hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás

Összesen: 75 oldal

Fullkopy
válasz erre | email2005-08-25 23:52:21
Itt van, motorcserénél szó sincs eredetvizsgáról, és véglegesen kivont jármű esetén ismételt forgalombahelyezésnél ha nem történt tulajváltás, szintén nem írja elő az eredetvizsgát..
Őket hívd fel, hátha segítenek..
http://www.vendegvaro.hu/43-15617

XXIII. ker. Soroksár Önkormányzata

Cím: 1239 Budapest, XXIII. kerület, Grassalkovits u. 162

Telefonszám: 1/289-2100

http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
sorszám: 807 (36013)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-25 23:37:32)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-25 23:37:32
Nos, jön a rosszhír, bár nem hiteles a lap, elfelejtették frissíteni:

http://traffipax.info/docs/jogszabalyok/bmrend35-2000.htm

A lap szerint szükséges az eredetvizsgálat :

"b) a forgalomból végleg kivont járművek ismételt forgalomba helyezésekor,"

"d) a jármű alvázszámának megváltoztatásával járó műszaki beavatkozást (alvázszámot hordozó szerkezeti elem, alváz vagy karosszéria cseréje) megelőzően, valamint használt motor beépítését követően "
motorszám cserénél ez már tuti nem igaz


"(7) A műszaki eredetiség igazolása nélkül is nyilvántartásba kell venni a jármű tulajdonjogában bekövetkezett változást, ha annak jogalapja öröklés,"

Szóval erdőben vagyok, nem találom azt a helyet, ahol megleltem a módosítást korábban , tény, hogy a közelmúltban vizsgáztam mocimmal és előtte motort cseréltem benne .. nem kellett újabb eredetvizsga..

keresem tovább..
sorszám: 806 (36011)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-25 22:54:18)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-25 22:54:18
Ahonnan bemásoltam a dolgokat, az a soroksári önkormányzat lapjáról származik.
Muris, ha nem azt csinálják, amit közzé tesznek :-)
Kukkold meg a vonatkozó B.M. rendeletet, ha abban is az a megfogalmazás, amit idemásoltam, akkor bemehetsz pofozkodni..
most nem van időm, de néhány órán belül utánaolvasok a dolognak, és írom, mit tapasztalok.. addig keresgélj te is.. ha nincs forrásod, bemásolom a linkeket, KöHÉM, B.M. stb..
Eddig minden bejött, papírmacerailag, csak van ahol harcolni is kell érte. :-) nőcik... érted....nem egy szöszi vette fel a telcsit ?
sorszám: 805 (36009)
(előzmény: Goldnadel, 2005-08-25 15:15:11)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-25 15:15:11
Felhivtam az ocsmányirodát,ragaszkodnak az eredetv-hez,ha nincs tul.váltás akkor is.
sorszám: 804 (35993)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-25 01:28:09)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-25 01:28:09
Ha az eredeti tulaj akarja véglegesen kivont gépjárművét ismét forgalomba helyezni, akkor neki nem kell eredetiségvizsgálatra vinni a gépet.......

"Az előzetes eredetellenőrzés során kiállított jármű kísérőlap, tulajdonosváltás esetén"



sorszám: 803 (35978)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-25 01:05:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-25 01:13:31
A forgalomból véglegesen kivont gépjármű ismételt forgalombahelyezésének feltételeit és költségeit írtam, és másoltam ide.
sorszám: 802 (35977)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-25 01:05:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-25 01:11:00
3500 Ft . motorkerékpárra az 1 db. rendszámtábla.
sorszám: 801 (35976)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-25 01:05:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-25 01:05:28
Ajándék címén forgalomból kivont , tehát nem átírási díj köteles gépjárműhöz jutott valaki . Ismételt forgalomba helyezéskor kell csak fizetni vagyonszerzési illetéket, és egyebeket, az új forgalmiért, eredetvizsgálatért, stb. .

Semmit nem úszott meg, ezeket az új tulajnak csak egyszer kell fizetnie, hacsak később, nem talál ki változtatásokat, színben, motorszámban, stb.

Nem igazán értelek, mire gondoltál ?

http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm

Véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése:
Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
A járműhöz kiadott érvénytelenített új típusú forgalmi engedély és törzskönyv, vagy a csonkolással érvénytelenített régi típusú forgalmi engedély
A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő illetékbélyeg
Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
A rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény
A közlekedési hatóság által kiállított Műszaki adatlap
Az előzetes eredetellenőrzés során kiállított jármű kísérőlap, tulajdonosváltás esetén
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
Az ügy elintézéséhez fizetendő díjak, illetékek, költségek:
A forgalmi engedély illetéke 6000 Ft A törzskönyvilletéke: 6000 Ft
Az érvényesítő címkedíja: 320 Ft /postai feladóvevényen/
A rendszámtábla ára: 5500 Ft / sorozat/ postai feladóvevényen/

Motor rendszám asszem 1 db. kevesebb...


sorszám: 800 (35975)
(előzmény: Goldnadel, 2005-08-23 20:33:32)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-23 20:34:38
Elég ha visszaolvasol itt,és mindent megtudsz.
sorszám: 799 (35933)
(előzmény: Jasmin, 2005-08-23 19:02:04)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-23 20:33:32
Nem kell a rendszám.
Elég ha tudod mi volt a rendszám
(pl:egy régi fotó alapján,ha nem emlékezel).A nagybácsi ir egy levelet erre a cimre,benne adatai és a motor adatai,redszáma,és kéri a motor papirjainak másolatát.Mivel ő a tulaj,1200FT-ért kiadják.
Ezzel már lehet menni műszakira,és eredetiségre,és új papirokat adnak.
Ha neked adta,az átiratást nem fogod megúszni,de a legjobb akkor átiratni amikor kiváltod az új papirokat,megúszol egy eredetiségvizsgálatot és egy törzskönyvet,mert az mindenképpen kell.
Emlékezetet felfrissiteni:mi is volt vajon a rendszám?
sorszám: 798 (35932)
(előzmény: okqn14, 2005-08-23 20:07:15)

 
 
okqn14
válasz erre | email2005-08-23 20:07:15
rendszám alapján tudják beazonositani a tulajt.

És ha nincsen rendszám, akkor mi alapján tudnak azonosítani?
sorszám: 797 (35929)
(előzmény: Goldnadel, 2005-08-20 20:50:02)

 
 
Jasmin
válasz erre | email2005-08-23 19:02:04
Sziasztok.

Mit lehet kezdeni olyan motorral amihez,lehet hogy nincsenek papírok?
Állítólag kivan vonva a forgalomból.
Tud valaki segíteni valami okos tanáccsal???????????
sorszám: 796 (35927)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-20 20:50:02
A BM-nél érdeklődjél itt:
Belügyminisztérium
Központi Adatfeldolgozó,Nyilvántartó
és Választási Hivatal
Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály
Közlekedési Nyilvántartó Osztály
1106 Budapest Tárna u 1-3
Levél:1475 Budapest PF:367
Tel:06 1 432 1742

Kersd meg őket,rendszám alapján tudják beazonositani a tulajt.
Az egész Qrva egyszerű (legalábbis egyszerűbb mint a nevük)
1200-forintot kértek tőlem,hogy a fater
1970-ben leadott renszámú NSU-jának
papirjait kiadják,és kb 2-hét alatt
kikeresték a 35-éves papirokat.
Ha ujra akarod forgalomba helyezni
akkor kell még eredetiségvizsgálat,
műszaki,biztositás,és egy csomó pénz
új rendszámra,forgalmira,törzskönyvre,és
átiratásra.
Sok sikert
De ha itt visszaolvasnál sokat tanulhatnál.
sorszám: 795 (35800)
(előzmény: N.Gabi, 2005-08-20 19:30:09)

 
 
N.Gabi
válasz erre | email2005-08-20 19:30:09
Hello! Nagybátyám nekem adta 1958-as Simson 425 S-ét.Se rendszám se papírok!Ha valaki tudja legyen szives irja meg nekem hogy lehet hozzá papirokat szerezni!Fontos lenne a dolog!Előre is köszi!!!!
sorszám: 794 (35798)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-20 16:10:41
Az utolsó bekezdés valóban igaz, de mem a tanulókról, hanem a dolgozókról kezdtük a témát. A kettő egészen más.

Teljesen nyilvánvaló, hogy aki tanul, nappalin, azt többségben még a szülők támogatják. Kis gyerek kis gond, nagy gyerek, nagy gond. Persze, hogy egy főiskolás eltartása nem megy úgy az átlag szülőnek, hogy tucatjával vegye csemetéjének a puccos ruhákat. A feltöltőkártya pedig tényleg hamar lefogy..
Sráckoromban ugyanez volt szinte a helyzet, volt egy újszerű márkás farmeröltönyöm, meg egy kopottas.. aztán az új , mikor már avultá vált, jött a következő.. A divatot egyszerűen követtük, mikor bejött a koptatott, tizenéves koromban, felvettem a vadi újat, bemásztam a vízzel tele fürdőkádba, és fazonterveztem a súrolókefével.:-)

A mai lányok egy részével tényleg van kis baj..hallottam szép lányt nyilatkozni, : ő bizony nem áll szóba olyan fiúval, aki áll a megállóban egy buszjeggyel a zsebében, bármilyen jóképű lehet...
Főleg a tanulatlan, de csinos lányok próbálják levadászni a tehetősebb srácokat.Csak itt a bibi, amelyik srácnak pénze van, annak esze is, általában, tehát átlát a szitán..

Aztán visszatérve a gazdasági helyzetre, vannak csóró, és tehetősebb kerületeink. Ez még egy élelmiszerbolt áruválasztékából is kiderül , néhány éve egy Tárogató úti üzlet választékán csodálkoztam el
pl. kaviár, kagyló, füstölt lazac hegyek, rengeteg féle nyugati csoki, egyebek, csupa csúcs árkategóriás kaja a pultban,a polcokon.... egy Kőbányai boltra ezek még ma sem nem túl jellemzők..
Szóval járom a várost, látok, tapasztalok. Annyira hatalmas embertömeg él kimondottan magas színvonalon, hogy elképesztő. Elég kirándulni az I- II- III-XI- XII-kerületekben. Aztán az ellentét a VIII-IX-X-XIII-XX-XXI lelhető fel főleg.
Nem jellemző a dolog a teljes kerületre, de részére igen.Mondjuk Csepel legszegényebb része a Magyar utca és környéke valamint Csillagtelep, bár az utóbbi már fejlődik, ott is megkezdődtek a házrekonstrukciók.
sorszám: 793 (35795)
(előzmény: Matya, 2005-08-20 12:01:43)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-08-20 16:01:49
Persze, nem elégségs feltétel..
Na ja, de az ezeréves szoci, meg a rizskályha között azért tudják mi a különbség....Aki felül a szocira, az elég nagy fórral indul nálam.Ha húzza a száját, akkor leves.Nagyon szélsőséges nézőpontból kb így néz ki a dolog.Nálam.Ezért lehet hülyének nézni, stb, De mivel a motor az egyik legfontosabb dolog nekem, tessék velem együtt azt is elfogadni..:)))
sorszám: 792 (35794)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-20 15:48:17)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-20 15:48:17
Egyszer én is találtam egyet, aki felült a jawamra. De sajnos rá kellett jönnöm, hogy ez szükséges, de nem elégséges feltétel. Amúgy a lányok nem nagyon tesznek különbséget a motorok közt. Jó, pár márkát ismernek, meg a krómozott alkatrészek mennyiségét is fel tudják mérni, de azt mondjuk már nem érzik át, hogy amit látnak, az egy tizennégy éves fzr-400 vagy egy tavalyi gsx-1000 -e? A legtöbbnél egyenlő esélyekkel induló "motoros pasi" mindkettő, aztán majd kiderül, hogy "melyik nagyvonalúbb". :-)
sorszám: 791 (35792)
(előzmény: Matya, 2005-08-20 12:01:43)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-08-20 12:01:43
Az utolsó bekezdés nagyon igaz...:)))
Fel is áll a szőr a hátamon miatta.Én már csak tüntetőleg is Jawával járkálok a városban, pedig ott az XJ...
Aztán meg csajozós motornak se rossz....Ha valaki szívesen felül mögém rá, és nem húzza a száját, akkor az nagy valószínűséggel miattam akar motorozni velem, nem a motor miatt, meg hogy vetítsen a haverjainak....
Lehet, hogy baromság ilyenekkel foglalkozni, de szeretek kicsit kisérletezni......Ilyen kis trükkökkel remek képet kap az ember a társadalom világhoz való hozzáállásáról....Tanulságos, annyit mondhatok...
sorszám: 790 (35787)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-20 01:23:36)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-20 01:23:36
Jó, akkor nyisd ki a múlt heti HVG-t, másfél oldalas cikk van benne arról, hogy a bankok hogy veszik vissza minden negyedik autót meg lakást azoktól, akik bebukják a hitelt. Persze, az új autók ott vannak az utcán, csak éppen azt nem látod, hogy már hanyadik gazdájánál van, meg hogy esetleg nem is mozognak túl sokat (egyébként az új autó eladások idén 20%-al csökkentek, szintén a HVG cikke szerint).
Persze, a tömbök rehabilitálódnak, csak éppen nem rózsi néni rehabilitálja a kisnyugdíjából, hanem ő szépen bevonul az otthonba, beviszi apportként a lakását, és onnantól már milliárdos befektetők tatarozzák, és adják el harmadik személynek. Ezek a nem feltünő dolgok.
És sokan, nagyon sokan megcsinálták azt a játékot, hogy a kilencvenes évek elején megvették a tanácsi lakásukat jelképes áron (60 nm 150e Ft-ért meg hasonlók), majd a kilencvenes évek közepe táján, amikor már fölfele mentek az árak, eladták, és fölépítkeztek rajta az agglomerációban valami (akkor még) olcsó zártkerti telken, mondván, hogy a kertesház a dejó. Végül pedig most, amikor látják, hogy tényleg jó, csak éppen bejönni nem tudnak a városba, azt is eladták, és ők azok, akik megveszik a rehabilitált tömböket szőriben vagy minima hitellel. Csakhogy ezt te ma nem tudod utánuk csinálni, mert most már nem emelkednek az ingatlanárak a többszörösükre, a jelenlegi árakon is lasszóval kell fogni a vevőket.
Hasonló volt a helyzet a vállalkozásokkal is, anno, amikor a gyárakat felszámolták, aki közel ült a tűzhöz, minima pénzért vehetett szerszámgépet, és most azzal fúrja 3e-ért a hengeredet. De te nem tudod utána csinálni, nem csak azért, mert egyre inkább használd-és-dobd-el fogyasztási cikk a motor is, hanem mert neked már 400-500e Ft-kért akarják eladni azt a fúrógépet, amiből ők már megélni sem tudnak. És akkor 120 db hengert kifúrsz, és még a nullszaldód sincs meg??? Hát ez nem egy nagy biznisz...

Aztán meg higyj, amit akarsz, én nem bánom. Abban egyetértünk, hogy a külsőségek megjelennek, van divatos ruha meg legújabb mobil, de divatos ruhából csak egy váltás, a mobil egyenlege meg üres, én legalábbis ezt figyeltem meg a főiskolán, ahol melóztam. A magyar már csak ilyen: reprezentál. Akkor is, ha beleszakad. Aztán hazamegy a putriba, és fölveszi a teszkós dzsoggingot. :-)
sorszám: 789 (35783)
(előzmény: Buny, 2005-08-19 23:06:48)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-20 01:22:13
Hát én rendszeresen járok szlovákiába barátaimhoz,és azt kell látnom,hogy ott még mindig rengeteg a skoda,ahonnan nem tudnak átjárni magyarba dolgozni ott 20%vagy több a munkanélküliség,és ha valaki nyitott szemmel jár arra az láthatja,hogy azért szegényebbek mint mi.
És csodák csodája,nem siránkoznak annyit mint ideát mi.
És megkérdezték tőlem,mia fenének nyavajgunk annyit,amikor nálunk van amerika(hozzájuk képest).
Az esztergomi suzuki munkásainak harmada szlovák,ahová járunk (Zeliezovce) reggelente 20-22busz jár át,én ahol lakom,a 2-es út mellett,minden műszakkezdés előtt két nagybusz megy a samsungba gödre,kettő meg a zollnerba vácra.És jönnek Léváról
ami tesvérek közt is másfél óra buszon.
Csak érdekességképpen irtam le,és azért mert a multkor berágtam az előttem tankoló BMW-s re mert ott hisztizett,hogy milyen drága a benzin,és most is csak 60-litert tudott tankolni.Azt kellett volna mondanom neki:vegyél kispolszkit baromarcú,annak csak 22-literes a tankja,azt telebirod tankolni.
Az én ismeretségemben csak egy család van,aki nem valami gazdag,és nekik mégis új kocsi kell,de nem ám suzuki,hanem renault mégha 6-évig zsiroskenyeret esznek naponta háromszor is.Dehát ők tudják.
Én mint kisiparos,anyagilag biztos hogy jobban állok mint ők,mégis megfelel egy teherautó amivel járok és nincs is más autó a családban.
Csak ennyit mert unatkoztam igy munka után (11 óra 22) és reggel 7-kor kezdtem.És holnap reggel is 8-kor kezdek.Na jóéjt mindenkinek.
sorszám: 788 (35782)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-19 21:06:28)

 
 
Buny
válasz erre | email2005-08-19 23:06:48
Azért én körbe néznék a helyedben, és kinyitnám a szememet, amikor az utcán járok. Csak az autókat nézd meg, mivel járnak. Ha mind eladósodott miatta, akkor valószínűleg a sok villa épület a perem kerületekben a Suzukis nyugdíjasoké. De körbe nézhetsz a Havanna lakótelepen is, mert ott sem találsz már szoci autót, esetleg a Józsefvárosban van néhány rész, ami úgy néz ki, mintha bombát robantottak volna, esetleg Ferencváros egy része, de az utóbbi időben már itt is terjed a tömb rehabilitáció. Azért ezeket én nem nevezném napról napra élő tömegnek. Na, nem állítom, hogy ilyen nincs, de jóval kevesebb, mint 10 évvel ezelőtt. Hacsak a Horvátországban nyaraló hazánkfiainak számát nézed a statisztikában, már rájössz, hogy lehet olcsóbban ott kijönni, mint a Balatonon, de odáig el is kell menni.Ezek az emberek, pedig nem a felső tízezer, mert akkor ez a réteg igen széles nálunk! Véleményem az, hogy itt az nem dolgozik, aki nem akar.Lehet, hogy valakinek nem megy, de akkor a csőd előtt ezt be kell látni és váltani kell, mégha ez visszalépéssel is jár néha.
sorszám: 787 (35778)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-19 21:06:28)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-19 21:06:28
én egy percig nem vitatom, hogy van, akinek jól megy. A társadalmi jólét mutatója viszont az, hogy egy ilyenre hány olyan jut, akinek a bank visszaveszi a kocsiját, mert nem tud törleszteni? És hány, aki a szájától vonja meg a falatot? És hány, akinek tönkrement a vállalkozása? És nem csak Budapestben kell gondolkodni, mert az ország lakosságának csak az ötöde él itt. Extrém példák persze hogy vannak, pozitívban is, meg negatívban is, de sajnos az átlag is elég lehangoló. :-(
sorszám: 786 (35771)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-19 14:01:52)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-19 18:41:14
Hmmm??? A diploma nem papír, a merész vállalkozói engedély , a szakmelósbizi, vagy az érettségi ?:-))
sorszám: 785 (35766)
(előzmény: Goldnadel, 2005-08-19 15:46:00)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-19 15:46:00
Hááát,igen messzi kanyarodtunk a papirosoktul.
sorszám: 784 (35762)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-19 14:01:52
Hogy mi megy, vagy sem, ugyanaz az üzlet az egyik utcában tönkremegy, a másikban virágzik.

Ha újságban szolgáltatást hirdetsz, ha ugyanabban a műfajban nem vagy az első három közt, kár a pénzt pocsékolni ott a reklámra.

Fiam barátja ( 19 éves) fél éve jár saját suzuki ignisével, és láss csodát, ki van fizetve. A bratyója (25 éves) rendszergazda, együtt dolgoznak. Ilyen is van....
sorszám: 783 (35755)

 
 
Buny
válasz erre | email2005-08-19 12:42:01
Van egy baráőtom ő is rendszer "gazdálkodik", de az sem megy nagyon, néha egy-egy gép, aztán ennyi.
Az én vállalkozásom sem tartana el minket meg a motorokat, ha nem lenne fő állásom. Én inkább azt figyeltem meg, hogy szakmunkások jobban tudnak elhelyezkedni, illetve keresni, mint a magas iskolázottságúak. Én ebből kiindulva eltettem a diplomám, ha kell majd előveszem, de addíg dolgozom a két kezemmel. Az elmúlt tíz évben mindíg ez húzott ki minket minden honnan, és ha mindíg nincs is meló, azért két állásból könnyebb a dolog. Egy barátomnak ugyanezt ajánlottam, megfogadta a tanácsom, és megengedhet magának külföldi motoros túrát is két hétre.(Én nem, mert a törlesztő részletek lebontásában vagyok jelenleg érdekelt.)
sorszám: 782 (35750)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-19 12:23:15
A diploma tényleg nem bérlet a jóléthez. Nem új keletű a jelenség, 25 évvel ezelőtt is taxiztak orvosok és mérnökök, volt aki éjjel, másodban, hogy el tudja tartani a családját, vagy csak azért, hogy pénzfüggő vágyai hamarabb teljesülhessenek.

sorszám: 781 (35747)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-19 09:52:00)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-19 09:53:39
"semmink sincs raktáron de holnapra bármit hozunk"

Kedves barátom.Egyetértek veled,ezt amondatot is csak azért másoltam ide,mert ez az egyetlen amit eleve elutasitok.Én ugyan be nem megyek ilyen boltba,áruljanak számitógépalkatrészt vagy csempét,mindegy.Ezt semmi sem különbözteti meg a műszaki-vizsga kufároktól,befektetés nélkül pénz keresni ez a közös bennük.
Ugyhogy ha tönkremen hát tönkrement,én ugyan nem sajnálom.Üdv.
sorszám: 780 (35745)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-19 00:41:32)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-19 09:52:00
van erről egy elmélet, a tőkekonverzió elmélete. E szerint három féle tőke biztosíthatja a sikert. Az anyagi tőke, a kapcsolati tőke, és a kulturális tőke. Ha van anyagi tőkéd, vehetsz belőle jó szakembereket, és sikeres leszel. Ha van kapcsolati tőkéd, a haverjaiddal elpanamázgattok, és sikeres leszel. ha van kulturális tőkéd, vagyis jó modorod, fellépésed stb, akkor esetleg vadidegenekkel is szót értesz, és tudsz bizniszelni. Ez a három tőke konvertálható egymásba.
Érdekessége a dolognak, hogy az un. "nagy magyar szellemi tőke" itt nem szerepel, vagyis egy diploma nem garantál semmit, és nem konvertálható semmibe. És ez nagyjából így is van. A diploma mellé kell még valami plusz, tíz év gyakorlat, vagy számos népszerű publikáció, vagy tanárok ajánlása vagy ilyesmi, az, hogy valaki végigseggelt/puskázott egy egyetemet, senkit nem érdekel, és a cégen belüli szakembernevelés a legtöbb helyen megszünt, kész embert keresnek, és találnak is, mert nem 6% itt a munkanélküliség, mint ahogy a KSH állítja... talán ennyit tartanak nyilván, aki együttműködik a munkaügyi központtal, de a valóság ennek a többszöröse lehet.
sorszám: 779 (35744)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-19 01:44:44)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-19 09:43:12
kapar a fene. Lusta, kényelmes, és kis igényű ember vagyok, életcélom mindössze annyi, hogy nyakkendőben járhassak, ne gumicsizmában. ;-) A kaparás az én szókincsemben mást jelent, az a harácsoló fösvény kisember jellemzője számomra, aki mindent összekapar, de még magától is sajnálja.
sorszám: 778 (35743)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-19 01:51:00)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-19 01:51:00
Ha átképeztetted magad egy belátásod szerint működő , sikeres , az unióban keresett szakágra, akkor ennél nincs fényesebb bizonyítéka annak, hogy te bizony,
kaparsz,
mert van ambíciód, ki akarsz kerülni a korosztályod 70 %-ának zsákutcájából..
Akkor most miről is vitatkozunk ?
Mindegy.. kívánok neked sok sikert a pályamódosításhoz..
sorszám: 777 (35736)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-19 00:53:24)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-19 01:44:44
Nem csak azt írtam, hogy nekem bejött, hanem, hogy másoknak is, méghozzá ezekben az években. Sőt, a fiataloknak jobban bejön, mint nekem. Több az ambíció, nagyok ám a tervek ! Ezt becsülöm sokakban.. van energia..A vállalkozás kockázatos mulatság. Vagy ráérzel arra, mit, hol érdemes, bérleményben kezdheted-e , vagy sem. Könnyű elbukni, tény. Aki ért a dologhoz, nehezebben vérzik el. A tudást nem adják ingyen. Az üzleti érzék se nő ki minden fán.
A koldus kényszervállalkozásokat ne is említsd, tény, pénzt csak pénzből lehet csinálni.
Egy vállalkozás indítása nem kísérlet, hanem okos ember reális döntése kell, hogy legyen.

A számítástechnikai eszközökkel csak tőkeképesen szabad foglalkozni, ezt már egy kisgyerek is tudja, kisvállalkozásban nem.
Max hálózatépítéssel, rendszergazdaként, pár gépet összerakni... aztán ebből kinőhet egy jövedelmező dolog, de ezért dolgozni, gürizni kell ám! Először te építed ki saját kis kezeddel a kábelcsatornákat,a megrendelőnél, a suliban, vagy irodákban, csak aztán az alvállalkozód... Akinek nincs ennyi esze, az naná, hogy elbukik. Egyik napról a másikra itt akkorát zuhannak az árak, mint a híradástechnikában, még a háztartási elektronika is stabilabb, persze nem a szórakoztató..Egy automata mosógép jobban tartja az árát,a boltban, mint egy dvd lejátszó..
Isteni szikra, érzék, tudás és kitartás nélkül nem lesz senki sikeres vállalkozó. A jó modor se árt.

A kartercsőben általában van gyárilag egy szűkítő. Ez bizony fojtás. Magas motorfordulaton pedig ha leveszed az olajbetöltősapkát, rájössz, mit csinál az a pici túlnyomás. Gyorsításnál, lassításnál rendesen lötyög a kartelban az üzemmeleg , híg olaj. Megtalálja a kiutat. Az elindulásnál hátracsapódó olaj a fokozódó nyomás hatására intenzívebben távozik, a hátsó főtengelyszimeringnél , ekkor.. A forgó, szivattyús olajozású főtengelyről lefolyó olaj ráadásul kényszerolajoz mindent környezetében.Ettől van utánpótlás.
Ha a kopott motor gázait a szívóóldalon ( légszűrőbe) bevezetve hagyod,lassan telenyomja olajjal és eldugítja a légszűrőt.
Emellett esetleg felborítja az engedélyezett gázkibocsájtást.
Nagyon elrontja az alapjáratot, és a motor hatásfokát.
A káros anyag kibocsájtás csökkentése miatt szükséges változtatásokat ne vitassuk inkább. Én egészséges unokákat szeretnék....
sorszám: 776 (35735)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-19 00:41:32)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-19 00:53:24
nem óhajtok kaparkodni, gazdag, befolyásos ismeretségem, rokonságom nincs, viszont éppen most képeztetem át magam környezetvédelmi és vízgazdálkodási szakemberré, a munkaügyi központ szerint ez most az eu-ban nagyon menő. Amúgy van melóm, van fedél a fejem fölött, és bár az ősökkel lakni 28 évesen kicsit gáz, de vígasztal, hogy egy felmérés szerint korosztályom 70%-a ugyanígy járt, holtpont, se előre, se hátra.
sorszám: 775 (35731)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-18 23:28:48)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-19 00:41:32
Te, én elhiszem, hogy neked bejött a "dajkamese", de az nem mostanában volt, hanem a kilencvenes években. Most más a helyzet. Gondold csak át egy kicsit, _most_ mibe tennél bele mondjuk 1-2M HUF nagy kínnal összespórolt pénzt? Most, amikor egy üzlethelyiség vagy műhely havi bérleti díja plusz rezsije simán kinéz havi 150-200e Ft-ba? Mondjuk 500e-ért kipofozod meg berendezed, a maradék arra sem elég, hogy kivárd az első kundcsaftot. :-( Mert itt teljesen el van torzulva az összes piac. Torz a munkaerőpiac, mert túlkínálat van, de az ennek megfelelő alacsony munkabérért nem mennek el dolgozni az emberek. Torz az ingatlanpiac, mert az elmúlt évek lakáshitel-láza a csillagos egekig verte föl az árakat, de most már elfogytak a hitelképes lakásra vágyók, és a lakástulajdonosok meg nem hajlandóak a kevésbé fizetőképes kereslet igényeinek megfelelően engedni az árakból. Torz a kiskereskedelem, mert a nagy áruházakkal, és a piacra magas tőkével bevezetett üzletláncokkal nem lehet konkurrálni. Volt egy cimborám, nyitott egy kis "semmink sincs raktáron de holnapra bármit hozunk" tip számítógépboltot, nem volt meg még két hónapja, és a szomszéd üzlethelyiségben költséget nem kímélve nyitott egy nagy puccos hálózat egy számítógépboltot, ahol ugyanannak az akárminek a végfelhasználói ára párszáz forinttal olcsóbb volt, mint az ő beszerzési árai... másnap már nem is nyitott ki, nem volt értelme. Szóval most egy kicsit gáz a helyzet. És erre még adalékként rájön, hogy az embereknek sem nagyon van pénze manapság.

A biztosításról: nincs rokonom, egyedül a kedvezményes veteránbiztosítással tudok működni, ennek viszont az az átka, hogy állandó szélmalomharcot vívok harmincon fölüli korú roncsokkal, és esélyem sincs arra, hogy valaha legyen egy, ha nem is új, de legalább nem agyongyilkolt kocsim. (Hacsak véletlenül rá nem találok a mesebeli öregbácsi garazsírozott zaporozsecére.)

A mérnökökről: a gyakorlati képzés ma nem része az egyetemi tananyagnak. Építészek végeznek, akik soha nem falaztak saját kezükkel, gépészek végeznek, akik tanácstalanul állnak egy esztergapad előtt, stb. És mivel alapvető technológiai lépésekkel nincsenek tisztában, persze hogy beégnek a tervezéssel.

A kartercső a régi járműveknél mind lefele állt, ez csak a hetvenes évektől tilos, mert jajj, köhögni fog a mókus a fa tetején a füsttől. Hanem az miért is lenne baj, ha a motor visszaszívja a saját kartergázát? És hol következik ebből a karter nyomás alá kerülése? Nemhogy nem szellőzik, hanem szívják is kifele, akkor miért is kéne az olajnak "sugárban spriccelnie" kifele a kopott szimmering mellett???
sorszám: 774 (35729)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-18 22:35:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 23:28:48
Azért mélyedtem bele, ebbe a dologba, mert reméltem, hogy locsolni tudom fiatal barátunk remélhetőleg fejlődő optimizmusának gyökereit..
Tényleg jobban aludnék, ha ő felhőtlenül boldog lenne. Bár tudnék segíteni neki.
Ma bizony kaparni kell. Besavanyodni tilos.
Nem hazudtolja meg magát ,történelmünk, sógorság, komaság... némi korrupció, vesztegetés..
sorszám: 773 (35725)
(előzmény: Buny, 2005-08-18 22:40:37)

 
 
Buny
válasz erre | email2005-08-18 22:40:37
Látom az "élet nagy dolgait" tárgyaljátok újra! Csak a tudományos szocializmus megalkotójáig ne menjetek vissza! Hiába, egyik rendszer sem tökéletes!
Azért a reumánál jobb az évi 77 ezer pénz!
A munkanélküli dologhoz meg csak annyit, hogy nem kell feltétlen mindenkinek a diplomáját használni ahhoz, hogy dolgozzon.Nekem is van diplomám, mégsem abból élünk! Szoktam állás hirdetésekre jelentkezéseket küldeni, de csak statisztikából, hogy lássam mennyire fontosak a "külső" pályázók.
sorszám: 772 (35719)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-18 21:06:05)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 22:35:28
A gázzal az a gáz, hogy télen benyával kell előmelegíteni, amelyiket nem, az marha drága.

Amit írtál a biztosításról, az rendkívül durva. Nem lehetne más nevén a gép ? Rokoni körben, akinek bonus 10 van, mint például nekem..és neki nincs saját gép.. már viszonylag rövid távon is megéri az átírás..

A dajkamese nekem bejött, ugyan én három gyerekkel dicsekedhetek, és sosem vehettem fel szocpolt.. nem volt meddő a menyecske. Lehet, hogy én se ? :-))
Megélünk, annak örülünk, amit mi teremtünk meg, én például a saját kezem munkáját becsülöm legtöbbre. Halálra unnám magam, ha nem barkácsolhatnék, mit csinálnék én, a perpetum mobile, egy új, kacsalábon forgó villában ?
Szóval, ismerősöm nem feketén dolgozik, de ez nem ide való, telcsin elmesélem.
A túlképzésre visszatérve, a gépészmérnökök frissen végezve úgy leégnek a gyakorlati helytállásban mint a sicc, ha kicsit visszább kell lépniük a rangsorban. A simító reszelőt sokuk nem tudja megkülömböztetni az előreszelőtől. Tisztelet a csekély számú kivételnek, de pont a kivételből lesz az ambíciózus gyakorló mérnök. Ez a farkastörvény.
Sok cégnek dolgozom, épületkarbantartás kapcsán egyre gyakrabban találkozok frissdiplomás üzemeltetésvezetőkkel. Én örülök nekik, agyuk a helyén, átlátják a dolgokat, nem a józsi bá csörög a kulccsomóval, akinek gőze nincs az épületgépészetről.. Úgy tudom, megfizetik őket.

Rossz nyomon vagy :-))
A kartercsövet nem szokták ledugózni, az tetézné a bajt, nagyon, ha csak a helyén van, máris elég balhét csinál .. sőt, dugó helyett levezették a szabadba, az úttest felé.. ez pedig közúti ellenőrzésnél komoly gond volt, vizsgán pedig bukta.



sorszám: 771 (35718)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-18 21:06:05)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-18 21:06:05
A diesel nem az én műfajom, én inkább a gáz iránt érdeklődök, de nem ezzel van a baj, mert üzemanyagra vagy futja, vagy nem futja, én ettől a tetves államtól meg a még tetvesebb biztosítótól sajnálom amire lehúz. Egy ismerős adna ingyen egy nagypolákot, szép is, jó is, tudod mennyi lenne a biztosítása? 77e Ft/év! Csak azért, mert fiatal vagyok, meg pesti, a kocsi meg kicsit öregecske. Hát menjenek a fenébe, én ebben nem vagyok partner, inkább jöjjön a reuma.

Az olyan dajkamesékben meg már régen nem hiszek, hogy majd összespórolod a fizetésedből a jobb életre valót, bár az tény, hogy párban kicsit könnyebb. Legalábbis addig, amíg nincs gyerek. De hát azt úgyis tudjuk, hoyg az kell, hacsak nem meddő a menyecske. Szóval ördögi kör ez.
Nem csak az ügyvédek meg a szociológusok munkanélküliek, hanem pl. a gépészmérnökökkel is dunát lehet rekeszteni. A XI. ker munkaügyi központ recepciósa is végzett gépészmérnök, na ehhez mit szólsz? Egy csomóü srácot csak azért tereltek be az egyetemekre pár éve, hogy addig se legyenek munka nélküliek, csakhogy ezek most már végeztek, és éppenséggel nem lett nekik munkahely, sőt. Ezért van az, hogy építészmérnökök elmennek gondnoknak (un. épületüzemeltetési manager), elektromérnökök telefonszervizesnek, sőt, egyszer egy diplomás motorosfutárral is találkoztam.
A 120e meg a csőszerelő haverodnak tuti full fekete, nem kap rá se lakáshitelt, se gépkocsilízinget, se semmit, legfeljebb un. "vételi joggal", ami azt jelenti, hogy ha három hónapig nem törleszt, a lakása autómatikusan a bank tulajdonába kerül, és már szól is a kisbíró dobja a háza előtt. A XI. kerületi okmányirodában egy 2x1,5 m-es faliújság csak ingatlanárverési hirdetésekkel van tele, csupa-csupa "lízingtartozás". Szóval szórhatja a pénzét albérletre, abból viszont soha nem lesz semmi. Szóval messze nem olyan rózsás a helyzet, mint lefested.

Nekem a főtengelyszimmering is szar volt megboldogult 850-es fiatomon, és nem spriccelt, még csak nem is fogyott annyi a nívóból két olajcsere közt, hogy után kellett volna tölteni. Ez valószínűleg azért volt így, mert nem voltam olyan ostoba barom, hogy ledugózzam a kartergázcsövet, így hát nem keletkezett túlnyomás a karterben. :-p Pedig én csak egy kontár vagyok, nem végzett autószerelő. :-p
sorszám: 770 (35716)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-18 15:00:48)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 15:00:48
Öreg motoros nem vagyok,- sokáig pihentettem ezt a műfajt - bár az ABC-kat. jogsim és az autószerelő szakmunkás bizonyítványom már veterán :-)
Tehát akkor is értettelek, mikor ledkerék szimeringet írtál, hátsó főtengely szimering helyett.
Ugye, a nyelestengely szimering a váltó tartozéka, ha ott gáz van, max. szivárog.
Nem így van sőt, nagyon másképp a főtengely szimeringnél. Járó motornál ugyanis jobb esetben a dugattyúk mozgásától, rosszabb esetben pedig a dugattyú mellett lefújó terjeszkedő gázoktól nyomás keletkezik , ami a hibás szimeringnél igen gyors távozásra kényszeríti a motorolajat. Tehát akár folyamatosan spriccelhet.

Szerintem a 120 kezdőnek 20 évesen tökéletes, hiszen ez az összeg a szakmai gyakorlattal, és a maszekolás lehetőségével robbanásszerűen nőni fog. Ha egy ilyen pályakezdő néhány év múlva hasonló kaliberű és esélyű párra lel, nem lesznek súlyos anyagi gondjaik.
Mivel egyebek között foglalkozok ingatlan hasznosítással is, nagyon sok ambíciózus fiatallal, fiatal párral találkoztam, akik lakásbérlet mellett takarékoskodtak, törtettek, akartak valamit, és ma már saját lakásukban laknak.. volt pincér, ma két kifőzdéje van ( nem anyuci támoogatta meg ) vagy számítógépes szakember, nem sorolom..

Ha én tudnám, hogy némi pénzért zsíros álláshoz jutok, optimista lennék.
Az tuti, hogy valójában például ennyi jogászra, nincs is szükség, túlképzés van.
Az ázást fázást nem javasolom, még fiatal vagy, nem érzed, de a reuma jön, mint a távirat.

Ha sokat kell menned, vegyél valami kis dízelt, már egy kettes golf 5 kiló körül elérhető, és 6 körül fogyaszt.

sorszám: 769 (35699)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-18 09:50:00)

 
 
Buny
válasz erre | email2005-08-18 14:54:51
Sok szerencsét kívánok mindkét olaszhoz. Az egyik csak kicsit igényes a szervízre, a másikat te magad mindíg csinálhatod.
sorszám: 768 (35697)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-18 09:50:00)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-18 09:50:00
Az én kedvenc szélvédőmatricám: "alte, aber bezahlte!" (öreg, de legalább már ki van fizetve)

Ha az olaj úgy folyik, hogy tócsa lesz belőle, azt az ember megjavíttatja. Már csak azért is, mert napontan 2-3 liter olajakat betolteni már nem gazdaságos. De a legtöbb esetben ez csak szivárgás. Nem magyarázom tovább, öreg motoros létedre biztos tudod magad is, milyen egy szivárgó nyelestengely-szimmering eredménye. A ladásokról nem tudok nyilatkozni, az én ismerőseim nem roncsderbiznek. Nincsenek is rászorulva, minek, 60-80e Ft körül lehet kapni egyben lévő szoci autókat, ha már életveszélyessé válik a régi, venni kell egy újat, és kész.

Szerinted 120e nettó (illetve fekete) az sok? Nem az átlaghoz képest, hanem az árakhoz és kiadásokhoz... Hát persze, akinek olyan a családi háttere, hogy a segge alá tolják a berendezett lakást, annak jó...
Az elhelyezkedés ma meg elsősorban kapcsolatok kérdése. Sok az eszkimó, kevés a fóka. Múltkor volt érettségi találkozónk, mondta egy volt osztálytárs, hogy 100e Ft-t fizetett a személyzetis csajnak, hogy őt vegye föl a kb. 120 jelentkező közül egy "zsírosabb" helyre. A frissdiplomás pályakezdőknek már külön munkaügyi irodát nyitottak a XI kerben, mert a régibe be sem fértek. :-) Optimizmusra nincs semmi ok.

Amúgy én nem panaszkodom, mert megvan mindenem (ha nem is új), de azért hogy elmenjek-e hétvégén Szegedre a 100 éven fölüli járművek találkozójára, azt már meg kell gondolnom... (feltéve persze, hogy nem akarok olyan lumpen plori életet élni, aki minden áldott hónapban az utolsó fillérig elveri a pénzét).

Igen, én is erősen filózok azon, hogy leállok az autózással, veszek egy közepesen komolyabb, megbízható motort, mondjuk egy guzzi v50-et, vagy egy ducati monstert, és azon fogok ázni-fázni egész évben.
sorszám: 767 (35684)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 15:24:06)

 
 
Penzi
válasz erre | email2005-08-17 23:15:04
Hali!

Már kezdek azon gondolkodni, h beszerzek egy GSXR1100-et, azt kivonatom forgalomból. Akkor se biztosítás, se súlyadó, se műszaki, se forgalmi stb. Ennyi cullanggal szemérmetlenül lehuzzák az ember én nem kap érte semmit. Inkább azt a pénzt motorozásra költöm. A fakabátok meg kapják be:D

Üdv: Pénzi
sorszám: 766 (35669)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 15:24:06
Hülyeségbe, felesleges pénzpocsékolásba, nem reális anyagi kockázatba ( hitel )én sem megyek bele.
A vásárolt vizsgákra viszont nem kicsit neheztelek, mert sok autós nem csak a saját , hanem mások életével is játszik. Láttam pl. elég ladát repedt bölcsővel, szétrohadt toronnyal, kifordult gömbfejjel..
Azért azt nem merném felvállalni, hogy azért járok olcsón vett műszakival ön és közveszélyes gépjárművel, mert ebben az országban nem lehet megélni, sanyargatva van a nép...

Mondanám, hogy kisebb olajfolyással vizsgán nem foglalkoznék, mert apróság, de nem így van. Nem vagyok szentfazék, nem papolok a környezetvédelemről, de ha azt nézem, hogy egy motoros megcsúszhat egy ilyen olajfolton más a tényállás..

Mostanság nem vagy túl optimista, erre biztos okod van, az embernek nem mindíg jön úgy össze a dolog, ahogy szeretné.
Ismerősi körömben friss vízvezetékszerelő szakmunkás bizonyítvánnyal, gyakorlat nélkül nettó 120-at kap egy fiatalember, 20 évesen. Ha túlórázik, jól díjazzák még pluszban. Indulásnak nem rossz.. szerintem nem 20 éves kocsival fogja kezdeni..
Pályakezdő frissdiplomás ismerősöm 180 nettóval kezd..
Egy dolog azért biztos, az elhelyezkedéshez szerencse is kell.
sorszám: 765 (35643)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-17 09:52:56)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-17 15:03:41
Láttam egy feliratot egy mercin:
Suzuki a TI autótok.
sorszám: 764 (35642)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-17 09:52:56)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-17 09:52:56
Egy motort lehet így üzemeltetni. Egy 5-6 éves autót is lehet. Egy húszon fölüli autót nem nagyon lehet. A bőkezűen sózott holdkráter-vonulatok, amit itt útnak neveznek, megteszik a hatásukat. Pedig egy kis motorolaj-folyással, vagy rozsdás sárhányóívvel még vígan el lehet járni akármeddig, nem jelent semmiféle balesetveszélyt, és a vizsgajatt fele sincs annak, amit a lakatos + fényező kérne a javításért, meg a szerelő a motor kicsőrlőzéséért, hogy kartertömítést meg lendkerékszimmeringet cseréljen.
És bizony vannak, akiknek nincs felesleges havi 45e Ft-jük arra, hogy a bank új autóját rohasszák a panel előtt. Pl. nekem sincs. Épp elég kibaszott drága így is autózni. Ha csak azt számolod, hogy egy nyavalyás zsigulira évi 80e Ft a biztosítás, 12e a súlyadó, hát az már egy havi fizetés szőriben, és akkor még se nem mentél vele 278 Ft-s benzinnel, se meg nem álltál 500 Ft/óra parkolási díjért. Ugyanez részletre vett suzukival több mint évi félmillió forint! Azért már elég sokat kell kapálózni egy munkahelyen... (márpedig suzukit tipikusan nem a topmanedzserek meg vezérizgatók vesznek).
Szóval én azért azt hiszem, nem nagyon kéne ezt a kérdést tovább piszkálni, mert amúgy is érzékeny pontja az embereknek...
sorszám: 763 (35625)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 01:09:17)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 01:09:17
Ja, én nem a vizsgakufárra költök, inkább korrekt helyen vizsgáztatom felkészített gépemet. Autószerelő szakmám megszerzésekor ezt plántálták belém. Nem bántam meg.
Persze, ehez némi pénzmag is kell, a tudás itt van, az alkatrész meg a boltban , lóvéért :-)
Hosszabb távon mégis ez éri meg..
sorszám: 762 (35617)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-16 23:38:13)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 00:53:57
A pihenő utáni visszahelyezés ára:

(ideiglenes, vagy végleges ) pénzben nem mindegy itt kukkold meg

http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm

a műszaki vizsga díja K.F.: 2300

az adatlap 1000

a törzskönyv 6000

az új forgalmi 6000

a biztosítás :

Ez mind itt van , az előzményekben, költségileg. Asszem cirka egy huszas, ha jól saccoltam.

sorszám: 761 (35615)
(előzmény: kzdeb, 2005-08-16 21:25:29)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-16 23:38:13
Szerintem folyamatosan fogják inkább cserélni... azt hiszem, kicsit nagy falat lenne a Plakett Kft-nek meg az okmányirodáknak is dec 31-ig a magyarországi járművek túlnyomó többsége rendszámtábláit és okmányait kicserélni!
Olyat viszont hallottam már, hogy a 8 évnél régebbi járműveket évente akarják majd vizsgáztatni. Remélem, hogy ez is rémhír... bár végülis ezzel valószínűleg meg is szűnne a jattos vizsga intézménye. (Ki a manó költene évente huszonezer forintokat kastás műszakira egy rozsdás roncs esetében...?)
sorszám: 760 (35608)
(elözmény: Goldnadel, 2005-08-16 12:37:20)

 
 
kzdeb
válasz erre | email2005-08-16 21:25:29
sziasztok!

holnap viszem a Ts-m műszakira, 9 év pihenő után, még a régi forgalmija van, az a kis könyvecske. ÉRvényes az még, vagy kemény ezresekért csináltatnak velem egy másikat? ha igen, kb. mennyi?
kköszi a választ
sorszám: 759 (35598)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-16 15:02:12
Ideiglenes kivonásnál kérik a közbenső tulajoktól a vagyonátruházási illetéket. Ha, van ilyen. Ha úgy oldod meg, hogy ne legyen közbenső, akkor egyértelmű...

A véglegesen kivont az más tészta.

Ekkor a közbenső tulajokon nem hajtják be az illetéket,
mert nem jár,
a legutolsó vevőn sem ,
csak azon aki újra forgalomba helyezi .
A véglegesen kivont gépjármű ugyanis nem nem szerepel a gépjármű nyilvántartásban,mert kivonáskor törlik, ( a B.M arhívumban viszont a törlést követően igen, mert ekkor megküldik ) ez esetben pedig az illetéktörvény nem vonatkozik rá.
Ugyanis vagyonátruházási , vagyonszerzési ( átírási ) illetéket csak azok után a gépjárművek után kell fizetni, melyek a gépjármű nyilvántartásban szerepelnek.
sorszám: 758 (35570)
(elözmény: Goldnadel, 2005-08-16 03:24:25)

 
  Összesen: 75 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu