:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Nyugodtan lehet oda menni, nincsen velük semmi gond. A rossz hírüket szerintem a "műszaki vizsgáztatás azonnal 26e Ft-ért" tip rosszéletű hiénák terjesztik. Mellesleg ezek is a Mozaikba járnak, ott zsizsegtetik a dzsoggingot a kapuban.
No persze attól műszaki vizsga, hogy a járműnek rendben kell lennie, de hát egy MZ esetében mibe lehet belekötni? Fékszimmetria nincs (mert egynyomú), karosszéria nincs (ami kirohadjon), emissziómérés nincs, ha égnek a lámpák, működnek a fékek, nincsenek lefutva a gumik, és egyszinüre le van szprézve neoluxal, akkor az át is megy, kár lenne ezért bármiylen middlemannek fizetni!
Az átírást meg el lehet spórolni, ha nem adásvételi, hanem üzembentartói szerződést kötsz. Akkor nem kell se eredetvizsga, se semmi, 6000-ért kiállítanak egy új forgalmit a nevedre, és szevasz tavasz.
meg az adatlap ezerért , mivel a régi forgalmiba nem tesznek bejegyzést, a vizsgadíj 2160, a biztit számoltasd ki egy személyre szabott dijkalkulátorral,mondjuk itt :
http://www.allianz.hu/gfb/gfb2005.php?melyik=nc
nameg a biztosítás...az lemaradt..
A Mozaik utcában van a Fővárosi Közlekedésfelügyelet vizsgáztató állomásainak leghírhedtebbje.
Nézzük a költségeket
eredetv.: 13000
átírás : 3750
forg. eng. :6000
törzskönyv: 6000
rendszám : 3500
cimke : 320
sajna összesen : 32570 és a felkészítés
Zapkorte: Mi az a Mozaik?
Fullkopy: Roppant hálás lennék hogyha ki tudnánk valami összegfélét kalkulálni, nehogy meglepetések érjenek. Sajnos nincs a nevemen a moc. A szürke forgalmiba bepecsételnek mert haveromnak van egy TS 125-se és öneki is be rakták a szürkeforgalmiba. Haveromnak meg szeptember óta nincs átíratva úgy vitte el műszakira is, a biztosítást a nevére kapja. Vajon ha a yard megállítja nem fogják kérdőre vonni? Azt mondja azóta még csak egyszer igazoltatták de volt problema.
Zapkorte: Mi az a Mozaik?
Fullkopy: Roppant hálás lennék hogyha ki tudnánk valami összegfélét kalkulálni, nehogy meglepetések érjenek. Sajnos nincs a nevemen a moc. A szürke forgalmiba bepecsételnek mert haveromnak van egy TS 125-se és öneki is be rakták a szürkeforgalmiba. Haveromnak meg szeptember óta nincs átíratva úgy vitte el műszakira is, a biztosítást a nevére kapja. Vajon ha a yard megállítja nem fogják kérdőre vonni? Azt mondja azóta még csak egyszer igazoltatták de volt problema.
Szia!
Köszi a választ! A forgalmimban kicsit érdekes adatok vannak, de evvel nem vagyok egyedül. A barátom 250-es ETZ-je 180 Kg-osnak van írva a forgalmiba.
Na mindegy, úgyis csak a papír számít, nem a valóság. A forgalmimba a SAJÁT TÖMEG 150 Kg, a TELJESÍTMÉNY 14 KW.
14KW/150Kg=0,09333 KW/Kg
Elvileg ez így szabályos.
Köszi
Szia
Szerintem vezethetsz 350-es jawát, a teljesítményhatárba belefér, 25 kw, /0,16 kw kg a tömegarányba szintén, ha jól számoltam, 0,149 a tömegarány egy szóló twin esetén.
25 kw megy 167 kg önsúly felé..
Azt írod, trophimat. A neveden van ? Mert ha nem, akkor adásvételi, vagyonszerzési illeték, eredetiségvizsgálat,biztosítás, műszaki, ekkor adatlap,ha sikerült a vizsga, majd törzskönyv és forgalmi árakkal is számolj. Cimke, új rendszám, a felkészítés költségei, stb... nem tudom , srácok, kihagytam valamit ?
Ha válaszolsz, segítek mindent kiszámolni..
Ebben nemigazán vagyok tájékozott, mert nekem önző módon 1977-ben kelt A B C kat. hivatásos jogsim van..
Ennyit tudok a dologról :
„A” kategória motorkerékpár
„A” korlátozott kategória legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár
„A1” alkategória a 125 cm3 hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár
http://www.jogsicentrum.hu/kategoriak.htm
Köszi, ennek örülök, bár nekem csak két év múlva lesz esedékes:), remélem addig nem keverik meg.
Simán: bejelented a Mozaikba a régi rendszámmal, elviszed nekik a szürke forgalmit, ők jól megvizsgálják a masinát, aztán írnak róla egy A/4-es fecnit, avval átmész az ocsmányirodába, ott aztán kapsz új rendszámot, esetleg forgalmit is (nem tudom, most alapból cserélik-e a szürkét, vagy még nyomnak bele bélyeget). Vizsga kb. 4e, rendszám kb. 3,5e, ha rádsózzák az új forgalmit, az kb. 6e. (Tavalyi árak.)
Üdv!
Mondom h nem kell semmilyen mas vizsgat tenni a rutin es forgalmin kivul ha megvan 2 eve a jogsid, es kategoria bovitest csinalsz. Nekem sem kellett!!!
Odamesz, gyakorolsz parszor a rutinpalyan, utana vizsga, majd forgalomban is par ora vezetes es megint vizsga. Ennyi!
A korlátozott - 25 kW (34 LE) és 0,16 kW/kg teljesítmény/tömeg arány
Ez egy jó kérdés. MOst h van meghatározva? ccm, vagy teljesítmény alapján?
Sziasztok!
Fullkopy, te elég tájékozott vagy. Néhány barátom arról próbált meggyőzni, hogy az én "A" korlátozott jogsim, amit 2002-ben tettem le nem jó a 350-es Jawamra. Amikor letettem, akkor még csak az volt a kikötés, hogy 25KW-nál ne legyen erősebb a gép.
Jó a jogsim a 350-es TS Jawara vagy nem?
Köszi a segítséget!
Sziasztok
Viszont ha jól vettem ki, ettől függetlenül be kell járnod kresz-oktatásra és azért is pengetni kell a zsíros lottát.
Üdv!
Kicsit felreerthetoen irtak. Ha van vmilyen A jogsid (A1 v Ak), es kulonbozetit kell csak tenned, akkor csak rutin es forgalmi vizsga van!!!!
Hali!
Hogy tudnám levizsgáztatni a régi rendszámmal rendelkező 250-es trophymat szürke forgalmija megvan, forgalomból nincs kivonva. Mik szoktak lenni a különböző papírmunkák tarifái?
Nyárra meg szeretném csinálni.
basszus!
rutinon kívül kell szenvednem még kresszel is? áááááá nemá...
Persze van benne reklám is -sajnos-, de hátha segít valakinek a szezon előtt: http://totalbike.hu/buko/jogsi2006/.
Elfelejtetted közülni, hogy a másik motorból származó blokk a tieddel típusazonos-e. Ha igen, akkor elég egy származásigazolás, és ezzel mehetsz a legközelebbi vizsgára. Ha messze a vizsga, akkor az okmányiroda is árírja, de lehet, hogy a származáson túl kérik a típusazonosság igazolását is.
Kell egy legális, forgalomban lévő motorkerékpár, aztán kell egy gépjárműipari mérnök vagy ilyen területen dolgozó technikus által készített tervdokumentáció a szükséges átalakításokról (közdarabok, tartóbakok stb). Utána kell egy papiros blokk. Ha összevarrtad, beviszed a KFF-be, ott ellenőrzik, hogy a dokumentációnak megfelelő-e a kivitelezés, ezután már csak a regisztrációs adót kell megfizetned, és már be is vezeti az ocsmányiroda a forgalmidba az átalakítás tényét.
Itt van egy hivatalos tájékoztató, és itt van még egy.
Hi!Érdeklődnék hogyha egy vázba egy másik motorból származó blokkotszeretnék beépíteni akkor ez milyen intézni valókkal jár?Forgalomba lehet helyezni egyátalán az ilyen mocit?Mindenről papir kell?(blokk,vázról)Vagyhogy megy ez?Előre is kösy a válaszokat!
Köszi a válasz!, meg a táblázatot. Nagyon király!!! Ezzel fogok menni a vizsgára. Ettől függetlenül asszem én is átfesthetem, de most legalább tudom, hogy milyen konkrét színeket választhatok.
Beszkenneltem a táblázatot, KATT!
Szia! Igen, nekem is ez volt a problémám. A KF színkód táblázata "06 KÉK" megnevezés alá vont össze 30 színt, köztük szerepel a régi kékesszürke 18.
A műszaki vizsgán volt vele egy kis gond: a vizsgáztató látta, hogy a kék papíros motorom igencsak szürke, azt hitte valamit sumákolok. Aztán szívhezszólóan megosztottam vele a teljes történetet, felhívta a helyi Okmányirodát, pár perc beszélgetés alapján megállapította, hogy az ügyintézők minden bizonnyal a családfa legalján helyezkednek el (gyökerek) aztán szépen átengedte.
Vagy másfél hónapig kellett várnom, hogy megmutassák azt a színkód-táblázatot, pedig elvileg az alapján dolgoznak.
Aztán sokat nem akartam már foglalkozni az üggyel, a díjmentes forgalmicsere reménytelennek tűnt, a szürke festés pedig már amúgy sem volt makulátlan, így átfényeztettem metálkékre.
Helló Zapkorte!
Köszi szépen a segítséget, most már legalább van valami homályos út, amin el lehet indulnom. Érdekes lesz a dolog, mert a BM-nél már lekérdeztem, és ott nem szerepel semmi a motorral kapcsolatban, lehet, hogy így könnyebb lesz a dolgom. Ha sikerült elintéznem, akkor mindent részletesen leírok, hogy hogyan sikerült, mert szerintem vannak, és lesznek is egy páran, akik elvesznek a bürökrácia útvesztőiben. Szerintem elég gáz, hogy még ilyen motoroknál is csinálják a fesztivált. No de mindegy. Még egyszer köszi a segítséget, ha van valami fejlemény, akkor jelentkezek.Üdv
A motor szín bejegyzés problémával hozakodnék elő, amit Pumukli említett még tavaly nyáron (517).
Nekem is a gyári szürke motoromat az új forgalmiba kéknek írták be 06-os kóddal. (A régiben, meg az eredetvizsgán még kékes szürke szerepelt, 18-as kóddal)
Az ügyintéző úgy magyarázta, hogy nem a szöveg, hanem a kód számít, és egy kód nagyon sok színárnyalatot takar.
Gabi80! Megnéznéd, hogy a 06-os kód tényleg magába foglal e valami szürkét is? Vagy megadnád, hogy mi ez a doksi, ami ezeket felsorolja? Valami rendelet-melléklet, vagy mi?
Tudod, szeretnék felkészülve menni a műszaki vizsgára, hogy meg tudjam magyarázni, hogy miért szürke a kék vagy fordítva.
Már arra is gondoltam, hogy átfestem a mocit kékre, mert egyébként is ütött-kopott, de lehet, hogy később meg ebből lesz baj (pl. egy jövőbeni eredetvizsgán). Ki tudja, hogy az adatbázisokba mi van.
Nem kaphattam meg, mert megváltozott:
vizvezjav@net-tv.hu
Hello Fullkopy!Megkaptad az e-mailt?
Hali!
Van egy MZ TS 125-ös mocim. Leakarom vizsgáztatni és az érdekelne,hogy gondot okozhat-e ,hogy az eredeti színe piros volt,de átfújtam. A forgalmijában nincs bejegyezve szín. Esetlegeg a nyílvántartásban bennt lehet?
Hát, nem lesz egyszerű. Először is menj el ide:
Belügyminisztérium
Központi Adatfeldolgozó,Nyilvántartó
és Választási Hivatal
Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály
Közlekedési Nyilvántartó Osztály
1106 Budapest Tárna u 1-3
Levél:1475 Budapest PF:367
Tel:06 1 432 1742
itt az 1969-es papírban szereplő rendszám alapján megmondják, ki a tulajdonos. Utána fel kell kutatnod az illetőt, és rávenni, hogy kössön veled szerződést. Ha peched van, akkor rég elpatkolt, és az örököseivel kell tárgyalnod, plusz hagyatékolási eljárás előtte. Ha még nagyobb peched van, él a tulaj, de a motor lopott, és köszöni, hogy megtaláltad.
Na most, ha sikerült szert tenned egy szerződésre a jogos tulajtól, akkor elviszed eredetiségvizsgálatra. Ott megállapítják, hogy a vázszám nem stimmel, és feljelentenek a rendőrségen. A motort lefoglalják, és nyomozást indítanak. Ez nagyjából abból áll, hogy megkérdezik az fickót, aki eladóként szerepel a szerződésben, hogy mit tud a dologról. Ő persze azt mondja, hogy semmit, úgyhogy utána megkéreznek téged is, hogy honnan van az a váz. Hogy ebből hogy jössz ki, azt én sem tudom! Talán irathatsz egy szerződést róla a moszkva téren egy csövessel, vagy bontósszámla... valamit mondanod kell, az a lényeg. Ha nincs bűncselekményre utaló jel, két hónap múltán visszakapod a motort, de jó esélyed van arra, hogy a forgalmit a követkeő bejegyzéssel állítják ki: "törzskönyv kiadás megtagadva".
A jármű tulajdonjoga tisztázatlan marad, tehát eladni valószínűleg sosem tudod, vagy csak nyomott áron.
Hát valami ilyesmi vár rád. No meg persze küldözgetnek majd ponciustól pilátusig, és mindenütt vaskos csekkeket nyomnak a kezedbe.
Az én forgalmimba már csak a színkód került, árnyalat nem (azaz : "piros 04"), szóval lehet jó az még. ha elég sötét narancs, akkor beetetheted a rendőrrel, hogy ez piros:)
Hello! Ha azt a motort, aminek zöld forgalmijában piros mellett 39 a színkód, ami most már 04, átfestem narancssárgára, aminek 03 a színkódja, és ezt nem íratom át akkor ahhoz, vajon mit szól a rendőr? Az a „03” így szerepel a forgalmiba vagy a 3 mellé kerül egy másik szám ami a narancssárga árnyalatát jelzi? Egyébként mi számít a szín vagy a kód. Mondhatom a narancssárgára, hogy ez piros. A színmegállapítás ugye elégé szubjektív dolog. Még valami, melyik „karosszéria „elem dönti el, hogy milyen színű a motor?
halihó mindenkinek.van egy bontós számlám rajta egy motor illetve alvázszámmal. le akarom papírozni a gépet. ezek után mi a teendő? lehet veterán vizsga is lesz. köszi előre is.
üdv
Kedves motoros Barátaim!
Zoli vagyok, és egy Ural M72-es büszke tulajdonosa. A gond csak az, hogy a motort 1997-ben vettem, és azóta nem intéztem semmi papírmunkát. Csak egy adás-vételim van. Azzal is az a gond, hogy a motorszám stimmel de az alvázszám nem. Amikor vettem a gépet, az alvázszám le volt glettelve, meg fújva, ezért nem is néztem.(Akkori 14 éves fejjel még nem álltam a helyzet magaslatán, és a jó vétel is elvakított egy cseppet). A srác akitől vettem, egy papírból másolta át, hatósági papír, amiben az állt, hogy a motort 1969-ben meghúzták a vizsgán. Ebben a papírban van a volt rendszáma, az akkori tulaj neve, stb. Akitő vettem, annak nem volt a nevén a motor. Most mit tegyek? Lekérdeztem, de nincsen nyílvántarásban semelyik alvázszámmal sem. Vagy inkább az lenne a legjobb, ha írnék egy ajándékozási szerződést, hogy a nagyapám adta nekem, de elvesztek a papírok? Ha valakinek van ötlete, légyszi küldjön nekem egy e-mailt a vadi2002@freemal.hu címre. Nézegettem itt a hozzászólásokat, de jobb lenne egyben látni az egészet. Ha valaki szánna rám egy kis időt, nagyon hálás lennék. Köszi
Írj a Ferinek! Mostanában mindenre ugrik. Belvíz, kátyu, stb.
Mondjuk javasold neki, hogy ne ccm-ként, hanem lóerőnként kelljen 15 Ft átírást fizetni, akkor rászavazol.
Most megnézem, hogy mit kapok a kiadott 30eFt-ért! Egy papírt meg egy műanyag kártyát! Röhej! Ez az igazi pofátlanság! Az egész csakis a lehúzásról szól és ez egyre szarabb lessz! Amig tűrjük! Nem is izgatom magam tovább mert nincs értelme! Jobb úgysem lessz! (ez csak az én véleményem erről az egészről)
Mindenkinek felhőtlen mocizást!
Fullkopy: igen, egyéves díjat írtam:) negyedévre kb 2400 HUF. Köszönöm az áttekintést, ezek alapján azért még mindig nem a legrosszabbul jártam. Persze járhattam volna jobban is, de ennyit megér a barátság (allianzos haver)...
Ami az átíratást illeti, a 251-est még olcsón megúsztad:) ha esetleg egy új rendszám kell (3500 huf), vagy egész évre fizetsz biztosítást (6400), vagy hozzáadod a súlyadót (cca 2500 huf) akkor máris kicsit másképp néz ki a buli...
Igaza van Fullkopynak kész röhej ami itt megy. A lenyúlás űberfaszája. Amúgy valami pozitív van: haver forgalmijában 3 műszaki érvényességi hely van, az enyémben már 4. Hurrá! Talán rájöttek, hogy igazi pofátlanság volt a 6 helyet a felére csökkenteni, ezzel duplázni a forgalmi cseréket (és növelni az illetéket)...
hello!van 1 olyan gondom hogy vettem 1 70-es évjáratu es250-est de nincs meg a forgalmi!rendszám van és a matrica alapján 81-ben volt müszakin utoljára.az a kérdésem mit kell tennem hogy ujra forgalomba tudjam helyeztetni?ha lehet mailben válaszoljatok mert ritkán jutok nethez előre is köszi
Ez azért több tényezőtől függ. Én a K&H-nál vagyok (volt Argosz), az éves díj 53xx forint, mindamellett még én is fiatalnak számítok.
Mit szeretnél tenni ott, ahol az adónak adója van, és az adó adójának is van adója ?
Adózott jövedelemből vásárolsz új járművet, vagyonszerzési illetéket fizetsz, valamint áfát, környezetszennyezési díjat a hűtőfolyadék, a gumik és az aksi után, regadót, és a regadó áfáját is... nem sorolom tovább... minek...
Egyébként én is utána néztem azóta a biztosításnak! A máv a legolcsóbb fiataloknak: 1600Ft/negyedév!
A f@sz kivan ezzel a sok járulékos költséggel! Nekem is benne lessz 30eFt a 251-es Etz mire a nevemre kerül!
6eFt az új forgalmi
+ 6eFt a törzskönyv
+ 13eFt eredetvizsga
+ 243ccm*15=3645
+ biztosítás (1600??)
Megnézem ezekért a pénzekért nem kapok semmit, csak a nevemen van! FELHÁBORÍTÓ!!! Valamit kéne tenni!
Hogy a kutyfülébe lett neked annyi, vagy az éves díjat írtad , kedvezményekkel ? Én a negyedévest írtam :-)
Cirka ez jött ki az adataiddal, ha jól saccoltam be..
Új biztosítás 2006 - Díjak összehasonlítása Segítség >>
Biztosító Értékelés Negyedéves díj Éves díj
MÁV 1.567 Ft 6.269 Ft
K&H 2.130 Ft 8.520 Ft
OTP-Garancia 2.400 Ft 9.600 Ft
UNIQA 2.551 Ft 10.205 Ft
Allianz 2.970 Ft 11.880 Ft
KÖBE 3.285 Ft 13.140 Ft
Union 3.802 Ft 15.208 Ft
Generali 3.999 Ft 15.996 Ft
Groupama 4.575 Ft 18.300 Ft
Aegon 5.049 Ft 20.196 Ft
TIR 11.115 Ft 44.460 Ft
Posta 12.285 Ft 49.140 Ft
Sokat nem tudok vele mit csinálni. Mehetnék még egyesületekhez, de ott meg ugye az utólagos befizetés veszélye, stb. Ez van, fiatal fizess. És, persze neten kalkuláltam előtte, ott 7040 Ft jött ki, ami azért nem valós, mert a kalkulátornál be lehetett x-elni egy csomó kedvezményt (amire egyébkétn tényleg jogosult vagyok), de az allianznál az üzletkötőnél a programban lláttam, hogy NEM lehetett. szóval ehh. Mindegy, ez van.
Szépen megkaszál az alianz...csóró fiatalok..
1600 cm3 peugeot után fizetek 9958-at B 10-ben....
A jawára 2227 a díjam.
Most írattam át decemberben a jawa-mat. Az 40.000 Ft. volt, ami ebből a tiedhez képest olcsóbb, az az, hogy neked nem 350x15, hanem 250x15 a vagyonátruházási illeték, valamint az, hogy a biztosítás is lehet hogy olcsóbb. Pl. ha 82 előtt születtél akkor tuti. én bebuktam (82.01.04.), Így 9.740-et kellett fizetnem (allianz).
Valamint súlyadót sem kell fizetned, ha a motorod 249 ccm-esként van regisztrálva (250-től van súlyadó).
És még akár az is lehet, hogy valamit drágult jan.1-től az egész átíratás, mondjuk az azért nem valószínű, mert akkor már attól lenne hangos a sajtó...
Sziasztok!
Mpst vettem egy etz 251-es mocit! Álmaim mocija nagyon király!
Kb. mennyibe fog kerülni nekem az átírása? Tudtok egy hozzávetőleges árat mondani? Előre is köszi mindenkinek! Jó mocizást!!
Tizedes! Az én ötletem az, hogy lehet éppen ez volt a gyárban kéznél. A T1 és a TLF között sok különbség nincsen, még korban sem ugye? (talán a tankja más...)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|