:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Mikor volt ez a rosszkor rossz helyen?
Tényleg nem emlékszem ilyenre.
Bár én szeretek vitatkozni, az feldob és szerintem előre visz.
És szoktam hülyeségeket is írni, ezért lehet nekem ellent mondani, az nem zavar, csak a személyeskedést nem csípem, mert annak semmi értelme, főleg így látatlanban.
Úgyhogy az is lehet, hogy te úgy emlékszel volt valami vitánk, de nekem még nem érte el az ingerküszöböm.
Veled egyébként azért nem jó vitatkozni, mert ha ír az ember 10 jó dolgot, meg beleír egy tévedést, akkor te rögtön igazolva látod, hogy minden szava hülyeség. Pedig ez nem így van. Erről ennyit.
Árpád meg egy jó arc, néha elvetemülten konok tud lenni, de azért sok igazságot is szokott mondani, úgyhogy kár cseszegetni. Ha találkoznál vele, rájönnél te is, hogy ő egy igazi egyéniség!
De, hogy nem széria, az biztos! :-D
Az érdekesség, hogy úgy ugrottatok egymásnak, hogy semmi értelme nem volt, mert a kérdező vagy egy hete nem szólt hozzá a fórumhoz. :-D
Úgyhogy legyen béke, váltsunk témát, már amúgy is vagy hússzor leírta mindenki ugyanazt.
Ja, amúgy nem unatkozom és pláne nem fizetek! :-)
Figyu, visszatértem, ez máris kilátszik lólábilag, eredmény mérhető, de jellemzően mindíg összeakadok valami agyilag nagyon elvetemülttel, emiatt kihal belőlem a jó és segítő szándék, legyintek, és majd később ismét megpróbálom... talán... :)
De, ha unatkozol, és nagyon akarod, és jól fizetsz, rendszeresen, megvan a szaktudásom pár vitát jó alaposan lezárni az oldalkocsin, policén, jawán :))
Veled nem volt bajom, egyszer rosszkor voltál véletlen rossz helyen , és asszem rossz oldalon, de ez felejtős.
Ebben van valami, én már többször azt hittem a szoci fórum behalt, erre tessék, nem győzök olvasni.
Csak az a baj, hogy már elég egysíkú, jöhetne valami új téma!
Ez itt a szocimotoro-SOKK gyenge idegzetűek és elméjűek kerüljék :)
Most már én is látom, mazochisták vagytok mind! :-D
Azt adná az isten :) Bár...ha jól emlékszem volt már példa ilyen ígéretedre....Rémlik...aztán lehet, hogy keverlek....
Azért nem kellett , mert az okmányiroda akkoriban hatáskör hiányában nem büntethetett emiatt, viszont az ügyintéző köteles volt átiratot küldeni az Illetékhivatalnak , ahova lejelentette a késedelmet, tehát a bírság csak onnan érkezhetett volna.
Vettem kitiltott motort, ( hatósági ideiglenes kivonás, a tulaj műszaki és bizti nélkül lebukott közúton ) annak a blokkját tettem az oldalasomba, akkoriban meg is írtam itt a sztorit, hosszas beszélgetés előzte meg a blokkátírást az iroda vezetőjével, de megúsztam az átírását a gépnek.
Ő mesélte el, mi lenne a hivatalos ügymenet , a BM rendelet egybevág az illetéktörvénnyel...
Jó, nálam is van azért egy határ ami kicsit még odébb van mint a tiétek. :)
Egyébként hogy felpörgött a topik, lett benne egy is kis élet. :)
Nos, én tényleg befeztem az ideírást. Olyan hülyékkel, vagy becstelenekkel akik nem értik meg miről szól a fogadás, vagyis azt, hogy az elhangzott szóért illik felelőséget vállalni, nem fogok vitatkozni. Úgysem ér a szavuk semmit sem Ennyi.
Hagyd...most komolyan...szerinted érdemes ezért? :)
Mire fogadjak veled te szerencsétlen??? Amit én mondtam, azt alátámasztotta több ember is itt már :) Én az adásvételi formátumára referáltam :) Mellesleg "szapulás-személyeskedés" témában nem is tudom ki csinált segget a szájából :) Mert nem én, az tuti :)
Mondom, ajánlom az előbb betolt linket megnézni :)
A Kknyt. 21. §-a alapján a nyilvántartásból adatot igényelhet magánszemély, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet:
* jogának vagy jogos érdekének érvényesítése érdekében; vagy
* tudományos kutatás céljából személyazonosító és járműazonosító adatok kivételével; vagy
* közvélemény-kutatás és piackutatás céljára a jármű műszaki adataiból időbeli és területi bontásban; vagy
* közvetlen üzletszerzés céljára a jármű műszaki adataiból időbeli és területi bontásban.
Az adatszolgáltatás iránti kérelemnek tartalmaznia kell az adatfelhasználás céljának és jogalapjának igazolását, valamint az adatigénylés tárgyának azonosításához elégséges adatokat.
A kérelmező az adat igénylésekor azt a tényt, illetőleg eseményt köteles megjelölni, amely az adat felhasználási cél alapját képező - az érintett és közötte fennálló - kapcsolatot hitelt érdemlően igazolja.
Egy adás-vételi szerződés, ill. átíratás szempontjából máris megállta a helyét, hogy adatokat kérjen ki, hiszen a jogát akarja érvényesíteni. Tehát nem csak a bejegyzett tulaj kérhet, hanem a vele bizonyíthatóan a kérelemmel egyértelműen jogi viszonyban lévő magánszemély is.
Na ebben viszont nem vagyok biztos...nekem volt már rá példa, hogy nem kellett fizetni...pedig 3 éve nálam volt a motor....rendesen feldátumozva....igaz, nem tegnap volt....De egy büdös szó nélkül átírták és egy fillért nem kértek pluszba..
Az illetéktörvény nem tesz különbséget kivont és érvényes forgalmival rendelkező jármű között, ha vagyontárgyat szereztél, határidőre kell fizetned.
A retorzió mulasztási bírság, és késedelmi pótlék.
Én pedig rád teszek. Nem vagy korrekt ember. Így-úgy kihátráslsz a felelőség akól. Ennyit ér a szavad. Nem nered vállani. Ezt ben tudodkimagyarázni a szapulásommal.
A dolog egyszerű. Vagy csak pofázol, vagy mersz fogadni is.
De én lezártam a dolgot. Ilyen alakokkal többé nem állok szóba. Majd talán ha vállalod kijelentéseid súlyát...
Mi ez a marhaság már megint ? Amíg nem tisztázódik, a tulajdonszerzés érvényessége, mire akarsz fogadni ? Mintha ott tartanánk, adatszolgáltatást kell kérni annak bizonyítására, hogy az eladó be volt-e jegyezve, tulajdonosként. Odáig eljutottunk, hogy megfelelő indokkal és bizonyos adatok birtokában kérhető adat a nyilvántartóból, és nem csak a bejegyzett tulaj jogosult erre, mint ahogy állítottad.
A byilvántartó nem szolgáltat adatot csak bejegyzerr tulakbak. Túl sik volt a hamis adásvlteli, ezért arra ben fogja megtenni.
A volt tulajt nem kell megkeresni, meghalt.
Amol keresni lehetbe valamit, az az, nivel lehet pótolni a forgalmit ebben az esetben. Kizárólag adásvltelivel biztosab ben. Akörözött motorok valami öt évigvannak alistán, tehát az bem bizobyító erejű, hogy bem keresi senki.
Bejegyzett tulajbál lehet kérnui a pótlást, de itt a szabály kiemeli hogy bejegyzettbél, ha senki bem szól a dolog elleb x napig.
Ha csak adásvételi van, ez a dolog nem áll fenn.
Még egyszer, ott van a kutya elhantolva, hogy a különböző szerveknek elő van írva mit kell csinálniuk. annál sem többet, sem kevesebbet nem lépnek.
Ajánlanám:
http://www.youtube.com/watch?v=JN5mQ7WQzN0
Jaaahhhajajajj....na már kezded látom :)Legjobb védekezés a támadás :) Kár, hogy vannak akik kitérnek egy ész nélküli roham elől, igaz? :) Legyávázni valakit sima ügy :) Kezd kissé vagdalkozás-szagúvá válni a hozzászólásod :) Én viszont....hogy fogalmazzam szépen....tulajdonképpen teszek rád :D
Még ha megkérne valaki, hogy segítsek kibogozni a szarjának a papírjait, ok :) Mondom VALAKI..nem egy senki :)
Vagy fogadj, vagy ismerd el vereséged. A fogadás elutasítása egyértelműsíti hogy nem vagy magadban biztos.
Nem csak az úriember Nem fogad, hanem a gyáva sem. Ha biztos vagy igazadban, fogadj.
Ha bem mersz fogadni, nenizobyítod hogy csak a szád jár, magad sem hiszed amit mondasz.
Szerintem ez nem lefutott dolog még. A jármű azonosítók alapján a Nyilvántartóból ki kell kerestetni, ki volt a tulaj. Ezt meg kellene először lépnie, ha valóban az volt a tulaj akivel az adásvételit annak idején megkötötte. De ha nem az volt, akkor is megtudja hogy ki, utána menni, megkeresni él-e még.
Örülök, hogy legalább te elégedett vagy magaddal, mondjuk nekem leégne a bőr a pofámról ha valakit nagyképűen lehülyézek, utána meg kiderülne, hogy mégis neki volt igaza. Ne fáradj, nem kell elnézést kérned, van most neked elég bajod. Ha így folytatod, lesz is.
Hát....el is keseredek én egyes hozzászólók .....korlátoltságán :) Speciel a forgalomból ideiglenesen kivont járművet nem kell átíratni 15 napon belül :)
Ha mégis vonatkozna, akkor is maximum a késedelmi büntetést varrhatják a nyakamba.
És hát igen.....örülök, ha úgy gondolod BESZÉLEK.....mert akkor nem a pofámat jártatom :)
Megmondtam, hogy a fogadás óvodás dolog...Egyébiránt, ha TE viszont olyan
nagyon biztos vagy az igazadban.....Nos az ide vonatkozó félmondatom: ÚRIEMBER biztosban nem fogad :)
Látod, neked sikerült megfognod. Az adásvlteli tehát jó.De ez sokat bemváltoztat. A rengeteg dologból egyben tévedtem.
De az alap dolog, hogy nem fogják átírni a motort az áll. És a fogadásom is bárkivel, aki meri állni.
látod, alighanem te vagy az, aki nem igazán tudja miről beszélm de azért beszél.
Olvass, és keseredj el.
Ráadásul egy alap dolgot is elrontasz. A több éves szerződés perszebemfelelhet meg az új követelményeknek. De jogszabály már akkor leírtam x napon belül át kell íratni a járművet. Utólag arra hivatkozbi hogy évekkel ezelőtt szabályt szegtem, tehát ben vonatkozik rám az új szabály, eléggé morbid érvelés.
Amúgy veled is áll a fogadás dolog. Annyira biztos vagy magadban, köss fogadást velem.Akkor nincs tovább vita, dönt a hatóság, aki hülye volt az fizet. Vagy gyáva vagy kiállni az igazadértM esetleg tudod hogy közel sem biztos hogy igazad van?
6. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel – 2010. január 1-jén lép hatályba.
(2) E rendelet 5. §-a 2010. július 1-jén lép hatályba.
(3) E rendeletet a hatályba lépését köve tõen létrejött jogügyletek tekintetében kell alkalmazni.
Neked is:
Olvasd el a vadi új kotmányrendeletet. Egyértelműen fogalmaz.nem lehet átírni.
304/2009. (XII. 22.) Korm. rendelet
5. § Ha a magánokirat nem felel meg az e rendeletben meghatározott tartalmi követelményeknek, azt a közlekedési igazgatási eljárásban történő felhasználás céljából joghatás kiváltására alkalmatlannak kell tekinteni. Ez esetben a változás bejelentésére irányuló közlekedési igazgatási eljárásban az eljáró hatóság a nyilvántartásba történő bejegyzést elutasítja, egyben felszólítja az ügyfelet az e rendeletben meghatározott tartalmi követelményeknek megfelelő teljes bizonyító erejű magánokirat benyújtására, valamint felhívja az ügyfél figyelmét a késedelmes bejelentés jogkövetkezményeire.
1: Na nézzük csak azt az általad a másik ember szemére vetett személyeskedést......
Én innentől kezdve ezzel nem nagyon dobálóznék a helyedben :) És ezt pusztán emberbaráti szeretetből mondom, mert ha továbbra is azt teszed, akkor a saját szádból csinálsz segget.. :)
2: hogy a halál náthás fa...ba felelhetne meg egy több éve írt okirat a mai szabályozásoknak, ha akkor még mások voltak az előírások? :) Az egy dolog, hogy kötözködhetnek, hogy nem épp a mai formátumnak megfelelően néz ki...na de könyörgöm!!!!
3: újra iratni....szinte látom magam előtt....Ember sétál be a temetőbe, kezében a régi cetlivel, bejáratnál vett mécsesek a kezében, kisasztal a hóna alatt és az éj leple folyamán asztaltáncoltatás keretében megbeszéli a megboldogulttal, hogy hát neki épp valami újabb formátumú adás-vételire lenne szüksége, mert sikerült a végére jutnia a két-három-ezer évvel korábban vásárolt, ideiglenesen kivont motor javításának...."És átíratnám már Józsi bátyám.."
4: fogadások...ugyan....óvoda....
Így van, a mostani szabályozás nem visszamenőleges hatályú, a kihirdetés utána utáni (2010.07.01.) kötött szerződésekre vonatkozik.
A tulajdon szemopontjából érvébyes az elavult szerződés, az átíráshoz viszont nem megfelelő. Nem lesz átírhatatlan.a motor. Bíróság pótolhatja az elhunyt aláírását, miután meggyőződött a tulajdon viszonyokról.
Erre írtam, hogy bírósági eljárással megoldható a dolog. Csak sok egyébb papír, és sok ponz kell hozzá. A költségeket emeli hogyha az új tulajdonos nem iratta át időben. Akkor még a büntetés is hozzájön.
Egy frászt átírathatatlan a jármű...Ha van adás-vételid, ami megfelel a dátumozásakor érvényes adatszolgáltatási kötelezettségeknek, akkor át kell írniuk..persze majd vinnyog kicsit az ügyintéző, mert macerásabbnak fogja gondolni a dolgot....
Az adásvételi szerződés is igazolja a tulajdonjogot addig, feltéve hogy valóban a tulajdonos volt-e az eladó.
Az adásvételi szerződés nem évül el, nem lehet újat kérni mert közben új szabályozás született. De tegyük fel, megvolt a szürke forgalmi is, akkor sem írnák azért mert nem az aktuális előírás szerinti a szerződés és az eladó időközben elhunyt. Akkor átírhatatlan lesz???
Persze, kiássuk a holtat, feltámasszuk, írásra és új szerződés megkötésére kényszerítjük, mai dátummal, és még én vagyok a hülye...
Nagyon szomorú lettem elfelejtetted elolvasni és értelmezni, amit magad másoltál be.
Árpád
válasz erre | email2011-01-14 10:41:26http://www.autolopasok.hu/?po_id=v_jogs
Gépjármű átírásához szükséges okmányok magánszemély esetén
* Kérelem, okmányirodában kell kitölteni
* Forgalmi engedély, érvényes műszaki vizsgával
* Új típusú forgalmi engedély esetén a gépjármű törzskönyve
Itt az áll, hogy csak az új típusú forgalmi esetén kell törzskönyv az adásvételhez.
Nem baj, nem haragszom rád mert ennyire küzdesz ellenem, szívesen segítek neked is bármikor, ha valami elkerülné a figyelmedet, vagy szövegértelmezési nehézségeid támadnának, mint most.
Te teljesen hülye vagy. milliószor leírtam hogy a régi motorokhoz nem kell törzsköny. Ha minden harmadik hozzászólásomnál ez lemaradt, rajtad kívül mindenki érti, hogy tudom hogy kell hozzá.
Másrészt honnan veszed, hogy a többéves adásvételinek nem kell megfelelnie a követelményeknek? A jogszabály világosan fogalmaz, ilyen esetben újra kell iratni az adásvételit.Ne te találd ki, minek kell történnie, olvasd a jogszabályt.
De még egyszer: Vagy fogadd el a fogadást, ha ennyire hiszel igazadban, vagy ha bem fogadod ek, akkor ben vagy biztos a dolgodban, akkor viszont mire ez a magabiztos, másokat lesajnáló hangnem?
Tehát akkor mehet a fogadás?
Ez viccország, a gázár támogatáshoz ha ellenőriznek,jogosult voltál-e bevallásmásolat kell az apehnak pedig a bevallás ott van náluk.
Ez így van. Főleg bíróségi végzés, mint már írtam is. A hagyatéki eljárás is bírósági eljárás.Csak az a gond,hogy a tulajdonjog nem jelent semmit csak bejegyzett tulajdonos járhat el, kivéve az átírást. Ott viszont előírás a törzskönyv, az adásvételiben szereplő forgalmi száma.
Tehát hiába igazolod a tulajdonjogot, az adatbázis nem szolgáltat számodra adatot.
De mindegy is a dolog, mert az ügy már csak a szabálytakan, csak a régi követelménynek megfelelő adásvételi miatt is megbukik. egy halott akkor sem tud új adásvételit írni, ha ki derülnének valahogy a hiányzó adatok.
Ebben az ügyben az a pláne, hogy annyi sebből vérzik, hogy rengeteg elemet megoldhatunk, marad elég kizáró ok.
Bírósági eljárás nélkül nem megoldható.
Mondjuk ha belegondolok, az elég vicces, hogy az okmányirodától kell kérni az igazolást, hogy az okmányirodának be tudjuk nyújtani, mert amúgy nem hiszi el nekünk azokat az adatokat, amit csak ő tud. :-D
Hiszen bemásoltad, itt van közvetlenül az előzményekben , vagy öt eset, ennek írhatsz bármit úgyis csak a magáét fújja. Már a törvényekbe is beleköt, amit bemásolok, azt hiszi én találtam ki :)
Forrás :
https://www.nyilvantarto.hu/kekkh/kozos/index.php?k=adatszolgaltatas_hu_a_nyilvantartott_adatok_kore_kozlekedes_03
Az illetéktörvény világosan fogalmaz, akkor is, ha neked nem tetszik.
Sajnálattal közlöm veled, ezt is rosszul tudod, mint szinte mindent, régi szürke forgalmis adásvételéhez bizonyos dátum előtt nem kell törzskönyv, majd az átírásnál kell az eredetigazolás, és ennek alapján lesz törzskönyve az új tulajnak .
Továbbá, egy több éves adásvételire formailag és tartalmilag az akkori előírások vonatkoznak, és, hacsak nem támasztod fel az azóta esetleg elhunyt eladót a hisztiddel, amit itt lerendezel, semmi esély sincs a megmásítására :))
De nem is szükséges, mert teljes bizonyító erejű magánokirat, az új jogszabály csak a kihirdetése után történt adásvételekre vonatkozik, de, te ezt sem tudod, kellő felkészültség hiányában.
Frankón nem láttam mit írtál véletlen hogy bemásoltam az adatszolgáltatás idevágó részét, sajna ismét meg kell cáfoljalak, de idézlek hogy nagyobbat égj.
"Tehát továbbra is csak a régi tulajnak hajlandók adatot kiadni, így nem lehet megtudni a forgalmi számát."
A járműtulajdonos (üzemben tartó) adatai akkor szolgáltathatók, ha a kérelemben megjelölt járműazonosító adatok vagy a gépjármű gyártmánya és rendszáma a nyilvántartásban szereplő adatokkal megegyezik.
Amúgy erre vonatkozóan bemásoltam már a téged cáfoló irományt a veteránról.
Én remekül szórakozok, remélem te is. Bogyókat időben szedd be, és nem érhet baj :))
két dolog:
Az első. Ezek szerint állod a fogadást.
Kettő, ezt miért másoltad be ide?
Semmivel nem támasztja alá, hogy ki lehet adni az adatokat akárkinek, nem csak a nyilvántatásban szereplő személynek, vagy jogosult jogi személyeknek
Az önkormányzat jogosult kikérni. Csak nem munkaköre.Le van írva az átírás rendje, abban nem szerepel hogy az oknányiroda jár utánna a hiányzó iratoknak.Úgy is fogalmazhatok, a jogszabályokban le van írva, az önkor,ányzat mikor kérhet adatokat a nyilvántartásból. Az átírás nem szerepel ezen a listán.
Hát nemcsak a törzskönyv igazol tulajdonjogot. Annak kiadásáig egy rakat más papírral is lehet azt igazolni, tételesen meg határozva hogy melyek ezek.
Adatszolgáltatás a közúti közlekedési nyilvántartásból
Jogszabályi háttér / Adatszolgáltatás módja, feltételei
A közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999.évi LXXXIV. törvény ( a továbbiakban: Kknyt.) alapján, a nyilvántartással kapcsolatos adatkezelési és hatósági feladatokat a központi közúti közlekedési nyilvántartó szerv (a továbbiakban: Nyilvántartó*), valamint - az okmánytár, az előzetes eredetiségvizsgálati nyilvántartás és a történeti állomány adatait kivéve - a körzetközponti feladatokat ellátó települési önkormányzat jegyzője (a továbbiakban: körzetközponti jegyző) látja el.
Egyedi adatszolgáltatás iránti kérelem a Nyilvántartóhoz, illetve a körzetközponti jegyzőhöz nyújtható be.
A csoportos, az előzetes eredetiségvizsgálati nyilvántartás, a történeti állomány, illetve az okmánytárból kért adatszolgáltatás iránti kérelem teljesítése a Nyilvántartó* hatáskörébe tartozó feladat.
A Nyilvántartó egyedi adatszolgáltatás iránti kérelem teljesítésére hatáskörrel rendelkező szervezeti egységének címe az alábbi:
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartási Főosztály
Közlekedési Nyilvántartó Osztály
1475 Budapest, Pf. 367.
Az adatkezelés, az adatszolgáltatás a vonatkozó jogszabályok által meghatározott garanciális feltételek mellett történik.
Egyedi adatszolgáltatás: egy személyre (jogi személyre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetre), egy vezetői engedélyre, egy, a mozgásában korlátozott személy parkolási igazolványára (a továbbiakban: parkolási igazolvány), egy járműre, egy járműokmányra vonatkozó adat közlése.
Csoportos adatszolgáltatás: az adatigénylő által meghatározott szempontok szerint képzett csoportba tartozó nyilvántartási adatok közlése.
Személyazonosító adat: családi és utónév, születési családi és utónév, anyja születési családi és utóneve, születési hely és idő, a személy neme.
Járműazonosító adat: a jármű hatósági jelzése (rendszám) és alvázszáma.
A Kknyt** határozza meg, hogy mely szerveknek, személyeknek és milyen feltételekkel szolgáltatható adat.
Az adatszolgáltatás iránti kérelmet, a közúti közlekedési nyilvántartás működéséről és az adatszolgáltatás rendjéről szóló 56/1999. (XII. 28.) BM rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
A Kknyt. 21. §-a alapján a nyilvántartásból adatot igényelhet magánszemély, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet:
jogának vagy jogos érdekének érvényesítése érdekében; vagy
tudományos kutatás céljából személyazonosító és járműazonosító adatok kivételével; vagy
közvélemény-kutatás és piackutatás céljára a jármű műszaki adataiból időbeli és területi bontásban; vagy
közvetlen üzletszerzés céljára a jármű műszaki adataiból időbeli és területi bontásban.
Az adatszolgáltatás iránti kérelemnek tartalmaznia kell az adatfelhasználás céljának és jogalapjának igazolását, valamint az adatigénylés tárgyának azonosításához elégséges adatokat.
A kérelmező az adat igénylésekor azt a tényt, illetőleg eseményt köteles megjelölni, amely az adat felhasználási cél alapját képező - az érintett és közötte fennálló - kapcsolatot hitelt érdemlően igazolja.
A kérelem teljesítését meg kell tagadni, ha a kérelmező az adat felhasználásának célját, illetőleg jogalapját nem vagy nem megfelelően igazolta!
Ha a keresett személlyel/személyekkel nem áll jogi kapcsolatban, csak üzenni kíván neki(k), ez esetben a kérelmező igényelheti, hogy kapcsolatfelvétel céljából a Nyilvántartó az általa megjelölt személyt, személyi kört keresse meg, és
a) kérje írásos hozzájárulását ahhoz, hogy a kérelemben felsorolt adatait a kérelmező rendelkezésére bocsáthassa, vagy
b) tájékoztassa arról, hogy a kérelmezőt közvetlenül keresse meg, ha vele a kapcsolatot fel kívánja venni.
A törvény nem biztosít lehetőséget a járműnyilvántartásból, illetve az engedély nyilvántartásból történő piackutatási, illetve direkt marketing célú adatkérések esetén, a jármű tulajdonosok, üzembentartók, illetve jármű vezetők adatainak átadására!
Az adatszolgáltatás további feltételei:
Az engedély- és a parkolási igazolvány nyilvántartásból adatok akkor szolgáltathatók, ha a kérelem a járművezető, illetve a parkolási igazolvány használatára jogosult személyazonosító adatát is tartalmazza.
A járműtulajdonos (üzemben tartó) adatai akkor szolgáltathatók, ha a kérelemben megjelölt járműazonosító adatok vagy a gépjármű gyártmánya és rendszáma a nyilvántartásban szereplő adatokkal megegyezik.
Miért is van kormányunk, parlamentünk, amikor itt van Fulkopy. Lehet bármilyen szintű jogszabály, ha ő azt mondja hogy nem kell valami, akkor nem kell. A jogszabályalkotók pedig le vannak szarva.
A kiskapu pedig egésszen zseniális. A pénzt elveszik, a forgalmit nem állítják ki. Tehát nagyszerű, fizethetünk. Ugyanis nem csak a forgalmit nem állítják ki, de az átírás sem történik meg. Nem történhet, hiszen a törvényben előirt igazolása a tulajdonnak nem történt meg.Ugyanis a törvény előírja, hogy a gépjárműveknél igazolni kell az eladó tulajdonjogát. Méghozzá a törzskönyvel.
Te beszélsz értelmezéséről a jogszabályoknak, aki nem ismeri a jogrendszerünk alapjait, kifejezéseit? Milyen alapon értelmezed a jogszabályt, a saját ötleteid alapján?
A jog nem ilyen, le vannak írva az értelmezés szabályai is.De te azokat sem ismered. Emiatt írsz batobságokat.
Másrészt nem is vagy naprakész. Az új kormányrendelet alapján megváltozott az adásvételi kötelező tartalma. Csak az új tartalmi követelményeknek megfelelő fogadható el.Ha nem olyan, újra kell a szerződést írni. Ezt mondja ki a határozat.A kormányhatározatokat az okmányirodáknak kötelező betartani.
Az új szerződésnek tartalmaznia kell a forgalmi számát.
Mivel a szerződés enélkül érvénytelen, még a vevő tulajdon jogát sem jelzi, nemhogy az eladóét.
Tehát továbbra is csak a régi tulajnak hajlandók adatot kiadni, így nem lehet megtudni a forgalmi számát.
Tényleg le kellene szokni erről a szabok egy dolog, de én tudom hogy nem a szabályoknak megfelelően folynak a dolgok érvelésről. Nem működnek másként, legfeljebb kárunkra. A külömböző szintű jogalkalmazók mindig a szabályok szerint járnak el, kivéve ha érdekük fűződik a szabályszegéshez.
De tényleg kezd elegem lenni ebből. Már be akartam írni, most megteszem:
Csak az szóljon hozzá az átírás témához aki vagy egyetért velem, vagy hajlandó fogadást kötni. Ha sikerül hitelt érdemlően átiratni forgalmi nélkül egy a forgalomból évek óta kivont motort halott eladóval, annak fizetek 5ezer forintot. De ha nem segít a következő ilyen szerebcsétlen jelentkezőnek átiratatni a motorját, akkor ő fizet nekem ötöt. Ha valakinek ez nem éri meg, lehet emelni esetleg a tétet.
Tehát vagy hagyd abba, vagy kössük meg a fogadást.
Ha jól rémlik nincs meg, mi volt a rendszáma.
Ami benne van az elektronikus nyilvántartásban, arra rálát az okmányiroda, a régi szürke forgalmisokra , vagy egy részükre nem, valahol láttam a dátumot, mióta is van elektronikus nyilvántartás, ettől függhet, hol vannak az adatok, honnan is kérhető ki. Azt hiszem a régi manuális nyilvántartás rendszám alapú volt, ezért kérik elsődlegesen azt ha járműadatokat, tulajt keresünk..
Köszönjük hogy háromszázadszorra is be lett ide másolva az okosság.
Azért a kiskaput ne felejtsük el, átíráshoz valójában nem minden esetben kell mindez, a vagyonszerzési illetéket akkor is elveszik, és a járművet átírják, ha nem érvényes a műszaki , vagy nincs bizti, a páciens kap egy hiánypótlásra való felhívást, és pótlásig nem kap új forgalmit. Ugyanis erre is jogszabály van.
A jogszabályokat nem elég gépiesen elolvasni, tudni kell értelmezni, valamint el kell sajátítani alkalmazásuk módját :))
Valamint, más típusú jogszabályokkal együttesen , összehangolva is kell tudni törvényesen alkalmazni. Bezomány....
Az illetéktörvény pedig például nagy ívben fütyül rá, hogy van-e műszakid, tejelned kell a megszerzett gépjármű után , határidőn belül, át is írják, és kész.
Ugyanis
"Az illetékkötelezettség megállapításának nem felté-
tele a gépjármû forgalomba helyezése."
Szóval, olybá tűnik, hogy a kivontat is át kell iratni, ha a kivonás nem bontással történt.
http://www.apeh.hu/data/cms70033/int_cikk_0812_13.pdf
Én ennyit fűznék hozzá.
Amúgy lehet, hogy a "Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatók Központi Hivatal" állítja ki, de tuti e,lékszem rá, hogy az okmányirodában kellett intézni.
Biztos azért, mert a magyar ügyintézés mifelénk ilyen ügyfélbarát egyablakos típusú! :-D
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|