:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
FORGALOMBÓL TÖRTÉNŐ VÉGLEGES KIVONÁS
Az ügy elintézéséhez fizetendő díj:
Az ügy rövid leírása:
Az ügyfél kérelmére az M1, N1 kategóriájú, / személygépjármű, tehergépjármű/ valamint a motoros triciklinek nem minősülő három kerekű gépjárművek forgalomból történő végleges kivonására kizárólag bontási átvételi igazolás ellenében kerülhet sor. A bontási átvételi igazolást valamint a jármű törzskönyvét, forgalmi engedélyét illetve hatósági jelzését /rendszámtábláját / az ügyintézés során az okmányirodában az ügyfélnek le kell adnia, melyek visszavonását a közlekedési igazgatási hatóság határozattal elrendeli.
Az egyéb kategóriába tartozó járművek / pl. vontató, motor, busz/ forgalomból történő végleges kivonása akkor kezdeményezhető, ha annak ismételt belföldi forgalomba helyezési szándéka nem áll fenn, mely esetben az a hatósági jelzés /rendszámtábla/ visszavonásával és a járműnyilvántartásba történő bejegyzéssel egyidejűleg az érvénytelenített forgalmi engedélyt és törzskönyvet az ügyfél részére vissza kell adni. A rendszámtáblát a MB Központi Hivatal részére /selejtezés céljából / meg kell küldeni.
Az adásvételi szerződés,jogszabály szerint, olvass utána, alkalmas a tulajdonjog igazolására a törzskönyv és a forgalmi kiadásáig, szóval te tudod rosszul. Ismét megkérdezem, motorkerékpárt mióta kötelező bontóba vinni ?
Mióta kell bontási igazolás motorkerékpárra ? Ki mondta neked, hogy a véglegesen kivont motorkerékpár nem helyezhető ismét forgalomba ? Nagy itt a sötétség, mióta nem jártam erre :-)
Amúgy is 2010-ben változott az adás-vételi szerződés tartalmi követelménye és már csak az új szerint írják át.
Szóval, sajnos elég rosszak a hivatalos üzembe helyezés esélyei.
Ez okés, de szerepel-e benne, hogy az eladó a jármű tulajdonosa? Ha nem volt semmiféle hivatalos papírja, hogy ő a tulajdonos, akkor már az adásvételin megbukott a dolog, ugyanis tulajdonjogot csak tulajdonostól lehet szerezni.
Neveket, személyes adatokat, motorszám és vázszám. Aláírva 2 tanuval.
Pontosan mit tartalmaz a szerződés (már ha nem titok)?
De írtam már korábban, hogy semmit nem kaptam csak adásvételi szerződést. Ezen felül pedig a előző tulaj örököseit el tudom érni. Ez a helyzet.
Ezt mondom. Csak a tisztelt tulaj nem méltóztatott válaszolni, hogy kapott-e egyáltalán forgalmit az adásvételkor. Ha nem kapott, akkor azért nem, mert már le lett adva. A rendszámot is hiába nézegeti, mert azt is megsemmisítik és törlik a nyilvántartásból, hogy újra kiadható legyen. A járműnyilvántartásban kellene, hogy meglegyen a tulaj neve. 10 éve szerintem már létezett komputer az nkh-nál :)
Lehet hogy egy ördögikőr lenne a dologból. A póthagyatékin kérhetik a motor forgalmiját.Ami megszertéséhez kellene az eljárás. Ugyanis régen a tulajdonjogot a forgalmi igazolta. Vagy adásvézeli. Ha a régi tulajnak is csak adásvételivek volt igazolható a tulajdonjoga, akkor megy tovább a malom.A BM a hagyatékihoz se tudna az örökösnek adatot szolgáltatni, mivel az eljárás vége előtt még nem tulajdonos. Hiába, a bürokrácia az bürokrácia.
Vagy akkor kell egy pót hagyatéki eljárás, amibe bele kell venni a motort, és az örököstől megvenni. Csak hát ez marha macera lenne, a költségeiről nem is beszélve.
Rosszul tudod, én így vettem az oldalkocsist.
Nem adnak ki adásvételi szerződésre semmit. Csak a tulajnak adják ki az igazolást és utána lehet eladni. Az adásvételibe pedig be kell írni, hogy nincsenek papírjai, hanem az mellékelt igazolás alapján lett kiállítva.
Attól, hogy soha nem volt törzskönyve és ideiglenesen nincs forgalomban, a forgalmi még megvan a tulajnál.
Ha meg véglegesen kivonták és valahogy megúszta a bontót, (Most már kötelező bontóba vinni.) akkor azt már soha senki nem fogja Magyarországon forgalomba helyezni!
Valószínűleg ez utóbbi a helyzet.
Illetve, ha nagyon öreg és jó is, akkor veteránként lehet próbálkozni!
Ha van érvényes, megfelelő adásvételi szerződés, a szükséges jármű azonosítókkal, akkor neki is kiadnák az információkat. De vélhetően az adásvételiben nincs rendszám, így nincs mi alapján visszakerestetni. És ez még nem a számítógépes rendszerben volt nyilvántartva, hanem papíron.
Hogy derülne ki a nyilvántartásból? Csak a tulajnak adnak ki adatokat, az meg halott.
Vett egy darab vasat adásvételivel. Elég szar ügy.
És nemcsak mit tartalmazott, az akkori előírásoknak megfelelt? Tanúk is aláírták? Azok a tanúk elérhetők még?
Az adásvételi mit tartalmazott? Alváz- és motorszámot? Ha megvan a rendszám, akkor az ahhoz tartozó azonosítóknak is passzolniuk kell.
Igen, pl. arról. Ha megvan a rendszám, akkor a nyilvántartásból kiderül, hogy mikor lett kivonva, ki volt a tulaj. Ha az öregé volt akivel az adásvételi megköttetett, akkor az már jó hír.
De talán meg tudják mondani, esetleg egy régi fényképről. Mi a teendő ha megvan a rendszám?
Szerintem szerezz egy ugyanolyat és építs át mindent, különben csak a kertben motorozhatsz vele. Kár lenne érte, ha már fel lett újítva.
Hát akkor nincs semmi, amivel a tulajdonjogodat igazolni tudod. Az örökösök se tudnák megmondani, mi volt a rendszám?
Se rendszám, se papír nincs, csak az adásvételi szerződés.
Ha véglegesen, bontási igazolással lett kivonva a forgalomból, akkor gyakorlatilag kilóra vettél vasat, mert nem tudod visszahelyezni. A vételkor kaptál forgalmit? Mert a végleges kivonáskor a rendszámot, törzskönyvet, forgalmit le kell adni. Mondjuk érdekes, hogy nem tudtak semmit mondani, mert a nyilvántartásban szerepelnie kell, még akkor is, ha bontási igazolással lett kivonva. Rossz hír, hogy az ideiglenes kivonás is elévül 10 év után, és véglegesen kivont jármű lesz.
Az sincs meg, mi volt a rendszáma?
Sehogy nem kéred meg őket.
Okmányirodai igazolással értékesíthető, de azt a tulajnak adják ki, aki pedig nem él.
Akkor valószínűleg az a motor már soha nem lesz forgalomban többet.
Hacsak nem donor motor és szám átütés útján, ami persze teljesen illegális.
Lassú voltam.
Jeken esetben marad a remény hogy a BM-nél megvan a motor. Azt hogy a BM-et hogy kérheted meg az előkeresésre, nem tudom.
Ha megvan a forgalmi. De mivel ki lett vonva a forgakombó már a vétel idején is, ez közel sem biztos. Forgalmi nélkül pedig csekély az esély. Csak akkor van esély, hamegvan a BM adatbázisánan. Ami 10 éve kivont motor esetén nem szokott teljesülni.
De ha megvan a forgalmi, akkor valónam úgy van ahogy írod. Még büntetést sem kell fizetni az átírás elmaradásáért kivont jármű esetén. ha jól tudom.
Csak forgalmi legyen......
Csak az a baj hogy egyenlőre még a régi forgalmi sincs meg. Ilyenkor mi van?
Bemész az okmányirodába az adásvételivel és a régi forgalmival és átírják. Persze nem kapsz új forgalmit. Jön még az újra forgalomba helyezés, a műszaki, új rendszám, új forgalmi, új törzskönyv, stb stb.
Kész vagyon!
Lenne egy kérdésem hozzátok!
Vettem 10 éve egy jawa 350-est (360-as típus)meg is van az adásvételi, de nem lett átírva és a rendszáma is le volt már akkor adva. Idén tavaly felújítottam és a papírjait el szeretném intézni. A bácsi akitől vettem meghalt már. Az okmányirodában a motorszám és a vázszám alapján nem tudtak semmit se mondani.
Mit tehetek ilyenkor. Hogyan tudom forgalomba helyezni? Annyi támpontom van hogy akitől vettem bácsi, felesége és lánya még él.
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem sehogy. Egyrészt mert nincs forgalmid, törzskönyved, másrészt meg a vegyes bazárok miatt.
Sziasztok!
Nemrégiben vettem egy "átépített" motort: Pannónia blokk, Jawa váz és -tank, MZ első villa és -tárcsafék.
Adás-vételivel vettem, egyéb papírjai nincsenek.
Hogyan tudnám forgalomba helyezni?
Nagyon jó kis motor, szépen megy és jól motorozható.
"az új motor adás-vételijével"
mármint a motorblokkéval
Üdv,
Típusazonos motorcserénél elég, ha új forgalmit és törzskönyvet állíttatsz ki. Bemész az okmányirodába az új motor adás-vételijével és befizeted a 2x6ezer forintot az új okmányokért. Autónál kell valami igazolás is a szakszerviztől, motornál nem biztos. Értelem szerűen előtte meg kell venned a saját blokkodat pl. a macskádtól.... :)
Hali Urak!
Végre belefogtam (volna) a T5H-m restaurálásába. Forglomba is akarom helyezni (nem OT-sként). Igenám, de úgy tűnik végleg elveszett a forgalmija (sőt, idegen nevére szól aki már tudtommal nem él). Ám ez még áthidalható lenne.
Ám más baj is van: vázszám csak a nyaktáblán olvasható, a vázba ütött szám olyan mintha direkt ki próbálták volna csiszolni, plusz erősen korrodált pont azon a részen.
Gondolom így teljesen esélytelen a forgalomba rakása (de cáfoljatok meg ha rosszul tudnám).
Mi marad tehát? Sejtésem szerint egy forgalmis vázatkéne szerezzek (blokkfelekkel?).
Szükséges-e a forgalmis váz, vagy van más út is a forgalomba helyezhetőséghez.
Egyelőre azon dolgozok hogy a közel 30 évnyi állás után indítható állapotba hozzam a blokkot, többi meg remélem kialakul.
Köszi előre is a válasz(oka)t.
Üdv:
Zozy
Szívott már valaki azzal, hogy év közepétől újfajta adásvételit fogadnak csak el az okmányirodában? És hogy 5 nap alatt be kell jelenteni?
Úgy néz ki folyamatosan a Magyar Közlönyt kéne olvasni...
Most vizsgázott a motorom.(etz-150)
Csak a fék érdekelte őket.
8370ft, a zsákmány.
de ennek 1 része fix a másik az átvizsgálás,így eltérhet.
Bár hallotam már hogy az ülésen lévő kapaszkodóra is harapnak. üdv
Takarítsd ki nagyon fínom csiszoló papírral a fék dobját,nagyon óvatossan a pofát is, ne menj új fékpofával vizsgára. Ez segít egy picit. Bár ha nagyon ovális a dob akkor nem eleget.
Zöldkártya nincs. Az ülésen lévő szíjra és az esetleges fém kapaszkodókra céloztam.
A fék lehet erős, érezheted egyenletesnek, de a számítógép gyakran látja másként.Tudod a motor tömege kisimítja az egyenetlenségeit a féknek.
Köszönöm a segítséget!
A fékeket én elég erősnek és teljesen egyenletesnek érzem. Utaskapaszkódó alatt az ülésen lévő szíjra, vagy az utas mögött valamilyen kapaszkodásra alkalmas keretre gondolsz?
És még egy, lehet hülyén hangzó kérdés: zöldkártya nem kell rá?
A festés annyiban számít hogy eleve útálattal kezelik a jószágot ha ütött-kopott. rozsdás.
Amire figyelned kell szerintem az a fék. A dobfék hajlamos egyenetlen fékhatást mutatni és úgy tudom már mindenhol kötelezően számítógéppel nézegetik a fékeket. A motort nem kell beindítani vizsgán. Majd elfelejtettem, az utaskapaszkodók állapotába, hiányába is bele szoktak kötni. De a legtöbb szoci motor a fékpróbán vérzik el.
Szép napot!
Készülgetek lassan műszakira vinni a Jawam. 13 éve járt le róla a vizsga. :) Szóval az lenne a kérdésem, hogy mire figyeljek oda vizsga előtt? Min bukhat meg? Lyukas az egyik kipufogó pár helyen és nem csak ott fújja a füstöt, ahol kéne. Ezt mindenképpen be kell foltoztatnom előtte? Az első féknek gyárilag nem volt féklámpakapcsolója, akkor ugye nem is kell rá? Az hogy a festése ocsmány és itt-ott rozsdafoltos az nem számít nekik, ugye?
Előre is köszönöm a segítségeket!
Vám?
Románia EU tag...
A regadó esetleg lehetne "sok", de nem hinném. Mihez képest ugye? Mert a magyar átírás sem olcsó...
sorszám: 3263 (122570)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2010-06-24 13:18:44)
Sziasztok! Egy kedves barátom ismerősének Erélyben van egy szép állapotú Izs Jupiterje, azt szeretném megvenni. Gondolom sok lenne a vám meg a többi papírmunka, egy üzembentartóival esetleg használhatom itthon? A barátom az kettős állampolgár, esetleg ha az ő nevére iratjuk, és tőle veszem át üzembentartóival a motort az megoldható?
Igen a saját nevedre, igen elég hozzá amit leírtál. Én is szürke forgalmival mentem a biztosítóhoz, néztek is nagyot, hogy ez meg micsoda...
Köszönöm! Közben már jártam az okmányirodában és megtudtam mindent. Vagyis majdnem. A biztosítást a saját nevemre kell kötni, ugye? Illetve ehhez elég az adásvételi szerződés, az eredet vizsga és a régi forgalmi?
Örülj neki hogy megmaradt a rendszám, így spórolsz 6000Ft-ot. Annyi lenne kb. az új. Átiratás menete:Adásvételi-Eredetvizsga-Biztosítás-Műszaki vizsga( a műszaki vizsgás papírral már mehetsz az okmányirodába lábon a motorral) ott kapod a forgalmit, meg tejelsz mint a kisangyal az illetékekért.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|