:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Én semmit sem zavarok össze :-)
Ugyanis a biztosítás szüneteltetése, és a díjfizetés szüneteltetése együtt jár. Mert ugye, szüneteltetni csak hatályos, érvényes dolgot lehet..amit már felmontunk, azt nem..
Ez esetben nem fizetsz, de nincs is biztosítói kockázatviselés.
Ebből a kedvező lehetőségből jól látod végre, tényleg ki vannak zárva szegény motorosok. Akkor ez tiszta .
Amire hivatkozol,lejjebb, az ismét más kategória, az érdekmúlás esete.
A biztosítási szerződés felmondását most ne keverjük bele, mert erről jogszabály határoz, mindenki elolvashatja, bemásoltam az elérhetőségét. Például most, az év végén is simán válthatsz biztosítót, persze ehez fel kell mondani a mostanit.
A rendeletet véglegesen kivont járműre kell általánosan értelmezni, ez derül ki abból, amit a biztosítók honlapjaikon valamennyien közzétesznek.
A hivatkozott dokumentum arra is felhívja a figyelmet, hogy az ideiglenes kivonást hat hónap után véglegesíteni kell.Tehát az már a múlté, hogy meghosszabbítjuk az ideiglenest.
A dolog lényege az, hogy a törvényhozók hoznak egy friss törvényt, vagy módosítást. Ez lejön a közlönyben, és jogerőre emelkedik, hiszen kihirdették. Aztán észbekapnak, és megmódosítják, irányelveket és hivatalos magyarázatokat adnak ki. Közzé teszik az értelmezését, miszerint amit te olvasol, azt hiába látod jól, hiába érted a magyar szavakat, akkor se úgy van.
Ha bontási igazolással vonsz ki véglegesen gépjárművet, akkor azt már nemigen helyezed többé forgalomba, erre utal az okmányirodák tájékoztatója, amely leírja a véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezésének feltételeit, de ott a kritérium is, : ha nem bontási igazolással történt ....
Hát csak az, hogy a törvényeket nem a biztosítási ügynökök hozzák. Ez itt dezinformáció, semmi egyéb, a tv-ben benne van: forgalomból kivont járműre nem kérhet egy peták biztosítási díjat sem. Ha a tulajdonos önként hajlandó tovább fizetni, akkor is törvénysértő, fel kell az ilyet jelenteni.
Már értem mit zavarsz össze. Van olyan, hogy biztosítás szüneteltetése, és van olyan, hogy díjfizetési kötelezettség megszünése. Ez két külön dolog, az előbbi az utóbbinak egy olyan speciális esete, amikor a kötvényed életben marad, csak a kockázatviselés (és ezzel a díjfizetés) átmenetileg szünetel, majd pedig amikor a járművet fél éven belül újra üzembe helyezed, azonos kötvényszámon a biztosítási jogviszonyod folytatódik. Ebből zárja ki a motorosokat az 1. melléklet 6.2-je. De ez nem az egyetlen elképzelhető módja a díjfizetési kötelezettség megszüntének, az megvalósulhat a biztosítási szerződés felmondásával is, amikor is a kötvényedet érvénytelenítik és irattározzák, majd pedig az újboli forgalomba helyezésnél új kötvényszámon új biztosítást kötsz.
A rendelet értelmében forgalomból kivont járműre nem kell díjat fizetni, benne van fehéren-feketével több helyen is. A forgalomból ideiglenesen kivont gépjármű nem vehet részt a forgalomban, tehát arra sem kell. Ez áll a törvényben. Az ideiglenes forgalomból kivonást pedig akárhányszor meg lehet hosszabbítani. (Az én jawam négy éve volt ideiglenesen kivonva, amikor megvettem, és egy garas biztosítást sem fizettek rá, gondolhatod.) Még jó is, hogy lehet, mert végleges kivonáshoz ma már bontási elismervényt is akar a hivatal, kivonatni meg ugye nem csak leromlott műszaki állapot miatt szokás, oka lehet tartós kiküldetés, nagyjavítás, betegség, bármi.
Nem tom, mi a mulatságos, például ezen, :
Ja, csak másolok, nem írtam közé semmit :-)
http://www.biztositascentrum.com/kotelezo_biztositas/kotelezo.phtml#J
A biztosítás szüneteltetése
Az érvényes jogszabály alapján lehetőség van a biztosítási szerződés, illetőleg a díjfizetési kötelezettség szüneteltetésére, ha a szerződő a gépjárművet legalább kettő, de legfeljebb hat hónapig a forgalomból ideiglenesen kivonja. Nem vonatkozik a szüneteltetés lehetősége a motorkerékpárra, a segédmotor-kerékpárra és egyéb forgalmi engedélyre nem kötelezett járművekre kötött szerződés esetében.
A szüneteltetés írásbeli bejelentését akkor lehet elfogadni, ha a gépjármű ideiglenes üzemen kívül helyezését a hatóság a forgalmi engedélybe bejegyezte vagy erről szóló tanúsítványt adott ki, és azt a biztosított (üzembentartó) bejelentéskor a biztosítónak bemutatta.
Ha a gépjármű hat hónapnál hosszabb ideig nem üzemel, a biztosítottnak a gépjárművet véglegesen ki kell vonatni a forgalomból.
Vissza az oldal tetejére Online díjkalkuláció és biztosításkötés
Na, már közelítünk.. erdmény ..
Szóval, a szerződés vagy érdekmúlással, - ezt most sokadszorra ismét bemásoltad - vagy felmondással szűnik meg.
Az érdekmúlással sínem volnánk, de nem ez vonatkozik az esetre, amit tanulmányozunk.
A szerződésben foglalt díjfizetési kötelezettségétől a gépjárműtulajdonos ha ideiglenesem kivonatja járművét legfeljebb 6 hó időtartamra, (mert ezen túlmenően véglegesen kell kivonatnia ) mentessül.
Tehát ha van egy személygépkocsid, kivonatod ideiglenesen 6 hóra, ezt bejelented a biztosítónál, rendben is vagy. Nem tejelsz.
De nem így van ez motorkerékpár esetén. Hiába vonatod ki, ideiglenesen, akkor is tejelni kell, mert mondja az írás.
Ha az ideiglenes kivonás után mégsem tejelsz, akkor felmondás alapján szünteti meg a biztosító a biztosítást, díj nem fizetése miatt.Tehát, ugrik a bonusz, és olyan díjhátralék keletkezik, melynek befizetését egy összegben kell követelnie a biztosítónak.
Szólj, ha nem jól írtam valamit ! :-)
Ja, valamint érdekelne, hogy szerinted mire való az ideiglenes forgalomból kivonás intézménye, ha a közterheket utána is folytatólagosan fizetni kell? Pusztán kíváncsiság. (Hátha azon is olyan jókat lehet röhögni, mint az alanti "álláspontodon".)
Nem tudom, honnan vetted, a joganyagban ez áll: 1 melléklet 7. (1) "A felelősségbiztosítási szerződés érdekmúlással történő megszűnése esetében a biztosító kockázatviselése a forgalomból való kivonás, illetőleg a tulajdonjog átszállása időpontjával szűnik meg. A biztosító a biztosítási díj megfizetését a kockázatviselése megszűnése napjáig követelheti."
Hol látod te ebben, hogy az ideiglenes forgalomból kivont jármű az továbbra is forgalomban marad, vagy hogy a biztosító a kockázatviselése megszünése után is követelhet díjat??? Kérlek, mutass rá, mert én biztos nem vagyok elég figyelmes, mert sehogy sem találom. :-D
" NEM KELL TEHÁT BIZTOSÍTÁST KÖTNI FORGALOMBÓL KIVONT MOTORKERÉKPÁRRA! EZ HÜLYESÉG."
Bocsi, a kutya nem mondta, én pláne nem, hogy : kötni kell rá.
Forgalomból kivont motorkerékpárra persze, hogy nem kell kötni biztosítást, viszont, ha a kivonás ideiglenes, tovább kell fizetni a díjat ,a meglévő biztosítás alapján, amit végleges kivonás esetén, az érdekmúlásra való hivatkozással, nem kellene.
Megisnétlem, az ideiglenes kivonás nem érdekmúlás, de ezt már bemásoltam.
Lehet ám, hogy mégse én értem félre a szöveget:-)
Összefoglalom az álláspontomat :
A jogszabály arról szól, és én arról csacsogok, hogy az ideiglenes kivonás nem mentesít a folyamatos díjfizetés alól motorkerékpár esetén..
A másik dolog,te az érdekmúlás esetét másoltad be, és ezáltal azt, hogy érdekmúlás esetén meddig követelheti a díjat a biztosító. Én is olvastam, csak nem ez volt a téma.
Tehát ideiglenes kivonás esetén ha a kötelezett nem fizet folytatólagosan, a díjfizetés elmulasztása
miatt fogják felmondani a szerződését, amelynek nemcsak bonusz-malusz következmémyei, hanem hátralékgerjesztő következményei is vannak. Mindamellett, ha díj nem fizezése miatt szűnik meg a szerződés, csak ott lehet újat kötni, ahol a szerződés megszűnt.
A jogalkotóval nem kell vitatkoznom, de még a jogalkalmazóval sem, egyedül veled, merthogy te vagy az, aki félreérted a szöveget:
a biztosítás jogfolytonos szüneteltetésének lehetősége nem vonatkozik a motorkerékpárra!
De ha még egy bekezdéssel tovább olvasol ugyanabban az 1. mellékletben, ott is az áll: 7. (1) A felelősségbiztosítási szerződés érdekmúlással történő megszűnése esetében a biztosító kockázatviselése a forgalomból való kivonás, illetőleg a tulajdonjog átszállása időpontjával szűnik meg. A biztosító a biztosítási díj megfizetését a kockázatviselése megszűnése napjáig követelheti.
NEM KELL TEHÁT BIZTOSÍTÁST KÖTNI FORGALOMBÓL KIVONT MOTORKERÉKPÁRRA! EZ HÜLYESÉG.
A szüneteltetés-dolog csak arról szól, hogy a drágalátós biztosító kiharcolta, hogy ne szerezhessenek maguknak bonuszt azok, akik októbertől márciusig kivonatják a motorjukat, ez ennyi, és nem több.
Google keresés : kötelező biztosítás megszűnése
Valamennyi biztosító honlapján ugyanezeket az információkat találtam ......
Miket habratyolnak ezek össze ! :-)
A motorkerékpár ideiglenes kivonása az alábbiak szerint nem szünetelteti a díjfizetési kötelezettséget .
"A biztosítás szüneteltetése
Az érvényes jogszabály alapján lehetőség van a biztosítási szerződés, illetőleg a díjfizetési kötelezettség szüneteltetésére, ha a szerződő a gépjárművet legalább kettő, de legfeljebb hat hónapig a forgalomból ideiglenesen kivonja.
Nem vonatkozik a szüneteltetés lehetősége a motorkerékpárra,
a segédmotor-kerékpárra és egyéb forgalmi engedélyre nem kötelezett járművekre kötött szerződés esetében."
Ne velem vitatkozz erről, hanem a jogászokkal, akik kontrollálják és készítik a lapot , és csak másolok :-))
Ennyire vaksi nem lehetsz, elküldtem a hivatkozást, abból másolok be , nem szabad szellemi alkotásokat ! :-))
Új kormányrendelet 2004. július 1-től
"2004. július 01-tól megváltozott a gépjármű üzembentartójának kötelező gépjármű-felelősségbiztosításáról (KGFB) szóló kormányrendelet. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat."
http://biztositas.swi.hu/informaciok/kotelezo_biztositas.php#A1
Tudod, másolás, beillesztés, stb...
Apám, te néha olyan dolgokat hablatyolsz össze, hogy a hajam égnek áll. Tessék, kikerestem neked:
190/2004 korm. rendelet
2. § (1) Minden magyarországi telephelyű gépjármű üzemben tartója köteles [...] a gépjármű üzemeltetése során okozott károk fedezetére [...]felelősségbiztosítási szerződést kötni, és azt folyamatos díjfizetéssel hatályban tartani.
[...]
(3) Az (1) bekezdésben rögzített kötelezettség, ha jogszabály másként nem rendelkezik, a mindenkori üzemben tartót a gépjármű hatósági jelzéssel való ellátásának időpontjától a gépjármű forgalomból való kivonásáig terheli.
A rendelet tehát nem különböztet meg ideiglenes és végleges forgalomból kivonást. A gépjárművet meg így definiálja:
1. § E rendelet alkalmazásában
a) gépjármű: a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) első számú függelékének II. b) pontjában meghatározott gépjármű", vagyis "olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek."
Az, hogy a rendelet mellékletének függelékében mit hablatyolnak arról, hogy motorkerékpárnál nem lehet ideiglenesen szüneteltetni a bizt. szerződést, az teljesen irreveláns, biztosítási kötelezettség minden gépjárműnél csak a forgalomból kivonásig áll fenn, slusszpasz. A motorkerékpárt pedig a definicióban hivatkozott rendelet egyértelműen gépjárműnek tekinti.
Forgalomból ideiglenesen kivont motorkerékpárra tehát NEM kell biztosítást fizetni, ezzel szemben forgalomban lévő, de lejárt műszakijúra IGEN.
Merhogy ezek az érdekmúlás lehetséges esetei :
a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változás;
gépjármű forgalomból történő végleges kivonása;
biztosítási esemény bekövetkezésének lehetetlenülése (pl. garanciális csere, ideértve a gépjárműnek nem biztosítási esemény következtében történő megsemmisülését, helyreállíthatatlanná válását vagy ellopását is.);
amikor a gépjármű megsemmisült, helyreállíthatatlanná vált, illetve helyreállítása gazdaságtalanná vált és ez utóbbi miatt kivonják a forgalomból.
Stimmel, de a véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezésének akkora költsége van okmányárban, hogy az összeg sok év biztosítását fedezné...
Na ja, de ha határozatlan időre kivonatod, akkor érdekmúlással felmondhatod a biztosítást, és szevasz. Utána újboli forgalomba helyezésnél kötsz rá újat. Ha ez egy éven belül történik, a B/M igazolás alapján, ha azon túl, akkor meg A0-ban.
ezt az egy éves dolgot nem tudtam, de hasznos info.
"(Pont azért találták ki az ideiglenes forgalomból kivonást, hogy ha valakinek használaton kívüli járműve van, ne kelljen fizetnie.)"
Aszongya az írás erre :
A biztosítás szüneteltetése
Az érvényes jogszabály alapján lehetőség van a biztosítási szerződés, illetőleg a díjfizetési kötelezettség szüneteltetésére, ha a szerződő a gépjárművet legalább kettő, de legfeljebb hat hónapig a forgalomból ideiglenesen kivonja. Nem vonatkozik a szüneteltetés lehetősége a motorkerékpárra, a segédmotor-kerékpárra és egyéb forgalmi engedélyre nem kötelezett járművekre kötött szerződés esetében
Forrás az előző.
Keress egy ismerős biztosítási üzletkötőt.
Leltem valamit.
http://biztositas.swi.hu/informaciok/kotelezo_biztositas.php#A1
Ha a szerződő által bemutatott bizonylatok és/vagy igazolások alapján megállapítható, hogy a gépjárműre kötött korábbi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás anélkül szűnt meg, hogy a gépjármű a szerződő tulajdonából kikerült volna (felmondás bármelyik fél részéről), a díjjal nem fedezett időszakra eső esetleges díjhátralékot egyösszegben be kell fizettetni a kormányrendelet mellékletének 11. § (2) bekezdése alapján. Díjhátralék legfeljebb a tárgyévet megelőző év január első napjától követelhető. Ez arra az esetre is érvényes, ha az ügyfél egyáltalán nem tudja igazolni kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötését.
Tényleg tejelni kell.Ha jól értelmezem a dolgot, akkor ha januárban köt valaki új szerződést, akkor csak előző év januárig kell visszamenőleg tejelni, bármennyi volt az elmaradása.
A lejárt műszakival rendelkező gépjármű nem vehet részt a forgalomban
"minden forgalomban lévő gépjárműre meg kell kötni,"
ellentmondásos, amit írtál.
Eddig úgy tudtam, hogy a biztosítás a forgalomban való részvétel feltétele. Utánaolvasok a dolognak...
Sajnos nem így van. A műszakihoz meg kell kötnöd a kötelezőt, a kockázatviselés kezdete viszont a gépjármű megvásárlásának időpontja lesz, és visszamenőleg ki kell fizetned addig a dátumig, kivéve ha évfordulóval felmondással biztosítót váltasz és viszed a korábbi bónus/malus igazolást, de nálad most nem ez van. A kötelező felelősségbiztosítást ugyanis minden forgalomban lévő gépjárműre meg kell kötni, még akkor is, ha évek óta ezer darabra szedve áll a fészerben, még akkor is, ha rég lejárt a műszakija. A súlyadóval ugyanez a helyzet. (Pont azért találták ki az ideiglenes forgalomból kivonást, hogy ha valakinek használaton kívüli járműve van, ne kelljen fizetnie.)
Nyilván lejárt a műszakija, tehát a kötelezőt nem kell fizetned. Ha súlyadó van, azt annak kell fizetnie, aki a tárgyév január elsején tulajdonosa volt a gépjárműnek.( Hacsak nem lett kivonva )
Ha dátumnélküli adásvételid van, akkor lehetőleg egyeztess a régi tulajjal, hogy beélesíted a dolgot.Erre azért lehet szükség, mert az esetleges fizetnivalók ettől a dátumtól visszafelé elvileg még őt terhelik, de gyakorlatilag öt évre vissza neked kéne rendezni. Jobb a békesség. Tehát a friss adásvételivel mehet az eredetvizsga, műszaki, okmányok kiváltása, stb.Így lenne korrekt, a többit te tudod..
Sziasztok! megegyszer nekifutnek:
van egy pannoniam, regen vettem, at nem irattam, kotelezot nem fizettem. Ha most el akarnam adni, de elotte szeretnem levizsgaztatni, milyen modszerekkel lehetne elkerulni az elmult 5 eves kotelezo kifizeteset?
Ill., ha nevemre veszem, szinten behajtjak rajtama sarcot? Datumnelkuli adasveteli van, az no problem. Koszonet!
Ha nincs műszaki a gépen, új forgalmit akkor sem kapsz, ha átíratod. A régibe leszel bejegyezve.Az, hogy az eredetvizsgálaton milyen színű a gép, nem számít, mert az okmányirodában közölheted, hogy milyen színnel óhajtod majd az okmányokat.A vizsgán is lehet hupikék ,de ha utána átfested lilára,akkor azt írasd be! Az új okmányok kiállításának elhalasztását egyébként az ügyfél is kérheti. Műszaki nélkül új forgalmit nem kaphatsz..Tehát, ha a vagyonszerzési illetéket kiköhögted, bőven lesz időd , ameddig akarod. Arra ügyelj, hogy ha már fizetni kell az új okmányokért, abban az általad kívánt szín , motorszám / csere esetén / és egyebek legyenek.
Feleslegesen tehát ne festegess, nincs értelme, csak készre, véglegesre dolgozz...
Kösz a tippet. sztem a dátum nélküli adásvételi lesz, mert bár jó az 1-es verzió, de lehet akadnak még gondjaim (többek között pl. hirtelen 35e HUF az átíratási költségre...) Kösz a festési tippet!
Januártól érvényes hatósági árakról, illetékekről van vkinek infója???
Egy 559-est már vasig csiszoltam kézzel, azon pedig van mit... :) Az nem 2k, nem nitró, hanem beégetett zománc. Kromofágon csak mosolygott...
Ezzel is valszeg ez lesz, de kösz a tippet, ennyit biztos megteszek, hogy jobban mutasson.
szerintem ha belemegy a gazdája, a dátum nélküli adásvételi a legjobb.
De ha mégis leszprézed, ne felejsd el fújás előtt 800-as vízpapírral nedvesen átcsiszolni. Különben nem fog rátapadni a neolux, foltokban le fog hámlani, és utána ha még egyszer az életben tisztességesen le akarod fényezni, vissza kell csiszolni egészen a fémig, ami nagy szívás.
1. - pontosan ugyanezt gondoltam ki én is, pontosan ugyanilyen szituban.
Mi lenne a praktikus szerintetetek?
most tervezem egy 638 vásárlását tulajtól, de műszaki nélkül. Mivel kicsit alakítani akarok rajta (átfestés, etc.), nem a legegyszerűbb (átíratom 15 napon belül oszt' kész). Mit csináljak? ötletek voltak eddig: 1, átfújom neoluxszal, úgy eredetvizsg és múszaki majd átíratás, és később rendes festés,
2, vonassam ki a forgalomból ideiglenesen, és békésen tevékenykedjek dátum nélküli adásvételivel és majd akkor ha kész átírassam?
3, van valakinek arról infója, hogy hogy fog drágulni januártól az átíratás költsége (sajnos afelől nem kételkedem, hgoy fog....
előre is kösz!
magush
Abban, amit leírtál tökéletesen igazad van.
Én a rendőrségi "vonalat" csak a körözött jármű megvásárlása elleni védelemként írtam Fecének.
Ezért írtam a legegyszerűbbet,a forgalmi szerinti tulajt kell a cím alapján felkutatni, telefonját megszerezni, stb. Erre is csak akkor van szükség, ha nem a forgalmi szerinti tulaj árulja a gépet.
Ha a tulaj árulja , akkor elegendő a személyazonosságát ellenőrizni, és a jármű adatait összevetni a forgalmi tartalmával.
Tulajdonjogot szerezni csak tulajdonostól lehet. Bizományos vagy megbízásos értékesítésnél különösen fontos lehet a tulajnál érdeklődni.
Ha egy motor nem lopott, attól még valaki megpróbálhatja a pl. kölcsönkért motort eladni.
Azt, hogy a moci lopott-e egy helyen lehet megnézni a rendőrségi adatbázisban. Ezért elvileg fizetni kellene. De, ha van a testületnél ismeretséged, gyakorlatilag néhány perc az egész. Persze ez sem tökéletesen biztos, mert ha nem tett a lopáskor bejelentést a tulaj, akkor a rendszerbe nem került be.
A papa nevén is maradhatna a gép, lényeg, műszakin olyan blokk legyen benne, ami típusazonos, és van róla számla, vagy adásvételi. Zokszó nélkül kiállítják plusz ezer forintért a vizsgán az adatlapot, és ennek alapján átírja az okmányiroda.Így egy forgalmicseréből meg lehet úszni. Ha a nevedre veszed, akkor eredetvizsga, és vagyonszerzési illeték is lesz.
Megnézed az eladó moci forgalmijában a tulaj címét, és meghívatod magad vasárnap ebédre. Elmész hozzá, kaja közben kifaggatod, hogy ellopták-e a motorját. Ha igen, kérsz tőle némi pénzt, és becsületesen nyomravezeted.
Hali!
Nem tudja valaki, hogy hol lehet utánanézni hogy a megvenni kívánt moci nem lopott e? Fontos!
Veszel egy legális blokkot, és miután beépítetted akár átírható is lehet. Miért akarod átiratni ?
A fiam használja a régi kocsimat, megspórolta az eredetvizsgát, az átírást, és 24 helyett csak 9 ezret fizet biztosítást,( 20 éves ) mert az én bónuszomat használja gyakorlatilag szgk . kategóriában. Sok a pénzed ?
83 as rosszul tudtam.Az a baj vele hogy a motorszám nem egyezik a beirttal.A papám fia is használta mikor már nem motorozott az öreg.Lehet hogy vett bele egy másik blokkot de a papám nem tudja mikor lehetett a csere nem is tudja hogy mért nem egyezik.Kérdeztem már tőle.A papámnak két fia van az egyik az én apám a másik használta akit irtam.Amig nincs semmi papirja mármint se műszakira se eredetvizsgára nem megy addig nem lehet átirni?
Nem kötözködni akarok, de '87-ben már nem gyártottak TS-t.
Miért kéne egy csomó pénzt fizetned, ha a papáddal jól kijöttök ? Az ő nevén maradhat, helyezd meghatalmazással forgalomba.
Igy megspórolod az átírást és az eredetvizsgálatot.
Úgy tudom, hogy kivonásnál minden esetben visszaadják az érvénytelenített forgalmit és a rendszámot is.
Szerintem nem motorozhatsz így vele jogszerűen, csak ha biztosítása van, újra vizsgázik műszakiból, új rendszámot kap, törzskönyvet ( amihez, gondolom eredetiségvizsga kell ) és új típusú forgalmit. Ez a sok szar meg annyiba kerül, hogy már csak kicsit kell hozzátenni, és a neveden van.
A műszakit szerintem nem fogják beírni a régi típusú forgalmiba, ezért gondolom, hogy esetedben mindez szükséges és elégséges feltétele a motorozásnak.
Heló.Ha kivonják a forgalombol a motort akkor elveszik a rendszámát vagy a forgalmiját?Nekem a papám odaadta az mzjét.1987es motor ts 125.Megvan rajta a régi rendszám és a forgalmi is.Kell adásvételit csinálni vagy valami papirt?
Ha nem volt műszakija, gyanítom a biztosítást nem kell fizetni, hiszen nem vett részt a közúti közlekedésben.. A súlyadót, ha kell fizetni a jármű után, akkor behajtják, kivétel, ha ki volt vonva a forgalomból.
hali! lassu vagyok, nemertem :) magyaran visszamenoleg mindent ki kell fizetnem? az gaz, az elozo tulaj kb 90akarhanytol nem hasznalta, csak allt a garazsban. akkor mondjuk 10 ev X 2500? az meleg...nagyon meleg :(((
Ha teheted a forgalmi szerinti tulajjal egyezz meg, kifizeted amit muszáj visszamenőleg, és a többit a vizsga kapcsán.... megspórolsz egy eredetvizsgát meg egy átírást. Minden más megoldás drágább ennél.
A hatóság bizonyos esetekben valóban kivonhatja a járművet, de ez ideiglenes kivonás. ( kitiltás, gyakorlatilag )
A tulaj ideiglenesen is kivonathatja a járművet.
Végleges kivonásról kizárólag a tulajdonos rendelkezhet, vagy annak megbízottja.
Mivel te, mint új tulajdonos azonnal kivonattad a forgalomból a járművet, nem kapsz új törzskönyvet, se forgalmit.
Ismételt forgalomba helyezés esetén kéne csak ezeket megkapnod, ezt megelőzően lenne csak szükség eredetiség vizsgálatra.
Sziasztok, uj fiu vagyok itt, de mar 13 eve az uton...:)
kerdes: van egy pannoniam (ok, van tobb is:), par eve vettem, de nem irattam at (priman eljarkalt a masik rendszamaval es vizsgajaval), viszont most lehet h el kell adnom, es szeretnem levizsgaztatni is. Mi a teendo? (uj rendszam van rajta)
ki tudom kerulni az elmult evek kotelezo biztijet, ugy hogy pl megbizasi papirral viszem vizsgara a motort? de akkor hogy kotok kotelezot?
regen volt olyan h, ideiglenes kot. ...
sza'l nem szeretnem nevemre venni, mielott eladom...okossag?
Koszonet!
Köszi a választ. A lomot 15000 Ft-ért vettem, beszámított autó volt. Én úgy tudom, hogy a jegyző csak leterhelheti az autót súlyadó, vagy biztosítás nemfizetés miatt. Eddig úgy tudtam, hogy emiatt ki lehet vonni a forgalomból. Ráadásul amikor vettem, akkor még úgy tudtam, hogy nem kell a neveden lenni ahhoz, hogy kivonják a forgalomból. Az átírási illeték meg azért nem tetszik, mert minden tulajdonváltáshoz kell az eredetiségvizsga, és ezt nem követelték meg.
A gépjárművet a forgalomból csak a tulajdonos vagy megbízottja vonathatja ki véglegesen a forgalomból.
Ha az előző tulajtól végleg kivont állapotban vetted volna meg, nem kellett volna vagyonszerzési illetéket fizetned.
Az illetéktörvény szerint , a jármű nyilvántartásban szereplő jármű tulajdonjogának megszerzése illetékköteles. A végleg kivont járművet törlik a nyilvántartásból, és adatait a B.M. arhíválja. Tehát ha végleg kivonva veszed meg, nincs illeték.
Nem sokra mentél az ismerősöddel,lehet, hogy kontár a szakmájában. Neki ezt tudnia kellett volna . Az is lehet, hogy kissé átvert.
A másik , egy jegyző körözteti ?? Micsoda marhaság ez, ha a rendőrség kőrözi, mitől múlt el ez így , hirtelen ?
Szerintem pofátlanul sokat tettek rá az árára, és nem akarták, hogy megállapodj a régi tulajjal, mert akkor elestek volna az árréstől.
Már semmit sem tehetsz. Egy dolog kivételével, keresd meg a régi tulajt , és derítsd ki, hogy valóban ő írta-e alá az adásvételit.
Ha igen, akkor ennyi volt.
Köszi szépen, pont ezt akartam tudni, hogy váz elég-e hozzá vagy kell a motor is. De srác inkább mégis egy mz-t próbál majd be tavasszal, asszem elég sokszor fog majd ide írogatni.;)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|