:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Üdv!
Egy tanpályán hallottam egy oktatótól hogy eltörölték az A (korlátlan) jogosítványhoz szükséges páv alkalmasságit .. Ez télleg Így van??
Zoli
Tudomásom szerint ez a megnevezés már nem létezik : KPM,
jelenleg Gazdasági És Közlekedési Minisztérium . A köztudatban a Közlekedési Felügyelet vizsgáztató állomásain történő vizsga szerepel így,( kpm. vizsga ) mely hirhedté vált hajdani szigoráról.
Megelőzöm a másik kérdést : F.K.F. :
Fővárosi Közlekedés Felügyelet
Közlekedési És Postaügyi Minisztérium.
Minek a rövidítése a kpm ??
azt tudom hogy műszaki vizsgát jelent de pontosan mi?
Átírás 15 Ft /cm3 1890cm3-ig, felette 20 Ft.
rendszám 3500 Ft/ db
rendszám 5500 Ft/ pár( 2 db azonos )
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Itt minden megtalálható, idei árakkal.
Kicsit pontosítalak :
a FKF vizsga díja : 2360 Ft.
új műszaki adatlap : 1000 Ft.(motorszám - motor- csere miatt kellett )
a kpm vizsga 4000 Ft. üdv
átírás 15 helyett 20Ft/ccm, forgalmi+törzskönyv 2x4000 helyett 2x6000 Ft, éves biztosítás allianznál 28 éves bp-inek 350cc-ig kb. 8600 (féléves vagy éves fizetéssel) műszaki vizsga meg a rendszám passz, tavaly decemberben valami 3500 körül volt mind a kettő.
Tud valaki 2005-ös árakat? pl.:
Mennyibe kerül egy Uniós rendszám?
Mennyibe kerül egy átírás köbcentire(Ft/cm3)?
Mennyibe kerül a biztosítás egy évre(Allianz Hungária)
Mennyibe kerül egy műszaki vizsga 125-ös re?
Ennyi lenne előre is kösz!
Üdv,
Lehet hogy ismeritek, de ha elegetek van az ocsmány irodás sorban állásból foglaljatok időpontot itt:
https://secure.magyarorszag.hu/ugyintezo/okmanyiroda
Úgy tünik kisérleti rendszer, de én már használtam. Majdnem megvertek a sorbanállók amikor soronkívül bementem :))
Érdemes megadni a mobilszámot is regisztrációnál mert SMS-ben értesítenek, ha valami probléma van.
Bármilyen e-mailt küldenek tegyétek el mert pl. a jelszó elfelejtése esetén is be kell írni egy jelszót :) másik regisztrációt pedig nem lehet csinálni, mivel személyhez kötött.
Elvileg ha müködne a rendszer akkor interneten kitöltöd az ürlapot, az irodába pedig csak az illeték kifizetése és aláírás miatt kell bemenni, de szerintem a csak az időpont foglalás is elég az álampolgár boldogságához.
Ezenkívűl regisztráció nélkül is meg lehet nézni, hogy egyes ügyekhez mit kell magaddal vinni, így nem tudnak szopatni, mint engem amikor azt mondta a központi okmányirodába a csaj, hogy elveszett forgalmit csak a kerületiben lehet cserélni, a kerületi meg elmondta, hogy bármelyik iroda bármit el tud intézni, mert hálózatba vannak kötve.
Kéri Laci
fordulj a Magyar Autóklub információs szolgálatához, és/vagy a célország magyarországi és Magyarország célországbeli követségéhez!
Uraim, Külföldre (Ázsiába) szeretnék vinni egy pannóniat és szeretném ha valaki meg tudná mondani hogy mire kell számitanom ügyintézés terén. Néhány év múlva ha visszajövök újra itthon szeretném használni a gépet.
Köszi.
Amig átirják az egy félóra, de amig az átiratás árát megkeresed az a sok.
Szisztok!
Valaki meg tudná mondani, kb mennyi időbe telik, amire átírnak egy mocit?
szia
szerintem meg nygodtan megprobalhatod, ha a papirokrendben vannak sikerulni fog. en is mostakarok egy mocit ugyanigy forgalomba helyezni. nekem igy mondtak:
1. biztositas (itt adnakl5 napot az ugyintezesre, mivel meg nincs a gepnek rendszama) papir: forgalmi+adasveteli+szemelyi ig.
2. kpm vizsga papir: biztositas+adasveteli+forgalmi+szemelyiokmanyok.
3. eredetvizsga
4. okmanyiroda.
ez ahogy en szamoltam a 2005.01.01. en hatajba lepett arakkal kb 45.000 Ft. Csak a papirmunka. Azt hogy a mocitmeg hurcolaszni kell vagy labon vagy utanfuton, meg nem is adtam hozza. Gondold vegig kb igy nez ki ez most.
udv
Kedden el tudod intézni így is!!
(Sohanapján kiskedden)
A várható kellemetlenségek elkerülése végett mondom csak, hogy még csak megpróbálni sem érdemes :-((
1, Eredetvizsgálat
2, Kötelezőt megkötöd
3, Műszaki vizsga
4, Okmányiroda 8E Ft okmánybélyeg (asszem, bár lehet hogy nem ennyi), csekken átírási illeték befizu, rendszámra befizu, új forgalmira befizu, törzskönyvre befizu
5, Rendszámot, forgalmit megkapod, felrakod, örülsz
6, Mégjobban örülsz ha 30E Ft alatt kijön ez a tortúra
Októberben vettem egy forgalomból végleg kivont MZ TS 125-öst, persze rendszám nélkül! Hova vigyem először ha forgalomba akarom helyeztetni?
Azt tudom kell rá eredetiség vizsgálat, műszaki vizsgálat, új forgalmi, új törzskönyv és biztositási szerződés. A régi zöld forgalmija megvan 2003-ban vonták ki. Mennyibe kerülne a teljes forgalomba helyezés?
Van olyan lehetőség, hogy kiszáll a mobilbusz a géphez.Tavaly ez nekem 3000 Ft többletköltséget jelentett. Ma csak a vizsgálat 13000.
Sziasztok!
Van egy Izs-em de nincs hozzá se papír se rendszám. Van-e járható út a papirozáshoz? Előre is köszi, üdv...
az átíratáshoz kellene, és motorról van szó. Teljesen pöpec állapotban kell vinni, vagy nem baj ha nincs rajta minden.Nem tudtok eredetiségvizsgáztató helyet Perbál környékén? Köszi előre is
Összeépítve viheted eredetiségvizsgálatra, mert az gépjárműről szól, nem alkatrészről.Ha felhívsz egy vizsgáló állomást az a biztos.Mindenesetre, nekem pár hete ezt mondták. Mihez kell neked eredetiségvizsga ? Ha csak műszakira akarsz menni, nem biztos hogy kell.
Lehet-e egy motort úgy erdetiség vizsgára vinni, hogy külön a vázat és külön a blokkot, mert a motornak már lejárt a forgalmija, ha nem akkor hogyan lehet elvinni?
Sziasztok Motorosok!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni Tőletek "öreg motorosoktól" mivel én kezdő vagyok a témában. Szoci gép barát vagyok, és találtam magamnak egy ETZ-t, ami pipec állapotban van, kevés kilométer, mindenben eredeti állapot, jó ár,....szóval nagyon bejönne nekem. Szeretném megvenni magamnak, hosszútávra. Az a gondom, hogy a kb. 17 éves gép egy gyűjtőé volt, és sosem volt forgalomban, régi számlája már nincs meg, csak adásvételivel tudnám megvenni a tulajtól. Érdeklődtem a forgalombahelyezésről, és azt hozták tudomásomra, hogy a hatósági műszakit nem lehet megejteni ennél a gépnél már, mivel a károsanyag kibocsájtása már nem felel meg a mai követelményeknek. Különben is a tulajdonjog is tisztázatlan, ha nincsenek eredeti származási papírjai. Én kérdeztem, hogy mi van a sok száz jelenleg is futó MZ-vel károsanyag-kibocsájtásilag, azoknál megy, nálam nem a dolog? De akkor is a válasz nem lehet. Már gondoltam ,hogy veszek egy lepukkant papirokkal rendelkező gépet és a kettőből egyet játék, de hát az sem egyszerű dolog, mert hát alváz, motorszám is van a világon. Ha valaki tud egy kis okosságot megoszthatná velem!
Előre is köszönöm!
Üdv Mindenkinek!
Akkor viszont tartsd meg.. de kelleni fog egy legális gép, amibe átpakolod..vagy mást tervezel ?
vizvezjav@net-tv.hu
Ha gondolod,itt megtalálsz.
Egy picit elbeszélünk egymás mellett, mert én úgy vettem a gépet, hogy 50-re volt meghírdetve, ebből lealkudtam 5-öt, így lett 45 a vége, amiből 20 volt a kp, a többi pedig azok a cuccok, amelyek nekem csak a helyet foglalták, a fickó meg kapva kapott rajtuk. A motornak egyébként elég egy karbi takarítás, meg a szokásos pucolgatás, egy jó akksi, aztán repeszthet vele az ember fia, a gumik is jók, csak aki igényes, az dobna rá egy váz, meg egy elemfényt. Mivel pedig motorikusan oké a járgány, az esztétikai feladatok mennének haveri (de jó minőségű) alapon, így minimális összegbe kerülne egy pöpec gép.
Hagyaték átadó végzéssel nem adhatja el, előbb ennek alapján a nevére kell iratnia a mocit, a tulajdonos az, akinek a neve eképp szerepel a forgalmiban..
Az elhunyt fia által aláírt adásvételi érvénytelen.Nem is biztos, hogy csak ő örökölte volna.
A motor hagyaték, aminek legalizálásához pót-hagyatéki eljárást kellene lefolytatni. Ennek következtében szerezhetne tulajdonjogot a jogos örökös, és csak ezt követően rendelkezhet vele, tehát adhatja el. Gápjármű tulajdonjogát csak a tulajdonostól lehet megszerezni.
Az a gép húszért jó, bontani, de neked nem arra kell.Mi a kutya fülét vettél még huszonötért hozzá ? Az nagyon sok..annyiból kijön a 2 hengeres motorgenerál..
Forgalomból ideiglenesen kivont Jawa twinsport vázam olcsón lenne, amit össze lehetne rakni, mivel legalizálható, de annyi a macera, költség, hogy nem biztos, hogy megérné átépíteni..
Ahoz összerakni húszért a moci jó lenne, de a másik 25 ...??
Vissza kéne vinni...picit hozzátenni, és venni egy legálisat.
Érdekes dolgokat feszegetsz, ezek jó részén már én is elgondolkodtam. Annyit tudok, hogy a műszaki '95-ben lejárt, de azt, hogy a tulaj halála előtt, avagy az után, az már nem ismert. A fia adta el a gépet, szabályos adásvételivel. Azt az okmányirodától tudom, hogy örökség esetén a fia nevére került volna a motor, vagy a hagyatéki végzés alapján adta el, amit a vevő átírása kellett (volna), kövessen. Ez már nem történt meg, azóta meg lehetett egynéhány gazdája, de hivatalosan '95 óta nem ment , nincs rá műszaki, nincs törzskönyve, nincs biztosítása sem. Az átépítés nem lenne macerás, hiszen a motor és a váz eredetét is igazolni kell, ha nem tévedek?
Szóval jócskán megbonyolódott a helyzet, amit, he előre tudok (már a helyszínen), bele sem mentem volna a bizniszbe. De mostmár mindegy. Kellene a gép, de nem mindenáron. Az ára 20e volt kp-ben, meg beszámolt néhány cuccot összesen 25e értékben, tehát kvázi 45 volt.
Közbe visszakerestelek, persze, hogy az.. mennyiért vetted ?Ha nem titok...azt a gépet csak bontásra lehet így eladni,de továbbra is probléma a forgalomból történő végleges kivonás, azt is csak a tulaj teheti meg.. mondjuk, ezt elegánsan el lehet felejteni.
Az nekem még kérdés, hogy mikor adta el ezt a mocit az azóta meghalt tulaj...esetleg, nem a halála után, az örökös dátumozta vissza az adásvételit, hogy ne kerüljön hagyatékba ? Mikor járt le a műszaki az illető halála időpontjához képest ?Ha nem volt műszaki, arra az időszakra súlyadó és biztosítás sincs...a dolgokat szépen rakd össze, hátha lesz jó megoldás .A vizsgához szintén kell a tulaj aláírása, ment a gép műszakira a tulaj halála után ?Aki ekkor birtokolta, máris megfogható...
Ha meg tudsz egyezni kedvezőbb árban azzal, akitől te vetted, nem éri meg venni mellé egy lelakottat fillérekért, ami jogtiszta, és amibe átépíthető?
Eszerint visszaviszed a motort?Mi ez, nem egy Jawa?
A legfrissebb okmányirodás infóm az, hogy ha valami csoda folytán az elmúlt 10 év összes adásvételije meg is lenne, csak úgy írnák át, ha az említett időszakban esedékes összes járulékos költséget (átírás, biztosítás, súlyadó, stb.) magamra vállalnám. Na, ez az, ami nem fog menni, nem ér annyit az egész. Egy dolog marad, a hátraarc, persze legnagyobb bánatomra.
szeva..
Én ezért vetem ugy a motorjaimat hogy nem irtatam rá dátumot,és mikor aktuálissá vált az átiratás, akkor dátumoztam fel.Csak visaz kell szolni az eladonak hogy azt a dátumot ö is irja rá...és igy minden probléma elkerülhetö..
Nem, a forgalomból ideiglenesen kivontat nem kell átíratni,-nem is lehet, mert nincs műszaki- nem súlyadó köteles, és biztosítást sem kell fizetni, mivel a közúti forgalomban nem vehet részt.....csak be kell jelenteni az adás-vételt, ezt mulasztottam el, mindössze.... ennek a bírság vonzata érdekelne....
Az átírás, a megállapított súlyadó, plusz mindkettőre birság, nem kevés. Minél régebb óta van nálad, annál rosszabbul jársz. Gondold át, megéri-e a procedúra.
Van egy vackom, ideiglenesen kivonva vettem, nem jelentettem be a vételt, mennyi a kasza? Ha sok,inkább véglegesen kivonatom a régi tulajjal...
Ezekhez még annyit tennék hozzá, hogy ha a jármű végleg ki lett vonva a forgallomból akkor nincs a 15 napos bejelentési kötelezettség (ezt most kérdeztem az okmányirodában), tehát várhatsz évekig is az átíatással ha akarsz,viszont ha csak ideiglenesen van kivonva, akkor már él a 15 napos bejelentési kötelezettség. mindenesetre én is azt mondom ne hamisíts hanem inkább beszélj az okmányirodával hogy milyen legális dolgot tanácsol.
üdv
Legalább leírtam egy-két dolgot, ami talán másoknak segíthet..
Hello !
Igazad van, ez valóban egy kicsit ingoványos terület, ezért is írtam, hogy "De ezt ne vedd buzdításnak".
Ki volt a tulaj, mikor lejárt a műszaki? Ha jól tudom, ezután semmit nem kellett fizetni a motor után, a te dolgod talán egyszerűbb..ez előtt a dátum előtt hány tulaj volt, aki nem íratta át ?
Ha a forgalmi szerinti tulaj már halott, az egyszerű megoldást is eltemetheted, sajna.
Ennél rosszabbat nem is írhattál volna.
Egyrészt közokirathamisítás,ha nem a tulaj írja alá, másrészt ez azt jelentené, hogy az összes eddigi esetleges tartozás, mint biztosítás, súlyadó, rendszám alapján történt összes feljelentések bírságai, mind a régi, illetve forgalmi szerinti tulajt terhelnék.Neki viszont papírja van arról, hogy a motort x ideje eladta, z.y-nak, tehát ettől a naptól a költségek nem rá tartoznak ( kivétel annak az évnek a súlyadója, amely év jan. 1-én még tulaja volt az adóköteles gépjárműnek.)Ha bármilyen fizetési felszólítást kapott már , ami az eladást követő, nem rá tartozó költség, tuti, hogy semmit nem fog aláírni, de lehet, hogy amúgy se.
Ha lesz akkora mázlid, hogy mégis köt veled egy adásvételt, annak dátuma az a választóvonal, ami meghatározza a fizetési kockázatotokat.Ettől a naptól minden felhalmozott adósságot te fizetsz, az ez előttieket pedig ő.
A dolog így se lesz jogtiszta, hiszen ő , már egyszer, másnak eladta, tehát, mint tulajdonos, nem rendelkezhet többé a motor tulajdonjoga felett.Nem adhatja el mégegyszer... bolond, ha belemegy..csak magára akassza a bajt.
Erre nem is gondoltam, hiszen nehezen tudnám megmagyarázni, hogy a tulaj 10 évvel ezelőtti halála óta miért nem sikerült átíratnom a gépet.
A másik pedig az, hogy a hagyatéki eljárás alapján talán vizsgálható a dolog, tehát az okirat (közokirat?) hamisítását nem tudnám kimagyarázni.
Ha vizsgán mutatod be másik blokkszámmal a motort, valóban nem kell eredetvizsga, mert ha típusazonos,akkor csak ráírják az adatlapra, és lehet menni az okmányirodába.
Ha viszont a vizsgától függetlenül szeretnéd átiratni, - én ezzel próbálkoztam volna először - például egy adás-vételi alapján,akkor az eredetiség vizsga sajna, kell, mivel - erre hivatkoztak - ők az irodában nem tudják másképp eldönteni, hogy az adott blokk beépíthető-e.
Ebből az a tanulság, hogy csak vizsga alkalmával szabad a blokkcsere átírását kezdeményezni, mert megkaszálnak egy felesleges eredeiség vizsgálat árával.Plusz új törzskönyv , és forgalmi.
Hogy ezzel a két okmánnyal mi fog történni, azt vizsga után, kb 1 hónapon belül, még itt leírom. A forgalmimban lenne hely a változásokhoz, új törzskönyvre meg nem igazán van szükségem.Kiderül, mire tudnak rávenni.
Hello !
Mindenképpen meg akarod büntettetni a korábbi tulajokat ? Ha nem, írj egy adásvételit a forgalmiban szereplő utolsó tulaj adataival. Szerintem.
De ezt ne vedd buzdításnak!
Futottam egy újabb kört, ezúttal az okmányirodánál. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy ha az összes adásvételi szerződés megvan, amivel (amikkel) igazolható a jogfolytonosság, akkor átírják, persze műszaki vizsga, eredetvizsga és biztosítás megkötése után. Az át nem író vevőket pedig tényleg rendesen elkaszálják.
Az én problémám is kísértetiesen hasonlít a tiétekre, csak az én emberem 95-ben halt meg. Egy rendőr cimbimtől úgy tudom, hogy adásvételi alapján átírják a gépet, csak azt(azokat), akik korábban megvették (de nem íratták át) a motort, megbüntetik, plusz még az átírás költségeit is behajtják rajtuk. Szóval eszerint nekem bajom nem lehet belőle, csak az eladót (nem a lejárt forgalmiban szereplőt, hanem az át nem írósat)meg fogják büntetni. Ez nekem jól hangzik, de ha valaki mást tud, kozölje.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|