottam ma : http://telectronic.hu/lomtar/etz/biztositek.jpg
Ja.
Kis méretű vellanymotor(be tudjuk építeni), és "ajándékba kapott" Li pakk, vagy 18650-es cellák.:)
Karácsonykor "Mennyből az angyal" helyett "Űrből az MZ eljött hozzátok pásztorok"-os fogunk énekelni. :-)
Logikus, nem? :D
Arról van szó hogy ezek a nagy teljesítményű akkuk a helikopterben csak 100-200 töltést bírnak, de nem mennek tönkre, csak már nem tudnak olyan nagy áramot leadni ami szükséges.
Ekkor még repülőben szokták használni mert az sokkal takarékosabb, de nekem nincs repülőm csak motorom szóval abba kéne bele aplikálni. Ráadásul elbírja az önindítót...milyen menő lenne már önindítós TS...vagy mondjuk egy hibrid TS :D najó megyek lefeküdni :D
Ha az lennék, már tuti ledobtam volna egyet... :-D
Szóval akarsz egy kis akkumulátort, amit nem a motorba teszel, hanem kisütött állapotban hordod a zsebedben, és a motorindítás előtt 20 percen belül fel kell töltened. És persze ezt a nyüstölést sokáig kell hogy bírja...
Így már értem! :-D
Összesen: 50 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|