:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
El is felejtettem: szombaton Somogyszobon az erdei vasúton volt egy kis összeröffenés Rózsa Ignác szervezésében, ott is többektől hallottam, hogy jan 1-től kezdődik a szivatás.
A törvényt én is kerestem, de még nem találtam. Nyilván a januári Közlönyben benne lesz, hogy ez és ez a törvény így és így változott, de akkor már késő lesz. Hogy hatályba lépés előtt hol lehetne utána nézni, arról fogalmam sincs. Azonban attól tartok, jobb az óvatosság...
a forrás: Muczán Gábor (Trabant-Wartburg Klub elnöke)
"A regadó veteránra már most is 240.000 Ft. Januártól pedig áfával 300.000 Ft lesz. A végleg kivontakat pedig meg akarják szivatni úgy hogy azok nem számitanak regisztráltnak, és ha vissza akarod helyezni mondjuk nem veteránként, akkor nagy autónál akár 2 és fél millió regadóval is megelégszenek állambácsiék.
Fogalmatok sincs milyen borzalmakat terveznek az otthon tárolt autóinkra bevezetni úgy 2008 tájékán!!!!"
http://twk.lusteenet.hu/modules.php?
name=xforum&file=olvas&id=
forum_41580352e019a
"Az otthon tartott autót veszélyes hulladékként akarják kezelni, és a kivont autókat nem akarják majd visszaengedni a forgalomba."
http://twk.lusteenet.hu/modules.php?
name=xforum&file=olvas&id=
forum_41169b18b87bc
stb.
Gábort személyesen ismerem, értesülései helytállóak szoktak lenni, a már azóta megvalósult katalizátor-törvényről is elsőként tőle hallottam, még mielőtt a média felkapta volna. Azóta megvalósult. Szerintem a fentiek is meg simán meg fognak valósulni, mert nincs a parlamentben senki, aki érdekelt lenne a megakadályozásukban. Én nem várnám ki... (nem is várom ki, ma vizsgáztattam a jawamat... pedig eredetileg csak tavasszal akartam forgalomba helyezni.)
Na itt van a törvény szövege:
Ügyiratszám: 7232/7-2004. VPOP I.
a regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény egységes végrehajtásáról
A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény értelmében 2004. február 1-jétől regisztrációs adót kell fizetni a Magyar Köztársaság területén forgalomba helyezendő személygépkocsi és lakóautó (a továbbiakban: személygépkocsi) után.
A regisztrációs adó megfizetésével összefüggő eljárásban az adóhatóság a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága és szervei. Az ebből eredő feladatok egységes végrehajtása érdekében a 2004. február 1-jétől 2004. április 30-ig terjedő időszakra az alábbiakat rendelem el:
Az adóelőleget az adóelőleg fizetésre kötelezett maga állapítja meg (önadózás), de az adót az adóhatóságnak kell megállapítani (kivetéses adózás).
A forgalomba helyezés alatt a személygépkocsi belföldön első ízben történő nyilvántartásba vételét és a forgalmi engedélybe történő bejegyzését kell érteni.
Az adó alanya - aki adófizetési, illetve az adózással kapcsolatos egyéb kötelezettségeinek közvetlenül tesz eleget - a tulajdonjog megszerzését igazoló okiratban szereplő természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet. Ha a forgalomba helyezés a személygépkocsi importjának közvetlen következményeként valósul meg - azaz az a személygépkocsi tulajdonosa és importálója azonos személy - az adó alanya az importáló.
Az adófizetési kötelezettség a személygépkocsi belföldön történő forgalomba helyezése esetén a tulajdonjog megszerzésének napján keletkezik.
Ha a forgalomba helyezés belföldön, az általános forgalmi adó alanya által teljesített személygépkocsi értékesítés közvetlen következményeként valósul meg, az általános forgalmi adóalany regisztrációs adóelőleget köteles fizetni. Ebben az esetben az adóelőleg fizetési kötelezettség az import vagy a beszerzés napján keletkezik. Import a személygépkocsinak belföldre történő behozatala vagy bejuttatása.
Hello Zapkorte !
Én úgy tudtam, hogy csak az első magyarországi forgalombahelyezés lesz regadó köteles,( az autóknál most is igy van) az újbóli forgalombahelyezés pedig nem.
A Te infód honnan származik ? Kerestem több helyen is a törvénymódosítás szövegét, de nem találtam.
üdv
Zoli
szevasztok skacok..
figyeljetek egy kérdés...
ha a blokkon meg van sérülve az az öntvényrész ahol a motorszám is van azt lehet cserélni valahogy ugy hogy a Kpm üsse át a számot?
vagy mindenképp ugy kell átiratni mintha motorcsere lenne a járgányban?
a segitséget elöre is köszi..
FIGYELEM! KÖZÉRDEKŰ! Jan 1-től a korábban forgalomból véglegesen kivont járművek ismételt forgalombahelyezése esetén regisztrációs díj fizetendő! (Ez a topicokon tárgyalt tipusok esetében kb. 70e Ft!!!) Elképzelhető, hogy más szigorítások is lesznek, de szerintem ez is elég. Akit érint, cselekedjen most, még van két hét összetákolni az eszközöket.
Hát, azért annyira nem szigorkodták agyon azt a TS vizsgát a mozaikban (Istók tartsa meg jó szokásukat). Igaz, a villanylámpákat a sor elején meg a végén is megnézte egy-egy szaki, de az olyan nyalánkságokkal már mit sem törödtek, mint az oldalkosár hidraulikus fékét alul összekötő gumicsövének repedezettség szempontjából való megtekintése, avagy fékhatásmérés a kerekeken, "E" jelölés ellenőrzése a lámpatesteken stb... aztán persze lehet, hogy ez csak a bolondoknak kijáró félelemmel vegyes tisztelet megnyilvánulása volt... utánunk a jappóniai gépeket már fékezgették. ;-)
Ha BPesti vagy, a legolcsóbb (meg állítólag legszigorúbb?) a III.ker. Mozaik utca. Ha van rendszámod, 2300 körüli összegre számíts. Ugyanennyi a megyei Közl. Felügyeletek díja is tudomásom szerint.
Egészen friss adatok: tegnap kaptam kis kezembe szürkeforgalmis-két betű négy szám rendszámos oldalkocsis ts 250-em EU kompatibilis dokumentjait.
Gyakorlatilag minden elképzelhetőt kifizettem, de nem vagyok madár és idejekorán meglépek a Diákhitel törlesztés elől, így nem sérül az önbecsülésem. Amit megkaptam,gyakorlatilag vissza is fizetem állam bácsi(néni? - Lamperth Maúnika főrendőr)nak/nek. de azér tartozom. Na mindegy.
Szóval: forgalmi+tk:8000,- átírás: 3735,- pár rendszám: 5500,- címke: 320,- eredetvizsla: 13000,- műszaki: 6610,- (oldalcsónak miatt, Mozaik u.), biztosítás: 1560,- ( AHBRT).
Ennyi. Persze a legolcsóbb megoldásra törekedve. Nyilván kevesebb lenne oldalhajó nélkül(kb 3e-rel), de valahogy így fest anyagilag egy nem gázos eredetű, de teljesen forgalomképtelen eszköz legalizálása, ha minden elsőre klappol .
Az Isten rogyassza rá erre a mocsokszemét állami koldulógépezetre az álmenyezetet.
Szerintem ne csináld meg a gép építését!
Az átépítésről rajzot kell csinálni amit gépészmérnök csinálhat vagy gépjármű tervező.Ezen kivül minden beépített alkatrész e szabványos kell, hogy legyen és tanúsítvánnyal kell,hogy rendelkezzen az anyag.....stb Szerintem ha mindent hivatalossan csinálsz úgy kb 80000Ft engedélyekkel + nyugtatóval és kb1.5 év idő, ugyanis államigazgatási eljárás során az elbirásási idő 90 nap amit igencsak nem tartanak be!
Csá!
Mennyibe kerülhet kb. egy MZ-t levizsgáztatni?
olyanra gondolok, ahol valami üzlet vagy ilyesmi van az udvarban. De lakáskáefté szinte bármelyikben akad, ha kizárnak, becsöngetsz hogy "táviratot hoztam".
Mint mondtam: a gázos autó menettulajdonságai a felhasznált reduktortól függenek, van jó minőségű is, meg van olcsó is, kérdés, hogy ki milyet rakat(ott) be. Meg hogy milyen helyet találtak a tartálynak. Az meg, hogy mennyit kapott műszeres motordiagnosztika kérdése.
De én azt mondom, hogy most nem szabad bp-n autót venni, mert nagyon bekapzsult az önkormányzat. Lehet, hogy én is ki fogom vonatni, és butykölök egy platós oldalkocsit, valami ilyesmit:
Kapualj jó ötlet, csak akkor van szívás, ha utána bezárják. :-)
Gázos autót max. hidegen kell benzinnel indítani, napközben már nem. De többnyire beindulnak gázzal is. Emellett az az 1 karbinyi benya :-) nem dobja meg a költségeket.
Sokan pont azért nem pörgetik-hajszolják, mert tudják, hogy majd sokat akarnak menni vele. Persze nem egy pesti szolgáltató kisiparos autója lesz igazán jó állapotú, hisz ő 2-3 km-eket megy vele. Amivel sokat járnak vidéken, az akár 2-3x-os km után is jobb lehet.
Ettől függetlenül persze igaz, hogy jól meg kell nézni, de ez igaz minden tizenévesre.
Mármint autóra. :-)
a használt gázautó azért gáz, mert tuti, hogy nem kímélték, ha annyit mentek vele, hogy megérte berakatni bele. Meg gázból is van sok szarság meg kókány buher beépítés, nagyon meg kell nézni. A legtöbb olcsó reduktornál pl. benzinnel kell beindítanod a motort, és csak ha meleg, akkor kapcsolhatod át, no hát ezzel városi forgalomban semmit nem tudsz spórolni.
Én úgy tudom, parkolójegyet csak zárt utasterű járműbe kell venni, meg kéne nézni a rendeletet. De tudod mit? Told be a gépet egy kapualjba, és akkor már max a házmesternéni szirénázhat. ;-)
Láttam már a gépet az oldaladon, nagy találmány! :-)
Korábban én is gondolkodtam gázos autóban (de csak 4T-ben), és kb. ugyanez jött ki, hogy pénzügyileg határeset. Persze károsanyag szempontjából nagyon jó dolog. Ha valakinek amúgyis autót kell cserélni, akkor megérheti gázost keresni, mert egy használtban már nem kérik el a gázszett teljes árát (itt viszont vigyázni kell az öreg cuccal).
Jó, hogy mondod a parkolást: úgy tudom (de lehet, hogy rosszul), rendszámos motorra elvileg kell parkolójegy. Persze érdekes kérdés, hogy hova tegyem, mert ellopják róla. :-)
Mondjuk lehet járdán is parkolni, elvileg az már nem felségterülete a parkolóőrnek, ellenben szabálytalan. Ezügyben sztem ZsT tudna bővebb infót. :-)
van a családba varnyú, már csak egy. Abból ki lehet látni, de annak is nagyon alacsony a belmagassága. A sima még csak-csak, de a tolótetősben minden zökkenőnél lefejeltem a tető sínjét a kárpit alatt, gáz. Egyébként nem rossz dolog, van egy ismerősömnek gázüzemű is, czetka különolajozóval, lásd: http://www.aranykezu.hu/pics/gazvarnyu/
Különben a gázosítás jó megoldás a fogyasztási problémákra, csak sajnos egy tisztességes gázszett beszerelési költsége olyan 100e-be néz ki, egyszer kiszámoltam, ha évi 15e km-et megyek és a benzin/gáz árkülönbsége nem változik, akkor hat év alatt hozza vissza az önköltségét, de akkor már ugye tartályt kell cserélni meg minden, szóval az ilyesmi tényleg csak a fuvarosoknak rentábilis (vagy feketén, de azt meg csak faluhelyen lehet, mert városban nagyon ugranak rá a zsernyákok).
Szóval a legjobb, ha az ember ha csak teheti, motorral megy, 4-5 literes fogyasztással, parkolódíj és dugóbanácsorgás-mentesen. ;-)
Köszi.
Mondjuk írhattam volna Wartburgot is, az legalább nagyobb, és eszik is annyit, mint egy nagypolák. ;-)
asszem a végleg kivont trabit nem lehet újra forgalomba helyezni. Viszont az ideiglenesen kivont trabit egy év után végleg kivonják. Vagy ilyesmi. Lehet, hogy csak akarták, és végül mégsincs így... ez a trabant téma valahogy sosem hozott tűzbe, érdekes kis szerkezet, de én 186 centi vagyok és az ülésen hétrét görnyedve kell benne fáznom, miközben a résnyire nyitott ablakon át húz be a -10 fokos menetszél, nem egy nagy csoda, akkor inkább egy 127-es fiatot vagy yugot, az is olcsó, az is keveset fogyaszt, de mentes mindezen problémáktól, és ha nem taposod eszetlenül, elnyűhetetlen (illetve hát a kasztni meg a kárpit előbb hervad el, mint a gép benne).
Trabiból a kivontat se, vagy ott is csak az importot nem lehet?
Én úgy tudom, hogy olyan kétütemű motorkerékpárt, ami már volt Magyarországon forgalomban, újra forgalomba is helyezhetsz. Olyat, ami nem volt (pl. külföldről hoztad), illetve trabantot meg nem. De ezt igazán a Közlekedési Főfelügyelet (www.kff.hu) tudná megmondani. Minden esetre egy ismerősöm csinált ilyen tréfát tavasszall egy DKW NZ-350-nel kapcsolatban, és vért pisált meg súlyos tízezreket osztogatott szét (jattot!), mire megkapta a rendszámát. Igaz, az ő esete kicsit komplikált volt, mert a motort még valamikor a hetvenes években vette, de nem iratta át, most viszont a régi rendszámtól meg a személyi számos szerződéstől fényt kaptak az ocsmányirodában (ugyanis előbbiről nincs nyilvántartás, utóbbihoz meg valami alkotmánybírósági döntés miatt nem férhetnek hozzá), újraszerződni meg nem lehetett, mert a fickó vagy tizenöt éve meghalt. Jópofa ügy volt, néhány csinovnyik még sokáig emlegetni fogja "a dkw-s hapsit". ;-)
Lehet forgalomba helyezni.
Köszi zapkorte!!!
Sokat segítettél. Abban mi lehet hogy állítólag jövőre nem engedik a kétütemű gépeket forgalomba helyezni??
Ha így van akkor kölcsönkérem keresztapámét szétburítom és ami nekem még kéne azt átrakom és viszem műcakira
REMÉLEM ez hülyeség hogy nem engedik forgalomba helyezni.
Ez esetben az alváz- és motorszámmal kell írnotok egy szerződést, menj be vele az ocsmányirodába, és ott kérdezd meg az ügyintézőt, mi a helyzet a készülékkel. Valószínűleg ki van vonva a forgalomból, azért nincs rendszám, az érvénytelenített forgalmi meg egyszerűen elveszett. Ezt az ocsmányirodán öt perc alatt kinyomkodják a kompjuterből, és el is mondják, hogy mi módon tudod forgalomba állítani.
Elolvastam!Hát,nem semmi.Jól megemelted a vérnyomásom:-))
Helló, van egy jó oldal a motorbehozatal viszontagságairól, kattints ide!
Helló, van egy jó oldal a motorbehozatal viszontagságairól, kattints ide!
a papírjainkal sz.tem rendben van minden
szomszéd télleg becsületes ember (tőle kaptam, mellesleg rokon). csak az a nagy helyzet hogy sok idelye ált és aszonta hogy ő már soha a büdös életzben nem fogja használni
(R. go azelőtt használta műszakival) csak a pláne hogy rendszámtábla sincs csak alvázszám és motorszám.Van esélyem leműszakiztatni?? mennyibe fályna ez nekem? KB. a papírjaival 99%hogy nincs gáz azért kösz zapkorte
Hm, ezen nagyon csodálkozom, régebben az volt a szokás, hogy az utolsó vevő fizette ki az _összes_ átírási díjat... minden esetre valóban át kellett volna iratnod. Azt viszont javaslom, tisztázd a mostani tulajdonossal, hogy nem fizettették-e ki vele (is) az összes átírási díjat, és ha igen, akkor kérj tőle erről egy nyilatkozatot meg egy csekkmásolatot, és azzal fellebezzél az önkormányatodnál. Ha nem, akkor én a helyedben inkább lenyelném ezt a kb. 4e Ft-t a békesség jegyében.
Az elvesztett forgalmihoz: elvileg rendszám, alvázszám és motorszám szerint beazonosítják az ocsmányirodán, és simán kiállítják a nevedre az új forgalmit. Gyakorlatilag viszont lehet, hogy azért nincs meg a forgalmi, mert gázos a paripa, pl. tartozás zálogaként átadták valakinek, halott személy nevén van, külföldről csempészték be vagy ilyesmi, ilyen esetben nagyon macerás (és drága) lehet a papirok gatyába rázása. :-(
hellosztok
Mixerhez kapcsolódóan lenne 1 kérdésem. Kaptam egy 71 es t5-ös pannoniát. Helyreállítom, kipofozom. Csak 1 a problémám, nincs meg a forgalmija! Mit lehet ilyenkor tenni, ez kb tizen pár éve áll. Az akkori tuljatól kaptam. Na most hogy intézhetem én ezt el hogy forgalomba hozzam? Ez számomra egy létfontosságú kérdés!! Remélem tudtok segíteni. Előre is kösz
Urak!
Most a héten kaptam egy fizetési felszólítást, mert nem irattam át egy veterán motoromat, amit kb 6 éve vettem és 2000-ben eladtam adásvételivel. A motornak kb 10 éve lejárt a műszakija, az akkori tulaj eladta, a következő tulaj is eladta, az azutáni tulaj is, úgy jöttem én, aztán én is eladtam, a mostani tulaj helyezte újra forgalomba. Most visszamenőleg minden előző tulajtól kérik az átírási költséget, mert minden adásvételről volt adásvételi szerződés, de mivel senki nem helyezte eddig forgalomba, ezért nem iratta át senki, csak a mostani tulaj, mivel Ő restaurálta. Jogos ez a valóságban, és valóban ha veszek egy roncs motort darabokban és meg van a forgalmilya, akkor át kell iratni? Ha meg nincs semmi papírja, akkor mindegy, és simán később forgalomba helyezhetem?
Motorvételnél az eredetiségvizsga kötelező, illetve új forgalmit és törzskártyát kell csináltatni(ott kérik az adásvételi szerződést, az eredetiségvizsga papírját, ill. a motor régi papírjait.
Helo! Lehet, hogy volt már róla szó, de ha akarok venni egy 125-ös ETZ-t, papírjai megvannak, 2005.08 ig műszakis. Mi kell ehez? Eredetiségvizsga kell?
Sziasztok! Olvasgattam most ezt a fórumot, nem tudom, hogy ilyen téma volt-e.
Szóval néhány héten belül fogok behozni egy CB500-as Hondát Ausztriából. Azt tudom, hogy az adásvételivel kell bemenjek az okmányirodába, de tudja valaki pontosan, hogy milyen költségekkel és utánajárással kell számoljak? Ha igen, előre is köszi!
Upssz... most látom csak, hogy ez már lefutott ügy... és mindenki tud róla. Akkor bocs :))))
Upssz... most látom csak, hogy ez már lefutott ügy... és mindenki tud róla. Akkor bocs :))))
Hello emberek!
Az eredetvizsgával most nagyon kib*sztak velünk, mivel hatósági áras lett. Két kategóriára bontották: 500 ccm alatt és 500 fölött. Az árkülönbség csak 3 ezer Ft körül van, de a kis kategória árától majd' elájultam. 13600 Ft lesz a 400-as Hondám eredetvizsgája. És egy 125-ös ETZ-re is ennyit kell fizetni. Hát a jó édes anyjukat... :(((
A tesód csak pót- hagyatéki tárgyaláson mondhat le.
Azt nem írtad meg, hogy jelenleg kinek a nevén van a motor. Ezzel kéne kezdeni, mert ha nem édesapád nevén volt, elég egy adásvételi a tulajtól.Az eredetvizsgálatot, átírási, biztosítási és vizsgáztatási , újra üzembehelyezési és ha édesapádé volt, pót hagyatéki tárgyalási és érték illetékekkel számolhatsz.
Sziasztok!
Most kezdtem egy egyedi motor építésébe, de nem lépek tovább a tervezésen addig ameddig nem tudom pontosan ,hogy hogyan lehet utána forgalomba helyezni.
A váz,a tank,kormány,sárvédok egyediek lennének.A többi elemet más motorokból szereztem. Ha elkészül a motor, akkor mit kéne tennem ahoz hogy jogilag is motor legyen(forgalmi+rendszám+muszaki), ,mennyibe kerülne?
Ha valaki már végigjárta ezt az utat, vagy bárki aki tudja, azt kérem írja meg nekem részletesen.
Elore is köszönöm.
Ez mióta van így?
Én júniusban vettem a motorom, akkor 7000 -ből megúsztam az eredetiségvizsgálatot! (Számlával.)
Íme, egy első kézből származó leírás: http://xv1100.freeweb.hu/behozatal/behozatal.htm
Kicsit hosszú, de nagyon tanulságos.
Nem tudom, hogy itt is lesz-e regizstrációs adó, de szerintem vámot mindenképp szednek.
Nem tudja véletlnül valaki ha külföldről (Ukrajna) hozok be motort akkor az milyen költségeket jelent, illetve milyen papirokat kell elintézni hozzá?
Csaba
Nekem a kocsim alvázszáma volt hatósági elírásos, egészen pontosan a forgalmi könyvben FSO115C000*xxxxxx* szerepelt, de a kocsiba meg csak az FSO*xxxxxx* volt beleütve. Hümmögtek, vakarták a fejüket kicsit, jól megnézték, aztán kiállították az "A" minősítést azzal a megjegyzéssel, hogy a BM nyilvántartásában lévő alvázszámmal nem egyezik, de jogtalan beavatkozás nyoma nem látható sem a kocsin, sem a forgalmin. Az ocsmányirodában meg már minden flottul ment.
Persze az is igaz, hogy a járműnek nem volt túl viharos életútja, az előző tulaj 1974-ben vette a Merkúrtól. :-)
No szóval a hatósági elírással nincs gond, főleg régebbi szerkezetek esetén. Amivel gond van, az a hamisított forgalmi vagy a "kalapált" szám. Állítólag ilyen esetben nyomozást indítanak, hogy nem lopott-e a cucc, és ha nincs kőrözés alatt meg ilyesmi, akkor a nyomozás lezárta (kb. másfél hónap) után nevedre veszik (és ha kell, AF-es számot ütnek be).
Vagy lehet, hogy c, most nem emlékszem.
És ha az eredetiség vizsgán D lett az eredményem?
Azt írták, hogy hatósági tévedés, meg a típus helyesen TS 125.
???
Az eredetvizsga már szabott áras. 500 ccm alatt 13000.- , felette 14000.-
Régi a forgalmival forgalomba helyezni nem lehet, az új kiállításához kell a törzskönyv, törzskönyvhöz az eredetivizsga, és örülj, ha még forgalomba engedik, és nem hajtanak el, hogy nem euro-3-as.
Az eredetivizsgának azért érdemes utánakérdezősködni, mert az árak nagy eltérést mutathatnak. Általában a neppereknek, márkakluboknak szokott lenni bejáratott "legolcsóbb" helyük.
...hát igen a lenyúlássss témája
Hazugadósrablóúúmeggyilkosss bürokrácia...
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|