:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Hát, olvasom én figyelmesen, de egyenlőre csak egy mulasztási törvényt láttam, és a véleménnyezésed.Kevered a dolgokat, a mulasztási birságot a forgalomból történő kivonással. Az általad ajánlott címek közül az első nem tartalmaz olyan helyet, aholt törvény lenne az önkormányzat hivatkozott eljárásával kapcsolatban, a második nem jön be.Még egyszer kérdezem, miért küldené meg az illeték hivatalnak az önkormányzat? Nem történt illeték mulasztás, ha nem történt átírás, nem kel illetéket fizetni. Az más kérdés, hogy az átíráshoz az előző tulajnak is átírt motorral kellett rendelkeznie. Ezt kel potolni. Egészzen addig menve vissza a tulajoknál, amíg nem érkezünk el egy érvényes tulajig.Itt nem illeték be nem fizetése forog fenn, hanem átírás elmulasztása. Ezért mondtam, ne hivatkozz olyan törvényre, ami nem ide vonatkozik.Amíg nem tudsz mutatni az önkormányzati eljárásról szóló konkrét törvényt, ami valóban erre az esetre vonatkozik, ne mond hogy minden világos mint a nap.Addig az önkormányzat azt csinál, amit akar.Egyenlőre csak annyit válaszoltál meg, hogy szerinted hogy van a dolog.Azért megkérdezem, hány óra polgárjogot tanultál? A jogszabályok ismerete tudniillik nem egyenlő azok értelmezésének tudásával.Legalább az olyan alap fogalmakkal tisztában kel lenni, mint az, mi a törvény hatálya(nem az időbelire gondolok).De nem is foglalkozom tovább az üggyel, ha valaki akarja, nyugodtan próbálkozzon valamire rávenni az önkormányzatot, amire nem tud törvényt( mégegyszer, az idézett tövény azon kívül hogy nem ide tartozik, nem ír elő onkormányzati eljárási módot) . Ha elhajtják, az ő baja lesz.
Olvasd el még, legalább egyszer figyelmesen azt, ami eddig leíródott. Pontosabban ne csak olvasd, értelmezd is közben, mert visszakanyarodtál oda, amin már túl vagyunk. NEM az Önkormányzat bírságol, viszont ha határidőre nem történik meg az átírás, ha a tudomására jut, akkor kivonja a gépjárművet.( például rendőri intézkedésnél előkerül a 15 napot meghaladt adásvételi )
Az okmányiroda, ha az ügyintéző elé teszel egy rakás adásvételit a tieden kívül, ha ezekkel tudod igazolni a tulajdonjogok átruházását visszamenőleg a gépjármű nyilvántartásban szereplő legutolsó tulajig, akkor a te saját dolgodat a pénzedért elintézi, a többi mulasztó tulaj adásvételijét LELETEZI, és megküldi az Illetékhivatalnak, további eljárásra. Ekkor áll be az eljárás megindulása kritérium.
"Várom a törvényeket arról, kinek a kötelessége felszólítást küldeni, az illeték hivatal felé jelenteni az ügyet"
Akkor ezt megválaszoltam.
Semmi nincs elhantolva, világos, mint a nap, az Illetékhivatal szedi be a mulasztóktól a lét.
Kicsit kezd fárasztó lenni számomra a dolog.
Használd a keresőket, ha kételkedsz.
http://www.sztaki.hu/providers/torvenytar/jog_00/jog_0000.htm
http://www.magyarorszag.hu/ugyintezo/ugyleirasok/vagyon/gepjar/gepjvas
Kérlek, másold be azt a törvényt is, amiben az önkormányzat eljárását szabályozzák ebben az esetben.Az okmány iroda csak akkor csinál valamit, ha erre konkrét törvény kötelezi.Azt írod, akkor kel büntetést fizetni, ha valaki a hivatalos felszólítás ellenére nem fizet. Itt lesz az eb elhantolva azt hiszem. Megint csak nem tudok törvényről, ami kötelezné az önkormányzatot, hogy felszólítást küldjön a régi tulajoknak. Ha van ilyen, szintén szeretném látni.Az is kétséges, ebben az esetben melyik önkormányzat az illetékes. A régi tulajok a befizetésüket nem biztos hogy annál az önkormányzatnál nem teljesítették. Az általad hivatkozott törvény nem ír elő semmit az önkormányzat felé.Neki csak az a kötelessége, hogy ne írja át a járművet.
Az, hogy valami a hatóságra tartozik, még kevés. Nevesíteni kel, melyik hatóságra, milyen jogszabály alapján, hogy kerül az illetékes hatóság elé az ügy. Várom a törvényeket arról, kinek a kötelessége felszólítást küldeni, az illeték hivatal felé jelenteni az ügyet
Mégeggy: Ez a törvény arról szól, mi van, ha valaki nem fizet illetéket. Illetéket akkor kel fizetni, ha megtörténik az átírás. Ha nem történt meg az átírás, nem maradt el illeték.Az átírás maradt el, aminek a büntetéséről másik törvény rendelkezik, ha rendelkezik.Olvassuk el a törvényeket figyelmesen...
Rosszul vagy tájékozódva az illetéktörvényről.Kicsit bemásolok belőle :
A vagyonszerzési illetéket a szerzõ fél köteles megfizetni.
Mikor kell mulasztási bírságot fizetni ?
Amennyiben a fizetésre kötelezett, az eljárás kezdeményezésekor fennálló eljárási illetéket - felhívás ellenére - egyáltalán nem vagy nem teljes mértékben vagy nem határidõben teljesítette, továbbá a vagyonszerzéssel kapcsolatos bejelentési kötelezettség elmulasztása vagy késedelmes teljesítése esetén. A mulasztási bírság mértéke az adózás rendjérõl szóló 2003. évi XCII. törvény 172. § -a alapján kerül megállapításra.
Egyáltalán nem kell pereskedni, a legutolsó tulaj kifizeti a saját dolgait, eredetvizsga, biztosítás,műszaki vizsga, törzskönyv forgalmi,
a többi mulasztó tulaj a hatóságra tartozik.
Az Okmányiroda elküldi az Illetékhivatalnak a mulasztó tulajok adásvételi szerződéseit, és ennyi.
Majd az Illetékhivatal behajtja amit kell.
http://www.bkmilletekhivatal.hu/F%C3%B3r.htm
Némi ízelítő az Illetéktörvényből.
A közbenső, mulasztó tulajdonosoknak a törzskönyv illetékét sem kell megfizetniük, utólag nem kapnak törzskönyvet,de a vagyonszerzési illetéket behajtják rajtuk, és bírságolhatóak is.
Jó lenne, ha itt csak az jogászkodna, aki minimum utánaolvasott... Buta dolog a hatályos jogszabályok ellenkezőjét állítani. Másokat laikus véleménnyel megtéveszteni se jó. Ezeket a dolgokat vagy tudja valaki, vagy ha nem, akkor inkább ne nyisson vitát,mert felesleges.
Valóban , a törvény tényleg úgy szól. A valós életben viszont úgy működik a dolog, hogy az önkormányzatot csak a befizetésről szóló papír érdekli. Addig nem írja át, amíg ezt be nem mutatja az átírást kérő. Peres úton lehetne kötelezni a régi tulajokat, hogy fizessék be amit nekik kel befizetni, de így többe kerülne a leves, mint a hús.Az illeték törvény pedig legjobb tudomásom szerint nem ró ki büntetést a régi tulajokra, így azok önként nem valószínű hogy befizetik a részüket...Tehát ha 52 tulaj volt, az vagy a motor értékenek tízszeresét kitevő per költség, vagy az 52X majdnem harminc ezer. Mind a kettő szép pénz.:) Komolyra fordítva a szót, nem szabad motort csak rendben lévő papirokkal venni.Még egyszer: az önkormányzatnak joga van addig megtagadni az átírást, amig az anyagiak nem rendezettek. Az önkormányzatnak nem kötelessége a régi tulajtól saját maga behajtani a pénzt.
Annak kell fizetnie, aki a szerződés szerint tulajdonjogot szerzett az illetékköteles gépjárműre.Tehát mind az 52 tulaj maga fizeti a saját illetékét, a változás csak annyi, hogy eredetiség vizsgálatot ők már nem kell, hogy fizessenek.
Csak el kell olvasni az illetéktörvényt.
Én inkább az üzembentartóit javaslom, vagy még egyszerűbb, ha írtok egy sima kölcsönadásit. Előbbi azért jobb, mert megkíméli a tulajt az esetleges problémáktól.
családon belül ,ha át akarod íratni, ha jól tudom kell adásvételi, de nem kell eredetvizsga.Legalábbis legutóbb mikor ilyenek után érdeklődtem ,ez volt a szabály.Hogy azóta mi változott, nem tudom.
De attól a tulajtól kell az adásvételi, akinek a nevén van a motor jelenleg.
Heló.Azt szeretném megkérdezni hogy kell-e egyáltalán fizetni ha a következő a bajom:A papám nevén van a motor az ő fia hajtotta (apám öccse)de mi elhoztuk hozzánk mert majd én akarok menni vele.Kell adásvételi ha családon belül van?
Hi!
AZ ÖSSZES ILLETÉKET nektek kell állni, nincs semmiféle büntetés stb. ha volt 52 tulaj, akkor nektek kell fizetni 52 illetéket, meg köbcentidíjat. ezt az okmányirodában mondták nékem (kettőben is).
:))) Na igen, de megsem..
Mert ugye ok nem tudnak rola, szal csak akinek volt koze hatosaghoz, arrol tudnak. Igy max annyit fizetsz, ahany adasvetelid van...
Ez gyakorlatilag forgalomból kivont ( hatóságilag kitiltott ) gépjármű. A bevont forgalmit a forgalmiban szereplő tulajdonos kérheti ki a bevonó hatóságtól, enélkül az okmány nélkül elvileg nem is lehet eladni. Az ismételt forgalomba helyezés közel tíz rugó lenne pluszban.
Hihetetlen hogy ekkora marhaságot mondjon egy ügyintéző. Hogy kettő, az még kevéssé hihető.
Ugyanazért az adásvételért csak egyszer lehet kivetni illetéket.
Csak egyszer kerül a tulajdonodba az aktuális illetékköteles gépjármű, lehetetlen, hogy a más tulajdonába kerülést rajtad hajtsák be, ugyanis ez tulajdonosváltozáshoz fűződő tulajdonosi kötelezettség. A törvény szerint annak kell fizetnie, aki tulajdonosává válik a jármű nyilvántartásban szereplő gépjárműnek.
Átírni viszont csak műszaki érvényességgel rendelkező gépjárművet lehet. Az új forgalmi engedélyt pedig csak akkor lehet kiállítani, ha megtörtént az eredetiségvizsga, és a műszaki vizsga, és persze az átírás.
Áruld el nekem, melyik okmányirodákban, név szerint ki tájékoztatott téged, mert ha nekem is ezt fogják mondani akkor csodát teszek velük.
üdv
végleges verzió: 4 tulaj van, az első nevén a motor, a másodiktól vették el a forgalmit, a harmadik csak eladta nekem. mivel forgalmi nélkül átiratni nem lehet, én sem görcsölök tovább, a második tulaj problémája lesz a dolog.
bocs a sok homályosságért és köszi a segítségeket!
ui.: ha motort vesztek és nem annak a nevén van, akitől veszitek, és át akarjátok iratni: AZ ÖSSZES ILLETÉKET nektek kell állni, nincs semmiféle büntetés stb. ha volt 52 tulaj, akkor nektek kell fizetni 52 illetéket, meg köbcentidíjat. ezt az okmányirodában mondták nékem (kettőben is).
Forgalomból véglegesen kivont gépjárművet nem kell átiratni. Csak a gépjármű nyilvántartásban szereplőket kell átírni. Minek vetted meg, mit akarsz vele ? Igy homályos a dolog, nincs kedvem 20 verziót felvázolni, pontosíts végre.
A forgalomból kizárólag a forgalmi engedély szerinti tulajdonos, vagy annak megbízottja vonathatja ki.
Amit irtál hogy ki akarod vonni a forgalomból azaz alkatrésznek kell vagy a tanya körűl ökörködni de nem közutra. Akkor miért dobsz ki pénzt átírásra hiszen ha kivonatod a forgból alkatrésznek minősül azt kezdesz vele amit akarsz, építhetsz belőle egy repülőt is akár nem kell átiratnod érte.
Szoljon valaki ha nem így van mert akkor én vagyok fogalomzavarba és én kérek ellnézést :-))
Üdv
Milyen kötelezettség könyörgöm!
Ne legyünk már ennyire naivak!
Forgalomba akarod te ezt a motort hozni vagy miért görcsölsz ezen ennyit. Ha Nem akkor nem értem Ha meg igen Miért vonod ki a forgból?
ez nem "megéri-nem megéri" dolog. kötelező névre iratni. bejelentési kötelezettség van. ez a baj. meg az, hogy nem tudom, hogy mikor van kivonva a forgalomból a moci: ha a rendszámot leadtam, vagy akkor, ha a forgalmi le van adva?
Ja meg ha ki akarod vonni a forgalomból miért iratod a nevedre? Szerintem nem lenne ez kötelező feleslegesen dobsz ki lóvét. Vond ki a forgból aztán cső használd amire kell...
Üdv.
Miért nem keresed meg az eredeti tulajt és írtok egy naprakész advételt és levan a gond átiratod aztán csókolom .
Ha meg sok a macera gondold át megéri-e.
csak azt akarom, hogy ne vágjanak meg nagyon
forgalmija már nincs, de a rendszám még rajta van
át kell ilyenkor is iratnom a saját nevemre?
Neked csak egy adásvétel után kell fizetned, de ehez kell az összes megelőző adásvételi, minden közbenső tulajdonost megbüntetnek, és kifizettetik a vagyonátruházási illetéket is velük.
Ha te bontásra veszed a gépet, akkor nem kell átiratnod abban az esetben, ha az előző tulaj ( mármint a forgalmi szerinti, ) kivonatta a forgalomból. Van ám sok verzió az ügyedre, de le kéne itt írnod, hogy áll műszakival, egyebekkel Mikor adta el a forgalmi szerinti tulaj, él-e még, elérhető-e, stb. Főleg az lenne a fontos, hogy mit akarsz te ezzel a géppel csinálni egyáltalán? Ettől függ, megéri-e a macerát.
Persze, hogy nem a Jawast fogják megkaszálni százra. Csak leírtam azt az általános információt, amit a Fővárosi Illetékhivataltól annak idején telcsin kaptam.
Lényeg, nem az Okmányiroda bírságol az átírás késedelméért,hanem az Illetékhivatal, viszont a kitiltásról és az ezzel járó bírságról az Okm. Iroda hoz Határozatot.
hát én eztet jól beszoptam
de legalább tanulópénznek jó volt
két illetéket és köbcentidíjat kellmajd pengetnem... (és mákom van, hogy a második tulaj belement abba, hogy írjunk egy új adásvételit. különben hármat kellene)
Nekem a legutóbbi autóvételemnél (kb 3 éve) nem volt semmi gubanc, pedig vagy 3 hónappal túlcsúsztam.
Lehet így is, de azért nem törvényszerűen b*sszák rá a legmagasabb büntetési tételt. A haverom pl. 4000 Ft birságot fizetett a zsigulijára. A hihető indok meg az volt, hogy "kérem szépen én egy bérből és fizetésből élő családapa vagyok, nem volt pénzem nagy hirtelen befizetni ezt a sok szar adót".
Persze ezt egy rollsnál vagy MV Agustánál nem lehet előadni, de a zsiguli meg az MZ elbírja. ;-)
de lehetőleg bírság nélkül
ja és nem az előző tulajdonos nevén van
üdv
ki szeretném vonatni a forgalomból
15 napon belül kell átiratni. Ha elkap a rendőr, máris baj van.Kivonhatják a gépet a forgalomból, stb.Az ismételt üzembe helyezés és a bírság vizsgadíjjal ötven rugó is lehet.
Az Okmányiroda leletezi a késedelmet, és megküldi az illetékhivatalnak. Legrosszabb esetben a mulasztási bírság 100000 a késedelmi pótlék az átírási díj 5 százaléka havonta pluszban.
Még most olcsón megúszhatod. Találj ki valami hihető indokot a késésre.
üdv,
ha vettem egy motort, és most űgy döntök, hogy szeretném a nevemre iratni, fontos az, hogy mikori az adásvételi? mert az bizony kb 2 hónapos. kell valamiféle késedelmi díjat fozetnem, ha most akarom megcsinálni?
Én örömmel vettem tudomásul, ha kissé kéve is, hogy az únióban a színvakság nem akadály.:) Több tízéves jogosítváény nélküli motorozás után végre valamikor kétezerkettő körül megtudtam, hogy kilenvenöttől, vagy mikortól végre lehet jogsim. Gyorsan meg is szereztem. Sokkal jobb érzés így!:))Az más kérdés, hogy a család orvosom nem akarta aláírni az orvosi alkalmasságot, csak amikor máshol elintéztem, csodálkozott el a szemészet jóváhagyásán a vörös-zöld színtévesztés ellenére.Azóta is gyanakszik, hogy tévedés van a dologban.
Az önkormányzatról annyit, hogy engem tavaly súlyadóra akartak kötelezni a kettőötvenes TZvel.Arra hivatkoztak, nem adó mentes. Nem értették meg, hogy valóban adóköteles, mivel nem adó mentes, de ez az adó 250köbcentig 0 forint a törvény szerint.Van adó mentes kategória, és van 0 adós kategória. Sok volt nekik már ez, hogy valami adó köteles, de az adó 0. Szerintem semmit se kel az önkormányzatra hagyni, mert tisztelet a kivételnek, de a legtöbb helyen buták, tájékozatlanok, és rosszindulatúak.A mostani aparátus többségében az átkosból maradt itt, vagy az átkos beli nacsalnyikok válogatták össze őket.Hosszú idő kel még, hogy elérjük a nyugaton szidott bürokrácia színvonalát.15 év kevés ehhez.
Nem kéne ennyiben hagyni a dolgot, írásban kifogásold meg a forgalmiba történt színbejegyzést azzal , a hivatkozással, hogy nyilvánvalóan nem egyezik meg az eredetiségvizsgálat eredményével. Az eltérés pedig problémát okozott a műszaki vizsgán és várhatóan egy közúti ellenőrzés során is ki fogják szűrni. A kerületi okmányirodának címezd, kérve az okmány cseréjét a Hivatal költségén, mivel ők , úgy gondolod, hibáztak. Ha írásban is megindokolják azzal, ami szóban elhangzott, akkor tudomásul kell venni, hogy az unióban a színvakság nem probléma. Addig is csak óvatosan, mert akár igazuk is lehet. De erről az uniós szabványról, miért nem tud a KF ??? Gyanús a dolog. Járj csak utána.
Nekem is az a véleményem, hogy ez nem volt korrekt eljárás. Sajnos a hivatalok malmai lassan állnak át az EU-s őrlésre. :-( Ha egyáltalán fognak valaha...
Ha nem is az eredetvizsgás, és nem is ők írták át, akkor talán a központban? És ezt ők nem tudják?
Ezek szerint viszont nem vagy bajban, hisz nincs olyan papír, amin kéket írtál alá!
Azért egy ilyen friss ügynél meg lehet találni az "elkövetőt", aki adja a nevét a dologhoz. Érdemes lenne ugyanezt írásban is megérdeklődni, és akkor a kezedben lesz egy pecsétes papír, ami a rendőrt meggyőzheti, hogy ez kék. Egyébként még előnyödre is válhat, amikor valaki feljelent, és ezüst színt emleget. :-) Mondhatod, hogy elnézte a rendszámot, a színt már csak nem keveri össze. :-)
Viszont ugyanez fordítva: ellopják, és a körözésben kék szerepel... Ha meg belefutsz egy kamerás frsz. ellenőrzésbe, mindig "érdeklődni" fognak. Mondjuk nem ez lesz a leggyakoribb gond az életedben. :-)
Egyébként tényleg jó lenne, ha az ilyen ügyeknek személyi következményei is lennének. Ha én hasonlót hibázok, levonják a fizetésből, majd egy idő után kirúgnak. Egyszer ha lenne valami okosság az ilyenek lakásán, a tűzszerész meg a szürke helyett az EU-s kék drótot vágná el... :-)
Igazából még az utánajárás miatt is kártalanítaniuk kellene. Ja, már délután van, ne álmodozzak... :-)
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy hova kell mennem / mit kell csinálnom / mennyibe kerül az, hogy egy uj blokkba a motorszámot beüssék. Vinni kell a régi blokkot is, vagy elég a forgalmi? A blokkot már használom... Ugye beépített állapotban is bele tudják ütni a számot?
Szerintem ilyenkor kel a jegyzőtől jogorvoslatot kérni.Külön felhívva a figyelmét arra, mi a különbség a kékesszürke, és a szürkéskék között.Már eredetileg sem kellet volna aláírni a lapot, amin nem szürke szerepel.De a jegyző korrigálhatja a dolgot, hiszen egyértelműen az ocsmány iroda hibájából történt. Ha ő sem akarja orvosolni a dolgot két dolgot tehetsz: Vagy hagyod az egészet enyiben, vagy az EUhoz fordulsz. Ők hivatalosak elintézni az önkormányzat packázását.A levél megírása, elküldése, az egész ügy pénzbe kerül, de legalább helyre teszi valaki az önkormányzatot. De lehet, hogy az ezzel való fenyegetőzés is elég.Nem szabad elfelejteni, már EU polgárok vagyunk, a jogainkra ők is vigyáznak.
Az eredetvizsgáló állomáson nem csak megérdeklődtem milyen színt írna rá, de meg is csináltattam a vizsgát, kékesSZÜRKE 18-as színként jegyezte be.
A friss forgalmiban ellenben kék 06 van. Ma voltam műszakiztatni, nem akarták megadni rá, mert egyértelmű színeltérés van. Elmagyaráztam az okát, a vizsgáztató felhívta az okmányirodát, ahol próbálta bizonygatni, hogy ez ugyan nem kék, ha egy színbe muszáj besorolni, akkor az csakis a szürke lehet. Mikor befejezte a beszélgetést, mondott valamit a magyar jog útvesztőjéről, asszem egy - a hivatalnokok iránti mély tisztelem miatt ide nem idézett - állandósult szókapcsolatot is használt, aztán átengedte.
Elmentem az okmányirodába, udvariasan puhatolóztam az ügyben. Összegyűltek az illetékesek és kijelentették, hogy ők bizony nem tehetnek semmit, nem ők végezték a besorolást, de nyugodjak meg, az Únióban a kékesszürke 18 az bizony kék, nem szürke. Jogszabállyal, hivatalos irattal persze nem támasztották alá a kedvemért se. Asszem bele kell nyugodnom, hogy jogi értelemben véve EZ a motor kék. De ha nagyon zavar ez az eltérés, akkor szívesen adnak új forgalmi engedélyt és törzskönyvet 12.000 Ft ellenében. /Tegnapelőtt kaptam kezembe az újat./ :-(
Kimaradt : Ideiglenesen kivont ...gépből vettem ki a motort.
Nekem nem az ügyintéző szokott dirigálni. Nemrég magasröptű beszélgetésem volt több fővárosi és vidéki okmányirodával ügyeim miatt.Teszteltem őket, kíváncsi voltam, mit mondanak ugyanarról az ügyről.Cirka négyféle verziót tapasztaltam meg, de megjegyzem, a KF ( Közlekedésfelügyelet )három vizsgáztató állomásának vezetője közül kettő szintén ontotta magából a marhaságokat. Az Illetékhivatal szintén kétféle verziót csillantott meg.
A lényegi kérdés az lett volna, hogy egy forgalomból kivont motorkerékpárt köteles vagyok-e átiratni, különös tekintettel arra az apró körülményre, hogy miután megvettem, kiszedtem a motorját , és beépítettem legálisan egy másikba, amit ezzel a beépített erőforrással sikeresen levizsgáztattam.
Szerintem egy eredetiség vizsgáló állomásra lopakodj be, és kérj annyi szívességet, hogy a vizsgáló, mondja már meg , milyen színt írna a lapra...Aztán, ha nem stimmel valami, még reklamálhatsz melegében.
Még egy dolog, azért van ám minden okmányirodában egy személy, szerencsés esetben ez a vezető, aki tényleg spiccen van a dolgokban.Csak meg kell találni. Én megleltem... a saját kerületemnél, bár vele is vitatkoztam kicsit, az igazamat keresve, de kiegyeztünk.Szóval csak nézz utána a dolognak, ne hagyd annyiban.
Ma hozzájutottam az új forgalmimhoz. A régiben kékesszürke szín szerepelt. Az újban kék. (A motor meg egyébként szürke.) Az ügyintéző hölgy elmagyarázta, hogy az úniós szabályzásban már nincs kékesszürke, ezért jegyezték be kékként a színt. De megnyugtatott, hogy az adatbázisban továbbra is a kékesszürke szerepel, így ha igazoltatásra kerül sor, ezzel ki lehet magyarázni.
Lehúznak 30.000 Ft-tal a papírokért, aztán meg még nekem kell magyarázkodni a rendőröknek. Egyébként meg a kékesszürke a szürkének egy árnyalata, nem a kéknek. :-(
Ja.a másik dolog, ezt kifelejtettem, aszongya a jogszabály, hogy csak érvényes műszakival lehet átírni.
A gépjármű nyilvántartásban szereplő gépjárművet bizony át kell iratni.A kiskapu a gépjármű fogalma...beépített erőforrással rendelkezik , stb... ha nincs benne a motor, akkor a jogászkodás indulhat. Próba cseresznye, sok sikert srácok!
SZevasz!
Szerintem a legsimább ügy ha irsz egy másik adásvételit dátum majd utólag.
Nekem is megkellett indokolnom ,hogy miért nem irattam át 15 napon belül.
Képeket is kűldtem az ocsmányirodába
és elbirálták, hogy mégsem büntetnek meg az átirás csuszása miatt.
Ha nem volt előtte A1-re vizsgája, akkor legalább két évnek kell eltelnie, hogy A korlátlanra letehesse a jogsit.
EÜ alkalmassági nem kell, KRESZ vizsga sem, le kell vezetni a kötelező óraszámot és ezután jöhet a rutin + a forgalmi vizsga.
Sziasztok!
Ha valakinek A korlátozottja van, akkor mi a feltétele, hogy sima A-ra letegye a jogsit???
Csak különbözeti vizsga van, vagy megint mindent meg kell csinálni?
Hát a gyári állapot tényleg agyári állapotot jelenti manapság a veteránosok között.Tehát mindennek ugyanúgy kell kinéznie, mint ahogy a gyárból kijöt a motor.Külalakra is, meg beltartalomra is.Tehát Jawa-n sem lehet átrakni nagyobb dinamót, meg külön fesszabályzót, hanem úgy kell megjelenni, mintha most toltad volna ki a gyárból.És tényleg mindent ellenőriznek.Még értenek is hozzá.Elég nagy adatbázisuk is van, ha valamiben nem lennének biztosak.
És a "most toltad volna ki a gyárból" alatt azt értem még, hogy vadi frissen, hibátlan fényezéssel, és krómozással kell megjelenni.CSak az eredeti gyári színeket, árnyalatokat lehet használni.Tehát veterán rendszámot csak teljesen restaurált jármű kaphat...
a hagyományos műszaki vizsgán nem kapsz OT-s rendszámot. ennek a feltétele a veteránvizsgáztatás ami nem egyezik meg a műszaki vizgáztatással. mire lesz műszaki a mocin az kb 50000 be lesz. érdemes belegondolni.
üdv
http://www.veteran.hu/
itt kutakodhatsz.
A színnek is egyeznie kell ....
Köszi a helpet. És mit jelent az, hogy gyári állapotra??? Csak a gyári színekkel lehet lefesteni?? Mert én királykék-metált vettem, nemis volt ócsó :(((. Azzal szeretném lefesteni. Mind1, ha sokba kerül a veteránvizsga, maradok a hagyományosnál....nekem az is megfelel! :D
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|