:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Nemhiszem, h kéne. Amúgy az uniós rendszámomon is le van ragasztva a "sokcsillag" magyar címerrel:)
Nah felhívtam a BM-et, ott aszonták, h csak rendszám alapján tudnak mit csinálni, ilyen esetben az okmányiroda az illetékes. Szval, előzőleg az okmányirodából küldtek a BMhez, most vissza tokmányiroda azt asszem megint kivágom ott a balhét:))))
De szép volt amikor még nem volt okmányiroda...:'(
Pénzi
hali !
halottatok valamit arról , hogy a régi rendszámot kötelezõ uniósra cserélni december 31-ig ?
Minden közbenső tulajon kérik,ha bejelentették.Ha nem jelentették be akkor azt nem tudja a hatóság,és akkor elegendő az eredeti tulajjal irni adásvételit,ha hajlandó.
Szerintem tulaj neve alapján, vagy motor, vagy vázszám szerint is kikereshető a számítógépes
technika mai állásából következtethetően..
A legutóbbi bejegyzett tulaj kéne, ha a kivonás ideiglenes.Ezt követően minden közbenső tulajon számon kérik az átírást, ha mulasztottak.
Véglegesen kivont jármű bárhányszor gazdát cserélhet, csak új forgalomba helyezéskor kell átírási díjat fizetni.
Csak renszám alapján tudják kikeresni.megkéne tudni mivolt az eredeti rendszám.Hogy,hány tulaj volt közbe nem érdekes,lényeg hogy annak a nevére szóljon az adásvételi akinek a nevén van a motor,azt a tulajt kell visszakeresni és irni papirt.
Sztem felejtsd el,és vegyél olyat aminek van papirja.
Küldj egy mélt,a goldnadel@vipmail.hu
ra adok egy cimet,ahol érdemes próbálkozni,csak a siker nem biztositott.
Ilyen mélyen azért nem érdemes belemenni, különös tekintettel arra, hogy ugyanannak az ügynek a kimenetele nagyon bíró és alperesi képviselő függő... A bíró kedve szerint bírál, mert nincs senki, aki utasíthatná,ez a független magyar bíróság, ha olyanja van, akkor fütyül a törvényekre, ha meg bal lábbal kelt az alperesi képviselő, kitol veled ,csak úgy...
nem lehet tutira menni, hiába telt el az elbirtoklási idő.
Pedig sima ügynek látszik, csak két tanú kell hozzá, akik igazolják, hogy a dolgot sajátodként használtad 15 évig.
A ptk.-ban nagyon szabatosan és röviden van meghatározva a dolog, a kereset indításához nem is kellett még ügyvéd, viszont a tárgyalás előtt már jól jött a fejtágítás, mert kiderült, mik a beugrató kérdések.
Szerintem erre a legjobb választ a Ptk. adhatná meg, mert abban a birtoklásra egyértelmű meghatározást kell tenni, meg vagy 80 oldal magyarázatot és értelmezést, talán akkor tiszta és világos lenne a kép.
Az elbirtoklás eredménye a dolog tulajdonosának megváltozása.Ha van egy forgalomból kivont veterán jármű, attól még annak lehet jogos tulajdonosa.
Az elbirtoklást bíróságnak kell megállapítania ,ha pedig az alperes , a tulaj nem fellelhető, a bíróság hivatalból képviselőt rendel ki az alperes helyett.
Nekem mázlim volt az ingatlani hányad elbirtoklási ügyemben, korrekt volt a kirendelt ügyvéd.
Saját ügyvédem másik ilyen , enyémmel párhuzamosan futó ügyénél viszont a kirendelt alperesi képviselő úgy bekeményített, hogy hosszú évekre kilátástalanná tette az elbirtoklás sikerét.Köteleztette az elbirtoklót, hogy kutassa fel a régen külföldre települt tulajdonost, vagy annak örököseit.
Itt lép be az, hogy hiába költesz valamire, és használod sajátodként.
Az elbirtoklás egyébként akkor is megszakad ha a tulaj a dologgal rendelkezik, tehát pl. elajándékozza, vagy meghal, és ha az örökösei nem tudnak erről az örökségről, de az eljárás során tudomásukra jut..
ekkor sem megy már a dolog.. nem egyszerű.
Köszi a választ.
Ezt az okmányirodás műsort már megcsináltam. Elkűldtek!
Lehet hogy másik város Okm. irodájában kéne megpróbálnom, ahol már csináltak ilyet. Ha van ötleted kérlek szólj!
Köszi az infót. Próbálkozom tovább!
ingatlanra 15 év, ingóságra 10 év. A sajátja ként használja kategóriát meg egy forgalomból kivont veterán esetén értelmezni kellene. Véleményem szerint védhető álláspont az, hogy egy veterán jármű normális "használata" a felújítási folyamat maga, illetve a forgalomban részt nem vevő jármű különböző kiállításokra utánfutózása. Sőt, a tényleges (alkalmi) használat is megvalósulhat pl. próbarendszámmal. (Mindez egyébként összhangban van az Autóklub veterán szakosztályának irányelveivel.)
Nézetem szerint ha az elbirtokló nagyobb összeget költ a felújításra az bőven kimeríti ezt a fogalmat. Ha meg már készen van, teljesen jól lehet kiállításokra trailerezni papirok nélkül is, illetve ha ne adj istók szeretne a gazdája egy tiszteletkört menni, hát P-rendszámmal az is legálisan megtehető.
Az elbirtoklás ideje 10 évről 15-re mődosult néhány éve.
Jogszerűen elbirtokolni csak jóhiszeműen lehet.
Ehez szükséges, hogy az elbirtokló sajátjaként birtokolja , használja a dolgot a szükséges ideig, jóhiszeműen, háborítatlanul.
Az elbirtoklást bíróságnak kell megállapítania. Addig amíg ez nem történik meg, nem jegyzik be az elbirtoklás tényét.
Gépjármű esetén a "sajátjaként használt " törvényi elbirtoklási kitétel nem áll meg, mert megfelelő műszaki és egyéb engedélyek hiányában a rendeltetésszerű használat nem lehetséges. Tehát szerintem az elbirtoklásnak jogi akadálya van.
Az előző elbirtokló birtoklási ideje pedig csak akkor beszámítható, ha az ő elbirtoklása jogszerű, és ez jogutódként beszámításra alkalmas idő. Minden más esetben az elbirtoklási idő elölről kezdődik.
Attól függ melyik jogi egyetemen, és milyen szakon óhajtasz végezni? Szerintem elég lesz végig gyűrnöd egy Államigazgatási Főiskolai szakot is!:))))))
Hali Zapkorte!
Nemsokára kezdődik az egyetem, mijen tantárgyat vegyek fel a jogi akron, h én is ennyire vágjam a thémát?:)))
Üdv: Pénzi
Köszi az infót!
Felhívom őket, h mivan. Amúgy nincs meg a rendszáma.
Pénzi
kivéve persze, ha a tulajdonos nem tart rá igényt. vagy ha van ezer szerződés az utolsó tulajdonosig vissza. vagy ha megvalósult az elbirtoklás tényálladéka, vagyis valaki jóhiszeműen hozzájutott, és eltelt tíz év a nélkül, hogy a tualjdonos egyszer is kérte volna. Érdekesség, hogy az elbirtokló személyének cseréjekor a tíz év nem indul újra. Tehát ha mondjuk valaki bead szereltetni egy járművet a szerelőhöz, majd elkészülte után nem megy érte, és ez a szerelő hat év eltelte után odaadja a vasas cigánynak a dolgot, aki tyúkólként a kertjébe állítja, akkor négy év múlva az elbirtoklás tényálladéka megvalósul, és a cigány jogos tulajdonosává válik a tárgynak, akár forgalomba is helyeztetheti - kivéve persze, ha a jogos tulajdonos bizonyítani tudja, hogy a jármű visszaszerzésére kísérletet tett (ehhez egy ajánlottlevél-blanketta is elég) vagy hogy a jármű nem jóhiszemű birtokosként került a szerelőhöz (pl. annak idején feljelentette az illetőt lopásért, és a jármű kőrözés alatt áll).
A BM-nél érdeklődjél itt:
Belügyminisztérium
Központi Adatfeldolgozó,Nyilvántartó
és Választási Hivatal
Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály
Közlekedési Nyilvántartó Osztály
1106 Budapest Tárna u 1-3
Levél:1475 Budapest PF:367
Tel:06 1 432 1742
Kersd meg őket,rendszám alapján tudják beazonositani a tulajt.
Az egész Qrva egyszerű (legalábbis egyszerűbb mint a nevük)
1200-forintot kértek tőlem,hogy a fater
1970-ben leadott renszámú NSU-jának
papirjait kiadják,és kb 2-hét alatt
kikeresték a 35-éves papirokat.
Ha ujra akarod forgalomba helyezni
akkor kell még eredetiségvizsgálat,
műszaki,biztositás,és egy csomó pénz
új rendszámra,forgalmira,törzskönyvre,és
átiratásra.
Sok sikert
Elég régen ki lett már véve forgalomból, ki tudja kinek volt a nevén utoljára...
Tokmányirodába fiatal pinák voltak, aki meg valamit tudott volna mondani az meg szabin van. Annyit sikerült kihúznom belöllük, h a BMtől kell tapírt szereznem.
KFnél a srác is azt mondta, h ha BMtől szerzek parít szerválok akkor részükről oké dolog. Nem csinált valaki ijent? Eredetvizsga stb? BMnél hol érdeklődjek?
Köszi!
Pénzi
Akkor a tied a pancsi, ha a tulajdonosától vetted. Ha mástól, akkor mégse a tied..
Menj be az okmányirodába,vidd a papírokat, és közöld velük, hogy szeretnéd átíratni és forgalomba helyezni..ha valami gáz van, hátrálj ki, és itt add elő .. ha tudunk, segítünk..
Osztán, mikor vetted, kitől.. ki a legutóbbi legalizált,hiányzó forgalmi szerinti tulaj..macerás a dolog.. járj utána...
Hali!
Meg tudná nekem mondani, h lehet forgalomba helyezni azt a motorkerékpárt amelyiknek nincs meg a forgalmija? Van egy pancsim azt csak adásvételi van hozzá.
Pénzi
Á, dehogy, én röhögök az egészen... de reális képem van a körülöttem zajló világról, és mondhatom, egy rossz vicc az egész.
A hatalomra kerülő mögött mindíg van egy erős tábor, aki hatalomra segíti, és aki ebből később nagy hasznot húz. A folyamat fenntartja önmagát. Mindegy, melyik párt győz, itt jobb nem lesz. Valahonnan pénzt kell szerezniük a politikusoknak, és pereputtyuknak, hogy milliárdosok legyenek.
Nem akarok nagyon belemenni a kérdésbe, de nem állom meg, hogy meg ne jegyezzem, hogy idehaza már régen nem valakire szavaz a nép, hanem valaki ellen. Ennek megfelelően az a politikai pár nyeri a választásokat, aki több szart tud az ellenfeleire rádobálni a médiában. Az így kapott választási eredményt viszont a nép akarataként definiálni vaskos túlzás. A nép sosem akarja, hogy nyomorítsák, keresztbe tegyenek neki, mind több és több dologért kemény összegekre húzzák le, amelyek annó a szocban, amikor állítólag olyan rossz dolgunk volt, mind ingyenesek voltak. Ingyenes parkolás, ~fogászat, ~ "regisztráció", nem volt ÁFA, súlyadó... stb. stb. és mindezért a többletkiadásért még csak ugyanolyan színvonalú közszolgáltatást sem kapunk, mint azelőtt, csak vonogatják a vállukat, hogy nincs pénz erre, meg nincs pénz arra, miközben egy kormányzati ciklus alatt multimilliomossá válik bárki, aki a legkisebb tisztséghez is jut. Ez nem a népakarat, legalábbis én egyetlen személyt sem ismerek, akit ez fel ne háborítana... nem lesz ennek jó vége, elvtársak.
Bizony, a tőlünk származó bevételből él nagyon jól egy bizonyos réteg.
A számonkérés nem reális, mert egyszerűen a többség , a nép, őket választotta.Sajna, nem ez az első vitatható választás...
Ha korrupcióért és sikkasztásért akasztófa, vagy golyó járna, nem állnánk így, de más törvényeket szavaztattak meg az érdekeltek, tehetünk nekik 1 szívességet, ha hagyják... szóval az igazságosság reálissá válására még várni kell,sajna.Amúgy egyetértünk.
Rendre törekvés? Milyen rend ez? Kifordított rend! A rend éppen az lenne, hogy ha az állam egy rendes gépjárműnyilvántartást vezetne, vagyis felrendszámoznák a járműveket. Ha van rendszám, lehet rá felelősségbiztosítást kötni, lehet a jármű műszaki állapotát rendszeresen ellenőrizni, szabálysértés vagy bűncselekmény esetén a tulajdonost megtalálni. Ez lenne a rend. Ezzel szemben nem ez van, hanem hülyegyerekek 125-ös meg 150-es, kétes műszaki állapotú "segédmotorokon" jogsi nélkül szaladgálnak. Nem azért, mert gonoszak, hanem mert számukra(a szegényebb néprétegek számára) törvénytisztelő magatartásminta nem létezik, az állam nem ad rendszámot a használt járművekre. Pedig van rá igény.
Ez nem rend, hanem maga a káosz. Már megint nem a rendszert találják ki az emberhez, hanem az embert akarják belegyömöszölni a rendszer által előírt normák közé. Ugyanez volt az un. szocializmus bukásának az oka is.
Azért én ebben látok valami rendre törekvést is, ami valljuk be őszintén, nem árt. Persze azon lehet vitatkozni, hogy a rend minek mentén áll be, de jelen pillanatban ez van!
Ha nincs belőled bevétel, akkor haszontalan vagy Állam Rt számára. Ha haszontalan vagy, nem törődik veled, felőle ott fagyhatsz meg az aluljáróban. Ez a kapitalista szemlélet, amire annyiras vágytatok a szocban. És így van ez a motorral is: ha újat veszel, és van belőle áfa bevétel, meg nyereségadó a banknál, meg az importőrnél, meg minden, akkor motorozhatsz, ha meg ilyen nincs, akkor az Állam Rt. nem ad rendszámot. Még 75e Ft regisztrációs díjért sem. Mert kibaszásnak veszi, hogy megfosztod a fenti bevételektől, és ezért bosszút áll rajtad. (Én meg csak azt várom, mikor áll végre a NÉP bosszút ezen a tetves bandán.)
ma reggel linkeltem be:
http://www.hasznaltauto.hu/behozhato.auto
ott rákattintasz a "Járműtípusok szerinti emissziós és zaj táblázatok"-ra, és az alján kereshetsz az engedélyezett járművek közt.
Hello Buny,
Szeretnék rápillantani arra a listára, de képtelen vagyok rálelni.Tudnál pontosabb elérhetőséget adni?
Újat venni ? Kinek mi a szíve vágya, és persze mire van pénze. Hogy mi éri meg, az a másik kérdés... A Velorex oldalkocsi megér valakinek közel 553 ezret?
http://www.jawa.hu/jawaarlista.htm
Vicc.. ha valaki 12 fölött akarja eladni használtan, már ráncoljuk is a szemöldökünket...
Ha soha nem volt Mo-n forgalomba helyezve, akkor papírjai sincsenek a BM-ben, tehát oda nem is kell menni. Azért a KFF honlapján van egy lista, amelyik arról szól, hogy melytípusok felelnek meg az előírásoknak. Ezek után a forgalomba helyezéshez kell még a külföldi forg. eng, illetve a számla (vagy adás-vételi), tehát én is amondó vagyok, hogy el kéne felejteni a dolgot, ugyanis, ha van hozzá egy magyar papírokkasl rendelkező, akkor sem rakhatsz át bármit, mert a számok mögötti dolgokat bizonyítani kell(tehát számla a blokkról, eredetét igazoló papír, stb.).
Eccerű:kell venni egy új Uralt,
Zsirúj papirt adnak hozzá,a régit meg ell kő felejteni.
Egy kicsit pongyolán fogalmaztam, szóval a lényeg az, hogy a belföldre kerülő használt motornak az euro-2 zaj- és károsanyagkibocsátási normákat _gyárilag_ kell tudnia. Ettől az Ural olyan messze áll, mint Makó Jeruzsálemtől, ezek ugyanis nagyjából egy katalizátoros jármű paraméterei. Az, ha rábütykölsz egy katalizátort az uralra, nem jó a KFF-nek, illetve csak egy körülbelül félmillió ft. értékű tipusvizsgálat után hiszik el, hogy a bütykölésed tényleg tudja azt, amit egyébként öt perc alatt megmérhetnének a mozaikban. Szóval nem-nem-nem lehet semmilyen ukrán-román csempészmotort forgalomba helyeztetni, tessék újat venni hitelre, azon az államnak máris van vagy negyedmillió forint áfabevétele a semmiért. :-(
Lásd még:
http://www.hasznaltauto.hu/behozhato.auto
és a folyománya:
http://www.vmm.hu/20205.htm
Ez van, bátyám, bebuktad.
Még három kibúvó van:
1. ideiglenesen kiiktatsz két fokozatot, és forgalomba helyezteted piros rendszámmal, lassú járműként
2. ideiglenesen átépíted kézi vezérlésűre, és forgalomba helyezteted rokkant ismerős nevén
3. ha megvannak a külföldi papírjai, akkor legálisan lerendszámozhatod, ha a jármű legalább fél éve külföldön életvitel szerűen tartózkodó, és onnan hazatelepülő magyar állampolgár, vagy Magyarországra betelepülő külföldi állampolgár tulajdona (ez egy uniós norma)
Utóbbi kettőnek azért járj utána, mert állandóan változnak a szabályok, és én ezt valami két-három éve olvastam.
Ez világos dolog, a véglegesen kivont gépjárműveket a B.M. Arhíválja. Naná, hogy a saját irattárában megleli a legálisan elsüllyesztett cuccot...
Katalizátor pedig nem kell a kétüteműhöz - lásd Jawa 350-638 - tessék jobban belemélyedni, tanácsadáshoz :-) a többi stimmel....
Amíg ők nem frissítik lapjukat, használd ezt, itt veszik a fáradságot a naprakészség fenntartásához..
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Sajnos a lap már rég elavult, a motyó még a tavalyi áron szerepel .Már nem 4, hanem 6 egy forgalmi. Küldj már nekik egy e-málét, ébredjenek már fel..
A nagyfateres rész jogállása viszont nagyon bizonytalan.
Itt ismét leírom, hogy a magánokirat hitelességét 2 tanúnak kell alátámasztania.
Semmilyen köz, vagy magánokirat hamisítását semmiképp senkinek nem javasolom.
Sem a felbujtó szerepét, sem a hamis tanúét.
A közjegyző keze meg van kötve. Viszont ő a törvényeink alapján köteles eljárni. A tanú felel büntetőjogilag nyilatkozatáért. Megéri ez neki ? A B.T.K. itt domináns.. A magam részéről maradok a kisebb kockázatokkal járó huncutkodásnál, nem kamáznám a fogházat, a börtöntől meg marhára irtóznék...
E világon alkalmazható kézzelfogható kockázatmenetes dolgok kellenének, az élénk fantázia nem jó tanácsadó..
zavarosban ne pecázzunk, könnyű más fa@ával a csalánt verni :-))
http://64.233.183.104/search?q=cache:w1-WXFpu16AJ:www.battanet.hu/ui_kozl2.htm+v%C3%A9gleg+kivont&hl=hu&lr=lang_hu
Itt megnézhető,mi kell egy újbóli forgalombahelyezéshez.
Ha 70-nél régebbi,és már nincs BM-papir
róla,közjegyzővel hitelesitett papirt,hogy télleg a nagyfateré volt
el kellene fogadniuk,bár nem mindenhol
fogadják el.Mivel mindeggy melyik okmányirodába mész,próbáld meg Rétságon,vagy Balassagyarmaton ott talán elfogadják.
Ha itt sosem volt forgalomba helyezve, nézd meg azt, hogy miként lehet itt forgalomba helyezni.
A reg díjjal és a többivel tetézve , szerintem kilátástalan, mert irreálisan magas áron lehetne legalizálni. Azért ne hagyd ennyiben,
telefonon kérj segítséget "barátilag" az Old Motors' tól. Ha ők nem tudnak okosat, más se.
A telcsi számukat hagy ne keressem ki neked, a börzenaptárakon megleled !
A fater 1970-ben adta le NSU-ja renszámát,végleg.A forgalmija sincs már meg.Kikértem a BM-től az adatlapját,elvittem az okmányirodába
ahol ezt mondták:
Kell egy eredetiségvizsgálat.
Kell egy műszaki vizsga,bárhol,nem kell KF-es.
Kell egy kötelező.
Kell csomó pénz új rendszámra,forgalmira,törzskönyvre.
Lehet vinni.
Ha nincs BM-es papir,indokolt esetben
közjegyzőit is elfogadnak.
Katalizátor pedig csak kétütemühöz kell,de az Ural nem olyan.
Azt hiszem félreértettél.
Nem arról van szó,hogy romhalmazt küldenek müszakira,hanem arról,hogy
pl.skodába skoda motor legyen,ne mondjuk opel(hamár a motorszámot nem nézik).
Érdekes, ehhez képest rozsdás-lepukkadt kocsit egy hét alatt egyet sem láttam, még azokat sem, amelyeken már csak a koruk miatt is kellett volna nyomoknak lenniük... mert egy 15 éves 120L lehet megvigyázott, de egy 1000MB-n már legalább holmi bugyogásnak kéne lennie... szóval szerintem vetítettek a haverjaid... idehaza is van ilyen műszaki, de nem ez az általános. :-)
Esélytelen. Kizárólag veterán vizsgával helyezhetnéd forgalomba, de mivel át van építve, oda kár is elmenned. Illetve létezik valami historic racer kategória a veterán vizsgán, ahol a sport célokra átépített motorokat lehet átverni, a Bakos Feriék foglalkoztak ilyesmivel egy időben... de ha chopperré van átépítve, ez is kiesik. Veteránbizonyítvány nélkül pedig katalizátor nélküli használt motrot nem lehet forgalomba helyezni. Még akkor sem, ha amúgy Mo-n nagy számban futó tipus (pl. TS MZ).
Ha csak elveszett a forgalmi, azt a BM nyilvántartás archívumából kikért adatlappal lehet pótolni (bár úgy tudom, ez is csak a hetvenes évekig nyúlik vissza), de így... legfeljebb ha hamisítasz hozzá egy szürke forgalmit egy hajléktalan nevére, és írsz vele egy adásvételi szerződést... de ez kemény bűncselekmény.
Hello Döme,
Ez az Ural hol volt forgalombahelyezve?Egyáltalán vannak vmilyen papírjai. Lenne ötletem, csak kevés az info amit adtál.
Szlovák barátaimnál voltam,és ők mondták,hogy szlovákiában se motorszám,se eredetiségvizsgálat nincs.
SZTK-n (ők igy hivják a műszakit) naggyából azt nézik,hogy a Skodában azért skoda motor legyen,oszt milyen az má nem érdekli.
Ha Mo-n nem volt forgalomban,oltári macerás lesz.
1:Elmész a közjegyzőhöz,aki csinál neked egy papirt,hogy a gép biztosan a tied (vagy jobb:apádé,nagyapádé volt)
De a papirjai elvesztek,és a gép a padláson állt 20-évig.
2:Elviszed az ocsmányirodába,és megpróbálod elhitetni velük,hogy ez igy történt.
3:Vagy elküldenek a retekbe,vagy elküldenek eredetiségvizsgálatra,és müszakira,és akkor nyertél.
Az egész oltári macerás,de volt akinek sikerült.Sok idő,rohangászás és "kenőanyag" szükséges.
Sok sikert.
Sziasztok!
Kérem segítsen ha valaki tud!
Az a helyzet hogy van egy Ural M-72-esem, rendszám nélkül. Saját részre átépítve szeretném használni. Sajnos Mo.-n nem volt még forgalomba helyezve. Valami úton-módon forgalmi és rendszám kellene rá.
ezt az eu csatlakozás óta rebesgetik, mondván, hogy az sok eu országban sincs nyilvántartva. Részemről kb. annyi valószínűségét látom a dolognak, minthogy német mintára bevezessék az ingyenes autópályahasználatot... :-(
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|