:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
szia
én is ebben a cipőben járok, csak egy kicsit azért könnyebb a helyzetem. szeretnék venni egy mocit de a tulaj már meghalt. az örökössel le is beszéltem mindent, megegyeztünk. biztonság kedvéért felhívtam az okmányirodát s tájékoztatást kértem az ügyben. azt mondta hogy meg lehet csinálni az adásvételit (amibe nem kell a személyi igazolvány szám) de az öröklésről a hagyatéki papír fénymásolatát(amin szerepelni kell a motornak és az adatainak) vinni kell az átíráskor. ha nincs ilyen akkor csinálni kell egy póthagyatéki tárgyalást közjegyzővel a gépről s legalizálni lehet.lehet hogy nem segítség neked de ha valaki ilyen helyzetben van akkor ezek szerint legálisan átírathatja járművét.
üdv
Vagyok a sz*rban: drága MZ-m nem attól vettem akinek a neve a forgalmiban van. Forgalomból nincs kivonva, műszakija 1992-ben lejárt. Közben volt millió meg egy tulaj. Az eredetiségvizsgás azt mondta, hogy ezért még eredetvizsgán átmenne, mert ott motor meg alvázszámot néznek. Az okmányirodában viszont nem írnák át. Gondoltam arra, hogy tök véletlen elhagyni a szemáélyi lapot, de az okmányirodában úgyis nyilván van tartva. Az adásvételihez meg kéne a személyigazolványszáma meg az anyja neve. Még megpróbálom megkeresni a faszit, de ha nem találom esetleg halott... Akkor mivan? Emiatt csak át lehet iratni valahogyan. De hogyan?????????
Kösz misiservice! Még egy dolog ezt bármelyik szervízben meg tudják csinálni vagy vannak külön szervizek ahol ezzel is foglalkoznak?
srácok! ha blokkot cseréltek elegendő az új blokkról egy adásvételi,de egy godal kevesebb ha megvan a forgalmi is.elviszitek müszakira,onnan okmányiroda és kész(de ezt elmondtam Fullkopinak lagutóbb)NEM KELL ÚJRA EREDETVIZSGA.az A1-re papirozás még egyszerübb,kell egy szervíz által készített szakvélemény hogy a mocid kellőképpen le van folytva,és az eredetvizsgások már át is írták a papírjait.az útszéli rendőrnek meg pont semmi köze a motorod folytásához.........
Sejtettem, hogy legálisan nem lehet ,de jópár példát tudok mondami A1 papiros 250esmz-re. És akkor mi van a 125ccm "kadzsiva míító segédmotor"-al?
Nem akarlak elkeseríteni, de ezt legálisan nem hinném, hogy meg lehetne oldani. És ha másként sikerülne is, egy valamirevaló rendőr rögvest kiszúrja a különbséget és akkor nagyobb bajban vagy mintha csak simán jogsi nélkül mentél volna.
Hello!
250ccm MZts emre szeretnék A1-es papírokat csináltatni. Nem tudom, hogy legálisan is meg lehetne oldani. Vagy ha nem akkor kihez fordulhatok? hol? Mennyiért?
A blokk olyan motorból származik, amiben most másik blokk van, s a tulajdonosa szintén én vagyok. Mindenesetre nem is ilyen cserére gondoltam, hanem egy papíros vázba berakva forgalomba helyezni (a mostani T5-re oldalkocsi kerül, ha minden igaz, s kéne mellé egy szóló is), akkor meg úgyis kell eredetiség vizsgálat, törzskönyv, vizsga, forgalmi....
Mindenesetre köszi!
Sipi
A bajok ott folytatódnak,ha a blokk származása o.k. , hogy miután másik motorba beépíted, viheted eredetiség vizsgálatra is...jó pénzért.. aztán másik forgalmi, és másik törzskönyv..szintén pár ezresért..megéri? A blokk csak véglegesen kivont gépjárműből származhat, ha nincs kivonva, ezzel kell kezdeni.Ha nincs átírva, gáz van, mert csak a tulaj vonathatja ki...
Ha régen vonták ki a forgalomból akkor sajnos nem mert csak rendszám szerint van eltéve az irattárba
Belügyminisztérium Központi Adat....
Mint lejjeb.
Sziasztok!
1995-benvettem egy T5-ös Pannóniát, melyben már volt blokkcsere. Adták hozzá az eredeti blokkot is, írtunk róla külön adásvételit. Más papír nincs a blokkról, mert a régi (szürke) forgalmit elvették.
Ha én ezt most fel szeretném használni másik motorban, akkor elegendő-e az adásvételi tulajdonjogom igazolására?
Előre is köszi
Sipi
Sziasztok!!!
A motor és a vázszám alapján meg lehet keresni a tulajt?
A forgalomba úgy tudod helyezni hogy megkéred a:
Belügyminisztérium Központi Adatfeldolgozó,nyilvántartóés Választási Hivatal,
Közlekedés Igazgatási És Nyilvántartó Főosztály
Közlekedés Nyilvántartó Osztályát,
Budapest Tárna u 1-3
1475 Bp.Pf:367
T:06 1 432 1742
hogy a rendszám alapján azonositsák be a tulajdonost{1200Magyar forint}.
Ezzel megkeresed az eredeti tulajt és irtok egy adásvételit.De meg ne próbálj irni magadnak agyet!!!!!!!!!!!
ha végleg kivonták a forgalomból, sem baj, csak drágább lesz.
Helló mindenkinek!
Hasonló kérdésem lenne. Külföldön van egy motor ami nagyon tetszik, és ha lehetne megvenném.De csak akkor ha forgalomba tudom iratni itthon.
Nincsenek meg a papírjai, viszont nem lopott és adásvételi szerződés is van(lenne). Az elég a forgalombairatáshoz?
üdv.
probáljátok megtalálni a redszám alapján a tulajt,és irassatok vele egy adásvételit.
szia mindenkinek
ha valaki tudja a következő kérédsre a választ akkor kérem irja le nekem.
előre is köszönöm.
kérdés:
ha vettem egy motort aminek nincsenek meg a papírja i de tom hogy nem lopott tehát nicsen vele semmiféle macera, akkor azt hogyan lehet a nevemre iratni, ha nincsen róla adásvételi szerződés?
és ha igy indulok neki akkor az mennibe fog nekem kerülni, még abból motor lesz? még régi tipusú rendszám rajta is van de forgalmia nincsen.
Tibi
Hát az a gond hogy a tz-met úgy kaptam bátyámtól de nem ismerem az eredeti tulajdonosát.
Így esetleg valami papírt csinálni lehetne-e vagy nem?
Két évre csináltatod a vizsgát?
Üdv:
Lala
hát jó messze vagyunk......
BP.-en a 15ropi csak egyszeri tuti vizsgát jelent.ha zsír patent gyári a géped te is levizsgáztathatod bármelyik vizsgaállomáson.ha semmi papírod nincsen először át kellene iratnod,biztosítást kötni,vizsga,aztán okmányiroda.ez cseppet többe lesz.......
Csáó!!
Merre laksz?
Én Marcaliban és az a helyzet hogy van egy 150-es MZ ETZ-m és nincs rajt műszaki se rendszám se papírok.
15 ezerért meg tudod csinálni, hogy utána is átmenjen a vizsgán?
Üdv:
Lala
15 ruppóért bármit levizsgáztatok 1 nap alatt.....
Hála istennek még nem, de remélem soha nem is fogják engedni.A szőr föláll a hátamon, mikor az autójogsisok fel akarnak ülni egy Simsonnál nagyobb kétkerekűre.Sokszor az is sok nekik.
Nem véletlenül találták ki, hogy oktatni kell a motorvezetést.
B kategóriás jogsival lehet 125ccm is motort vezetni, ha igen mikortól?
Szia Chere!
Ha nem titkos a dolog, szeretném az újpesti bőrgyárban található cég elérhetőségeit megkapni, mert minden eddigi elképzelésem dugába dőlt, így otthonról eltolnám a gépet a bőrgyárig, hogy ott vizsgázzon.
Írhatsz privátban is. Köszönöm
Új év, új áremelés: a forgalmi és a törzskönyv 4000 helyett 6000-6000Ft lett, az illeték minden megkezdett köbcentiméter után 15-ről 20 forintra emelkedett. Ez előbbire nézve 50%-os, utóbbira 33%-os áremelés (vö az infláció állítólagos mértékével vagy a fizetésed idei emelkedésével).
Vagyis egy 250-es MZ átírása így néz ki: 5000 Ft illeték, 13000 Ft eredetiségvizsgálat, 12000 Ft okmányok, summa summarum kerek 30e Ft. E mellé aztán ki-ki ízlés szerint vásárolhat új rendszámot, rendszámmatricát, fizethet biztosítást, végeztethet műszaki vizsgát (ami az új forgalmi kiállításának feltétele), cserélgethet alkatrészeket (ami a műszaki vizsga feltétele). Ne mondjátok, hogy nem csodálatos ez az ország!
Huhh, koszonom a hozzaszolasokat. Kozben szervaltam egy lehetseges "joindulatot", az ujpesti borgyarban van egy ceg, aki vizsgaztat, es csak szuroproba-szeruen vesz ki jarmuvet a KPM, vizsgalap alapjan. De nem gyanitom, hogy lesz meg egy motor...
A csere-bere ugylet reszemrol lezarva, vagy atmegy igy, vagy csunyan nezek az emberre. (Nem lustasag, pillanatnyi szerszamhiany, vizsgaidoszak, hideg, es nem utolsosorban nobol vagyok, de ez inkabb hatrany, mint akadaly) Viszont azt mondta, hogy nyocezer. Amugy rozsdanak meg nyoma sincs, gyonyoru gyongyhazfenyu, majdnem friss meg, a gumik meg meg "szorosek", meg nincs is szejjelhajtva, 89-es, 9000 Km-el. Remelem hogy nem lesz gaz, mert azt mondtam az emberenek, hogy le kell vizsgaztatni, nem azt, hogy bele kell kotni. :o)
Tolni meg egeszen _biztos_, hogy nem fogom, mert en 58 kilo vagyok az meg 121 :o))) A hengerfej eredeti, a megoldas meg Tabori :o)
Az utvonalengedely meg ugy van, mint kideritettem, hogy csak a KPM-nel adjak ki, mivel lejart muszakis jarmuvet csak szemelyesen lehet lejelentni (idopont) es ott helyszinen csengetos, az 1500 az stimm.
Kulonben rajottem, hogy a rezoval sok mindent nem is tudnek kezdeni, mivel igy jott hozzam, egy szal rezoban (nem kellett vennem sem.. :o)) es nincs is eredetim.
No, mindegy, majd beszamolok.
Hello mindenkinek!
Érdeklődnék hogy ki mit tud a január 1-én bevezetett román 'úthasználati' matricáról? Én olvasgattam több helyen, az árakról meg kategóriákról, de a motorokat sehol nem említették. Itt is az vonatkozik rájuk mint az autókra?(itthoni autópályákon)
üdv.
annyit fűznék hozzá az előttem szólóhoz, hogy vizsgára jelentkezéskor kapsz egy papírt, ha arra rányomsz 1500 Ft-nyi okmánybélyeget, az máris útvonalengedély telephelytől a kpm-ig. Viszont nem tudom, még meddig van ez, mert úgy hallottam, hogy az okmánybélyegeket a sok hamisítás miatt teljesen megszüntetik, ha ez bekövetkezik, marad az ocsmányiroda-féle útvonalengedély, de az asszem drágább.
De persze ha nem lax túl messze, szépen oda is tolhatod, és akkor semmi sem kell. Persze jól belátható útszakaszokon nem is kell feltétlenül tolni... vannak pl olyan utak, ahol nem szoktak rendőrök állni, mert nincs hely félreállítani a delikvenseket... jobbkezes utcákban is ritkán meszelnek a kis forgalom miatt... ;-)
Szióka,a helyzet az hogy 2000-előtti motorokról nincs műszaki leirásuk a műszakiztatóknak,úgyhogy ha egy szépre tisztitott,ujjonan felgumizott, géppel nekiindulsz{az alváz és motorszám legyen pirossal keretezve,ettől elélveznek}a jóindulatukat elnyerheted.Ha a henger eredeti,nem tudja ugyse megmondani,hogy furva van,a hengerfejet meg le ne szedd neki.A csutka kormány és a rezo az cserés,mostanában a nagy hangokra igen idegesek lesznek.A tükör az határeset,az első sárvédő ha nem nagyon rövid vagy rozsdás,elmegy.Mond azt hogy már nem gyárják az NDK-ban, de ez is csak akkor megy ha nem túl gány a felszerelése és nincs rajta rozsda.A foncsornak foltmentesnsk kell lenni,az hogy trabié nem gond.Sok sikert, és kérdezz másokat is.
Udv, Nektek
Most mit is kezdjek a vasammal. (?)
Oktoberben lejart muszaki vizsga okan kellene latogatni egy szervet, aki vizsgaztat. Most lehet, hogy bena vagyok, de ossz-vissz kettorol tudok, aki vizsgaztat motort: a KPM es a Motorrad.
A dolog viszont nem ilyen egyszeru, mivel egy atalakitott motorrol van szo, ETZ 125 papir szerint, furva van, csutka kormany van, rezo van, a hatso rugo at van alakitva, robogo tukor, az elso sarvedo sem igazan szabalyos gyari, Trabant foncsor es a joeg tudja meg mi van aminek nem kellene...
Ezzel a felallassal gondolom a KPM-ben kirohognek. A Motorradrol tudtok valamit mondani?
Ha nincs mas megoldas, akkor persze visszaaggatom ra amit lehet, kormanyt, meg ilyesmit, de ha nem muszaj akkor...
Es egyaltalan letezik motorra utvonalengedely? Vagy felejtos?
Keretik elnezni a tudatlansagom, de meg nem csinaltam ilyesmit, tapasztalatlan vagyok papirdolgokban.
Szoval mit kezdjek vele?
Nem , dehogy..
az autómé elöl nagyon gagyi volt, a forgalmim meg betelt a mostanit megelőző vizsgán, tehát a rendszámot és a forgalmit így már érdemes volt egyszerre cseréltetni.
Most a legfrissebb műszaki és az új rendszám egy pénzért van új okmányban..
A régi rendszám még megvan, és jó állapotú. Muszáj lecserélni?
Mocit megveszed, kapsz adásvételit, forgalmit, törzskönyvet. Adatok stimmeljenek. Kizárólag a tulajtól vásárolhatsz.Tehát ő ír alá, és két tanú, valamint a vevő. Az egyik tanú a te ismerősöd legyen.
Aztán eredetvizsga, okmányiroda, posta a csekkel, vagy helyben fizetsz, a fent sorolt iratok mind kellenek, aztán kapsz új forgalmit, törzskönyvet, a régieket bevonják, persze itt is fizetsz.Először a mociért, majd az eredetiség vizsgálatért, az új törzskönyvért, átírásért, új forgalmiért. Ha csúny a rendszámod, vedd meg az unióst, egy füst alatt , mindjárt ez kerüljön az új forgalmiba.
Az eredetiség vizsgát a motor megvétele előtt vagy után kell megcsinálni? Az átirtáshoz milyen okmányok kellenek?
A komplett mocival eredetvizsga, Jawa 350: 13000 Ft. Csak a blokkot nem viheted.Be kell építeni ( ha beépíthető, típusazonos). A blokkról adásvételi szükséges, csak forgalomból véglegesen kivont járműből származhat.Az ocsmányirodán még cirka 2 rugó.
Sajnos, ha a blokkot ki akarod cserélni,nem elég a számla, eredetvizsgálat is kell az alkatrészről.Jó hir viszont hogy nem kell müszakira vinni, csak az okmányirodában kell tejelni.A csillagok állása x2 köbgyök Ft-ot.
Nagy dolog ez ott ahol egy nagyobbat
f-gasz és okmánybélyeget kell ráragasztanod.
Hello!
Ki mit tud arrol, hogy, hogy mukodik papirforma szerint egy motorcsere? Ki akarom cserelni a blokkot, de az uj motorhoz nemtudom meglesz e a papir. Igy eleg egy sima adasveteli a blokkrol, vagy komolyabban bele kell folyni? Aki tud valamit annak megkoszonom az infot.
FIGYELEM
A rétsági okmányiroda mai közlése szerint. a végleg forgalomól kivont járművek újbóli üzembehelyezésekor a regiszrációs adót
NEM
kell befizetni.Fizetni kell a forgalmiért, törzskönyvért,és a szokásos dolgokért.A hivatal közlése szerint a regisztrációs adót ők ki sem vethetik, ez a vámhivatal dolga,úgyhogy ha nincs dolgotok a vámon más ezt nem kérheti.
Hát igen, azt mondják, találékony nép a magyar, de sajnos ezt politikussá süllyedésük esetén sem felejtik el. :-)
Egy Xj650-esem van.Alig 22 éves, de jól bírja.
A bátyusom évekig parkolt ingyen a munkahelye előtt, mégis egy tollvonással elvette tőle eme szerzett jogát a t. XI ker önkormányzat. ;-(
Elvben egyetértek veled, de gyakorlatilag itt bármikor bármi megtörténhet. Lehet, hogy végülis rémhírnek bizonyul a dolog, de lehet, hogy dec 16-án kihirdetik, hogy tizenöt nap múlva a módosítás hatályba lép, és az ünnepek miatt pont nem tudsz majd semmit ügyintézni, tehetetlenül nézheted, ahogy beszívod!
Én remélem, hogy nem így lesz, de egy csöppet sem csodálkoznék, ha mégis így lenne. Végülis nem kell hozzá sok, a 2003 évi CX tv. 2. § 1. bek kimondja, hogy "a gépjármű belföldön első ízben történő nyilvántartásba vétele és a forgalmi engedélybe történő bejegyzése" esetén regisztrációs díj fizetendő. Elég szép csendesen módosítani a gépjármű közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény 15. §-át, hogy a végleges kivonás esetén a jármű adatait ne csak tíz év múlva, hanem azonnal töröljék a nyilvántartásból, és még csak senki sem is fog túl nagy jelentőséget tulajdonítani e változásnak, amíg nem szembesül a szomorú valósággal.
Amit Matya beírt, abban tényleg csak első forg.hely-ről van szó. Megnéztem a twk-s fórumot is, ott meg Gábor írása mellett Tiberius infója ellentmondó.
Persze én is attól félek, hogy az alkalmazása (értelmezése) olyan lesz, ahogy nekik tetszik.
Igazság szerint a katalizátort is azért nem tehették kötelezővé, mert egy korábban szerzett jogot nem vehetnek el (a 2T autókat az állam engedte forgalomba, tehát aki ilyet vett, az jogot szerzett a használatára).
Ha valaki korábban abban a tudatban vonatta ki az autóját/motorját, hogy azt később gond (büntetősarc) nélkül visszahelyezheti, attól ezt a jogot _elvileg_ nem vehetik el.
(persze ezt is meg lehet kerülni, sajnos illeték címén bármit el lehet kérni...)
Van ilyen, csakhogy azok nem a szemétdombból kiásott romokkal foglalkoznak, hanem mellényzsebből vesznek valami sokmillió forintos profin restaurált kispéldányszámos eszközt, valami ilyesmit:
http://www.mister.hu/cmhc/2004_autok.html
(erre a kétnapos kiruccanásra több volt a nevezési díj, mint amit a legtöbbünk járművei érnek, kaviárt zabáltak, viszkit vedeltek, és ha ellaposodott a társaság, elég volt feleleveníteni, milyen jó kis kibaszást talált ki egyik vagy másik a pronyók ellen, és máris röhögött az egész falka.)
"...túl szűk kör ahhoz, hogy ..."
Majd amikor a politikusok veteránt kezdenek gyűjteni... :-)
Eredetileg én is féltem a jawatól, gondolván, hogy komplikált, de aztán jött egy olyan lehetőség, amit minden szempontból vétek lett volna kihagyni, úgyhogy lett ilyenem, aztán majd meglátjuk, mi lesz vele.
Neked mid van, ami "másképp zenél"?
Az úgy is van, ahogy mondod.Évente kell frissíteni, de mivel ideiglenesen kivonni csak forgalomból lehet, újra vissza kéne helyeztetni hozzá.:)))Ki van ez találva.Mindenesetre tavasszal intézem a visszahelyezést.Azért másképp zenél mint a Jawa, bár azt is imádom.:)
nem tudok biztosat. Elvileg nem. De arra meg azt akarták egy időben kitalálni, hogy ha nem mész be évente frissíteni az ideiglenes kivonást, akkor autómatice véglegesedik. Ez még asszem nincs így, de lehet, hogy hamarosan ez is bejön, mint ahogy a "hatósági fiktív kivonás" is bejött.
A lényeg, hogy a rendeletek bármikor megváltozhatnak, és mindenkivel ki lesz baszva, de úgy, hogy lehetőleg bele is dögöljön, a veteránozás meg túl szűk kör ahhoz, hogy bármilyen érdekérvényesítő képességre tegyen szert az újautósok ellen, akik évente milliárdokat tesznek a költségvetésbe csak ÁFÁban.
De az ideiglenesen kivontakra nem kell fizetni, igaz?
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|