:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Papír mizériák - új hozzászólás Összesen: 75 oldal
Olvasd tovább az általad hivatkozott oldalt , idéz KöHÉM rendeletből :
"A jármű forgalomban történő használatával kapcsolatban az alábbiakra hívom fel figyelmét:
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet segédmotoros kerékpárra vonatkozó rendelkezései alapján:
SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRRA VONATKOZÓ EGYEDI MŰSZAKI VIZSGÁLAT
Forgalomba helyezés előtti vizsgálat és közúti műszaki ellenőrzés 19. §"
(1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a területi közlekedési felügyeletnél be kell mutatni. Ha a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
(2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható.
(3) A segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó illetőleg a területi közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet.
(4) A forgalomba helyezés előtti vizsgálat során az MR. 114. §-ában foglalt rendelkezések megtartását kell ellenőrizni.
(5) A segédmotoros kerékpár közúti műszaki ellenőrzésére a 14. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
Sajna a jogász összekutyulta a reg. díj fizetési kötelezettség keletkezését a forgalomba helyezéssel, saját állításának mond ellent az általa hivatkozott jogszabály.
Koszi az infot , lehet hogy akkor megis csak forgalomba kell helyezni ...
Azert irtam hogy tudomasom szerint nem kell , mivel az alabbi oldalon ezt irtak
"...Amennyiben a robogó - valóban robogó (50 cm3 alatti), úgy azt nem kell forgalomba helyezetetni..."
http://www.ado.hu/vamjogasz.php?page=0&idx=1290
udv.
Teljesen rosszul tudod, de mindegy. Ha érdekel, olvass utána, a KöHÉM rendeletek szabályozzák a kérdést.Olvasd el az ötös, és a hatos rendeletet.
4. Forgalomba helyezés elôtti és idôszakos műszaki, valamint a sorozatátalakítást követô vizsgálatok díjai járműfajtánként
4.1. Segédmotoros kerékpár 850 Ft
Esszerint mégiscsak forgalomba kell helyezni.Szó nincs arról a rendeletben, hogy 50 köbcenti lenne a határ a forgalomba helyezés szempontjából.Tévedtél.
11/1998. (IV. 17.) KHVM - BM együttes rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésével és forgalomban tartásával, valamint környezetvédelmi felülvizsgálatával és ellenôrzésével kapcsolatos egyes díjakról
http://www.locargo.hu/aktualis/dijak.html
http://www.godbrother.hu/download/6_1990_kohem.pdf
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=99000005.KOH&cel=P(2)B(4)p(a)
altalaban két évente, de amennyiben forgalom biztonságát közvetlenül nem veszélyeztető hibát fedeznek fel rajta, akkor rövidebb időre is megadhatják. (Pl. egy cimborám a gázüzemű kocsijára csak egy évet kapott, mert a gáztartály nyomáspróbája már csak egy évig volt szavatos.)
Új járműveket ritkábban kell hordani, azt hiszem, az első vizsga három vagy négy évre szól. De általában két évente, vagy a forgalmiba bejegyzett lejárati időre.
Hi mindenki, Alapkérdés kezdőknek: Mennyi időközönként kell a mocir vizsgára vinni???
Koszonom a valaszodat!
Ha szigoruan vesszuk , akkor nem is kell "forgalomba helyezni", mivel csak 50cm3-nel nagyobb hengerurtartalmu jarmuveket kell "forgalomba helyezni" 8-)
udv 8-)
Elvileg nem helyezhető forgalomba a jel nélkül.Vagy a forgalmazónak, vagy a gyártónak kellett volna erről gondoskodnia. Legalábbis a KöHÉM rendelet szerint...
Szervusztok,
Kerdesem lenne robogval kapcsolatban , tudom ugyan ,hogy nem szocimotorrol van szo ( de azom is van 8-) ), de talan Ti jartasabbak vagytok az effele ugyekben.
Egy 50cm3-es hasznalt Vespa-t vettem , de nincsen beutve az a bizonyos "CM50" amit mondtak nekem a KFF-nel , hogy be kell utve lenni , hogy robogonak minosuljon. Ugyanakkor olvastam nagyon sok helyen ,hogy az esetek tulnyomo tobbsegeben ( meg uj robogo eseteben is ) nincsen beutve ez a "CM50".
A gyakrolatban ez hogyan mukodik ?
Segitsegeteket elore is koszonom.
udv. 8-)
apuci ír egy adásvételi szerződést, kötsz rá biztosítást, azzal elmész műszakira, eredetiségvizsgálatra, utána az ocsmányirodában kapsz forgalmit, törzskönyvet, rendszámot, majd pedig bejelented a biztosítónál, hogy rendszámváltozás történt. (Na ez az, amitől a legtöbb biztosító fejreáll, és hetekig adminisztrál, mire kiizzad egy új díjfizetési igazolást az új rendszámodra.)
De vagy 20e-vel olcsóbb lenne, ha maradna a papa nevén. Családon belül ez nem lehet probléma...
Helló mindenki.
Információt szeretnék kapni valakitől aki már átesett a következőn:
Van Egy MZ TS 125-ös mocink ami a párom
apja nevén van még és régi rendszámos(2 betü-4 szám). Jelenleg felújítás alatt van és majd a párom nevére szeretnék átíratni(Csak forgalmija van).
A kérdés az hogy ennek mi a menete és mibe kerül?
Nekem még soha senki meg se nézte az eü csomagom, se rendőr, se vizsgabiztos. Ettől még persze meglehet, hogy van, aki erre kattan, de szerencsére a többség nem.
Tényleg egy leplombált eü. dobozt felbontanak a vizsgán, hogy megnézzék, hogy a szavatossági idők jók-e még?
Van ugyanis olyan lezárt doboz, amelyen nincs külsőleg érvényességi idő feltüntetve.
A lézernyomtatók korában bármilyen szavatossági idővel ellátott cimkét lehet fabrikálni pár erc alatt, utána lezsugorfóliázod a dobozt, és mindenki bekaphassa. Tényleg őrültség lenne komplett, bontatlan, leplombált mentődobozokat kidobni két évente... szerintem senki nem fog sebfertőzést kapni akár egy tíz éves mull-laptól sem, főleg, ha az egy jól záródó, lezsugorfóliázott dobozból kerül elő.
Az én dobozomban a jód, a mull-lap és a kötözőpólya csomagolására van ráírva szavatossági idő. De, mint a hivatkozott hozzászólásomban is benne van, nincs gyártási idő, így nem tudom, hogy honnan számítva.
Egyébként az a rendőr, aki már ezzel foglalkozik az vagy nagyon ráér, vagy szívózik a polgárral.
Végső esetnek persze ez is jó. Úgy, mint annak idején Hofi farkasfiús, rókafiús, nyuszikás viccében volt, hogy "Nézd az anyja szentségit, megint nincs rajta sapka".
Tudomásul kell viszont venni ( jogszabályi hivatkozás ide, vagy oda ), hogy a vizsgán kérik. Szerintem nem egészséges egy vizsgán azt forszírozni a vizsgabiztosnál, hogy mi írja elő a szavatosságot.
Izzókészlet, segélycsomag, meg a két tükör meg a szíj a nyergen. Előbbi kettőt ugyan még sosem kérték tőlem, de az utóbbiakat szokták nézni. De ezt már megbeszéltük.
Üdv Shamen!
No igen:) Én is nézegettem amit mondtál, és bizony nem tudom. Majd még utánanézek alaposan, de ha Te rendőrként nem találtad meg az erre vonatkozó jogforrást, akkor valszeg nem egyszerű. Biztos valami eldugott GKM miniszteri rendelet vagy valami hasonló jogszabály írja elő. És valószínűleg azért, mert valakinek nyomós anyagi érdekében állt, hogy kishazánk motorosai/autósai/stb 3évente cseréljék az eü dobozt, mivel egyébként ép éssszel nem tudom felfogni, hogy mi romolhat meg benne...A gézlap? A jód? vagy netán az OLLÓ???? áh, mindegy, végülis nem ez a legkiakasztóbb a mi kis magyar házi őrül színházunkban...
Mik a kötelező tartozékok? izókészlet, eü.csomag, vagy mik?
Hi Magush!
Az idézett anyagot elolvastam. Abban ez van:
"Az elsősegélynyújtó felszerelést tartalmazó dobozban megtalálható a doboz tartalmának szavatossági ideje. Lejárt szavatosságú felszerelést a vizsgálat előtt ki kell cserélni."
De még mindig nem tudom, hogy mi írja elő ezt a szavatossági időt. Az cikk tulajdonképpen kivonat, de nem tudom, hogy miből.
Most nem akarom ide újra betenni, de a Police rovatban a #971-es hozzászólásomban már leírtam, hogy mit találtam az eü. csomagra vonatkozóan.
Valakinek van valami sejtése?
Többször is, legutóbb folyó hó 18-án. Tök normális társaság. Legalábbis akikkel eddig találkoztam. Nyugodtan menj el, nem fogják addig nézni, amíg hibát nem találnak benne. Ezeket csak a "vizsgáztatás azonnal 20e Ft" tip. hirdetéseket feladogató, palimadarakra vadászó szélhámosok adogatják fel. Oszt ők is ott zsizsegtetik a dzsoggingot a Mozaikba, ha elmész, látsz majd eleget. Szóval nem kell beszarni, két tükör, nadrágszíj, kötelező tartozékok, és akkor nem lesz semmi baj.
Te voltál már ott? Nadrágszijj... :) jol hagzik,de ha meglátják...
egyébként csak lehet valahol venni!?!
Pont a héten repedt el a bal tükröm,,akkor ahelyett veszek egy másikat!
köszi a segitséget!
Ja, tök jól írja Zapkorte. Annyit még, hogy érvényes szavatosságú elsősegélycsomag+izzókészlet+1db csavarhúzó legyen nálad mindenképp.
De itt apróra le van írva, szerintem ha ezeket leellenőrzöd, nagy baj nem lehet:
http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu
sok sikert! Én is nemsokára viszem az én kicsikémet.
Általában nem szigorkodnak. Viszont két tükör és az ülésszíj a beugró, a nélkül már a kapuból elküldenek. CSatold rá a nadrágszíjadat, és jézus. (Persze a csat a nyereg alatt legyen.) Utána meg leveszed.
Volt már vki a pesti mozaik utcában vizsgáztatni szocimotorral? nincs vkinek ott ismeretsége? nem akarom hogy megbukjak...
etz 250 viszek! mire figyeljek nagyon nagyon? elektromosság rendben ,elől hátul uj heidenau gumik, uj üléshuzat, szép szin ,stb. pöcc röff. fékek is nagyon jók!
viszont nincs az ülésemen keresztbe bőr kapaszkodó. Állitolag azért megbuktathatnak... de ki a h--lye aki ott kapaszkodikk.... :)
köszi
Szerintem jobban jársz, ha visszarakod bele a blokkot a műszakira. Esetleg kis trombitalemezből hajlíts karikát a csapágy köré, és úgy sajtold a helyére, hogy ne legyen nagyon csúnya hangja. Vizsga után meg másik blokk vissza.
Az átiratás min 12e Ft (forgalmi + törzsköny csere), de szerintem ennek akár a duplája is lehet, majd Fullkopy megmondja a pontos tarifát, mert ő csinált ilyen attrakciót tavaly.
Műszakin nem indítják be a gépet - ha saját lábán érkezik. Ha csak odatolod, és jéghideg a blokk, akkor azért lehet, hogy megkérnek, hoyg azért mégis rugd már be.
Sziasztok!
Aki jártas az ilyesmiben lécc segítsen! Műszakira megy az Mz-m, és nem a forgalmis blokk van benn, ugyanis annak a főtengelycsapágya forog a blokkban... Mennyiben van egy ilyen blokkszám-átiratás? Vagy Műszakira rakjam össze a régit? Meg műszakin elméletileg nem is indítják be a gépet, vagy tévedek?
Kösszi Géza
Ja, ténylegám! El is feledkeztem a 25kW maximumról :-)
Egyébként köszönöm!
Üdv,
Zoli
Az A Korlátozott maximum 25 KW és 0,16KW/Kg teljesítmény / tömeg arányig érvényes. Vagyis nem.
Aztán persze hallottam már olyat, hogy az eredetiségvizsgáló papírra vagy a műszaki vizsgalapra valaki 25kW-t írt fel, és azt az ocsmányirodások egy szó nélkül be is vezették a forgalmi könyvbe... de nem biztos, hogy ez olcsóbb, mintha megcsinálod a különbözeti vizsgát. (Utóbbi tavaly kb. 20e-be nézett ki tokkal-vonóval.)
Szevasztok Urak!
Egy veszettül szentségtörő kérdésem van felétek:
Szerintetek az XVS650-es Yamaha DragStar vezethető-e az "Akorl" jogsival? P=29,4kW, 229kg önsúllyal kombinálva alatta van a 0,16 kW/kg korlátnak, de hátha én tudom rosszul....
Kösz előre is,
Zoli
Gondoltam..:))Itten meg megharagudni úccsem szokás...:)
Azt csak viccnek szántam azért van a végén a szmájli.
Nekem+ abböl van elegem de nagyon, hogy a hatóságok packáznak velem pedig én fizetem őket mivel adózok nem is keveset.
3 órás várakozás, mindenféle keverés, rossz, elhibázott törvények, amelyeket mindenki megmosolyog, majd később visszavonják stb.
Egybéként+vezethetem.
Ki kell, hogy ábrándítsalak, nem vagyok rendőr, és nem is akarok az lenni, de az ilyen hozzáállász nem szeretem.CSináld, csinálja bárki.Szegje meg a törvényt.De utána ne sírjon a szája, hogy ha megbüntetik.
Igazság szerint nagyon elegem van azokból akik úgy gondolják hogy rájuk nem vonatkoznak a szabályok.Bármiről is van szó.
Egyébként ott már rég buktad az ártatlanság vélelmét, mikor a rendőr elkapott nagyobb motorral, mint amit vezethetsz..
Én is anyáztam, mikor kiderült, hogy a 175ös Cetzkát nem lehet vezetni A1-el.Akkor még 150ig volt érvényes.Megoldottam..Oldd meg Te is.
"és feltételezhető, hogy máskor is elkövetted"
Rémlik, hogy van valami ilyesmi, hogy az ártatlanság vélelme.
Az is lehet, hogy bankot rabolt mer sok a pénze...
Szerintem Te rendőr vagy .. vagy gyúrsz rá, hogy az lehess :-)))
Na ebben azért nem értünk egyet.Mégpedig azért, mert ha te A1-el vezetsz nagyobb motort, most tök mindegy mekkorát, akkor azzal elég nyilvánvalóan tisztában vagy induláskor is, és feltételezhető, hogy máskor is elkövetted a dolgot, tehát akár ha nagyon szigorúan vesszük, akkor visszaeső vagy.Főleg, ha a motor a saját tulajdonodat képezi.
Ugyanakkor egy általad lejjebb említett esetben pillanatnyi cselekményről van szó.
Egyébként a biciklis téma egyáltalán nem állja a helyét meg.Mert ha a busz a te sávodban előz téged, akkor nyilván nem mászol be alá szántszándékkal, és úgyis kénytelen vagy lassítani, ha nem akarod, hogy kivasaljanak.Ha meg a belső sávban történik az előzés, akkor te simán megelőzheted a bicajost sávon belül is, mivel egynyomú...
A merev szabálytisztelet nem betegség.Inkább az a beteg aki ilyet mond, mert általában az ilyen "szarok én a szabályokra, majd ÉN jobban tudom mi a helyes eljárás" típusú emberek a legveszélyesebbek az utakon.
Még mielőtt bárki bármit mond, igen, ÉN SEM tartok be mindig minden szabályt, de nem ócsárlom azokat akik esetleg mégis...
De visszatérve a legelejére:az én szememben ha valakinek A1-e van akkor vegye tudomásul, hogy valahol meg kellett húzni a határokat.Ugyanígy minden kategóriában vannak ilyen esetek.Miért 25Kw, miértnem 30Kw???Azért, mert nálunk okosabbnak, tájékozottabnak kikiáltott emberek ezt mondták, és kész.Ha nem tetszik valakinek, tegyen ellene hivatalos formában.De ne háborodjon fel azon, hogy ha megszegi a szabályokat akkor ezért a rendőr alkalmazza a megfelelő szankciókat.
Azt hiszem egy rendőr ismerősöm mondta azt, hogy a közlekedés az egyetlen dolog, ahol folyamatosan vizsgázik az ember.És ha néha megbukik, akkor mint felelős ember tessék vállalni a következményeket..És ez azokra a szabályokra is vonatkozik, amiről mindenki tudja, hogy káoszt csinálnának, ha betartanák őket.
...mert mondjuk szemet is húnyhat. Mert mondjuk, feltételezhető, hogy aki egy 125-ös mz-t tud vezetni, az egy 150-essel is megbírkózik. (Nyilván más téma az A1-el vitt 1000-es sportgép, de egy 125-ös és egy 150-es MZ közt gyakorlatilag nincs különbség.) Valamint mert a dolog társadaloma való veszélyessége a nullához konvergál. Persze, "valahol meg kell húzni a határt", meg minden, de a merev szabálytisztet az egy betegség! Legalábbis a jelen túlszabályzott társadalomban. Ki ne tudna egy sereg idióta szabályt kapásból? Pl. párhuzamos közlekesésű út külső sávjában haladva utolérsz egy biciklistát, közben balról előz egy csuklós busz. Akkor te lefékezel 15km/h-ra, és beállsz a biciklis mellé, majd pedig megvárod, amíg valaki mögé "kiférsz" eme remek sebességgel a belsőbe? Mert ez is szabály. De azért nem nagyon fog összezuhanni a társadalmi rend akkor sem, ha sávon belül elhúzol a biciklis mellett. És bizony bunkó az a rendőr aki ezért feljelent, még akkor is, ha történetesen van ilyen szabály.
Fogalmazzunk úgy, hogy ha a rendőr betartja a szabályokat akkor feljelent, és bevonja a jogsit.....
Miért bunkó valaki azért, mert végzi a munkáját?
Köszönöm a részletes leírást! Ejj dejó volt még régebben, amikor ki lehetett hagyni az ocsmányirodát (illágál mocizások) Csakmostmár fel kéne nőni, de úgylátszik drága dolog lesz. :)
Szia!
Adásvételi szerződéssel elmész eredetiségvizsgálatra (13.000), kötsz rá kötelező felelősség-biztosítást (~1.500 Ft/negyedév), utána az okmányirodában állítják ki részedre az új forgalmit (6.000) és a törzskönyvet (6.000). Az átírás díja köbcentinként talán 15 Ft, szóval nem az a legnagyobb tétel. Tehát összesen kb. 30.000 Ft-os költséggel számolhatsz!
Hellosztok!
Szeretnék venni egy 251-es Etz-t és mivel hogy még legális motorom nem nagyon volt, ezért kérem hogy valaki részletesen írja le nekem, hogy milyen költségekkel jár egy ilyen motor megvétele. (átírás, stb, stb...) Előre is köszönöm, és ha van valakinek netán 251-es Etz-je és eladó, kérem írjon nekem a Symon@007.hu-ra és kérek fotót is ha lehet.
Most nézem, hogy A1 esed van bocsi.
Az 125ccm-ig jó a 150-es ETZ-re nem érvényes ha elkapnak vele és bunkó a rendőr ,feljelent be is vonhatják érte.
Hali!
A josi mindíg arra érvényes ami bele van írva.
Tehát ha tennap viszgáztál akkor cirka 3 lehetőséged van:
A1 125ccm -ig + asszem teljesítmény
A korlátozott tán 25kw-ig (nincs ccm megkötés)
A korlátlan
Ha régebben vizsgáztál akkor ha A van beírva nem A1 akkor az A.
Viszont ha a másik oldalon az van bejegyezve, hogy az A csak 150ccm ig jó
akkor szerintem 150ccm ig mondenre jó még a versenygépekre is.
Ez a jelenleg sokféle motoros jogsi azért van mert a törvényhozók keverik a sz@rt mindig azt néha rájönnek,hogy elqrták... :-)
Azért, mert 1998-ig ha jól tévedek még 150ccm volt a határ A1-ben. A rendőr meg elég csúnyán megbüntet ha elkap. Persze rendőrfüggő, de ha jogilag nézem akkor tuti bukó, pártízezer pénzbüntetés, meg akár eltiltás is lehet, de ez utóbbiban nem vagyok biztos, mert a tiedhez hasonló esettel még nem találkoztam.
Még hogy ez hülyén van megoldva? Ez átlátható, egyszerű, még úgy ahogy logikus is.:) Nézzél kicsit körül a magyar járműnyilvántartás, átíratás környékén, és szörnyüködni fogsz:) Olvass bele ebbe a topicba egy picit mélyebben és találsz cifra dolgokat:)
Köszi!
Csak akkor nem értem hogy miért irják az egyik oldalt 150cc-nek más oldalt 125cc-nek. Hülyén van megoldva az egész!
A rendőr mit tud tenni hogyha elkap A1-el és nekem 150-es ETZ-m van?
max 125cc és max 11kW (szóval egy AF-1-re vagy NSR-re pl. már nem jó!)
Hello!
Egy kérdésem lenne?
Most hány köbcentiig jó az "A1"?
Ugyanis a neten utánanéztem az egyik helyen 125ccm egy másik oldalon 150 ccm. Én jobban örülnék ha 150 lenne mert akkor bátran vihetném a 150-es MZ csodám! Azért A1 mert csak 16 éves vagyok.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Lehet, hogy csak szokás szerint össze-vissza ügyintéztek. Persze a fater sem nagyon csapkodta az asztalt, hogy fizethessen 4000 Ft-ot egy műanyag szarért, amire a világon semmi szüksége nincs. ;-)
Érdekes. Nekem pedig amikor betelt(zöld) ki kellett váltani a Tk.-et.:-(
Ja, hát az eredeti postban ez nem volt feltüntetve. Természetesen ha a forgalmi elveszett, azt előbb annak rendje-módja szerint be kell jelenteni az ocsmányirodában. Persze ettől még nem biztos, hoyg le is törzskönyvezik. Apámnak pl. csak a forgalmit cserélték, amikor betelt a 88-as wartburgjáé.
Na épp ezt nem találják: a szürke forgalmit... :)
Összesen: 75 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|