:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
hello.
ha van valakinek 1 használhato simson-tunning leirása az lécci kuldje el 1 e-mailben.elore is.kössz e:picco@maffia.hu
A sorrend a következő:
Eredetiség vizsgálat, biztosítás, átírás, műszaki. Vagy műszakira az előző tulaj nevén viszed, de nem sok értelme van, nem spórolsz vele semmit.
Jogosítvány pedig ezekhez nem kell.
Csak a közlekedéshez, de ahhoz is inkább benzin:-)
Üdv Attila
Üdvözletem mindenkinek!
A tanácsotokra lenne szükségem! Vettem egy 250-es ETZ-t lejárt műszakival. Azt nem tudom, hogy hova kell először mennem. Vihetem így átírás nélkül vizsgára, vagy előbb át kell íratnom az okmányirodában? Az átíráshoz kell eredetiségvizsga, ahhoz kell műszaki?
És ami a legfőbb kérdésem : elintézhetem-e mindezeket úgy, hogy nincs rá jogsim?
Előre is köszönöm!
.file. :
Szerintem igen. Valahol, a BM Központi Nyilvántartó egyik elhagyatott, dohos raktárszobájában kell, hogy legyen egy penésszagú, megsárgult papírú akta, amiben megtalálhatóak a jármű adatai.
Teendők:
- bemész a lakhelyed szerint illetékes okmányirodába (forgalmi eng. ügyek ablak)
- mondod, hogy forgalomba szeretnéd helyezni a ...(itt átadod a papírt, amire felírtad a birtokodban lévő adatokat) Ők megkérik a Nyilvántartót, hogy túrják elő a jármű aktáját, és vigyék fel a Központ Elektronikus Járműnyilvántartóra. Szóval, hogy a csaj lássa a csak a mocit a számítógépén, ha rákeres. Ez kb. 2 hét.
- Ha megvan, akkor viszed az adásvételit, az eredetvizsgálatot (kérdezd meg, hogy megcsinálják-e, így, forgalmi nélkül ; 8500,-), biztosítás (kb 3400)igazolását, műszaki vizsga igazolólapját (3400)
- A tulajdonosváltás bejegyzéséhez a jogszabály szerint csatolni kell a régi forgalmit, és le kell iktatniuk a Nyilvántartóba. Ezért kérdezd meg, hogy ilyenkor mi van, ha elveszett a forgalmi. Lehet, az eredeti tulajnak be kell jelenteni az eltűnését.
- Szóval ha minden OK, akkor ott helyben kapsz egy új forgalmit (8000,-), átírják (4500,-), és rendszámot (3400,-).
Hát ennyi.
GuAkos
Hello!
Nem tom. :) Ehhez volt kedvunk. :) Vagy talan mert az en nickem 4 karakter. :) Nem tom.
bye
HyGy
Hi!
Lenne egy(?) problémám:
Van egy Trophym. Van hozzá adásvételim, motorszám, alvázszám. _Nincs_ forgalmija, papírja. Annyit tudok, hogy kb 20 éve kivonták a forgalomból és a régi rendszámát tudom.
Szerintetek forgalomba tudom helyezni?
Ha valaki tud valamit lécci irjon.
THX
Szolgálati közlemény: HyGy: miért épp min. 4 betü a felhasználó azonosító? :)
Vettem egy /1 -et, új rendszámmal,szürke forgalmival,az okmányban lévővel messze nem egyező alvázszámmal.Vettem 1 ÚJ vázat hozzá,sok kínlódás árán összeraktuk.Indultam eredetvizsgára s ott közölte az illető:-Ide bizony átalakítási engedély kell! Beballagtam a Közl.Felügyelethez,és kértem. A 11400ft befizetése után kedvesen közölték, várjak türelemmel majd küldik.Ennek a papírnak a birtokában elvittem KPM műszakira. (A motort meg sem nézték,kivéve a kormánnyal küldtek melegebb éghajlatra-saválló cső-,miután baráti segítséggel Simsonéra cseréltük 30 perc múlva volt műszakim!Vágott sárvédők,bicikli km-óra,vastagabb gumik,a forgalmival nem egyező kerékméret a kutyát nem érdekelték!!!)Innen vezetett az út eredetvizsgára,majd az okmányirodába, a nőszemély nehezen hitte el,hogy új a vázam(ugyanis használtra már nem adnak papírt).Ennyi a sztori. TANULSÁG:Mindent el lehet intézni, kis szerencsével esetleg 1-2 ismerőssel!!!Ma már "speed" kormány van rajta :-)
Hat akkor tisztelettel varom.
dArk!
A próbálkozást megéri, ha újra forgalomba helyezhető. Ezért én mindig azt tisztázom először, hogy kimosható-e a motor a sok szennyből, amit az előző tulajdonosok ráraktak okmány ügyileg.
Hygy!
Itt nem oszthatom meg mindenkivel, mert a Fórum bárki által látogatható, bárki olvashatja, ha érdekel a dolog, akkor elküldöm csak Neked, csak most kedvezményesen! e-mailben.:o)))))
Haliho!
Bunny koszi szepen a tajekoztatast, probalok majd okositani vmit. Igazabol annyira gazosnak tunik mar az atiras is, hogy lehet le se fujom, a szepen letisztitott reszeket osszepacsmagolom a legolcsobb szarral, es motorozok vele foldutakon amig szethullik az egesz :)) Belefaradtam mar ebbe a felujitasba... :\
Hello!
Ide is reszletezhetted volna bunny. :)
dArk!
El kell, hogy keseritselek a dologgal kapcsolatban, de egy megoldás van csak, azt pedig e-mailben részletezem majd.
Hali!
Lenne egy kis gondom, hátha vki járt már így ;] Vettem egy motort, aminek az előző, és az azt megelőző tulaja sem írt adásvételit. Közben megtaláltam a régi fajta forgalmi szerinti utolsó tulajt (na ez se volt semmi, '85-ös az utolsó bejegyzés, az utca köré azóta egy putri került, meg persze a neve is más, kocsival is alig mertem bemenni :) Szóval a lényeg, hogy az illető '96-ban meghalt - erre azt mondta valaki, hogy ne bajoljak a dátummal stb., hanem simán vegyem meg a még élő volt feleségtől. Szerintetek ez így OK? A motor már nem volt nála amikor meghalt, nem kellene szerepelnie a hagyatéki iratokban hogy ezt megcsinálhassam?
Köszi, dArk
Ja elöbb nem írtam, de ebben az a geciség, hogy vannak olyan átépített gépek rá sem ismersz, és mindenféle engedély nélkül simán átmennek műszakin.
Egy típusazonos fékbe meg belekötnek, hát rohadt dolog.
És ki kifizettették veled?
Nekem a TS 250/1-en is ETZ tárcsa volt itt azért sem szóltak.
Na meg a mostani 1983-as ETZ- men is az van, és most (9.-hó) megy műszakira, ha szólnak érte, én inkább visszarakom az eredeti elejét :-(
Üdv Attila
Nálunk Szolnokon fele annyit sem szöszölnek műszakin, mint a tieddel, de egy biztos. A 82es ETZ-250emen lazan rakerdezett a fazon, hogy erre meg hogyan került tarcsafek... Igy vettem, tudtam, is hogy at alakitotta valaki, de elovettem a pokerarcot, meg jol eloadtam a hulyet, mosolygott egyet a fazon, meg megjegyezte, hogy atalakitasi engedely 15 ezer forint (3 eve) de muszaki rajzot, meg ilyen papirmunkat csak azert nem kell mellekelni, mert tipusazonos a cucc (meg teljesen csereszabatos) Szóval azt tudom javallani vidd el és számíts arra, hogy mákod lesz. De van mégjobb. Elviszed dobfékesen, aztán otthon beteszed a tárcsafékes villát.
Gyöször.
szevasz!
nem hinném,hogy tudják a vizsgáztatók milyen fékkel szerelték gyárilag.bár akkoriban még nem létezett mz tárcsafék.egy ismerösöm a ts250/1-esre rakott etz tárcsaféket,nem okoskodtak müszakin.föleg mivel tipusazonos alkatrészröl volt szo.
tomóka
Hell!
Van egy Simsonom de szeretném eladni és venni hejette 1 MZ TS125-öt és a fékjét szeretném kicserélni ETZ tárcsafékre.Kell ehhez valami spec engedély ??
Elöre is kössssz!
szevasztok!
na tulvagyok a müszakin!
elsö lépésként eggyeztetik a forgalmiban és a motoron szereplö alváz-motorszámot.
kérik az érvényes felelöségbiztositást igazolo befizetési bizonylatot.müködés szempontjábol ellenörzik az elsö-hátso lámpát , féklámpát és az indexeket.kürtöt,fénykürtöt./micsoda hülye elnevezés!/
a visszajelzö lámpákat,gumik állapotát,méretét.megrángatják az elsö-hátso kereket./csapágyas?/kormánynyaknál szintén.lenyomkodták az elsö telót /na ezt nem tudom miért csinálták/.
málam nem történt meg,de elvileg nézik az égökészlet,elsösegélycsomag,szerszámkészlet meglétét.és produkálnod kell egy hátsokerékcsusztatos fékprobát.
viszont a kutyát nem érdekelte a kormányon "vigyorgo" bringa kmóra.
tomóka
Olvastad az e-mailomat az idommal kapcsolatban? Mert ha nem kell, akkor odaadom másnak.
Bocsi hogy belekotyogok.Régen valamikor lehetett szolóban használni az oldalast,ma már nemlehet,csak ha szolóra vizsgáztatod.Persze ugyanez érvényes visszafele is.
Énis építek egy oldalas 634-est,ha kell valami alk. szólj.
Hello
Az a kérdésem támadt, hogy, ha levizsgáztatod a gépet oldalkocsival,(beírják a forgalmiba 3 személy stb.)akkor utánna lehet e közlekedni vele szólóban, vagy csak úgy ha fennt van az oldalkocsi?
Üdv Attila
ahoj!
kedden megirom mit néztek a motoromon müszakin.a kilométerorára kiváncsi vagyok
mert az enyém beszart és lecseréltem bicikli kmorára.
tomóka
Hali!
Kösz az infót.
Közben én is kiderítettem egy két dolgot
például ezt a lánckerék+kilóméteróra hajtás,de szerintem a vizsgán ezt konkrétan nem nézik.Szerintem az első rugót sem tudják leellenőrizni.Kormányszorítót sikerült beszereznem.
Egyébként felhívtam a helyi kpm. kirendeltséget (Gödöllő) rendesek voltak elmondták mi a teendő.
Ha az oldalkocsi gyári akkor csak fel kell szerelni és elvinni vizsgára.
Mivel a motorkerékpár része , nem kell
bevizsgáltatni vagy átírni csak igazolni kell hogy az én tulajdonomban van.
A féket úgy nézik meg , hogy az udvaron vegre kell hajtani egy fékpróbát.
Vizsga után irány az okmányiroda ahol beírják a forgalmiba hogy motor+oldalkocsi és szállítható személyek száma 3.
Egyébként új gondom van, nem találom a törzskönyvet már pedig az kell az oldalkocsi vizsgához..!!!!????
Szevasz! a kérdésedre válaszolva, a motorkerékpárodnak rendelkeznie kell:15 fogas kislánckerék,14 fogas sebességmérőóra-hajtás,erősített elsőrugó,kormányszorítóval. Pesten a Mozaikban
nemtudják mérni az old.kocs. féket.
Hello!
A legpontosabb informaciokat a helyi okmanyiroda tudja megmondani, oket hivd fel elsokorben.
bye
Hello!
Új tagként rögtön egy kellemes téma.
Van egy JAWA 638-asom és ma vettem hozzá egy VELOREX 562-es oldalkocsit.
Le szeretném vizsgáztatni.
Megmondom őszintén fogalmam simcs hogy kezdjek hozzá, sok kérdés felmerült bennem.
-Át kell iratni?
-Kell rá eredetvizsga?
-Muszáj beiratni a motor forgalmijába vagy kaphat saját forgalmit és rendszámot?
-A vizsgán mire kell odafigyelni?
-Meg tudják egyáltalán mérni az oldalkocsi fékét a motor fékpadon?
-Mennyibe fog ez az akció kerülni?
Most hirtelen csak ennyi jutott az eszembe de majd még szállítom a kérdéseket.
Előre is köszönöm az infokat.
ahoj!
ha minden igaz ,és a gonosz bürokraták nem szolnak közbe,akkor 28.-án lessz törvényes motorom.(müszaki által)
bár a "hogyan tovább?" még nem világos.
tomóka
Hello
Igazad van, a lényeg én régen a 250/1-es MZ-vel jártam így.
A forgalmiban az volt 250 ccm ezért pedig fizetni kell. Át nem akartam iratni, mert 2-szer volt fúrva, ki tudja mekkora volt a mérete. Az ember költ rá, futkos utánna azután kiderül hogy tényleg nagyobb a moci.
Inkább befizettem a sújadót.(A gépet amugyis eladtam)
A most is van egy ETZ-m , ez a bejegyzés szerint 249-es :-)
Üdv Attila
Ez az oldalkocsi dolog viszont nekem is új.
Hi!
Bocsika de nem 250-felett hanem 250-től súlyadóköteles, tehát a 249 még nem a 250 meg már. Ha a forgalmiban 250ccm van akkor az vagy el van irva és hosszas utánjárással ki lehet javittatni vagy pedig jogos, mert pl. az eredetiség vizsgálaton megállapitották, hogy nem eredeti méretű a henger (tehát fúrva van, ezt ma már 2 perc alatt kiszúrják szétszerelés nélkül), és igy akár 265ccm körüli is lehet tehát törvény szerint jogos a súlyadó.
Az megint más kárdés, hogy az egész rendszer megen nem jó mert ugyi mi köze a hengerűrtartalomnak a súlyhó...
Mert az oldalkocsira pl. nem kell pedig a motor súlyát közel 2x-esére növeled. :-(((
Hello
Sújadót 250 ccm felett kell fizetni.
Az adatokat a forgalmi alapján nézik.
Pl ETZ-re van aki fizet, van aki nem.
Attól függ a forgalomba helyezéskor mit írtak be, a tényleges méretét, vagy csak azt hogy 250 ccm.
Akinek az utóbbit az bizony fizet.
Üdv Attila
szevasztok!
ez a topik a lehet? legjobbkor indult!!megosztom veletek a forgalmi engedély elvételével kapcsolatos élményeimet.
2003.06.02.-án derék rend?rök igazoltattak, és elvették a forgalmi engedély törzslapját lejárt m?szakira való tekintettel.innent?l két szálon fut a dolog.
szabálysértési eljárás,mert megszegtem a kressz ide vonatkozó swzabályait.egy hónap +30nap ha olyan kedvük van,és megjön a határozat melyben elmarasztalnak a mulasztás miatt. 8000ft-val támogattam a rend?rség költségvetését. a drága zsaruk megküldik a törzslapot a területileg illetékes okmányirodának.?k 1 hónapos átfutással küldenek egy határozatot a gépjárm? forgalomból történ? kivonásáról.ezzel viheti az ember m?szaki vizsgára.pillanatnyilag itt tartok.
folyt.köv.
tomóka
Hi!
Volt egy P10-esem oldalkocsival ugyan ez a szitu. Közjegyző igazolja az örökösöket az én esetemben 4-en voltak és át kellett iratni 4 névre aztán irták az én nevemre. De ha véglegesen ki van vonva a forglomból akkor nem kell átiratni, asszem a forgalombahelyezéskor kell igazolni az eredetét ehhez szerintem 1 adás-vételi is elég de az önkormányzatnál az okmányiroda gépjárművekkel kapcsolatos osztályán megmondják.
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni, mégpedig a következő a helyzet. Van egy T5-ös Pannoniám 83 óta ki van vonva a forgalomból. Nagyapámé volt de ő 2 éve meghalt és az örökösödési eljárásnál apámék elfelejtették átiratni nagyapám nevéről apám nevére. Én viszont szeretném forgalomba helyezni, de vizsga előtt meg át kell iratni meg közjegyzőhöz menni. Ha valakinek van ilyesmiben tapasztalata, hogy hova kell emnni először meg mit kell csinálni akkor írja már le! Előre is köszönöm!
Timur
Télleg mi van ezzel a súlyadóval? Másfél alatt van meg a jáwám, ezalatt az önkormányzat nem vette a fáradtságot, hogy szóljon, hogy fizessek, pedig rendesen be van jelentve stb... Most mi van?
sano
Hali!
Szerintem nem kell sujadot fizetni a motorra. :)
bye
HyGy
Feljelentés lesz a dologból.Egyébként sújadó van a mocira.
Ejnye-bejnye csak nem sújadónemfizetés ténye forog fenn nálad?
Ha hosszú távon így tudok fogalmazni elmegyek rendőrnek :-))
Üdv Attila
Hali!
Masreszt meg ha a srac a te nevedben kapott rendszamot akkor, szinten okirat hamisitast kovetett el. Szoval szerintem jelentsd be, hogy elloptak a motorod. Aztan ha megvan a srac, akkor szerintem meg mindig vissza lehet vonni a feljelentest, es akkor megbeszeled a gyerekkel, hogy vagy atiratja rendesen, vagy fejleneted okirathamisitasert.
bye
HyGy
Hali!
Akkor csak a feljelentes marad. :) Egy 60 ezret csak er a motorod nem? Abbol meg van az elmaradt koltsegek ara. De szerintem motorra nincs sujado, meg zoldkartya meg ilyenek szoval nem tudom mibol lehetne hatralekod.
bye
HyGy
Hello
A rendőrség adatbázisa szerint a tulaj én vagyok, az én nevemre kapott új rendszámot(spórolt a rohadék vagy 10000Ft-ot) + a biztosítást az én nevemben kötötték (hamisan!) az új tulajt hogy tudod kideríteni?
Nekem januártól nem sikerült :-(
Üdv Attila
A tulaj kell nem?
bye
HyGy
Hello
UBS-820
Amúgy miért kérdezed?
Üdv Attila
Hello!
A mostani rendszamat tudod a motornak?
bye
HyGy
Hello
Ezt tudom én is, már le is kértem a biztosítótól az eredeti kötvényt.(kb 1 hónapja nem küldik.)
remélem a rendőrség nem azt fogja rá mondani, hogy én hamisítottam saját aláírásomat, mert előre elterveztem hogy nem fogok fizetni. :-)
V.hogy csak megoldódik az ügy.
Üdv Attila
Hi!
Véleményem szerint azért kulcsfontosságú a biztositási kötvény mert ahhoz kellett személyi is tehát innetől kezdve már rendőrségi ügyről azaz bűncselekményről beszélünk amivel már a yard is foglalkozni fog...
Mert ha nem tisztázod magadat akkor a súlyadót ki kell fizetned mivel te vagy a tulaj.
Hello
Nekem nem a biztosító a gondom, ott nem ért kár.
A rendőrség hozzáállása a szörnyű. Bemész, és rögtön azt feltételezik rólad, hogy te hazudsz, át akarod verni őket.
A biztosító nem gond, hiszen hamis az aláírás a szerződésen.
A rendőr meg azt mondta, hozzak valami papírt, hogy eladtam akkor veszi a fáradságot hogy jegyzőkönyvet írjon.
Mert azt se írt!!!
Mivel a kereskedő nem tud (nem akar) semmit nyilatkozni (bár azt mondta emlékszik rám, meg a Jawa-ra), adás-vételi meg sehol, így csak azt tudnám tenni, hogy bejelentem ellopták de nem modhatom azt, hogy 1996-ban, ha meg Pl. azt mondom múlt héten, akkor ki kell fizetnem a súlyadót, büntetéssel 1ütt (A moci nem ér annyit.)
Legegyszerűbb lenne ha megtalálnám a szemetet, és hirtelen felindultságból elkövetett 500-600 pofon közepette elhoznám tőle a Jawat, aztán visszakapja, ha minden papírt és költséget elintézett.
(A biztosítónál elkövetett hamisítást megbocsátanám neki)
De erre nincs sok esély.
Üdv Attila
Hi!
Na erről egy régi virus jut eszembe aminek az volt a neve: jól megszivtad :-))).
De szerintem olyan nincsen, hogy egy biztositást nem lehet lemondani, persze mindig ezt mondják mert a biztositóknak nem túl nagy üzlet ha lemondják a biztositásokat. Kicsit eréjesebben kell fellépni beszélni kell a vezetővel mivel szerintem a szerződés meghatározatlan időre szól nem pedig egy évre, függetlenül attól, hogy meddig van befizetve. Persze ha lemondod vissza kell fizetniük a fennmaradó összeget na ez se biznisz nekik. Egyébként, ha ellopják a motort be kell jelenteni a biztositónál is de asszem ehhez kell a rendőrségi feljelentés másolata ami megen illetékköteles. Na mert ez is ok a felmondásra. Meg szerintem a te eseted is.
De szerintem nyugodtan bejelentheted, hogy ellopták mert a rendőrség szerint a tied a motor és az esetleges szabálysértések és a motorral elkövetett búncselekmények miatt is téged vesznek elő elsőként...
Továbbá ha elévült az adásvételi akkor is a tied... Úgyhogy van egy motorod a yard szerint aminek a költségei stb. téged mint tulajdonost terhelnek ha nemtalálod sehol akkor ellopták :-).
Ja és ha nem te irtad alá a biztositási kötvényt akkor az nem érvényes mert ez okirathamisitás...
Hello
Nekem van egy igen érdekes, de nem egyedi problémám.
Év elején a biztosítótól kaptam egy papírt a biztosításomról, és egy törzskártyát. A gond, hogy soha nem volt náluk biztosításom.
Nézem a papíron jawa350, hopp nincs is nekem ilyen szerkezetem.
Be megyek a biztosítóhoz, mondom a problémát, és hogy töröljék a biztosítást.
Azt mondja a muff a pult mögött, hogy ezt a biztosítást én kötöttem két éve!!!!(minden adatom stimmel)lemondani nem lehet, csak ha indokolt(adás-vételi vagy forgalomból kivonás igazolása),vagy díj nemfizetés esetén, vagy év végén átmegyek más biztosítóhoz.
Díj nemfizetés az lehetetlen mert valami tetű minden januárban bemegy a biztosítóhoz és kp. befizeti az egész évet.(Az én nevemben, persze ezért nem tudni ki az, mert csekket nem küldenek neki.)
Ezután irány a helyi rendőrség.
Ahol kiderül a moci tényleg az enyém, csak 2 éve új rendszámot kapott.(közben rájöttem, de 1996-ban eladtam a gépet.)
Persze az Adás-vételi már sehol.
Azt mondja a rendőr az nem baj, csak 5 évig kell megőrizni, de így nem tudok feljelenteni senkit, mert hát ugyanannyi az esélye, hogy én akarok csalni,(súlyadó hátralék, biztosítás, stb) mint hogy mások élnek vissza a nevemmel.
Nem vett fel még jegyzőkönyvet sem!!!
(Ezek a rohadékok csak arra jók, hogy az útszélén baszogassanak.)
Eszembe jutott, hogy a mocit egy kereskedőnek aztam be (cseréltem) aki emlékezett is rám, de 5 évnél régebbi papírok nála sincsenek, tanuskodni meg nem fog, hogy ez az a moci amit ő adott el (rendszám, stb nem emlékszik.)
Azt ajánlotta, hogy simán jelentsem be, hogy ellopták, akkor legalább meglesz az új tulaj. (Mert ugye a kereskedő nem tudja kinek adta el)
Most itt áll az ügy, lehet hogy bejelentem, hogy ellopták, de közben a polgármesteri hivatallal is küzdök súlyadó miatt, ha bejelentem hogy ellopták elismerem, hogy nálam volt az elmúlt időszakban.(A moci értéke lehet hogy kissebb mint a súlyadó hátralék.) (A mocskos tetű azt nem fizette be a nevemben) A plgármesteri hivatal meg szart rá, de most új jegyző van aki be akarja szedni a lét.
Hát ennyi, ha a jövőben eladom a motorom az első lesz, hogy bekocogok az adás- vételivel az okmányirodába, és bejelentem hogy eladtam.
Üdv Attila
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|