:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Ütni csak akkor lehet, ha az előző gazdájához még az eredetiségvizsgáló mánia előtt került. Merthogy lefényképezik a számokat, és új vizsgálatnál összehasonlítják a fotóval.
Vagy legyél üzembentartó, ahhoz nem kell se eredetvizsgálat, se átírás, a műszakin meg már lehet jattolni, vagy elvinni valami vidéki gagyi kijelölt vizsgahelyre, ahol némi jattért elfelejtik megnézni a számot.
Ütni kell! csak nem a számot, hanem a fószert! Méghozzá intenzíven, mert az jót tesz a memóriának.
Ha átütöd és megbuksz (márpedig igen jó eséllyel idulsz a bukovári versenyen), az eredetvizsgálók hivatalból kihívják a zsernyákokat! Egyszer elöttem hívták ki egy nyamvadt és igen ócska trabanthoz. El is vitték a figurát. A tragacsot meg lefoglalták.
Sajna, ha nem tudod emlékezésre bírni ürgebőrt, akkor elbuktad a mókát, vagy veszel blokkot papírral és hivatalosan blokkcserét eszközölsz. De lehet annyit nem ér a kecske.
Heló.Az a kérdésem hogy van nekem egy MZ TS 125 motor.Ebbe motorba
a motorszám nem egyezik a forgalmiban levővel.A gazdája sem emlékszik rá hogy honnan van ez a motorblokk.Mit lehet tenni?Ha átiratnám akkor kellene egy papir erről a blokkról ?ami ugye nincs. Vagy át kéne ütni?Ha eredetiségvizsgálatra megy akkor azt megnézik hogy változtatás van e a számon?Egyáltalán mit néznek eredetiségvizsgán?
Megtudná valaki mondani hogy a T1-es pannóniám típustábláján miért TLF van feltüntetve és a vázszám pedig a T1-é?
köszönöm, ezt eltárolom agyba, bár annál kevés tanácstalanabb tekintetet láttam, mint ma az okmányirodában, amikor feltettem a kérdést a hölgynek, hogy mit és mi alapján jegyeznek be. Szóval még bármi lehet, meg kéne keresnek KPM-et, talán ők tudnak vmit.
A bordónak a régi színkódja: 39, ez most a 04 pirosba fog tartozni, és ez is fog bekerülni a forgalmi engedélybe.
Hm, és a pontos árnyalatot is meg kell adni a forgalmiba? Mert akkor az bonyolít. Az a két A4-es lap nincs meg villanyformátumban? elküldhetnéd emilben vagy valami. A mocim pontos színe még passz, valamilyen szép bordó lesz. Tényleg festés kérdésben tudtok valamit az ilyen por alapú 200 C fokon ráégetős műgyanta szerű festékekről? Milyenek?
Hali Magush!
01 FEHÉR
02 SÁRGA
03 NARANCS
04 PIROS
05 BÍBOR/LILA
06 KÉK
07 ZÖLD
08 SZÜRKE
09 BARNA
10 FEKETE
Ezek az alapszinek, ezen belül vannak az árnyalatok, ami két A4-es oldal, amit ha nem hargszol nem írok be. De ha megmondod a mocid pontos színét, szívesen kikeresem.
Emléxem, hogy valahol szóba került pár száz hozzászólással ezelőtt, hogy valakinek a szürke ETZ-jét kékként jegyezték be a forgalmiba. Na ennek indokolása az volt, hogy az EU szabvány szerint már csak elég kevés féle színt lehet bejegyeztetni. Ha valaki tudja fejből ezt, vagy hogy hol lehet megnézni, hogy milyen színek ezek, akkor legyen kedves ide beírni, mert szeretném belőni, hogy milyenre írassam át a gépem.
Előre is kösz!
Nagyon sokminden maradt tisztázatlan. Azt sem tudjuk hogy amikor vetted a gépet, volt-e érvényes műszakija, és folyamatos bizt. díjfizetése. Ha volt fizetett biztije, az mikor és milyen jogcímen szűnt meg. Gyanítom, díj nem fizetése miatt.( hacsak be nem mutatta sz eladó a dátumozott adásvételit a biztosítónál időben ) Hogyan érintette ez a régi tulajt, bonuszait, vett-e másik motort, mert akkor ugyanebben a kat.-ban érdekelt maradt . Kulcskérdés, tett-e bejelentést az okmányirodában elidegenítésről, vagy sem..
Hívd fel telefonon azt az okmányirodát, ahol nyilvántartják ezt a gépet, talán azzal az ürüggyel, hogy szeretnéd megvenni, érdeklődsz, kinek a nevén van, kivonták e ideiglenesen, a forgalomból, vagy vedd fel a kapcsolatot a régi tulajjal, ez lenne a legegyszerűbb, tudd meg, hogy áll most a dolog,tett-e valamit, mennyire működne veled együtt az előzményekben a felvázolt lehetőségek körében. Ennek függvényében
érdeklődni kell a biztosítónál, van-e hátralék, ha igen, mennyi, keletkezik-e akkor hátralék, ha erre a gépre a régi tulaj köt új biztit, illetve melyik besorolásban köthet... azt is jó lenne tudni , igazat írt-e az autójogász az átírás kapcsán.
Elég ronda dolog, hogy az okmányirodások nem olvassák a hozzászólásainkat ,ebből kifolyólag pedig nem egységes az eljárásuk :-))
Ennek a biankó dátumú adásvételinek az a rákfenéje, hogy ha ilyenből maradt a régi tulajnál is, akkor lehet, hogy nem várja meg az öt év múlva csörgő telefont, hogy milyen dátumot is kéne írni a sajátjára , hanem, türelmét vesztve ráír egy tényleges , eladáskori dátumot, és ő is eleget tesz bejelentési kötelezettségének..... Ezzel mentesül minden teher alól.. Viszont irdatlan kellemetlen helyzetbe hozza a vevőt, ha az ugyanezzel az adásvételivel jóval későbbi dátumozással látogatja meg az irodát..
Nagy "F" mint Fullkopy :-) sárga lap !
folyamatábra nincs, de az algoritmust megtalálod a #1033-as hozzászólásomban. Egyébiránt meg szerintem legjobb, ha bemész az ocsmányirodába, és ott kérdezed meg, hogy lehet a legegyszerűbben rendbe tenni a dolgot. Merthogy a döntő szó ők mondják ki, nem fullkopy, de még csak nem is én.
nem, nem tudok kerdezni, teljes a kaosz..:) :(. Kerek szepen egy folyamatabrat: "igy csinald hujegyerek" cimmel :) Sor megy! :)
Ez most egy "allatorvosi lo" tipusu eset? minden egyben? Plusz info: tulaj me'g -elvileg- el, es jofej.
Sracok! :)))))))) "nemhiszemel-nemhiszemel" Hat ezert szeretek en Abszurdiaban elni, mert ilyen mokas es furmanyos emberek vesznek korul! (reg nevettem ilyen jot!;) Akkor most megegyszer (3x-ra) figyelmesen atolvasom az otletdompinget, es utanna kerdezek...Mert most...hmm..nemertem..
Hogy az istenbe nem fáradtok bele ebbe az egymás püfölésébe??:))
nem. ugyanis a bejelentési kötelezettség 15 napos határidővel terheli. Ha megjön 1-én X úr, bedatálják ugyanarra a napra az ő adásvételijét, majd pedig X úr 2-én betolja mindkét adásvételit, és 3-án az ocsmányiroda kiküldi a vagyonszerzési csekket tlfgergőnek, akkor még bejelentési kötelezettség elmulasztásáról szó sincs, hiszen a bejelentésre még további 12 napja lett volna, és a a 12-ediken záróra előtt öt perccel jelentette volna be, akkor sem lett volna semmi bírság, azt meg nehéz lenne bizonyítani, hoyg ez nem állt szándékában. :-p
Amúgy ezt a késedelmes bejelentési birságot sokszor egyáltalán nem szabják ki. De ha tlfgergő nagyon paranoid, megteheti, hogy elmegy X úrral együtt az ocsmányirodába, és eleget tesz bejelentési kötelezettségének, valamint mindjárt bejelenti azt is, hogy a járművet eladta X úrnak, majd X úr lép az ablakhoz, és ő is bejelent, és utána mind kézenfogjuk egymást, és a "mindig a sárga úton" kezdetű dalt dúdolva boldogan elmotorozunk és megkoszorúzzuk Kafka szülőházát. ;-p
Várjál, barátom ! Te azt írtad, hogy geri a saját adásvételijével , átírás nélkül bizonyítja tulajdonjogát, és így köt vevőjével adásvételt. Tehát geri nem irat át, nem visz eredetre, nem szerez új forgalmit és törzskönyvet, nem köt biztit...
Ezzel a húzással sokat spórol, de mivel az illetéktörvény szerint, mivelhogy tulajdonossá vált, és ennek alapján " továbbértékesített" anélkül, hogy a vagyonszerzési illetéket annak rendje és módja szerint megfizette volna, mulasztást követett el.
Ezért fog fizetni illetéket és birságocskát is.. Mennyi lesz a bírság összege ? Ehez látnok kéne, méghozzá tévedhetetlen.... ettől az is függ, melyikünk megoldása olcsóbb végül A helyes sorrend, vásármányozok, átíratom, eladom.... irgumburgum, tanító bácsi :-))
Ha geri az adásvételtől határidőn belül átirat, akkor minden oké, de nem arról volt szó, hogy ő ezt nem akarja ?? Utólag se, legálisan se ?
Az ismételt forgalomba helyezés díja a hatósági kivonás után a kiba... lapon van :-)
Ismételt forgalomba helyezés előtt biztit kell kötni úgy, ahogy írtam, és tejelni szintén úgy....vadul, ahogy írtam..
Ideiglenesen kivont motorkerékpárra naná. hogy fizetni kell a bizti díjat amit pl. szgk-ra ugyanebben az esetben nem kéne....
Ülj le fiam, egyes. Mulasztási birság nincs, hiszen két héten belülre tudja dátumozni a szerződést, mert nincs rajta dátum, megírta korábban. A vagyonszerzési illeték meg akár három-négyezer forint is lehet egy pannóniára, egyszerűbb mellényzsebből kifizetni, mint az előző tulajnál kuncsorogni biankó szerződésért.
Geri azt közölte, hogy a legolcsóbb megoldást keresi, ezt pedig én adtam meg neki. A tied ennél vagy egy tizessel drágább.
bazd+ fullkopy, ne okoskodj már megint, itt van a kezemben egy levél az ocsmányirodától, aminek utolsó bekezdése így hangzik "Felhívom figyelmét, hogy amennyiben a biztosítási szerződés fennállását határidőben nem igazolja, a közúti közlekedési igazgatási okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló többször módosított 35/2000.(IX.30.) BM rendelet 88. paragrafus (1) bek F) pontjában foglaltak alapján a járművet azonnali hatállyal kivonom a forgalomból. Késedelmes igazolás esetén az ismételt forgalomba helyezés díja az üzembentartót terheli." Ha TLFgergő pannóniájára nem fizették a biztosítást, már régesrég megtörtént vele. Azt meg már megcsacsogtuk, hogy forgalomból kivont járműre díjfizetési kötelezettség nem áll fenn, szóval hagyd abba ezt a hisztit végre.
Ja, TLF gergő ki akar maradni a buliból , esze ágában sincs kifizetni a vagyonszerzési illetéket, és a mulasztási bírságot, amit utólag levernek rajta, mert jogszabály van rá, most nem másolom be, csak ha hitetlenkedsz.......
akkor se, ha eredetvizsgát, és okmányokat, mint forgalmi, és törzskönyv, nem kell fizetnie... mert err is jogszabály van..
Ne csinálj a geriből átírást mulasztó tulajt, mert többe kerül, mint a biztosítás vissza 1 évre...
Geri már közölte, nem óhajt tulaj lenni, ez volt a feltétel... ehez igazodtam 5letemmel... ne vigyél a sírba, léci... én is megpróbállak kímélni, mert itt alig van mostanában mozgás, nem szeretném, ha mammutul járnál , kivel csacsognék nap mint nap ???
Az ügymenetet minek írtad ide, lökött vagy ? :-) Mintha nem tudnád, hogy a soroksári kedvenc lapomon mindez ott van...tudod, a szájbalököttön, legutóbb így tituláltad ..
Naná, hogy néha ugratlak, de csak azért, hogy ne unatkozz.. mi lenne veled nélkülem ??? :-))
No, akkor most ki a hülye ?
Netán az autójogász ?
Kötelező biztosítás visszamenőleg?
Kitől kéri a díjat a biztosító?
Tisztelt Autójogász!
Van egy használt autó, érvényes műszaki vizsgával, rendszámmal, de a KF Biztosítását utoljára 2004.IV. negyedévében fizették be (betegség miatt nem használták, így kárt sem okoztak, amit a biztosító is megerősít) de a biztosító szerint így a KFB 2005.01.01-vel megszűnt. Kérdésem az, hogy megvétel esetén átírathatom-e az autót, köthetek-e új KFB-t, és meg kell-e fizetnie a KFB-t valakinek visszamenőleg 2005.01.01-tõl.
Köszönettel:
FV
Tisztelt FV !
A jelenlegi tulajdonos köteles ugyanannál a biztosítónál újabb biztosítást kötni és a hátralékot megfizetni, amelynél díjnemfizetés miatt megszűnt a biztosítása. Ha a tulajdonjog változást enélkül akarná bejegyeztetni, az okmányiroda nem adna ki forgalmi engedélyt.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István
http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki50717/
Vígasztalódj, ez engem is bevitt az erdőbe :-) Erre varrj gombot !
A malus 4-gyel amúgy szamárságot csacsogtál, az csak kártörténeti igazolás hiányában alkalmazható 11/2/b :-))
Dehogynem kell fizetni, az ideiglenes kivonás motorkerékpár esetén nem szünetelteti a díjfizetési kötelezettséget, de ezt már megcsacsogtuk.
Arra sincs bizonyíték, hogy a hatóség ténylegesen kivonta-e az ominózus gépet a forgalomból, amíg ezt nem tudjuk, marad a díj nemfizetése verzió, nem ?
Miket beszélek... mit írtam , ami nem áll meg???
Minden más okosság a régi tulajtól függ....
Te tényleg ilyen hülye vagy, vagy csak ugratsz? TLFgergő a jogos tulajdonos, van szerződése a forgalmi szerinti tulajtól. Tőle megveszi az, akinek kell, mondjuk legyen X úr. X úr csináltat egy eredetiségvizsgát, köt egy biztosítást, és mindkét szerződést betolja az ocsmányirodába, kap érte egy törzskönyvet. Ezután X úr ír egy meghatalmazást TLFgergőnek, ő áttolja X úr motorját a vizsgasoron, kap egy műszaki adatlapot, ezzel X úr visszamegy az ocsmányirodába, és kiállítják neki a forgalmi könyvet. Ez az egész kurvára nem függ a forgalmi szerinti tulajtól, és senki nem fog tőle visszamenőlegesen semmit követelni. (Bár arról tényleg célszerű meggyőződni, hogy él-e még, és ha netán meghalta magát, akkor a halála előtti napot írni dátumnak arra a szerződésre, amivel TLFgergő tőle megvette a gépet. Ha viszont él még, akkor érdemesebb az aktuális dátumot, mert akkor nincs bünti "a bejelentési kötelezettség elmulasztásáért.")
Akkor még mindíg ott a gigantikus banánhéj, a forgalmi szerinti tulaj hozzájárulásának esetleges hiánya..
Jogilag, ki is az eladó ? Tulajdonjogot csak tulajdonostól lehet szerezni...Amit írtál megoldásnak, az az eredeti, forgalmi szerinti tulajtól függ, aki még meg sem eddig lett kérdezve, azt sem tudjuk, él-e még..
Miből gondolod, hogy az eredeti tulaj a visszamenőlegesen keletkező kötelezettségét csak malus négyben teljesítheti? Mi ennek a jogszabályi alapja ? Bemásolnád ?
Szerintem egyáltalán nem zsákbamacska egy műszakira felkészített de le nem műszakiztatott gép. Az adásvételi szerződésbe meg azt foglalnak a felek, amit akarnak. Adott esetben én beleírnám, hogy a vevő a vételárat két részletben fizeti ki, felét a jármű birtokbavételekor, másik felét meg amikor az eladó a műszaki vizsgáztatást megoldja. E második részlet kifizetését az eladó a vevő szerződésén újabb aláírással igazolja, illetve amennyiben egy hónapon belül nem intéz műszaki vizsgát a gépre, az eladó a vevővel szemben fennálló követeléséről lemond. Ennyi. Ez így úriemberek közt teljesen működőképes, csak a nagykőrössi úton megy hoci-nesze-baszdmeg alapon a járműadásvétel. :-p
Tudom mire hivatkoztál, de adott esetben egy hülyeség lenne M4-ben egy évre visszamenőleg biztosítást köttetni az előző, évek óta nem látott tulajjal, aztán a nevében műszakizni stb. ezek teljesen felesleges tiszteletkörök, és egy csomó pénzbe kerülnek.
Dánia , oda ne települj át :-)
http://www.lelegzet.hu/archivum/2003/10/2868.hpp
Az alapállás az, hogy öt éve egy nem legalizált adásvételt követően megszűnt a biztosítás, díj nem fizetése miatt. Ez a forgalmi szerinti tulaj rovására történt. Ha a forgalmi szerinti tulaj vizsgára akarja vinni a gépet, akkor csak ott köthet új szerződést, ahol a régit a mulasztása miatt felmondta a biztosító.
Az új tulaj persze, hogy ott köt szerződést, ahol akar, de ahoz vizsga előtt a nyakára kéne venni a gépet,mert bizt. nélkül nincs műszaki, amberünk pedig
vizsga után szeretné eladni úgy, hogy ő kimaradjon a tulajok közül. Szerinted talál vevőt zsákbamacskára? Valaki előre fizetni fog a majdan vizsgázó gépért ?
Még semmi sem biztos, az se, hogy a forgalmi szerinti tulaj belemegy abba, hogy mással köt üzletet...
A hatósági kivonás, az ideiglenes kivonás, az okmányosok szívesen használják erre a kitiltás szót..
Egyébként erre hivatkoztam :
http://biztositas.swi.hu/informaciok/kotelezo_biztositas.php#A1
Ha a szerződő által bemutatott bizonylatok és/vagy igazolások alapján megállapítható, hogy a gépjárműre kötött korábbi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás anélkül szűnt meg, hogy a gépjármű a szerződő tulajdonából kikerült volna (felmondás bármelyik fél részéről), a díjjal nem fedezett időszakra eső esetleges díjhátralékot egyösszegben be kell fizettetni a kormányrendelet mellékletének 11. § (2) bekezdése alapján. Díjhátralék legfeljebb a tárgyévet megelőző év január első napjától követelhető. Ez arra az esetre is érvényes, ha az ügyfél egyáltalán nem tudja igazolni kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötését.
Most akkor nem értem, mit nem értesz :-)
No , ezt most nem értem. Kicsit pontosabban, mert nem tudom, a "tag", kit takar jogállásban ... így nem megy :-)
Inkább idézd, mivel is nem értesz egyet, mert így nem tudunk zöld ágra vergődni :-)
fullkopy, már megint miket beszélsz? Ha nem fizet biztosítást a tag, akkor követlkező negydévben valóban kiderül, de ekkor un. "hatósági forgalomból kivonás" állapotába kerül a jármű, ami hiánypótlásig és/vagy tulajdonosváltásig tart. Természetesen ez alatt az időszak alatt díjfizetési kötelezettség nem áll fenn, az új tulajdonos meg oda köt, ahova csak akar, neki az egész ügyhöz semmi köze nincs, aztán az ő bizijével lehet műszakiztatni. Ennél minden más megoldás csak bonyolultabb.
OK, akkor oda nem vándorlunk ki. ;) Melyik ország ez?
Régebben már írtam, van ország az unióban, ahol a regadó az autó árának több, mint kétszerese.
Mert ha itt veszel egyet, az magyarországi első üzembehelyezés.. ha itt gyártották, akkor csak a vám marad el...
Fulkokpy, hajaj, köszönöm a választ. Szomorú vagyok, a helyzetünk kilátástalan... Marad az alighasznált moci, meg a kivándorlás... :-(
Viszont hollandoknál ha vki új autót vesz, a kocsi árának 30%-át még le kell tennie útépítési adóba, abból épülnek náluk a nagy autópályák, és tényleg arra is költik...
Bocsi, nem láttam, hogy előttem már válaszoltak.:)
Már új autókhoz is kell. Most valami hülyeség jutott eszembe. Azokra az Audikra, amiket Győrben gyártanak, na, azokra is kellhet? Milyen alapon?:D
Új autókra, motorokra is meg kell fizetni, gyakorlatilag a magyarországi első forgalombahelyezéskor.Ez az adóforma a régi fogyasztási adót váltotta fel.( Nem az általános forgalmi adót ! )
Sok a lehetőség, de mindennek van ára visszamenőlegesen.
Amit leírtál, az azt jelenti gyakorlatilag, hogy minden keletkezett hátralék az adásvételi dátumáig a régi tulajt terheli. Erre írtam jó rég, hogy meg kéne egyezni a régi tulajjal, és kitejelni azt, ami nem is rá tartozik igazság szerint...
Másik út : Először talán arra kéne megkérni a régi tulajt, hogy adjon meghatalmazást a vizsgához és írjon alá olyan adásvételit, amin se vevő név, se dátum, azzal a betartandó ígérettel, hogy amint eladásra kerül a gép, megkapja a saját példányát. Ez kapásból macerás, mert valamilyen jogcímen megszűnt a kötelező biztosítás. Ugye, nem lett végleg kivonva a gép ? Az új biztit ott kell megkötni, ahol az díj nemfizetése miatt szűnt meg,-gondolom erről van szó- mivel nem volt tulajváltás, ugye, mert ezt kerüljük... Itt máris van visszamenőleg egy év díjfizetési kötelezettség,ami egy összegben befizetendő, ha jól értelmeztem a törvényt.. és persze a régi tulajnak kell megkötnie. Mese nincs, a BM az új rendeletek alapján negyedévente értesül a biztosítások állapotáról, a biztosítóknak már jelentési kötelezettségük van.
Ha van súlyadó, az még hozzájön, asszem mind az öt évre, mint kiderült, 250 köbci alatt nincs.
Sikeres vizsga után lehet vevőt vadászni, ha elkelt a gép, mindenki boldog...
Így talán megúszod egy év bizt. díjjal, és néhány doboz sörrel, amit megiszol a régi tulajjal....
Érdekelne valami: A regadót elméletileg csak a kintről behozott HASZNÁLT AUTÓKRA találták ki, Újakra nem. Ez alapján mi jogon kérnek a mocikereskedők regadót? Talán még új autókhoz sem kell, vagy rossul tudom?
Jajj, hát miért nem azzal kezdted, hogy dátum nélküli az adásvételi? Hiszen akkor semmi gond! Javítsd meg, keresd meg a vevődet, ellenőrizd, hogy él-e még az adásvételid szerinti tulaj (!), aztán irasd a vevő nevére dupla szerződéssel, kössetek rá anevében egy biztosítást, és egy megbízásos papírral viheted vizsgáztatni a nevében.
mint mondottam volt, a legolcsobb megoldast keresem, tehat az atiratast kerulnem...h ne vesszunk el: szeretnem vizsgaztatni a motort, aztan -esetleg- eladni. Tehat mi a teendo...? (az alapopciok: kb 5 eve vettem, datum nelk. adasvet van, rsz. ok)
Erre törvény van, ezt kell tennie a biztosítóknak, besorolás kapcsán, parlamentünknek köszönhetjük.
Itt már régen beépült az útdíj az üzemanyagárba, de csak fizessünk súlyadót is...
Fizetjük a társadalombiztosítási, egészségbiztosítási, és egyéb járulékokat, de ki kell fizetni ennek ellenére pl. a fogorvost...
A sokat megy, marha sokat fizet, máris él :-) lásd autópályadíjak, mi lesz, ha a regadót, beépítik az üz.a. árba ?? Azt olvastam, ez a hosszú távú tervezet..
Kár belefolyni, túl hosszú lesz a lista... még elfáradunk, és nem lesz energiánk piszkálódni :-))
ha egy budapesti huszonéves biztosítást köt az allianznál egy 3500cc-s (vagyis kisebb fajta) amerikai autóra, és elfelejti időben bevinni a bónusz-málusz igazolást, akkor M4-be teszik, és évi 960.000 azaz kilencszázhatvanezer forintot követelnek tőle. Viccnek is rossz, hát ennyiből még drága helyen is körül lehet lakatolni és fényezni egy autót, de egy magyarországi átlagéletkor jármű totálkárja is kétszer belefér - a biztosító meg szemtelenül elkéri a semmiért és kötelező. De ez már egy másik történet. (Véleményem szerint a nyolcvanas évek rendszerét kéne föléleszteni: biztosítási díjat beépíteni a benzinárba, a biztosítók meg évente pályázhatnának a bizniszre az államnál, a legolcsóbb megkapná, a többi meg mehet legelni. És ez nagyon igazságos lenne, aki keveset megy, keveset fizet, aki sokat megy, sokat fizet. No persze leshetjük a kulcslyukon.)
Megette a franc az egészet,nem csak ott rabolnak, ha a fiam a nevére venné a régi kocsimat, kifizetne egy vagyont, aztán 26 körül tejelhetne negyedévenként a biztosítónak.. 20 éves.. így használja a bonusz 10-emet, kilenc körül megússza..
ment fel a vagyonszerzési is, talán valami 30%-al, már nem emlékszem pontosan, azért nem írtam. Szerintem meg simán megemelik, oszt akinek túl drasztikus lenne, az mehet panaszkodni a sóhivatalba. Hányszor előadták ezt már, miért pont most ne adnák elő.
Az igaz, de az eljárási illeték volt, ez meg vagyonszerzési.
Megszoktuk már, hogy ezerszer leadózott jövedelmünket sokadszor is megvámolják, de olyan mértékű emelés ebben a kategóriában már talán túl drasztikus lenne.
mondjuk tavaly 50% -al emelkedett a forgalmi és a törzskönyv illetéke, pedig már tavaly sem volt ennyi az infláció.
Szerintem aki át akar iratni, az most irasson át, mert kevesebb biztos, hogy nem lesz jövőre.
Hétvégén voltam az eredetiségvizsgálattal kapcsolatos konferencián, és a kérdésre, hogy az eredetiségvizsgálat díja emelkedni fog-e, a BM-es csóka azt mondta, hogy valószínűleg, de közelebbit nem tudott mondani. Egyébként javaslom annak, aki át szeretné írattatni a járművét, még idén tegye meg, mert megint változik az eredetiségvizsgálathoz használt program és nem egy ügyfélbarát szoftvert hoztak létre az illetékesek. Számítsatok arra, hogy januárban az eddiginél is nagyobb lesz a káosz az okmányirodában, és küldözgetni fogják az ügyfeleket, mármint titeket.
Nem vagyok jós, de az inflációt meghaladó mértékű tán nem lesz.. de miből gondolod, hogy emelkedni fog ?
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|