hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás

Összesen: 75 oldal

gabi80
válasz erre | email2005-11-03 10:00:50
Sziasztok!
Nem motoros téma, de hátha tudtok segíteni. Következő a problémám:
Vettem tavaly egy Opel Kadettet bontásra/2004. február vége/, kereskedőn keresztül. A kereskedés ügyintézője az ismerősöm, azt mondta, segít elintézni a forgalomból végleg kivonást. Az autót hazavittem, és vártam a papírokat. Kb 2 hét múlva szólt, hogy nem lehet kivonni a forgalomból az autót, mert valamilyen település jegyzője körözteti az autót/?/. A dolog eddig húzódott, most sikerült neki elintézni a kivonást, de csak úgy, hogy a tisztelt okmányiroda előbb a nevemre íratta az autót. Ő annak a rendje és módja szerint ki is fizette a 23970Ft-os vagyonszerzési illetéket/cm3-ként 15 Ft/, + az 1500Ft-ot a végleg kivonásért. Nekem ez az egész büdös. Meg tudnátok írni, hogy hol van ennek a jogszabályi háttere, ahol utánna tudnék nézni? Vagy így, hogy már ki van fizetve, futhatok a pénzem után? A válaszokat előre is köszi:

Gabi
sorszám: 907 (39366)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-01 17:56:02
kell venni bontóból papiros vázat. Lehet, hogy kapsz is, mert voltak itt ilyenek forgalomban, csak már szétlakták őket, az alkatrészellátás meg problémás az ilyen őslényeknél.
sorszám: 906 (39262)
(előzmény: hajaj, 2005-11-01 10:50:26)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-01 11:40:13
De be lehet.Csak forgalomba nem engedik a "népművészeti agyagedények"..../köcsögök/
Illetve, ha veterán akkor talán meg lehet oldani valami suskussal....Ha jól tudom..
sorszám: 905 (39252)
(előzmény: hajaj, 2005-11-01 10:50:26)

 
 
hajaj
válasz erre | email2005-11-01 10:50:26
Sziasztok! Havernak is hasonló problémája lenne, nem messze innen az egyik faluban már kábé 10 éve áll egy Ausztriából hozott Honda CB350f, de papírok nincsenek hozzá (csak az uccsó adásvételi) és itthon nem is lett még forgalomba helyezve. Neki azt mondták, hogy a dolog semmiképpen nem fog menni, mert ma már nem lehet külföldről behozni 199x-nél régebben gyártott gépjárművet. Igaz ez?
sorszám: 904 (39250)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-10-20 20:09:47
Vagy rendszám kell vagy forgalmi.
A redszám nem kell,hogy meglegyen,elég ha tudod mi volt a rendszám.
Alváz és motorszámmal nem fog menni.
Mid van?
sorszám: 903 (38859)
(előzmény: petymag, 2005-10-20 20:01:14)

 
 
petymag
válasz erre | email2005-10-20 20:01:14
Hi Mindenkinek!! Nekem van otthon a sufniban egy cz 350. ezt kb 3-4 éve vettem egy havertól (nagyon)kevés pénzért. azóta már mőködik. CSAK nincsen hozzá semmi féle papír. Már az ismerősömnek sem volt hozzá semmi. A motor szám meg az alvázszám olvasható.
Mit kellene ilyenkor tenni, hogy ismét legyen forgalmija meg rendszám meg minden papiros ami kell. És milyen állapotban kell lennie?
sorszám: 902 (38858)

 
 
vinee
válasz erre | email2005-10-20 15:28:16
Hali!
Köszönöm az infót!
Üdv
vinee
sorszám: 901 (38849)
(előzmény: Orgon, 2005-10-20 12:59:50)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-20 12:59:50
A műszaki díja sztem helyenként változó. Nekem max 3000 Ft volt. Az eredetvizsga hivatalos helyeken 13000 körül van, nekem Berettyóújfaluban egy magáncégnél 7500 körül volt, emellé kell még vagyonszerzési illeték: ha nem emelték akkor 8000 Ft, eljárási díj 315 Ft, valamint köbcentinként 15-20 Ft helytől változik. Úgy tudom, mostmár nincs illetékbélyeg, hanem csekken kell befizetni a dolgot (az a nyolcezres tétel.) De ha elmész a legközelebbi okmányirodába, valszeg ki lesznek téve a műveletek meg áraik. Nálunk legalábbis így van. Sok sikert és balestmentes közlekedést! Ja egy biztosítást is kell még kötnöd mielőtt mész okmányirodába. Nekem hamarabb volt bizotsításom, mint műszaki a gépen.Úgyis csak a gép adatai kellenek hozzá, a forgalmi száma nem.
sorszám: 900 (38841)
(előzmény: vinee, 2005-10-19 16:13:33)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-20 12:59:20
Vázcserénél a gyártási év is , és az első forgalomba helyezés is gyakorlatilag változik.
Kérdés, ezt dokumentálják-e.

KöHÉM ötös

a) "forgalomba helyezés": a jármû elsõ hazai forgalomba helyezése, amely a magyar hatósági engedély és jelzés kiadásával, valamint a jármû nyilvántartásba vételével valósul meg,

b) "gyártási év": az alvázszám alapján a forgalomba helyezéskor megállapítható tényleges gyártási év,

A gyártás éve pedig eszerint a váz függvénye.A trabinál a vázszám nem módosult.

sorszám: 899 (38840)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-20 10:33:43)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-20 10:33:43
Felfogás kérdése, véleményem szerint a gyártási időpont az az időpont, amikor a gyárban a szanaszét heverő alkatrészekből egy működőképes jármű áll össze, átalakítás meg az, amikor a műtevés folytán a jármű technikai részletei és/vagy körvonalrajza jelentősen megváltozik. Megjegyzem van egy ismerősöm, aki engedéllyel kabrioletté alakíttatta és fiat motorral látta el a trabiját, ami azért mindkettő elég jelentős átalakításnak tekinthető, és mégsem írták át a forgalmiban a gyártási dátumot 1983-ról 1997-re. :-p
sorszám: 898 (38834)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-20 01:38:56)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-20 01:38:56
Mint tudjuk, a motorcsere nem átalakítás. Tehát bármilyen korú típusazonos motor beszerelhető.

A jelentősebb fődarab,a váz képviseli tehát a motorkerékpár gyártásának dátumát . Ennek cseréje átalakítás. Ezért gondolnám, hogy a gyártás évének a cserénél a felhasznált váz korának függvényében változnia kellene.
sorszám: 897 (38829)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-19 23:13:20)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-19 23:13:20
félreismertél. nekem mattmindegy, hány éves, csak az számít, hogy ki mire és mennyit használta, ezt pedig könnyen meg lehet azért egy motoron állapítani.
Logikát keresni a magyar bürokráciában meg eleve kudarcra ítéltetett próbálkozás.
De ha már beszélgetünk: ugyan miért kellene egy gyártási dátumnak megváltoznia egy fődarabcsere miatt? Attól még a motor összes többi alkatrészének gyártási dátuma nem változik meg! Ugyanolyan korú marad pl. az összes kopó-fogyó alkatrész: a motor, fékek, gumik, műanyagok stb. Az, hogy a vázszám szerinti és a forgalmi szerinti évjárat nem vág össze, csak egy lényegtelen mellékkörülmény, ami az eredetiségvizsgálón kívül senkit nem érdekel. Ilyen alapon teljes felújítás után is követelhetnéd, hogy írják át a gyártási dátumot, mondván hogy az alkatrészek többsége vadiúj. ;-p
sorszám: 896 (38823)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-19 22:33:27)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-19 22:33:27
A lényeg az, ha továbbadod, az új tulaj, honnan tudja azt, hogy hány éves vázat vett?
Én nem szeretnék olyan gépet venni, aminek a papírjaiból nem derül ki a tényleges kora.. Te igen ? Nem úgy ismerlek..
A vázcsere miatt változnia kéne a gyártás évének, ha régebbi az eredetinél. Vagy valahogy jegyezni kéne a forgalmiban. Másképp nem logikus.

A másik dolog, mint kiderült, a motorkerékpár vázának cseréjéhez , mivel átalakítás,előzetes engedély is szükséges a KF-től. Vajon mindíg megadják ? Vagy vannak feltételek? Ha igen, mik azok?
sorszám: 895 (38820)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-19 21:35:37)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-19 21:35:37
Ugyan már, melyik mai motort gyártanak tizenévekig változatlan formában? Pár év difi meg kit érdekel. Egyébként is mit számít az évjárat, én a 86-os jawamat jobb állapotban vettem, mint amiben a 2003-as keewayom most van. :-) (Na jó, ez főképp az én bűnöm, nem bánok vele éppen kesztyűs kézzel, de kit érdekel, szétütöm, eldobom, veszek másikat. Ezért van.)
sorszám: 894 (38817)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-19 21:24:20)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-19 21:24:20
A rendelet szerint a vázcsere átalakításnak minősül. Gépkocsinál csak új alváz használható fel.Ez viszont motor.
Valószínüleg ezért nem írja át az okmányiroda, csak ha a KF már engedélyezte az átalakítást.
Az évjárattal még mindíg nem vagyok kibékülve, ha egy szinte új váz helyére tizenéves váz kerül, az a motor már korántsem ugyanaz.. nem reális.. hol lesz ennek nyoma ?
Szerintem még mindíg nem stimmel valami...


sorszám: 893 (38815)
(előzmény: gabi80, 2005-10-19 15:22:09)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-10-19 17:00:20
Hali Csnorbi!

1.Az első feltétel, hogy mind a kettő motornak legyen forgalmija és mind a kettőről legyen adásvételid/már ha nincs a tulajdonodban/. Összeépíted a motort, rárakod az oldalkocsit, így viszed műszakira. A régi vázat is vidd magaddal. A műszakin kapsz egy "Jármű műszaki adatlap" nevezetű irományt, ezzel, a két forgalmival és a két adásvételivel mész eredetiségre, és így megúszod egy vizsgálattal.
2. Az oldalkocsit külön nem vizsgáljuk.


Vinee!
A szürke forgalmiban is benne szokott lenni a szín, általában a hivatalos bejegyzéseknél, valamelyik első oldalon.

Gabi
sorszám: 892 (38802)
(előzmény: csnorbi, 2005-10-19 16:34:05)

 
 
csnorbi
válasz erre | email2005-10-19 16:34:05
Szia gabi80!

Ket kerdesem volna hozzad:
1. A torott jarganyt a jarganyt a torott vazzal vigyem eredetisegvizsgara? Vagy eleg ha mar ossze van epitve az es ujjal viszem el es csak ez utan iratom at? Nem szeretnek foloslegesen 2db eredetisegvizsgalatot kifizetni.
2. Oldalkocsira kell e esetleg barminemu vizsgalat?

Valaszaidat koszonom elore is!!

udv,
N.
sorszám: 891 (38801)
(előzmény: gabi80, 2005-10-19 15:22:09)

 
 
vinee
válasz erre | email2005-10-19 16:13:33
Köszönöm a válaszokat!
A régi tulaj még szerencsére él, apué a moci. A színnel nem lesz gond, mert olyan színű, mint eredetileg (csak kicsit szebb), a szürkében pedig nincs benne a gyári, sőt semilyen szín. Szóval erdetiség+műszaki, utánna pedig csak várni kell a papírokat. Meg persze fizetni mindenért. Még azt meg tudnátok mondani, hogy kb mennyibe kerül az egész macera?!
Köszönöm!
Üdv
vinee
sorszám: 890 (38799)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-10-19 15:22:09
A KPM-nél az ügyintéző megmondta a frankót: 5/1990 4.hó 12. köhém rendelet, 2. és 16. §. Azt mondta itt mindent megtalálok. A vázzal kapcsolatban csak annyit, hogy nálunk kérik. Az évjárattal kapcsolatban mindig az számít etalonnak, amibe beépíted az adott vázat ill. motort. Ugyanez az évjárat a baja a helyi volánnak, mert hiába építik be az új alvázat, az évjárat marad a régi, ergo öregedik a járműparkja, pedig új buszai vannak. Ja és nekem nem kell a régi váz.
Gabi
sorszám: 889 (38798)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-19 13:49:35)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-19 14:44:06
A legjobb ha az okmányirodába viszel minden papírt amit csak kaptál (adsvételi, forgalmi, igazolások a műszakiról , erdetvizsgról),ráérnek válogatni. Ha át akarod festeni, az is belefér. Nekem a régi forgalmiban szürke volt, kéken vettem és zöldre vizsgáztattam, nem szóltak érte.
sorszám: 888 (38797)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-19 14:40:32
Ja, ha él még az előző tulaj és felkuttatható, csak öreg, ajánlatos vele írni eg yadásvételit, elmesélve a szitut. Cimbora gépét így legelizáltuk. Helyzsín a puszta közepe egy párszázlelkes külterület, pásztorkutyák birkanyáj és derékig érő fű. A tulaj készséges volt és 70 fölött.
sorszám: 887 (38796)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-19 14:37:13
Hell!
Megosztom veléed az én átiartási élményeimet. Az előzmény hasonló, csak nem szürke forgalmival, hanem már fóliatokos. A tulaj '85 ben helyezte forgalomba. Az utolsó műszaki '98-ban járt le róla. Rerndszám van a sokadik tulaj földúton járt vele pecázni. Az adásvételit hamisítottuk a koliban, mivel az eredeti tulaj kva messze volt, meg nem volt még halál közelben (olyan 30 körül lehet most), amúgy meg a műszakis nem is ismerhet minden polgárt (közel 10 millió név. A dátumozást ugy állítottuk be hogy az a 15napban benne legyen (persze vizsga előt1-2 nappal írtam az adásvételire) Kerítettem olyan magánhelyet ahol 1xre tudnak eredetvizsgát + műszakit. 8óra 19 perckor jött a srác körbeforózta a masint, megnézte számítógépben hogy nem lopott-e, kidobta a standard felszereltségű TZ-mre hogy "dölux" mindegy, ez került az új forgamiba. Utána bejelentkeztem műszaki vizsgára és fél óra múlva jött egy lazainges bajszos csóka, körbenézte a gépet, magrántotta a vállát, firkált valamit és elment. Ez volt a műszaki szemle. Kifizettem a Műsz+a zeredet díját és ágyő. 10-re végeztem. Otthon okmányirodába be, Persze a rendszámot vidd magaddal, mert arra kapod a matricát, fizets és egy hét múlva hozza a postás a törzskönyvedet. Ennyi.
sorszám: 886 (38795)
(előzmény: vinee, 2005-10-19 14:24:15)

 
 
vinee
válasz erre | email2005-10-19 14:24:15
Sziasztok!
A papír munkák terén nekem full homály van, ezért szeretném a segítségeteket kérni. Van egy TS250-em. Már szép lassan üzemeltethető állapotba kerül. '84-ben járt le a műszaki róla. A rendszám és a "szürke" forgalmi otthon van. Nem lett se kivonatva, se más. Hogy újra forgalomban használható legyen, mit kell tennem, milyen papírokat kell megszereznem? És persze nem az én nevemen van.
Segítségeiteket előre is köszönöm!
Üdv
vinee
sorszám: 885 (38794)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-19 13:49:35
Hali !
Végre egy új infó.. Amit leírtál, az tetszene, ha alá is tudnád támasztani.. Hol találhatóak meg a jogszabályi alapok ?
Hogy mivel foglalkozol, az most kevés. Én sokszor dolgozok az idegsebészeten, de műtétet továbbra sem vállalok :-))
Az eredetvizsgálat megelőzi az okmányok kiadását,mint tudjuk, hogyan győződtél meg arról, hogy a vázcserés gépek valóban megkapták-e a doksikat ? Nekem, mint írtam az Okmányirodában adták azt a tájékoztatást, hogy nem lehet használt vázat beépíteni.
( ha átvertek nyűgös leszek :-) )
Külünösen arra lennék kíváncsi, hol van az leírva rendeletben, hogy a kidobásra szánt vázat be kell mutatni .
A KPM-nek biztosan nem, mert évekkel ezelőtt ez a minisztérium megszűnt már .
Hogy a KF-nek be kéne mutatni..hmm biztos, hogy a szakemberek összehasonlítási alap nélkül nem tudják beazonosítani ? Mikor eredetvizsgálsz, neked is kell még egy etalon ? Ha megsemmisült a váz, mi a történet?
Aztán az a kérdés adódna, amit már feltettem másnak, melyik váz gyártási éve, vagy forgalomba helyezési időpontja kerül majd az új forgalmiba? Ha egy húszéves romba vázat cserélek , mondjuk egy hároméveset rakok bele, mi történik ?
És ha a háromévesbe kerül egy húszéves váz ? Az évjárattal bajok lesznek ám.... Ezért kételkedek...
Már írtam levelet a magasságos KKF-nek, ha megjön a válasz tőlük bemásolom...
sorszám: 884 (38790)
(előzmény: gabi80, 2005-10-19 08:39:16)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-10-19 08:39:16
Hali Full.
Eredeztiségvizsgáló vagyok, és hoznak hozzánk alvázcserés motorkerékpárt évente 2-3 darabot. Motorkerékpárnál nem feltétel a gyári új alváz, csak gépkocsinál. A lényeg, hogy legyen végleg kivont forgalmija, és legyen róla adásvételi, ha nem a te tulajdonodban volt előzőleg. Ja és hogy meglegyen a régi alváz, mert be kell mutatni a KPM-nek.
Gabi
sorszám: 883 (38778)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-15 01:16:24)

 
 
Maugli
válasz erre | email2005-10-18 23:41:54
Nagyon koszi, mindjart nezem! :-)
sorszám: 882 (38770)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-18 23:40:07)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-18 23:40:07
kezdd itt:
http://www.hasznaltauto.hu/behozhato.auto
Különös tekintettel a "Járműtípusok szerinti emissziós és zaj táblázatok" pontra. Ha ott nincs felsorolva a tipus, akkor kár vele foglalkozni, mert az életben nem adnak rá magyar rendszámot. (Szerintem ez nagy geciség, de ez van.)
sorszám: 881 (38769)
(előzmény: Maugli, 2005-10-18 22:36:59)

 
 
Maugli
válasz erre | email2005-10-18 22:36:59
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy hogyan kell külföldről behozni mocit? (mármint legálisan :) Találtam egyet, papírjai rendben, csak épp németben van. Vagy egyáltalán hol érdeklődjek???

köszi előre is
sorszám: 880 (38763)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-18 21:24:14
Menj ki a Nagykőrössi útra az ecserihez, elgutóbb amikor ott jártam, vagy három-négy jawa váz biztos hevert szanaszét, nem nagyon tolongnak értük, általában a méhben landolnak. (De azért majd kérnek borsos árakat, szóval keményen kell alkudni.)
sorszám: 879 (38752)
(előzmény: csnorbi, 2005-10-18 18:13:31)

 
 
csnorbi
válasz erre | email2005-10-18 18:13:31
Sziasztok,

A torott motor forgalombol kivonasa folyamatban, aztan megcsinalom az adasvetelit a haverommal (es igy meguszom az illeteket).
Mar most keresek 1 masik 350es gepet, ami rem olcso es vannak papirjai. Aztan majd megkapja a jo blokkot.
Kosz meg1szer!

udv,
N.
sorszám: 878 (38742)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-14 23:43:12)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-16 22:43:46
Tudom :-))
sorszám: 877 (38661)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-16 21:06:43)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-16 21:06:43
Nem! Micsoda sértő feltételezés?! Becsületes iparos vagyok én. Csak szeretek kötekedni. :-)
sorszám: 876 (38655)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-10-16 15:46:14)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-10-16 15:46:14
Szövegértelmezésben igencsak ott vagy. Nem sértegetni akarlak, de nem vagy véletlenül jogász ? :P
sorszám: 875 (38646)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-16 15:39:05)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-16 15:39:05
Nem feltétlenül, hiszen a szüveg harminc évesnél régebbi tipusú (modellű) gépkocsit említ. Ezt a definíciót egy 1988-as évjáratú körlámpás zsiguli tökéletesen kielégíti. :-)
sorszám: 874 (38645)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-10-16 11:48:20)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-10-16 11:48:20
Akkor ez csupán a veteránosoknak megoldás. Kösz, hogy szó szerint behoztad.
sorszám: 873 (38641)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-16 10:30:53)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-16 10:30:53
"Járművet összeépíteni csak kísérleti célra vagy olyan különleges egyedi rendeltetésre szabad, amelyre a hazai kereskedelem járművet nem forgalmaz. Összeépíthető ezen kívül pótkocsi és 30 évnél régebbi típusú (modellű) gépjármű, valamint a - Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Technikai Bizottságának szakvéleménye alapján - az igazolt sportegyesület vagy versenyző tulajdonában lévő, kizárólag versenyzési célra készülő, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportszabályainak megfelelő feljavított túrakocsi és feljavított terepjáró kocsi."
sorszám: 872 (38640)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-10-15 22:28:47)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-10-15 22:28:47
Az egyszerű összeépítés, mint létező és engedélyezett megoldás csak macerás vagy drága is ?
sorszám: 871 (38628)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-15 13:55:35
A 865. hozzászólás kifejezetten motorkerékpárról szól :-)
sorszám: 870 (38615)
(előzmény: vkami, 2005-10-15 02:46:41)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-15 13:54:01
Imádok barkácsolni .:-)

Egyébként nem volt rossz vétel, bár amit alkatrésznek vettem az kategóriákkal jobb üzlet volt..
Már teljesen fel van újítva a gép, ezt így is terveztem vételkor, a kormánycsapágy fészke is ki van hézagolva, amennyit én megyek vele, pár évet kibír...
Viszont, így, már tetszik :-)
sorszám: 869 (38614)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-15 11:02:21)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-15 11:02:21
full, te tulajdonképpen miért is vetted meg azt a jawat, ha se a motorja, se a váza nem volt jó, sőt, még csak a színe sem tetszett? ;-)
sorszám: 868 (38609)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-14 23:43:12)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-10-15 02:46:41
Én kifejezetten motorkerékpárról beszélek.
sorszám: 867 (38599)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-15 01:16:24)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-15 01:16:24
Itt a kutakodás vége......

http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=18.82412;DN-43.196386=41.237771&23-237774=lc_goto&89446&

"A gépkocsi alvázszámát megváltoztató átalakításához csak gyári új alváz, karosszéria, illetőleg alvázszámot viselő szerkezeti elem használható fel."
Nem hiszem, hogy motorkerékpár esetében másképp lenne.. majd kiderül..
sorszám: 866 (38595)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-14 23:54:06
Beírtam a keresőbe a kulcsszót : vázcsere , itt az eredmény :

http://www.motorland.hu/forum/forum.php?cmd=t&id=710&tol=0

"A KKF használt váz cserét nem engedélyez, függetlenül attól, hogy az előző bűncselekményes vagy csak törött."

Remények kezdenek szertefoszlani...Mégse kapok idegbajt ? :-))
sorszám: 865 (38589)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-14 23:43:12
Valószínűleg idegbajt kapok, ha mostanság az derül ki, hogy amikor a motorszámot, a színt és a rendszámot is cseréltem, a vázat is lehetett volna....
Az egyedi üzembehelyezés jó pénzért, az más tészta, de a mezei dolgokat ez a baromi hosszú KöHÉM rendelet szabályozza
http://www.godbrother.hu/download/6_1990_kohem.pdf

a sok BM. rendelettel összhangban, hogy legyen mitől ne tudjuk a dolgokat követni..

Halmozom az élvezeteket, egyre több gépjármű kategóriában szeretnék eligazodni.. mert érdekelt lennék benne, nem hobby.. azt hiszed, lehet ? Nem, te nem hiszed.. én se győzöm.. hihetetlen itt a káosz..

sorszám: 864 (38587)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-14 23:25:57)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-14 23:25:57
Az okmányirodás cicusok nem tudnak semmit, csak ami napi rutin nekik: átírás, üzembentartói, rendszámcsere, ilyesmi. A különleges esetekről fogalmuk sincs. Még ha el is mondták nekik egy gyorstalpalón anno, rég elfelejtették. Lásd az én esetemet a műszaki nélküli suzuki átiratásával. No szóval tényleg az a biztos, aminek utánaolvasol. Aztán persze ha valaki nem tud egy szigorításról, még mindig adhatod a tudatlan ügyfelet, ha viszont ő tudja rosszul, akkor ki lehet javítani. Pl. tudtad-e, hogy motorkerékpáron lehet szimmetrikus tompított fényszóró is? Én nem tudtam. Pedig lehet. Sőt, egyedi forgalombahelyezésnél az lámpabúrák "E8" jelzései alól is felmentést adhatnak. (Ezeket is a gixer miatt néztem meg... még mielőtt fejest ugranék a bontóba indexbúrákért. ;-))
sorszám: 863 (38583)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-14 21:58:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-14 22:54:48
Akarj vitatkozni, légyszi, mert így lehet, hogy előrejutunk.. nem csak minket érdekel a végkifejlet, másokat is.. tessék dolgozni !:-))
sorszám: 862 (38575)
(előzmény: vkami, 2005-10-14 22:39:20)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-10-14 22:39:20
Én nem tudok és nem is akarok veled vitatkozni. Azt írtam le amit nekem mondtak. Az kétségtelen, hogy nem egységes a gyakorlat.
Azt azért hangsúlyoznám, hogy csak motorkerékpár esetén lehet (al)vázat csélni. A tiédet is elhozhatnád Zalába :)
sorszám: 861 (38573)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-14 22:15:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-14 22:38:34
Egy érdekességet kiemelek az írásodból:
"Sőt valamelyest egyszerűsödött a dolog azzal, hogy származási bizonyítványként egy egyszerű adásvételi szerződést is elfogadnak."

Ők elfogadják, persze. Az Okmányiroda pedig felkutatja, mikor mennél a papírokat megcsináltatni, hogy tényleg attól a személytől származik-e, aki valóban bejegyzett tulaja volt az alkatrésznek, vagy sem... ha rendben találják az adásvétel jogszerűségét, lesz papír, ha nem a tulajtól vetted, elhajtanak... ugye, hogy mégse egyszerű?
sorszám: 860 (38572)
(elözmény: vkami, 2005-10-14 18:40:35)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-14 22:15:28
Tévedések kizárása miatt azért még leírom, hogy én örülnék a legjobban, ha úgy lenne, ahogy Zalaegerszegen téged tájékoztattak. Ugyanis itt röhög egy kifogástalan váz, amiről papírom van, viszont az oldalkocsisomnak a váza ki van nyúlva a kormánycsapágynál, nem javítható, cserélni kéne... utánaérdeklődtem én is, nekem megint mást mondtak...Egyébként oldalkocsi leszerelés ügyben 3 vizsgaállomás háromféle tájékoztatást adott..
6 személyes tgk ügyben 2 vizsgaállomás kétféle állást foglalt a rakomány elhelyezése, és az ülések ideiglenes kivétele kapcsán, az autójogász pedig a harmadik ellentmondó véleményt képviselte.... ezért szeretem elolvasni a legfrissebb vonatkozó jogszabályokat.. ne bízz senkiben..csak az aláírt, lepecsételt , dátumozott doksikban..
sorszám: 859 (38570)
(elözmény: vkami, 2005-10-14 18:40:35)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-14 21:58:28
Bizony, ez mind nagyon jól hangzik. Ezért nem hiszem el. Persze tévedhetek.
Egy lényegi kérdésem adódna.A beszerelt váz papírjai után számoljuk az évjáratot , és azt a gépet hívtuk életre, vagy netán öregebb vázzal maradt fiatal az eredeti gépünk ??? Valami nem stimmmel. Több kérdés tisztázatlan maradt ám.. Az eddig, és az előzményekben leírtak figyelembevételével kéne korrekt válasz.
Azt képtelen vagyok elhinni, hogy egy húszéves vázzal egy hároméves motor eredeti idejű üzembehelyezési dokumentumokkal tovább futhat. Mi lesz a forgalmiban, a vázcsere után, mikor helyezték először forgalomba ?
A másik dolog : frankón ennyire nem tudják az okmányirodák a dolgukat ? Ez szerintem baromi túlzás lenne.. nem is kicsi, hiszen többen kapjuk , több területről ugyanazt az infót...
sorszám: 858 (38568)
(elözmény: vkami, 2005-10-14 18:40:35)

 
  Összesen: 75 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu