:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Akarom mondani Sziasztok!
A többi stimmel.
Sziaszot!
Új vagyok a fórumon, bár a hozzászólásokat már hónapok óta olvasgatom. A segítségeteket szeretném kérni. A közelmúltban vásároltam egy távoli ismerőstől egy 638-as Jawat. A forgalmiban nem az eladó neve szerepelt, de állítása szerint ő a benne szereplő tulajtól vette a gépet. Utána nézettem a motornak és kiderült, hogy tiszta. Csak az nem derült ki, hogy az eredeti tulaj és az eladó között még kb. három tulajdonosa volt, és mindegyik "elfelejtette" átiratni. Most én nagyon szeretném már a forgalmiban látni a nevemet, de az eladási láncolat már rég követhetetlen.
Jelen pillanatban van egy adásvételim a motor adataival és egy forgalmival, amiben viszont nem az eladó neve szerepel.
Nincs valakinek ötlete, hogyan lehetne mégis átiratni?
Előre is köszönöm a segítséget!
Hivatalosan átalakítani csak akkor lehet, ha -egyebek mellett- regisztrációs adót is fizetsz rá. Kisebb átalakításokért viszont nem szól a kutya sem. Mondjuk ami a képen van, az már azért nagyobb...
Msot betudnék szerezni egy régi dnepr-t olcsón...de átszeretném építeni...csopperesíteni. Tudna valaki segíteni abban, hogy mehet e forgalomban egy ilyen motor, és müszakiztatást meglehet e oldani...persze úgy, hogy minnél kevesebb legyen a papírmunka, vagy semmi;)
Az alapötlet ahoz hasonló amit az egyik képtárban láttam az oldalon:
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m22/m76/1560o.jpg
Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Van egy cbx550-esem és az előző tulaj nem íratta át a saját nevére és balesetezett.a papírokat elvették és nincs meg sehol a törzskönyv ezért nem birom a nevemre iratni.mit lehet ez ügyben tenni.légyszives segítsetek.
KÖSZI előre is!
Hali!
Köszi szépen. Akkor kezdem a közjegyzőnél. Vizsgáztatott már valaki motort Pomázon az új vizsgáztató állomáson? Mit tudtok, milyen a hozzáállásuk?
Amit eddig: nagyjából azt hozhatod be, ami itthon amúgy is kapható (min euro-2 normás cuccok). Vagy 30 évet betöltött, újszerű állapotú darabokat, amelyek veteránvizsga-képesek.
Illetve hát most már bármit behozhatsz, de rendszámot-forgalmit csak ezekre kaphatsz, szép kövér regisztrációs díjfizetés és jó sok hivatalból-hivatalba talpalás után.
Motorbehozatalról mit lehet tudni?
Ezen az előminősítés-dolgon azt mérlegelik, hogy az eredeti állapot visszaállítható-e. Pl. nincs-e a váz vágva, belevaló, tipustiszta-e a blokk stb. A rendes veterán vizsga 10e Ft, ennél ez sem lehet drágább.
De ez az előminősítés csak a vámkezelés miatt jelentős, ha már ott áll a motor a pajtádban, teljesen felesleges foglalkoznod vele, mert a forgalomba helyezéshez meg kell csináltatni a rendes szőrözőst. Meg még kell valami közjegyzői nyilatkozat meg mittudomén, ezt majd a MAVAMSZ elmondja.
Sziasztok!
Szar ez az egész ország. Nincsen papír az Uralomhoz, így azt olvastam,(MAVASZ), hogy el lehet vinni veterán előminősítésre, vagy a t*kö* tudja mire, és akkor négy paraszt rábólint, hogy adnak-e rá veterán minősítést, a későbbiekben veterán vizsgát, vagy sem. Erről nem tud valaki valamit? Miket néznek, mibe kötnek bele.Kb mennyibe kerül a nagyfejűek véleménye. Ha valamelyik azzal jön, hogy nem eredetiek a csavarok, akkor felgyújtom az egész motort, mer már megőrülök. Köszi.
Egy százast egy jól sikerült nyári melóval is össze lehet kaparni... de te tudod. Végülis játszani jó, de ne költsél rá!
sorszám: 1147 (47189)
( előzmény: peci sufnija, 2006-03-13 18:31:57)
aza hejzet h 35e-ért vettem(+tartalék váz meg blokk meg alkatrészek)de 100e nagyságrendüt nem tudnék kifizetni. még csak 16 vok nincs munkám (még jogsim sincs)gimibe járok erre is egy éve spóroltam. lehet hogy inkább csak megcsinálom és majd csak a szántóföldek közt égetek vele. meg amugyis ezegy ojan vitrinbevaló fajta motor. már 50 éves. nekem ez a második mocim az elözöt ugy kaptam. egy Jawa Ideal. az is darabokban volt és ma már üzembiztos.(nem akarok dicsekedni):)))
Azért lehet, hogy egy csepel esetén tényleg jobban járnál egy másik példánnyal. 150-200e Ft körül szoktak lenni gyönyörűen felújított, rendszámos, vizsgás gépek, amire csak föl kell ülni és menni vele, ennél az irodázás + felújítás csak többe kerülhet. Add el a romot, amit rádmértek valakinek 40e-ért alkatrész gyanánt, és akkor ha kicsit ügyes vagy meg jól alkuszol, egy százas rádobásával motor lehet a segged alatt mire kitavaszodik, a helyett, hogy az egész nyaradat irodázással, börzetúrással, különböző iparosokkal veszekedéssel és szereléssel töltenéd. Én legalábbis ezt javasolom neked. (Hacsak nem vagy mazochista beállítottságú.)
sorszám: 1145 (47088)
( előzmény: peci sufnija, 2006-03-12 15:28:06)
Köszi szépen h elmesélted a sztoridat az én hejzetem annyiban más hogy nem passzol a blokk a vázhoz. még nem jártam semmiféle okmányirodába ezüggyel csak arra voltam kiváncsi hogy naggyábol mire számiccsak. már tudom hogy nem lesz egyszerü, de rohattul elhatározott vagyok:)) még körbekérdezem pár ismerősömet akit ugygondolom hogy tud valami okosat mondani és elviszem a nagymamámat is az okmányirodába, Őt tuti nem tudják átb@szni, eléggé otthonvan az ijen irodás témában.
üdv!
Elsődlegesen azokkal fizettetnek pótdíjat, akik balesetet, kárt okoztak. Ezt a kört viszont szükség esetén kiterjeszthetik, hiszen erre is szerződött a biztosított.
A MÁV esetéban viszont olyasmit hallottam , hogy a mávos járműpark is itt van biztosítva, és nem szeretik fizetni a saját gépeik után a biztosítási díjakat... ez éppúgy kihat a gazdálkodásra, hiszen bevételkiesés....Ezektől függetlenül, jövőre belépek valamelyik egyletbe, mivel a jelenlegi tgk. biztim 24000, ami lecsökkenhet 11000-re, ennek még a duplája is kevesebb a mostaninál.
Végigböngésztem(nagyjából) a csepel meg a pancsi fórumot,de nem találtam azt amit mondtam,hogy keress meg,ezért leírom,hogy velem mi történt.
Ugyanúgy vettem egy dcsepelt ahogy te.Blokk és váz passzolt egymáshoz.Adásvételi volt,de forgalmi nem.Közben kiderült,hogy a tulaj már meghalt.Kutattam,kerestem a lehetőségeket.Még befizettem a nyomozási díjat vagy mi a f@szt,hogy a BM adatbázisában végigfutassák a rendszám alapján a dolgokat.Ekkor kezdtem el aggódni.Egy simson adatait dobta ki a gép a rendszám alapján.Közben ugye telt az idő és még a katonasághoz is be kellett vonulnom.Anyámmal intéztettem a dolgokat az okmányirodában.Egyszercsak aztán elszakadt nála is a cérna,mert majdnem bőgve mebt haza az okmányirodából ahol teljesen hülyének nézték.Egyébként engem is tisztára idiótaként kezelt az a hülye kurva aki ott volt,és arra hivatott volna ott lenni,hogy segítséget nyújtson.Ehelyett egyfolytában akadályokat gördített elénk,és tőlem még az adásvételit is majdnem kikapta a kezemből,mikor közöltem vele,hogy nem vagyok hajlandó biztosítást fizetni egy olyan motorra,ami ninmcs is nyilvántartva.Ekkor már bedurrant az én agyam is.A hülye picsa azt sem tudta,hogy mit kell ott nei csinálni.Mi jártunk utána a jogszabályoknak,és mentünk vissza hozzá az újabb reményekkel.Nos,mint mondtam közben katona lettem.Ekkor már 2 éve ment a herce-hurca a KPM az ocsmányiroda meg aBM között.A beteljesedett vége az a lett a dolognak,hogy kiküldtekn egy idézést,miszerint meg kell jelennem egy tárgyaláson,hogy tisztázzuk a motor eredetét.Mivel ugye a tulaj már rég halott volt,én meg az unokájától vettem a motort(ami jó pár éve a csűrben állt)jöttek az újabb gondok.Mivel hagyatéki tárgyalás nem volt,így a közvetlen örökös a felesége volt,aki mit sem tudott a boltról.Ráadásul már öreg is volt szegénykém.Őt is be kellett volna citálnom a bíróságra.Záradékként meghjagyták hogyha a motor eredete nem tisztázódik akkor büntetés lesz a vége okirathamisítással és a hatóság félrevezetésével.Itt mondtam azt,hogy akkor vége.Gyorsan felhívtuk az egyik katonatársam anyját aki ügyvéd volt,és tanácsot kértem.Az egész ügyintézést lemondtam,azzal az indokkal,hogy mivel katona vagyok nincs pénzem és időm a motorra,és a vele kapcsolatos ügyekre.Elfogadták és itt lett vége a storinak.A motorba eddigre már beleöltem egy csomó pénzt,időt,türelmet.Aztán végül hugyér-szarér eladtam egy inasnak.
Mondom ez 5 éve volt.Mára asszem egy kicsit javult a helyzet,ha jól értesültem,de az biztos,hogy én papír nélküli motort soha többet nem veszek.
üdv.
Te aztán jól belehúztad magad a szarba!A csepel topicban leírtam a velem történteket.Szinte ugyanez volt a felállás,azzal a különbséggel,hogy az én esetem 5 éve történt.Azóta változtak a jogszabályok,de nem hiszem,hogy egyszerű lesz.Ha egyáltalán megvalósítható!Keresd ki ezt a részt.Nemrég volt róla szó asszem.Üdv.
sorszám: 1141 (46978)
( előzmény: peci sufnija, 2006-03-11 21:48:10)
Üdvözlöm Az összes Szocimotoros társakat!!!
Nekem volna egy ojan ügyem hogy vettem egy 125ös CSepelt ad.-vét.szer. van hozzá semmi más dokumentum. És
a kérdés az lenne hogy a csodán kivül még mi minden kell ahhoz hogy egyszer forgalomba hejezzem?? Hol
kezdjem a büró körutazásomat? hol fojtassam? stb. A blokk ami benne van nem eredeti (danuviáé) még az is
lehet sőt valószinübb hogy szerzek bele egy gyári blokkot. Pukkom nincs róla hogy ki lehetett az utolsó
hivatalos-jogos tulaj.Magánembertől vettem a gépet, de megmondta hogy már ő se iratta át ugyanigy vette
mint én (ohne Dokument) asszem még adásvételit se irt, és nem foglalkozott vele. Én viszont mocit akarok
belőle csinálni, járni vele.:))(most még darabokban van). A másik h még nem akarok nekifogni restaurálni
igy h nincsenek a papirügyek tisztázva. Nehogyasztán kész vok vele és kiderül hogy lopott vagy
valami-->elveszi a hatóság...pazarbament idő,pénz lenne.
Gondolom volt már hasonló szitu a topikban, én elkezdtem olvasni de belefáradtam és ugydöntöttem h irok.
Szóval ne hari ezért.
Előre is kösz a segitséget!!!
Petz mester
Bekérheti még egyszer, ez igaz, de ilyet egy biztosító működése során csak egyszer csinál. Merthogy rá következő évben nem lesz egy árva ügyfele sem, az tuti. ;-) Szóval szerintem ezt azért kétszer is meggondolják még.
Sziasztok
Tudna vki segíteni, hogy hol tudnék utánaolvasni a neten annak hogy hogyan lehet papírral nem rendelkező magyarországon lévő motorkerékpárt forgalomba helyezni?
Zsolt
Persze, hogy átvertek, hiszen több a jutalék, ha nagyobb az üzlet...
Lehet, hogy nem vagyok pontos, de legalább kijavítotok, és így pontosabb a tájékoztatás. Egyébként akkor engem átvertek én mindig egyben fizettem , ha az éves díj 10lepedő alatt volt.
Sehol nem kell egyben fizetni az egész évi biztosítást abban az esetben, ha te nem pontosan erre szerződsz.Több lehetőség is van, elvileg akkor a legolcsóbb, az éves díj, ha nem részletekben, hanem egyben fizeted be.
A döntés a tiéd.....
Más dolog. Nagyon, sőt, feltűnően olcsók a biztosító egyletek. Lásd : MÁV . Itt a díjak alacsonyabbak, sőt, fele annyiak is lehetnek, mint pl. az Alianznál.
Viszont ha elolvasod az alapszabályt, abból kiderül, hogy rosz gazdálkodás, vagy túl sok káresemény miatt az egylet bekérheti tőled az előre kalkulált éves díjat mégegyszer... ez bizony, kockázat.. ismét te döntesz...
Ennyit a biztosításokról...
Műszaki nélküli mkp. üzembehelyezése előtt pedig elegendő előszerződést kötni.Szó nincs éves befizetési kötelezettségről.Ezt persze követi a vizsga, egyebek..
Matifu, tájékozódj, mielőtt nyilatkozol. Okmányügyekben ezt az oldalt ajánlom neked :
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Tőlem még soha sem kérték egyben. Pedig voltam már pár biztosítónál... (ha valamelyik csak két fillérrel kevesebbet kér, én oda megyek. Nem a két fillér kedvéért, hanem hogy szopjanak ezek a mocskok)
Biztosítást ha 10000ft alatt van egyben kell fizetni egész évre, ha nincs műszaki, akkor azt meg kell csináltatnod, akkor adják csk ki az okmányokat. Bővebben az okmányirodában tájékozódhatsz. Nekem a 350-es Jawam az összel 30ezerbe került.
Egyépként mz ts 125 höz kellene
Heló.Te mész a börzére?Mert én egyrészt messze lakok másrészt meg sosem voltam még börzén.nem tudnál nekem olyat venni ha mennél aztán majd megegyezünk.Irj az e-mail cimemre.peter001@levele.hu
Vagy valaki ismerősöd nem megy akin keresztül el tudnád intézni?
Szia! Elsőnek el kell menned eredetvizsgálatra (13.000 Ft), a biztosítóban kötsz rá kötelező biztosítást (1-2.000 Ft / negyedév). A papírokkal átmész az okmányirodába, ahol új forgalmit (6.000 Ft) és törzskönyvet (6.000 Ft) adnak! Az átíratás költsége 15 Ft/ccm, az új rendszám ára ~ 4.000 Ft! Sok sikert!
Szevasztok!
Át akarok iratni egy motort, meg van a régi rendszám és a régi szürke forgalmi, meg van adásvételim is, de hogyan kezdjek neki? és egyáltalán hogyan zajlik ez a mizéria és kb mennyivel fognak lehúzni? Örülnék,ha valaki válaszolna előre is köszi!
HElo!!
Péter mz:
Lehet kani újat amibe semmisincs ütve aszem olyan 500 Ft körül, ezt általában minden börzén meglehet találni!!! Most lesz jövőhét szombaton Szigetszentmiklóson börze szerintem próbáld meg!!
Elég ha kideríted. Régi fényképről, vagy akárhogy. Azért kell, mert csak rendszám alapján tudnak keresni az irattárban. A tábla maga nem kell nekik, az már úgysem érvényes, mindenképpen cserélnék.
Helló!
Sajna nem tudom, de elég, ha kiderítem valahogy, vagy kell is a rendszám?
Ha tudod a legutolsó forgalmi rendszámát, akkor a BM nyilvántartóban kell kezdened, és ott kiadnak neked egy forgalmi-pótló papírt. Ha nem tudod, vagy még nem volt Magyarországon forgalomba helyezve, akkor megszívtad, mert szalon állapotba kell restaurálnod, és utána a MAVAMSZ-on keresztül lehet veterán járműként forgalomba állítani, ott elmondják pontosan, hogy hogyan, de az első lépés a veteránvizsga lesz, ahol majd megmondják, hogy "szép-szép, de túl szabályos a csíkozás, meg különben is hogy néz már ki rajta ez a csiv csavar itt, szerezze be az eredeti csavarokat, fényezze újra, és úgy jöjjön vissza, ez a zsűrizés meg 10.000 Ft lesz a kasszánál." :-(
Heló.Nem tud valaki nekem egy használaton kivüli mz ts 125 hátsó sárvédőjén levő olyan kis aluminiumlemezt szerezni amin az adatok vannak?Mert az enyémen elveszett.Az lenne a lényeg hogy a gyártási év 83 legyen meg 125ccm meg ilyenek.Egyedül az alvázzszám nem érdekelne mert az el lenne róla tüntetve.
Hellótok!
Olyat szeretnék kérdezni tőletek, ha tudtok segíteni, hogy van egy Junakom, illetve készül, adásvételin kívül nincs semmim hozzá. Hol kell kezdeni,
Mert ha jól tudom, akkor egy közjegyzövel, akinél kell írni egy papírt, hogy nem lopott. Utána eredetiség, bizti, okmányiroda? Mert ez csapda, ugyanis biztosításhoz kell a rendszám, meg a forgalmi, a forgalmihoz meg a biztosítás. Az eredetiségvizsgáról nem is beszélve...
Aki tud segítsen!
ui. lehet, hogy volt már téma, de én most tévedtem ide. bocsi
Mire kellene a szürke forgalmi neked az átírás után ?
Köszi srácok a hozzászólást! Telefonon nem olyan könnyű elérni őket, annyira pedig nem volt jó nő az ügyintéző, hogy személyesen visszamenjek dumcsizni vele. :)
ez annak is függvénye, hogy zloty férfi-e vagy nő...
Én mindenképpen visszamennék az okmányirodába, mert ha az ügyintéző tudja, hogy visszaigényelhető, akkor azt is vágja, hogy hogyan. Ha nem nyomja séróból, akkor meg azonnal utánanéz. Csak előtte dicsérd meg a frizuráját, vagy a dekoltázsát, ha nő. Ha fickó, akkor nincs ötletem. :o)))
Üdv mindenkinek!
Meg tudja valaki mondani nekem, hogy hol és miként tudnám visszaigényelni a szürke forgalmit, amit átiratáskor elvettek? Az okmányirodában azt mondta az ügyintéző, hogy nem adhatja vissza, mert be kell küldenie érvénytelenítve a BM-ba, de visszaigényelhetem.
Ez igen megnyerő válasz ! :-)
Tessék má elolvasni az előzményt is,
szürke a forgalmi , cseréni kő, meg ekkor 1 törzskönyv is kő
ha tulajváltás lesz,mindegy, örökös, vagy üzembentartó lesz az új tulaj, megint...
Mondd már nekem, hogy kismedve ( bocs )
?-P
http://www.pomaz.hu/download/7_3_7.html
Fizetendő díjak, illetékek, költségek:
Régi típusú forgalmi engedély esetén: 12.000 Ft
Teljesen új típusú forgalmi engedély esetén: 6.000 Ft
2004. augusztus 23 előtt kiadott (leporellós) forgalmi esetén: 1.500 Ft
A francba, most látom ,
pomáz a forrásom..
ott is sok a sváb... :-)
Bocs, hogy nem támogatom azt a marhaságot, hogy valaki vételárat adjon egy gépjárműért, holott csak egy értéktelen papírt kap az üzembentartási jogáról :-)
Hogy cserélik-e a törzskönyvet, az csak kakás hatezer Ft, de ha kifizet csóri hatvanezret,vagy százhatvanat, aztán kiveszik alóla a gépet egy tollvonással, az már kissé kellemetlen....
http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki60105/
Tisztelt Levélíró!
Az üzembentartói jog visszavonása lehetséges, ez a tulajdonos egyoldalú nyilatkozata, nem szükséges hozzá az üzembentartó hozzájárulása, a gépjármű forgalomból való kivonásához azonban szükség van a járműre és annak okmányaira is. Ha ezek is Önnél vannak, nem kell az üzembetartóval számolnia, ha nem, akkor köröztesse a járművét, előtte azonban úgy próbálja meg az üzembentartói jog visszavonásáról értesíteni az üzembentartót, hogy ez igazolhatóan eljusson hozzá. Ha az Öntől kapott ajánlott levelet megkapja, de nem reagál rá, akkor is tudomásul vette, hogy a gépjárművet már jogcím nélkül használja.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István
Üzembentartási szerződéssel nehéz lesz igazolni a törzskönyv jogos birtoklását :-P
Bocskérési igényedet továbbítsd a sváboknak, szerintem veled nagyon megértőek lesznek :-)
üdvi: Full...
Utóljára kerestem ki neked:
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet
71. § (1) A jármű tulajdonjogát igazoló okirat a törzskönyv. Egy járműhöz egy időben csak egy érvényes törzskönyv tartozhat. A közlekedési igazgatási hatóság a jármű első forgalomba helyezése során annak, aki a jármű tulajdonjogát igazolja, törzskönyvet ad ki (12. számú melléklet).
(2) A törzskönyv a jármű közúti forgalomban való részvételének nem feltétele.
(3) A jármű elidegenítésekor, továbbá a jármű vagy a tulajdonos adatainak, valamint a törzskönyvben feltüntetett bármely más adat változásakor új törzskönyvet kell kiállítani, a korábbi törzskönyvet vissza kell vonni és érvénytelenítve a keletkezett iratokkal a Hivatalnak meg kell küldeni.
(4) Az ellenkező bizonyításáig a törzskönyvet birtokló ügyfelet jogszerű tulajdonosnak kell tekinteni.
Fentebb olvasható mely esetekben kell új törzskönyvet kiállítani: a jármű vagy a tulajdonos adatainak megváltozásakor. Pont. A soroksári svábok meg úgy látszik megint mértéken felül szittyóztak. Vagy csak elfelejtették odaírni, hogy törzskönyv illetéket csak akkor kell fizetni, ha a jármű még nem volt magyarországon forgalomba helyezve (mondjuk mert zsír új).
A 4. bek is tanulságos: ellenkező bizonyításig a törzskönyv birtokosa tekintendő jogos tulajdonosnak, szóval a gonosz örökösök leszophatják magukat, nem lesz az övék az mz. :-p
MOST PEDIG KÉRJÉL TŐLEM BOCSÁNATOT, AMIÉRT NYILVÁNOSAN MEGHAZUDTOLTÁL! És legközebb tájékozódj megbízható forrásból!
Lehet, hogy te írsz faszságot, de ezt én megszoktam már tőled.
Nézzük a te fogalmazásod szerint, idézlek, ( emlékszel ? )a "kibaszott" okmányirodát >:-) :
" Üzembentartói jog bejelentése, változtatása, megszüntetése
Az ügy elintézéséhez szükséges okmányok, nyomtatványok:
· Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
· A jogügyletről szóló okirat
· A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötéséről szóló kötvény vagy fedezetigazolás, a tulajdonos vagy üzembentartó nevére
· A forgalmi engedély illetékének megfelelő feladóvevény, vagy nyilatkozat az illetékmentességről
· A járműhöz korábban kiadott régi típusú forgalmi engedély, vagy az új típusú forgalmi engedély
· Az eljáró ügyfél személyazonosságát igazoló okmány
· Üzembentartói ügyintézést a tulajdonos személyesen, illetve az üzembentartó a tulajdonossal együtt intézheti
· A járműnek érvényes műszaki vizsgával kell rendelkeznie!
Jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni cég esetén mellékelni kell:
· Három hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzés, aláírási címpéldány
· Cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízás
· Illetékmentesség esetén az arról szóló az Illetékhivatal által kiadott igazolás
Meghatalmazott eljárása esetén mellékelni kell:
· A megbízásról szóló magán vagy közokiratot is.
Az ügy elintézéséhez fizetendő díjak, illetékek, költségek
· A forgalmi engedély illetéke: 6000 Ft
· Régi forgalmi estén a forgalmi illetéke: 12000 Ft
· Törzskönyv illetéke: 6000 Ft
Innen leledzik a dolog, ismét nem a saját véleményemre alapoztam :-P : "
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Ha nem kell törzskönyvet cserélni, akkor mi a faszért írták oda ? :-)
Ha én lennék az örökös, például bediktálnám, mint hagyatékot a motort a jegyzőnél a hagyatékátadáskor.Innen kezdve majd ő jól elossza az örökösök közt, hacsak nem mondanak le, mondjuk a javamra. Innen kezdve az enyém, és igencsak megszivatom az üzembentartót, ha villant egy időponthamis adásvételit. Rosszul ismered az embereket....
Ilyen felületesen, fellengzősen nem lehet komoly dolgokat kezelni...
Már megint faszságokat írsz. Törzskönyvet nem cserélnek, ha a tulajdonos személye nem változik. Kockázat nincs, teljesen legális a dolog, az összes tetves ki nem fizetett suzuki így van lepapírozva: tulajdonos a bank, üzembentartó aki a részleteket fizeti. Az örökösök meg csak annyit tudnak, hogy "volt a faternek egy MZ-je, de évekkel ezelőtt eladta". Nincs ebben semmi kockázat, de ha te akarsz, ám fizess 30-40e Ft-t az államnak a nagy semmiért.
Akkor egy kicsit e feltételekkel számoljunk utána.
Tételezzük fel, hogy az eredeti tulaj belemegy ebbe, én nem tenném. Ha már eladom, szabaduljak is meg minden gondtól, minimum.
Üzembentartói jog bejegyzése , új forgalmi és törzskönyv, 12000 .
Ezt követően szükségessé válhat tulajváltás miatt mégegyszer ennyi.Így már nem spóroltunk semmit. Megéri ez a kockázat , és macera? Ha valamelyik örökös kimondottan rosszindulatú, és minden ruppóért tartja a markát, a biankó adásvételi egy közokirathamisítás tárgyi bizonyítéka is lehet, hiszen pl. a tanúk a szerződés megkötésének tényleges időpontjáért is felelősek. Ehez ismét kell két balek.
Ez nem az az ország, ahol ha megpusztul valaki, az összes létező hatóságot körbeértesítik, átnézik a nyilvántartásokat, majd ráböknek hogy hoppá, ennek van még egy motorja amit xy üzemeltet. De ha mégis így történne, akkor egyszerűen bedatálod az üzembentartói kötésével egyidőben kapott biankó adásvételit a halála előtti napra, és (eredtiségvizsga nélkül!) a nevedre veszed a járművet.
Amúgy meg: nekem már volt sok féle járművem, öt-hat évnél tovább egyiket sem tartottam, ennyit meg még az idősebb korosztály is ki szokott húzni, hacsak el nem üti a villamos. :-)
Persze, hogy oda lehet menni.Rendben kell lennie a gépnek, ennyi az egész. Gyakorlatilag több mint húsz évig a Mozaikba jártam. Ez most megszakadt , Vas gereben utcai állomás sokkal közelebb van a lakóhelyemhez, a zsúfoltság sem akkora.a Jawát és az Expertet már itt vizsgáztattam. Mindkettő KF vizsgaállomás.
Az üzembentartási szerződéssel az a baj, ha véletlenül meghal, akinek a nevén van a gép, a tulaj, akkor az örökös gondot okozhat és az is probléma, hogy valakinek ekkor ki kell fizetnie az illetéket...
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|