:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Üdv!
Érdeklődnék, hogy üzembentartói szerződés kötése után, milyen kötelezettségeim vannak? Gondolok itt biztosításkötésre, új forgalmi esetleg....
Másik kérdésem, hogy rendőrnek esetleg elég-e csak egy felhatalmazás arról, hogy én használom a gépet, tulaja felhatalmazott használatára?!
Várom válaszaitokat!
Oké, köszönöm a segítséget.
Erről nem hallottam. Anno, mikor az enyémet vettem, azon se volt műszaki, de ettől még minden papírját meg lehetett szerezni, törzskönyvet, biztosítást kötni rá stb. kivéve a forgalmit. Azt ugyanis nem kapsz újat, amíg nincs rajta érvényes műszaki.
Valahogy ősz volt, mikor bementem az okmányirodába, kiállítottak egy igazolást, hogy a csekkeket ugyan befizettem, de akkor kapok forgalmit, ha megvan a vizsga is. Közben kiküldték a törzskönyvet a nevemre. Aztán jó fél évre rá vittem csak vizsgára a mocit, addig szépítgettem :) Utána kaptam is az új forgalmit szó nélkül.
Csak azért gondoltam ezt, mert hogy nem volt rajta műszaki már '97 óta és azóta bejött az a rendszer, ha nincs műszaki, le kell adni a rendszámot. Köszönöm.
Tulajdonosváltáskor a rendszám marad, szerintem ne a padlásra tedd, hanem a mocidra :)
Ő, de igen, van, mivel ez már a most is használt U kezdőbetűvel rendelkező 3 betű - 3 szám-os rendszám.
Szerintem okmányirodába, de ez nem biztos,mivel már nincs forgalomban ilyen tipusú rendszám.
Még annyit, hogy megvan a régi rendszám, azzal van még dolgom, vagy mehet a padlásra?
Köszönöm mindenkinek a választ!
Bocsánat, elírtam: 634-es.
vizsga kb 8-13e
Műszakira gondolsz? Jómagam pontosan 4360-at fizettem a héten. 638-asom van nekem is. A többi valóban annyi, amennyi....
Szia!
eredetvizsga 16-17e
forgalmi 6e
törzsköny 6e
átírási illeték 18* 344
vizsga kb 8-13e
+ még amit ráköltesz a vizsgára a motorra
De hajrá mert lessz egy jó motorod!
Sok sikert hozzá!
638-as SZÜRKE forgalmival??!!
Szia,
a költségeket azt nem tudom megmondani, de a régi szürke forgalmi és adásvételi a tulajjal elég lesz. Lényegében újra forgalomba kell helyezni, eredetvizsgálat, műszaki vizsga, új rendszám és okmányok.
Üdv! Új tag vagyok a fórumon, és ma készülök elhozni egy 15000 km-es Jawa 638-ast. :)
Mi a teendő akkor, ha régi szürke forgalmis motorom van és szeretném üzembe helyezni? Vásárlás esetén elég az adás-vételi írása? Mennyi ezeknek körülbelül a költsége?
Ebben az esetben a forgalmit is ki kell fizetni, majd a rendszámtábla cserét, szóval 12500HUF :)
Nem tudom hol lehet feljelenteni az ilyen hanyag ocsmányirodás picsákat akik szarnak a fejünkre.
Mindenesetre ha Budapesti az ember ajánlom a 4. kerületi okmányirodát mert ott nagyon korrektek és segítőkészek mindig. Max fél óra alatt minden problémámat megoldottak eddig.
sorszám: 3242 (121337)
( előzmény: szekeresroland, 2010-04-14 22:45:10)
Hülyeséget beszélnek.
Akkor ennyi ha elveszett a rendszám és teljesen újat adnak, de ebben az árban a forgalmi cseréje is benne van.
Pár hete csináltattam én is a rendszám elvesztése miatt.
Ha megvan az eredeti rendszám, akkor csak a rendszám újragyártását meg a műszaki matricát kell kifizetni ami 5500HUF.
Szóval keverj le egy taslit a nagyseggü picsának hogy kezdjen el gondolkodni és ne a te pénzedet pazarolja.
Hello!
Ha meg van a rendszám, akkor jelentsd be, hgoy elveszett a régi forgalmi. Így megtarthatod. Lehet hogy kicsit hosszadalmasabb lesz az ügyintézés, de szerintem megéri. Ha gondolod keress meg és segítek (roland.szekeres@t-online.hu)
Üdv: Roland
Köszi a segítséget.Megkérdeztem az okmányirodát,12500ft-ért kicserélik.Inkább akkor összefótozom a régit.
Igen, minden további nélkül.
El kell menni okmányirodába, ott adnak újra gyártási engedélyt és azzal mehetsz a plaket kft-hez.
Igaz nem papírkérdés,de azt hiszem hozzá tartozik.Meglévő rendszámot újra lehet gyártatni?Nem elveszett,megvan,csak félbetörött,ez helyett szeretnék gyártatni,ha lehetséges.
Köszi a segítséget.
sorszám: 3236 (120871)
( előzmény: Fejes Attila, 2010-03-15 13:02:36)
Szia,elmész az okmányirodába, bejelented a tulajdon jogot,ha bármi probléma van a motorral/foglalás,elidegenitési tilalom/az egyből kiderül.Utánna eredetiségvizsga, biztosítás,müszakivizsga, okmányiroda.Én tavaly előtt csináltam, ez volt a sorrend, idén lehet, hogy a vizsgán van az eredetiség vizsga, de megmondják az okmányirodában.
Üdv.Lenne egy kérdésem.Szürke forgalmi,régi rendszám,élő tulaj adásvételivel.Mi a menete a motor átírásának?
Szerintem a helyi NKH-t kérdezd meg, mert a vázról és a blokkról is lesz ugyan papírod, meg végeredményben új forgalmid az új blokkal, csak ne kelljen mondjuk külön eredetvizsgáztatni.
Még nincs a nevemre iratva.
Lényegében akkor motorcsere csupán egy típusazonos blokkal. Ennek semmi akadálya, hisz az új blokkról van papírod. A váz már a te neveden van, vagy még átírásra vár?
Előző levelemet javítom!
A váz forgalmiában, és a törzskönyvében még szerepel a motorblokk száma(ami u.a, mint a vázszám) de az adásvételibe nem írtunk. Mint említettem, a másik blokk, amit én szeretnék beleépítei, típus és évjárat azonos, adásvételi szerződéssel rendelkezik!
Lenne egy gyors kérdésem! Van egy papiros vázam, és szeretnék belerakni egy mptprblokkot! A váz forgalmiában nincsen motorblokkszám!!! De ehhez a vázhoz nekem van egy típus, és évjáratazonos, adásvételivel rendelkező motorblokkom! Le lehet papirozni? Ha igen, akkor miből tart?
Hogy az hogyan kerülhetett oda...
Ha már Portugália (meg Spanyolország), nekem Bultaco, OSSA, Montesa vagy uram'bocsá Sanglas jut az eszembe.Persze, izlés dolga, csak belegondoltam, milyen csodálatos motorokat gyártottak ott (is).
A japánok térhódításával vége lett mindennek...
üdv.: R
Csak elméleti szinten kérdeztem, amúgy tegnap este számolgattam, hogy nem nagyon érné meg. MZ ETS 250ről van szó.
Portugália??? :)))
Áruld már el, milyen ritka gépről van szó!
Nekem jobb lett volna, ha külföldi, mert a típusom nem volt benne az elektronikus nyilvántartásban. A tatai okmányirodát erősen ajánlom minden közelében lakónak!
Javaslom az okmányirodát.
Ennyire lutri a dolog, hogy nem tudni milyen papírok vannak hozzá? Ha nincs valami tulajdont igazoló irat vagy forgalmi engedély, akkor egy adásvételi nem fog érni semmit ha forgalomba is akarod helyezni. Ennyire megérné elmenni olyan messze?
Az lenne a kérdésem, hogyha mondjuk találtam egy ritka motort(valószínűleg nincs forgalomban, mert egy pajtából lett megmentve), de az Portugáliában van, akkor azt ha én megvenném, milyen papírok szükségesek ahhoz, hogy Magyarhonban is forgalomba lehessen helyezni. Esetleg mi van akkor ha a külföldi tulajnak sincs róla papírja, OT vizsga vagy valami megoldás?
Gondolom ez az egész azért találódott ki, hogy a "nyugodtabb" vérmérsékletű, kevesebb kockázatot jelentő motorost előnyben részesítsék a speed-esekhez képest. De azért azt nem mondanám, hogy egy herlis csak töpörög, vagy egy 1500-as Intruder. Egy MZ-vel közlekedő tán veszélyesebb? Egy fenét. Ezért lenne érdekes az eredeti adatbázis, mert abban lehet sokkal több motor szerepel, mint ami a biztosító listájában van.
Szerintem ezt el is felejtheted. Én is néztem ezt a lehetőséget, találtam is egy oldalon linket, de ott MZ-ről szó sem volt. Szarnak ezek a régebbi gépekre. Harleyk-ra meg Shadow-okra gondoltak ezek kb. nem MZ-re. Na mindegy.
Ahoj, nem tud valaki Eurotax adatbázishoz hozzáférni? Ugye van biztosító amely engedményt ad, ha a motor csopper, cruiser vagy túra. Túra motor szinte nincs is benne, pedig szerintem sokkal több motor is beleférne, akár egy Jawa, MZ, Pannonia, stb.
Szia,sajnos nincs.Csak ha veszel papiros vázat,blokk résszel, és ráépitessz.
Üdvözletem! Nemrég vettem egy kosárnyi motor alkatrészt. Kissebb szortírozás után négy motort tudtam összeállítani belöle. A gondom csupán annyi, hogy egyikhez sincs sem adásvételi sem forgalmi. Van arra lehetőség hogy ezeket a régi paripákat újra forgalomba helyezzem valahogy?
A segítséget előre is köszönöm....
Az OT viszont nem megoldás, én anno beszéltem a veterános elnökkel is, nagyon korrekt úriember, de segíteni nem tudnak. Kell minden papír az OT-hez is...
sorszám: 3216 (117759)
( előzmény: Black Dragon, 2009-09-29 19:10:49)
Bejegyzett utolsó tulajdonos kell mindenképpen, ő az aki el tud intézni bármi pótlást vagy megbízhat téged. Bővebbet sokat olvashatsz ilyesmiről itt.
sorszám: 3215 (117758)
( előzmény: Black Dragon, 2009-09-29 19:10:49)
Szevasztok!
Forgalomba helyezésnél, ha nincs meg a forgalmi, akkor van más lehetőség az OT rendszámon kívül?
Üdv.
Azt rebesgetik hogy meg fog szűnni az eredetiség vizsgálat,illetve nem lesz kötelező.Ez azt jelenti hogy akkor a törzskönyvért se kell fizetni? Mert ugye azt az eredetiség vizsga alapján küldik meg..
Akkor az átírás olcsóbb lesz cirka 20 ezer forinttal?
Közérdekű:
http://www.fn.hu/auto/20090927/nem_kell_izzokeszlet/
közben felhívtam a Központi (Budapest) Okmányirodát is... ott még egyszerűbben elmagyarázták... :D
mivel az adásvételivel megszerzed a TULAJDONJOGOT a gép felett, nincs szükség mindenféle meghatalmazásra meg a régi tulajdonostól a nyilatkozatra (tehát nem az átírással válik a tulajdonoddá), mert az ügyeket innentől kezdve TULAJDONOSKÉNT intézheted...
tehát mint tulajdonos teszek nyilatkozatot arról, hogy nincs a motornak forgalmija stb.
azt nem tudom, hogy ez annak az eredménye-e, hogy a veterán klubbok képviselői felvették a kapcsolatot a közlekedési hatósággal az ilyen kényes ügyek könnyebb intézése végett (hírek), vagy már régebb óta is így müködik a rendszer, de mindenesetre egyre kecsegtetőbb a dolog...
ilyen esetekben ne hallgassatok senkire sem, tessék felvenni a telefont, és utánaérdeklődni az összes környékbeli okmányirodánál... :)
én jártam úgy, hogy átíráskor műszaki nélkül simán elhajtottak az irodából, míg egy másik (megyeszékhelyi) okmányirodába csont nélkül átírták... :)
sziasztok a segitségeteket szeretném kérni kedves motorostársaim azzal kapcsolatban hogy 2010 április közepén szeretnénk rendezni egy jótékonysági motoros találkozót gögyün(győr mellet)már több szervezetet megkerestem és segitenének de tudnom kéne hogy hány motoros jelenne meg és van e értelme megcsinálni nagyon szeretném ha sikerülne mert két beteg gyereken szeretnénk segiteni ha lene akkor segitenétek e ?? légyszives jellezzetek az a7szabo@gmail.com-ra előre is köszönöm minden megjegyzés vélemény fontos lenne számomra előre is köszönöm
Ez így egész jól hangzik, de mi kerül ezen sok pénzbe? Mármint persze ha levesszük belőle azt amit amúgy is kifizetsz egy rendezett papíros gép megszerzésénél. eredetvizsga:15500, biztosítás:kb.5-8ezer, műszaki:7-8e,vagyonszerzési illeték:kb.3e, új forgalmi, új törzskönyv: 6-6ezer.
Miért kell még fizetni? a tulajdonosnak a nyilatkozatért? Vagy az adatlapért(ez valószínű) 1-2ezer kb., ha műszaki adatlapról beszélünk.
Szerintem az a fontos, hogy ez az egész egyáltalán lehetséges. Nyilván az szükséges hozzá, hogy az akitől veszed legyen a tényleges utolsó tulaja a gépnek, ne száz kézen átment legyen, mert akkor valószínűleg nem sok kedve van már a hivatalosan utolsó régi tulajnak nyilatkozgatni egy vadidegen embernek.
Jól gondolom?
na, kicsit utánajártam a forgalmi nélküli gépek átiratásának-lepapírozásának... :)
beszéltem az okmányirodával (Miskolc), és elég segítőkészek voltak... szóval van esély az ilyen gépek forgalomba helyezésére...
a menete a következő... a régi tulajdonossal íratni kell egy nyilatkozatot, hogy az xy motorszámú-alvázszámú gép forgalmiját elhagyta-elkeverte, meg hogy kb. mikor is történhetett ez... ez a nyilatkozat minden esetbe szükséges... ezzel a nyilatkozattal + az adásvételivel irány az okmányiroda, ahol kiállítanak egy "adatlapot" amivel már lehet vizsgáztatni, biztosítást kötni stb. innentöl kezdve az átírás menete megegyezik egy normál átírással, az új forgalmit már csak az új tulajdonos nevére állítják ki...
persze ehhez kell, hogy a motornak valamilyen adata szerepeljen a nyilvántartásban...
röviden ennyi :) ... a menete biztos sok időt, utánajárást vesz igénybe, meg nem kevés pénzt... :(
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|