:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Látod, már ebben sem egy a tapasztalatunk.
Mikor én átírtam a papírmentes gépet, akkor először a tulajnak kellet bemenni az okmányirodába és kérni egy okmányirodai igazolást. Amit nekem nem adtak ki, mert nem én voltam a bejegyzett tulaj. (Nem volt megbízásom, az adás-vételit pedig nem fogadták el annak.)
Majd ennek az igazolásnak a birtokában kellett kiállítani az adás- vételi szerződést. amire rá kellett írni, hogy törzskönyv- forgalmi nincs, az okmányirodai igazolás alapján született az adás- vétel.
Ezután ment minden olajozottan, mint egy normális átírásnál.
Így jártam én, ennek alapján írtam, hogy nem fogja forgalomba helyezni, mert halott a tulaj.
Persze, már kitárgyaltuk, hogy ez okmányirodánként változik nekem így sikerült megoldani, másnak meg egyszerűbben is.
Enyém is vagy 10 évvel korábban volt anno kivonva, mikor ismételt forgalomba helyezéssel kapott új rendszámot, forgalmit, stb. Legtöbb macera az eredetvizsgával volt, ahol először voltam, a fószernek nem tetszett a motorszám, gondolom még életében nem látott egyet sem....a másodiknál nem volt semmi gond.
"Fullkopy azt mondta simán kap igazolást az okmányirodától."
Nem az okmányirodából hanem a
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatók Központi Hivatalától
a csak adásvételivel rendelkező tulaj is kaphat adatokat a motorjáról, feltéve ha jogos tulajdonos volt az eladó és be is volt jegyezve, arról is már olvashattunk, hogy kisebb formai és tartalmi hibát esetleg itt elnéznek - de abban korántsem vagyok biztos, hogy az okmányiroda is elnéző lesz -
Van egy nagy igazság....mindenki magából indul ki.... :) Igaz-e....öööö.... Hogy is volt a klasszikus Fekete István idézetem anno feléd? :) "Árpád...Árpád a Csillikéktől" :)
Ezt a nagyrészt szájtépést te "jogi" vitának nevezed? Hát asszem én most elvonulok röhögni egyet akkor :D
Mellesleg személyeskedést én nagyon nem tapasztaltam....Bedobni a "személyeskedés" fogalmát egy remek ....hmm....azt akartam mondani "érv", de inkább kifogás arra, hogy visszavonuljon az ember....Inkább próbálja "meggyőzni" /és NEM beleverni a fejébe!/ az ember a másikat a maga igazáról....
Egy biztos...minden motor más....minden okmányiroda meg okmányirodista más....Tájékozódni kell...kitartás KELL, és sok pénz....
Aztán, hogy kinek melyik járműve mennyit ér, az már egyéni elbírálás alá esik az illető által.... Egy idézetet azért beszúrnék, amit az egyik orosz maffiafőnök mondott valami interjúban: "Csak egészség legyen, minden mást megveszünk!" Nagy alapigazság itt a vadkeleten, akár tetszik az embernek, akár nem....
Egyébiránt minden olyan járművet, ami Magyarországon már volt forgalomban, újra forgalomba lehet helyezni....Csak idő, pénz, utánajárás...
Kedves Árpád!
Na ettől az írásodtól érzem jogtalanul vádolgatsz soha nem sÓztam el adtam el tisztázatlan járművet senkinek.kizárólag veszek nem kereskedek gyűjtöm sajna minimális darabszámban hely és pénzhiány miatt,soha senki sem vádolt jogtalansággal de szemem van látok
Persze hogy nem folyik érdemi vita, hiszen a dolog meglehetősen egyértelmű. At érvényes jogszabályok alapján nem lehet forgalomba helyezni a szóbanforgó motort.emiatt tanácsot sem lehet hasznosabbat adni minzhogy ga ben hiszi el a srác a dokgot, menjen el az önkormányzatra, próbálkozzon.
Jut eszembe: Az új rendelkezés alapján csak megfelelő tartalmú adásvltelt fogadhat el az önkormányzat. Kormányrebdeket írja elő, miknek kell benne szerepelnie. Többek között a forgalmi számát.
A rendelkezés szerint a nem megfelelő adásvételi esetén újat kell írni. Kíváncsi vagyok, egy halottal hogy lehet újrairatni a szerződést.
Nekem Malév pilóta ismerősöm van, mégse kezdek el egyedül repkedni Pest felett.
Eza hozzállás, hogy vannak szabályok, és van az élet, még vitára sem érdemes. Nics olyab adminisztrátor aki szabályt szegne jelentős lefizetés nélkül.
Ilyen beírásik után meg kell kérdeznem, ben felújitott motort akarsz valami szerebcsétlenre rásózni papírik nélkül? Vagy estleg lopottat?
Jözz mártőled mindenféle ötlet. Keressünk abyagi érdekeltség nélkül is szabályt szegő önkormányzatot, mert rengeteg ilyen van az országban. Hamisítsink régi forgalmit, mert a kutya nem ellenörzi.
No, azért ennyire ben tér el a jigszabályoktól a valós élet.
A régi muzeális motorok megmentésének meg van a járható útja. A veteránosítás. Költséges, nehéz, de valóban megéri.Ha valaki úgy hozza rendbe a motort hogy bem felel meg a veterán vizsgán, az nem egy múzeális darabot mentett meg.
Felhívnám a figyelmeteket, hogy a vita célja nem a ki a nagyobb jogtudor a másiknál verseny eldöntése. Inkább arról kéne szólni a dolognak, hogy egy Balamu nevű motoros srácnak jó ötletekkel segítsünk forgalomba helyezni a mindenféle papírtól mentes és nem veterán korú járművét.
Amúgy már Balamu is eltűnt a fórumról, meg már én is elvesztettem a fonalat. :-D Csak azt látom, hogy egymást szapuljátok, ami nagyon nem jó!
Jogot tanulnom miért ne lehetne?Csak miután személyeskedőnek neveztél.De hál istennek van jogtudorom aki jól ismeri és alkalmazza a jogszabályokat paragrafusokat én mindenesetre megjegyeztem hogy köszönöm hogy beleszóltál mert mindenki olvassa a fórumot/mokat/ néhány örül az elmérgesedett vitáknak de hozzáírni valamit pedig lusta,sokan azért érdeklődnek mert az első akadály után is szeretnék véghezvinni amit megálmodtak, mint például két ismerősöm is megvásárolta forgalomba helyezte édesapja volt motorját.Ez nekem tetszik becsülöm bár most nem ez volt a téma itt.De szerintem az ár érték arányt mindenkinek magának kell eldöntenie és a leírt jogszabály és annak alkalmazása gyakran eltér hálaisten.
http://www.autolopasok.hu/?po_id=v_jogs
Gépjármű átírásához szükséges okmányok magánszemély esetén
* Kérelem, okmányirodában kell kitölteni
* Forgalmi engedély, érvényes műszaki vizsgával
* Új típusú forgalmi engedély esetén a gépjármű törzskönyve
* A tulajdon átruházásáról kiállított okirat (adásvételi, ajándékozási szerződés, hatósági határozat stb.) vagy számlák.
* Eredetiségvizsgálat, ami nem lehet régebbi 60 napnál
* Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötését igazoló kötvény (az új tulajdonos nevére megkötve) befizetést igazoló csekk,vagy számla
* Személyi igazolvány
* Megbízott eljárása esetén meghatalmazás
De meg lehet bármelyik önkormányzat oldalán nézni a dolgot, mindegyik ezt írja. Ugyanis erre jogszabály van.
Egy kis kiegészítést hozzáfűznék. Bírói határozat természetesen minden papírt pótolhat, ez alapelem a római(magyar) jogban.
Tehát kismillió tabuval, egyébb bizonyító papírokkal lehet bíroságon pótoltatbi a forgalmit. A költségeket meg lehet becsülni.
Ne keverd össze a veterán vizsgás motort az átlagossal Teljesen más az eljárás.
Ha nem akarsz jogot tanulni, ne szólj bele jogi vitába.
Főleg személyeskedő hangnemben ne.
Köszönöm hogy beleszóltál.
Végül is jórészt csak veteránokról írok és több motort ismerek melynek papírozása csak hivatalos úton történt.Más kérdés hogy nem sajnálták rá a nem kevés illetéket közjegyzői díjat,más kérdés hogy az átfutási időt valahogyan gyorsítani kell.
De nem jogot tanulni szeretnék tőletek arra van más forrás,csak nem szeretném ha gyorsan elkedvetlenedne az aki egy veterán járművet forgalomképessé szeretne tenni.
Ez az "adásvételire az elhunyt tulaj aláírásának hamisítása" dolog elégé hasonlít arra az ügyre, amiről eredetileg beszéltünk.
Az jutott eszembe, hogy eddig csak azt taglaltuk, hogy a vevő hogyan tudná igazolni a motor eredetét.
Ugye Árpád és én azt mondtuk sehogy, Fullkopy azt mondta simán kap igazolást az okmányirodától.
Ha jól értelmezem, közben itt kiderült, hogy ez egyedi elbírálás, okmányirodája válogatja.
Viszont arról még nem is beszéltünk, mi van, ha a vevő épp az elhunyt eredeti tulajdonos nevét hamisítja egy adás-vételire. Rajtunk meg teszteli, hogy ez a mese mennyire hihető.
Lehet, hogy mi vagyunk a "béta teszt" :-D
Persze, ez elég esélytelen, mert az én elképzeléseim szerint annyira hülye nem lehet valaki, hogy okiratot hamisít egy max 100 000Ft értékű jármű miatt.
Van egy gyanúm. A te tapasztalatod ebben a témakörben csak hallott mesékre szorítkozik.
Aki ismeri egy picit is az önkormányzatok bürokratáit, az tudja, lustaságból sok mindenre képesek, de szabályt szegni nem. Elvesztenék az állásukat, szerencsétlen esetben börtönbe is csukhatják őket. Ha egyszer törvények ls kormányrendeletek előírják hogy kell eljárniuk, nem fognak mást csinálni. Azt a kockázatot sem vállaják, hogy szabálytalan eljárásuk miatt esetleg lopott motor kap tőlük papírt és lebukik. Legyen bármilyen kicsi az esély a ráfázásra, ők nem fogják vállalni. Idejük egyébként is annyi, mint a tenger, havibéresek. A főnökeiket sem különösebben zavarja, ha esetleg kicsit lassabban halad a várakozók sora.
Hamis szürke forgalmival próbálkozni öngyilkos vállalkozás. A számítógépes nyilvántartások, a modern vizsgálati módszerek mellett biztos a lebukás. Például a motor mégis benne van az adatbázisban, más forgalmi sorszámmal.
Az adásviteli szerződés magánokirat, a forgalmi közokirat. A büntetés hamisítás esetén körülbelül egyforma mind a két esetben.
Örülök hogy valami leesett neked,csak most nem a jó esett le.Nem közokirat hamisításról írtam főleg nem az én cselekedetemről.Egyébként nem közokirat de ez nem lényeg .A lényeg leesett de nem jó és nem jókor ,de ez is haladás.
Egyébként ha jól tudom nem gyarapítom a haverjaid táborát!
http://www.eredetisimson.hu/ot.htm
Ez a cikk mindent leír, képekkel dokumentálja.Végén ír az előnyökről is.
Amúgy elég komolyan veszik,de a vizsgán 4 alfaj létezik:
1:Korhű járművek:
Olyan jármű mely a kibocsátásnak megfelelő állapotban van,elhasználódás csekély mértékű.
2:Eredeti járművek:
Az eltelt időnek megfelelően elhasználódott,de nem restaurált jármű.
3:Restaurált jármű:
A járművet,teljesen felújították,olyan alkatrészeknél melyeknél az eredeti beszerzése nem lehetséges, a gyári adatoktól történt csekély eltérés megengedett.
4:Újraépített járművek:
ugyanazon tipus vagy modell darabjaiból, egységeiből,járműveiből összeépített jármű.
Tényleg elég komolyan veszik, az én tipusomnál a 8-as csavarok 14-es kulcsnyílásúak, melyeket minden esetben ellenőrízték is,sőt figyelték, hogy az adott csavarmárka (EKSA)látható e benne.
Nézz körül itt, míg válasz érkezik.
http://www.mavamsz.hu/gyik
Tallózgattam a neten, , érdemes elolvasni, rákeresni és tovább olvasni...
Korrekt... Magyarok vagyunk, mit várhatnánk...
"Korábban egyedi elbírálás alapján is forgalomba helyezett a hivatal okmányukat vesztett járműveket. Sajnos egy évvel ezelőtt ezt a kedvező gyakorlatot két veterános romba döntötte azzal, hogy az adásvételi szerződésre a már elhunyt első tulajdonosok aláírásait hamisították.
Tehát amíg a 35/2000 BM rendeletet nem módosítják, sajnos nincs mód a forgalomba helyezésre. Mindenesetre ezt a módosítást szorgalmazandó a MAVAMSZ vezetői felvették a kapcsolatot az illetékesekkel. Az eredményre várni kell."
http://forum.vespaklub.hu/viewtopic.php?t=266
Ja, leesett, te a közokirathamiban látod a szuper megoldást. Oszt vagy sittre mész, ha megbux, vagy majd később kattan a bilincs de tán meg is úszhatod.. Most elegánsan legyintek, és minden rosszindulattól mentesen azt mondom, elég gyagya az, aki ekkorát kockáztat egy rozsdás vasért.
Haver, ébresztő, ma olvastam a veteránon, hogy lebuktak a szürke kitöltetlen forgalmival üzletelők, ez már lerágott csont, minden ovis ismeri a yardon , találj ki újat.
Halvány gőzöm sincs, mit akartál tudtomra hozni ezzel, és ezt megelőző írásoddal, ha bővebben kifejtenéd, tán én kis csacsi fel próbálnám tudni fogni....
Odáig eljutottam, mint gyakorló vaterás, tán 110 adásvétellel a fülem mögött, hogy egy pancsi váz van ott forgalmistul, de nincs ráírva a forgalmira, hogy nem hamis. Szóval, hun is vagyunk ??
Ha a közbenső tulajokra fókuszálok, adásvételnél, akik mulasztottak átírást, azokat nem kell sorba állítani a szőnyeg szélén, elég az aláírásuk és a tanúké a sajtcédulán. Frankón bevittél az erdőbe, csak találgatok, mit is akartál kifejteni . Gyanítom a dolog kimenetele a vagy tévedel lesz :-)
Meg is van, sőt, pár értékes dolog leledzik itt még Jawásoknak .
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039034#2
Persze, ez nem veteránra gyúrt, , csak egy igényesen felújított akár napi használatra alkalmas ütőképes gép volt .
Ezt embere válogatja. Van, hogy hogy tehetős épít veteránt, van hogy kisebb pénztárcával rendelkező, ki-ki megvalósítja álmait. Én modernebb elektronikát, nagyobb akkut, igényesebb komfortot, és a gyáritól eltérő színt álmodtam meg, és nem riadtam vissza a teljes motor, váltó felújításon túl a fényezéstől, és az újra kárpitozástól sem, sőt, az oldalkocsi légterelőjét is magam hajlítottam.
Értelek, a visszajelző újabb kötelem, barbárság összefúrkálni a múzeális értéket..
Valahol megvan a képtár hu-n, ha meglelem bemásolom az elérhetőséget. ( rég eladtam már)
Hogy zajlik egy OT vizsga pontosan?
Egy idő után már az a vicc, hogy a pénz nem lényeg,csak az ember a célját érje el.
Belegondoltam, hogy amennyiben benne volt az OT vizsga, hát a vele járó előnyöket az nem fedezi.De így nem kellett kifúrnom a lámpafejet, hogy távolsági fényszóró visszajelzőt csináljak.Na az is egy baromság még...
Nagyon tetszett ez a régies hangulatú elnevezés : levéltár :-) rögtön sejtettem, miről van szó.. Nem tudom , téged miért húztak le ennyire, de durva. Ha lesz időm utánaolvasok, mi lehet a magyarázata. Ja, és nem firkálok össze szürke izét, megígérem :-) Főleg, hogy az már közokirathami, nem magán.....
Azaz nem levéltár, bocsi.De a lényegen nem változtat.Az értéke viszont lehet a vidék miatt változhat?Nem tudom,lényeg, hogy ilyen szürke forgalmikat nem szabad összefirkálni, mert elvisz a nínósótó:))
Nade, akkor sose jönnek rá, milyen eljárást dolgoztál ki, amit jogszabályi szintre kéne emelni :-)
sorszám: 3380 (125853)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-13 19:24:41)
Bízzunk benne,hogy ezt az oldalt nem olvassák.
Ja, értem, majd rájönnek, hogy ezt is be kéne vezetni ...:-) végülis...
sorszám: 3378 (125851)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-13 19:13:01)
Beleolvastam a veteránba, ott alig többet írnak 1200 nál,
Levéltár = ???
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatók Központi Hivatala
Postacím: 1475 Budapest, Pf: 367
1106 Budapest, Tárna u. 1-3.
Tel: 06 / 1 432-1714
Idézek :
KEKKH-ban rendes emberek dolgoznak, a magamféle elvetemülteknek, akik egy tucat rendszám lehetőséget adnak meg a beírás olvashatatlanságára (a jármű tekintélyes korára) hivatkozva, azoknak is alapáron 1250 Forintért végzik az adatszolgáltatást. Én egy dátummentes, a vázszámon, gyártási éven és típuson kívűl más adatot nem tartalmazó szerződést küldtem és elfogadták... persze tanúk minden stimmelt, csak nem tudom az eredeti blokkom számát (csak sejtem, h a nálam lévő az eredeti), csak tippjeim lettek volna az meg senkinek sem hiányzik:-)
http://veteran.forum.hu/forgalomba-helyezes-32/okmanyait-vesztett-jarmuvek-forgalomba-helyezese-72/index2.html
És ? Hogy tovább ? Van egy kis huncut BM rendelet amiből kiderül, mit is lehet forgalomba helyezni... ez a szitu nincs ott leírva.
sorszám: 3375 (125848)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-13 18:01:21)
Elviszed a méhbe aztán megveszed onnan akkor már van egy érvényes vételi papírod.
Az, hogy milyen kézséges valaki az okmányirodában, vagy egy tulok az tényleg sokat számít:
Én annyit jópofiztam, hogy még a szürke forgalmiját is megtarthattam, csak a végébe beírták az adataimat.Sajnos a lemezrendszámot már nem tudtam visszakérni:))
A régi szürke forgalmit is visszakeresik,hogy valós-e.Ez saját 2010-es tapasztalatom.Ez pluszt hatezerért megteszik,mivel egy időben és még most is árulják az üres szürke forgalmit a veteránbörzén.Valakik anno kilopták a hivatalokból.Egy időben megjátszották azt, hogy a papír nélküli motorjukra szépen kitöltötték a dolgokat, fiktív adás-vételi, és elhitték, és forgalomba helyezték.Konkrét eset alapján tudom, hogy egy tag is úgy bukott meg, hogy semmi papír, megvette a családtól az öreg pancsit, de a papa már 6 éve halott volt.Nembaj fiktív adás vételi a papával,üres forgalmi kitölt és elszaladt a muki vele az irodába, hogy legyen rá papír.A csaj felírta az adatokat, és adott csekket, hogy fizesse be, és visszakeresik a motor előéletét.Utána évekig járt a bíróságra mert ugye okirathamisítás.
6 ezerért Budapesten az állami levéltárban visszakeresik a forgalmi számát, hogy ott ki volt a tulaj.Ugyanis minden adatuk megvan, csak ezek ugye nem a gépen, így ez a 6ezres díj.
Ha megjön az ítélet, hogy minden ok, akkor mehet a papírozás.
Saját példámon keresztül beszélek és aránylag naprakész, tavaly írták át a nevemre, szürke csonkított forgalmi, hivatalos adás vételi, és egy zsák pénz.
Így a rég feledett öreg Trophym már OT vizsgával büszkélkedik:))
Az ingatlan tulajdoni lapját amúgy szerintem bárki kiválthatja, - bár legutóbb négy éve volt ilyennel dolgom, tán változhatott- ugyanis gyakori , hogy pl. a vevő ügyvédje váltja ki a vásárlásra kiszemelt ingatlan tulajdoni lapját, a biztonság kedvéért, mert így tuti nem hamisat vagy olyat kap, amin esetleg nem szerepel a legutóbbi széljegy.
Mielőtt irodakukacnak hinnél, azért elmondom, hogy igen sok autót szereltem, adtam vettem, és utolsó motorom egy oldalkocsis Jawa volt, amit atomjaira szedtem, felújítottam többször is vizsgáztattam, sokmindent végigjártam, de ismereteimnek köszönhetően könnyebben vettem az akadályokat.
Véletlenül van egy autó-motor szerelő szakmám, így nem véletlen, hogy érdekelnek a BM, MT, KöHÉM rendeletek, vagy a biztosítási törvény, illetve ezek alkalmazása , mivel nem minden jogszabályt szabad szó szerint érteni, ennek is utána kell járni...
Amúgy nem olvastad el amit motorügyben bemásoltam, innen, a fórumról, más írta, nem kell a tulajnak bejegyezve lennie az adatok lekéréséhez. .
Akinek nem inge, ne vegye magára. Kicsit idegesít, hogy pár dilettáns osztja itt az észt, aki azt sem tudja például, hogy a tulajdonlás joga az adásvétellel kezdődik, nem a bejegyzéssel.
Amúgy csemegeként , vagy vitazárásként bemásolom , amit ígértem, forgalmi és törzskönyv kiállítása nélkül is bejegyzik a tulajdonjogot.
A tulajdonjog-változást (motorkerékpár adás/vétel) a körzetközponti (fővárosban a kerületi) jegyző vezette okmányiroda nyilvántartásba veszi, melyről törzskönyvet állít ki, ha a kérelem, és a csatolt, illetve bemutatott okiratokban foglaltak megfelelnek a jogszabályban előírtaknak.
A nyilvántartásban nem szereplő a bejelentést elmulasztó korábbi tulajdonos(ok) tulajdonjogát a körzetközponti (fővárosban a kerületi) jegyző vezette okmányiroda a törzskönyv kiállítása nélkül jegyzi be a nyilvántartásba . A jármű tulajdonjogával kapcsolatos kérelemre induló eljárásokban a kérelmet - néhány kivételtől eltekintve - a kormányzati portálon ( www.magyarorszag.hu ) keresztül elektronikus úton is elő lehet terjeszteni .
A körzetközponti (fővárosban a kerületi) jegyző vezette okmányiroda a nyilvántartásba vétellel egyidejűleg nem állít ki forgalmi engedélyt, ha a kérelmező nem tudja igazolni
* a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét, vagy
* a motorkerékpár műszaki alkalmasságát.
http://motorteszt.com/site/index.php/dokumentumok/motorkerekpar-vasarlasa-eladasa-atirasa-eredetisegvizsga-folyamatleiras.html
Bocsánat csak egy példa:http://www.vatera.hu/pannonia_t1_vaz_forgalmi_engedellyel_pannonia_1964_1437467039.html
Gondolom minden régi tulaj ismert él és majd együtt időpontra összegyűlnek 18 tanúval adott időpontban az okmányirodában..........vagy tévedek
Csak elvi síkon írtam ,mert mintha itt az emberek nem a földön élnének,sőt ha halott a tulaj az a legjobb a köztes papirokat megírja bárki magának vissza nem nézik régi szig szám stb nincs számítógépes adattárban az iratokat meghogy ki írta tanúzta senkit sem érdekel devan aki csak a jogszabályokat írogatja meg okmányirodákra telefonálgat ahelyett hogy megoldaná a problémákat.De az okmányiroda sem hülye csak úgy vannak vele van egy 30-40 éves motor régi forgalmival,semmi haszna.Te valósan vagy kamuval lepapírozod a kötelező eredetvizsgán kibukik hogy keresi -e valaki vagy sem de ezek után ha a nevedrekerül illetéket fizetsz,biztosítást adót és egy eltűnt vas ismét haszon mellet még nyomon követhető is lesz számukra.Ezért sem kötözködnek ha látszatra minden hasonlít a jóra,Persze ha valaki odatelefonál és fejből vágja a jogszabályokat melyek esetleg nem is aktuálisak úgy csak azt lehet mondani hogy NEM LEHET ÁTÍRATNI ÉS PUNKTUM!És az ilyen jogigiliszta nem fog megmenteni egy régi pancsit vagy csepelt jawát az enyészettől és ez is számít
Te engem keversz Árpáddal! A fele válasz az ő hozzászólásának szól!
Most meg nem értem mit személyeskedsz, senki nem írt itt még rólad semmi rosszat, csak te osztod itt az embereket. Pedig hidd el nekem, hogy nem írtam le, de a második hozzászólásodból véleményt alkottam rólad. :-D
Szerintem nem elegáns dolog egymást fikázni, csak azért mert más véleményen vagyunk. Úgyhogy erről szokjál le.
Egyébként én nem vagyok annyira megelégedve magammal, mint te magaddal.
Ha ezt vesszük alapul, akkor te tudod jobban. :-D
Mert te sok-sok jogszabályt idézgettél már életedben én meg tán egyet se, én csak végigjártam a papír nélküli motorátírást élőben. Ami nagyobb szívás volt, mint azt te a jogszabály idézgetések közepette hinnéd.
Egyrészt rohadt drága. Másrészt mifelénk kell a tulajdonigazolása az eladónak az adás-vételi mellé és ennyit tudok. Amúgy az adás-vételi semmit nem ér. szerencsére az én eladóm élt, így tudott kérni egy okmányirodai igazolást!
Mint ahogy, ha lakást akarsz venni, kell az eladónak a tulajdoni lap. Mert anélkül már az ügyvéd is elhajt.
A tulajdoni lapot a lakásról, vagy az okmányirodai igazolásat a gépjárműről pedig csak a bejegyzett tulaj kapja meg.
(Mifelénk legalábbis)
De próbálkozzon több helyen, hátha talál egy engedékeny vagy korrupt droidot valahol aki megoldja neki.
Na látod, ez már egy értelmes hozzászólás.
Magyarul fogja az egy szem adás-vételijét (és hiába tudja, hogy az nem ér semmit, mert akitől vette a járművet, az nem tudta igazolni, hogy az övé volt.) járjon vele okmányirodáról okmányirodára, amíg nem talál egy olyan droidot akinek jó napja van és segít neki.
Mondjuk ez elég vékonyka esély.
Nekem egyébként kétségeim vannak, hogy ennek egy pártízezer forintot érő motor esetében egyáltalán érdemes nekiállni.
Elnézést vitát nem akarok kelteni,de ebben a témában rutinom van.Bejelentési köt.van de csak 2010jan.01-től.Arég kivont járműről kell egy adásv. a tulajtól forgalmi vagy van vagy nincs mindegy.Ha a tulaj halott nem gond,a lényeg hogy az adásvételi kinzézete olyan legyen amit a datálás évében szabályosnak ítéltek meg a hatóságok.Mire a forgalomba helyezőhöz kerül a vas lényegtelen hány kézen közön ment át csak az adás vételik láncolata szép folyamatos legyen és korhű .Ha adó és egyéb tartozása volt 6 év után elévül. Ha 30 évesnél régebbi és még papírja sincs az is megoldható, nyilatkozat ,tanuk ,közjegyző,segítségével.szabályosan gond nélkül türelemmel,drágán.De a lényeg okmányiroda és okmányiroda között NAGY a különbség az ott ülő hölgy hogyan ítéli meg a dolgot/és most pont nem a pénzre gondolok/Ha bármi gond lenne ne árulnának forgalmit vázzal vagy anélkül ráadásul jó áron?
Ha visszaolvasnának egyesek, tán okosodnának .
ricsi-válasz erre | email2009-09-19 21:33:25közben felhívtam a Központi (Budapest) Okmányirodát is... ott még egyszerűbben elmagyarázták... :D
mivel az adásvételivel megszerzed a TULAJDONJOGOT a gép felett, nincs szükség mindenféle meghatalmazásra meg a régi tulajdonostól a nyilatkozatra (tehát nem az átírással válik a tulajdonoddá), mert az ügyeket innentől kezdve TULAJDONOSKÉNT intézheted...
tehát mint tulajdonos teszek nyilatkozatot arról, hogy nincs a motornak forgalmija stb.
azt nem tudom, hogy ez annak az eredménye-e, hogy a veterán klubbok képviselői felvették a kapcsolatot a közlekedési hatósággal az ilyen kényes ügyek könnyebb intézése végett (hírek), vagy már régebb óta is így müködik a rendszer, de mindenesetre egyre kecsegtetőbb a dolog...
ilyen esetekben ne hallgassatok senkire sem, tessék felvenni a telefont, és utánaérdeklődni az összes környékbeli okmányirodánál... :)
én jártam úgy, hogy átíráskor műszaki nélkül simán elhajtottak az irodából, míg egy másik (megyeszékhelyi) okmányirodába csont nélkül átírták... :)
sorszám: 3211 (117378)
Nem volt valószínűleg törzskönyve, akkor nem kelett még.
A kérdés az, bejegyzett tulaj volt-e az eladó. Ha igen, se egyszerű a helyzet. Ha haláláig nem jelentette be az eladást,akkor halálakor még a nevén volt a motor . Ez esetben pedig bekerülhetett a hagyatékba. Inen kezdve akár meg is örökölhette valaki, akinek esetleg automatikusan átírták a nevére. Nem is folytatom mert innen kezdve túl bonyolult lesz.
Ha feltesszük, hogy az elhunyt nevén maradt, akkor egyszerűbb.
Teljesen dedós a stílusod, örülök hogy örömet szerez neked egy befejezetlen mondatom, amit kiragadtál, és azóta is ezen csámcsogsz. Pedig hiba, bebizonyítom hogy igazam van.
Ennyire buta te se lehetsz, hogy elhidd magadnak azt, hogy én, akinek erre vonatkozó írásait megtalálod több tucat esetben itt az előzményekben, nem tudom, mi kellene az adásvételi mellé tulajdonosváltozás bejelentésekor. Be fogom másolni ,csak hogy lelohasszam kicsit a boldogságodat, hogy bizony van eset, amikor bejegyzik a tulajdonjogot, akár csak az adásvételi alapján is, de pl. megtagadják hiánypótlásig az új forgalmi és törzskönyv kiadását, vagy, többszörös adásvétel esetén az átírást elmulasztó közbenső tulajdonosokat is bejegyzik , az illetéket behajtják, de se törzskönyvet, se forgalmit már nem kapnak.
Kicsit hamar képzelted be magadnak, hogy többet tudsz nálam, nem ? Mielőtt cikizni próbálnál, kicsit tanulj még a jármű ügyekről...
Évekig én másoltam ide be a járműigazgatási ügyek menetét és költségeit , szerinted nem olvastam el ?
Amúgy ideje lenne felfognod, hogy a római jog se küldi a halottat az okmányirodába.
Az adásvételi pedig vagy érvényes, vagy nem. Ha érvényes volt keletkezésekor tartalmilag és formailag , és a gép az eladó tulajdonában volt akkor érvényesen megtörtént. Innen kezdve, a nyilvántartásból kikereshető a szükséges adatok birtokában, és a megfelelő procedúra után forgalomba is helyezhető.
Nem figyeltél. Ezt mobdzam én is. Ha a nyilvánzartás szeronz ő a tulaj, megkapja. Akkor kell a törzskönyv, illetve a forgalmi, ha a byilvántartás szerint nem ő a tulaj és át akarja iratbi. amiről itt szó vab, az az, hogy a byilvántartás szerint ben ő a tulaj, és a byilvéntartásba ben veszik fel, mert nincs törzskönyv, vagy régibél forgalmi.
Újra forgalomba helyezni vagy vagy vizsgáztatni csak bejegyzett tulaj tud. Ha nem bejegyzett tulaj adja el a járművet, az új tulaj nem tudja átiratni. Örökölni sem lehet törzskönyv nélkül, csak halom alkatrészként, nem gépjárműként. A jogztabályok szerint csak törzskönyv kíséretében válthat tulajt a gépjármű. Még egyszer, a tulajdonos váltás törvényben előírt feltétele a törzskönyv. anélkül csak mint alkatrész forrás lehet tulajdon.
hivatalos helyeken a gépjárművel kapcsolatban csak a bejegyzett tulaj járhat el, a síma tulajdonos kevés ehhez. Kívételt képez a tulajdon változással kapcsolatos ügyintézés. Ahhoz törzskönyv kell és a tulajdon megszerzését igazoló irat.
Nem kell hozzá a forgalmi! Bemegy a tulaj, igazolja magát és bejelenti, hogy elhagyta a forgalmit/törzskönyvet. Ha a nyilvántartás szerint tényleg ő a tulaj, akkor kiadnak neki egy igazolást.
Mégpedig úgy, hogy a közlönyben kihirdetik, hogy eltűntek a papírok és ha 15 napon belül nem kerül elő, akkor megkapja az igazolást.
Nem kell új papírokat csináltatni, az igazolással is értékesítheti a motort.
De ha valaki megvette igazolás nélkül, akkor neki nem adnak semmit pusztán az adás-vételire! Nem is lehet biztos a motor eredetében, hiszen semmivel nem igazolta azt az eladó.
Csak a tulaj kérheti le a saját járműve adatait, vagy az írásos megbízottja. De ismétlem: az adás-vételi nem ilyen megbízás, arra nem adnak ki semmi adatot.
(Biztos az ilyen potenciális autótolvajok miatt mint mi vagyunk...) :-D
No látod, a téma még él.
De ha meg is halna, az nem lenne akkora baj, mintha mi halnánk meg előbb. :D
Egy picit pontosítok. A bejegyzett tulajnak adják oda. Azaz az örökösnek is be kell mutatnia a szükséges papírokat, csak utána jegyzik be, utánna léphet bármit. Azaz az örökösnek be kell mutatnia a hagyatéki papírokat, és neki is fel kell mutatnia a gépjármű tulajdon igazololó okmányát. Ami régi motornál a forgalmi . Illetve halott tulaj esetén lehet hogy van spéci eljárás, de nem egy egyszerű dolog, mert a szabál az szabál. Elveszett papír pótlását a bejegyzett tulaj kérheti A begegyzett tulaj elpatkolt, az örökös tulaj, de nem bejegyzett tulaj. Érdekes szitu. A jogszabályok nem írják le mi a teendő. De van egy gyanúm, a hagyatékba sem lehet belevenni a gépjármúvet amíg nincsenek meg a papírjai.
Még egyszer: A fő gond az, hogy a tulaj és a bejegyzett tulaj nem azonos kategória. A hivatalos szervek csak a bejegyzett tulajjal állnak szóba, vagy azzak aki igatolni tudja a tulajdonjogát és még a régi tulaj nevére kiállízott tulajdont igazoló irattal is rendelkezik. Ebből a szempontból mindegy hogy az új tulaj hogy jutott hozzá a tulajdonhoz, a forgalmi vagy a törzskönyv kell neki is.
azt hogy hogy lehet pótoltatni egy okiratot aminek pótlásához pont az illető okirat kell, nem tudom. Talán bírósági határozat pótolhatja.
Még egyszer. Az adásvételi csak igazokt tuéakdon viszonyú járműnél jelent tulajdon szerzést.Ugyanis tulajdont csak jogos tulajdonostól lehet szerezb. A jogszabály előírja hogy átírás köteles járműnél ez a jogos tulajdont az eladónak a törzskönyv, illetve régiekbél a forgaémi átadásával igazolnia kell. Ha a szerződéskötéskor ez almarad, a szerződés kötés nem a jogszabályoknak megfelelően zajlott le. Ha egy szezősést szabálytalanul köttek, vagy a végrehajtása szabálytalan, a szerződés semmis.
Tehát sajnos a valóságban nem tudom számodra a szomszéd mercijét átjázszani, ugyanis nem tudok törzskönyvet átadni neked, így az érvénytelen szerződés miatt a merci nem megy át a tulajdonodba.
pont erre találták ki a törzskönyvet. Hogy be lehessen a lopott járművekez fiktív adásvltelivel értékesíteni. Ezért nem adja ki a hivatal az adásvételi alapján az új törzskönyvet, hiszen akkor semmi értelme nem lenne annak.
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|