:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Továbbra sincs senkinek semmi híre az átíratási költségek növekedéséről?
Engem az okmányirodában azzal biztattak, hogy majd december 30-án megtudják ők, és aztán majd én is...
Megvan, de akkor sem veszek 250-est .. alig van legfelül a listán :-))
Hun van, már késő van, nem vizslattam át... mindenesetre ezt elegánsan lehagyták a határozatról :-)
250 ccm hengerűrtartalmat el nem érő motorkerékpárokra nem kell súlyadót fizetni, ezt igazolja a linked is. A határ felett érvényes csak a minden megkezdett 100 kg után fizetendő díj!
Kormányzati portál, itt van minden..
http://www.magyarorszag.hu/ugyintezo/ugyleirasok/adovam/helyiado/sulyado#paragr2
Az a muris, hogy a minden megkezdett 100 kg. első száz kilója a 0 kg-mal kezdődik. Eszerint viszont a pl. "kétkilós " motorkerékpár is adóköteles. Most akkor, valamit vagy nem tudok, ( másra nem hivatkozik a határozatom ) vagy itt tartunk... merthogy nem azt írták oda, hogy 100 kg felett minden megkezdett száz kiló után kell tejelni...
Az adó alapja, nem a gépjármű hengerűrtartalma, hanem motorkerékpár és szgk. esetén az önsúlya. ( Tgk-nál más a kása :-) kivételeket e kategóriában nem írom ide )Minden megkezdett 100 kg után évi 1200 Ft. Az oldalasom 225 kg, ennek évi díja 3600 Ft.
Azt akarod mondani, hogy a 250-es géped nincs száz kiló, és ezért adómentes, vagy mi a helyzet ?
Már el kéne döntened, átíratod, vagy sem, ha igen, mikori dátummal, mert minden lehetséges verziót nem akaródzik feleslegesen iderajzolni...
Nem tudom, milyen típusről van szó, súlyadó köteles-e. ha nem, akkor ha jól értelmeztem a jogszabályt, jövő januári üzembehelyezéssel például csak egy évet kéne biztidíjat visszamenőleg fizetni.
250-esre nem kell súlyadózni.
Úgy emlékszem, a TLF 246 ccm, én pedig eddig egyetlen 250-es gépem után sem fizettem súlyadót. Ez valami új hülyeség, vagy csak én lógtam el eddig is ? :)
Az ötlet jó, csak közben született egy kormányrendelet.
Feltétlenűl vak üzletkötőt javallanék, aki nem olvasta...
http://biztositas.swi.hu/informaciok/kotelezo_biztositas.php#A11
A kormányzati portálon a szigorúbb ellenőrzésről és következményeiről olvashatsz.
http://www.magyarorszag.hu/ugyintezo/ugyleirasok/vagyon/gepjar/kotbizt#paragr2
Ami régebben ment, az lehet, hogy már nem.. Ha nem volt tulajváltás, akkor ráadásul csak oda mehet szerződést kötni, ahol az előző díj nemfizetés miatt megszűnt. Ott cirka egy évre visszamenőleg egyösszegben megkaszálják.
A súlyadó a másik érdekes kérdés, ha nem volt kivonva a gép....
Keress egy olyan üzletkötőt, aki szemet huny felette. Az én huszonegyesem tizenévig nem volt átírva és nem fizettem semmit visszamenőleg, meg az előző tulaj sem. Micsoda badarság ....
Talán ha névleg eladod valamelyik rokonodnak, és te leszel az üzembentartó, akkor talán jobban jársz, hiszen a biztosítóhoz már egy friss dátumos üzembentartóival tudsz menni, és csak annak a keletétől kötsz biztosítást. Persze így eggyel több vagyonszerzésit kell fizetned, de ez egy 250-es motornál nincs 5e Ft, ez még akár kevesebb is lehet, mint a visszamenőleges biztosításfizetés... de nem tudom, ez csak ötlet.
Várjuk mi is a nagyokos válaszát :-)
sziasztok! Jo kis diskura keveredett az egyszeru kis kerdesembol! es jol felrementettek..:)
ne a forgalombol kivonasrol, meg ilyenekrol beszeljunk, azt mondjatok meg Nagy Okos Emberek, h mit praktikus a helyzetemben csinalni! hogyan lehet(ne) kikerulni a sokeves dijat?jelige: "ingyen vagy olcsobban!" :)
Eszerint elvileg a szinte leggagyibb motorkerékpárra is lehetne oldalkocsit szerelni, gyakorlatilag viszont csak arra, amelyikhez az oldalkocsi gyártója készített csatlakoztató szettet. ( az oldalkocsi dokumentációjában szerepel)
Ez sok más országban nem így van...
http://www.enetcommerce.com/sidecars/web/index.html
http://www.sidecar-occasion.com/centre.php?fiche=226
simson 425 touing (lengőnyerges bakteleszkópos) valami 7,5kW, az AWO Sport meg valami 11kW. Robusztusnak robusztus, de azért a piros lámpánál ne állj vele előre, főleg, ha oldalkocsi is van rajta. ;-)
Romániát meg már alaposan kifosztották a veteránnepperek (többnyire ezek a gépek tűnnek fel az itthoni börzén és hirdetésekben súlyos százezrekért "papirok nélkül" kitétellel), csak az a néhány darab maradt, amire már évekkel ezelőtt is irreális árakat mondtak a gazdáik, néhány közűlük itt látható: http://oldmotors.mediawork.ro/
Közben megtaláltam 1990/6 BM rendelet
17. § Motorkerékpárhoz oldalkocsi csak abban az esetben kapcsolható, ha a
motorkerékpár saját tömege az oldalkocsi saját tömegének a kétszeresét, az
oldalkocsis motorkerékpár saját tömegére vonatkoztatott motorteljesítmény
pedig 100 kilogrammonként a 3 kW-ot eléri.
Régen emlékeim szerint az volt a szabály, hogy 250 ccm felett lehet oldalkocsit szerelni.
Nem is nagyon láttam 250 alatt, ha mégis, azt külföldön.
A Simsonokkal óvatos vagyok, mert romániai ismerőseim megmutatták, ott mik lapulnak a fészerekben, a múltból. Olyan, robosztus típusok, amikről itt sose hallottam...
Simson 250-esre is szoktak rakni, pedig az sem egy erőmű. Más kérdés, hogy van-e értelme ennyit melózni és utána még a bürokratákkal is harcolni...
Szerintem ilyen kis kütyüre nem is lehet tenni oldalkocsit, de biztosat nem tudok....
Én lebeszélnélek róla. Még a 250-es TS-el is baromi lomha egy ilyen fogat, a 125-össel akár egy simson menetdinamikáját is elérheted.
KöHÉM rendelet :
Nem minősül átalakításnak
a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
A kulcs a jogszabály és mellékleteinek értelmezésében van, röviden, ha magyarországon az ilyen típusú, hengerűrtartalmú típusazonos ) motorkerékpárt oldalkocsival is üzembe helyezték, forgalomba hozták, akkor lehetséges.
Első feltétel, a motorkerékpárnak oldalkocsi felszerelésére alklmasnak kell lennie.
Csak olyan oldalkocsit tehetsz fel rá, amely az oldalkocsi típusbizonyítványa szerint a kiszemelt motortípusra felszerelhető ( az oldalkocsi gyártója által forgalmazott szerelvényekkel, melyet az adott motortípushoz készítettek.)
Üdv mindenkinek!
Tanácsot szeretnék kérni,hogy van-e bürokratikus v.törvénybe ütköző akadálya,hogy 125 ccm-s MZ-hez oldalkocsit csatoljak???
A negyedéves, és az éves díj van a felsorolásban, 2006 évre .
Az Union viszi el a pálmát, évente több, háromszor annyit kér, mint a Máv.. elképesztő..
"Pici" külömbségek a biztosítási palettán, van, aki háromszor annyit kér, mint más... ez egy kishaszonjárműre vonatkozik, csak példa.
MÁV Ált. Bizt. Egyesület
(tagdíj: 2000 Ft/év)
30 % online kedvezmény 15 107 Ft 60 427 Ft
TIR Biztosító Egyesület
(tagdíj: nincs!)
10 % online kedvezmény 18 630 Ft 74 520 Ft
Közlekedési Bizt. Egyesület
(tagdíj: 1200 Ft/év)
19 019 Ft 76 285 Ft
OTP-Garancia Biztosító Rt.
22 320 Ft 89 280 Ft
Generali-Providencia B. Rt.
jelenlegi biztosító 22 505 Ft 90 021 Ft
K&H Biztosító Rt. (Argosz)
25 965 Ft 103 860 Ft
Allianz Hungária Bizt. Rt.
26 520 Ft 106 080 Ft
Groupama Biztosító Rt.
27 500 Ft 110 000 Ft
Uniqa Biztosító Rt.
27 513 Ft 110 053 Ft
Aegon Magyarország B. Rt.
27 990 Ft 111 960 Ft
Union Biztosító Rt.
6 % online kedvezmény 46 942 Ft 187 768 Ft
Posta Biztosító Rt.
31 730 Ft 126 920 Ft
Ha valakit esetleg érint, a Generali Providencia lapján közérthető módon meg van fogalmazva a kötelező kapcsán gyakorlatilag minden.
Ha valaki pl. biztosítót akar váltani, itt mindent megtud.
http://www.generali.hu/belso.php?
tart=2772
Itt pedig eldönthetjük, melyik számunkra a legkedvezőbb biztosító :
http://www2.biztositas.hu/content/kotelezobiztositas2006.html?phase=dijak&nc=45456&action=show
b*ssza meg...
itt a motor képe: http://imgfrm.index.hu/imgfrm/2/4/2/2/THM_0000532422.jpg
itt meg a srác indexes nickje, más elérhetőséget nem tudok hozzá: http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=379511
keresd meg, hátha megvan még neki, az ilyen vénségesvén motorokért nem kapkodnak annyira.
nem nagyon, hacsak OT-vel nem. Demájusban valaki elkeseredetten árult egy rendszámos '72-es CB-350-et valami 150e HUF-ért,
sorszám: 977 (40161)
nem nagyon, hacsak OT-vel nem. Demájusban valaki elkeseredetten árult egy rendszámos '72-es CB-350-et valami 150e HUF-ért,
sorszám: 976 (40160)
Szia! Haverom egy 350eset akart megügyezni, de arra jutott, hogy többe kerülne, mint maga a motor és elég hosszadalmas a művelet.
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
itt megtalálod használt jármű első forgalomba helyezése alatt (a linket itt találtam a fórumban), de először is gondolom kell rá egy veteránvizsga, mert 97 előtti gépjárművet külföldről már nem lehet behozni. Remélem nem hülyeségeket beszéltem, ha igen, akkor úgyis kijavítanak.
Amúgy a CB sorozat nagyon el van találva, én egy 79es CB400f SuperSportot hajtok és nagyon meg vagyok vele elégedve.;) Ha sikerülne a motort összehoznod, kérlek írj majd egy ímélt! Sok sikert!
Sziasztok! Le lehet vizsgáztatni egy 1974-es Honda CB360-as motort, amelyet Ausztriából hoztak be és Magyarországon még nem volt forgalomban? (Vámpapírral, adásvételi szerződéssel rendelkezik.)
A dolog egyszerű, ami minket érinthet, jogszabály, ha elmentjük a kedvencek közé, bármikor előhívható.
A keresők is rengeteget segítenek, előszeretettel használom a google-t.
KöHÉM ötös, hatos, BM. rendeletek, BTK. PTK., totálkár lap, autójogász, kutakodás az arhívumban.. sok kérdésre sok válasz, tényleg érdekes, és hasznos....
Orvosra, vagy gyógyszerészre kettőnk közül nem nekem van szükségem.
A felesleges vitát én már korábban lezártam.
Tényszerűen nézve az álláspontomat megvédtem, dokumentumokkal igazoltam. Az általad belinkelt anyag ugyanazt tartalmazza, mint a biztosítóké. Ha elolvastad volna, magad is rájöhettél volna . A melléklet azért van a törvény mellett, hogy segítse annak értelmezését, tartalmazza a változásokat és egyebeket. Vasárnap rengeteg időm volt, sok időt töltöttem azzal, hogy a magam részéről udvariasan elbeszélgessek veled. Nem sok értelme volt, úgy látom, de már úgyis mindegy.
Persze, hogy nem kérnek semmilyen határozatot. Mindössze ezt kérhetik :
Véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése, amennyiben a kivonás nem bontási igazolással történt
Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
· Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
· A járműhöz kiadott érvénytelenített új típusú forgalmi engedély és törzskönyv, vagy a csonkolással érvénytelenített régi típusú forgalmi engedély
· A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összegről feladóvevény
· Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
· A rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény
· A közlekedési hatóság által kiállított Műszaki adatlap
· Az előzetes eredetellenőrzés során kiállított jármű kísérőlap tulajdonosváltás esetén
· A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
· Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
A bemásolt anyag forrása :
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
A rétsági mokmányirodában semmiféle határozatot nem kérnek a végleg kivont
jármű ismételt forgalombahelyezéséhez.
Kérnek:régi forgalmit vagy B.M. adatlapmásolatot,műszakit(rétsági is jó,nem kell K.F.-es)eredetiségit,biztositást.
Mindeggy hol csináltatod,csináltasd ott
ahol egyszerűbb oszt csá.
Üdv!
Voltam ma a győri ocsmányirodában. És meglepetésre egy tájékozott, jártas és szolgálatkész hölgy informált. Hurrá, hurrá, több hasonlót!
Itt úgy megy, hogy az eredetiségvizsga alapján írják be a színt a forgalmiba, viszont ha közlöd, hogy te ezt át fogod festeni, akkor bemondásra is elfogadják és azt írnak be amit akarsz. Ergo nem kell neoluxolni eredetiségvizsga előtt.
Hurrá.
előbb műszaki, aztán ocsmányiroda. Legalábbis ideiglenesen kivont esetén. Végleg kivontnál valami határozat is kell hozzá, azt most így hirtelen nem tudom, hogy a mozaik hozza vagy az ocsmányiroda. De ha elmész bejelenteni a mozaikba, ott mindent elmagyaráznak.
Ezt mifelénk úgy hívják, csőlátás: legalább két másik helyen benne van a törvényben, hogy nem szedhet biztosítási díjat forgalomból kivont gépjármű után, de te nem vagy hajlandó tudomásul venni, vagy ha igen, odaképzelsz egy "végleg" szócskát, ami az eredeti szövegben nem szerepel, és csak lobogtatod, mint a véres kardot, a melléklet szüneteltesre vonatkozó passzusát. Ne haragudj, de ezzel nem tudok és nem is akarok tovább vitatkozni, "kérdezze meg kezelőorvosát/gyógyszerészét" (vagy egy igazi jogászt).
Bocs, hogy így közbeékelődök, :) de szükségem van egy kis infora.
Forgalomból kivont gép tulajdonosváltozása és újra forgalomba helyezése esetén a biztosítás és eredetiségvizsgálat után irány az okmányiroda forgalmi-rendszám-törzskönyv szentháromságért, aztán műszaki, vagy előbb el kell tűzni bejelenteni a gépezetet műszaki vizsgára és aztán a papírmunka ? Csináltam már ilyet, de a sorrend nem rögzült... :]
Elolvastam a linket,amire hivatkozol , az ominózus másodikat, és benne van ugyanaz a szöveg, amire én hivatkoztam. Teháta további felesleges vita kizárható .
A biztosítók oldalain ugyanaz van, mint a te forrásanyagodban.
Amúgy én sem értek egyet a dologgal, nekem sem tetszik, de ez van. Jobban örülnék, ha tévedtem volna az értelmezése kapcsán, de nem látok más variációt.
Ha az explorerben törlöd a címsort, és a forrásomat ( http-vel kezdődik :-) ) odamásolod,( jobb egér, másolás, beillesztés, tuti, hogy tudod ) majd nyomsz egy entert, pont annyit tesz, mintha belinkeltem volna. Éppúgy megtalálod a lapot.
Azért bemásolom a dolgot, a te anyagodból is , ...
1. számú melléklet a 190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelethez
A gépjármű-felelősségbiztosítás általános feltételei
6. (1) A biztosítási szerződés kettőtől hat hónapig terjedő tartamban szünetel, ha a biztosított bemutatja a gépjármű forgalomból történő ideiglenes kivonását igazoló - külön jogszabályban meghatározott - okiratokat. A szünetelés a bejelentést követő hónap első napjától kezdődik és tart az újbóli üzembe helyezés napjáig. Az újbóli üzembe helyezés napját az üzemben tartó köteles a biztosítónak bejelenteni. Abban az esetben, ha az üzemben tartó az újbóli üzembe helyezést hat hónapon belül nem jelenti be, a szerződés érdekmúlással megszűnik. A díjfizetés kezdő időpontjára az e melléklet 3. pontjának (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.
(2) Forgalmi engedélyre nem kötelezett gépjárművek, valamint a motorkerékpárok esetében az (1) bekezdés rendelkezései nem alkalmazhatók.
Lehet. De hol az a link? Visszanéztem, és semmilyen linket nem találtam a postjaidban, csak néhány hivatkozást valami online biztosítási alkusz tájékoztatójára, amit - már megbocsáss - nem tekintek hiteles forrásnak. Hol a joganyag, ami kimondja, amit te mondsz? Oké, az én jogtáram ugyan pont 2004 07 31-ei, de jó, lehet, hogy a szerkesztése már 06 hóban lezárult, az is elképzelhető, hogy a netjogtár sem frissebb, bár a magyar kormány portáljáról kotortam ki neked, de lehet, ezt nem tudom ellenőrizni. De hol van az az "újabb törvény"? Kiváncsi vagyok rá.
Nos , ezt a hivatkozásodból másolom be, nagyon más, mint amit kikövetkeztettél...
"Abban az esetben, ha az üzemben tartó az újbóli üzembe helyezést hat hónapon belül nem jelenti be, a szerződés érdekmúlással megszűnik. "
Gyanítom, a végleges kivonásra céloz e körben a jogalkotó....
Csak a pontosság kedvéért,javítok, a hivatkozásod 2004 06 08
Világos a dolog.
Amit belinkeltél, az talán mégse a mai hatályos állapot. Illetve, ha a mellékletekben és módosításokban kutakodnánk, lehetne az is.
Ugyanis, a te hivatkozásod / a másodikra utalok / 2004 06 01
az enyém 2004 07 01 , pontosabban csak és kizárólag erre a módosított törvényre hivatkozik a 2006 évre szerződni kívánó biztosítók egysége. Gondolom azért, mert ez felülírja a régebbit. Tehát az, amire hivatkozol, megváltozott .
Automatikusan 6 hó ideiglenes kivonás után pedig nem visszahelyeződik a forgalomba, hanem a biztosított köteles véglegesen kivonni.( Ez megint az újabb törvényben van )
A jogszabály mai napon hatályos állapota ITT olvasható. Ebben még egyelőre nem szerepel semmilyen végleges kivonatási kötelezettség, vagy az ideiglenes kivonás meghosszabbításának tilalma. (87. §)
A biztosításról szóló rendelet szintén tartalmazza még az általam idézett cikkeket, hatályos állapota ITT található.
Egyelőre a hatályos jogszabályokat felülbírálni csak az alkotmánybíróságnak van joga, a biztosítóknak nem, amíg tehát ezek a jogszabályok meg nem változnak, a forgalomból kivont járművek után senki nem szedhet biztosítási díjat, és a járművem végleges kivonására senki nem kötelezhet, akkor sem, ha az előző hat hónapban ideiglenesen volt kivonva. (A kivonás körül csak annyi a változás, hogy úgy látom a határozatlan időtartamú ideiglenes kivonás megszűnt, helyette határozott időtartamú van, mely időtartama lejártával a jármű autómatikusan visszahelyeződik a forgalomba - kivéve, ha újabb határozott időre kivonod, amit a rendelet nem tilt.)
Azt meg, hogy a biztosítók mit tesznek közzé a honlapjukon, leszarom, semmilyen "megmódosítás", "irányelv" és "hivatalos magyarázat" nem állhat szöges ellentétben a jogszabály törzsanyagával, ez nonszensz.
Kormányrendelet lépett életbe 2004 júli 1-től.
Ezt kell kötelezően alkalmaznia valamennyi biztosítónak, szintén kormányrendelet van a hátralék egyösszegű befizetéséről. Nem a biztosítók találták ki.
Nyugodj meg, dőlj hátra a karosszékben és olvasd végig a dolgokat.
http://biztositas.swi.hu/informaciok/kotelezo_biztositas.php#A11
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|